eitaa logo
محمد هادی سمتی
167 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
130 ویدیو
22 فایل
📣 کانال شخصی محمدهادی سمتی ✅ طلبه حوزه علمیه قم ✅ سوابق: https://eitaa.com/MHSemati/2935 ✅ راه های ارتباطی: https://eitaa.com/MHSemati/2925 ✅ صفحه من در ویراستی: https://virasty.com/Hadisemati
مشاهده در ایتا
دانلود
محمد هادی سمتی
ماه شعبان ماه رحمت و لطف الهی است. امید آن داریم که در این ماه خدای متعال ما را از چشمه زلال معرفت سیراب نماید. در ادامه الطاف بیکران حضرت دوست، شمیم دل انگیز ماه پیامبر اعظم (ص)، شعبان المعظم به مشام جان های مشتاق بندگی می رسد و دلها را آماده می کند تا در سایه تمسک و توسل به ساحت حضرت سید الشهداء (ع) و امام زین العابدین (ع) و قمر منیر بنی هاشم و بقیة الله الاعظم امام زمان صلوات الله علیهم اجمعین، خدامداری و جهاد را، حلاوت عبادت را، اوج ولایت مداری را و زیبایی انتظار موعود را فهم کنیم. شعبان فرصتی است که پس از یک ماه پر برکت و شستشوی دل از زنگارهای هواپرستی و دنیا زدگی و به قول عرفا تخلیه، جان آماده را به زیور بندگی و معرفت آراسته کنیم و این تحلیه را در میهمانی بزرگ خداوند، رمضان المبارک، به اوج برسانیم. اعمال مشترک و مختص ماه شعبان الف. مهم‌ترین اعمال مشترک ماه شعبان ۱. هر روز هفتاد مرتبه استغفرالله و اسئلُهُ التوبه. ۲. صدقه دادن که فضیلت فراوان دارد. ۳. بسیار صلوات فرستادن. ۴. در هر پنج شنبه این ماه دو رکعت نماز بخواند که در هر رکعت بعد از حمد، صد مرتبه توحید و بعد از آن صد مرتبه صلوات بفرستد. ۵. قرائت مناجات شعبانیه که اثرات معنوی بسیار دارد و دارای فرازهای بلند و نورانی می باشد و از ناحیه مقدسه امیر مؤمنان صلوات الله علیه صادر گردیده است. ب. مهم‌ترین اعمال شب و روز اول ماه شعبان ۱. دوازده رکعت نماز به حمد و یازده مرتبه توحید در شب اول ماه. ۲. روزه روز اول ماه فضیلت فراوان دارد. ۳. دو رکعت نماز که در هر رکعت یک حمد بخواند و یازده مرتبه توحید؛ در روز اول ماه. ج. مهم‌ترین اعمال روز سوم ماه شعبان ۱. روزه آن روز فضیلت فراوان دارد. ۲. زیارت امام حسین(ع). د. مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان ۱. غسل نمودن در شب و روز نیمه شعبان. ۲. احیا گرفتن شب نیمه شعبان که بسیار به آن سفارش شده است. ۳. زیارت امام حسین(ع). ۴. دعای کمیل که ورودش در این شب است و بسیار به آن توصیه شده است. ۵. دو رکعت نماز بعد از نماز عشاء که در رکعت اول حمد و سوره قل یا ایها الکافرون و در رکعت دوم حمد وسوره توحید و سپس تسبیحات حضرت زهرا(س).
هدایت شده از محمد هادی سمتی
تصویر امضاء عهدنامه حمایت از کالای ایرانی توسط جمعی از طلاب بهابادی مقیم قم
دیدار با حضرت آیت الله الهی ، داماد مرحوم آیت الله اراکی . سه شنبه چهارم اردیبهشت 97
1- شامگاه سه شنبه در جلسه ملاقات با حضرت آیت الله الهی، داماد مرحوم آیت الله اراکی شرکت کردم. پیرمردی نورانی که نگاه به چهره اش مایه آرامش بود. 2- روز چهارشنبه نشستی با عنوان هم اندیشی حمایت از پیام رسان های داخلی در قم برگزار شد. مهمان این جلسه دکتر خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی بود. وی در ابتدا درباره اهمیت فضای مجازی مطالب خوبی را بیان کرد اما در بخش مربوط به پیام رسان های داخلی مطلب قابل توجهی از وی شنیده نشد به جز خبر تدوین چند سند و پرداخت وام به مدیران پیام رسان های داخلی. همچنین وی گفت همه مسؤلان در مورد رفع انحصار تلگرام نظر موافق دارند اما فیلترینگ مورد قبول همه نیست. در مجموع این جلسه خروجی چندان مفیدی نداشت. 3- شامگاه چهارشنبه نیز در دومین جلسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم شرکت کردم. جمعه هفتم اردیبهشت 97
یابن الحسن بیا که هوای دل من ابری است و بیقرارم. آقای من چه زمانی عطر ظهورت عالم را فرا خواهد گرفت؟ ای وارث انبیاء بیا و پرچم عدالت را بر فراز کعبه قرار ده. چشم مظلومان در همه دنیا به نقطه ظهور دوخته شده است.
