📖 امام عليه السلام با تعبير گويايى اشاره به بىارزش بودن مواهب مادى و دنيوى و پرارزش بودن وجود انسان مىفرمايد: «آيا آزاد مردى پيدا نمىشود كه اين تهماندۀ غذا را به اهلش واگذارد؟ #بدانيد وجود شما بهايى جز بهشت ندارد آن را به چيزى جز بهشت نفروشيد»؛ (أَ لَا حُرٌّ يَدَعُ هٰذِهِ اللُّمَاظَةَ لِأَهْلِهَا؟ إِنَّهُ لَيْسَ لِأَنْفُسِكُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةَ، فَلاَ تَبِيعُوهَا إِلَّا بِهَا).
«لماظه» كه غالب شارحان نهجالبلاغه به ضم لام ذكر كردهاند و تنها بعضى به فتح لام نوشتهاند به معنى باقى ماندۀ غذا در دهان است كه انسان پس از فروبردن لقمه با زبان خود آن را از اطراف دهان جمع مىكند و فرو مىبرد و گاه زبانش را بر لبها مىكشد كه اگر چيزى از غذا مانده آن را نيز جمع كند، و اين تشبيه بسيار گويايى است كه امام عليه السلام درمورد بىارزش بودن مواهب مادى دنيا فرموده است.
اشاره به اينكه اقوام زيادى به اين دنيا آمدهاند و از مواهب آن بهره بردهاند و غذاهاى آن را خوردهاند؛ گويا تهماندۀ آن به شما رسيده است، اصل آن ارزشى نداشته تا چه رسد به تهماندۀ آن.
تعبير به «حر» اشاره به اين دارد كه تنها آزادگان مىتوانند خود را از قيد و بند دنياى مادى رها سازند ولى آنها كه اسير شهوات و زرق و برقها هستند هرگز نمىتوانند بهآسانى خود را از عشق به دنيا رها سازند و براى رسيدن به آن دست به هر كارى مىزنند.
تعبير «لاهلها» (براى اهل دنيا) اشاره به اين است كه افراد كوتهفكر و بىهمتى هستند كه گوهر گرانبهاى روح و جان انسانى را به متاعى قليل و مال و مقام بىارزش مىفروشند؛ دنيا را براى آنها واگذارند.
شك نيست كه هرگز منظور امام عليه السلام ترك سعى و #تلاش براى زندگانى آبرومندانه و كفاف و عفاف نيست چراكه بدون چنين زندگىاى انسان حريت و آزادى ندارد و ناچار مىشود تن به ذلت وابستگى به ديگران بدهد؛ همچون جوامع فقير و نيازمند كه همواره وابسته و ذليل در چنگال ديگراناند؛ بلكه منظور غرق شدن در مواهب مادى و فروختن شرافت انسانى خود براى بهدست آوردن مال و مقام دنياست.
#نهج_البلاغه_بخوانیم
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
#قرآن_کریم 218
💫 سوره مبارکه یونس
[علی نبینا و آله و علیه السلام]
✨ آیات مبارکه 79 - 88
🎧 تلاوت 🎞 تصویری
🎙 تفسیر 📖 ترجمه
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✨ ثوابِ تلاوت این صفحه هدیه به محضر نورانی آقا #امیرالمؤمنین و #حضرت_زهرا [ علیهما الصلوة و السلام ]
✨ جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه و علیهالسلام) و سلامتی و عزت و اقتدار نائب الامام امام خامنهای مدّظله العالی صلوات
═════❖•°🌸 °•❖════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
┄═⊹❁❈【 ۲۱۸ 】 ❈❁⊹═┄
╔═════════
وَ قَالَ فِرْعَوْنُ ائْتُونِي بِكُلِّ سَاحِرٍ عَلِيمٍ ﴿ ۷۹ ﴾
فرعون دستور داد: «همۀ جادوگران 🧙🏼♂️کاربلد مصر را پیش من جمع کنید.»
