eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ندای تهذیب
☀️ ➕ رحلت عالم مجاهد و فقيه بزرگوار آيت اللَّه "سيد عباس مُهری" (1366 ش) ➕ شهادت شهید حسین شیوخی (1364ش) ➕ درگذشت "سيد علي نصر" بنيانگذار تئاتر ايران (1340 ش) 🌙 ➕ ميلاد پيشواي اول مسلمانان "اميرالمؤمنين امام علي"(ع)(23 سال قبل از هجرت) ➕ شهادت عالم مجاهد و مبارز مشروطه ‏خواه آيت ‏اللَّه "شيخ‏ فضل‏ اللَّه نوري" (1327 ق) ❄️ ➕ خروج كامل نيروهای متجاوز شوروی از افغانستان و روز ملی اين كشور (1989م) 📆 روزشمار: ▪️2 روز تا وفات حضرت زینب سلام الله علیها ▪️12 روز تا شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ▪️13 روز تا وفات حضرت ابوطالب علیه السلام ▪️14 روز تا مبعث حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم ▪️19 روز تا ولادت امام حسین علیه السلام ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
💐 ميلاد مسعود "اميرالمؤمنين امام علي"(ع) (23 سال قبل از هجرت) ✍ امام علي(علیه السلام) امام اول شيعيان در سيزدهم رجب سال 30 عام الفيل در دورن خانه ي كعبه دیده به جهان گشود. پدرش ابوطالب(عبدمناف) پسر عبدالمطلب و مادرش فاطمه دختر اسد بن هاشم است. ✅ ابوالحسن، ابوتراب، ابوالحسين، ابوالرَّيحانَتَين از جمله كنيه هاي آن امام و اميرالمومنین، ولي اللَّه، اسداللَّه، مرتضي، وصي، يعسوب الدين، حيدر، كرار و... از القاب آن سرور مي باشد. ✅ حضرت امام علي(ع) از دوران كودكي، تحت تعليم و تربيت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) قرار گرفت و اولين مردي بود كه اسلام آورد. آن امام همام به جز غزوه ي تبوك، در تمامي غزوات و جنگ هاي پيامبر اكرم (ص) حضور داشت و همواره در رنجها و سختي ها، ياور و حامي پيامبر بزرگ اسلام بود. ✅ امام علي(ع) در هجدهم ذيحجّه ي سال يازدهم هجري، در محلي به نام غدير خُم، به امر خدا و از طرف پيامبر به رهبري امت اسلامي پس از رسول اكرم(ص) برگزيده شد و پس از بيعت مردم، اميرالمؤمنين لقب گرفت. اما پس از رحلت پيامبر(ص) اين امر مُهم اجرا نگرديد و خلافت به دست ابوبكر افتاد. ✅ سي و سه سال از عمر مبارك آن حضرت در كنار رسول خدا(ص)، بيست و پنج سال پس از رحلت آن حضرت در خانه نشيني و در حدود پنج سال نيز در خلافت سپري شد. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از انتشارات شهید کاظمی
. ✍یادداشت ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران دکتر امیرحسین قاضی زاده بر کتاب کتاب بسیار زیبای درگاه این خانه بوسیدنی است را خواندم. مجاهدت‌های فوق‌العاده العاده مادر بزرگواری را که همزمان شوهر و سه پسر در جبهه دارد با مشکلات فراوان خود و اطرافیان همچنان به انجام وظیفه اش به دین خدا، انقلاب و مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی فکر می‌کند. واقعا کجای تاریخ چنین زنانی را جز در مکتب فاطمه(ع) و زینب کبری(ع) است. اینگونه استوار؛ آری مادر است، همسر است قلبش می‌تپد برای عزیزانش، بیمار می‌شود. از پا می‌افتد اما توسل می‌جوید و می‌ایستد برای عظمت اسلام و حمایت از امام. آفرین من گواهی می‌دهم که مادر بزرگوار شما و پدر بزرگوار شما تاکنون امکاناتی از بنیاد نگرفته‌اند. بااینکه خانه ای کوچک در نازی‌آباد دارند. حاضر به تغییر مکان نشده‌اند و بااینکه میهمان زیادی دارند و مشکلات مادی در مقابل التماس ما بر برقراری همان حقوق اندک، استقامت می‌ورزند و نمی‌پذیرند. ایشان، عاشقی عارف و عارفی واصل اند. ان شاالله همه ما قدرشناس این همه شکوه و سپاسگزار باشیم. آرزوی توفیق برای شما برادر عزیزم که به جای مانده از این همه عظمت در این خانواده باشکوهید دارم و امیدوارم عطر نشانی همیشگی مادر گرامی تان و خواهر مکرمه و وجود بزرگوار شما را شاهد باشم. 