eitaa logo
محمد هادی سمتی
167 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
130 ویدیو
22 فایل
📣 کانال شخصی محمدهادی سمتی ✅ طلبه حوزه علمیه قم ✅ سوابق: https://eitaa.com/MHSemati/2935 ✅ راه های ارتباطی: https://eitaa.com/MHSemati/2925 ✅ صفحه من در ویراستی: https://virasty.com/Hadisemati
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✅ امام جمعه‌ای که از لقب «آیت الله» گریزان است به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد در نامه‌ای به مدیر کل صدا وسیمای استان، نسبت به استفاده از عنوان #آیت_الله برای وی واکنش نشان داد و تصریح کرد: تاکنون دو سه نوبت در جلسات، خود و دیگران را از اینگونه امور بر حذر داشته و گفته‌ام بنده را جز «محمد علی نکونام» نخوانند. نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری البته پیش از این هم بصورت شفاهی نسبت به این موضوع تذکر داده بود متن نامه امام جمعه شهرکرد بدین شرح است:👇 http://hawzahnews.com/detail/News/493255 به کانال رسمی #خبرگزاری_حوزه ‌بپیوندید:↙️ http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️نظرسنجی وضعیت کشور به سبک روحانی! 🔸رئیس جمهور: من هر روز از توی ماشینم قیافه مردم رو می‌بینم و نظرسنجی می‌کنم! از روی اینکه چند نفر می‌خندن، چند نفر عصبانی هستن، چند نفر قیافه شون گرفته است!
محمد هادی سمتی
☑️نظرسنجی وضعیت کشور به سبک روحانی! 🔸رئیس جمهور: من هر روز از توی ماشینم قیافه مردم رو می‌بینم و نظ
به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان یادش به خیر،چه زود گذشت روزهای دوره نوجوانی که پشت نیمکت های چوبی قهوه ای رنگ می نشستیم. زنگ انشا که فرا می رسید دلهره ها شروع می شد،گاهی پیش می آمد که فراموش کرده بودیم یا به هر دلیل دیگری نتوانسته بودیم انشا بنویسیم و با صدای معلم که ما را فرامی خواند برق از سرمان می پرید و ما بودیم و یک دفتر سفید و خالی از کلمات. اما شیطنت بچگانه به کمک می آمد.درست در لحظه ای که کنار تخته سیاه می ایستادیم فکری به ذهنمان می رسید که انیشتین را هم مبهوت می ساخت. دفتر را باز می کردیم و رو به سطرهای خالی کاغذ شروع به خواندن می کردیم. در چند دقیقه قصه ای می بافتیم و در ظاهر همه چیز ختم به خیر می شد جز نمره ای که باید از دستان معلم می گرفتیم و تازه معلوم می شد که از هیچ و پوچ و با خیالات خودمان چه معرکه ای راه انداخته بودیم و مشتی بچه قد و نیم قد را سر کار گذاشته بودیم. البته همه این ها را می توان در دفتر خاطرات ثبت کرد و گاهی هم به آن افتخار کرد اما کاش لا اقل جمله ای که در ابتدای انشای نانوشته می خواندیم را نخوانده بودیم. چون ممکن است بچه های زرنگ و درسخوان و منظم کلاس از ربط دادن انشای نانوشته به نام الله و شهیدان حس بدی بهشان دست داده باشد و تصور کنند همیشه کسانی هستند که برای فریفتن ملت از این حربه استفاده می کنند. ولی بعدها که قدری بزرگتر شدیم تازه متوجه شدیم که گویا این یک رویه است و فقط مخصوص کلاس انشا نیست. مثلا این که می شود ریش بلند و پیشانی پینه بسته و انگشتر داشت و پول ملت را تناول کرد. و می شود به کتاب خدا سوگند یاد کرد برای حل مشکلات مردم و از پشت شیشه دودی خودرو خنده مردم را مشاهده کرد و با خود گفت چه مردم خوشحالی داریم،پس حتما همه مشکلاتشان حل شده پس یعنی سوگند بی عمل هم کلید باز کردن همه قفل هاست. علی برکت الله. https://eitaa.com/MHSemati https://sapp.ir/MHSemati