محمد هادی سمتی
دست اندازهای بی قواره ضد فرهنگی دیروز عده ای در تهران با لباس و گریم داعشی و سوار بر اسب وارد یکی از مراکز تفریحی تهران شده اند تا به خیال خودشان برای فیلم تبلیغ کنند. به جز عده ای که از ابتدا فهمیده بودند که این یک نمایش است اما تعدادی هم ترسیده اند و به این حرکت اعتراض کرده اند. نیز به این موضوع واکنش نشان داده و ضمن نادرست خواندن این حرکت از مردم عذرخواهی کرده است اما عوامل این تبلیغ ناپسند هنوز بر درستی کارشان اصرار دارند. وقتی یک فیلم در شبکه های رسانه ملی تبلیغ می شود و حتی بنرهای تبلیغاتی خیابانی نیز دارد دیگر چه نیازی به این کار بوده است؟ قرار بوده است چه نتیجه مثبتی به دست بیاید؟ هرکسی که مشتاق تماشای _وقت_شام باشد به سینما می رود و برمی گردد پس هیچ دلیل منطقی و عاقلانه ای برای این اردوکشی وجود ندارد. این کار مثل برخی دست اندازهای بی قواره وسط خیابان ها و جاده ها است که به جای جلوگیری از سرعت غیر مجاز و تصادف های دلخراش، عامل اعصاب می شود و موجی از فحش و بد و بیراه را نثار طراح دست انداز می کند. فهمیدن این که کار فرهنگی ابزار زیبا و منطقی لازم دارد چندان کار سختی نیست. افسوس که ابتلاء به بیماری جوگیری آمار بالایی دارد. محمد هادی سمتی سه شنبه 18 اردیبهشت 97
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت الله ایمانی ، امام جمعه انقلابی و مردمی شیراز را به بازماندگان مکرم ایشان به خصوص خانواده محترم ایمانی و میرغنی زاده بافقی و سایر علاقه مندان و عموم مردم استان فارس به ویژه طلاب و روحانیون و نمایندگان محترم طلاب استان فارس تسلیت عرض می کنم. خداوند او و همه ما را مورد رحمت بی پایانش قرار بدهد. محمد هادی سمتی نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز چهارشنبه 19 اردیبهشت 97
بسم الله الرحمن الرحیم کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام جناب حجت الاسلام آقای علیرضا امیرزاده درگذشت پدرگرامی تان را به جنابعالی و سایر بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم. ان شاء الله با امیرالمؤمنین علیه السلام محشور باشد. محمد هادی سمتی جمعه 21 اردیبهشت 97
عراقچی در دیدار با ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه: 🔹در صورت ارائه تضمین های قطعی از سوی سایر طرف های برجام نسبت به تامین منافع ایران و جبران آثار خروج آمریکا از این توافق، حفظ برجام ممکن خواهد بود. پی نوشت: 1- تیم مذاکره کننده دولت در مورد ارائه تضمین اروپا اطمینان ندارد. 2- آقای عراقچی تصریح کرده است که خروج آمریکا از برجام برای ایران خسارت داشته است ، اما روحانی چند روز قبل از خروج آمریکا ابراز خوشحالی کرده بود. 3- قطعا خروج آمریکا از برجام خوشحالی ندارد. 4 سال و اندی تمام توان دولت بر سر گفتگو با آمریکا خرج شد و ملت در صف وعده سامان یافتن اوضاع به انتظار بودند اما حالا نتیجه آن رفت و آمدها و نشستن ها و قدم زدن ها و لبخندها چیزی نیست جز هیچ.
#حسن_روحانی باید استیضاح شود. #نمایندگان_ملت سهل انگاری نکنند.
