May 11
نگاهی کوتاه به حیات فیلسوف بزرگ معاصر علامه سید محمدحسین طباطباییقدّس سرّه 1️⃣
علامه سید محمدحسین طباطبایی در سال ۱۲۸۱ش در خاندانی علمی در تبریز متولد شد. در خردسالی والدین خود را از دست داد، اما وصی پدر او را در نه سالگی به همراه تنها برادرش به مکتب فرستاد. تحصیلات ابتدایی شامل قرآن و ادبیات فارسی را از ۱۲۹۰ تا ۱۲۹۶ فراگرفت و سپس از سال ۱۲۹۷ تا ۱۳۰۴ به تحصیل علوم دینی مانند ادبیات عرب، کلام، فقه و اصول پرداخت و در مدت هفت سال متنهاى آموزشى مرسوم در حوزه علميه را فراگرفت، و بهتعبیر خودش، متنهاى درسی غير از فلسفه متعاليه و عرفان را به اتمام رساند.
دومین دوره حیات علمی علامه با مهاجرت به نجف اشرف آغاز گردید. وی در حوزه علمیه نجف دورههای عالی علوم اسلامی را نزد برجستهترین اساتید آن دوران گذراند. فقه و اصول را نزد اساتیدی چون آيت الله نائينى و آيت الله شيخ محمدحسين اصفهانى فراگرفت. دوره کامل ریاضیات عالی را نزد سید ابوالقاسم خوانساری گذراند. و در فلسفه اسلامى، از حكيم عصر خویش سيدحسين بادكوبهاى (1293-1358ق) كه از شاگردان میرزاهاشم اشکوری، ابوالحسن جلوه و ملاعلی مدرس زنوزی بود، بهرهمند شد و كتابهاى منظومه، اسفار و مشاعر، شفا، اثولوجيا، تمهيدالقواعد ابنتركه و اخلاق ابنمسكويه را از ایشان درس گرفت.
رساله در برهان، رساله در مغالطه، رساله در تحليل، رساله در تركيب، رساله در اعتباريات، و رساله در نبوات و منامات از آثارى است كه علامه هنگام تحصيل در نجف نگاشته است.
سومین دوره حیات علمی علامه از منظر خود وی دوران افول محسوب میشود. وی در سال 1314 به علت نابسامانى اقتصادى به ناچار به وطن خود بازگشته، مشغول کشاورزی گردید. او این دوران را که به اجبار تأمین معاش از تفکر و درس دور شده بود، «دوره خسارت روحی» بهشمار میآورد. اما سرانجام پس از تحمل بیش از ده سال «شکنجه درونی» در سال 1325 «از سر و سامان خود چشم پوشيده»، راهی شهر قم گردید و بار دیگر اشتغالات علمی را از سر گرفت.
رساله در اثبات ذات، رساله در اسماء و صفات، رساله در افعال، رساله در وسائط ميان خدا و انسان، رساله انسان قبلالدنيا، رساله انسان فىالدنيا، رساله انسان بعدالدنيا، رساله در ولايت و رساله در نبوت که در همگی آنها ميان عقل و نقل تطبيق شده است، از آثار علامه در دوران اقامت در تبريز هستند.
به تعبیر یکی از شاگردان علامه، سرّ اينكه علامه با وجود تألیف چندين رساله عميق فلسفى آن دوران را دوره غرامت بهحساب میآورد، اين است كه «آنچه جان بلند استاد مىطلبيد چون تفسير قيّم الميزان در آن منطقه ميسّر نبود و نيز آنچه را كه بلنداى روح لطيف معظم له مىخواست چون حوزه تدريس قم و تربيت اخترانى فروزان و تعليم و تهذيب ارواح مستعد و پذيرا در آن مرز و بوم ميسور نبود». «مطالب عميق و بلند فلسفه، جز در روحى به عمق دريا و جانى به ارتفاع گنبد مينا نمىگنجد و تا روح ظرفيت مسائل ژرف و عقلى را نداشته باشد، انسان حكيم نخواهد شد، و نشانه روح بلند اين است كه طبق وحى الهى «قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً» افزونطلب است».
مهاجرت به قم در اواخر اسفند سال 1324 آغازگر دوران طلایی تلألؤ خورشید تابناک معارف قرآنی و فلسفی علامه بود؛ چنان که استخاره به قرآن کریم پیش از عزیمت به شهر علم و اجتهاد این آينده بسيار درخشان را بهطور شگفتانگيزى براى ايشان نويد داده بود: «هُنالِكَ الْوَلايَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَيْرٌ ثَواباً وَ خَيْرٌ عُقْباً» (کهف: 44) (آنجا ولايت مخصوص خداست كه بهترين ثواب و عاقبت نيكو از آنِ اوست.)
این اندیشمند الهی خطمشی علمی خویش در حوزه علمیه قم را بر نیازسنجی بنیان نهاد:
«هنگامی كه از تبریز به قم آمدم، مطالعهای در نیازهای جامعه اسلامی و مطالعهای در وضع حوزه قم كردم و پس از سنجیدن آنها به این نتیجه رسیدم كه این حوزه نیاز شدیدی به تفسیر قرآن دارد، تا مفاهیم والای اصیلترین متن اسلامی و عظیمترین امانت الهی را بهتر بشناسد و بهتر بشناساند. از سوی دیگر چون شبهات مادی رواج یافته بود، نیاز شدیدی به بحثهای عقلی و فلسفی وجود داشت، تا حوزه بتواند مبانی فكری و عقیدتی اسلام را با براهین عقلی اثبات و از موضع حق خود، دفاع نماید. از این رو وظیفه شرعی خود دانستم كه به یاری خدای متعال، در رفع این دو نیاز ضروری كوشش نمایم».
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
نگاهی کوتاه به حیات فیلسوف بزرگ معاصر علامه سید محمدحسین طباطباییقدّس سرّه 2️⃣
این تشخیص نیاز و تكلیفشناسی موجب اهتمام جدی علامه به مباحث قرآنی و عقلی گردید. از همان سال دروس تفسیر خود را آغاز كرد و آنچه را كه در آن جلسات می فرمود، مكتوب میساخت تا اینكه نخستین جلد تفسیر گرانسنگ المیزان در سال 1334 منتشر شد. و نگارش این تفسیر شگرف حدود 17 سال به طول انجامید که همراه «حالات عرفانی و تأثرات قلبی» علامه از معارف وحیانی بود. بهگفته فقیه بزرگ حضرت آیت الله خویی، علامه طباطبایی خود را در راه قرآن قربانی نمود. اما اثرى به وجود آورد كه او را زنده نگه میدارد؛ چرا که علامه صد سال پس از نگارش المیزان بهمراتب اهمیت بيشتری خواهد داشت.
