#اینستا_نوشت
روضه هم می خواند.
امام حسین را هم قبول دارد.
ولی امام را مطابق تفکر خودش می پسندد و برای حسینی گریه می کند که اهل گفتگو باشد و نه اهل مبارزه!
#هیئت_سکولار
#روضه_سکولار
https://www.instagram.com/p/B1--A7pliA8/?igshid=fyftou516m2e
@MHSemati
محمد هادی سمتی
#یادداشت
#باز_نشر
#صدر_الساداتی
✍ #سید_مهدی_صدرالساداتی ، جوان طلبه ای است متولد 1366 و اهل #یزد. مدتی است که در فضای مجازی فعالیت می کند و دنبال کننده های زیادی هم دارد. او داماد آیت الله #سید_محمد_رضا_مدرسی_یزدی (از فقهای شورای نگهبان) است.
حرکتی را شروع کرده بود با عنوان #نه_به_انتقال_آب_کارون و به نظرم داشت خوب پیش می رفت.
اما حالا حدود یک یا دو هفته است که به خاطر یک کار دیگری که در فضای مجازی انجام داده جنجالی شده است. ابتدا با انتشار تصاویر عروسی فرزند سفیر ایران در دانمارک شروع کرد و به مجلل بودن سالن و نحوه برگزاری جشن اعتراض کرد. این کار با واکنش فرزند و عروس سفیر مواجه شد و در نهایت هم بخش خبری #بیست_و_سی گزارشی از زندگی فرزند و عروس سفیر و حواشی رسانه ای آن پخش کرد.
یک کاری که در این میان انجام گرفت و به نظر اشتباه بود انتشار تصاویری بود از کیف و کفش عروس سفیر که #سید_مهدی_صدرالساداتی با اذعان به این که احتمال دارد این اجناس #فیک باشند اما با ترجیح اصالت این لوازم مسئله را قدری شخصی تر کرد. در نهایت هم گویا مناظره ای در اینستاگرام بین او و فرزند سفیر انجام شد و تقریبا قضیه خاتمه پیدا کرد. هرچند #خبرگزاری_فارس خبری به نقل از جناب سفیر منتشر کرده مبنی بر این که طلبه جوان را دعوت به مناظره کرده و ضمنا حق شکایت را هم برای خودش محفوظ دانسته است.
از این که بگذریم اقدام بعدی این طلبه جوان انتشار چند تصویر از فرزند امام جمعه #هامبورگ بود که گویا تاکنون واکنشی نداشته است.
مورد بعدی انتشار تصاویر کمر بند و گوشی موبایل و ساعت #مهدی_مظاهری فرزند #طهماسب_مظاهری (رئیس کل وقت بانک مرکزی) بود که این بار هم ، طلبه جوان قصه ما با احتمال غیر اصلی بودن این لوازم باز ترجیح داد بر اصالت آن ها پافشاری کند و سوژه اش را متهم سازد.
این حرکت البته با واکنش مهدی مظاهری مواجه شد و او با انتشار چند قطعه تصویری در صفحه اینستاگرامش سعی کرد از خودش دفاع کند و در نهایت گویا امشب قرار مناظره ای بین سید مهدی صدرالساداتی و مهدی مظاهری گذاشته شده است.
خلاصه آن که اصل این حرکت که از سوی این طلبه جوان با هشتگ #نه_به_اشرافیگری آغاز شده واکنش های مختلفی را در پی داشته و برخی معتقد هستند روش او نادرست است و باید به جای اعتراض به کیف و کفش افراد یک حرکت اساسی و بنیادی در زمینه فساد اقتصادی را پیگیری کند.
من البته تا این جای کار چندان با این روش موافق نیستم و معتقدم اگر ایشان در همان قضیه انتقال آب کارون و مسائل معیشتی مردم فعالیت را ادامه می داد کار بیشتر و راحت تر به جلو می رفت اما حالا که مسیر عوض شده چندان نمی توان به پایان خوش ماجرا امیدوار بود.
پی نوشت: اگر به جای آقای صدر بودم در جواب این مخاطب این گونه سخن نمی گفتم و تنها مسؤلیت فعلی آیت الله مدرسی یزدی را اعلام می کردم نه آن چه معلوم نیست در آینده اتفاق بیافتد. خصوصا با توجه با این که ایشان قبلا درباره گمانه زنی های رسانه ای درباره این انتصاب واکنش نشان داده بودند و بعید است الآن هم به چنین کاری رضایت داشته باشند.
