eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
10.2هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ مدارک و وسایل گم‌شده در طول پیاده‌روی اربعین را چگونه پیدا کنیم؟ 🔸مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست 🔹شرکت ملی پست در کشور عراق و در محل کنسولگری شهر‌های نجف و کربلا و مسیر‌های بین این دو شهر مقدس، پایگاه‌هایی راه اندازی کرده تا اسناد و مدارک پیدا شده را ساماندهی و پس از ثبت در سامانه پست یافته در کمترین زمان ممکن در کشور عراق به صاحبان آن‌ها تحویل دهد. 👉 yjc.ir/00Zp54 🆔 @YjcNewsChannel
⭕️ جاده قدیم قم - تهران چهارخطه می‌شود 🔸اداره کل راه و شهرسازی استان قم: 🔹با وجود دو باند بودن جاده قم - تهران تصادف‌های جرحی و مالی عدیده‌ای در این محور رخ می‌دهد که چهارخطه کردن اين محور قدیم در دستور کار قرار گرفت. 🆔 @YjcNewsChannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 💎 قسمت ششم 🔅ادامه جلوۀ جاودانه خوب می دانی که روح آدمی هیچ گاه از بین نمی رود، اما آیا این راهم می دانی که بدن آدمی هم میتواند جاودانه شود؟ چه حالی به تو دست می دهد اگر بگویم که هر خانمی می تواند کاری کند که بدنش هم مثل روحش جاودانه شود و زیبایی اش تا ابد باقی بماند؟ می دانم همین که نام "مرگ" و "نیستی" می آید چهره در هم میکشی و منقلب میشوی. درستش هم همین است. هیچ کس از مرگ و نیستی استقبال نمی کند و تو هم حق داری از نیستی متنفر باشی. اما یک مژده برایت دارم؛ این که خدا بعد از این دنیا هم زیبایی ات را از تو نمیگیرد؛ فقط یک شرط دارد و آن هم این است که نگذاری جسمت از " " جدا شود. راز جاودانگیِ زیبایی،"پوشش"است. همین. مژده بعدی از مژده قبلی مهم تر است: مطمئن باش که بدن و جسم تو در زندگی های بعدی یعنی در عالم برزخ و بعد از آن در بهشت، صدها برابر زیباتر و چشم نوازتر از جسم دنیایی ات می شود. در آن روز خواهی دید که روح تو در یک بدن (کالبد) جدید قرار میگیرد و آن بدنِ جدید از شدتِ زیبایی، نور بالا میزند! درست مثل لباس عروس که خانم ها فقط هنگام عروسی بر تن می کنند. لباس عروس مثل کالبد می ماند که زن تا آن را نپوشد زیباتر نمیشود و یا بهتر بگویم: زیبایی واقعی اش عیان نمی شود. آهای دختر خانم! اگر مرا برای روحت بخواهی زیبایی بدنت هم جاودانه می شود و اگر مرا برای بدنت بخواهی، باید فاتحۀ زیبایی روحت را هم بخوانی. انتخاب با توست. 📑کتاب ترگل، ص۶ ادامه دارد... ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌿@Naghshe_rah313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 💎 قسمت هفتم 🔅 زیباتر از زیبایی ما سایۀ هم دیگر را با تیر می زنیم. تا یادم هست بین ما شِکرآب بوده است. بعضی ها خیال می کنند ما باهم رقابت داریم، در حالی که با هم دشمنیم! راستش من هرجا می بینمش، حالم بد می شود و دلم می خواهد از آن جا بیرونش کنم. گاهی هم یک دیگر را تحمل می کنیم؛ اما طولی نمی کشد که از دست هم خسته می شویم و طاقتمان تمام می شود. دعوای ما بر سر ماندن است. انگار هر کداممان بقای خود را در نبودنِ دیگری میدانیم. من فکر می کنم او با همه زن ها دشمنی دارد اما فکر و نیت پلید خود را پنهان می کند. منظورم کیست؟ "برهنگی"! "برهنگی"گاهی آن قدر برای بقای خود، لجاجت می کند که جایی برای من باقی نمی ماند. گاهی هم آن قدر با او مبارزه می کنم که او مجبور شود شرش را کم کند. مرا شناختی؟