هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وعده_صادق
🎥 خاطرهی جالب رهبر معظم انقلاب از امام خمینی (رحمه الله علیه ) درباره خودکفایی صنعت هوایی کشور
#حوزه_های_علمیه_خواهران
#رهبر_انقلاب
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#خبر_مرکز
🔻 امروز ایران اسلامی در بحث امنیت در آمادگی صد در صدی است
🔹 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم: امروز در بحث امنیت، ایران اسلامی در آمادگی 100 درصدی قرار دارد و کوچک ترین تهدیدی را با قدرت پاسخ خواهد داد.
🔹 مدافعان امنیت جان خود را برای دفاع از میهن اسلامی و آسایش شهروندان در طبق اخلاص گذاشته اند.
🔹 امروز اشراف اطلاعاتی پلیس روی مسائل و حوادث مختلف بسیار بالاست و تمام جرائم و تهدیدات سازمان یافته را نیز زیر نظر دارد.
🔹 نهادهای دینی باید در جهت تقویت اعتقادات و افکار مردم تلاش ویژه داشته باشند و پلیس را در جهت رسیدن به جامعه مطلوب و اخلاقی یاری کنند.
متن کامل:
http://news.whc.ir/news/view/112397
کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران | 🌸 @kowsarnews
هدایت شده از مصاف اصفهان
💠اجتماع بزرگ مردمی #عید_بیعت
به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
🎙️ با سخنرانی استاد #محمد_شجاعی
🗓️شنبه ۲۴ مهر ماه
🕒از ساعت ۱۵
🔷اصفهان، میدان امام حسین، گذر چهارباغ
✅کانال رسمی مصاف اصفهان
✅ @masaf_esfahan
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیت الله العظمی نوری همدانی:
✅ چالشهای روبروری ورزش جوانان برطرف شود
◻️ حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار وزیر ورزش که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، بر اهمیت ورزش و سلامت روح و جسم تأکید و آن را در شرایط کنونی ضروری دانستند.
◻️ ایشان با بیان اینکه بنده سلامتی خودم را در ورزش دیدم و سالها به این امر مبادرت دارم، بر اهمیت تغذیه و غذا هم تأکید کردند.
◻️ حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار همگانی شدن ورزش در بین مردم شدند و ادامه دادند: ورزش اگر مستمر و مداوم باشد سبب قدرت جسمانی انسان می شود و اگر استمرار در آن نباشد سبب خسارت و سستی بدن می شود.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشنهاد_دانلود
با سلام
برای استفاده بهتر از سامانه مدرس در تلفن همراه نکاتی وجود دارد که در دو ویدئو در مورد آن توضیحاتی تقدیم شده است.
📥ویدئو اول
#سامانه_مدرس
#قسمت_اول
#گوشی_همراه
مهارتهاے فـناورے حوزـہ خواهران
✿๑؛📚مـعاونـت آمـوزش مـرکز✿
@𝓮𝓭𝓾𝔀𝓱𝓬
🔗
@𝓜𝓪𝓭𝓻𝓪𝓼_𝓦𝓱𝓬_𝓲𝓻
✿๑🖥مرکز فناورےاطلاعات✿
هدایت شده از مهارتهای فناوری حوزه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشنهاد_دانلود
با سلام
برای استفاده بهتر از سامانه مدرس در تلفن همراه نکاتی وجود دارد که در دو ویدئو در مورد آن توضیحاتی تقدیم شده است.
📥ویدئو دوم
#سامانه_مدرس
#قسمت_دوم
#گوشی_همراه
این ویدئو در این پیوند در شبکه کوثرنت هم بارگذاری شده است
مهارتهاے فـناورے حوزـہ خواهران
✿๑؛📚مـعاونـت آمـوزش مـرکز✿
@𝓮𝓭𝓾𝔀𝓱𝓬
🔗
@𝓜𝓪𝓭𝓻𝓪𝓼_𝓦𝓱𝓬_𝓲𝓻
✿๑🖥مرکز فناورےاطلاعات✿
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد | روايت آیتالله خامنهای از شعری که مرحوم میرزا جواد آقای ملکی تبریزی در قنوت نماز شب میخواندند
🔍 متن کامل بیانات را در آدرس زیر بخوانید👇
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3972
هدایت شده از اهل بیت مدیا
4_5989796601143495266.mp3
7.19M
🔊 #صوتی | سبک #زمینه
📝 ای کاش غریب نمیموندی...