در سوی دیگر، با تدریس شفای ابنسینا و اسفار ملاصدرا کمر همت به تربیت طالبان حکمت الهی بست، و با تدریس رسمی فلسفه در حوزه علمیه، اين علم گرانبها و ضرورى را از گوشه هاى انزوا و مخفیگاهها خارج ساخت تا آنجا بنا به نقل برخی از حاضران، در حلقه درس اسفارشان دویست سیصد شاگرد حضور مییافتند. اما تحقق این رسالت الهی، در سایه تحمل همه سختىها و نابخردىهاى كجانديشان بود.
افراد كوتهنظر از بعضى شهرها به مرجع عام آن زمان، مرحوم آيت اللّه بروجردى نامه نوشته، به برپایی درس رسمی فلسفه در حوزه علميّه قم اعتراض نمودند. در اثر اين فشار، آيت اللّه به علامه پيغام دادند كه ما با فلسفه مخالف نيستیم، و در اصفهان نزد جهانگيرخان قشقایی فلسفه خواندهایم، ولى در آن زمان، استاد شاگردان درس فلسفه را انتخاب مىكرد و به افراد فاقد استعداد اجازه شرکت در درس را نمىداد. اما درس شما عمومى است و افرادى شركت مىكنند كه استعداد درك همه مطالب را ندارند. از این رو، «اگر صلاح مىدانيد، درستان را محدود كنيد و كسانى شركت كنند كه قدرت درك پاسخ شبهات را داشته باشند».
علامه در نامه خود به آیت الله بروجردی، بر روی همان مسئله نیاز حوزهها دست نهاد که جامعه اسلامى ما نياز دارد كه اسلام را از منابع اصيل خودش بشناسد و بتواند از معارف اسلامى دفاع كند. این نخستین وظيفه روحانيت است، از این رو، باید در حوزه درسى داشته باشيم كه طلبه را آن چنان از لحاظ استدلال عقلى قوى كند كه بتواند عقايد اسلامى را اثبات كند و از مواضع اسلام دفاع نموده و شبهات را رد كند و اين جز از راه فلسفه ممکن نيست. اما درباره عمومی شدن درس فلسفه، بر تغییر زمانه تأکید کرد که در آن زمان که افرادى برای تعلیم فلسفه انتخاب مىشدند، شبهات اعتقادى تنها در كتابها و بحثهاى فلسفى مطرح مىشد، «اما امروز شبهات اعتقادى و الحادى نقل قهوهخانههاست. شبهات بين مردم پخش شده است و چون عام و فراگير است، بايد توان جوابگويى به آنها عموميت پيدا كند. ديگر نمىشود چند نفرى را انتخاب كرد و به آنها درس گفت و به اين وسيله به شبهاتى كه همه جا پخش شده [است] پاسخ گفت».
علامه در پایان نامه، افزون بر این که تدریس این دروس را بر خود واجب شرعی تشخیص داده است، بر اطاعت شرعی خود از حضرت آیت الله بروجردی نیز تأکید کرد. پس از این جریان نیز به احترام فرمايش ایشان درسش را تعطيل كرد، اما آيت اللّه بروجردى در پاسخ به نامه علامه، پيشكارشان را با این پیام خدمت علامه فرستادند كه «شما هر چه تشخيص مىدهيد، عمل كنيد». بدین ترتیب، علامه تدریس رسمی فلسفه را پس از چند روز تعطیلى از سر گرفت. مهمتر آن که، رفتار مخلصانه و مؤدبانه علامه پشتوانهای قوى شد تا ديگران به درسهاى ايشان اعتراض نكنند.
از جمله آثار علامه در آخرین دوره حیات علمی و فکری عبارتند از: تفسير الميزان، اصول فلسفه رئاليسم، حاشيه بر اسفار ملاصدرا، على و الفلسفة الالهيه، حاشيه كفاية الاصول، وحى يا شعور مرموز، دو رساله در ولايت و حكومت اسلامى، شیعه (مصاحبه هاى سال 1338 با پرفسور كربن)، رسالت تشيّع در دنياى امروز (مصاحبه هاى سالهای 1339 و 1340 با کربن)، شيعه در اسلام، قرآن در اسلام و سنن النبى.
حالات علامه در چندين سال آخر عمر بسيار عجيب بوده است، پيوسته متفكّر و در حال مراقبه شديد بودند. در سال آخر عمر اغلب حالت خواب و خَلسه بر ایشان غلبه داشت، و چون از خواب برمیخاستند، بیدرنگ وضو میگرفتند و رو به قبله چشم برهم گذارده می نشستند.
سرانجام پس از مدتی بیماری، در صبح یکشنبه 18 ماه محرم الحرام 1402ق مصادف با 24 آبان 1360ش لباس کهنه تن را خلع و به حیات جاودانی مخلع گردید. مرقد نورانیاش در مسجد بالاسر حرم مطهّر حضرت معصومه سلام الله علیها زیارتگاه اهل معرفت است.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
1401.mp3
8.2M
⬅️ بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سیزدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی
چهارشنبه 25 آبان 1401
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
✨ برگزاری همایش بزرگداشت «روز جهانی فلسفه» در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
💢 «مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» برگزار میکند:
🌟 بزرگداشت روز جهانی فلسفه با عنوان «فلسفه و اخلاق اجتماعی»
🗓روز دوشنبه ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱
⏰ساعت ۱۳
سخنرانان:
🔅دکتر غلامرضا اعوانی،
🔅دکتر عسکر دیرباز،
🔅خانم دکتر جمیله علمالهدی،
🔅دکتر محمدجواد لاریجانی،
🔅دکتر احمدحسین شریفی،
🔅دکتر سیداحمد غفاری،
🔅دکتر حسین غفاری
🏡مکان: خیابان حضرت ولی عصر (عج) خیابان نوفل لوشاتو، کوچه آراکلیان، شماره ۴، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
🌐 لینک مشارکت مجازی:
https://lms.irip.ac.ir/login/index.php
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
⭐️ علت اصلی تقابل لیبرال دموکراسی غرب با جمهوری اسلامی در کلام رهبر فرزانه انقلاب
این را من خواهش میکنم توجّه کنید: از نظر جبههی استکبار، مشکل اینجا است؛ مشکل استکبار با جمهوری اسلامی این است که اگر جمهوری اسلامی، این نظام، پیشرفت بکند، رونق بگیرد، جلوه کند در دنیا، منطق لیبرالدموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.