بله،" "هستم. امان از برهنگی که هر چه بر سر خانم ها می آید از دست اوست! همیشه این طور بوده که برهنگی، زن را فریب داده و با تشویق به جلوه گری، او را بدبخت کرده است. مدام در گوش خانم ها وسوسه می کند: "جلوه گری کن، اندام زیبایت را به رخ دیگران بکش. بگذار زیبایی هایت دیده شود." اما توصیه می کنم اگر"برهنگی" به سراغت آمد و وسوسه ات کرد، به حرف های فریبانه اش توجه نکن، بگو زیبایی ها و بدن عریانم مال کسی است که عاشق روح عریانم باشد. بگو "عریانی" دل مشغولی زنی است که برای خود تاریخ مصرف تعیین کرده و خود را به یک نگاه فروخته است. 📑 کتاب ترگل، ص ۷ ادامه دارد... ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌿@Naghshe_rah313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی در دست ساخت است 🔹هوش مصنوعی یکی از موضوعاتی است که خیلی جدی و بیش از این باید به آن توجه کنیم. رهبر انقلاب هم دو، سه مرتبه بر آن تأکید داشته‌اند. 🔹یکی از بزرگترین برنامه‌های امسال ما ایجاد یک آزمایشگاه ملی و در سطح منطقه است. این آزمایشگاه ملی می‌تواند حدأقل هزار نفر از محققین کشور را در حوزه هوش مصنوعی پشتیبانی کند. در معاونت علمی ریاست جمهوری هم ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی راه اندازی شده است. 🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 در کانال «در مسیر اجتهاد» می‌توانید مطالب زیر 👇را دنبال کنید: 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔺 برای مشاهده مطالب در هر یک از موضوعات فوق 👆 کلیدواژه مدنظر را لمس کنید. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 وجه حجیت قول رجالی: 1️⃣ نظریه اول (مرحوم خویی): حجیت قول رجالی از باب حجیت خبر در موضوعات است. لذا در خود رجالی هم امامی بودن شرط نیست و صِرف وثاقت کافی است. بنابراین قول امثال علی بن حسن بن فضال هم در تضعیف و توثیق پذیرفته می‌شود. 2️⃣ نظریه دوم (صاحب معالم ): حجیت قول رجالی از باب حجیت (دو شاهد عادل) است؛ پس حتماً باید از روی حس باشد و حداقل شاهد عادل (ثقه امامی) باشند. 3️⃣ نظریه سوم (مرحوم مامقانی در تنقیح المقال که به مشهور هم نسبت می‌دهد): حجیت قول رجالی از باب حجیت قول است؛ که در این صورت عقلایی شرط است، نه عدالت. بنابراین قول غیرامامی نیز پذیرفته است. 4️⃣ نظریه چهارم (از بعضی از کلمات آیة الله شبیری استظهار می‌شود): حجیت قول رجالی از باب ظن حاصل در ظرف است؛ که در این صورت اگر دسترسی به ثقه ممکن نباشد، قول غیرثقه نیز پذیرفته می‌شود. 🔺 ارسالی از جناب حجت الاسلام حسین موحدی 📚برگرفته از فرمایشات استاد حسینی شیرازی (زید عزه) در کلاس رجال مدرسه شهیدین 🔰مدرسه عالی فقه و اصول شهیدین قم 🆔 @Dar_masire_ejtehad
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 درمورد تفاوت حجیت توثیقات و تضعیفات رجالی، اقوالی وجود دارد: ✅ قول اول (مشهور): برخی از بزرگان مثل مرحوم خویی به طور مطلق حجیت قول رجالی را اثبات می‌کنند و لذا فرقی بین حجیت تضعیف و توثیق از نظر ایشان وجود ندارد. ✅ قول دوم: برخی مثل آیة الله شبیری و فرزندشان، بین تضعیف و توثیق فرق قائل شده اند. طبق این قول:👇👇 🔻تضعیفات رجالی: برای بقیه مجتهدین حجت نیست؛ چرا که در تضعیفات، همیشه یک عاملِ همیشه تاثیرگذار وجود دارد که بحث تضعیفات را به وادیِ حدس و اجتهاد می‌کشاند؛ مثلا می توان گفت حدود 80 درصد تضعیفات رجالیون شیعه، ریشه در اتهام غلو دارد. فلذا برای بقیۀ مجتهدین حجت نخواهد بود. 🔺توثیقات رجالی: برای بقیه مجتهدین حجت است؛ زیرا عوامل مذکور در توثیقات، در اینجا وجود ندارد و لذا راه حجیت توثیقات راه آسانتری است. 📚برگرفته از جلسات درس رجال استاد حسینی شیرازی زید عزه 🔰مدرسه عالی فقه و اصول شهیدین قم 🆔@Dar_masire_ejtehad
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
