eitaa logo
خبرگزاریMRC
18هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
8.6هزار ویدیو
30 فایل
ادمین تبلیغات: @mr_mjr313 🔹با ذکر نام کانال «خبرگزاریMRC» کپی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️کاهش ادامه‌دار قیمت سکه و افزایش بها‌ی دلار مبادله‌ای 🔹اسکناس دلار امروز در مرکز مبادلهٔ ارز و طلا در روندی افزایشی به قیمت ۴۸ هزار و ۸۵۶ تومان به فروش رسید. 🔹دلار آزاد امروز در تا دقایقی پیش در مقابل صرافی‌ها به قیمت ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. 🔹همچنین سکهٔ ‌بهار آزادی با کاهش ۰.۴۵ درصدی نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۷ میلیون ۷۱۰ هزار تومان دادوستد شد. 🔹هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز با کاهش ۱.۳ درصدی به قیمت ۳ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان داد‌و‌ستد شد./فارس
♦️عتيقهٔ ۲ هزار ساله در توقيف پليس فرمانده انتظامی بوشهر: 🔹يک رشته دستبند، ۲ قطعه صورتک انسان، کاسه و مجسمه که همه از جنس طلا بودند از یک باند قاچاقچی اشیای عتیقه ضبط شد. 🔹کارشناسان ادارهٔ ميراث فرهنگی قدمت اين اشيا را بيش از ۲ هزار سال و مربوط به دوره ايلاميان می‌دانند و ۲۰ ميليارد تومان این عتیقه‌ها را قیمت ‌گذاری کردند. در اين راستا ۳ نفر دستگير شدند.
شیر رو اینجوری بخورید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️عذرخواهی تاج از استقلال بابت از دست رفتن قهرمانی! مهدی تاج: 🔹 هفته پایانی فصل گذشته نیز بحث‌های داوری پیش آمد و در دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان گلی زده شد که ۱۰ داور گفتند آفساید بود و ۱۰ داور نیز گفتند آفساید نبود و نفهمیدیم آفساید بود یا نه، اما بعدها گفتند آفساید بوده است. اگر این اتفاق نمی‌افتاد، قهرمان عوض می‌شد. باید از استقلال هم عذرخواهی کنیم که این اشتباه صورت گرفت. ما باید سیستم کمک داور ویدئویی VAR را بیاوریم.
♦️ 🔹رئیس انجمن داروسازان ایران: تاسیس داروخانه‌ توسط افراد غیرمتخصص به سلامت مردم آسیب می‌زند. 🔹دستگیری اعضای یک شرکت کلاهبرداری هرمی در غرب تهران 🔹کاخ سفید: اگر حمله اوکراین به کورسک، پوتین را ناراحت می‌کند، از اوکراین خارج شود و همه چیز را تمام کند. 🔹تفاهم اوکراین و روسیه برای حفظ جریان گاز به اروپا
♦️محققان: می‌توان از یک انگل خاص برای رساندن دارو به مغز استفاده کرد 🔹مغز ما دارای یک سد خونی مغزی است که فقط به مولکول‌های خاصی اجازه ورود و خروج می‌دهد و درعین‌حال مواد مضر، مانند میکروب‌ها، را بیرون نگه می‌دارد. اما همین سد مانعی برای پزشکانی است که می‌خواهند دارویی را وارد مغز کنند. برای دورزدن این مانع، گروهی از دانشمندان از کشورهای مختلف انگلی به نام «توکسوپلاسما گوندی» را که در مدفوع گربه‌ها وجود دارد، مهندسی ژنتیکی کردند تا به حاملی برای پروتئین‌های درمانی تبدیل شود. این روش می‌تواند درمانی برای اختلالات عصبی مانند سندرم رت باشد.