👤 حاجسیدمجید #بنی_فاطمه
▪️ویژه شهادت #امام_حسن_عسکری
☑️کانال مداحی اهلبیتمدیا
@AhleBeytMedia
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
💠#آموزشروشتحقیق
🔶#بخشدوازدهم
🔰#طرحنامه یا #پروپوزال
♦️#آشناییباطرحنامهنویسی
🔸بعد از انتخاب مسئله اصلی تحقیق قدم بعدی برای نگارش مقاله ، طرح ریزی دقیق مقاله است .
🔸محقق بعد از انتخاب مسئله اصلی تحقیق باید نقشه دقیقی از آنچه میخواهد به رشته تحریر در آورد تهیه کند.
🔻این نقشه تحقیق ، مانند نقشه ای است که شما را به گنج نهان هدایت می کند ؛ طبیعی است بدون نقشه گنج ، رسیدن به گنج خیلی بعید خواهد بود .
نقشه تحقیق نیز چنین است ؛ به عبارت دیگر خیلی بعید است که یک محقق بتواند بدون داشتن یک نقشه دقیق از آنچه می خواهد به عنوان یک مقاله به رشته تحریر درآورد ، مقاله علمی خوبی بنویسد.
🔻نقشه تحقیق به محقق کمک می کند تا یک تحقیق منسجم درباره مسئله اصلی خود بنویسد.
نقشه تحقیق را پروپوزال ، طرح نامه ، طرح تحقیق یا طرح رساله علمی مینامند.
✨طرح نامه دارای مولفه هایی که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.
ادامه دارد...
❇️ واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
💠#آموزشروشتحقیق
🔶#بخشسیزدهم
🔰#طرحنامه یا #پروپوزال
♦️#مراحلدهگانهپیشازطرحنامه
🔰محقق برای نگارش طرح نامه باید مراحلی را پیش از نگارش آن طی کند و نتیجه حاصل از طی مراحل را ثبت و در طرح نامه خود بگنجاند.
🔻آن مراحل به اجمال به شرح ذیل است؛
1️⃣ تبیین و تشریح ابعاد مسئله اصلی تحقیق
بعد از تبیین انتخاب مسئله اصلی تحقیق باید بتوان نسبت به مسئله اصلی تحقیق و موضوع مورد پرسش در آن این مباحث تبیین گردد؛
۱.تعریف مفردات (یعنی محقق بتواند در پرسش از چیستی مفردات مسئله اصلی پاسخ مناسبی پیدا کرده و ارائه نماید).
۲.توصیف مسئله اصلی (یعنی محقق بتواند نسبت به چگونگی مسئله اصلی تحقیق پاسخ مناسبی ارائه کند).
۳.تبیین چرایی (یعنی محقق بتواند چرایی مطرح شدن این مسئله تبیین کند).
۴.تفسیر مسئله (یعنی محقق بتواند به طور دقیق مسئله را شرح داده و محل نزاع و صور محتمل در آن را در نظر گیرد).
۵.پیشینه مسئله(یعنی محقق مسئله مذکور را به طور عام یا به طور خاص در منابع و آثار علمی پیشین بررسی کند و تصویری از آن ارائه کند تا تفاوت مسئله اصلی او با آثار پژوهشی پیشین مشخص گردد )
۶.پیش بینی مسئله (یعنی محقق بر اساس فرضیه خود یعنی پاسخ اجمالی به مسئله اصلی تحقیق بتواند وضعیت آینده مسئله را پیش بینی و آثار محتمل آن را تصویر و ارائه کند ).
۷.ارزشگذاری مسئله اصلی (یعنی محقق مسئله اصلی را با توجه به مطالبی که به دست آورده است در بستر علمی که آن مسئله در آن مطرح است ارزشگذاری کند ).
2️⃣ تبیین خود مسئله اصلی
🔻محقق در این مرحله باید دقت داشته باشد که پاسخ به مسئله اصلی تحقیق در حقیقت گمشده اوست .