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون درگذشت مرحوم حاج محمد حسن پور _پدر شهیدمهدی حسن پور بهابادی_ را به خانواده محترم حسن پور و سایر بازماندگان تسلیت عرض می کنم. خداوند او را در کنار فرزند شهیدش میهمان سفره رحمت و کرامت بگرداند و ما را شرمنده خون شهداء قرار ندهد. محمد هادی سمتی نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز چهارشنبه ششم تیرماه 97
https://instagram.com/p/BksHL1-Hr1dZvEBdSGPWllGSDs6sKPVREnSwdI0/ بافق آرامش می خواهد شهری با انواع معدن ها، با نخل های سر به فلک کشیده، با مردمانی نجیب و تلاشگر والبته با اجحافی که در حق مردمانش روا داشته شده و می شود. این ها ویژگی های بافق است. هرچند این ویژگی آخری مخصوص بافق و بافقی ها نیست و تبعیض و ظلم در هرجایی به اندازه ای وجود دارد اما کم نبوده است میزان ظلم های پیدا و پنهان به مردم این دیار. حالا بافق در مرحله دیگری قرار گرفته است. انتخاب یک مدیر متعهد و متخصص برای در دست گرفتن فرمان شهر و رسیدگی به مسائل ریز و درشت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی یک حق مسلّم است که باید بافقی ها از دولت دوازدهم مطالبه کنند. باید از دولت بخواهند این حق را و اگر سکوت کنند و عبور کنند و بروند در آینده باید جوابگو باشند. باید بتوانند پاسخ وجدانشان و فرزندانشان را به درستی بدهند. بافقی ها باید افق روشن را دنبال کنند. نباید غبار بی تفاوتی و بی مسؤلیتی به گرد و خاک نشسته بر سر و روی همنشینان کویر و کاوش گران معادن اضافه شود. همه باید از مسؤلان مطالبه کنیم. یک مطالبه اصولی و فراجناحی. اگر می خواهیم شهرمان پوست بیندازد و محرومیت های تحمیلی را کنار بزند باید همیشه فریاد گر باشیم. مردم شهر ما هم حق دارند و هم وظیفه دارند که در جاده هموار پیشرفت حرکت کنند. پیشرفت تلاش می خواهد ، مطالبه گری لازم دارد و اگر غیر از این باشد باید همیشه لنگان لنگان جلو برویم و به وضع موجود دلخوش کنیم. این مخصوص حالا نیست. در گذشته باید چنین می بودیم و اکنون و در آینده نیز باید چنین باشیم. در شهر همه مسؤول هستند.طلاب،بازاریان،معلمان،کارگران،اعضای شورای شهر و روستا،نماینده مجلس و امام جمعه وهمه مسؤولان در بخش های مختلف به علاوه مردم. هیچکس حق ندارد منافع فردی و جناحی را بر منافع یک شهر ترجیح بدهد. محمد هادی سمتی یکشنبه دهم تیر 1397
یادداشت | مقابله غلط با رفتار غلط دستگاه تبلیغاتی ضد دین فعالیت وسیع و همه جانبه دارد تا مظاهر دینی را سُست و بی ارزش جلوه بدهد و به خیال خام خودشان می خواهند مردم را از آن چه مقدس می دانند فراری بدهند. به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حضرت صادق علیه السلام دوستی داشت که هیچگاه از ایشان جدا نمی شد. روزی همراه با امام در بازار نعلین فروشان راه می رفت و غلامش نیز در پشت سر آن ها می آمد. صاحب غلام به عقب برگشت و هرچه چشم چرخاند او را ندید. بعد از چند بار جستجو بالاخره سروکله غلام پیدا شد. آن مرد از فرط عصبانیت صدا زد "ای فرزند زن بدکاره کجا رفته بودی؟" امام صادق علیه السلام تا این جمله را شنید دست بر پیشانی مبارک زد و فرمود "سبحان الله،چرا به مادرش نسبت زنا می دهی؟ من تصور می کردم پرهیزکار هستی اما اکنون می بینم که چنین نیستی"صاحب غلام پاسخ داد" فدایت شوم ای فرزند رسول خدا، مادر او از قبیله سِندی و مشرک است" اما حضرت به او فرمود" آیا نمی دانی که هر امتی برای خودشان نوعی ازدواج دارند؟ از من دور شو و دیگر نزد من نیا "و تا هنگام مرگ هرگز دیداری بین حضرت و آن مرد صورت نگرفت.