🌱با احترام-سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی 📅شانزدهم دی ۱۴۰۰ مقارن فاطمیه 🍃 با ما همراه باشید... 📌 انتشارات‌شهیدکاظمی 🖇 شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب در کشور 🆔https://eitaa.com/nashreshahidkazemi
امیرالمؤمنین علیه‌السلام نور است 🔸 امیرالمؤمنین مبنای حق است؛ حق، به سمت هرکجا که علی باشد، می‌چرخد. یعنی حق، علی‌مدار است. 🔹 امیرالمؤمنین نور است. نور که انتها ندارد؛ تا هست، می‌تابد. هرکس خودش را جلوی نور، جلوی علی قرار داد، پشت سرش سایه تولید کرد. 🔺 در سایهٔ ابوتراب 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نشر مؤسسه مصاف 🆔 @Masaf_Nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طلاب الکریمه
توصیه‌ رهبر انقلاب به مشتاقان محروم از مراسم اعتکاف به دلیل کرونا👇👇👇 🌸 بسمه تعالی امسال نیز بسیاری از متعبّدان از فضیلت اعتکاف محرومند. پیشنهاد میشود که در هر یک از سه روز نماز جناب جعفر طیار را به‌جا آورند. سیّدعلی خامنه‌ای ۹۹/۱۲/۶ 🔺کیفیت نماز جعفر طیار: نماز جعفر طیار دو نماز دو رکعتی است، در هر رکعت حمد و سوره دارد. بعد از خواندن سوره، ۱۵ مرتبه: «سُبْحانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ للَّه وَ لا الهَ الَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ اکْبَر» خوانده شود، همین تسبیحات را ۱۰ مرتبه در رکوع و ۱۰ مرتبه بعد از سر برداشتن از رکوع، و ۱۰ مرتبه در سجده اول و ۱۰ مرتبه بعد از سر برداشتن از آن و ۱۰ مرتبه در سجده دوم و ۱۰ مرتبه بعد از سر برداشتن از آن گفته شود. این نماز سوره مخصوصى ندارد، 🔸 لکن افضل آن است که در رکعت اول، سوره «إذا زُلْزِلَتْ» و در رکعت دوم، سوره «وَ الْعادِیاتِ» و در رکعت اول نماز دوم «إذا جاءَ نَصْرُ اللهِ» و در رکعت دوم نماز دوم ، سوره «قُلْ هُوَ اللهُ اَحَد» خوانده شود.ولی میتونید همان سوره توحید رو هم بخونید. @tollabolkarimeh
هدایت شده از مسیر طلبه
سلام دوستان به‌مناسبت ایام فرخنده ولادت مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام و روز مرد، درس نامه های مهارت آموزی در سایت مسیر طلبه با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌گردد. : ROOZEMARD1400 بازدید از سامانه مهارت آموزی با بیش از ۲۳ درس نامه عمومی و تخصصی ویژه طلاب https://b2n.ir/r58342 همراه با شرکت در دوره @masirtalabe
🔴 دفترچه راهنمای نهمین آزمون استخدامی و دستگاه های اجرایی ۱۴۰۰ به صورت غیر رسمی منتشر شد‌ 🕗 ثبت نام: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ 🔻برگزاری آزمون: ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ↙️‌ جهت دریافت pdf آزمون استخدامی به لینک زیر مراجعه فرماييد: 👇 🌐 ‌https://eitaa.com/joinchat/2128543902C7fbe467b80 🔴🔴 اطلاع رسانی به طلاب و مبلغان 🔴🔴
هدایت شده از مصاف رضوی