محمد هادی سمتی
دوشنبه هشتم مرداد 97
@MHSemati
هدایت شده از محمد هادی سمتی
کانال یادداشت های تحلیلی محمد هادی سمتی
✅ طلبه حوزه علمیه قم
✅ دانشجوی کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام
✅ نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز و رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان یزد
🔵 اگر مطالب کانال را می پسندید،به دیگران معرفی کنید.
https://eitaa.com/MHSemati
https://sapp.ir/MHSemati
http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
محمد هادی سمتی
#یادداشت ✍ انقلابی گری یا انقلاب خواری؟ @MHSemati
#یادداشت
#خبرگزاری_رسا
#محمد_هادی_سمتی
✍ انقلابخواری با روکش عدالتخواهی
در اصل 22 قانون اساسی چنین آمده است: "حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند."
پدیده کوهخواری و زمینخواری از مصادیق تعرض به مال و حقوق اشخاص است و مجازاتش نیز در قانون مشخص شده است؛ اما تصرف و خوردن همیشه مربوط به زمین و کوه و دریا نیست. انقلاب نیز گاهی خورده میشود.
انقلاب یک حرکت و جهش است برای رسیدن به آرمانها و هیچوقت نیز متوقف نمیشود؛ اما سرعتش قابل کند و تند شدن است و انقلاب خواری مایه کندشدن حرکت انقلاب است.
ایدهها، حرفها و رفتارهای نو به نو مایه افزایش سرعت انقلاب میشود و در مقابل عواملی هم وجود دارد که نفسهای ماشین انقلاب را به شماره میاندازد و دیرتر به مقصد میرساند.
به طور مثال عدالت خواهی های بیحساب و کتاب _ بخوانید عدالت خواری_ و متهم ساختن افراد بر اساس شنیدهها و بدون سند و مدرک و صدور حکم بدون صلاحیت قانونی از عوامل انقلاب خواری محسوب میشود. بازار این پدیده نیز در فضای مجازی خیلی گرم است و عدالت خواران هرچند در برخی موارد به موفقیتهایی نیز دست مییابند اما اثری که از خود برجای میگذارند و در ذهنها ماندگار میشود چندان مطلوب نیست و جامعه را به خمودی و بی اعتمادی به حاکمیت دچار میسازد.
بی در و پیکر بودن فضای مجازی روز به روز بر شدت تولید گونههای مختلف عدالت خواری میافزاید و پرورش میدهد.
عامل دیگری نیز برای انقلاب خواری قابل طرح است؛ یعنی عدهای در مجامع و جلسات عمومی به نام انقلابیگری و با ادعای اصلاح امور دست به حرکتهای رادیکالی و نیمه خشن میزنند و میکروفون به دستان را سرجایشان مینشانند و از پشت تریبون یا بالای منبر به پایین میکشند. کسانی هم که انقلاب خواری را با انقلابی گری اشتباه گرفتهاند برای آنها کف میزنند و این رفتار را نشانه غیرت انقلابی میدانند.
اما باید با صدای بلند گفت که این رفتارهای غیر منطقی و احساسی نه تنها هیچ کمکی به پیشبرد جریان انقلابی گری نخواهد کرد بلکه در دراز مدت به آنتی تز انقلاب تبدیل خواهد شد.
نکتهای که باید مورد دقت قرار بگیرد این است که انقلاب خواران، گویا شاخصههای انقلاب را مبنای کار خود قرار نمیدهند و با اجتهادهای نادرست به یکباره زیر میز میکوبند و همه چیز را بر هم میزنند. غافل از این که انقلابی گری مثل هر رفتار دیگری قاعده و قانون دارد و هر کنش و واکنشی در قاموس این اصل اساسی نمیگنجد.
من با به هم زدن مجلس مخالفم؛ هر مجلسی که میخواهد باشد
مایلم برای باورپذیری مخاطبان دو نمونه از بیانات رهبر انقلاب را در این باره مطرح کنم:
حضرت آیت الله خامنهای در دیدار رمضانی سال 95 با دانشجویان ضمن تأکید بر لزوم موضع گیری در مسائل مختلف چند نکته مهم را برای جلوگیری از ایجاد معارضه با دولتها بیان میکنند.
