eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
31.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مسیری که مجلس با تصویب لایحه ضعیف و عفاف پیش پای مردم خواهد گذاشت‌... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
⁉️چگونه در سال ۲۰۲۳ یک مرد ۵۲ساله را به یک دختربچه ۶ساله تبدیل کنیم؟! 🔺این مرد کانادایی، بعد از ۲۳ سال زندگی با همسرش، در سن ۵۲سالگی به این نتیجه می‌رسه که جنسیت زن داره و شروع به مصرف هورمون می‌کنه! همین موضوع باعث می‌شه که از طرف خونواده طرد بشه. 🔸اما ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شه که ایشون فقط به این تغییر راضی نمی‌شه و تصمیم می‌گیره به‌عنوان یه دختر ۶ساله زندگی کنه! 🔸«پل ولشت» وضعیت خودش رو قانونی می‌کنه و در حال حاضر به‌عنوان یه دختر ۶ساله به‌صورت قانونی با بچه‌های ۶ساله به مدرسه می‌ره! 🔸در کمال تعجب در نهایت هم توسط یک زوج مسن که خودشون رو طبیعت‌شناس دوجنس‌گرای چندعشقی تعریف می‌کنند و قبلاً دارای فرزندان بیولوژیکی بودند، به‌ فرزندخواندگی پذیرفته می‌شه! 💢 پ‌ن: دیوانه‌خانه‌ای به‌نام غرب! یک آدم ۵۲ساله، کنار یک عده دختربچهٔ معصوم ۶ساله؟! زندگی نرمالی‌ که می‌گفتند این بود؟! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
⚠️حمله‌ی همجنسگرایان به کودکان معصوم! 🔺تصاویری بالا مربوط به یک بازی محبوب در میان کودکان و نوجوانان ایرانی است ، که این بازی مجموعا بیش از ۱۱میلیون نصب فعال در بازار و مایکت به خود اختصاص داده است! 🔺همانطور که ملاحظه میفرمایید پرچم های همجنس‌گرایی در سرتاسر بازی به چشم میخورد [که ظاهرا در به‌روزرسانی جدید و اجباری این بازی این پرچم‌ها اضافه شده] که این حرکت شوم و شیطانی به منظور عادی سازی نماد همجنسگرایی برای کودکان و نوجوانان و همچنین مقارن‌سازی این نماد در ذهن آنها با حس هیجان و تفریح [ناشی از بازی] و علاقه‌مندی ناخودآگاه آنها به این نماد می‌باشد! ⚠️نام بازی را نمیتوانم ببرم؛ زیرا نوعی تبلیغ برای این بازی نامناسب محسوب میشود ، اما اگر این بازی را روی موبایل خودتان یا فرزندتان نصب دارید، قبل از حذف آن ابتدا در بازار و مایکت تخلف اخلاقی آن را گزارش دهید [تا این بازی از لیست انتشار این دو سکو حذف شود] و سپس سریعاً آن را از موبایل حذف نمایید! ✍ میلاد خورسندی ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
کی میخواد اینها رو جمع کنه ؟ حتی زن ها هم دیگه دارن از این دست شلوارها می‌پوشن یکی از مهم ترین عوامل وضعیت اسفناک عفاف و حجاب وضعیت بد فروشندگان پوشاک جامعه ست و عدم نظارت بر این امر اگر این وضع فجیع عرضه کنندگان پوشاک نباشه اصلا بستر برای ناهنجاری در پوشش وجود نخواهد داشت موجودی انبار دوتا فروشگاه رو‌ بگیرین آتیش بزنین و رسانه ای کنین اگه از فردا فروشگاهی جرات داشت همچین چیزی رو بفروشه ❗️ آخه چرا اینقدر انفعال و عدم اقتدار⁉️ @Moohem | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دهن کجی به حجاب اول داستان قانون شکنی و هرج و مرج حامیان زن زندگی آزادیه 🔹 این زن لکاته هنجارشکن به پلیسی که ازش گواهینامه و مدارک خواست فقط اهانت کرد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ امام جمعه فردیس: نگذارید دشمنان امام زمان خط سیاسی و فرهنگی را در این جامعه تعیین کنند. 