من اتّفاقاً این بحث را در اصفهان یک بار کردم؛ در بین جمعیّت عظیم در میدان بزرگ اصفهان، راجع به این [بحث] یک اشارهای کردم. با منطق لیبرالدموکراسی، غربیها توانستند حدود سه قرن همه دنیا را غارت کنند؛ یک جا گفتند اینجا آزادی نیست، وارد شدند؛ یک جا گفتند دموکراسی نیست، وارد شدند؛ به بهانه ایجاد دموکراسی و به بهانههایی مانند این، اموال آن کشور را، خزائن آن کشور را، منابع آن کشور را غارت کردند بردند؛ اروپای فقیر ثروتمند شد، به قیمت به گِل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند مثل هند. هند را اینها بیچاره کردند؛ شما این کتاب نهرو ــ نگاهی به تاریخ جهان ــ را اگر بخوانید درست توجّه میکنید که چه اتّفاقی افتاده؛ و خیلی کشورهای دیگر؛ چین را، جاهای دیگر را [بیچاره کردند]. حالا ایران، استعمارِ مستقیمِ به آن صورت نشد، امّا اینجا هم هر چه توانستند کردند، با منطق لیبرالدموکراسی؛ یعنی گفتند آزادی و دموکراسی، آزادی و مردمی؛ با این عنوان، کشورها را تسخیر کردند؛ هم علیه آزادی، هم علیه مردمی بودن کشورها، هر چه توانستند کردند.
یک نمونهاش جلوی چشم شما همین افغانستان است. ۲۱ سال قبل از این آمدند افغانستان برای اینکه دولتی را که ادّعا میکردند مردمی نیست و آزادی در آن نیست، شکست بدهند؛ آمریکاییها آمدند بیست سال در افغانستان جنایت کردند، انواع و اقسام جنایتها را انجام دادند، هر چه توانستند دزدیدند، بردند، خوردند، کشتند، نابود کردند، خانوادهها را از بین بردند، اخلاقها را خراب کردند، بعد از بیست سال همان حکومتی که علیه او وارد شده بودند آمد سرِ کار، افغانستان را دادند به او، با این فضاحت خارج شدند! این یک نمونهای است که امروز جلوی چشم شما جوانها است.
سیصد سال، اوّل اروپاییها، بعد هم آمریکاییها، با منطق لیبرالدموکراسی حرکت کردند. حالا اگر یک حکومتی و یک نظامی در دنیا به وجود بیاید که منطق لیبرالدموکراسی را رد کند و با یک منطق واقعی به مردم کشورش هویّت بدهد، آنها را زنده کند، آنها را بیدار کند، آنها را قوی کند و در مقابل لیبرالدموکراسی بِایستد، این، منطقِ لیبرالدموکراسی را ابطال میکند؛ و این، جمهوری اسلامی است. لیبرالدموکراسی بر پایه نفیِ دین بنا شده بود، و جمهوری اسلامی بر پایه دین بنا شده؛ آنها ادّعای مردمی بودن کردند، و جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه یک نظام مردمی است.
البتّه پیدا است که در تبلیغاتشان و در تلویزیونهایشان انکار میکنند، امّا قبول دارند، خودشان میدانند. این هم که میبینید اینجا یک عدّهای میگویند آزادی نیست، مردمی نیست، و مانند این حرفها، به دهن آنها نگاه میکنند؛ وَالّا دلیلِ بودنِ آزادی این است که خود اینها دارند همین حرفها را علیه نظام میزنند، و کسی هم به آنها کار ندارد. دلیل مردمی بودن این است که از بعد از رحلت امام تا امروز، این دولتهایی که سر کار آمدند، هیچ دو دولتی از لحاظ فکری شبیه هم نبودند. یک دولت آمده، دولت بعدی با یک تفکّر دیگری سرِ کار آمده؛ خب پیدا است که آزادی فکری است. مردم آزادند، انتخاب میکنند؛ یک وقت این را انتخاب میکنند، یک وقت آن را انتخاب میکنند.
پس مشکل غرب و استکبار با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی دارد پیشرفت میکند، دارد رونق میگیرد، و این پیشرفت را همه دنیا دارند میبینند و به آن اعتراف میکنند، و این برای غرب غیرقابل تحمّل است؛ این را حاضر نیست تحمّل کند؛ مشکل اینجا است. مشکل اینجا است که ایران دارد پیشرفت میکند. اگر ما پیشرفت نمیکردیم، اگر ما حضور قدرتمند در منطقه از خودمان نشان نمیدادیم، اگر ما در مقابل آمریکا و استکبار صدایمان میلرزید، حاضر بودیم زورگویی آنها و قلدری آنها را قبول بکنیم، این فشارها کمتر میشد. البتّه میآمدند تسلّط پیدا میکردند، امّا دیگر تحریم و این فشارها و این چالشهای این جوری کم میشد. هر وقت صدای قدرتمندیِ جمهوریِ اسلامی بلندتر بوده ــ چون در این سالها اوضاع مختلف بوده؛ خودتان میدانید ــ تلاش دشمن برای پنجه زدن به جمهوری اسلامی بیشتر بوده.
🗣 سخنرانی در جمع مردم اصفهان، 1401/08/28
#لیبرال_دموکراسی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔴 ضرورت مقابله جدی با دشمن خارجی و اقدام قانونی با امتدادهای داخلی
رهبر انقلاب در اجتماع مردم اصفهان فرمودند:
دشمن تلاش دارد تا علاوه بر مردم و جوانان حتی مسئولان نیز امید خود را از دست بدهند
و
متاسفانه دشمن یک امتداد داخلی هم دارد
که آنها هم تلاش دارند با استفاده از روزنامه ها و فضای مجازی القای یأس و ناامیدی کنند.