* بیان این روایت مقدمه ای بود برای این که یک موضوع بسیار مهم گوشزد شود. همیشه افرادی وجود دارند که از روی نادانی یا حتی با کمال اطلاع و دقت سخنی درباره مقدسات دینی بر زبان جاری می کنند که بخشی از جامعه آن حرف ها را توهین قلمداد می کنند و خشمگین می شوند و البته عده ای نیز در پی پاسخ و برطرف ساختن شبهه بر می آیند که کار لازم و بسیار خوبی است. اما نکته اینجا است که تعدادی از کسانی که این سخنان توهین آمیز را برنمی تابند پا را فراتر از مرز شرع می گذارند و بدون هیچ مسامحه و چشم پوشی گوینده آن کلمات را تکفیر می کنند و خارج از دین می دانند یا نسبت زنازادگی و حرام لقمه بودن می دهند. سخن این است که برخوردهای این چنینی با کدام منطق دینی سازگاری دارد؟ اگر فردی درباره هزینه کردن در مورد سفرهای زیارتی یا بازسازی عتبات عالیات سخنی می گوید که باعث ناراحتی می شود آیا دلیلی شرعی وجود دارد که بتوان او را تکفیر کرد یا حرام زاده خطاب کرد؟ کدام آئین و مکتب اجازه داده است که عده ای بی پروا این گونه نسبت های زشت بدهند؟ یا مثلا اگر کسی برای خالی کردن عقده و تصفیه حساب شخصی، روضه خوان ها را متحجر خطاب می کند پاسخش را باید داد اما با کمال ادب و احترام نه با فحاشی و نسبت های ناروا. این یک مرض مزمن است که گریبانگیر برخی افراد مؤمن و متدین و حتی انقلابی شده است که هرگاه با چنین افرادی مواجه می شوند عنان از کف می دهند و با قصد قربت فحش می دهند و لعنت می فرستند. به نظر نویسنده این سطور، یک عامل در شکل گیری این اقدام تخریبگر رفتار غلط و خلاف شرع برخی از گردانندگان و اعضای هیئت های مذهبی است که حتی تفاوت لعن را با دشنام نمی دانند و در مجالس و منابر علاوه بر لعن علنی دشمنان اهل بیت علیهم السلام زبان به دشنام باز می کنند و حاصلش می شود این چیزی که امروز در فضای مجازی مشاهده می شود. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اسفند ماه 1371 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان ضمن تأکید بر مقابله و برخورد با حرف های غلط، رعایت مصلحت و حکمت را شرط مقابله دانسته و می گویند" کسی که حرفی زده و به نظر یکی کفر بوده، نباید تکفیر شود. اگر هم بناست کسی تکفیر شود، تکفیر حدی دارد، میزانی دارد و مربوط به مبادی و مراتب خاصی است. این‌طور نباشد که یک نفر منبری به خودش حق بدهد برود منبر و نفری را که به نظر او کافر است، تکفیر کند. بالاخره جامعه، جامعه‌ی اسلامی است. اگر کسی کافر است یا مسلم است، باید معلوم باشد. این، به عهده‌ی هر کسی نیست. علاوه بر این‌که اصلاً صحیح و مؤثر هم نیست. امروز باید با بیان - البته با شجاعت و صراحت - و با قوت علمی وارد میدان شد. اگر کسی حرف بدی زده، بلافاصله باید ده تا، پنجاه تا و صد تا حرف صحیح در مقابل او مطرح شود. از حوزه علمیه و از جاهای دیگر، نوشته شود، گفته شود و پخش شود." هرگز معنای آن چه تاکنون گفته شد انکار حرف های بی ارزش و سخیف دشمنان دین و اهل بیت علیهم السلام نیست و نمی توان از کنار تهمت ها و شبهه پراکنی ها گذشت. دستگاه تبلیغاتی ضد دین فعالیت وسیع و همه جانبه دارد تا مظاهر دینی را سُست و بی ارزش جلوه بدهد و به خیال خام خودشان می خواهند مردم را از آن چه مقدس می دانند فراری بدهند ولی راه برخورد حتی با دشمنان لجوج، فحاشی و هرزه گویی نیست./۸۴۱/ی۷۰۴/س حجت الاسلام محمد هادی سمتی پی نوشت: *الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص: 324 شنبه شانزدهم تیر 1397
بسم الله الرحمن الرحیم کل نفس ذائقة الموت ثم الینا ترجعون طلبه گرامی جناب آقای حسین زاده ، درگذشت پدرتان مرحوم مغفور حاج حسن حسین زاده را به جنابعالی و سایربازماندگان محترم تسلیت عرض می کنم. ان شاء الله خداوند او را در کنار حضرات معصومین علیهم السلام میهمان بگرداند. محمد هادی سمتی شنبه 23 تیر 1397