فَلَمَّا جَاءَ السَّحَرَةُ قَالَ لَهُمْ مُوسَىٰ أَلْقُوا مَا أَنْتُمْ مُلْقُونَ ﴿ ۸۰ ﴾
وقتی جادوگرها🧙♂️ آمدند، موسی به آنها گفت: «هرچه در چنته دارید، رو کنید.»
فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَىٰ مَا جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ ۖ إِنَّ اللَّهَ سَيُبْطِلُهُ ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا يُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِينَ ﴿ ۸۱ ﴾
وسایل جادوگریشان را که انداختند، موسی گفت: «آنچه کردید، همهاش جادو بود. حتماً خدا باطلش خواهد کرد؛ زیرا خدا کار خرابکارها را سروسامان نمیدهد.
وَ يُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ ﴿ ۸۲ ﴾
خدا وعدۀ حتمیاش را با برتری معجزههایش عملی میکند، هرچند گناهکارها خوششان نیاید!»
فَمَا آمَنَ لِمُوسَىٰ إِلَّا ذُرِّيَّةٌ مِنْ قَوْمِهِ عَلَىٰ خَوْفٍ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ مَلَئِهِمْ أَنْ يَفْتِنَهُمْ ۚ وَ إِنَّ فِرْعَوْنَ لَعَالٍ فِي الْأَرْضِ وَ إِنَّهُ لَمِنَ الْمُسْرِفِينَ ﴿ ۸۳ ﴾
دستآخر، بهجز عدۀ کمی از قوم موسی، کسی حرفهایش را باور نکرد، آنهم با ترس از فرعون و نزدیکانش که مبادا شکنجهشان کنند. جدّاً که فرعون در سرزمین مصر، قلدر و متجاوز بود.
وَ قَالَ مُوسَىٰ يَا قَوْمِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ فَعَلَيْهِ تَوَكَّلُوا إِنْ كُنْتُمْ مُسْلِمِينَ ﴿ ۸۴ ﴾
موسی گفت: «مردم! اگر واقعاً خدا را باور کردهاید و تسلیمِ محض اویید، فقط به او توکل کنید.»
فَقَالُوا عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنَا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿ ۸۵ ﴾
آنان هم گفتند: «توکل ما فقط به خداست. خدایا، ما را وسیلهای برای آزمایش جماعت بدکار قرار نده*
وَ نَجِّنَا بِرَحْمَتِكَ مِنَ الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ ﴿ ۸۶ ﴾
و از سرِ لطفت، از شرّ دشمنان بیدین نجاتمان بده.»
وَ أَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ وَ أَخِيهِ أَنْ تَبَوَّآ لِقَوْمِكُمَا بِمِصْرَ بُيُوتًا وَ اجْعَلُوا بُيُوتَكُمْ قِبْلَةً وَ أَقِيمُوا الصَّلَاةَ ۗ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ ﴿ ۸۷ ﴾
به موسی و برادرش وحی کردیم: «برای قومتان در سرزمین مصر شهرکسازی کنید و خانههایتان را روبهروی هم بسازید* و نماز را با آدابش بخوانید و تو ای موسی، رهایی از چنگال فرعونیان را به مؤمنان مژده بده.»