🔴 یک عده سازماندهی شده در کرج و فردیس ترویج عریان نمایی میکنند تو‌شهر ما مخصوصا، 🔻حجت الاسلام دکتر حسینی:مردم از سازمان قضایی وانتظامی شهرستان توقع دارند با کسانی که سیاست ترویج بی عفتی را دنبال میکنند به شدت برخورد کنند، @fardissokotmamnoo ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 بساطی که ما برای هنجارشکنان مهیا کرده ایم! 🔻از یک طرف، متناسب با وضعیت پیش آمده و برنامه ریزی دشمن، با هنجارشکنان مقابله صورت نمی گیرد. در برخی موارد هم _ از جمله برخورد با بعضی ها _ برخوردها به گونه ای است که نه تنها بازدارنده نیست، بلکه خود آنها یا عده ای دیگر را به هنجارشکنی تشویق می کند! 🔻از سوی دیگر، هنوز تکلیف فضای مجازی غیر استاندارد و فیلترشکن ها مشخص نشده و باز هم یله و رهاست. 👈 یعنی آن فرد بی بند و بار، هم در کف خیابان مشغول کار خود است و هم اینکه از طریق فضای مجازی یله و رها مشغول تبلیغ و ترویج بی بند و باری است. ⚠️هر دوی این موارد را هم در واقع ما برایش مهیا کرده ایم. اگر قاطعیت داشتیم او در کف خیابان به حکم الهی دهن کجی نمی کرد و اگر ما استاندارد و در تراز انقلاب اسلامی بود، او نمی توانست به هنجارشکنی خود ضریب دهد و دیگران را هم به نوعی تشویق کند و دیگران گمان کنند که برای آنها هم مسیر باز است. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 سستی برخی از مسئولین در زمینه حجاب؛ مصلحت نظام یا مصلحت مسئول⁉️ 🔹برخی از مسئولین در چند ماه گذشته در زمینه حجاب عقب‌ نشینی های ویرانگر داشته اند. در حقیقت با توجیهاتی نظیر دو قطبی نشدن!!! مقابله قاطع و بازدارنده با ولنگاری های رخ داده را به مصلحت ندانستند! 👈 به این افراد باید گفت که اگر به دنبال مصلحت نظام هستید، مصلحت نظام این است که پیام ضعف و عقب نشینی به هنجارشکنان ندهد و آنها را جری نکند؛ مصلحت نظام این است که به نص عمل شود. مصلحت این است که در برابر و سیاسی و یک جرم قانونی، با قاطعیت بایستیم. ⚠️ اما برخی از مسئولین به جای مصلحت نظام، مصلحت خود و جایگاهشان را در نظر می گیرند؛ یعنی در جایی که باید از آبرو، اعتبار و همه توان خود برای نظام هزینه کنند، به نظام هزینه تحمیل می کنند❗️ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 اگر در مسأله حجاب، راه امام را نرویم، سیلی خواهیم خورد. 🔰رهبر انقلاب در مورد راه امام ره فرمودند که: « اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد » 👈 از طرفی معظم له، نه یک بار بلکه چند بار به این مطلب اشاره کرده اند که در موضوع ، امام خمینی ره محکم و قاطع پای این مسأله ایستاد. ◀️ راه امام در مسأله حجاب این بود که به هجمه ها، فشارهای داخلی و خارجی و بهانه ها و توجیهات اهمیت نداد. اگر در زمینه حجاب راه امام را نرویم، همان اتفاقی که مقام معظم رهبری در مورد کنار گذاشتن راه امام فرمودند، برای ما پیش خواهد؛ یعنی « ملت ایران سیلی خواهیم خورد ! » ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در مملکت اسلامی اینقدر به اینها رو بدی که رسماً مانع ورود زنان چادری بشن! 🔹 حراست مجتمع عفیف اباد: چادری ها بفرمایند بیرون! با اطلاع به سامانه مردم‌ رسی و پیگیری دادستان پس از ۴۸ساعت مدیر مجتمع و مدیر حراست شدند. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هرچی با این لکاته ها مودب رفتار کنی و تذکر بدی پر رو تر میشن!! ❓ سوال مهم این هست چه چیزی باعث شده اینها اینقدر پر رو بشن؟! ❌ یه جوابش اینه عدم ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 وقتی میگن دختر نباید تو مکانی کار کنه که مرد هست 🚫 وقتی میگن اون اینستای لعنتی رو رها کن تا لذت زندگی رو ببری 🚫 وقتی میگن عکس های خودتون رو منتشر نکنید 🚫 وقتی میگن با حیا و چادری باشید 🚫 وقتی میگن دختر و زن تو هر کاری نباید ورود کنه چون گرگ زیاده 💥 به خاطر همینه که آخرش نه پاکی برای زن و دختر میمونه نه آبرویی نه خیال راحتی برای زندگی و نه دیگر شوهری که بخواد با چنین دختر و زن خورده ای زندگی کنه 👈 و اون دختر مجبور میشه تا آخر عمرش یک مُرده‌ی متحرک باشه😔