🔰 قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ 💠 عُنْوَانُ صَحِيفَةِ اَلْمُؤْمِنِ حُبُّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ . 💠 رسول خدا صلوات الله علیه و آله: عنوان نامه‌ی اعمال مؤمن، محبت علی بن ابی طالب علیه السلام است. 🔸️بشارة المصطفی لشیعة المرتضی ج ۱، ص ۱۵۴ 🔸️ ➖➖➖ ✅ کانال رسمی مصاف رضوی ✅ @Masaf_Razavi
هدایت شده از مصاف رضوی
#️⃣ 💢شیخ ابوالحسن خرقانی گفت: جواب دو نفر مرا سخت تکان داد. اول: مرد فاسدی از کنارم گذشت و من گوشه ی لباسم را جمع کردم تا به او نخورد. او گفت: ای شیخ، خدا میداند که فردا حال ما چه خواهد شد. دوم: مستی دیدم که افتان و خیزان در جاده اى گل آلود میرفت. به او گفتم: قدم ثابت بردار تا نلغزی. گفت: من بلغزم باکی نیست، بهوش باش تو نلغزی شیخ؛ که جماعتی از پی تو خواهند لغزید. ➖➖➖ ✅ کانال رسمی مصاف رضوی ✅ @Masaf_Razavi
هدایت شده از مصاف رضوی
پیام هنیه به رهبر انقلاب: به مواضع درخشان شما افتخار می‌کنیم 🔸پیام رئیس دفتر سیاسی حماس به رهبر انقلاب: پیروزی انقلاب اسلامی، دستاورد بزرگی برای پروژه مقاومت اسلامی بود. ما عمیقا به مواضع درخشان شما در حمایت از ملت فلسطین و مسئله مقدس آن، افتخار می‌کنیم. ➖➖➖ ✅ کانال رسمی مصاف رضوی ✅ @Masaf_Razavi
هدایت شده از مصاف رضوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 احترام به پدر و مادر 🔸️حجت الاسلام راجی ➖➖➖ ✅ کانال رسمی مصاف رضوی ✅ @Masaf_Razavi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | برای خدمت به مردم به امیرالمؤمنین(ع) اقتدا کنیم 🔺️ بخش‌هایی از گفت‌وگوی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با مداح اهل‌بیت آقای حاج محمود کریمی، درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار مداحان اهل بیت(ع). 📝 متن این گفت‌وگو در KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد. ⭐ @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ندای تهذیب
☀️ ➕ شهادت محمدحسین یوسف الهی (1364) ➕ رحلت فقيه و فيلسوف بزرگ آيت‏ الله "شيخ عبدالحسين رشتی" (1332ش) ➕ آغاز عملیات‌ پیروزی ‌بخش والفجر ۵ (1362ش) 🌙 ➕ نخستين نبرد مسلمانان با مشركان مكه در صدر اسلام(2 ق) ❄️ ➕ شهادت "سيد عباس موسوی" دبير كل حزب‏ الله لبنان (1992م) ➕ شهادت "شيخ راغب حرب"، روحانی مبارز ضد صهيونيستی (1984م) 📆 روزشمار: ▪️1 روز تا وفات حضرت زینب سلام الله علیها ▪️11 روز تا شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ▪️12 روز تا وفات حضرت ابوطالب علیه السلام ▪️13 روز تا مبعث حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم ▪️18 روز تا ولادت امام حسین علیه السلام ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
🌹 شهادت "سيد عباس موسوي" دبير كل حزب اللَّه لبنان (1992م) ✍ عالم مجاهد حجت الاسلام و المسلمين سيد عباس موسوي بنيانگذار جنبش حزب اللَّه لبنان، در سال 1952م در شهرك نبيشيت از توابع بعلبك لبنان به دنيا آمد. وي در 15 سالگي براي ادامه تحصيلات به حوزه علميه نجف رفت و از محضر آيت اللَّه سيد ابوالقاسم خويي و شهيد سيد محمدباقر صدر استفاده نمود. ✅ شهيد موسوي همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي، راهي لبنان گرديد و حوزه علميه بعلبك را تأسيس نمود. و در صف مقدم جهاد عليه رژيم صهيونيستي قرار گرفت و با همفكري جمعي از علما و تعدادي از شاگردانش، جنبش انقلابي حزب اللَّه لبنان را تأسيس كرد. ✅ فكر روشن، ديدگاههاي