eitaa logo
معارف دانشجویی
177 دنبال‌کننده
569 عکس
222 ویدیو
56 فایل
👤 ادمین: @Hashemii 💠 کانال تلگرام: @Maaref_Farabi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 مناظره امام رضا علیه السلام با جاثلیق مسیحی 👆 مامون برای آنکه شأن و مقام امام رضا را به خیال خود کم کند، مناظراتی بین امام با علمای برتر یهودی، مسیحی، زرتشتی و صائبی ترتیب داد.. اما این مناظرات نه تنها امام را تحقیر نکرد، برعکس باعث اثبات حقانیت امامت ایشان و اسلام عزیز و مسلمان شدن سران آن ادیان شد.. و مکر مامون به خودش برگشت.. •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اعجاز قرآن در علم جنین شناسی از منظر یک تحقیق علمی پروفسور کیت لئون مور، استاد بازنشسته بخش آناتومی دانشگاه تورنتو و دانشمند برجسته علم جنین شناسی: قرار دادن وصف جنین در قرآن بر مبنای دانش قرن هفتم میلادی کاملا غیر ممکنه، تنها برداشت منطقی این است که این جزئیات از طرف خداوند به محمد(ص) وحی شده است. 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
هدایت شده از روش کشف تحلیلی سیال
🔴 انتشار اولین منبع درسی دانشگاه ها بر اساس روش تدریس کشف تحلیلی سیال با عنوان (صعود آزاد) ✅ این کتاب برای درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه و برخی دروس معارف اسلامی بر اساس روش کشف تحلیلی سیال (ADDTM) با عنوان (صعود آزاد) با طراحی و قلم دکتر حامد پوررستمی (دانشیار دانشگاه تهران) و مجوز معاونت آموزشی نهاد نمایندگی (یکی از منابع درسی برگزیده دروس معارف)، توسط نشر معارف چاپ شده است. در این کتاب سعی شده است آموزه های نهج البلاغه با روش «کشف تحلیلی سیال» یا analytical-dynamic discovery teaching method (ADDTM) به مخاطب انتقال یابد. تمامی فصول ده‌گانه کتاب در دو قسمتِ «محتوای کشفی» و «محتوای متنی» تنظیم شده است، به طوری‌که دانشجویان، ارتباط معنایی و کاربردی محتواهای رسانه ای و تصویری در قسمت «محتوای کشفی» را با آموزه‌های برخاسته از نهج البلاغه در قسمت «محتوای متنی» کشف کرده و بعد از تحلیل این رابطه کشف‌شده، توسعه کاربردی و سیال خود را از متن ارائه می‌دهند. ✅این اثر علاوه بر درس تفسیر موضوعی، می‌تواند برای دروس «اندیشه 1»: (فصول هستی‌بخش 1 و هستی‌بخش 2)، «اندیشه 2»: (فصول اهداف فراروی دولت دینی و مدل حکومت در عصر غیبت)، «اخلاق و آیین زندگی»: (فصول هنر تعامل فردی، اجتماعی، محیطی، و مهارت‌های زندگی ) نیز برای چند جلسه به عنوان متن درسی قرار گیرد. 📌علامندان می توانند جهت تهیه کتاب به فروشگاه ها پاتوق کتاب (نشر معارف) و برای آشنایی بیشتر با این روش به کانال کشف تحلیلی سیال به آدرس زیر مراجعه بفرمایند: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili/193
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نتیجه بمباران اطلاعات بی‌خودی که هر روز دریافت میکنیم چیه؟ 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
⭕️ از چیست؟ (علیه السلام) فرمودند: 🍃 ناگوارتر از نداشتن پدر و مادر، یتیمی آن کسی است که از دور افتاده و توان وصول به او را ندارد و پاسخ مسائل مورد نیازش را نمی داند. 🍃 پس بدانید که ما دانای به ما است. و افرادی که از علم ما بی خبرند، همچون یتیمی در کنف حمایت ایشانند. 🍃 بدانید جایگاه کسی که می کند و دستورات ما را می دهد، همراه ما در گروه اعلی علیین است. 📚احتجاج طبرسی، ج۱،ص۱۶ 🏴 شهادت جانسوز امام حسن عسکری سلام الله علیه تسلیت باد. 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می دانید چرا اسامی دو سوم ستارگان آسمان و بسیاری از علوم پایه ، عربی هستند؟ آیا می دانید کدام دوره از علوم بشری به دوران طلایی علوم نامگذاری شده ؟ 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سید حسن نصرالله: یا اباعبدالله اگر کشته شویم و اگر سوزانده و خاکسترمان به باد داده شود و باز زنده شویم واگر هزار بار اینکار را با ما کنند، تو را ترک نمی‌کنیم. 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرزند کوچک سید حسن نصرالله: خداوند عزّوجل است که ما را هدایت و راهنمایی می‌کند. 🔹حجت‌الاسلام سید محمدمهدی نصرالله: خیال کرده‌اید از این راه کناره گیری می‌کنیم؟! علی رغم همه فداشدن‌ها درطول تاریخ پرچم حق بر زمین نیفتاده و نخواهد افتاد ان‌شاءالله. 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
