eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
10.2هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پایگاه نمو
مدیریت زمان فشرده - جلسه1.mp3
26.38M
🟣مدیریت زمان (فشرده/دو جلسه‌ای) 📌جلسه اول: مبانی و اصول 🎙حاج آقا جوان @nomov_ir
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
6 ⏮ 🔶 آیت‌الله ملک زاده ⏮ : آیا از هر مجتهدی می‌توان تقلید کرد، یا حتماً باید باشد؟ 💥 : در مسائل شرعی، تنها می‌توان از شخصی تقلید کرد که افزون بر برخورداری از فقاهت، اجتهاد و اسلام‌شناسیِ تخصصی، دارای شرایطی همچون بلوغ، عقل، ایمان، عدالت و ... باشد. ولی اَعلمیّت یعنی عالم‌تر بودن از بقیۀ فقها، جزء شرائط الزامی در مرجع تقلید نیست و بر اساس ادلّه، حجیّت نظر و فتوای یک فقیه، دائر مدار علم و فقاهت او، البته به همراه سایر شرایطی است که اشاره شد، نه اَعلمیّتش. نکته مهم آن است که گذشته از ادلۀ جواز تقلید از عالِم و فقیه بدون قید اَعلمیّت، و مساوی بودنِ نسبت عالِم و اَعلم با عناوین وارد شده در ادله تقلید، آنچه به عنوان دلیل بر اشتراط اعلمیّت ذکر می‌شود عموماً مخدوش می‌باشد. 🔶 مثلاً سیره‌ای که در پیروی عُقَلا از متخصص‌ترین فرد در میان کارشناسان و متخصصان، در موارد علم به وجود اختلاف در بین آنها، مورد ادعا و استدلال قرار می‌گیرد، و از نظر بعضی از بزرگ‌ترین فقهای قائل به وجوب تقلید از اَعلم، تنها دلیل صحیح و غیر قابل خدشه بر این حکم، همین سیره عقلائیه است ، هم انعقادش به صورت عام و جریانش حتی در اموری که دائر مدار حجّیت و مُعَذّریّت هستند و نه واقع، محلّ اشکال است، و هم اتصالش به زمان ظهور معصومین (ع) و در نتیجه امضاء و تقریر این سیره به وسیله امامان معصوم (ع) قابل اثبات و پذیرش نیست. از جمله توجیهات عقلی یا عُقَلایی که برای عدم اکتفا به فتوای عالِم، و لزوم تقلید از اَعلم (عالم‌تر) ذکر می‌گردد، این است که درصد احتمال اصابت رأی اَعلم به واقع، بیش از عالِم است، و به اصطلاح، فتوای اَعلم «اَقرب إلی الواقع» می‌باشد. و این در حالی است که علاوه بر خدشه‌ای که به اصل این ادّعا یعنی نزدیک‌تر بودن قول اعلم به واقع، به صورت بالفعل و نه شأنی و اقتضائی، وارد است و فقهای بزرگی، اشکالات صُغروی و کُبرویِ متعددی بر آن وارد کرده و آن را نپذیرفته‌اند، باید بدانیم که اگر این احتمال به عنوان مبنای سیره عقلا و توجیه انعقاد و جریان چنین سیره‌ای بیان گردد، به هیچ روی قابل پذیرش نیست؛ ◾️ چون عُقَلا بما هُم عُقَلا، در جایی که صِرف وجود یک حجّت و استناد به یک عذر قانونی، کافی دانسته شده و اساساً احتیاط در قِبال واقع از آنها خواسته نشده باشد، به هیچ وجه خود را ملزَم به کوشش برای دستیابی به واقع، و در نتیجه، موظف به یافتن اَعلم و رجوع و استناد به او نمی‌بینند. خلاصه آنکه نه تنها طبق نظر مشهور، رأی عالِم برای خودش حجّت است و برای او جایز نیست که از اَعلم تقلید نماید، تقلید از عالِم، با