کانال یادداشت های تحلیلی محمد هادی سمتی ✅ طلبه حوزه علمیه قم ✅ دانشجوی کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام ✅ نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز (استان یزد) https://eitaa.com/MHSemati https://sapp.ir/MHSemati http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
یادداشت | مقابله غلط با رفتار غلط دستگاه تبلیغاتی ضد دین فعالیت وسیع و همه جانبه دارد تا مظاهر دینی را سُست و بی ارزش جلوه بدهد و به خیال خام خودشان می خواهند مردم را از آن چه مقدس می دانند فراری بدهند. به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حضرت صادق علیه السلام دوستی داشت که هیچگاه از ایشان جدا نمی شد. روزی همراه با امام در بازار نعلین فروشان راه می رفت و غلامش نیز در پشت سر آن ها می آمد. صاحب غلام به عقب برگشت و هرچه چشم چرخاند او را ندید. بعد از چند بار جستجو بالاخره سروکله غلام پیدا شد. آن مرد از فرط عصبانیت صدا زد "ای فرزند زن بدکاره کجا رفته بودی؟" امام صادق علیه السلام تا این جمله را شنید دست بر پیشانی مبارک زد و فرمود "سبحان الله،چرا به مادرش نسبت زنا می دهی؟ من تصور می کردم پرهیزکار هستی اما اکنون می بینم که چنین نیستی"صاحب غلام پاسخ داد" فدایت شوم ای فرزند رسول خدا، مادر او از قبیله سِندی و مشرک است" اما حضرت به او فرمود" آیا نمی دانی که هر امتی برای خودشان نوعی ازدواج دارند؟ از من دور شو و دیگر نزد من نیا "و تا هنگام مرگ هرگز دیداری بین حضرت و آن مرد صورت نگرفت.* بیان این روایت مقدمه ای بود برای این که یک موضوع بسیار مهم گوشزد شود. همیشه افرادی وجود دارند که از روی نادانی یا حتی با کمال اطلاع و دقت سخنی درباره مقدسات دینی بر زبان جاری می کنند که بخشی از جامعه آن حرف ها را توهین قلمداد می کنند و خشمگین می شوند و البته عده ای نیز در پی پاسخ و برطرف ساختن شبهه بر می آیند که کار لازم و بسیار خوبی است. اما نکته اینجا است که تعدادی از کسانی که این سخنان توهین آمیز را برنمی تابند پا را فراتر از مرز شرع می گذارند و بدون هیچ مسامحه و چشم پوشی گوینده آن کلمات را تکفیر می کنند و خارج از دین می دانند یا نسبت زنازادگی و حرام لقمه بودن می دهند. سخن این است که برخوردهای این چنینی با کدام منطق دینی سازگاری دارد؟ اگر فردی درباره هزینه کردن در مورد سفرهای زیارتی یا بازسازی عتبات عالیات سخنی می گوید که باعث ناراحتی می شود آیا دلیلی شرعی وجود دارد که بتوان او را تکفیر کرد یا حرام زاده خطاب کرد؟ کدام آئین و مکتب اجازه داده است که عده ای بی پروا این گونه نسبت های زشت بدهند؟ یا مثلا اگر کسی برای خالی کردن عقده و تصفیه حساب شخصی، روضه خوان ها را متحجر خطاب می کند پاسخش را باید داد اما با کمال ادب و احترام نه با فحاشی و نسبت های ناروا. این یک مرض مزمن است که گریبانگیر برخی افراد مؤمن و متدین و حتی انقلابی شده است که هرگاه با چنین افرادی مواجه می شوند عنان از کف می دهند و با قصد قربت فحش می دهند و لعنت می فرستند. به نظر نویسنده این سطور، یک عامل در شکل گیری این اقدام تخریبگر رفتار غلط و خلاف شرع برخی از گردانندگان و اعضای هیئت های مذهبی است که حتی تفاوت لعن را با دشنام نمی دانند و در مجالس و منابر علاوه بر لعن علنی دشمنان اهل بیت علیهم السلام زبان به دشنام باز می کنند و حاصلش می شود این چیزی که امروز در فضای مجازی مشاهده می شود. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اسفند ماه 1371 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان ضمن تأکید بر مقابله و برخورد با حرف های غلط، رعایت مصلحت و حکمت را شرط مقابله دانسته و می گویند" کسی که حرفی زده و به نظر یکی کفر بوده، نباید تکفیر شود. اگر هم بناست کسی تکفیر شود، تکفیر حدی دارد، میزانی دارد و مربوط به مبادی و مراتب خاصی است. این‌طور نباشد که یک نفر منبری به خودش حق بدهد برود منبر و نفری را که به نظر او کافر است، تکفیر کند. بالاخره جامعه، جامعه‌ی اسلامی است. اگر کسی کافر است یا مسلم است، باید معلوم باشد. این، به عهده‌ی هر کسی نیست. علاوه بر این‌که اصلاً صحیح و مؤثر هم نیست. امروز باید با بیان - البته با شجاعت و صراحت - و با قوت علمی وارد میدان شد. اگر کسی حرف بدی زده، بلافاصله باید ده تا، پنجاه تا و صد تا حرف صحیح در مقابل او مطرح شود. از حوزه علمیه و از جاهای دیگر، نوشته شود، گفته شود و پخش شود." هرگز معنای آن چه تاکنون گفته شد انکار حرف های بی ارزش و سخیف دشمنان دین و اهل بیت علیهم السلام نیست و نمی توان از کنار تهمت ها و شبهه پراکنی ها گذشت. دستگاه تبلیغاتی ضد دین فعالیت وسیع و همه جانبه دارد تا مظاهر دینی را سُست و بی ارزش جلوه بدهد و به خیال خام خودشان می خواهند مردم را از آن چه مقدس می دانند فراری بدهند ولی راه برخورد حتی با دشمنان لجوج، فحاشی و هرزه گویی نیست./۸۴۱/ی۷۰۴/س حجت الاسلام محمد هادی سمتی پی نوشت: *الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص: 324 شنبه شانزدهم تیر 1397 http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی.... حجت الاسلام میرزا محمدی
 سلام خدا و رسول خدا بر ارواح طیبه شهیدان خصوصاً شهدای عزیز حوزه ها و روحانیت. درود بر حاملان امانت وحی و رسالت پاسداران شهیدی که ارکان عظمت و افتخار انقلاب اسلامی را بر دوش تعهد سرخ و خونین خویش حمل نموده‌اند. سلام بر حماسه سازان همیشه‌ جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ ساخته‌اند.... "منشور روحانیت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه"
از سوی دفتر حضرت آیة‌الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظله العالی) میزان زکات فطره مشخص و به کلیه دفاتر ایشان در سراسر کشور اعلام شد. بر اساس اعلام آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ نه هزار تومان(9000 تومان) و بر مبنای قوت غالب برنج خارجی، مبلغ بیست و چهار هزار تومان (24000 تومان) و برنج داخلی، مبلغ شصت هزار تومان (60000 تومان) اعلام شده است. مردم در انتخاب هر یک از آن ها مخیر هستند. کفاره روزه غیر عمد مبلغ سه هزار تومان (3000 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ صد و هشتاد هزار تومان (180000 تومان) است. لازم به ذکر است که براساس مسأله 1692 رساله توضیح المسائل آیة الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانى که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنى باشند واجب است، یعنى باید براى خودش و کسانى که نان خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) از آنچه غذاى نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را بدهد کافى است. در ضمن بنابر فتوای معظّم له اگر کسى فقط در افطار شب عید فطر میهمان دیگرى باشد فطریه او به عهده خودش است.