وَ قَالَ مُوسَىٰ رَبَّنَا إِنَّكَ آتَيْتَ فِرْعَوْنَ وَ مَلَأَهُ زِينَةً وَ أَمْوَالًا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا رَبَّنَا لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِكَ ۖ رَبَّنَا اطْمِسْ عَلَىٰ أَمْوَالِهِمْ وَ اشْدُدْ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُوا حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ ﴿ ۸۸ ﴾
موسی اینطور گفت: «خدایا، در زندگی دنیا به فرعون و اطرافیانش زر و زیورِ بسیار و اموالِ بیشمار دادی؛ اما خدایا، دستآخر مردم را از راهورسم درست زندگی منحرف کردند. خدایا، اموالشان را از بین ببر و دلهایشان را سفتوسخت کن؛ چونکه آنها ایمان نمیآورند تا بالاخره عذاب زجرآور را به چشم خودشان ببینند.» هارون هم آمین گفت. 🤲
══════❖•° 𑁍 °•❖══════
#قرار_روزانه | #تلاوت | #قرآن_کریم
🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت |
🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
مباحث
#لغات | #قرآن_کریم ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 19 اَجْر: مزد، ثواب و پاداش که در مقابل عمل نیک به انسان می رسد
#لغات | #قرآن_کریم
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
26 اَخ: برادر، رفیق، مصاحب.
در اصل کسی را گویند که با دیگری در پدر و مادر شریک است.
📖 در مفردات پس از ذکر معنای اصلی آن می گوید: هر که با دیگری در قبیله یا در دین یا در صنعت یا در معامله یا در مودّت و یا در غیر این ها شریک باشد به او اَخْ گفته می شود.
در قرآن مجید، هم در معنای اصلی و هم در معنای مجازی هر دو به کار رفته است.
نظیر «ثُمَّ اَرْسَلْنا مُوسی و اَخاهُ هارُونَ بِآیاتِنا» (45 / مؤمنون)، یعنی: سپس موسی و برادرش هارون را با آیات خود فرستادیم. که در معنای اصلی است.
و مثل «وَ اِلی عادٍ اَخاهُمْ هُودا» (65 / اعراف)، یعنی: و به سوی قوم عاد برادرشان هود را فرستادیم. که سبب استعمال مشارکت در قبیله است، پیدا است که هود و صالح و شعیب از قبیله عاد، ثمود و مَدْیَن بودند.
درباره هم مسلکی آمده «اِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ اِخْوَةٌ» (10/حُجُرات)، یعنی: مؤمنین با هم برادرند.
(تکرار: 52).
┅───────────────┅
27 اُخْت: خواهر، مثل، نظیر.
ظاهر آن است که معنی اصلی آن خواهر حقیقی و در غیر آن مجاز باشد.
در قرآن مجید هر دو معنی را می توان یافت
«وَ لَهُ اَخٌ اَوْ اُخْتٌ» (12/نساء)، یعنی: میت را برادر یا خواهری باشد.
«کُلَّما دَخَلَتْ اُمَّةٌ لَعَنَتْ اُخْتَها»(38/اعراف)، یعنی: هر وقت امّتی به جهنم داخل شود به امّت هم مثل خود، لعنت کند.
«وَ ما نُریهِمْ مِنْ آیَةٍ اِلاّ هِیَ اَکْبَرُ مِنْ اُخْتِها» (48/زخرف)، یعنی: هیچ آیه ای به قوم موسی نشان نمی دادیم مگر این که از نظیرش و از آیه پیش بزرگتر بود.
جمع اُخْت، اَخَوات است.
مثل: «وَ اخَواتُکُمْ مِنَ الرَّضاعَةِ» (23 / نساء)، یعنی: خواهرهایی که نسبت خواهری آنها از طریق شیر خوردن از یک مادر ایجاد شده است.
(تکرار: 14).
┅───────────────┅
28 اِدّ: ناپسند.
«وَ قالُوا اتَّخَذَ الرَّحْمنُ وَلَدا لَقَدْ جِئْتُمْ شَیْئا اِدّا» (88 89)، یعنی: گفتند: خدا پسری گرفته است، حقا که چیزی شگفت آور و ناپسند آورده اید.
(تکرار: 1).
┅───────────────┅
29 آدَم: کلمه ای است غیر عربی (دخیل)¹.
اکثریت نزدیک به تمام اهل لغت و تفسیر آن را عَلَمِ (اسم) شخص گرفته و نام یک فرد؛ گفته اند آدمی که قرآن از آن یاد می کند یک فرد بیشتر نبوده است.
