eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
31.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عفافگرایی 🎥 آموزش تصویری تذکر به بدحجابی (قسمت دوم) امر_به_معروف حجاب 🍃بی توجهی به شیطان درون 🍃بگو و برو و تمام (بی اعتنایی به شنیدن اهانت های احتمالی) 🍃توجه به شرایط زمانی و مکانی برای بحث و گفتگو 🍃 توجه به پایۀ مشترک برای بحث و گفتگو 🍃قطع نکردن حرف یکدیگر 🍃به نتیجه رساندن موضوعات و گرفتن اعتراف حل مسئله 🍃جدل ممنوع 🍃در نظر گرفتن خدا، نه خود 🍃و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مباحثه منطقی با بدحجاب ❇️خودت داری میگی: گفته که آقایون نگاه شون رو کنترل کنند و خانمها ... ✅همین کافی نیست که حجابت رو رعایت کنی، ولو مردها نگاه شون رو کنترل نکنند؟! 🎙علی زکریایی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی‎حجابی عادی بشه مشکل حل میشه! ❇️دو پاسخ منطقی به کسانی که معتقدند "اگر بی حجابی عادی بشه مشکل حل میشه!" ♨️وقتی بی حجابی عادی شود، به این معنا نیست که از بین می‎رود؛ بلکه به این معناست که سراغ دوز قوی تر می‎رود. نظیر ارتباط با همجنس، ارتباط با حیوان و... 🎙علی زکریایی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قانون حجاب 🔷اگر سوار اتوبوس بشم و کارت نکشم، نشانۀ چیه؟ 👈بی شخصیتیه؛ قانون اتوبوس را باید رعایت کرد. 🔷اگر برای رفتن به اتاق عمل، لباس مخصوص نپوشم و خودم را ایزوله نکنم، نشانۀ چیه؟ 👈خیلی زشته؛ 🔷اگر برای خرید نان، قانون صف را رعایت نکنم، نشانۀ چیه؟ 👈بی شعوریه؛ 🔷اگر حجابم را رعایت نکنم، چی؟!؟ 👈دهانم دوختی... 🎙علی زکریایی @umefafgaraei
مالی که ز تو کَس نَسِتاند، است 💌 حِرزی که تو را به حق رساند، علم است 🍃 روح دینی پشتیبان روح علمی است... 🕊 به‌مناسبت سالروز وفات رضوان الله تعالی علیه @Nojavan_Khamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۴۸ 🏷️ نقش سخن در شناخت انسان ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْمَرْءُ مَخْبُوءٌ تَحْتَ لِسَانِهِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: انسان زير زبان خود پنهان است. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ گفتار) فرموده است: مرد در زير زبان خود پنهان است (تا سخن نگويد شناخته نشود). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين كلام بسيار كوتاه و پرمعنا مى‌فرمايد: «انسان زير زبان خود پنهان است (و تا سخن نگفته باشد عيب و هنرش نهفته باشد)»؛ (الْمَرْءُ‌ مَخْبُوءٌ‌ تَحْتَ‌ لِسَانِهِ‌) ☜ منظور از «مرء» (انسان) در اينجا شخصيت و ارزش انسان است و منظور از «مخبوء» (نهفته بودن) در زير زبان اين است كه هنگامى كه سخن بگويد شخصيت او آشكار مى‌شود؛ چرا كه سخن ترجمان عقل و دريچه‌اى به سوى روح آدمى است. هرچه در روح اوست از خوب و بد، والا و پست، بر زبان و كلماتش ظاهر مى‌شود. گاه انسان به افرادى برخورد مى‌كند كه از نظر ظاهر بسيار آراسته و پرابّهت‌اند؛ اما همين كه زبان به سخن مى‌گشايد مى‌بيند كه چقدر تو خالى است و بر عكس به افرادى برخورد مى‌كند كه ابداً ظاهرى ندارند؛ اما هنگامى كه زبان به سخن مى‌گشايد، انسان احساس مى‌كند شخص دانشمند و حكيمى است. مرحوم علامۀ مجلسى اين كلام را از مصباح الشريعة با اضافه‌اى از علیه‌السلام از على عليه السلام نقل كرده است و آن اين‌كه امام عليه السلام به دنبال اين جمله مى‌فرمايد: «فَزِنْ‌ كَلَامَكَ‌ وَ اعْرِضْهُ‌ عَلَى الْعَقْلِ‌ وَ الْمَعْرِفَةِ‌ فَإِنْ‌ كَانَ‌ لِلَّهِ‌ وَ فِي