#امام_خامنه_ای
۱۴۰۱/۸/۲۸
⏪ نکته:
ناگفته روشن است که استقامت و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند مقابله حکیمانه و استوار با تمامی عوامل تضعیف کننده آن است.
از این رو، افزون بر اقدامات حقوقی توسط وزارت امور خارجه و تنبیه های نظامی مناسب در مقابل دشمنان خارجی، دستگاههای امنیتی و قضایی نیز باید با تمامی دنباله روهای داخلی دشمن در هر منصب و کسوتی که هستند، بدون مماشات برخورد قانونی کنند.
هم آوازی یاوه سرایان با دشمنان قسم خورده نظام نباید بی هزینه باشد.
#پایان_ مماشات
#سلبریتی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
هدایت شده از M.Abd
بسم الله الرحمن الرحیم
♦️شیخ انصاری پای درس مثنوی مولوی♦️
مخالفت با فلسفه بحث امروز و دیروز نیست، قرنهاست عده ای گاه با قصد خیر و گاه . . . تلاش می کنند بزرگانی از فقه و اصول را مخالف #علوم_عقلی معرفی کنند، هر چند این مدعا نزد اهل فن چنان دور از آبادی است که ارزش بحث علمی ندارد، اما متأسفانه در برخی از افراد کم اطلاع کارگر می افتد. بی تردید یکی از راه های کشف حقیقت در این مسئله رجوع به شواهد تاریخی معتبر در خصوص این بزرگان است.
♦️ متن زیر عین سخنان یکی از اندیشمندان سرشناس معاصر حوزه درباره شیخ اعظم #مرتضی_انصاری قدس سره است:
«از شواهد تاریخی برمی آید که وی با مسائل فلسفی آشنا بوده است. در کتابهای مربوط به شرح حال #شیخ_انصاری، این نکته کمتر منعکس شده، اما ظاهراً اصل مطلب مسلّم است.
استاد بزرگوارمان مرحوم آیۀ الله آقای بجنوردی مطلبی را نقل فرمودند از مرحوم آقای شیخ اسدالله زنحانی که از علمای کاظمین و از شاگردهای مرحوم میرزای شیرازی بزرگ بودند. ایشان از استادشان مرحوم مجدد شیرازی، و ایشان نیز از استادشان مرحوم شیخ انصاری نقل میفرمودند که شیخ در جلسهای به ما توصیه میکردند که «شما یک دوره معقول را بخوانید و از مسائل معقول مطلع باشید»
و آن گاه شیخ فرمودند:
من در مدت اقامتم در کاشان، به خدمت مرحوم #ملااحمد_نراقی میرسیدم. یک بار از ایشان درخواست کردم که به من فلسفه درس بدهند. ایشان به جهت گرفتاریهای فراوان امتناع کردند، اما شخصی را معرفی کردند که فلسفه را از او بیاموزم. و آدرس منزل او را دادند. من به آن آدرس رفتم و در زدم. شخصی بیرون آمد که هیأت دراویش را داشت. وقتی که چشمش به من افتاد، تعجب کرد، من در لباس علما و ایشان با هیأت دراویش! من گفتم: آخوند ملااحمد من را فرستادند. اسم ایشان را که بردم، تعجب ایشان کم شد. گفتم: من از ایشان درس فلسفه خواستم، ولی ایشان به دلیل گرفتاریهایشان قبول نفرمودند و گفتند نزد شما بیایم تا یک دوره فلسفه به من درس بدهید. گفت: من فعلاً حال این کارها را ندارم، لیکن چون آخوند فرمودهاند، یک دوره #مثنوی ملای روم را میگویم و در ضمن آن، یک دوره فلسفه و حکمت را هم میگویم. به این ترتیب، در مدتی که در کاشان بودم، نزد همان شخص یک دوره مثنوی را خواندم و ضمن آن، یک دوره مسائل حکمت و معقول را هم فراگرفتم.»
📚 حضرت آیۀ الله سید احمد مددی، نگاهی به دریا، قم: مؤسسه کتابشناسی شیعه، 1393، ج1، ص157-158
✍️ مهدی عبدالهی
👉 🆔 @MAbdullahi
46.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله مصباح یزدی:
🔰 اگر خدا روز قیامت... گفت: تو می فهمیدی این شبهه خطرناکه و این گسترش پیدا کرده تو جامعه... فی الجمله هم عقلت می رسید جوابی بدهی، چرا ندادی؟
🔸 ما چه جوابی داریم بدیم؟
#جهاد_تبیین
#تبیین_سلبی
#پاسخ_به_شبهات
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
«گفتم: «محسن جان! دیر میایی بچهها نگرانت هستند».
لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هر چی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو(نخست وزیر اسرائیل) کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم».
معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودیها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه آرام در اسرائیل گفت؛ از «شنبه بعد از محسن فخریزاده». ...
(خاطرات همسر شهید)
#شهید_محسن_فخری_زاده
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ افسر موساد:
📍برای ترور #فخری_زاده به مدت چندین ماه اجزای یک سلاح خودکار به وزن یک تن را در قطعات کوچک و مجزا به داخل ایران قاچاق کردیم...
#شهید_محسن_فخری_زاده
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔸کرسی علمی- ترویجی اصالت و امتیازات عقلانیت شیعی در نظر و عمل
🔻 در راستای برگزاری همایش ملی اجتهاد عقل گرا
🔰 توسط گروه کلام پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه با همکاری موسسه حکمت و فلسفه ایران؛ شعبه قم برگزار میشود:
🎙 با حضور:
#عبدالله_محمدی
#مهدی_عبداللهی
#محمد_حسین_زاده
⏰ چهارشنبه 9 آذرماه، ساعت 18
🏢 قم، موسسه حکمت و فلسفه ایران
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 irip.ac.ir/u/136
#کرسی
#اجتهاد_عقل_گرا
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
آیت الله ناصری که 4 شهریور سال جاری به رحمت خدا پیوستند، از اولیای الهی و از دوستان قدیمی آیت الله بهجت بودند. ایشان پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل آمریکا، در سخنرانی خود با گریه فراوان فرموده بودند:
«شب گذشته در آسمان شور و غوغای عجیبی از دعای اهل زمین به وجود آمده بود...»
آنگاه پس از گریه شدید، فرمودند:
«والله اگر مردم فقط یک مرتبه این طور برای فرج امام زمان (عج) دعا میکردند، حضرت می آمدند...»