۱. ‏قسام: استاد علوم دینی ۲. یاسین: معلم ادبیات و سیاستمدار ۳. موسوی: روحانی و استاد حوزوی ۴.فتحی شقاقی: فارغ‌التحصیل ریاضیات و پزشک متخصص اطفال ۵. هنیه: لیسانس ادبیات عرب و سیاستمدار ۶. سنوار: کارشناس مطالعات عرب، نویسنده، مترجم و خالق رمان پرفروش "خار و میخک"🖤 فلسطین هنوز فرهیخته مبارز فراوان دارد ! 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به پسرم علی برای ما کافی است که در مسیر عشق و محبت به اهل بیت هستیم ❤️ از شهداء حزب‌الله لبنان 💔😭 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
🎓 دروس عمومی در دانشگاه هاروارد آمریکا 🔹 همه دانشجویان در دوره کارشناسی ملزم به گذراندن چهار دوره از دروس عمومی (General Education) هستند. این دوره‌ها شامل دسته‌های زیر می‌شود: Aesthetics & Culture Ethics & Civics Histories, Societies, Individuals and Science & Technology in Society یعنی: الف) زیبایی‌شناسی و فرهنگ ب) اخلاق و تمدن ج) تاریخ، جامعه‌شناسی، خودشناسی د) علم و فناوری در جامعه 🔸 هر دوره 4 واحد محسوب می‌شود. بنابراین دانشجویان به طور کلی باید 16 واحد دروس عمومی را بگذرانند. 🔹 دانشجویان باید به صورت حضوری در این دوره‌ها شرکت کنند و آموزش از راه دور نمی‌تواند جایگزین این دوره‌ها باشد! 🔹 دانشجویان، علاوه بر دروس عمومی، دوره‌هایی با عنوان دروس پراکنده (Divisional Distribution) برای آشنایی با دیگر رشته‌های دانشگاهی می‌گذرانند. در این دوره‌ها نیز مطالبی مرتبط با دروس عمومی تدریس می‌شود. 🔴منبع: https://advising.college.harvard.edu/academic-planning-for-students/curriculum-and-requirements/ 🔴پ.ن: 🔶 آیا دانشجویان ما این واقعیت مهم در دانشگاه های برتر دنیا را می دانند؟ 🔶آیا با درک این موضوع، تصویر ذهنی آنها از دروس معارف و عمومی تغییر نخواهد کرد؟ 🔶آیا استادان نقش و قدر گنجینه دروس معارف را آنطور که باید، دانسته اند؟ 🔶آیا توانسته ایم این معارف وحیانی را با روش مطلوبی ارایه دهیم؟ 🔶آیا مدیران و روسای دانشگاه ها نگاه راهبردی به موضوع داشته اند یا کوتاهی بزرگی صورت گرفته است؟ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili
فرادرس معارف ((نگاهی به آسمان)) گفت و گوهایی پیرامون معنویت - باحضور استاد علی قربانی - استادراهنمای معارف: سعیدریحانی - جمعه(۴ آبان)؛ ساعت ۱۵ تا ۱۶ - پیوند ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/hSemXRw - پیوند شرکت: https://vroom.ut.ac.ir/mae2 - کانال اطلاع رسانی فرادرس های معارف دانشگاه تهران: ایتا https://eitaa.com/faradars_mut تلگرام https://t.me/faradars_mut دفتر فرادرسهای معارف دانشگاه تهران
فرادرس معارف ((سیری در نشانه های آفرینش)) - استادراهنمای معارف: مهدی ذوالقدر - از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر - توضیحات بیشتر و پیوند ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/WUwvxH1 - پیوند شرکت: https://vroom.ut.ac.ir/mae2 - کانال اطلاع رسانی فرادرس های معارف دانشگاه تهران: ایتا https://eitaa.com/faradars_mut تلگرام https://t.me/faradars_mut دفتر فرادرسهای معارف دانشگاه تهران