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️عامل افسردگی نوجوانان ⚠️ اینستاگرام اصلی ترین عامل افسردگی نوجوانان انگلستان 🔺پدر و مادرهایی که دغدغه تربیت و برطرف کردن مشکلات فرزندانشون رو دارند حتما ببینند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیدگاه صریح در مورد عفاف و‌ حجاب ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
زرقان گفت : بعد از سه روز دیگر ابن ابی داود نزد خلیفه رفت و در پنهانی با وی گفت که خیرخواهی خلیفه بر
| علیه‌السلام ۱۰ فصل ششم : در ذکر اولاد حضرت جواد علیه السلام است بدان که سید فاضل نسّابه سید ضامن بن شدقم حسینی مدنی در ( تحفه الازهار فی نسب ابناء الائمه الاطهار علیم السلام ) فرموده که حضرت جواد علیه السلام را چهار پسر بود: ابوالحسن امام علی نقی علیه السلام و ابواحمد موسی مبرقع و ابواحمد حسین و ابوموسی عمران ؛ و دختران آن حضرت : فاطمه و خدیجه و ام کلثوم و حیکمه بود و مادر ایشان ام ولدی بود که سمانه مغربیه می گفتند و از ام الفضل دختر مأمون، حضرت جواد علیه السلام فرزندی نداشت و عقب آن حضرت منحصر است از دو پسر: امام علی نقی علیه السلام و ابواحمد موسی . مؤلف گوید: که از ( تاریخ قم ) ظاهر می شود که زینب و ام محمّد و میمونه نیز دختران حضرت جواد علیه السلام بوده اند، و شیخ مفید در دختران حضرت جواد علیه السلام دختری امامه نام ذکر کرده. و بالجمله : موسی مبرقع جد سادات رضویه است و رشته اولادش تا به حال بحمدللّه منقطع نگشته و بسیاری از سادات نسب ایشان به او منتهی می شود و او اول کسی است که از سادات رضویه به قم وارد شد در سنه دویست و پنجاه و شش، و پیوسته بر روی خود برقع گذاشته بود و لهذا او را موسی مبرقع گویند و چون وارد شد بزرگان عرب از اهل قم او را از قم بیرون کردند و به کاشان رفت و چون به کاشان رسید احمد بن عبدالعزیز بن دُلّف عِجْلی او را اکرام کرد و خلعتهای بسیار و مرکبها به او بخشید و مقرر کرد که هر سال یک هزار مثقال طلا با یک اسب مسرّج به او بدهد لکن رؤسای عرب از اهل قم پس از آن پشیمان شده به خدمتش شتافتند و از او اعتذار خواسته مکرّماً به قم واردش ساختند و گرامی داشتند او را و حال موسی در قم نیکو شد تا آنکه از مال خود قریه ها و مزارعی خرید. پس از آن وارد شدند بر او خواهرانش زینب و ام محمّد و میمونه دختران حضرت جواد علیه السلام و از پس ایشان بُریهه دختر موسی آمد و تمام ایشان در قم وفات یافتند و نزد فاطمه علیها السلام مدفون شدند و زینب همان است که بر قبر علیها السلام قبه ای بنا کرد؛ پس از آن که سقفی بر قبرش بنا کرده بودند از حصیر و بوریا. و موسی شب چهارشنبه روز آخر ماه اردیبهشت دو روز به آخر ماه ربیع الاخر مانده، سال دویست و نود و شش از دار دنیا رفت و امیر قم عباس بن عمرو غنوی بر وی نماز کرد و مدفون شد در موضعی که الحال معروف است قبرش چنانچه در ( تاریخ قم ) ذکر شده. و سید ضامن بن شدقم فرموده که موسی مبرقع مدفون شد به قم در خانه معروف به خانه محمّد بن الحسن بن ابی خالد اشعری ملقب به ( شنبوله ) .