از جمله قصه زوج اوست که «اَنْتَ وَ زَوْجُکَ» (35 / بقره 19 / اعراف)، یعنی: تو با همسرت.
اگر مراد، آدم نوعی بود احتیاج به ذکر زوج نبود که آدم نوعی شامل مرد و زن است.
این کلمه 25 بار در قرآن به کار رفته، 17 دفعه «آدم» و 8 دفعه «بنی آدم».
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- کلمه ای غیر عربی که داخل کلام عرب شده است.
┅───────────────┅
30 اَداء: در قرآن مجید برای ردّ امانت و دادن حق به کار رفته
مثل «اِنَّ اللّه یَأْمُرُکُمْ اَنْ تُؤَدُّوا الاَْماناتِ اِلی اَهْلِها» (58 / نساء)، یعنی: خدا به شما امر می کند که امانت ها را به صاحب آن برگردانید.
«فَمَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ اَخیهِ شَیْئٌی فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَداءٌ اِلَیْهِ بِاِحْسانِ» (178/بقره)، یعنی: پس اگر کسی از ناحیه برادر (دینی) خود مورد عفو قرار گیرد (و حکم قصاص او تبدیل به خونبها گردد) باید از راه پسندیده پیروی کند (و در طرز پرداخت دیه حال پرداخت کننده را در نظر بگیرد) تا قاتل نیز به نیکی، دیه را به ولیّ مقتول بپردازد (و در آن مسامحه نکند).
آیه درباره دیه (خونبها) است که در مقابل عفو از قصاص داده می شود و سبب اصلی آن قتل است.
این کلمه با مشتقات آن 6 بار در قرآن آمده است.
━━━━━━•••••••••••••••••
#قرار_روزانه
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
مباحث
«٣» اَلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُو
نكتهها:
قرآن، هستى را به دو بخش تقسيم مىكند:عالم غيب و عالم شهود. متّقين به كلّ هستى ايمان دارند، ولى ديگران تنها آنچه را قبول مىكنند كه برايشان محسوس باشد.
حتّى توقّع دارند كه خدا را با چشم ببينند و چون نمىبينند، به او #ايمان نمىآورند. چنانكه برخى به حضرت موسى گفتند: «لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتّى نَرَى اللّهَ جَهْرَةً» ما هرگز به تو ايمان نمىآوريم، مگر آنكه خداوند را آشكارا مشاهده كنيم.
اين افراد دربارهى قيامت نيز مىگويند: «ما هِيَ إِلاّ حَياتُنَا الدُّنْيا نَمُوتُ وَ نَحْيا وَ ما يُهْلِكُنا إِلاَّ الدَّهْرُ» جز اين دنيا كه ما در آن زندگى مىكنيم، جهان ديگرى نيست، مىميريم و زنده مىشويم و اين روزگار است كه ما را از بين مىبرد.
چنين افرادى هنوز از مدار حيوانات نگذشتهاند و راه شناخت را منحصر به محسوسات مىدانند و مىخواهند همه چيز را از طريق حواسّ درك كنند.
متّقين نسبت به جهان غيب ايمان دارند،كه برتر از علم و فراتر از آن است.در درونِ ايمان، عشق، علاقه، تعظيم، تقديس و ارتباط نهفته است، ولى در علم، اين مسائل نيست.
پيامها:
١- ايمان، از عمل جدا نيست. در كنار #ايمان_به_غيب، وظايف و تكاليف عملى مؤمن بازگو شده است.