وجود علم به اختلاف فتوای او با اَعلم، مانعی ندارد. با این همه، و با وجود تساویِ فقها از نظر اصل جواز تقلید، به رغم اختلاف سطح علمی‌شان، شکّی در این نیست که در برخی موارد، تقلید از یک فقیه، اعمّ از آنکه اَعلم باشد یا غیر اَعلم، می‌تواند اَحوَط و اَرجَح باشد؛ از جمله در موردی که فتوای وی موافق نظر مشهور قُدَما و مطابق با احتیاط باشد، و در مقابل، فتوای فقیه دیگر، مخالف فتوای مشهورِ فقهای متقدّم و مخالف احتیاط باشد. 💥 اما دو نکته پایانی: 🔶 بسیاری از فقهایی که لزوم تقلید از اَعلم را مطرح می‌کنند، این مطلب را هم متذکر می‌شوند که اگر فقیهِ اَعلم و غیر اَعلم، در مسأله‌ای فتوای کاملاً یکسانی داشتند، لازم نیست که مقلّدان در آن مسأله به صورت معیّن، اَعلم را به عنوان مرجع تقلید خویش در نظر بگیرند و مشخصّاً با استناد به فتوای او آن کار را انجام دهند، بلکه آنچه مهم است انجام کار مطابق آن فتوای مشترک میان اَعلم و غیر اَعلم است. 🔶 همچنین یکی از استثناءاتی که احیاناً برای سیرۀ ادعاییِ عقلا در رجوع به اَعلم، ذکر می‌شود موردی است که فتوای فقیهِ غیر اَعلم مطابق احتیاط باشد و فتوای اَعلم مخالف احتیاط، مثلاً فقیهِ اَعلم به جواز و اباحه فتوا داده باشد و فقیه دیگر که از نظر علمی در جایگاه پایین‌تری قرار دارد، در همان مسأله، قائل به یک حکم الزامی مثل وجوب یا حرمت شده باشد. در این صورت، ادعا می‌کنند که سیره عقلا این است که آنها به امید درک واقع و دستیابی به آن، تقلید از غیر اَعلم را بر تقلید اَعلم ترجیح می‌دهند. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
8 ⏮ منظور از 🔶 آیت‌الله ملک زاده ⏮ : منظور از ولایت فقیه چیست؟ 💥 : در شریعت و فقه اسلامی برای فقیه و مجتهد جامع الشرائط، که از جملۀ آن شرایط، عدالت و تقوا است، سه جایگاه، مسؤولیّت و مَنصِب، مطرح شده است که از این مناصب، مقامات، شؤون، وظایف و جایگاه‌ها با عنوان «وِلایت» نام برده می‌شود. این مناصب و ولایت‌های سه گانه عبارتند از: 1⃣ منصب اِفتاء یا ولایت بر اِفتاء (فتوا دادن و بیان احکام و قوانین اسلامی) 2⃣ منصب قضاء یا ولایت بر قضاء (قضاوت، حَکَمیّت و داوری کردن) 3⃣ منصب حکومت، ولایة الامر، ولایت بر اجرای احکام الهی در جامعه و زعامت سیاسی و اجتماعی (ولایتِ تصرّف در اموال و اَنفُس) 🔶 در همین زمینه، شیخ اعظم انصاری در کتاب البیع می‌گوید: «للفقیه الجامع للشرائط مناصب ثلاثة: أحدها: الإفتاء فیما یحتاج إلیها العامی فی عمله، و مورده المسائل الفرعیّة، و الموضوعات الإستنباطیّة من حیث ترتّب حکمٍ فرعیٍّ علیها ... ؛ الثانی: الحکومة، فله الحکم بما یراه حقّاً فی المُرافعات و غیرِها فی الجملة ... ؛ الثالث: ولایة التصرّف فی الأموال و الأنفس ... .» 