فقیر گوید: که این محمّد بن الحسن یکی از روات قم و از اصحاب حضرت امام رضا علیه السلام و وصی سعد بن سعد احوص اشعری قمی بوده و الحال آن موضع معروف است به محله موسویان و در آنجا دو بقعه است یکی کوچک که در او دو صورت قبر است یکی قبر موسی مبرقع است و دیگر قبر احمد بن محمّد بن احمد بن موسی است و اما بقعه بزرگ که موسوم به چهل اختران است و در کتیبه آن اسم شاه طهماسب است به تاریخ نهصد و پنجاه و سه. اول کسی که در آن دفن شد محمّد بن موسی مبرقع بوده، بعد از او زوجه او بریهه دختر جعفر بن امام علی النقی علیه السلام به جنب شوهرش دفن شد و برادرانش یحیی صوفی و ابراهیم پسران جعفر به قم آمدند ارث بریهه گرفتند، ابراهیم رفت و یحیی صوفی به قم ماند و در میدان زکریا بن آدم به نزدیک مشهد حمزه بن موسی بن جعفر علیه السلام وطن و مقام گرفت و در جنب محمّد بن موسی و نزدیکی قبر او قبور جماعتی از علویین و سادات است از جمله : زینب دختر موسی و ام محمّد بنت موسی و ابوعلی محمّد بن احمد بن موسی با دختران او فاطمه و بریهه و ام سلمه و ام کلثوم و غیر ایشان از علویات و فاطمیات که تمامی از اعقاب و ذراری موسی مبرقع می باشند و در آن محل دفن اند. و محمّد بن احمد بن موسی که او را ابوعلی و ابوجعفر نیز گویند مردی بود فاضل و به غایت پرهیزکار و خوش محاوره و نیکو منظر و فصیح و دانا و عاقل و در ( تحفه الا زهار ) است که او ملقب به اعرج بود و رئیس و نقیب بود در قم و امارت حاج با او بود. و بالجمله ؛ نقل است که والی قم او را تشبیه به ائمه کرده در فضل و او را قابل امامت دانسته و وفات او در سوم ربیع الاول سنه سیصد و پانزده واقع شد و درذمقبره محمّد بن موسی مدفون شد. و در ( تحفه الا زهار ) است که موسی مبرقع را پنج پسر بود: ابوالقاسم حسین و علی و احمد و محمّد و جعفر. و احمد بن موسی مبرقع را سه پسر بود: عبیداللّه و ابوجعفر محمّد اعرج و ابوحمزه جعفر. و صاحب ( عمده الطالب ) گفته که اولاد موسی مبرقع از پسرش احمد بن موسی است و اولاد احمد از پسرش محمّد اعرج است ( وَ الْبَقِیَّهُ فی وُلُدِهِ لاِبْنِهِ اَبِی عَبْدِاللّهِ اَحْمَد نَقیب قُم . )
مؤلف گوید: که ابوعبداللّه احمد بن محمّد اعرج مذکور سید جلیل القدر عظیم الشأن، رفیع المنزله و رئیس و نقیب بوده در قم و مردی متنسک و متعبد و به دلهای مردم نزدیک و مردی سخیّ و کریم و واسع الجاه بوده . ولادتش در قم واقع شده سنه سیصد و یازده ، و در ماه صفر سنه سیصد و پنجاه و هشت وفات کرد و به وفات او مردم قم را مصیبتی تمام بوده است ، و او است که با موسی دفن شده نه احمد بن موسی مبرقع؛ زیرا که آمدن او به قم معلوم نیست ، و او را چهار پسر بوده ابوعلی محمّد و ابوالحسن موسی و ابوالقاسم علی و ابومحمّد الحسن و چهار دختر بوده و پسران او بعد از وفات پدر قصد حضرت رکن الدوله کردند