1 💠 جزو اصحاب امام صادق ع بودن: ✅ یکی از وجوه عامه اثبات وثاقت راویانی که توثیق خاص ندارند، این است که جزو اصحاب امام صادق ع باشند؛ به این بیان: 🔹 مقدمه اول: ابن شهرآشوب در المناقب و در الارشاد آورده اند که: اصحاب حدیث 4000 نفر از روات از امام صادق ع را با اینکه از مذاهب مختلف بوده‌اند، از ثقات شمرده‌اند. (مناقب آل ابی طالب، ج4، ص247؛ الارشاد، ج2، ص179) 🔸 مقدمه دوم: در ادامه می‌فرماید: اسامی این افراد ثقه را جمع‌آوری کرده است: «ينقل عنه من العلوم ما لا ينقل عن أحد و قد جمع أصحاب الحديث أسماء الرواة من الثقات على اختلافهم في الآراء و المقالات و كانوا أربعة آلاف رجل. بيان ذلك أن ابن عقده مصنف كتاب الرجال لأبي عبد الله ع عددهم فيه». 🔹 مقدمه سوم: مرحوم شیخ طوسی در مقدمه رجال‌شان می‌فرمایند: من در کتاب رجالم تمام کسانی که ابن عقده ذکر کرده، بیان می‌کنم و سپس اگر موردی مانده بود، ذکر می‌کنم: «و لم أجد لأصحابنا كتابا جامعا في هذا المعنى إلا مختصرات قد ذكر كل إنسان طرفا منها، إلا ما ذكره ابن عقدة من رجال الصادق عليه السلام، فإنه قد بلغ الغاية في ذلك، و لم يذكر رجال باقي الأئمة عليهم السلام. و أنا أذكر ما ذكره و أورد من بعد ذلك من لم يورده (يذكره)». (رجال طوسی، ص17) 🔸 مقدمه چهارم: رجال امام صادق ع دو قسم است: قسم مرتب: وقتی مثلاً در حرف میم به موسی می‌رسد حدود 30 موسی را بیان می‌کند و سپس سراغ مثلاً میثم می‌رود و در آنجا هم مثلاً 20 تا میثم نقل می‌کند و همین طور. قسم غیر مرتب: در آخر که افراد میم را به ترتیب گفت، دو مرتبه یکسری افرادی را به صورت غیر مرتب ذکر می‌کند که در آن‌ها موسی و میثم ها و... نیز وجود دارند. آن افراد غیرمرتب، نوشته شده‌ خود شیخ می‌باشد، ولی آن افراد مرتب طبق گفته‌ خود شیخ در مقدمه رجالش از کتاب ابن عقده استخراج شده است؛ زیرا در آن‌جا گفته است که ابتدا اصحاب امام صادق ع را از کتاب ابن عقده ذکر می‌کنم و سپس «اورد ما لم اذکره» یعنی بعد از این که مطالب کتاب ابن عقده را ذکر کردم، مواردی را که او ذکر نکرده است، بیان می‌کنم. پس قسمت‌های مرتب از کتاب ابن عقده می‌باشد. 🔺 بنابراین وقتی راوی در قسم مرتب از طوسی جزو اصحاب امام صادق ع باشد، او اثبات می شود. 📚 برگرفته از درس خارج فقه استاد علی (زید عزه) در مدرسه شهیدین 👈 نکات بیشتر را از این طریق دنبال کنید: 👉 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰مدرسه عالی فقه و اصول شهیدین
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
3 💠 وثاقت همه روات بعد از زمان مرحوم : 🔻مرحوم در کتاب «الرعایة فی علم الدرایة» این مطلب را فرموده و صاحب وسائل نیز در خاتمه وسائل آن را نقل کرده است: 🔹 شهید ثانی معتقد است تنها برای کسانی نیاز به اثبات وثاقت است که عدالت آنها نباشد، اما کسانی که شان مشهور است، بالاتر از وثاقت هستند و نیاز به اثبات وثاقت ندارند. 🔸 سپس فرموده است: از زمان مرحوم کلینی تا زمان ما، همه مشایخ مشهور، مشهور به عدالت هستند. 🔹 نکته مهم اینکه شهید ثانی نفرموده است: من توثیق یا تعدیل می‌کنم، بلکه می‌فرماید که مشهور به عدالت هستند. مثل اینکه گفته شود که شیخ انصاری یا صاحب جواهر یا علامه حلی و ... مشهور به وثاقت‌اند که این‌ها، گزارش هایی حسی است و ما سینه به سینه شنیده‌ایم. 🔺 با این وجه وثاقت روات مشهور واقع در قرن چهارم به بعد (همچون شیخ طوسی و نجاشی و شیخ صدوق) اثبات می‌شود. 📚 ر.ک: الرعایة فی علم الدرایة 1: 192؛ وسائل الشیعة 30: 238. 👈 نکات بیشتر را از این طریق دنبال کنید: 👉 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰مدرسه عالی فقه و اصول شهیدین