انقلابي، روحيه سرشار از صفا و اخلاص و برخوردهاي واقع بينانه و غيرتصنّعي از خصوصيات بارز سيدعباس موسوي بود. او در طول فعاليت در سمت دبيركلي حزب اللَّه لبنان، ضربات سهمگيني بر رژيم نژاد پرست اسرائيل فرود آورد و زخمهايي كاري بر آن دولت غاصب وارد کرد. ✅ او سرانجام در 16 فوريه 1992م در حالي كه از مراسم بزرگداشت شيخ راغب حرب كه او نيز هشت سال پيش از آن توسط صهيونيستها به شهادت رسيده بود، بازمي گشت، در عملیات ناجوانمردانه مورد يورش هوايي مزدوران اسرائيلي در جنوب لبنان قرار گرفت و به همراه همسر و فرزندش به شهادت رسيد. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از طلبگی تا اجتهاد
com.android.nakhl.apk
3.32M
بسم الله الرحمن الرحیم... این ایام البیض ماه رجب هر کس خود را از اشعار مناجاتی حاج غلامرضا سازگار محروم کند حقا ضرر کرده است... 🌿🌿🌿 به مناسبت این ایام نرم افزار اندروید نخل میثم برای استفاده از این شاهکارهای شعر مناجاتی تقدیم می شود.... التماس دعا @talabegitaejtehad
📜 💠 نشريه فرهنگي هدهد (شماره 117) 📰 🔹باباهاي بد 🔺بررسي آسيب‌هاي موجود در مسير نقش پدري ┈••••✾•🔶🔷♦️•✾•••┈┈• 🆔@TolidatFarhangi @farhangimoasese @SofreFarhangiReyhane
هدایت شده از محمدرضا سلیمی
💠لیست کانال‌های مفید آموزشی و محتوایی💠 📌 کانال اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی https://eitaa.com/farhangi_whc 📌 آموزش تولید محتوا با تلفن همراه https://eitaa.com/joinchat/1509228679C9425ee1b7d 📌 آموزش موشن گرافیک با نرم افزار پاورپوینت https://eitaa.com/joinchat/559349815Cfe9660d551 📌 رادیو ریحانه، صدای زن و خانواده پادکست های موضوعی و مناسبتی با محوریت امور زنان و خانواده https://eitaa.com/radioreyhaneh 📌 حسنا - تولیدات برگرفته از سیره و بیانات سراسر نور حضرت زهرا سلام الله علیها است https://eitaa.com/hosnamedia 📌 نورا - تولیدات هنری و رسانه‌ای با رویکرد قرآنی https://eitaa.com/nooramedia 📌 رضوان - تولیدات هنری و رسانه‌ای با رویکرد خانواده و کودکان https://eitaa.com/rezvan_media 📌 بانک محتوای متنی در این کانال بر اساس مناسبت‌ها و موضوعات مختلف فرهنگی اجتماعی، محتوای متنی تبلیغی تهیه و بارگذاری می‌شود. https://eitaa.com/bankmohtavamatni 📌 کوتاه نوشت های ترجمه شده متون تبلیغی ترجمه شده به زبانهای زنده دنیا https://eitaa.com/joinchat/248774785C7a681d4585 📌 مکتب گراف بهره برداری از تولیدات موضوعی و مناسبتی بانوان طلبه و مبلغ شامل کلیپ، پادکست، عکس‌ نوشته، استوری و... https://eitaa.com/tolid_whc 📌 محتوای تبلیغ مجازی کانالی که در آن محتوای مفید تبلیغی که توسط سایر مراکز تولید شده است جمع آوری میشود https://eitaa.com/joinchat/2307653764C311546f423 📌 دنیای استیکر تازه ترین استیکرهای موضوعی و مناسبتی برای استفاده در ایتا https://eitaa.com/joinchat/3445751919C9a1a7ee755 📌 کانال قطب نما بررسی سمت و سوی اهم مسائل مطرح شده در فضای مجازی در سریع‌ترین زمان ممکن https://eitaa.com/joinchat/244187288Cfba1f330a9 📌 تک نوشت مجموعه متن کوتاه با موضوعات مختلف به قلم بانوان طلبه https://eitaa.com/taknevesht_whc 📌 کافه قلم بهره برداری از انواع ادبی شامل داستانک، شعر، دلنوشته و... که توسط بانوان طلبه تولید شده است https://eitaa.com/joinchat/1138884699C5d0e00a7bc 📌 ابزار محتوا بهره برداری از ابزار شامل تصاویر با کیفیت، صوت، افکت و... برای تدوینگری فیلم و کلیپ و طراحی پوستر و... https://eitaa.com/joinchat/865796147C36cb862dc8