🖌 همزمان با مسابقه فوتبال بین ایران و آمریکا علاوه بر دعای پیروزی تیم ملی ایران
دعا برای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراموش نکنیم.
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً بِرَحْمَتِكَ يااَرْحَمَ الرَّاحِمينَ.
بخوان دعاي فرج را دعــــــــــا اثــــــر دارد
دعا كبوتر عشق است و بال و پر دارد
بخوان دعاي فرج را و عـافــيــت بـطـلـــب
كه روزگار بســـي فتنه زير ســـر دارد
بخوان دعاي فرج را كـه يـوسـف زهــــــرا
ز پشت پرده غيبت به ما نظـر دارد
بخوان دعاي فرج را به ياد خيمه سبز
كه آخرين گل سرخ از همه خبـــر دارد.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔴قاتل دو بسیجی مشهدی: تحت تاثیر فضای مجازی بودم
«مجید رهنورد» در جلسه دادگاه:
🔹قبول دارم اشتباه کردم... فکرم و باورهایم غلط بود. خود را قربانی فضای مجازی میدانم. در دلم بذر نفرت کاشته شده بود و برادرکشی کردم.
🔹تصور میکردم این افراد دشمن من هستند... تحت تاثیر فضای مجازی بودم و آن روز هنگام فرار با چاقو به هرکسی که میرسیدم حمله میکردم.
🔹افراد دیگری هستند که ممکن است افکار اشتباه من را داشته باشند، باید به داد آنها برسید. از همسنهای خودم میخواهم که هر چیزی را که شنیدند باور نکنند. من آزادی و جوانی خودم را تباه کردم. من خانوادههای زیادی را داغدار کردم و الان منتظرم هرچه زودتر مجازات شوم.
🖊 پ.ن.
🔴آیا فقط او که مباشر قتل بود، مقصر است؟!
کمتر کسی را میتوان یافت که هرچند از دور دستی بر آتش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشته باشد و از تأثیر و بسترسازی محتوای این شبکه های مجازی در پیدایش، گسترش و حتی راهبری بسیاری از نابهنجاریهای اجتماعی از جمله آشوبها و اغتشاشهای اخیر ناآگاه باشد. اعترافات متهمان این حوادث نیز گواه روشنی بر این حقیقت انکارناشدنی است.
💥بر این اساس، همه کسانی که در استقرار وضعیت افسارگسیخته فضای مجازی به هر نوعی دخالت داشته اند، در جرایم و جنایات برآمده از این بستر سهیم و مقصرند. تمامی مسؤولانی که به هر نوعی اعم از ناآگاهی، ناتوانی یا اغراض مادی و سیاسی در این وضعیت مدیریت ناپذیر فضای مجازی نقش داشته و دارند، در جنایتهای رخ داده متاثر از این فضای مجازی شریک جرم هستند.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
karimi ghoddusi.mp3
22.01M
📌 سخنان مهم کریمی قدوسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تبیین پشت پرده امنیتی آشوبهای اخیر
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
📌 محورهای مهم سخنان کریمی قدوسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تبیین پشت پرده امنیتی آشوبهای اخیر
▪️ما پیروزیهای بسیار بزرگی در این آشوبها بدست آوردیم
مهمترین تبیین درباره این اغتشاشات را رهبری در دانشگاه افسری ارائه کردند و فرمودند این اتفاق خلق الساعه نبود.
▪️از 6-7 سال قبل ۴۹ کشور برای براندازی ج.ا.ا توافق کردند، اما ترکیه و امارات از 2 سال قبل از این ائتلاف کناره گیری کردند. ۴۷سرویس جاسوسی از کشورهای امریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل، آل سعود، اسپانیا، مصر، اردن و... در این کار ستاد تشکیل داده و این جنگ ترکیبی را طراحی کردند.
▪️دستگاه اطلاعاتی ما از این طرح مطلع شد و در سند امنیتی ۴۰۱ برای مقابله با این طرح آماده شدیم و به ۵۰درصد از استعداد و توان دشمن ضربه زدیم.
🔺در زمان روحانی زیرساختهای براندازی آماده شد و قرار بود همان زمان عملیاتی شود که به علت کرونا برنامه هایشان بهم ریخت.
🔻پنجاه درصد توان دشمن در فضای مجازی سازماندهی شده بود. دشمن در این جنگ ترکیبی از گسلهای جامعه از جمله حجاب، احزاب و گسلهای قومی و مذهبی استفاده کرد.
▪️ در جنگ ترکیبی به سمت دلار رفتند در حالی که مسئولان می گفتند ما به اندازه کافی دلار به ابزار تزریق کرده ایم.
🔹در طی 60 روز، آمار حضور اغشتشاگران در خیابان 500 هزار نفر روز بود؛ یعنی اگر 1 نفر 10 بار هم آمده در آمار وارد شده است. اوج این حضور در یک روز ۴۵هزار نفر بود.
▪️ گفتند نمادهای حاکمیتی باید سقوط کند. یکی از نمادها مشهد است. قرار بود برای یکی از سران قوا در مشهد حادثه 7 تیر ۶۰ تکرار شود.
▪️ آخرین مرحله هم ورود پنتاگون بود. هر حرکت براندازی ابتدای یا انتهایش اقدام نظامی است.
💥در سال 88 هم نقشه همین بود. مرحوم فیروز آبادی در سال ۸۸ در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت خاتمی در فتنه ۸۸با فرمانده ناتو دیدار داشت و از آنها خواستند کار ما در داخل که جلو رفت شما وارد شوید.
▪️ جنگ شناختی یکی دیگر از ابعاد این جنگ ترکیبی بود. اینها مدتها القاء می کردند در این 40 سال کاری صورت نگرفته است.
▪️اکثر دستگیرشدگان که تحت تأثیر جو قرار گرفته بودند، یک یا دو شب نگهداری شدند بعد با تعهد والدین آزاد شدند. اما بازدشتیهایی هدفمند همچنان ادامه دارد. از میان این دسته دوم، ۱۸٪ آموزش دیده سرویسهای جاسوسی بوده اند. تمام این ارتباطات به دست آمده و در آینده منتشر خواهد شد.