محمد هادی سمتی
جای خالی "ساماندهی" در یک "سازمان" سازمان تبلیغات اسلامی برای چه تشکیل شده است؟ نام این نهاد گویای فلسفه وجودی اش است. سازماندهی و اعزام مبلغ در سراسر کشور بویژه مناطق محروم با همکاری روحانیت و مردم، از جمله وظایف بیست گانه این نهاد است. آیا سازمان در انجام این وظیفه موفق بوده است؟ پاسخ این سؤال را باید از زبان طلاب و روحانیون درگیر با تبلیغ شنید. هر طلبه در ایام مناسبتی ، یعنی ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر و ایام فاطمیه و در برخی موارد دیگر با سازمان تبلیغات به عنوان متولی فراهم سازی زمینه تبلیغ و پذیرش مبلغین سر و کار دارد اما آیا طلاب از این مواجهه رضایت دارند؟ آیا مسؤلین استانی و شهرستانی از عهده این مسئله بر می آیند؟ با یک برآورد اجمالی باید گفت که پاسخ منفی است و با معضل برنامه ریزی جدی در این نهاد مواجه هستیم. یادم هست که چند سال قبل در گفتگو با یکی از افراد مشغول به کار در اداره تبلیغات یکی از شهرها به او گفتم مردم تا قبل از تشکیل سازمان تبلیغات مجالس روضه برپا می کردند اما سازمان تشکیل شده تا این مراسم ها را هدایت و نظارت و سازماندهی کند پس این توجیه که مردم برای درخواست مبلغ به ما مراجعه نمی کنند یا برخی توجیهات دیگر به هیچ وجه قابل قبول نیست. از همه بخش های کشور اطلاع دقیق وجود ندارد اما می توان ادعا کرد بیشتر ادارات استانی و شهرستانی شناسنامه جامع از مناطق تبلیغی و مبلغین ندارند و در برخی موارد عملا خود مردم عهده دار یافتن مبلغ هستند و کاری هم با سازمان ندارند و این به شدت برای این نهاد نامناسب است که مردم بدون توجه و بدون اطلاع سازمان خودشان دست به کار می شوند و کارشان را به پیش می برند. وقتی سازمان از عهده اداره یک مبلغ در مدت زمان کوتاه برنیاید چگونه انتظار می رود طلاب به شهرها و روستاها هجرت کنند و مشغول به تبلیغ شوند. همیشه در ایام نزدیک به مناسبت های تبلیغی ، طلاب با مشکل فراهم نبودن زمینه تبلیغ مواجه هستند و گاهی تا یک روز مانده به شروع دوره تبلیغی یا حتی بیشتر در انتظار می مانند و در موارد متعدد هم راه به جایی نمی برند. بیان همه مشکلات در این مجال نه ممکن و نه شایسته است اما چند مشکل در سازمان وجود دارد که باید اصلاح شود. یک: مسؤلین اعزام مبلغ در برخی ادارات طلبه نیستند و گاهی رفتار و گفتاری دارند که موجب دلسردی و حتی بی احترامی به مبلغ می شود. باید مدیریت جدید در این مورد تدبیری کنند. دو: مسؤلان ادارات باید از طلبه هایی انتخاب شوند که با موضوع تبلیغ به طور عملی آشنا باشند و حداقل در طول ده سال گذشته در روستاها و شهرهای کشور به امر تبلیغ اشتغال داشته باشند. سه : در برخی موارد شاهد هستیم که مدیران محترم کارهای دیگری هم دارند که گویا برایشان اهمیت بیشتری دارد و مسؤلیتشان را تحت تأثیر قرار می دهد. چهار: انتخاب مدیران جوان و دارای انگیزه و تحرک قوی یک ضرورت جدی است که جناب حجت الاسلام قمی و هیئت امناء محترم باید در دستور کار قرار بدهند. محمد هادی سمتی چهارشنبه چهاردهم شهریور 97 لینک در خبرگزاری رسا: http://mobile.rasanews.ir/data?id=576824
آیت الله العظمی نوری همدانی در جمع مبلغان: دشمن به دنبال حذف بیان مسائل سیاسی درمنابر است/ عملکرد برخی از مسئولان برای ناامیدی مردم است حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارداشتند: نمی شود گفت در منابر از سیاست اسلامی سخن نگوییم؛ اتفاقا دشمن دنبال همین است که بی سر و صدا مجلسی گرفته شود و تمام.