بسم الله الرحمن الرحیم طلبه گرامی جناب حجت الاسلام آقای حامد حسنی نژاد درگذشت برادر همسرتان،مرحوم مغفور مسعود کارگران را به جنابعالی و خانواده و بستگان داغدار تسلیت عرض میکنم. خداوند روحش را در جوار رحمت حق مورد غفران قرار بدهد. محمد هادی سمتی شنبه یازدهم خرداد ۹۸
محمد هادی سمتی
کانال محمد هادی سمتی : http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
🏴 پیام رهبرانقلاب در پی شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون ◾️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون جناب حجةالاسلام آقای حاج‌شیخ محمد خرسند را تبریک و تسلیت گفتند. 📝 متن پیام به این شرح است: ◾️ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم شهادت مظلومانه‌ی امام جمعه‌ی فعّال و موفّق کازرون، جناب حجةالاسلام آقای حاج‌شیخ محمد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی به‌ویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالاخص خانواده‌ی گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض میکنم. ایشان در و پس از ساعاتی توسّل و تضرّع به لقاءالله پیوست و این نشانه‌ی پاداش بزرگ الهی به آن روحانی و پرتلاش است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسئلت میکنم. سیدعلی خامنه‌ای ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ 💻 @Khamenei_ir
در بخوانید: راز عمامه های برخط ....حضور طلاب و روحانیون با شکل و شمایل خاص در صحنه‌های مختلف باعث نگرانی و دلهره جریان‌های ماکیاولیستی می‌شود که هدفشان دستیابی به قدرت است نه خدمت به خلق و اگر احساس کنند قشری از مردم با عملکردشان باعث می‌شوند اصل خدمت‌رسانی جایگزین قدرت‌طلبی شود با هر وسیله‌ای سعی می‌کنند جلوی سیل خدمت را بگیرند تا نوک پیکان مطالبه‌گری به سمتشان روانه نشود و بتوانند در آرامش خاطر به زندگی همراه باقدرت‌مداری و شهرت‌مداری ادامه بدهند، اما "عمامه‌های برخط" همیشه این آرامش‌خاطر را بر هم می‌زنند.... http://rasanews.ir/fa/news/602844
✅ "روح الله واقعا روح الله است." به نقل از مرحوم شاه آبادی،استاد عرفان امام خمینی. سلام علیه یوم ولد و مات و یوم یبعث حیا... کانال http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
| تحریف و ناشکری در برابر شخصیت جهانی امام 📌آنچه دل‌ را اندوهگین می‌سازد، نه از دست دادن امام، بلکه نبود برنامه‌ای منسجم برای امام‌شناسی و بدتر از آن تحریف چهره یک اسلام‌شناس راستین است. 🔴امام روح‌الله نقطه پایان جنگ در عالم را، زدایش فتنه می‌دانست و هرگز از نبرد هشت‌ساله با دشمنان این ملت ابراز پشیمانی نداشت. ✍ 🌐rasanews.ir/002YQ0 🆔 @rasanews_agency
کم نیستند آدم هایی که برای یک نوشتن یک سطر دچار مشکل هستند و نمی توانند مقصودشان را به درستی منتقل کنند. اگر اهل نوشتن هستید و از نرم افزار Word استفاده می کنید و هنوز ویراستیار را نصب نکرده اید، همین حالا دست به کار شوید! نرم افزار «ویراستیار» افزونه ای برای مایکروسافت وُرد است که برای استفاده کاربران فارسی زبان طراحی شده است. از قابلیت های ویراستیار می توان به اصلاح خطاهای املایی، اشتباهات ویرایشی و نشانه گذاری، و نیز استانداردسازی متون فارسی اشاره کرد ... https://www.noorsoft.org/fa/software/view/6569/ویراستیار-3.5
محمد هادی سمتی
🏴 پیام رهبرانقلاب در پی شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون ◾️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت مظ
مراسم بزرگداشت شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمدخرسند، امام جمعه کازرون دوشنبه 98/3/20 بلافاصله بعداز نماز مغرب و عشاء مسجد اعظم قم
انتقاد زاده رحمانی _فرماندار بافق_ از عملکرد برخی اداره های کل استان یزد آیا انتقاد از دولت خوب است یا بد؟ اگر انتقاد خوب است چرا با دانش آموز بافقی برخورد شده است؟ جزئیات بیشتر در پست بعدی...