🔻طبیعی است که محقق در صورتی که تصویری روشن از گمشده خود داشته باشد می تواند تحقیق بهتری را ارائه کند.
🔻بدون تعیین دقیق مشکل ، جواب ها و بلکه کل فرایند تحقیق ممکن است به بیراهه رود.
🔻محقق باید نسبت به مسئله اصلی تحقیق به این آگاهی رسیده باشد که آیا مسئله اصلی تحقیق او ، از سنخ مسائل تولیدی و نظریه پردازانه است ؟ یا اینکه مسئله او اکتشافی و نظریه شناسانه است ؟ مسئله تحقیق او توصیفی است یا تحلیلی ؟
⬅️ادامه دارد ...
❇️ واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
💠#آموزشروشتحقیق
🔶#بخشپانزدهم
🔰#طرحنامه یا #پروپوزال
♦️#مراحلدهگانهپیشازطرحنامهنویسی
🔻#پیشینهتحقیق
🔰ادامه مرحله سوم
⁉️یکی از سوالاتی که باید درباره پیشینه تحقیق ، قبل از نگارش طرح نامه به آن پاسخ دهیم این است که چگونه برای تحقیق پیشینه و منابع لازم را بیابیم؟
✴️یکی از مشکلاتی که اکثر محققین جوان با آن روبرو هستند، یافتن منابع خوب و بروز در خصوص موضوع پژوهشی (مقاله یا پایان نامه) خود می باشد.
♦️حتی بسیاری از دانشجویان نمی دانند که باید این منابع را از کجا و چگونه جستجو کنند. متاسفانه راهنمای و آموزش اساتید به طلاب و دانشجویان در این زمینه نیز کلی و بسیار مبهم است و در نهایت محقق آن طور که باید نحوه جستجو کردن منابع را نمیآموزد و در مقابل از طلبه و دانشجو خواسته میشود که در نوشتن مقالات و پایان نامه خود از منابع جدید و بروز استفاده کنند.
✅توصیه ایی که با توجه به آن با این مشکل مواجه نخواهید شد
هر موضوعی که برای پژوهش انتخاب میشود دارای یک پیش مطالعه و سابقه پژوهشی میباشد که بر اساس مطالعه آنها انتخاب شده است.
⛔️ یعنی اگر موضوع فاقد پیشینه تحقیق باشد بهتر است که انتخاب نشود، زیرا به نتایج مطمئنی دست نخواهید یافت.
🔸 محققین و پژوهشگران با استفاده از این منابع اطلاعاتی مرتبط با موضوع خود میتوانند کار نگارش مقاله یا پایان نامه خود را انجام دهند.
❇️ روشهای آسان برای دسترسی سریع به منابع مرتبط با پژوهش
✅یکی از بهترین روشهای یافتن منابع مرتبط و دقیق آن است که در آغاز کار محقق سعی کند یک مقاله یا پایاننامه که بیشترین ارتباط با موضوع پژوهشی خود دارد را پیدا کند. در مرحله بعدی سعی نماید به قسمت رفرنسهای آن مقاله یا پایان نامه مراجعه نماید و به بررسی منابعی که آن مقاله یا پایان نامه استفاده نموده است رجوع کند.
✅روش دیگر استفاده از موضوعات مشابه پیشنهادی در زیر مقالات سرچ شده در گوگل اسکولار می باشد. زمانی که موضوعی را در گوگل جستجو می کنید، در زیر عناوینی که به شما نمایش داده می شود، بخشی تحت عنوان Related articles وجود دارد که مقالات مشابه با مقاله را به شما نشان می دهد.
✅ یکی دیگر از راههای یافتن منابع و پیشینه تحقیق استفاده از دایره المعارف ها است ؛ دایره المعارف ها در ذیل هر عنوانی که ارائه می کنند مجموعه ای از کتب و منابع معتبر را ارائه می کنند که به عنوان معتبرترین و دسته اول ترین منابع تحقیق به شمار می روند.