گانتز: ایران و حزب‌الله در صورت حمله به اسرائیل، بهای سنگینی خواهند پرداخت 🔹روزنامه معاریو اسرائیل امروز(سه‌شنبه) به نقل از بنی گانتز رئیس حزب اردوگاه دولت اسرائیل نوشت: «می‌دانیم چگونه در برابر هر حمله‌ای مقاومت کنیم و بهایی که ایران و حزب الله در صورت حمله به اسرائیل خواهند پرداخت، سنگین خواهد بود.» 🔹گانتز با اشاره به این موضوع افزود: «کابینه امور سیاسی و امنیتی(کابینت) که توسط بینامین نتانیاهو اداره می شود، برای ادامه ماموریتش واجد شرایط نیست و کل دولتش برای دستیابی به هدفش شرایط لازم را ندارد.» 🔹وی با تاکید بر اینکه اسرائیل نمی‌تواند جنگ را در سایه درگیری داخلی بین نتانیاهو و یوآو گالانت ادامه دهد، اظهار کرد: مشخص کردن زمان مورد توافق برای انتخابات، نخست وزیر را از همه فشارهای سیاسی رها خواهد کرد./ شفقنا بسم الله الرّحمن الرحیم
افزایش هزینه‌های نظامی غرب خطری روزافزون برای دنیا 🔹یک نشریه غربی در مطلبی با اشاره به افزایش هزینه‌های نظامی دنیا به ویژه از طرف کشورهای غربی و آمریکا این روند را خطری روزافزون برای دنیا و به معنای پول کمتر برای از جمله بیمارستان‌ها، مدارس یا حفاظت از محیط زیست دانست.
♦️احتکار کالا در ژاپن، مواد غذایی را کمیاب کرد 🔹مقام‌های ژاپنی از مردم خواستند که از احتکار مواد غذایی پرهیز کنند. 🔹تابلوهایی در سوپرمارکت‌های ژاپن نصب شده است که نشان‌گر کمبود مواد غذایی است. 🔹از روز پنجشنبه که اولین هشدار زلزله بزرگ در ژاپن صادر شده مردم برای خرید و احتکار مواد غذایی به مغازه‌ها هجوم آورده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️خطر استفاده از پاوربانک! 🔹امروز یک زائر عراقی در مسیر مشایه به دلیل انفجار پاوربانک به‌خاطر گرمای شدید هوا مجروح شد. 🔹لطفاً در استفاده از پاوربانک‌ها در این مسیر مراقب باشید. حتماً در سایه و هنگام استراحت از آن استفاده کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تداوم گرما در جنوب کشور/ بارش‌های سیل‌آسا در شمال و شمال غرب کشور اصغری، کارشناس هواشناسی: 🔹در چند بعد از ظهر آینده باید منتظر بارش‌های سیل‌آسا در حد طغیان رودخانه‌های فصلی در هرمزگان، فارس و کرمان باشیم. 🔹در نیمه جنوبی کشور با تداوم گرما رو‌به رو هستیم. 🔹بالاترین دمای امروز تهران ۳۹.۵ بود. 🔹آخر هفته بارش‌ها در شمال و شمال غرب کشور قابل توجه و سیل‌آسا خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️انهدام باند سازمان یافته قاچاق خودروهای لوکس در استان زنجان رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان: 🔹از اعضای این باند ۱۸ دستگاه خودرو لوکس خارجی به ارزش ۴۱۰ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.