اللَّهِ‌ فَتَكَلَّمْ‌ بِهِ‌ وَ إِنْ‌ كَانَ‌ غَيْرَ ذَلِكَ‌ فَالسُّكُوتُ‌ خَيْرٌ مِنْه ؛ حال كه چنين است كلام خود را بسنج و بر عقل و عرضه دار هرگاه رضاى خدا در آن است آن را بر زبان جارى كن و اگر غير از آن است از چنين سخن گفتنى بهتر است». دربارۀ اهميت اين جملۀ كوتاه و تأثير آن در شناخت انسان‌ها، دانشمندان اسلام سخن‌هاى برجسته‌اى گفته‌اند؛ از جمله ابن ابى‌الحديد در ذيل همين كلام حكمت‌آميز مى‌گويد: مفهوم اين كلام در عبارات مختلفى آمده؛ اما تعبيرى كه در اينجا آمده است از نظر كوتاه بودن و پرمعنا بودن نظير و مانند ندارد. مرحوم مغنيه در شرح نهج‌البلاغۀ خود مى‌گويد: اديب و فقيه و فيلسوف تنها با سخنانشان شناخته مى‌شوند و همچنين وكلا و اخترشناسان، ولى طبيب و مهندس و مانند آنها هم با سخنانشان شناخته مى‌شوند و هم با كارهايشان و به هر حال هر انسانى كه سخنان تازۀ مفيدى در اختيار برادر هم نوعش بگذارد عاقل و عالم و اديب و فقيه و فيلسوف است؛ اما سخنوران فصيحى كه اثر با ارزشى از خود به يادگار نگذاردند سوفسطائيانى بيش نيستند، هرچند هزاران جلد نثر و نظم نوشته باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
86 - اطلاع از خیال و نیز جناب سید مزبور نقل فرمود از مرحوم شیخ حسین حلاوی شاگرد عالم ربانی حاج که گفت در نظر داشتم با صبیه مرحوم آقای سید محسن عاملی نمایم و برای گرفتن جهت این امر خدمت سید استاد مشرّف شدم. پیش از آنکه قصد خود را بگویم عرض کردم استخاره ای برایم بگیرید جناب سید قدری تأمّل کرد؛ پس فرمود خوش ندارم علویه با غیر علوی ازدواج کند چون ابتدا چنین فرمود از گرفتن استخاره منصرف شدم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 « شبهه دعوای فامیلی » { پاسخ به یک عکس نوشته معروف } 🎙با کلام و تشریح آقای 📽️ تهیه شده در جنبش منادی زمان @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بانو از عاشوراے سال۶۱قمرے خیلے گذشتہ است اما نڪند یادت برود ! پیام عاشورا را...🏴 ڪـــه نانجیب ها ... براے ڪشیدن چادر زینب(س) میجنگیدند ... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @zxcvcxz ═✧❁❁✧┄
هدایت شده از فقه و احکام
18_An_sooy_marg_aminikhaah.ir.mp3
14.02M
🔊 | ۱۸ 📖 شرح کتاب آن سوی مرک 🦋 روح من در وادی سرگردان بود. 🔸 ۱۳۵۰۰۰ سال در وادی گرفتار بودم. @shahidane_14  •──•❃❀✿◇✿❀❃•──• ◇ حاکمیت نظام معنا و حقیقت در عالم تجرد ◇ وسعت علوم بدون ابزار در عالم فرا ماده ◇ چگونگی ظهور و عینیت یافتن اعتقاد و ملکات 📅 1398/01/26 ⏰ مدت زمان : ۳۳:۵۱ | @Aminikhaah_Media https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
10 Mostanade Soti Shonood (1).mp3
17.28M
🔉 📣 جلسه دهم * واقعه ششم * ماجرای فرشید و بلایی که سرش آمد. * حقیقتی که در دنیا دیدم. * شیطانکی که با فرشید صحبت می کرد. * گناهانی که به پای سمیرا نوشته می شد. * به هر کَس نگاه می کردم تا برزخ او را می فهمیدم. * بی حجابی است. * با این روایت تنم لرزید. * مدلی از تجربیات نزدیک به مرگ * آهی که باعث می شود، مسلمان نمیری. * حق الناس عنوان قصدیه ندارد. * اعمالی که فکر می کنیم برای رضای خداست. * هر عملی که از انسان سر می زند، باید پیوست الهی داشته باشد. * برای هر کاری، باید حجت داشته باشیم. * افرادی که سروکار با مردم دارند، گوش کنند. * کار سخت قضاوت * ریز به ریز حساب کتاب را دیدم. * عاقبت مال حرام * رزق انسان، ثابت است. * حمله به آرزوها، کار شیطان * شک آری، تمسخر نه * تعبیر قرآنی تمسخر * عامل