🔰 بی فرهنگی بر تارک فرهنگ 🔻 سالهاست که گرفتار برخی سلبریتی‌های ناسپاسی هستیم که تنها با نقش دوگانه و منافقانه که ظاهر و باطنشان افکار عمومی را دچار پارادوکسی مرموز و شاید حساب شده و برنامه ریزی شده کرده و دچار تزلزل فرهنگی و القاء حتی شبهات دینی و شرعی می کنند. 💠بیشتر بخوانیم 👇 https://hozehkh.com/OneEntry?id=42566 🌐 اخبار و رویدادهای حوزه خراسان را در کانال خبرگزاری این حوزه دنبال کنید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سلیمانی خطرناکتر برای دشمنان از سردار سلیمانی💓 (داستانک‌ونکات‌ناب) http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی ⏮ قسمت 🔶 مدیریت دانش سازمانی ⏮ مدیریت دانش از جمله مقولاتی است که در چند سال اخیر بحث ‌ها و سخنرانی‌های متعددی درباره آن داشته‌اید و از زوایای مختلف به آن پرداخته و آثار و فوائد آن را به خصوص در زمینه بومی‌سازی علوم انسانی و تولید علوم انسانی اسلامی مورد تأکید قرار داده‌اید. حال، به عنوان اولین پرسش، لطفاً تلقّی و تعریف خودتان از مدیریت دانش و تفاوت آن با مدیریت آموزش یرا بیان فرمایید. 🔶 یکی از مفاهیم و عناوینی که در دانش مدیریت مطرح است، مدیریت دانش است. طبیعتاً در علم مدیریت و در رشتة مدیریت وقتی از مدیریت دانش صحبت می‌شود، در واقع، به مدیریت دانش در چارچوب سازمان اشاره می ‌گردد . 🔶 در علم مدیریت به دنبال آن هستند که تجربیات اداری و سازمانی کادر و نیروهای عضو سازمان در ذهن و سینة آنها باقی نماند و این تجربیات جمع‌آوری شود و پس از تنظیم و تدوین به عنوان ذخیرة معنوی، نرم‌افزاری و مدیریتیِ سازمان ثبت و ضبط شود و در اختیار قرار گیرد. در واقع یک سازمان پس از مدتی ک ه کار می‌کند همچنان که خروجی‌ها و ثمرات مادی یا معنوی برای دیگران دارد، طبیعتاً برای خودش نیز آورده ‌ هایی دارد، مثلاًممکن است از نظر امکانات مادی رشد کند، یا بیشتر شناخته شود و در نتیجه، چه بسا سطح اعتبارش در جامعه بالاتر رود، یا ارتباطات گسترده ‌ تری پیدا کند و ... . اما یکی از دستاوردهای بسیار ذی ‌ قیمت یک سازمان که به مرور زمان و طیّ آزمون و خطاهای فراوان به دست می ‌ آید ، تجربیات درون‌سازمانی است که کادر و اعضا ی آن سازمان به دست می‌آور ن د. طبعاً نباید این تجربیات مغفول واقع شو ن د و مورد استفاده قرار نگیر ن د و کارمندان سازمان پس از جدا شدن از کار ، یا بازنشستگی و یا مرگ این تجربیات را با خود ببرند و کسی از این تجربیات بهره‌مند نشود. لذا مدیریت دانش که در علم مدیریت از آن بحث می ‌ شود ناظر به همین است که در درون سازمان بتوانیم تجربیات به دست آمده را تجمیع کنیم و از آنها بهره ببریم. 🔶 اما به نظر می‌رسد می ‌ توان عنوان مدیریت دانش را توسعه داد به صور تی که از چارچوب یک سازمان خارج گرد د و به کل فضای علمی یک جامعه و حتی جامعة جهانی تسری داده شود و شامل همه جا شود. می‌توان گفت که مدیریت دانش طبق تعریف ما می‌خواهد روند و مسیر دانش را در سطح جامعه و دنیا مدیریت کند . طرح این دیدگاه دور از ذهن نیست و به نظر منطقی می‌آید. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی ✅ مدیریت دانش طبق معنای مختار و تفاوت آن با مدیریت آموزشی 🔶 پیش از تعریف مدیریت دانش باید به این نکته توجه داشت که اصطلاحی تحت عنوان مدیریت آموزشی نیز وجود دارد. مدیریت آموزشی یعنی مدیریتی که در درون یک سازمان علمی و آموزشیاِعمال می‌شود. در حقیقت نوع مدیریتی که یک مدیر مدرسه، مدیر دانشگاه و مدیر مؤسسة علمی که به فعالیت آموزشی می ‌ پردازد، ارائه می‌کند مدیریت آموزشی نام دارد. 🔶 اما در این مقام ، از مدیریت آموزشی سخن گفته نمی‌شود، بلکه از مدیریتی سخن گفته می‌شود که نه «در» مر ا کز آموزشی بلکه «بر» مر ا کز آموزشی و دیگر فضاهای علمی ا ِعمال می‌گردد. 🔶 به عبارت دیگر مجموعه‌ای از مراکز علمی، دانشمندان و اندیشمندان در سطح جامعه در زیرچتر مدیریتی ِ مدیریت دانش قرار می‌گیرند و بر کار آنها نظارت می ‌شود و به آنها جهت داده می‌شود. 🔶 در حقیقت در مدیریت دانش یا مدیریت علم به این نکته توجه می‌کنیم که در جامعه به چه دانشی نیاز است و چه کسانی یا چه مراکزی می‌توانند دانش مورد نیاز را تولید کنند، سپس میان این افراد یا مراکز ربط برقرار می‌کنیم؛ یعنی مراکز علمی و دانشمندان و اندیشمندان را در راستایی جهت‌دهی می‌کنیم که به صورت هم ‌ یار و هم ‌ افزا دانش مورد نیاز جامعه را تولید کنند و بر روند تولید دانش در مراحل تولید، فرآوری، ارتقا، توسعه و ... تا رسیدن به جامعة هدف نیز نظارت می‌کنیم . این امر مدیریت دانش نام دارد. 🔶 در این تعریف جدید از مدیریت دانش از تعاریف اولیة مدیریت دانش در درون سازمان و رشتة مدیریت استفاده کرده‌ایم اما تعریفمان به آن محدود نیست. طبیعتاً در مدیریت د انش به دنبال یک نظام هستیم؛ سامانه‌ای که از فرآیند خلق علم و دانش‌آفرینی تا فرآیند استفاده از علم و به کار‌گیری دانش را در بگیرد و سامان بدهد. این نظام، نظام مدیریت علم و دانش نام داد. ✅ نیاز به نظام مدیریت دانش در تولید علوم انسانی اسلامی ⏮ به نظر شما نقش و جایگاه مدیریت دانش در تولید علوم انسانی اسلامی چیست؟ 🔶 به نظر می‌رسد در طیّ این سال ‌ ها که در جامعة ما بحث تولید علم، به ویژه تو لید علوم انسانی اسلامی مطرح است و بعد از سال‌ها آزمون و خطا و تلاش‌هایی که در این راستا صورت گرفته است و دانشمندان، اندیشمندان و مراکز علمی متعددی در این جهت فعال شده‌اند، بزرگترین نقص و معضلِ این عرصه، نبود نظام مدیریت دانش و نظام‌سازی علمی بوده است؛ امری که مع الاسف به صورت جدی مورد عنایت قرار نگرفته و به آن پرداختهنشده است. 🔶 توضیح اینکه مراکزی با کیفیت و کمیت نیروی انسانی و امکانات معنوی و مادی متفاوت وجود دارند که به انحاء مختلف و با رویکردها و رهیافت ‌های گوناگون، در جهت تولید علوم انسانی اسلامی فعال هستند. اشخاصی نیز وجود دارند که در حوزه و دانشگاه متناسب با رشتة خودشان در این گستر ه فعالیت می‌کنند. برخی از این افراد و مراکز در بخش مبادی و مبانی علوم انسانی کار می‌کنند، برخی از این مرحله عبور کرده‌ اند و در جهت تولیدالگو و روش مشغول هستند، برخی (با هر مبنا وروشی) مشغول تولید گزارة علمی هستند، برخی بیشتر به کار آموزشی نظر دارند و برخی در حوزة فرهنگ‌سازی و ترویج و اشاعة این مباحث فعال هستند. 