▪️70% دستگیرشدگان دیپلم و زیردیپلم بوده اند. 67% اهل شرب خمر بوده اند. از این شاربان خمر 47% دائم الخمر بودند. اکثر اینها معتاد به موارد مخدر گل بودند. درصدی از زنان بازداشت شده اهل فحشا بودند. همان کسی که خودکشی کرد یکی از همین افراد بود. 80% اینها خارج از کشور را بهشت می دانند.
▪️خانم مولاوردی معاون امور زنان در دولت روحانی طرحی داشت و می خواست فاحشه ها را بیمه کند و دنبال رسمیت بخشیدن به تن فروشی بود.
▪️دولت عراق نزدیکترین دولتها به ایران است. ما سه خواسته ازدولت عراق داشتیم اول اخراج کل کومله و دمکرات از کردستان عراق، دوم تحویل کسانی که در ترورها دست داشتند و سوم استقرار دولت عراق در مرزها. عراق آنها را پذیرفت.
▪️در پادگان کومله، خانه یکی از مسئولان کومله را کنار دفتر کارش ساخته اند تا ایران جرأت نکند با موشک آنجا را بزند. فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء علیه السلام گفتند ما نوک خودکار را روی نقشه می گذاشتیم و همان هدف را روی زمین با موشک می زدیم.
▪️با باز شدن مسیر بوکمال، راه زمینی ما تا سوریه و حزب الله و دریای مدیترانه باز شد. تحولات منطقه بعد از این آشوبها شدت می گیرد. و همه چیز را آماده کرده و پای کار برده ایم.
▪️در آینده در داخل و خارج تحولاتی رخ خواهد داد. دشمن در عناصر رسانه ای خود تجدیدنظر می کند. ما هنوز کارهای بین المللی خود را شروع نکرده ایم. ما دستمان برای هزینه دادن امریکا، انگلیس و فرانسه خیلی باز است.
▪️هر گرهی که دولتهای قبل زدند این دولت یکی بعد از دیگری در حال باز کردن آن است. مجلس هم تمام قد پای کار است.
▪️ما دهها خرمشهر سقوط کرده داریم، برخی دانشگاهها و بخشی از آموزش و پرورش ما از دست رفته اند. عده ای در زمان روحانی بدون گزینش در آموزش و پرورش نفوذ داده شدند. معلمهایی که دانش آموزان را تحریک کردند همه شناسایی شدند. این خرمشهرهای سقوط کرده را باید به تدریج پس بگیریم.
▪️اجر و ثواب بسیجیهای مدافع امنیت از اجر رزمندگان هشت سال دفاع بالاتر نباشد، کمتر نیست؛ رزمندگان جبهه ها مظلوم نبودند، اجازه استفاده از سلاح داشتند. مظلومیت بسیج در این آشوبها این بود که دست خالی به میدان رفتند و شهید شدند.
✳️ شهادت طلبی میتواند یک ملت و نظام را نجات دهد. آقا در اوایل دولت دوم خرداد فرمودند تا زمانی که عده ای هرچند اندک در کشور حاضر باشند جانشان را فدای این انقلاب کنند، هیچ خطری این انقلاب را تهدید نمیکند.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔴بزرگترين اشتباه آمريكا!
✍️محمدكاظم انبارلويي
1- ريچارد هاس، رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا در مصاحبه با الجزيره انگليسي مطالب مهمي را گفته،براي كساني كه هنوز به گفتوگو با آمريكاييها براي حل مشكلات داخلي ميانديشند، عبرتآموز است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه بزرگترين اشتباه آمريكاييها چه بوده، گفت :
«فكر نميكنم كسي بتواند به اين سؤال پاسخ دهد.» وي در تشريح سياست خارجي آمريكا گفته است:
الف- چيزي به عنوان اجماع در سياست خارجي آمريكا وجود ندارد.
ب- سياست خارجي وقتي براي آمريكاييها اهميت دارد كه شما در جنگ باشيد و هزينه بابت جنگ بدهيد.
ج- هيچ اجماع نظري درباره هيچ چيز در آمريكا وجود ندارد.
د- آمريكا با ايران در حال جنگ است.
2- مقام معظم رهبري در ديدار با بسيجيان فرمودند : «ميگويند براي اينكه اغتشاش را تمام كنيم بايد مشكلمان را با آمريكا حل كنيم . آمريكاييها باج ميخواهند،كدام ايراني باغيرتي حاضر ميشود به آمريكا باج بدهد.»
مهمترين و قويترين سند براي قول سديد رهبري در مورد ماهيت سياست خارجي آمريكاييها همين اعترافات صريح ريچارد هاس، رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا است. دليل صحت و اتقان كلام رهبري درباره اينكه مذاكره با آمريكاييها نميتواند مشكل ما را حل كند همين است كه آمريكاييها نمي خواهند بپذيرند اشتباه ميكنند آنها براي تصميمسازان و تصميمگيران و رؤساي جمهور آمريكا «عصمت» قائل هستند. لذا نميتوانند به اين سؤال پاسخ دهند كه بزرگترين اشتباه آمريكاييها چيست؟ پاسخ به اين سؤال خيلي ساده است . بزرگترين اشتباه آمريكاييها اين است كه نميخواهند بپذيرند «اشتباه» ميكنند....
خواص بايد به اين ادراك برسند در آمريكا هيچ نهاد مسئولي نبايد اعتراف ريچارد هاس براي انجام تعهدات و رعايت حقوق بينالمللي وجود ندارد. تنها نهادي كه در اركان حكومت آمريكا ديده ميشود و ثابت است نهاد باجخواهي سيريناپذير است و بس!
3- كاخ سفيد، پنتاگون، سيا ، وزارت خارجه آمريكا و رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا بيپرده و صريح ميگويند ؛ ما در حال جنگ با ملت ايران هستيم. عده اي با انكار اين حقيقت روشنتر از آفتاب همچنان دل به باجدهي بستهاند و به آن اصرار هم دارند.
اين جماعت حاضر نيستند در هيچ بيانيهاي ،گفتوگو ، مناظره و سخنراني بپذيرند ملت ايران از سوي آمريكا مورد حمله قرار گرفته و رسما آنها با ما اعلام جنگ كردهاند و همه گزينهها را هم روي ميز گذاشتهاند.
آنها حاضر نيستند اين جنگ ظالمانه و نابرابر را محكوم كنند و در كنار ملت براي مقابله با متجاوز بايستند.