«يؤمنون...يقيمون...ينفقون»
٢- اساسىترين اصل در جهانبينى الهى آن است كه هستى، منحصر به محسوسات نيست. «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ»
٣- پس از اصل ايمان، اقامهى نماز و انفاق از مهمترين اعمال است. «يُؤْمِنُونَ... يُقِيمُونَ... يُنْفِقُونَ» (در جامعهى الهى كه حركت و سير الى اللّه دارد، اضطرابها و ناهنجارىهاى روحى و روانى و كمبودهاى معنوى، با نماز تقويت و درمان مىيابد و خلأهاى اقتصادى و نابسامانىهاى ناشى از آن،با انفاق پر و مرتفع مىگردد.)
٤- برگزارى نماز، بايد مستمر باشد نه موسمى و مقطعى. «يُقِيمُونَ الصَّلاةَ» (فعل مضارع بر استمرار و دوام دلالت دارد.)
٥- در #انفاق نيز بايد ميانهرو باشيم. ١«مِمّا رَزَقْناهُمْ»
٦- از هرچه خداوند عطا كرده(علم،آبرو،ثروت،هنر و...)به ديگران انفاق كنيم.«مِمّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ»
امام صادق عليه السلام مىفرمايد: از آنچه به آنان تعليم دادهايم در جامعه نشر مىدهند.
٧- انفاق بايد از مال حلال باشد،چون خداوند رزق هركَس را از حلال مقدّر مىكند. «رَزَقْناهُمْ»
٨- اگر باور كنيم آنچه داريم از خداست، با انفاق كردن مغرور نمىشويم.بهتر مىتوانيم قسمتى از آن را انفاق كنيم. «مِمّا رَزَقْناهُمْ»
مباحث
«٤» وَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَ بِالْآخِر
نكتهها:
ابزار شناخت انسان، محدود به حس و عقل نيست؛ بلكه وحى نيز يكى از راههاى شناخت است كه متّقين به آن #ايمان دارند. انسان در انتخاب راه، بدون راهنما دچار تحيّر و سرگردانى مىشود.بايد انبيا دست او را بگيرند و با منطق و معجزه و سيرهى عملى خويش، او را بهسوى سعادت واقعى راهنمايى كنند.
از اين آيه و دو آيه قبل بدست مىآيد كه خشوع در برابر خداوند متعال(نماز)و داشتن روحيّه ايثار و #انفاق و تعاون و حفظ حقوق ديگران و #اميد به آيندهاى روشن و پاداشهاى بزرگ الهى، از آثار تقواست.
پيامها:
١- ايمان به تمام انبيا و كتب آسمانى، لازم است؛ زيرا همه آنان يك هدف را دنبال مىكنند. «يُؤْمِنُونَ... ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ»
٢- تقواى واقعى، بدون يقين به آخرت ظهور پيدا نمىكند. «بِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ»
٣- احترام قرآن، قبل از كتب ديگر است. «...بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ...»
٤- پيامبر اسلام، آخرين پيامبر الهى است.
كلمه «مِنْ قَبْلِكَ» بدون ذكر «مِنْ بَعْدِكَ » نشانهى خاتميّت پيامبر اسلام و قرآن است.
#در_محضر_تفسیر
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
مباحث
«٥» أُولئِكَ عَلى هُدىً مِنْ رَبِّهِمْ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ تنها آنان از جانب پر
نكتهها:
پاداش اهل #تقوا كه به غيب ايمان دارند و اهل نماز و انفاق و يقين به آخرت هستند، رستگارى و فلاح است. رستگارى، بلندترين قلّه سعادت است؛ زيرا خداوند هستى را براى بشر آفريده و بشر را براى عبادت و عبادت را براى رسيدن به تقوا و تقوا را براى رسيدن به فلاح و رستگارى.
در قرآن، رستگاران ويژگىهاى دارند؛ از جمله:
الف: در برابر مفاسد جامعه، به اصلاحگرى مىپردازند.
ب: #امر_به_معروف و نهى از منكر مىكنند.
ج: علاوه بر ايمان به رسول خدا صلى الله عليه و آله، او را حمايت مىكنند.
د: اهل ايثار هستند.
ه: در قيامت از حسنات، ميزانِ سنگين دارند.