فرادرس معارف 📚 پویش کتاب‌خوانی📚 خوانشی از مقام، اندیشه، سبک و سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها) 📖با مطالعه یکی از کتاب‌های زیر: ۱. خاطر نازک گل 👈 دانلود ۲.سیره اخلاقی و سبک زندگی 👈 دانلود ۳. مقام لیلة القدری 👈 دانلود ۴. بصیرت 👈 دانلود ۵. تجلی توحید 👈 دانلود ۶. حقیقت عظیم 👈 دانلود 🌱با اهدای جایزه به منتخبین و امتیاز فرادرس معارف 📌مهلت ثبت‌نام: تا پایان آبان ماه ⏳فرصت مطالعه: ۲۵ آبان تا ۱۶ آذر 📄برگزاری آزمون: ۱۷ تا ۲۱ آذر 🔗پیوند ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/czfZjAK - کانال اطلاع رسانی فرادرس‌های معارف دانشگاه تهران: ایتا https://eitaa.com/faradars_mut تلگرام https://t.me/faradars_mut دفتر فرادرس‌های معارف دانشگاه تهران
❤️رتبه ۴ کنکور شد، پزشکی شیراز. از دانشگاه‌های فرانسه و کانادا هم دعوت نامه داشت. می‌تونست بره دنبال تحصیل و بعدش هم درآمد بالا و یک زندگی راحت. حتی می‌تونست یه رنگ و لعاب مذهبی هم به کارش بده و توجیه کنه که میرم پزشک میشم و بعدش خدمت به مردم! اما چون امام بهش گفته بود امروز اولویت با نهضت هست، به همه اینا پشت پا زد و موندن تو خط اول مبارزه با شاه رو به فرانسه و پزشکی ترجیح داد... 🗓 ۲۷ آبان، سالروز شهادت 🆔 @Maaref_Daneshjooyi
هدایت شده از روش کشف تحلیلی سیال
یادگیری اکتشافی برونر، یکی از ویژگی های کشف تحلیلی سیال 🔶 برونر بیشتر به فرایند یادگیری در کلاس درس پرداخته است. به نظر او یادگیرنده را نباید در برابر دانسته ها قرار داد؛ بلکه باید او را با مسئله ای روبه رو کرد تا خودش راه حل آن را کشف کند. استاد نباید یادگیرنده را به کتاب درسی متکی سازد بلکه یادگیرنده باید از خود کوششی نشان دهد تا انگیزه یادگیری او ضعیف نشود. در نظریه یادگیری برونر یادگیرنده با تشکیل مفاهیم تجربه های خود را معنادار میکند. مفاهیم، حاصل تجرید یا انتزاع سازی عناصر مشترک بین رویدادها و تجارب است. 🔶در نظریه یادگیری برونر چهار اصل مهم وجود دارد: ١ فرایند یادگیری: فرایند کسب معرفت مهم تر از حفظ معلومات است. بنابراین کسب معرفت باید به صورت یک فرایند توسط یادگیرنده تجربه شود؛ نه اینکه یادگیرنده اصول و مفاهیم خاصی را از استاد خود بیاموزد. ۲. ساختار یادگیری: داشتن دانش نسبت به ساختار اساسی موضوع درس درک آن را آسان میسازد. اگر مطالب به شکل منطقی سازماندهی شود یادگیری آن بهتر خواهد بود. ٣ اهمیت شهود: یادگیری باید به صورت کسب بینشها و درک و فهم شهودی و عمقی باشد؛ نه حفظ موضوعات ٤ انگیزش درونی: یادگیری باید موجب جلب رضایت خاطر فرد شود. یعنی فرد در یادگیری باید دارای کنجکاوی بوده و میل به تحقیق برای رفع ابهام و انگیزه توانمند شدن داشته باشد. 📌در نظریه برونر بیشتر از سایر نظریه ها بر فرایند تفکر تأکید شده است و این امر یادگیری را با رشد تفکر همراه می سازد. به باور برونر، عامل مهم شناخت، توانایی بازنمایی ذهنی (تجسم) است که ترسیم نقشه یک رویداد بیرونی در ذهن، بسط و گسترش آن رویداد، علامت و رمز ذهنی آن رویداد و در نهایت تجرید آن رویداد ذهنی را در بر میگیرد. (روش ها و فنون تدریس، فانید پور و همکاران،ص ۳۰ و ۳۱ ) 👌 در روش تدریس کشف تحلیلی سیال، بجای تاکید روی حفظ داده ها، تمرکز بر کشف رابطه ها است و حرکت از بررسی یک رویداد برونی و تصویر ذهنی شروع شده و با طرح مساله کشف معنایی میان رویداد و متن درسی ادامه یافته و با تحلیل ثانوی و توسعه کاربردی خاتمه می یابد. در واقع مفاهیم و آموزه های درسی با کشف و تحلیل رابطه شان با موقعیت ها و رویدادهای برونی معنا پیدا می کنند. به عنوان مثال برای درک اهمیت و نقش سواد رسانه ای، بجای حفظ مطالب کتاب، ابتدا رویداد یا تصویر برونی به فراگیر عرضه، سپس کشف معنایی رابطه این رویداد با متن درسی خواسته شده و در نهایت، فرایند با تحلیل ثانوی از متن و بیان ارتباط آن با آموزه های وحیانی همراه با ذکر مثالی مشابه (موقعیت مشابه) از سوی فراگیر خاتمه می یابد. 📎روش تدریس کشف تحلیلی سیال روشی تلفیقی بر پایه اکتشاف است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔴 به کانال روش تدریس کشف تحلیلی سیال بپیوندید: https://eitaa.com/raveshekashfetahlili