یکم: اعلام موضع باید اوّلاً مستدل باشد و شامل اطلاعات غلط نباشد تا دیگران نتوانند دربارهاش خدشه کنند.
دوّم: اینکه موضع گیری بهنگام باشد. گاهی اوقات موضعگیری در یک مورد و یک چیزی، در یک وقت خوب است، [امّا] فردایش خوب نیست؛ یعنی بیفایده است یا گاهی هم مضر است؛ باید حواستان باشد بهنگام این کار را انجام بدهید.
سوم: اجتماع داشته باشید در مسائل مهم و به شیوهی درست. اینکه مثلاً فرض کنید علیه برجام بروند جلوی مجلس شورای اسلامی اجتماع کنند، من فکر نمیکنم یک منطقی پشت سر این باشد؛ خب، حالا مگر نمایندگان مجلس چقدر فرصت دارند؟ اجتماعِ درست این است که شما یک سالنی اجاره کنید یا در اختیار بگیرید، پانصد نفر، هزار نفر، دو هزار نفر، ده هزار نفر دانشجو آنجا جمع بشوند، دو نفر سه نفر با مطالعهی قبلی بروند آنجا بهطور استدلالی حرف بزنند؛ این مهم است. این حرف، هم به گوش نمایندهی مجلس میرسد، هم به گوش نمایندهی دولت میرسد، هم به گوش نمایندهی رهبری میرسد؛ اینجور اجتماعاتی مهم است. یا در قضایایی که گاهی بعضی از مجموعههای دانشجویی میخواهند خطشکنی کنند، اگرچنانچه فرض بفرمایید یک عدّهای میخواهند از خطّ قرمزهای نظام عبور کنند و خیلی هم افتخار میکنند و میخواهند شجاعت به خرج بدهند، جلادت _ دلیری_ به خرج بدهند و از خطّ قرمزهای نظام عبور کنند، خیلی خب، اینجا اجتماع جسمانی بسیار خوب است؛ البتّه نه به معنای اینکه بروید مجلس آنها را به هم بزنید. بنده قبلاً هم گفتهام، الان هم میگویم، ده بار دیگر هم میگویم؛ من با به هم زدن مجلس مخالفم؛ هر مجلسی که میخواهد باشد. به هم زدن مجلس یک کاری است بیفایده و احیاناً مضر؛ اقلّش این است که بیفایده است، اکثرش این است که مضرّ است. چه لزومی دارد؟ خیلی خب، آنها آنجا جلسه تشکیل دادهاند و علیه فلان مبنای انقلابی دارند بحث میکنند؛ بسیار خوب، شما همانجا اعلام بکنید که فردا یا پسفردا ما در اینجا -آنها آنجا، شما
محمد هادی سمتی
#یادداشت ✍ انقلابی گری یا انقلاب خواری؟ @MHSemati
اینجا یا در همان سالن- جلسه تشکیل میدهیم و دربارهی این موضوع بحث خواهیم کرد. دعوت کنید، دانشجویان را جمع کنید، بحث کنید، پنبهی آن حرف را بزنید، تمامش کنید؛ این خوب است. مخاطبینی پیدا میکنید، کسانی هستند، دانشجو بالاخره دنبال فهمیدن حقیقت است؛ بنابراین اجتماعات فیزیکی خیلی خوب است، اشکالی هم ندارد منتها طبق مقرّرات و همینطوری که گفته شد با پیشبینی درست.