یادداشت های محمد هادی سمتی در ایتا و سروش با شناسه mhsemati@
یادداشت؛ / مطالبه‌گری جواب می‌دهد اگر ترور نشود مدیران و متولیان امور مردم به ویژه رییس جمهور اعلام می‌کنند که پاسخگویی مسؤلان نقطه قوت است. مفهومش باید این باشد که پرسشگری نیز نقطه قوت برای نظام اسلامی است. به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، تجمع اخیر طلاب در مدرسه فیضیه با دو موضوع برجسته شد. اول بخشی از صحبت های حسن رحیم پور ازغدی که به مسئله سکولاریزم در حوزه علمیه مربوط می شد و دوم هم یک حاشیه جنجالی که بر هدف اصلی تأثیر گذاشت و بسیار جنجالی شد. موضوع اول محور یادداشت دیگری خواهد بود و در این مجال موضوع دوم مورد بررسی قرار می گیرد. ماجرا این است که عده ای دغدغه مند نسبت به مسائل اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی وارد میدان می شوند تا ضمن اعلام همدردی و همزیستی با مردم ، اعتراض خود را نسبت به وضعیت معیشتی و گرانی های اخیر نشان بدهند و بر طبق قاعده باید دولتی ها این مطالبه و انتقاد های دلسوزانه را جدی بگیرند و برای حل مشکل چاره اندیشی کنند. اما با یک اشتباه محاسباتی یا به دلیل نفوذ جریان ضد عدالت خواهی و مطالبه گری، ورق اندکی برمی گردد و اصل ماجرا تحت تأثیر قرار می گیرد و محصول این اجتماع بزرگ آفت می گیرد. حالا سخن این است که چرا مطالبه گری طلاب به چشم رئیس جمهور نیامده و تنها بر روی یک مسئله حاشیه ای دست می گذارد؟ آیا نباید مسؤل اجرایی و نفر دوم این کشور مطالبه و صداهای به حق را بشنود و ببیند؟ مگر رئیس دولت از لزوم شنیدن صدای مردم و خواسته های آنها سخن نمی گفت؟ مگر نه این است که از بستن دهان منتقدین به خدا پناه برده شد؟ مطابق اصل یکصد و بیست و دوم قانون اساسی"رئیس جمهور در حدود اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی و یا قوانین عادی به عهده دارد در برابر ملت و رهبر و مجلس شورای اسلامی مسئول است "و نمی تواند سخن درست و قانونی را نادیده بگیرد. فرقی نمی کند که این سخن از دهان کدامیک از شهروندان خارج می شود چون همه حق اظهار نظر و انتقاد صحیح را دارند و منشور حقوق شهروندی نیز که مصوب دولت حسن روحانی است این مسئله را تأیید و تأکید می کند. در ماده ۲۸ منشور چنین آماده است" شهروندان از حق نقد، ابراز نارضایتی، دعوت به خیر، نصیحت در مورد عملکرد حکومت و نهادهای عمومی برخوردارند. دولت موظف به ترویج و گسترش فرهنگ انتقادپذیری، تحمل و مداراست." اگر مطالبه گری و عدالت خواهی نبود، شاید شاهد حضور رئیس دولت در جایگاه پاسخگویی به وکلای ملت نمی بودیم و پیداست که گفتن ها و نوشتن ها مؤثر است و مسؤلین را وادار به پاسخگویی می کند.هرچند این پاسخگویی های گاهی ناقص و غیر منصفانه است؛ اما اصل هدف که حضور و جواب‌دهی است اهمیت بالایی دارد و نباید سخن و رفتار صحیح و قانونی و شرعی را با سوء استفاده از حاشیه ها نادیده گرفت. اگر مسئولان محترم نظام اسلامی واقعا بر این اعتقاد هستند که فیضیه مرکز انقلاب است پس حتما می دانند که از مرکز انقلاب باید صدای دادخواهی بلند شود و هرکسی که عدالت خواه باشد این ندا را به گوش جان خواهد خرید و نمی توان از مرکز انقلاب توقع سکوت یا همراهی در روش های غلط را داشت. مدیران و متولیان امور مردم به ویژه رییس جمهور اعلام می‌کنند که پاسخگویی مسؤلان نقطه قوت است. مفهومش باید این باشد که پرسشگری نیز نقطه قوت برای نظام اسلامی است پس چرا از پرسشگران تجلیل نمی شود و گاهی هم آنها را مشتی بیکار به شمار می آورند؟ آن تابلوی حاشیه ساز شاید می خواست راه را گم کند؛ اما شایسته است دیگر شعارهای تجمعات امسال طلاب و فضلا از سوی مسئولان دیده شود و همچنین از مطالبه گران تجلیل گردد، زیرا که مطالبه کلید نجات است حتی برای مسئولان یک نظام اسلامی./۹۱۸/ی۷۰۳/س محمدهادی سمتی From <http://mobile.rasanews.ir/data?id=577084>
قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: أَلَا وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى الْبَاكِينَ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ علیه السلام رَحْمَةً وَ شَفَقَةً، وَ اللَّاعِنِينَ لِأَعْدَائِهِمْ وَ الْمُمْتَلِئِينَ عَلَيْهِمْ غَيْظاً وَ حَنَقاً أَلَا وَ إِنَّ الرَّاضِينَ بِقَتْلِ الْحُسَيْنِ علیه السلام شُرَكَاءُ قَتَلَتِهِ. أَلَا وَ إِنَّ قَتَلَتَهُ وَ أَعْوَانَهُمْ وَ أَشْيَاعَهُمْ- وَ الْمُقْتَدِينَ بِهِمْ بُرَآءُ مِنْ دِينِ اللَّهِ. آگاه باشيد؛ خدا بر گريه كنندگان امام حسين عليه السّلام و اشخاصى كه دشمنان او را لعنت كنند و افرادى كه قلبشان از غيظ و غضب بر آنان پر باشد صلوات و رحمت ميفرستد. آگاه باشيد؛ افرادى كه به قتل حسين راضى باشند در قتل آن حضرت شريك خواهند بود! آگاه باشيد؛ كشندگان امام حسين و ياران و تابعين ايشان و اشخاصى كه از آنان پيروى نمودند از دين خدا بيزارند. التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام، ص: 369 https://eitaa.com/MHSemati https://sapp.ir/MHSemati
یادداشتک | ای آنکه نداری سلیقه هرجا جو زدگی و کج سلیقه بودن غالب شود مسیر انقلاب و انقلابی گری دچار اختلال جدی خواهد شد. به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی سمتی در یادداشتی ضمن بیان ضرورت پرهیز طلاب و فضلاء از بازگذاشتن میدان برای سوء استفاده کنندگان از تجمعات طلبگی، بر ترویج شعارهای منطقی و عقلانی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد. متن نوشتار در ذیل می آید. به این چند گزاره توجه کنید: اول: چند سال قبل در راهپیمایی اعتراض به توهین غربی ها نسبت به ساحت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" نیز سر داده شده بود. یکی از سخنرانان انقلابی و محترم در همان جا یا مکان دیگری نکته خوبی را گفته بود با این مضمون که هرچند انرژی هسته ای یک حق مسلم ملی است اما چه معنا دارد در وسط اعتراض به کاریکاتورهای توهین آمیز این شعار بی ربط سر داده شود؟ دوم: بعد از ماجرای بازداشت ۱۰ ملوان آمریکایی شامل ۹ مرد و یک زن در آب های خلیج فارس، این اتفاق در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۴ و در شهر قم بازسازی شد؛ اما ناشی گری و بی مزه بودن تاحدی بود که یک مرد جوان را با وضعیتی زشت و زننده آرایش و بزک کرده بودند تا مخاطب دقیقا بفهمد که یکی از ملوانان بازداشت شده زن بوده و مبادا رسالت اطلاع رسانی خدشه دار شود. سوم: در غالب تجمع های اعتراضی و راهپیمایی های مناسبتی نسخه مشابه دو مورد بالا تکرار می شود و برگزار کنندگان بیش از هدایت شرکت کنندگان به سوی شعارهای منطقی و عقلانی، با برخی کارهای سخیف و دور از انتظار که به حساب نظام اسلامی نوشته می شود، عملا فضای احساسی و جو زده را ترویج می کنند و مانع از رسانا شدن پیام می شوند. چهارم: در تجمع اخیر طلاب حوزه علمیه قم قرار بود صدای اعتراض عمامه به سرها به دلیل معضل اقتصاد به گوش دولت برسد و مردم هم از این همراهی مرهمی بر روح و روان خسته اشان بنشیند اما با دو حاشیه تقریبا همه چیز خراب شد و تجمع انقلابی بر سر فریاد کنندگان آوار شد. حاشیه مهم اما کم اثر تر ، بخش هایی از صحبت های یک ساعت و نیمه حسن رحیم پور ازغدی بود که واکنش منفی بزرگان حوزه را بر انگیخت و به عقیده برخی صاحب نظران یک بی سلیقگی بود که تجمع اعتراض اقتصادی را به دعوای درون حوزوی تبدیل کرد. اما حاشیه مهم این روزها در حوزه علمیه، آن پلاکارد جنجالی بود که منجر به بهره برداری طرفداران دولت از آن شد. هرچند بعضی سرسختانه از این شعار دفاع کرده و می کنند و حتی با استفاده از آیات قرآن سعی در توجیه این شعار جنجالی و بی ربط و تخریب گر دارند؛ اما آنچه از این تجمع و حواشی بعدش حاصل شده است اثبات می کند که هرجا جو زدگی و کج سلیقه بودن غالب شود مسیر انقلاب و انقلابی گری دچار اختلال جدی خواهد شد. باشد که جریان حزب الله و علاقه مندان به انقلاب همیشه و در همه جا از باز گذاشتن میدان برای سوء استفاده جلوگیری کنند. http://mobile.rasanews.ir/data?id=577347 https://eitaa.com/MHSemati https://sapp.ir/MHSemati