✅یکی دیگر از راههای به دست آوردن منابع و پیشینه تحقیق این است که به متن یا صوت نشستهای علمی مرتبط با تحقیق خود مراجعه کرده و از منابعی که ارائه کننده مطرح می کند به این مهم دست یابیم
✅یکی دیگر از راههای به دست آوردن منابع و پیشینه ، مراجعه کردن به مراکز علمی دیجیتال مانند نور مگز ، ایران داک و مگ ایران و دانلود نزدیکترین مقالات به مقاله خود و استفاده از ارجاعات آنهاست .(لینک سامانه و سایتهای مذکور قبلاً ارسال شد).
✅یکی دیگر از راههای به دست آوردن منابع و پیشینه مراجعه به نرم افزارهای جامع آن علم است.
مثلا برای تحقیق در تاریخ باید به نرم افزار نور السیرة و برای تحقیق در علم فقه به نرم افزار جامع فقه و نرم افزار مکتبة اهل البیت و برای تحقیق در علم اصول به نرم افزار اصول فقه و برای تحقیق در علم درایه به نرم افزار درایه الحدیث و ... مراجعه کنید ؛
این نرم افزارها بخشی تحت عنوان جستجو دارند ؛ در این بخش می توانید با جستجوی کلیدواژه های تحقیقتان کتابهایی که مرتبط با بحث شماست را پیدا کرده و از پیشینه و منابع تحقیق خود مطلع شوید.
ادامه دارد...
❇️ واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
هدایت شده از پایگاه خبری تحلیلی بانوان آنلاین
🖌آثار و برکات دعا برای امام زمان
کتاب پیش روی شما بازنویسی و تحقیق کتاب کنزالغنائم فی فوائد الدعا للقائم «عجلّ اللَّه تعالی فرجه الشریف» تألیف مرحوم حضرت آیت اللَّه محمّد تقی اصفهانی می باشد که در مؤسسه علمی فرهنگی تعالی و توسط برادر محقق حاج احمد سعیدی بازنویسی و تحقیق و مصدریابی شده است تا منتظران و مشتاقان ظهور حضرت مهدی علیه السلام هرچه بیشتر با وظیفه خود نسبت به آن امام همام آشنا شده، از این طریق بهره وافری داشته باشند.
♦️برشی✂️ از کتاب:
دفع بلاها؛
دفع شدن بلاها وعقوبتها از كسانى كه مستحق آن مىباشند به بركت اينكه ديگران براى ظهور امام زمان «عجّل الله تعالى فرجه الشريف» دعا مىكنند؛ زيرا همان طور كه در فايده قبلى بيان شد دعا براى امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) سبب ثبوت بر ايمان بلكه علامت آن، وباعث نجات از فتنههاى آخرالزمان است واز همين فايده، منافع ديگرى نيز حاصل مىشود كه آن محفوظ بودن ديگران از بلاها وعقوبتهاى ناگهانى است، به بركت وجود كسانى كه براى امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) دعا مىكنند چنانكه در «بحارالانوار» از حضرت صادق (علیه السلام) روايت شده كه فرمودند :
«زمانى بر مردم خواهد آمد كه امام آنها پنهان مىشود؛ خوشا به حال كسانى كه در آن زمان بر امر امامت ما ثابت واستوار هستند.
#معرفی_کتاب
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
🌹@farhangi_whc🌹
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
هدایت شده از نور | Noor
به مناسبت یادروز #حافظ_شیرازی
بیستم مهر ماه به یاد #شاعر شیرین سخن، خواجه شمسالدین محمد #حافظ شیرازی نام گزاری شده و هر سال به یاد او، شور و اشتیاقی در میان علاقمندان به #شعر بوجود می آید.
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) برای دسترسی آسان عموم علاقمندان به آثار این شاعر پر آوازه ایرانی، #نرم_افزار دانشنامه حافظ را با تخفیف ویژه عرضه می نماید!
تا 60% تخفیف به مدت 24 ساعت در روز بزرگداشت حافظ!
www.noorshop.ir/fa/product/6419
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
پیشگام در داده پردازی علوم اسلامی
www.noorsoft.org
▫️▫️▫️
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
هدایت شده از فقه کاربردی
📝 سوال:
آیا برداشتن ناخن مصنوعی، موجب عسر وحرج است؟
📖 پاسخ:
🔶⬅️ با پاسخها و مطالبی که قبلا ذکر شد، به این نتیجه رسیدیم که برداشتِ ناخن مصنوعی با هزینه ای بسیار کم انجام میشود و برداشت، زخمی ایجاد نمیکند و برای مکلفی که مقید به نماز و طهارت صحیح است، خودِ برداشت سخت می باشد.