همچنین ایشان سال 1379 در دیدار با کارگزاران نظام افزون بر بازتعریف معنای انقلاب و نپذیرفتن برداشتهای ناصحیح که انقلاب را به معنای بینظمی و بیسامانی میدانند میگویند:
"البته انقلاب که میگوییم، حتماً به معنای زدوخورد و شلوغکاری و امثال اینها نیست؛ برخلاف آن برداشتهایی است که میبینیم در بعضی از نوشتهها خوششان میآید با کلمهی انقلاب بازی کنند! گاهی میخواهند انقلاب را به معنای شورش، اغتشاش، بینظمی و بیسامانی وانمود کنند و بگویند ما انقلاب نمیخواهیم؛ یعنی انقلاب چیز بدی است! این برداشتهای غلط از انقلاب است. انقلاب یعنی دگرگونی بنیادی. البته این دگرگونی بنیادی در اغلب موارد بدون چالشهای دشوار و بدون زورآزمایی، امکانپذیر نیست؛ اما معنایش این نیست که در انقلاب حتماً بایستی اغتشاش و شورش و امثال اینها باشد؛ نه ولی هر شورش و هر اغتشاش و هر تهیّج عام و تودهای هم معنایش انقلاب نیست؛ هر تحولی هم معنایش انقلاب نیست؛ انقلاب آنجایی است که پایههای غلطی برچیده میشود و پایههای درستی بهجای آن گذاشته میشود. این قدمِ اوّل است."
هرکسی در این کشور ادعای انقلابی گری دارد ناچار است ملاک و روشش را از یک خاستگاه اصیل و قانون مدار دریافت کند و در غیر این صورت به نام انقلابی گری سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
از پیامدهای رفتارهای ساختارشکن و بر هم زدن اجتماعات این است که افراد مخالف نیز حق پیدا میکنند تا مقابله به مثل را در دستور کار خود قرار بدهند.
http://rasanews.ir/002b5J
@MHSemati
May 11
#یادداشت
#محمد_هادی_سمتی
#خبرگزاری_رسا
#دختر_طلبه_همدانی
#بانوی_مظلوم_همدانی
✍ از این چادر تا آن چادر
صحنه اول:
از کنار کوچه یا خیابان گذر میکنید و چشمتان به راننده یک موتورسیکلت میافتد که در پشت سرش زنی را سوار کرده و چادرش نیز نزدیک است که میان چرخهای موتور گیر کند و حادثهای رخ بدهد، شما هر طور که بتوانید راننده موتور را از این پیش آمد آگاه میکنید و آنها نیز از شما برای این محبت سپاسگزاری میکنند و می روند. نه کسی شما را سرزنش می کند و نه دوربین های موبایل فعال می شود.
صحنه دوم:
شماری زن و مرد در گوشه پارک نشستهاند و سرگرم خوردن غذا هستند. وضعیت پوشش خانمها هیچ خوب نیست. دختر مسلمانی که دلش برای دین میتپد سراغشان میرود و از آنها درخواست میکند که حجابشان را رعایت کنند ولی با ناسزا و کتک و پاره کردنِ چادر پاسخش را میدهند.
صحنه سوم:
مأمور کلانتری در مواجهه با پدر و دختری که امربهمعروف کردهاند گفته است به شما چه ربطی دارد که تذکر میدهید!
چرا فرهنگِ نادرستِ به من چه و به تو چه در صحنه اول وجود ندارد و آن راننده موتور و زنی که همراه او هست چنین سخنی نمیگویند؟
اندوهِ جملهای که از زبان مأمور کنترل نظم اجتماعی _که در نظام اسلامی خدمت میکند_ شنیده میشود بهمراتب بیشتر از ناسزا و کتکی است که نثار دختر جوان و طلبه شده است.
پرهیز از بیحجابی و بدپوششی به فرهنگسازی نیاز دارد؛ اما بیشتر از اینکه دنبال رواج دادن پوشش باشیم باید به مردم و به مأموران امنیت یاد بدهیم و آنها را به این باور برسانیم که هیچ تفاوتی میان چادری که میان چرخهای موتور گیر میکند و چادری که از سر دختران و زنان این کشور میافتد نیست و هر دو امنیت را به خطر میاندازد.
http://rasanews.ir/002b9G
https://eitaa.com/MHSemati
https://sapp.ir/MHSemati
#یادداشت
✍ سلبریتیسم رسانه ای در خدمت رو بنا زدگی
به زودی در :
https://eitaa.com/MHSemati
یکی از آداب شایسته در روز عاشورا پرهیز از خوردن و آشامیدن است.
#رسانه_باشیم
https://www.instagram.com/p/B2MO6holLiI/?igshid=1uqjhm674telg
https://eitaa.com/MHSemati
The Smile on My Face.mp3
1.91M
🔹The smile on my face doesn't mean my life is perfect. It means I appreciate what I have and what I have been blessed with.