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس دولت دوازدهم گفته است: "راهکار مسائل اقتصادی امروز، سیاسی است." بعد از پنج سال و اندی از تحویل گرفتن دولت حالا این حرف چه معنایی دارد؟ یعنی ما کاری از دستمان بر نمی آید و باید برویم در دامن آمریکا تا گره باز شود. https://eitaa.com/MHSemati https://sapp.ir/MHSemati
👇👇👇 🍃بسم الله الرّحمن الرّحیم ✍️متاسفانه مدتی است در فضای مجازی حرف هایی مطرح می شود که معلوم نیست چه کسانی پشت این صحبت های نابجا هستند! برای مثال می گویند هزینه های مربوط به هیئت ها و روضه ها را برای کمک به فقرا و نذر خرید وسایل برای نیازمندان استفاده کنیم!!! در واقع مراسم عزاداری برای امام حسین علیه السلام، مدرسه انسان سازی است، که افراد مختلف با عقاید و فرهنگ های متفاوت وارد این مراسم می شوند و شور و شعور و معرفت لازم را برای ادامه زندگی کسب می کنند. 🔹یعنی انسان ها در این مدرسه با معرفت تر شده و در ادامه همین انسان ها شروع می کنند به کمک به نیازمندان، همین انسان ها در مقابل ظلم ها می ایستند و البته در جهت بهتر شدن زندگی های دیگران قدم بر می دارند. 🔹همین ها هستند که قسمت هایی از درآمدهایشان را صرف خرید جهیزیه و خوراک و کمک به نیازمندان می کنند، همین ها گروه های بسیاری را تشکیل می دهند و در اتفاقات ناگواری چون زلزله سر پل ذهاب، هیئتی به کمک نیازمندان می روند، همین ها اردوهای جهادی تشکیل می دهند و به محروم ترین مناطق برای کمک رسانی می روند... ✅هرچیز به جای خویش نیکوست! 🔹در دین مبین اسلام همان طور که به رسیدگی به فقرا و کمک به نیازمندان توصیه و سفارش شده است، زیارت اولیای الهی، نذر، اقامة عزای اهل بیت - علیهم السلام-، ولیمة حج و عروسی و... نیز از جمله سفارش‌ها و توصیه‌های دین اسلام است. اگرکمک به فقرا ضروری‌تر و مهمتر از بقیة مستحبات است، چرا خدای متعال آن را جایگزین عمره، زیارت ائمة اطهار- علیهم السلام-، نذر، ولیمه حج و عروسی قرار نداده است؟ واگر رسیدگی به نیازمندان، جایگزین مناسبی برای برخی اعمال مستحبی است، چه لزومی داشت که خدای متعال ما را به انجام اموری مانند نذرکردن، اقامة عزا، زیارت و مانند آن توصیه کند؟ 🔹‌آیا می‌توان ‌به کسی سفارش کرد که در تمام عمر به جای لبنیات و غلات از سبزیجات استفاده کند؟ مسلماً خیر. همان طورکه هر ماده غذایی، اثر و خاصیت خاص خودش را دارد، در امور معنوی هم هرعملی جایگاه و اثر ویژه‌ای دارد. کمک به مستمندان دارای یک نوع از آثار و پیامدها، اقامه عزا، دارای نوع دیگری از آثار و پیامدها است؛ و این نکته در مورد تمام اعمال عبادی صادق است. 🔹بنابراین، بندگان خاص و مخلص خداوند متعال، از همه دستورات دینی اطاعت نموده و بدون دلیل و مجوز شرعی یکی را بر دیگری ترجیح نمی‌دهند؛ چرا که در دین اسلام هرعملی دارای جایگاه خاص و اثر ویژه‌ای خود را دارد. ازآن جایی که، ما به مصالح دستورات الهی به طور کامل آگاهی نداریم، نمی‌توانیم آن‌ها را با هم مقایسه کرده، و بدون دلیل یکی را بر دیگری ترجیح دهیم. ✅واقع‌بینی منصفانه در آسیب‌شناسی اجتماعی 🔹کسی نزد یکی از علما می‌رسد و می‌گوید: ساعتی قبل از نماز صبح بیدار می‌شوم و بین این که مشغول مطالعه شوم، یا این که به نماز شب بایستم🍃🔹🔹