یادداشتی بر موضع اخیر فاضل میبدی؛ جداسازی حوزه و حاکمیت محصول اسلام حداقلی سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا: اسلام دو چهره دارد، یکی حداکثری و دیگری حداقلی. چهره اول را دین‌شناسان راستین می‌شناسند و می‌شناسانند؛ اما صورت دومش تنها مورد علاقه کسانی است که یا شناخت دقیق از دین ندارند یا نمی‌خواهند امت با همه ظرفیت‌های اسلام آشنا شوند تا در نتیجه با سوء استفاده از این ترفند، مردم را در جهل نگاه دارند و محصولش را در کنش‌های اجتماعی و سیاسی برداشت کنند. در نگاه حداقلی به دین، جز پوسته‌ای بی‌رمق از مناسک چیز دیگری یافت نمی‌شود و نظریه‌پردازان این جریان اسلام را بیشتر در عرصه‌های فردی و جداشده از آرمان‌های مشترک اجتماعی و سیاسی برجسته می‌سازند. طرفداران اسلام حداقلی، مبارزه با ظلم و طاغوت را باور ندارند، چون به مقوله‌های اجتماعی ایمان ندارند. در صحنه خدمت به مردم معمولا غایب هستند و حرکت‌های جهادی را زیر سؤال می‌برند، چون مردم را لایق خدمات رسانی نمی‌دانند. کنش‌گری سیاسی را هم تا جایی که با منافع فردی سازگاری داشته باشد به رسمیت می‌شناسند، چون به اصول اسلام سیاسی و سیاست اسلامی پایبندی چندانی ندارند. اما در مقابل، چهره حداکثری از اسلام نشانگر تمام رفتار‌های اجتماعی و سیاسی است و مناسک فردی را هم زیربنای تقویت روابط بین جمعی می‌داند. بزرگ مرد این جریان، امام خمینی(ره) است که اسلام را در تمام عرصه‌ها سیاسی می‌دانست و بر این ادعا قسم جلاله بر زبان جاری می‌ساخت. امام بین رفتار‌های پاپ و آخوند‌های مقدس مآب با آنچه مورد تأیید اسلام راستین است فرق می‌گذاشت و اعتقاد داشت با تسبیح چرخاندن و نشستن در گوشه‌ای دنج نمی‌توان علم اسلام گرایی را برافراشته ساخت. خمینی کبیر اسلام و روحانیت اصیل را با خدمت به خلق معرفی می‌کرد و به رسمیت می‌شناخت. اما فریادگران اسلام حداقلی خدمت صادقانه را تنها در قالب بیان و قلم محدود می‌سازند و با رفتار‌های جهادی سروکاری ندارند و ماکیاول‌وار معتقدند که حتی اگر توسعه منجر به پایمال شدن حق مردم شود ملالی نیست. با این اوصاف نباید تعجب کرد از کسانی که هم‌صدا با ضد انقلاب و سلطنت طلب‌ها، برچسب آخوند حکومتی را بر پیشانی روحانیت اصیل داغ می‌کنند تا جدایی مردم و روحانیت و نظام را نهادینه سازند. مصاحبه فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه با روزنامه همدلی از همین سنخ است. او هرچند ادعا کرده که وابستگی به حکومت جز با هدف تحقق منافع مردم توجیهی ندارد و تلویحا رفتار آخوند‌های مدافع حکومت را تأیید کرده است؛ اما با این حال به روایاتی استناد کرده که از همنشینی با حاکم و سلطان نهی کرده‌اند. اگر بخواهیم خوش‌بینانه قضاوت کنیم باید بگوییم گویا وی توجه نداشته است که ملاک در این احادیث دوری گزیدن از سلطان ستمگر است و اگر در روایتی به طور مطلق چنین چیزی آمده با برخی دیگر تخصیص می‌خورد. به عبارتی هرگاه از همنشینی با سلطان نکوهش شده است منظور حکمرانان ستمگر بوده‌اند. به‌عنوان نمونه این روایت در کتاب میزان الحکمه به نقل از بحار الانوار آمده که پیامبر اکرم فرمودند: "إیّاکُم وأبوابَ السُّلطانِ وحَواشِیَها؛ فإنَّ أقرَبَکُم مِن أبوابِ السُّلطانِ وحَواشِیها أبعَدُکم مِنَ اللّهِ عَزَّوجلَّ، ومَن