آمريكا در تاريخ 250 ساله پيدايش خود فقط 16 سال در جنگ نبوده است . آمريكا بيش از دو قرن در حال جنگ با ملتهاي جهان با ميليونها كشته و زخمي به سر برده است.
4- جنگ شناختي، جنگ ادراكي وجنگ نرم عليه ملت ايران آشكارا روي ميز آمريكاييها قرار دارد. آنها بيرحمانه به همه ارزشهاي وجودي ملت ايران هجوم آوردهاند. با پمپاژ احساس حقارت و مأيوسسازي و بيثباتسازي دولت و مشروعيتزدايي از نظام ، يك چهره «ويرانشهري» در سپهر رسانه در داخل و خارج ترسيم ميكنند.
آنها ميخواستند گروهكهاي مجازي و رباتيك را به لشكرهاي خياباني تبديل كنند و تيم اراذل و اوباش شبكهبندي شده را چاشني اردوكشي خيابانی كنند.آتشها افروختند اما نتوانستند جامعه را به آتش بكشند مردم با آنها هم صدا نشدند. مردم به وضوح ديدند كه آنها با آتش، خون ، دروغ ، فريب ، جعل و جنون ميخواهند روايتسازي و جاي جلاد و شهيد را عوض كنند. اما آگاهي و بصيرت مردم باعث شد به بيراهه نروند.
5- آمريكا از جنگ شناختي عبور كرده به «جنگ كثيف» روي آورده است.
جنگ كثيف يعني تهديد ورزشكاران و هنرمندان به مرگ و اسيدپاشي و آتشزدن خانه و كاشانه آنها ! جنگ كثيف يعني تهديد كاميونداران و مغازهداران و كاسبان جزء و كل براي شكلگيري يك اعتصاب سراسري! جنگ كثيف يعني قرآن سوزي ، مسجدسوزي و چادر كشيدن از سر زنان عفيفه و محجوبه! جنگ كثيف يعني حتي عدم تحمل هديه چند شكلات يك مغازه دار سنندجي به رئيس جمهور به رسم مهماننوازي و تهديد او به مرگ و ... .
جنگ كثيف يعني ترويج بيناموسي، همجنسبازي، تجزيهطلبي و ...
آمريكا و انگليس در جنگ با ايران زنجير پاره كردهاند. چرا عدهاي كه خود را «خواص» آنهم از جنس «عقلا» گذاشتهاند نميخواهند در قبال اين جنگ كثيف موضع بگيرند و پا در ميدان مقابله با تبهكارترين دولت جهان يعني آمريكاي جهانخوار و استبداد جهاني بگذارند.
امروز تبهكارترين انسانها ، در آمريكا و سه كشور شرور اروپايي حكومت مي كنند و مي خواهند با جنگ كثيف دوباره به سلطه خود به ايران برگردند. تبهكارتر ازآنان نيز كساني هستند كه در داخل ميخواهند مقدمات اين بازگشت جنايتكارانه و متجاوزانه را فراهم كنند.
#سخن_دیگران
#سیاست
#آمریکا
🆔 @MAbdullahi
✅ برگزاری همایش ملی اجتهاد عقل گرا
🔸 پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری برخی نهادهای علمی کشور برگزار میکند:
زمان: ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱
مکان: قم_پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔰 پیام حضرت آیت الله العظمی سبحانی مدظلّه
🔻سخنرانان: حضرات آیات علی اکبر رشاد و مهدی هادوی تهرانی
🔻رونمایی از کتب و آثار ویژه همایش
🗣 مناظره علمی با موضوع جایگاه عقل و نقل در اجتهاد کلامی با حضور حجج اسلام والمسلمین
محمدحسن قدردان قراملکی، محمدمهدی گرجیان
و
محمدتقی سبحانی و رضا برنجکار
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/hejttehaad
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
MA-14010913-50.mp3
6.76M
#مکارمالاخلاق
سخنان نورانی حضرت استاد مؤیدی در شرح قسمتهایی از دعای شریف ابوحمزه ثمالی
با اشاره های دقیق به مسائل روز
15:35 تا 17:35
و
22:45 تا 24:30
امروز والله والله بَرَزَ الاسلامُ کلُّه الی الکُفرِ کلِّه.
شیطان چُرتش پاره شده؛ میفهمد این ندا، ندای فطری است، اگر گرد و غبار به پا نکنند، به هر دل پاکی برسد، قبول میکند، و آقایی و سلطنتشان از بین میرود.
جلسه۵۰ (یکشنبه ۱۳آذر۱۴۰۱)
https://eitaa.com/OstadMoayyedi/925
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
@only_analysis . ..mp3
10.17M
شاهکار بزرگ نیروهای اطلاعاتی ایران در مواجهه با هجمه همه جانبه کفار
(حتماً گوش کنید به ویژه دقیقه 10 به بعد)
👈 استاد سورنا چگینی تحلیلگر سیاسی
💠 پشت پرده اتفاقات کردستان در چند ماه اخیر
💠 عملیات فریب سپاه
💠 نابودی افسران نخبه آمریکایی، انگلیسی و ...
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
⭐️ هفتمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی آبان ۱۴۰۲ با مشارکت پژوهشگاهها، دانشگاهها و مؤسسات علمی داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
مسئولیت کمیسیون فلسفه و روششناسی علوم انسانی اسلامی این دوره با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.
رئیس کمیسیون: حجتالاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی، استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
دبیر کمیسیون: دکتر سید محمدتقی موحد ابطحی، استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
آشنایی با محورهای فراخوان و اعضای کمیته علمی کمیسیون:
https://yun.ir/falsafe010916
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
www.scih.ir
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
عمری است دخیلم به ضریحی که نداری
السلام علیک یا فاطمة الزهراء
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 #حتما_ببینید
👈 پاسخ طوفانی به منکران حضرت زهرا (س)
💥چگونه توقع دارید حضرت فاطمه (س) را با عایشه برابر بدانم؟!
🔰توضیح
دکتر عدنان ابراهیم اندیشمند مسلمان اهل سنت شافعی و اشعری متولد شهر غزه فلسطین است.
وی اکنون در شهر وین اتریش در مسجدی به نام مسجد شوری به امور تبلیغی اشتغال دارد.
عدنان ابراهیم به عنوان یکی از چهره های سرشناس منتقد جریانهای سلفی و وهابی شناخته می شود. انتقادات او وهابیان را آشفته و نگران ساخته است.