به شهر ری؛ رکن الدوله ایشان را تسلّی داد و بفرمود جانب ایشان را رعایت کنند و خراج بر املاک ایشان ننهند، پس از آن باز گردیدند به قم؛ پس از آن ابوعلی محمّد به خراسان رفت. مردم خراسان او را اکرام و اعزاز نمودند و به خراسان مقیم بود تا آنکه کشته شد یا وفات کرد و ابوالقاسم علی نیز به خراسان رفت و در طوس وطن گرفت و ابوالحسن موسی به قم ماند و به کار با برادرش ابی محمّد و خواهرانش قیام نمود و املاکی که از پدرش بازمانده بود به دست آورد و آنچه به رهن بود از رهن بیرون آود و سیرت او نیکو بود و با مردم قم به وجه احسن زندگانی کرد و حقوق ایشان را رعایت نمود؛ پس اهل قم به صحبت او میل کردند و او سرور و رئیس ایشان شد و در سنه سیصد و هفتاد به حج رفت و چون به مدینه آمد بر پسر عمّان (عموزادگان ) خود شفقت نمود و ایشان را خلعت و عطا بخشید پس او را شکر بسیار نمودند؛ پس به قم مراجعت نمود. مردم قم به قدوم او شادی نمودند و بر سر کوچه ها و محله ها آئینه🎊 بستند و صاحب بن عباد نامه ای به او نوشت و او را تهنیت گفت . و بالجمله : ابوالحسن موسی مذکور سیدی فاضل و متواضع و سهل الجانب بود و نقابت سادات قم و نواحی آن به او مفوّض بوده است و قسمات و وظایف و رسوم و مرسومات و مشاهرات سادات آبه و قم و کاشان و خورزن مجموع به دست و اختیار و فرمان او بوده است و عدد ایشان در آن زمان از مردان و طفلان سیصد و سی و یک نفر بوده است و وظیفه هر یک از ایشان در هر ماهی سی من نان و ده درم نقره بوده است و هر کَس از ایشان که وفات یافته است به جای او نوشته اند. و ابوالحسن موسی را چند پسر بوده از جمله ابوجعفر است که داماد ذوالکفایتین ابوالفتح علی بن محمّد بن الحسین بن العمید است که وزیر رکن الدوله دیلمی است و من در کتب خود ترجمه او والدش ابوالفضل بن عمید را نگاشته ام. و دیگر از اولاد ابوالحسن موسی است، عالم جلیل السید ابوالفتح عبیداللّه بن موسی مذکور که شیخ منتجب الدّین در ( فهرست ) اسم او را برده و فرموده که او ثقه و پرهیزکار و فاضل و راوی اخبار ائمه اطهار علیهم السلام است و از تصانیف او است ( کتاب انساب سادات ) و کتابی در ( احکام حلال و حرام ) و کتابی در ( مذاهب مختلفه )، خبر داد مرا به آن کتابها جماعتی از ثقات از شیخ مفید نیشابوری از او. و معلوم باشد که غیر از مفید نیشابوری برادرش عالم جلیل ابوسعید محمّد بن احمد نیشابوری جد شیخ ابوالفتوح رازی نیز از سید عبیداللّه مذکور روایت می کند. و بدان که اولاد و ذریه موسی مبرقع غالباً در ری و قم بودند و از آنجا به قزوین و همدان و خراسان و کشمیر و هندوستان و سایر بلاد منتشر شدند، و الان در بلاد شیعه از اعظم و اعز طوائف سادات و اشراف اند. قاضی نوراللّه در ( مجالس ) فرموده : رضویه، نسب شریف سادات عظام رضویه مشهد مقدس منور و سادات رضویه قم مجموع به ابی