چون کسی که از ناخن مصنوعی استفاده کرده، با چسبی سخت چسبانده که محکم بماند و علاوه بر اينکه هزینه هم کرده، زیبا هم هست.
🔶⬅️ لذا طبيعتاً شخصي که ناخن مصنوعي را به انگشت خود چسبانده، دوست ندارد پس از چند ساعت و یا پس از چند روز ایامی که در نماز خواندن معذور است، آن را بردارد.
❓ولی باید دید آیا این «دوست نداشتن» از مصادیق عسر وحرج است؟
✳️ اگر مکلفي که ناخن مصنوعي دارد را با قیرکار ونقاش برابر کنيم که جرم و مانع قیر و رنگ روی دست وپای آنها باقی مانده و برداشت آن مستلزم زخم شدن وجراحت گوشت وپوست میشود، جای مقایسه نیست.
چون:
✅ اولا: این چسب ناخن با استون قوی ، قابل برداشت است.
✅ دوما: برداشت موجب زخم و جراحت و کندن ناخن اصلی نمیشود.
بلکه در هنگام «چسباندن» است که ناخن را خراش و یا شیار میدهند: تا روکش ناخن مصنوعی خوب بچسبد ، واطراف ناخن هم به جهت یکسان سازی ویا داخل کردن ناخن، زخم میشود.
اما در هنگام «برداشت»، چون جنس روکش پلاستیک هست با مواد محلل اسیدی داخل استون، کاملا از روی ناخن جمع میشود، فقط چون جلوی تنفس ناخن را گرفته بود، وقبلا در وقت چسباندن ، چه بسا زخمی را ایجاد کرده بود، در وقت برداشت، با هوا خوردن آن کمی موجب حساس شدن آن موضع نسبت به هوا میشود .
✅ سوما: قیرکار ونقاش ناخودآگاه برای کار ومعاششان ،جرم قیر، رنگ و....، روی پوست آنها قرار گرفته که میگوئیم اگر حرجی است، اشکال ندارد. اما در موضوع ناخن آگاهانه و از روی اختیار وبا قصد زینت، این مانع را بر روی ناخن طبیعی وسالم، ایجاد میکند.
البته دراین صورت اگر بخاطر غیر طبیعی بودن و سالم نبودن ناخن، اضطرار باشد، برداشت هم به دستور پزشک میتواند پس از مدتی باشد تا صرفا موجب قارچ نشود وگوشت و پوست هوا بخورد ومجددا روکش شود.
#کاشت_ناخن
#کاشت_ناخن_مصنوعی
#زیبایی_ناخن
#مانعیت
#زینت
#پوشاندن_ناخن_مصنوعی
#عسر_و_حرج
┏━━━✨💠✨━━┓
🆔: @edarepasokh
┗━━━✨💠✨━━┛
@fiqhe_karbordi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
image_2021-10-14_23-34-41.png
889.9K
🔰 اوج فعالیت تشکیلاتی شیعه در دوران امام عسکری(علیهالسّلام)
🔻حضرت آیتالله خامنهای: علّت اینکه این سه امام یعنی امام جواد و امام هادی و امام عسکری (علیهمالسّلام) از مدینه یکسره آورده شدند به عراق و در عراق هر سه ماندند و در عراق هر سه شهید شدند و دفن شدند و در جوانی هم کشته شدند، همین بود که تشکیلات شیعه در زمان این سه امام به اوج قدرت خودش رسیده بود.