#quote
@Practical_English
🔶 آموزش زبان انگلیسی توسط استاد محمودزاده در قالب فایل های کوتاه صوتی:
🔹توضیح و تحلیل جملات زیبای انگلیسی ائمه اطهار، دانشمندان و هنرمندان
🔹آنالیز کلیپ های کوتاه انگیزشی
🔹آموزش لغات و اصطلاحات انگلیسی
@Practical_English
@Practical_English
@Practical_English
نمونه ای از فایل تدریس ایشان 🖕🖕🖕
جلسه کمیسیون حوزه و دانشگاه
جلسه کمیسیون حوزه و دانشگاه، روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۶/۲۷ در دفتر جامعه مدرسین با دستور جلسه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون برگزار گردید.
در این جلسه جناب حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی محمودی به عنوان رئیس کمیسیون و حجج اسلام آقایان: مسلم درگاهی، فرضعلی فعلی و محمدهادی سمتی؛ به ترتیب به عنوان نایب رئیس، منشی و مخبر کمیسیون انتخاب شدند.
http://mntqom.com/?p=7729
هدایت شده از اسماعیل فخریان
دانشگاه اصفهان بیانیه گام دوم.mp3
25.26M
سادهسازی بیانیه گام دوم در ۴بخش همراه با توضیحات بر اساس نظام فکری رهبر انقلاب با ذکر منابع.
حجهالاسلام و المسلمین فخریان
چهارشنبه۹۸/۶/۲۷
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
در جمع مسئولین دفاتر نهاد رهبری
@ostad_fakhrian
@t_manzome_f_r
هدایت شده از خبر فوری قم
☑️ پوستر نمایشگاه بزرگ یاد یاران بزرگداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس در قم 👆
☑️بزرگترین کانال خبری استان قم 👇
http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
#اینستا_نوشت
اگر مسئله ورود زنان به ورزشگاه تمام شده تلقی می شود قدم اول این است که طرفداران این قضیه که از قضا اغلب مردان هستند ابتدا محارم خود (یعنی مادر،همسر،خواهر و دخترشان) را برای حضور در ورزشگاه مجاب سازند تا بقیه جامعه زنان نیز به تبعیت از آنان رفتار کنند و از فیض شرکت در مراسم حیاتی و انسان ساز مسابقه فوتبال بی بهره نمانند.
https://instagram.com/stories/hadisemati/2137010999177648306?utm_source=ig_story_item_share&igshid=12vo57k8gtiri
https://eitaa.com/MHSemati
بسم الله الرحمن الرحیم
قدر پدران و مادران شهدا را باید دانست.(رهبر فرزانه انقلاب)
درگذشت مرحوم مغفور حاج اصغر رنجبر (پدر بزرگوار شهید احمد رنجبر) را به خانواده های داغدار تسلیت عرض می کنم.
خداوند روح او را با فرزند شهیدش محشور بگرداند و همه ما را در قیامت میهمان سفره احسان اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار بدهد.
ان شاء الله
محمد هادی سمتی
شنبه ۳۰ شهریور ۹۸
https://eitaa.com/MHSemati
امروز میهمانِ مدیر کل سازمان تبلیغات استان قم بودیم، برای آشنایی با ساختار و تشکیلاتِ سازمان دهندهِ تبلیغ.
جلسه ای مفید،صمیمی و به دور از عرف جلساتِ کم فایده یا بی فایده.
گام دوم انقلاب با مدیران تراز رو به رشد است.
ان شاءالله
دوشنبه یکم مهر ۹۸
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
#حجت_الاسلام_عزت_زمانی
#مدیر_تراز_انقلاب_اسلامی
#گام_دوم_انقلاب
https://www.instagram.com/p/B2w9xopliRN/?igshid=1vdr86apyz4hp
https://eitaa.com/MHSemati
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت مرحوم حجة الاسلام والمسلمين حاج سید ضیاء رضوی بهابادی را به خانواده و بستگان ایشان و علاقه مندان آن مرحوم به ویژه طلاب و فضلای شهرستان بهاباد تسلیت عرض می کنم.
خداوند روحش را شاد گرداند و با ارباب بی کفن،حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام محشور گرداند.
محمد هادی سمتی
نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز
دوشنبه
یکم مهر ۹۸
https://eitaa.com/MHSemati