عبداللّه احمد نقیب قم ابن محمّد الاعرج ابن احمد بن موسی المبرقع بن الامام محمّد تقی علیه السلام منتهی می شود و سید نقیب امیر شمس الدّین محمّد که به سیزده واسطه به ابی عبداللّه احمد نقیب قم می رسد، و در زمان سلطنت میرزا شاهرخ از مدینه قم به مشهد مقدس منور آمد، و میرزا ابوطالب مشهور از اولاد امجاد او است و مدتی بنا بر تفویض پادشاه مغفور به حکومت ولایت تبریز اشتغال داشت و الحال فرزندی و برادرزادگان او در مشهد مقدس رضوی در کمال حشمت و شوکت ساکن اند. انتهی . ___________ »» و بدانکه منتهی می شود ... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۶۴ 🏷️ سرانجام دردناك بنى اميّه ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام إِنَّ لِبَنِي أُمَيَّةَ مِرْوَداً يَجْرُونَ فِيهِ وَ لَوْ قَدِ اِخْتَلَفُوا فِيمَا بَيْنَهُمْ ثُمَّ كَادَتْهُمُ اَلضِّبَاعُ لَغَلَبَتْهُمْ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: بنى اميّه راه ملتى است كه در آن مى‌تازند، پس آنگاه كه ميانشان اختلاف افتد كفتارها بر آنان دهان گشايند و بر آنان پيروز شوند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ قال الرضي و المرود هنا مفعل من الإرواد و هو الإمهال و الإظهار و هذا من أفصح الكلام و أغربه فكأنه عليه‌السلام شبه المهلة التي هم فيها بالمضمار الذي يجرون فيه إلى الغاية فإذا بلغوا منقطعها انتقض نظامهم بعدها مى‌گويم: «مرود» بر وزن «منبر» از مادّۀ «ارواد» به معناى مهلت است و اين از فصيح ترين و زيباترين كلام است، گوئى امام عليه السّلام مهلت كوتاه بنى اميّه در حكومت را به ميدان مسابقه تشبيه كرده كه مسابقه دهندگان به ترتيب در يك مسير مشخّص به سوى يك هدف به پيش مى‌روند و آنگاه كه به هدف رسيدند نظم آنها درهم شكسته مى‌شود) 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ از بين رفتن دولت بنى اميّه) فرموده است: بنى اميّه را زمان مهلت و ميدان فرصتى است كه (اسب سلطنت و پادشاهى را) در آن مى‌رانند، و چون در خلافت و سلطنت بينشان اختلاف و زد و خورد افتد پس گفتارها (فرومايگان) آنها را فريب داده بر آنها تسلّط‍‌ يابند (ابن ابى الحديد در اينجا مى‌نويسد: اين فرمايش خبر صريحى است از غيب داده و انقراض سلطنت بنى اميّه بدست ابو مسلم بود و او در اوّل كار خود ناتوانترين و بى‌چيزترين مردم بود.سيّد رضىّ‌ «رحمه اللّه» فرمايد:) مرود در اينجا (اسم مفعول) از إرواد و آن مهلت و فرصت دادن و بر وزن مفعل است، و اين از رساترين و شگفتترين سخن مى‌باشد، گويا آن حضرت عليه السّلام زمان مهلتى را كه ايشان در آنند تشبيه كرده به ميدانى كه تا پايان آن مى‌تازند و چون بپايان آن برسند رشتۀ نظام و آراستگى كار ايشان بعد از آن گسيخته ميشود. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────