🔶 بر مبنای دیدگاه عموم علما و فقهای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اجتهاد و فقاهت به همراه عدالت و سایر شرایط معتبر در مجتهد و فقیه، شرط ضروری برای تصدّیِ مقام اِفتاء و حجّیّت قول و فتوا و نیز مشروعیّت قضاء و نفوذ حکم است؛ همچنان که اجتهاد و فقاهت، پایه و مایة اصلیِ نیابت عامّ حضرت ولیّ عصر (عج)، ولایت سیاسی و اجتماعی بر امّت مسلمان و مدیریت کلان اسلامی در عصر غیبت می‌باشد. در خور ذکر است که عنوان ولایت فقیه – به ویژه ولایت مطلقه فقیه – به خودیِ خود و بنابر معنای عامّ فقهی‌اش شامل هر سه ولایت و مَنصِب – فتوا، قضاء و حکومت – می‌شود ولی معمولاً – به ویژه پس از نهضت و انقلاب اسلامی و تأسیس جمهوری اسلامی ایران که این تعبیر و اصطلاح از رواج و شهرت چشمگیری در گفتگوهای عمومی و در گفتارها و نوشتارها برخوردار شد – وقتی سخن از ولایت فقیه و ولیّ فقیه به میان می‌آید، منظور، منصب سوم یعنی ولایة الامر و ولایت فقیه در عرصه حکومت‌داری، مدیریّت کلان جامعه اسلامی و اداره سیاسی و اجتماعیِ کشور اسلامی می‌باشد. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
🔶 برنامه درسی ... برای دستیابی به مرتبه نخست اجتهاد؛ ⏪ قسمت ؛ ⏪ به جای اینکه از پیش خودمان حرف بزنیم مستقیما به سراغ کلام می رویم؛ ⏩ @barnameijtihad 🔶🔶 👇👇👇 🔶🔶
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏪ قسمت 🔶 گامی در مسیر ؛ 🔶 کوتاه مدت، کاربردی و کارآمد؛ 🔶 برنامه ؛ ⏩ @barnameijtihad 🔶🔶 👇👇👇 🔶🔶
هدایت شده از یادداشت‌های کوتاه
⚠️قیمت انسان ! ✨🍃 اگر با مشيّت خدا آشنا شويد و عقيده داشته باشيد، غصّه‌های دنيا كنار می رود. شد شد، نشد نشد. در هر حال می گوييم به چشم. هر دو اطاعت خداست. بعضی اوقات همه مقدمات فراهم است و معامله‌ای صورت نمی گيرد و بعضی اوقات همه مقدمات و جهات خراب است ولی بالاخره معامله‌ای انجام می گيرد. ✨🍃 اين مشيّت الهی است. همه دنيا و آخرت مشيّت الهی است. شما با صاحب مشيّت آشنا هستيد. اين مشيّت است كه به قلب شما اعتماد داده است. هر جا كه نشد طاقت داری و هر جا كه شد خيلی خوشحال نمی شوی و خيلی شلوغ نمی كنی؛ چون به يك مشيّت اميد داری و با آن زندگی می كنی و اگر يقين هم نداری دست كم علم داری، بهره‌ای از آن داری. نشانه آن اين است كه صابريد، طاقت داريد. (مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی) کتاب یک - مجلس دوم - صفحه ٣٧   ♦️❁➖❁♦️❁➖❁♦️❁➖❁♦️ ✍ یادداشت های کوتاه 🔰 👇👇👇👇👇 🆔 @yaddashathaye_talabeh
🍁معرفی استادطاهرزاده 🍁باموضوع ماه 🔸 : 🌹ماه رجب، ماه یگانه شدن با خدا https://lobolmizan.ir/book/74 🔸: 🌹اعتکاف و چگونگی ورود به عالم آن https://lobolmizan.ir/leaflet/173 🔸 : 🌹رجب؛ ماه سیر از «نفس» به سوی «قلب» https://lobolmizan.ir/special-post/107 🌹ماه رجب؛ فرصتی استثنایی https://lobolmizan.ir/special-post/108 🌹روزه‌ی ماه رجب و نجات از برهنگیِ بهشت آدم https://lobolmizan.ir/special-post/266 🌹ماه رجب و رازی برای زندگی https://lobolmizan.ir/special-post/593 🌹ماه رجب، ماه حضور در عالَم به حضور خدا https://lobolmizan.ir/special-post/591 