📖کتاب همرزمان حسین(علیهالسّلام)، صفحه ۳۴۹
💻 @Khamenei_ir | #سخن_نگاشت
هدایت شده از ندای تهذیب
☀️ #شمسی
➕ شهادت عالم مجاهد "عطاءاللَّه اشرفي اصفهاني" پنجمين شهيد محراب در باختران (1361ش)
➕ رحلت آيت اللَّه "سيد مصطفي صفايي خوانساري" استاد برجسته حوزه علميه قم (1371ش)
➕ اشغال جاده آبادان - ماهشهر و تنگ شدن حلقه محاصره بيشتر آبادان (1359ش)
🌙 #قمری
◾️ شهادت پيشوای يازدهم مسلمانان حضرت امام حسن عسكری(ع) (260 ق)
➕ رحلت عالم جليل، شيخ حسين بن عبدالصمد عاملی پدر شيخ بهايی (984 ق)
❄️ #میلادی
➕ آغاز هفته جهاني نابينايان و روز جهاني عصاي سفيد
📆 روزشمار:
▪️1 روز تا آغاز امامت امام زمان عج
▪️9 روز تا ولادت پیامبر و امام صادق علیهما السلام
▪️26 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام
▪️30 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام
▪️32 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:🔻
https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🏴 به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
✍ ابومحمد حسن بن علی عسکري علیه السّلام (231 ه.ق - 260 ه.ق) یازدهمین امام شیعیان، فرزند امام هادی علیه السلام و پدر حجت خدا بر زمین، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد. او پس از شهادت پدر بزرگوارشان در سال 254 به امامت رسیدند.
✅ ابن شهر آشوب درباره مدت عمر حضرت می نویسد: «23 سال با پدر و 6 سال در مقام امامت بود و در دوره امامتش با معتز (چند ماه) و بعد مهتدی و معتمد معاصر بود.
✅ سالهای امامت ایشان در شهر سامرا و غالبا تحت کنترل شدید خلفای عباسی سپری شد. به نحوی که ارتباط آن حضرت با شیعیان بسیار محدود و تنها به وسیله وکیلان خاص آن حضرت بود.
✅ آن حضرت در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری توسط سمی که از طرف معتمد، خلیفه عباسی به زور به ایشان خورانده شد به شهادت رسید. و در کنار مرقد پدرش در سامرا دفن گردید. مدفن آن دو امام همام، به حرم عسکریین مشهور است و از زیارتگاههای شیعیان در عراق به شمار میآید.
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:🔻
https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از شهید سید محمدباقر صدر
⬛️ نقش ایجابی ائمه علیهمالسلام در مبارزه با انحرافات
◾️شهید صدر در بررسی تاریخ اهلبیت علیهمالسلام به نگاه جامع و کلنگر به زندگی و تاریخ ائمه علیهمالسلام فرامیخواند تا از کجفهمیها و سوءاستفاده از گزارههای جزئی تاریخ ائمه جلوگیری کند. او در ایام تعطیلی حوزه به مناسبت شهادت یا ولادت ائمه، به بررسی تاریخ زندگانی ایشان میپرداخت تا ماهیت نقش ایشان و رسالتی را که برعهده داشتند را در این نگاه جامع روشن کند.
◾️حاصل این سخنرانیها در کتاب امامان اهلبیت علیهمالسلام جمعآوری شده است. برای نمونه شهید صدر در تبیین نقش ایجابی ائمه علیهمالسلام میگوید:
◾️همچنین نقش ایجابی امامان علیهمالسلام در پُربارسازی عقیدتی امت نمود مییابد که از سویی با شخصیت رسالتی و فکری ایشان صورت میپذیرفت و از دیگر سو با ایستادگی ایشان در برابر جریانهای فکریِ خطرساز برای رسالت و فروپاشاندن آنها در آغاز شکلگیریشان.
◾️درواقع امامان علیهمالسلام از چنان دانش همهجانبه و فراگیری برخوردار بودهاند که ایشان را توانا میساخته تا این آغازهای خطرناک را احساس کنند و کارآمدی و پیامدهای منفی آنها را برآورد کنند و برای از میانبردنشان برنامه بریزند.
◾️ما در پرتو این نقش، اقدام امام حسن عسکری علیهالسلام را تفسیر میکنیم. ایشان در مدینه بود که از پروژه تألیف کتابی بهقلم کندی درباره تناقضات قرآن در عراق آگاه شد. ایشان بهوسیله برخی از منتسبان به مکتب کندی با او در ارتباط شد و این تلاش را بیفرجام نمود و مکتب کندی را قانع کرد که بر خطاست.
📚 کتاب امامان اهلبیت، صفحه ١٢٨
🆔 @shahidsadr