رستگارى، بدون تلاش به دست نمىآيد و شرايط و لوازمى دارد، از آن جمله در قرآن به موارد ذيل اشاره شده است:
* براى فلاح و رستگارى، تزكيه لازم است. «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكّاها»
* براى فلاح و رستگارى،جهاد لازم است. «جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»
* براى فلاح و رستگارى، خشوع در نماز، اعراض از لغو، پرداخت زكات، پاكدامنى، عفت، امانتدارى، وفاى به عهد و پايدارى در نماز،لازم است.
پيامها:
١- هدايتِ ويژه الهى، براى مؤمنان واقعى تضمين شده است. «هُدىً مِنْ رَبِّهِمْ»
٢- #ايمان و #تقوا،انسان را به فلاح و رستگارى مىرساند. «لِلْمُتَّقِينَ، يُؤْمِنُونَ، اَلْمُفْلِحُونَ»
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از مباحث
زیارت عاشورا.mp3
11.01M
#زیارت_عاشورا
📖 هر روز یه بار بخونیمش
🎧 یا گوش بدیم
🎙️ با نوای #علی_فانی
╭──────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth 🏴
╰───────────
مباحث
🔴 عجب!!! 🔻 مصدق معاون اول قوه قضاییه: ادبیات فرمانده انتظامی مازندران خوب نبود. 🔹این طور نیست که
🔴 وقتی برخی مسئولین توسط رسانه ها مدیریت می شوند❗️
1⃣ چرا معاون اول قوه قضائیه باید در دام حاشیه ها یا جو رسانه ای بیفتد؟!
👈 عبارتی واضح از سردار نیروی انتظامی که معنا و مقصود آن کاملاً مشخص است، باید معاون اول قوه قضائیه را هم به حاشیه بکشاند؟!
2⃣ اگر ادبیات سردار مفخمی خوب نبوده _ که بسیار هم خوب بوده و جای تقدیر دارد _ مثلاً به آن هنجارشکنان چه بگوییم⁉️
در جایی که قوه قهریه باید اقتدار گفتاری و عملی داشته باشد که نمی تواند مثلاً گل به قانون شکنان بدهد، با لکنت زبان سخن بگوید یا دست به سینه در برابر آنها بایستد❗️
3⃣ اینکه قوه قضائیه در مقابله با هنجارشکنی ها کم_کاری می کند، خوب است⁉️
اینکه ما با رفتارمان، پیام ترس و عقب نشینی به هنجارشکنان بدهیم خوب است؟
4⃣ خیلی بد است که یک مسئول قوه قضائیه پشت مأمور قانون را خالی کند.
مگر ما از بیان این نوع کلمات، ترس داریم؟ اتفاقاً از آن سردار برای بیان چنین کلماتی باید تشکر کرد!
5⃣ امام ره در همان اوایل انقلاب، به برخی افراد بی بند و بار و شهوتران هشدار می دهد که:
"اسلام پوستشان را می کند"
بر این اساس، معاون اول قضائیه باید در این مورد هم بگوید که ادبیات امام مناسب نبود!
⏪ اتفاقاً همین نوع ادبیات و قاطعیت امام ره در مسائل اسلامی بود که هم منجر به شگل گیری انقلاب شد و هم فسق و فجور کف خیابان ها و دریا و ... که در زمان شاه مرسوم شده بود را جمع کرد.
⚠️ اگر به شل گرفتن ها، مصلحت بازی ها، مماشات و ادبیات محتاط برخی از مسئولین باشد، هنجارشکنان روز به روز #وقیح تر خواهند شد. کما اینکه امروز هم وقیح شده اند.
#برخورد_بازدارنده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اقتدار لازمه اجرای #قانون است
👏 دم نیروی انتظامی بابت این اقتدار گرم.
⛔ نباید با مجرم و ناهنجار در هیچ سطحی مماشات کرد.
#برخورد_بازدارنده
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────