آثَرَ السُّلطانَ على اللّهِ عَزَّوجلَّ أذهَبَ اللّهُ عَنهُ الوَرَعَ وجَعَلَهُ حَیرانَ. زنهار از درگاه و درباریان سلطان؛ زیرا که نزدیکترین شما به درگاه و درباریان سلطان دورترین شماست از خداوند عز و جل؛ و هر که سلطان را بر خداوند عز و جل ترجیح دهد، خداوند، پارسایى را از او ببرد و سرگشته و حیرانش سازد. " این روایت به طور مطلق از همنشینی با سلاطین یعنی صاحبان قدرت و حکومت نهی کرده، اما با برخی روایات دیگر تخصیص می‌خورد. از جمله در این کلام رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آمده است: «مَن مَدَحَ سُلطانا جائرا وتَخَفَّفَ وتَضَعضَعَ لَهُ طَمَعا فیهِ، کانَ قَرِینَهُ إلى النارِ»: هر که به طمع چیزى، سلطان ستمگرى را مدح گوید و خود را در برابر او خوار و پست سازد، همنشین او در آتش خواهد بود. " ادعای نویسنده با حدیث دیگری از پیامبر اکرم تأیید می‌شود که فرمود: "السُّلطانُ العادِلُ المُتَواضِعُ ظِلُ اللّهِ ورُمحُهُ فی الأرضِ. سلطانِ دادگرِ فروتن، سایه خدا و نیزه او در زمین است. " بهتر بود جناب فاضل میبدی قبل از این که برداشت نادرست از روایات را به مخاطبان القاء کند، یک بار دیگر ادبیات حدیثی را بازخوانی می‌کرد تا در جایگاه یک استاد حوزه و دانشگاه مرتکب این اشتباه فاحش نشود؛ اما می‌شود طور دیگری هم درباره این برداشت غلط قضاوت کرد و گفت کسی که چشمش معطوف به اسلام حداقلی است، اسلام ناب را نمی‌بیند./918/ی702/س yon.ir/1oukf @MHSemati
هدایت شده از محمد هادی سمتی
کانال یادداشت های تحلیلی محمد هادی سمتی ✅ طلبه حوزه علمیه قم ✅ دانشجوی کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام ✅ نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز (استان یزد) https://eitaa.com/MHSemati https://sapp.ir/MHSemati http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «امروز مسئله‌ی فلسطین جزو مسائل درجه‌ی اوّل بلکه مسئله‌ی اوّل دنیای اسلام است، آن وقت اجلاس تشکیل میدهند به دستور آمریکا برای نابود کردن مسئله‌ی فلسطین! حکام بحرین و سعودی اگر توبه کنند، راه برگشتن باز است: اِلَّا الَّذینَ تابوا وَ اَصلَحوا؛(بقره:۱۶۰) اگر اصلاح کنند و آن فسادهایی را که ایجاد کردند اصلاح کنند.» ۱۳۹۸/۰۳/۱۵ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR
بسم الله الرحمن الرحیم ✔️(پیشوای منافقان) 🔸ابو هُریره در جنگ صفین حضور داشت. اما حضورش با همه ی افراد دیگر کمی متفاوت بود. اوقات نماز که می شد به سمت اردوگاه امیرالمومنین(علیه السلام) می آمد و نماز را به حضرت اقتدا می کرد. وقت غذا که می رسید به سمت اردوگاه معاویه می رفت و با آنان غذا می خورد. 🔸ساعتی از روز هم که به جنگ تن به تن اختصاص داشت، در جنگ حضور نمی یافت و به بالای کوهی می رفت و از بالا به تماشای صحنه ی جنگ می نشست. 🔸برای برخی سوال شد که این دیگر چه کاری است که می کنی؟ او نیز در پاسخ گفت: الصَّلاه خَلفَ علی اَفضَل، و طعام معاویه ادهن، و الجبل اَسلم 🔸نماز پشت سر علی بن ابی طالب فضیلت بالایی دارد، و از طرفی غذای معاویه چرب تر است و بالای کوه هم از همه جا امن تر است. 📢و این است حال و روز این روز های برخی سیاست مداران و مسئولان کشور ما. علی خِرَمردی @Alikheradmardii @Alikheradmardi