🌹اعتکاف؛ شرایطی خاص برای خدایابی https://lobolmizan.ir/special-post/2 🔸 https://lobolmizan.ir/category/64?tab=sounds 🔸عکس نوشته https://lobolmizan.ir/category/64/media 🌐www.lobolmizan.ir کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔔 اعزام اساتید و مبلغان در دهه فجر و مراسم اعتکاف + جزئیات 🔹 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه از کلیه فضلاء، اساتید، فرهیختگان و استعداد های برتر تبلیغی حوزه های علمیه جهت اعزام در ایام دهه فجر و مراسم معنوی اعتکاف دعوت کرده است. ◻️شروع ثبت‌نام: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ◻️شروع اعزام: از سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ◻️پایان تبلیغ شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ◻️دارا بودن حداقل سطح ۲ حوزه و آشنایی با مباحث مرتبط با جهاد تبیین از شرایط اعزام اعلام شده است. 🔻مبلغان جهت ثبت نام به آدرس‌های ذیل مراجعه کنند؛ 1️⃣ سامانه سماوات: http://hejrat.ismc.ir 2️⃣ دارالشفاء، ساختمان آموزشی، دفتر پذیرش هجرت، تلفن ۴-۰۲۵۳۲۱۹۱۴۰۰ 3️⃣جمکران، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مدیریت مسجد و هجرت، تلفن ۰۲۵۳۳۱۳۳۴۱۴ -۰۲۵۳۳۱۳۳۴۰۹ 4️⃣ معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه استانها. ◀️ کانال هجرت __________________ :::::: روابط عمومی :::::: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه @ismcir
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
25.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ تصایر و صحنه هایی ناب و کمتردیده شده از 👈ابعاد جشن ۲۵۰۰ سالگی پر تجمل پهلوی و بیگانه پرستی عجیب وی 😔در این مهمانی همه چیز و همه کس پیدا میشد جز خود ایرانی ها 😣 شاه، برای حفظ انحصار مهمانی، حتی وزرای خود را دعوت نکرده بود 🔹رسانه باشید بویژه برای قشر خاکستری https://eitaa.com/sajedi_ir/
📚جــعــبــه ســیــاه📚 📌نگاهی نو به یادداشت های امیراسدالله عَلَم ✅معرفی کتاب: نویسنده در این کتاب با اتـکا بر مستندات تاریخی در کتاب«یادداشت‌های علم» به بررسی وضعیت و مقـابله با تطـهیر آن پرداخـته است و سعـی کـرده تا مخاطب را نسـبت به تأثیر عمیق و ناخودآگاه مطالب تاریخی خلاف واقع، مصون نگه دارد. مجموعه‌ی هفت جلدی «یادداشت‌های امیر اسدالله علم» یکی از کتاب‌های مهم تاریخ معـاصر ماست. کتابی که شـرح خاطـرات وزیر دربارِ طی سـال‌های 1346 تا 1356 است. ✅ مشخصات کتاب : 🔸ناشر: 🔹مولف : سیدمحمدحسین راجی 🔸صفحه:192🔹قطع:رقعی 🔸قیمت : 55000 تومان 🙏درصورت ‌امکان ‌معرفی ‌درکانال‌ها🙏 📚💐┅══•✾•══┅💐📚 ✅راه ارتباطی✅ 💰خرید کتاب الکترونیک: https://patogh.mobi/48026 📌لینک خرید از سایت: https://nashremaaref.ir/product/441316/ ☎️مشاوره‌وخریدکتاب: ۰۲۵-۳۷۷۴۰۰۰۴ 📱۰۹۱۰۷۷۵۵۱۷۰ 🌐🙏کانال معرفی کتاب 🆔 @nashrmaref 🆔@nashremaaref_official