اعزام ۳۰ هزار زائر اولی به عتبات عالیات/ تأمین بیش از ۱۶ میلیون بطری آب معدنی برای زائران اربعین سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام: 🔹۳۰ هزار نفر زائر اولی و افراد نیازمند از مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور که در حسرت زیارت مانده­‌اند، با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به عتبات عالیات مشرف خواهند شد. 🔹با توجه به گرمای کم­‌سابقه هوا، توزیع بیش از ۱۶ میلیون بطری آب معدنی و ۴۰ هزار قالب یخ، تدارک دیده شده است. 🔹 بیمارستان سیار ۹۲ تختخوابی برکت در عمود ۹۸۹ با حضور ۱۶۰ نفر کادر درمان آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی است. 🔹توزیع دو میلیون پرس غذای گرم از طریق مواکب، استقرار ۶ کارخانه تولید یخ سیار و پخت روزانه ۳۰ هزار قرص نان در مرز مهران از برنامه­‌های این ستاد در حوزه تأمین مواد غذایی و آشامیدنی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تصاویری از حضور جمعیت میلیونی در حرم امیرالمومنین (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️بسته بندی جالب نارگیل برای فروش به عنوان آبمیوه تازه در فروشگاه‌ها
♦️ 🔹کنعانی اقدام هتاکانه دو وزیر صهیونیست در مسجدالاقصی را محکوم کرد. 🔹پنتاگون: نمی‌توانیم تاریخ حمله ایران به اسرائیل را تخمین بزنیم. 🔹دولت پاکستان از اعمال سیاستی برای از میان برداشتن هزینه‌های روادید برای ۱۲۶ کشور و ساده‌تر شدن فرایند درخواست ویزا خبر داد. 🔹پیام سنوار به میانجی‌ها: بعد از توقف جنگ مذاکره می‌کنیم.
🌱هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنید 🔹امام حسن(ع): کسی که دوستان و برادرانش را سبک شمارد و نسبت به آنها بی اعتنا باشد، مروت و جوانمردی آن فاسد شده است. امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه ۹ صفر ۱۴۴۶ ۱۴ آگوست  ۲۰۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️حزب‌الله: مقر تیپ گولانی را هدف قرار دادیم 🔹حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پایگاه «جبل نیریا»، مقر فرماندهی نیروهای تیپ «گولانی» را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داده است.
♦️ 🔹فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از ممنوعیت به همراه داشتن «پاوربانک» در پرواز‌های اربعین خبر داد. 🔹 «محمد شریعتی» پاسور سال‌های نه چندان دور تیم ملی والیبال ایران در سن ۴۶ سالگی درگذشت. 🔹فیفا استفاده از VAR در لیگ برتر ایران را تایید کرد. 🔹رسوایی‌های سیاسی چند ماه اخیر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن به استعفای نخست‌وزیر این کشور منجر شده است.
♦️صدرنشینی اسماعیلی و ساروی در رده‌بندی جهانی کشتی فرنگی 🔹با پایان مسابقات کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک پاریس جدیدترین رده‌بندی فرنگی‌کاران اعلام شد. 🔹در این رده‌بندی سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی در صدر قرار دارند. امین میرزازاده نیز با ۳ پله سقوط در وزن ۱۳۰ کیلوگرم چهارم شد.
♦️قدیمی‌ترین تصویر موجود از حرم مطهر امام حسین علیه السلام؛ این عکس متعلق به ۲۰۰سال پیش است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️فرانسه با ۲۴۳۶ تن چهارمین ذخایر بزرگ طلا را دارد/ اگرچه حتی یک معدن طلا ندارد 🔹مالی که مستعمره فرانسه است، دارای ۸۶۰ معدن طلا است و سالیانه ۵۰ تن طلا تولید می‌کند، اما هیچگونه ذخیره بانکی طلا ندارد.
♦️زمان مناسب تست بینایی کودکتان چه وقت است؟
♦️ 🔹اداره های کهگیلویه و بویراحمد پنجشنبه تعطیل شد. 🔹گزارش کمیسیون‌های تخصصی مجلس درباره وزرای پیشنهادی امشب نهایی می‌شود. 🔹سازمان هواپیمایی کشوری: تمامی بلیت‌های اربعین تا پایان امروز عرضه می‌شود. 🔹بر اساس اخبار واصله، شرط حذف دارا بودن گواهینامه که تا امروز به ایران‌خودرو ابلاغ نشده بود، ابلاغ شد. 🔹میانمار شایعات کودتا در کشور را رد کرد.