🔶 اما واقعیت ناگوار آن است که بسیاری از این افراد و مراکز نظیر جزایر جداافتاده از یکدیگر کار می‌کنند. این سخن به این معنی نیست که هیچگونه ارتباطی میان این افراد و مراکز وجود ندارد، بلکه ارتباط منظم، هدفمند و مستحکمی میان آنها وجود ندارد. در بسیاری از موارد ِ برقراری ارتباط نیز این کار از سنخ دغدغه‌های شخصی و به صورت موردی و اتفاقی است؛ یعنی شخص یا مرکزی با توجه بهدغدغه‌ای که دارد ارتباطی می ‌ گیرد و احیاناً اقدام مشترکی را سامان می‌دهد اما چنین نیست که یک سیستم قوی حاکم باشد و همة این اشخاص و مراکز را شناسایی کرده باشد و ارتباط منطقی میان آنها را برقرار کند و ترتیب و ترتب میان حلقات تولید علوم انسانی ا سلامی را از آغاز تا انجام مشخص ن ماید تا معلوم گرد د که کدام شخص یا مجموعه، مشغول به حلقه مقدم است و کدام یکمشغول به مؤخر، چه کسی کار ش مکمّل دیگری است، کدام ‌ ها موازی ‌ کاری می ‌ کنند و کدام مراحل خالی مانده است و اشخاص و مراکز به قدر لزوم یا کفایت در آن مراحل فعالیت نمی ‌ کنند. 🔶 در مجموع، سیستمی حاکم نیست تا مشخص کند در یک بخش از تولید علوم انسانی اسلامی چه مراکزی با رویکردها و رهیافت‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و هر کدام چه خروجی و نتیجه ‌ای خواهند داشت. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی 🔶 به طور مثال در بحث تولید روش ممکن است افرادی در دانشگاه و حوزه روش‌های مختلفی برای دستیابی به علوم انسانی اسلامی مطرح کنند. تمام این افراد در ایستگاه و پایگاه تولید روش فعالیتمی‌کنند اما هر کدام با رویکرد و دیدگاه خاص خود به این امر مبادرت می ‌ و ر ز ند. مثلاً آنهایی که در درون گفتمان فلسفه اسلامی به مفهوم صدرایی کار می‌کنند اهتمامی به استفاده از استقرا ندارند؛ چرا که استقرا را یقین‌آور نمی‌دانند و معتقدند نمی‌توان از استقرا در تولید علم مخصوصاً تولید علوم اسلامی استفاده کنیم. در مقابل، کسانی که نظریة شهید صدر در مبانی منطقی استقرا را پذیرفته باشند، بر این باور هستند که می‌توان از استقرا نیز به عنوان یک روش در تولید علوم اسلامی بهره گرفت. مثال دیگر این است که عده‌ای در بحث روش بر روی روش اجتهادی تأکید زیادی دارند و برخی اصلاً به این روش کاری ندارند و با تأکید بر استفاده از روش‌های تجربی موجود ، به نظریه ‌پردازی در زمینه چگونگی تولید علوم انسانی اسلامی می‌پ ر دازند و گروهی هم در عین تأکید بر محوریت روش اجتهادی، قائل به جامعیت در روش و بهره ‌ گیری از روش ‌ های مختلف، هر یک در مورد و جایگاه خود هستند. تمام این اندیشمند ان با رویکرد و جهت‌گیری خاص خود در مرحلة تولید روش فعالیت می‌کنند. 🔶 در مبانی نیز چنین است. برخی در مرحلة مبانیِ پیش از روش ، بر مبانی فلسفی در چارچوب مکتب فلسفی صدر ایی یا نوصدرایی تأکید می‌کنند. در مقابل، عده‌ای دیگر ، اساساً آنچه به نام فلسفة اسلامی شناخته می‌شود ، از جمله حکمت متعالیه رافلسفه‌ای یونانی ‌ زاده و یونانی‌زده و در عین حال، ناکارآمد می‌دانند که به هیچ وجه صلاحیت و اهلیت لازم برای قرار گرفتن در جایگاه مبنای علوم انسانیاسلامی را ندارد و بر این باور ند که باید برای این مهم، طرحی نو درانداخت و با مبانی ناب و فلسفه‌ای جدید به سراغ تولید علم دینی و از جمله، علوم انسانی اسلامی رفت . 🔶 تازه همه اینها در حوزه تولید دانش بود. در حوزه توزیع و مصرف دانش نیز اوضاع بهتر از این نیست و می ‌ دانیم که نظام مدیریت دانش، پوشش ‌ دهنده و سامان ‌ بخش هر سه مرحله است: 1.     تولید علم و معرفت 2.     توزیع علم و معرفت 3.     مصرف علم و معرفت 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9