در این کلیپ، روی سخن او با عثمان الخمیس یکی از مفتیان بیپروا و عنصر وهابی در فضای تبلیغی و ماهوارهای است.
السلام علیک یا فاطمة الزهراء
#عدنان_ابراهیم
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔴 پاسخ قاضی جهانبخش خطاب به عضو هیات علمی دانشگاه تهران
🔸آقای دکتر محسن برهانی، سلام علیکم. قطعا این روزها مسئولین قضایی کارهای مهم تری داشته و فرصت نکرده تا به شما پاسخی دهند فلذا اینجانب به عنوان سرباز دستگاه قضایی و جبهه مقاومت، پاسخ مختصری از سر دلسوزی خدمت شما عرض می نمایم. در دانشگاهی که شما مدرس آن هستید (دانشگاه تهران)، ما و خیلی قضات دیگر درس خوانده و فارغ التحصیل شده ایم. بد نیست که در این فصل صید فالوور کمی هم به جای توییت زدن، مطالب دیگران را بخوانید. حتما در این چند ساعت اخیر، خود نیز متوجه شده اید که صحبت هایتان پیرامون اعدام یک محکوم به «محاربه» مورد تأیید هیچ حقوقدانی و احتمالا وجدان خودتان نیز قرار نگرفته است!
🔸در توییتی عجیب گفته اید که: «در اعتراضات اخیر کسانی که دست به سلاح بردند، هدفشان ترساندن ماموران امنیتی و نظامی بود و اتفاقا به دنبال ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم بوده اند. بنابراین جرم محاربه محقق نشده است و چنین احکامی محل اشکال است. اعدام هایی غیر شرعی و به قصد ارعاب عمومی!» ایجاد قوت قلب میان مردم؟ «أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ» (آیه ۶۷ سوره بقره) صدها نیروی نظامی حاضر در خیابان ها مردم نیستند؟ جمعیت حدود ۸۴ میلیون نفری کشور را چه می گویید؟ اگر فالوورهایتان ریزش نمی کند بد نیست آنها را نیز بخشی از ملت بدانید! این اشرار دقیقا به چند نفر از اقیانوس ملت قوت قلب داده اند؟ دختر و همسر شما با دیدن تصاویر قدرت نمایی داعشیان مسلح و قاتلین شهیدان روح الله عجمیان و آرمان علی وردی قوت قلب گرفته یا ترسیده اند؟ در این مدت از آنها درخواست ماندن در منزل کرده اید یا حضور در خیابان های پر از قوت قلب دهندگان مسلح که در برخی شهرهای مرزی لباس زیر زنان را به آتش کشیده اند؟
🔸شما طلبه اید؟ طلبه باید طالب حقیقت باشد. اگر طالب حقیقت هستید مطالعه تطبیقی کنید تا متوجه شوید که اظهارنظرهای سهل اندیشانه اساتید دانشگاه های خارجی در مجامع عمومی برای آنها چه تبعاتی دارد! حتی زندانیان فاقد سواد حقوقی نیز در این چند سال معنای «محاربه» را بواسطه رسانه ای شدن برخی جنایات اوباش متوجه شده اند! متاسفانه آنقدر سهل اندیشانه اظهارنظر نموده اید که تا این لحظه منتظر اعلام خبری مبنی بر هک شدن تلفن همراهتان از سوی دشمنان نظام و درج این توئیت از سوی آنان بوده ایم!
🔸الحمدلله که هم حوزوی هستید و هم دانشگاهی، از منظر فقهی بزه محاربه اینگونه تعریف شده است که: «و هي تجريد السلاح برة او بحرة، ليلا أو نهارة، لاخافة الناس في مصر وغيره من ذكر او انثى، قوي او ضعيف.»
(محاربه عبارت است از بیرون کشیدن سلاح به منظور ترساندن مردم اعم از اینکه در خشکی باشد یا در آب، شب باشد یا روز، در شهر باشد یا غیر آن، مرد باشد یا زن، قوی باشد یا ضعیف). از منظر قانون نیز در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی محاربه عبارت است از: «کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.» عمل محکوم مورد ادعای شما جز به قصد ناامنی در محیط دلیل دیگری داشته که خودش از آن بی خبر بوده؟ ایشان نه تنها قصد ابتدایی مبنی بر ترساندن مردم (جمعیت پایتخت) را داشته و با آنها هیچ خصومتی شخصی نداشته، بلکه همانگونه که قانونگذار در ماده ۱۴۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص جرایم مقید به وقوع نتیجه از جمله محاربه بیان نموده، «علم به وقوع نتیجه» (ایجاد نا امنی در محیط) که در حکم قصد مستقیم و بدل از آن بوده است را، آن هم با وصف بستن خیابان با سلاح، توام با مجروح کردن مامور قانون متعاقب فراخوان ده ها گروه تروریستی داشته است!
🔸با این تحلیل متاسفانه حقوقی شما، تروریست حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم قصد ایجاد همبستگی ملی داشته است. تعجب نکنید! قصد ایجاد همدلی برای بخشی از مردم دولت اسلامی عراق و شامشان را می گویم، آخر از منظر آنها خاک ایران هم بخشی از سرزمین دولتشان است که ما فعلا ما غاصب آن هستیم! سال ۱۳۹۳ فیلمش را ندیدید که در موصل عراق وعده حضور با تانک در میدان آزادی را دادند؟ بد نیست که بدانید دکتر ابوبکر البغدادی نیز در رشته حقوق تحصیل کرد اما اظهاراتش موجب شهادت صدها هزار جوان و از قضا شهادت یکی از دانشجویان مقطع ارشد حقوق دانشگاه تهران خودتان به نام بابک نوری هریس از گیلان در سوریه شد که بورسیه آلمان نیز شده بود!
🔸این روزهای پر درد برای مادران داغ دیده و پر رونق مجازی برای شما، تمام شدنی است اما شان یک طلبه حوزه و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را رعایت کنید. فتوای قضایی ندهید که قانونا صلاحیتش را ندارید. هشدار می دهیم که در مرگ هم وطنان «سبب اقوی از مباشر» نشوید! حرفی نزنید که در کوچک ترین گستره ممکن هم نتوانید از آن دفاع کنید! «وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ» (قسم به قلم و به آنچه مىنويسند!» در پناه خدا باشید.
#سخن_دیگران
🆔 @MAbdullahi