باز دارنده از گناه * معنای عام رسول ⏰ مدت زمان: ۴۱:۴۷ 📆1401/03/14 @Aminikhaah_Media https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 حاج ابوذر روحی 🏴 با موضوع 📖 بخشی از شعر: - جهاد تبیین یعنی کلام قرآن - تو هیأتت بشناسن، - جهاد تبیین یعنی بیان دینت - یعنی بترسن از روضه با تبیینت - هیأت یعنی عشق، - باید شور ما باشه با شعور - جهاد تبیین یعنی قلم برداری - برای دفاع از دینت، تو یه قدم برداری - تو این ، تو این وقت تنگ - پاشو کاری کن، با بجنگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ؟ 1️⃣ : قضیه چیست؟ ⏪ سه تفسیر از قیام اباعبدالله علیه‌السلامتفاوت هدف و نتیجه قیام اباعبدالله علیه‌السلام 🗓 بخشی از خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب؛ ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 📽️ دریافت نسخه باکیفیت ویدیو 🖇 کاری از دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یک شخص ماندگار نمی‌شود مگر اینکه در طول زمان اسبابی برای ماندگاری او مهیا بشود. 🔸 ما در دنیا به همدیگر می‌گوییم فلانی چند سال کرد؟ و در جواب می‌شنویم: شصت سال یا هفتاد سال؛ ولی در برزخ اصلاً این قاعده نیست. 🔹 بعضی از افراد وقتی وارد می‌شوند هیچ خیری در آن‌ها نیست؛ مانند بچه‌ای هستند که در جنین مرده باشد. اصلاً حیات برزخی ندارند هرچند در برزخ وجود دارند؛ اما در آن فضاهای لطیف راهشان نمی‌دهند. آن‌ها حیات برزخی ندارند. 🔸 بعضی‌ها هستند که آدم خوبی بودند و یک سال هم بعد از فوتش، خیراتی از او مانده است. این شخص در آنجا عمرش یک سال است ولو در دنیا هشتاد سال عمر کرده است ولی در برزخ او را یک ساله می‌شناسند، مثل بچه یک‌ساله. 🔹 نفر دیگری خیراتی که از او در دنیا مانده پنجاه ساله است، او را پنجاه ساله می‌شناسند. آن یکی دویست سال است... سیصد سال است... پانصد سال است و... 🔸 بعضی‌ها هستند حیات برزخی‌شان حیات طولانی و ماندگار است. آن‌ها هم قواعد دارند. اصلاً قواعد، در برزخ عوض می‌شود و ما اصلاً از لسان و ادبیات برزخ سر در نمی‌آوریم و همین‌جوری داریم با خیالات خودمان یک چیزهایی سر هم می‌کنیم. 🔹 ادبیات برزخ، ادبیات دیگری است تا حشر و نشر و بعد هم و و و رضوان خدا و خلود و... . تمام این مطالب، آن چیزی نیست که ما خیال می‌کنیم. 🔸 اگر اینجا هم روشن نشویم، همینجور آرام آرام از این دنیا خواهیم رفت. خیلی‌ها هستند که در برزخ حتی برای رسیدن به یک مطلب، ممکن است صدهزار سال معطل باشند. خیلی‌ها هم هستند که زودتر می‌فهمند. 🔹 سختی‌هایی که در دنیا کشیده می‌شود، صبوری‌هایی که می‌شود، اگر از انتخاب غلط نباشد و در طول تحمل آن‌ها ارتباط با حق تعالی و ارتباط با اهل‌بیت (علیهم السلام) برقرار باشد، راه برزخی انسان را خیلی نزدیک می‌کند. 🔸 چه بسا یک فرد بی‌سواد که از خانه بیرون نیامده و در طول زندگی صدمه دیده و همیشه سختی کشیده، چه از جهت خوراک چه از جهت پوشاک؛ اما ارتباطش را با خدا و اهل بیت (علیهم السلام) نگه داشته است و حالا در جوانی فوت کرده است؛ آن طرف حرف‌هایی می‌زند که قطعاً بعضی‌ از آن مطالب را اگر آقایانِ علمای فعلی، علومشان را روی هم جمع کنند باز هم نمی‌توانند بیان کنند. 🔹 انسان نمی‌تواند خیلی وارد این قضایا بشود. چرا؟ چون که شیطان از وقتی که آمد، از همۀ ابعاد شروع به اغوا کردن و دادن کرد؛ از جمله موضوع علوم و تعریف علوم را از پایه و اساس بر هم زد و نفوس را به انواع گرفتاری‌ها مبتلا کرد. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ @nasery_ir