فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 خواب میدیدم که کنار ضریح تو
🏴اشکای نم نم بارون میشه
🏴من تو رویام میدیدم
🏴که دلم توی صحن تو اقا مهمون میشه
🔊قطعه حسرت
🎙حسین طاهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی):
محرّم ماه امام حسین است، ماه حسینی است، ماه همهی آن ارزشهایی است که در وجود سیّدالشّهدا (سلاماللهعلیه) متجلّی و متبلور است.
۱۳۹۶/۰۶/۳۰
📚 #سواد_رسانه_ای
⁉️ دیپفیک چیست؟
🔹دیپ فیک یک شکل جدید و منحصر به فرد از اطلاعات نادرست بصری، مبتنیبر ویدئو است.
🔸این فناوری با هوش مصنوعی ساخته میشود و با استفاده از این ابزار میتوان صوت و تصویرهای غیرمرتبط را با هم منطبق کرد.
🔹 تصاویر، قدرت متقاعدسازی بیشتری از متنها دارند؛ بنابراین افراد در برابر فریب بصری آسیبپذیرتر هستند.
🔸 تکنولوژیهای جدید این امکان را فراهم کرده که ویدیوهای ساختگی اما کاملا طبیعی از شخصیتهای سیاسی ساخته شده و صدای افراد با کیفیت بالا شبیهسازی شود (دیپفیکهای سیاسی).
🔹 این نوع از دیپفیکها در شرایط حساس سیاسی، نقش پررنگی در انتشار اطلاعات نادرست و فیکنیوزها ایفا میکنند.
🔴 اثرات دیپفیک
🔸 افراد فقط ۵۰ درصد از دیپفیکها را به درستی شناسایی میکنند.
🔹 دیپفیکها الزاما افراد را فریب نمیدهند بلکه مخربترین اثر آنها، کاهش اعتماد عمومی است.
🔵 راهکارهای مقابله با اطلاعات نادرست
🔸 آموزش در خصوص دیپفیک و نحوه کارکرد آن.
🔹در عصر دیپفیکها، روزنامهنگاری تحقیقی و راستیآزمایی، بیش از پیش مورد نیاز خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 خواب میبینم
🏴که شب جمعه با سینه زن ها
🏴حرمت عازمم
🏴اصلا دارم دیگه دق میکنم
🏴من این روزا کربلا لازمم
🔊قطعه کربلا لازمم
🎙سید مهدی حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #استوری
زینب من مدافع حرم باش
مراقب چادر دخترم باش
نیافتد از سر
چادر و معجر
🔰🔰انتظار چیزی از دیگری داشتن حتی بدون اینکه چیزی بگویی روی عملکرد او اثر گذار است
💎آقای رابرت رزنتال سالهاپیش یک فرضیه داشت و یک سوال:
آیا انتظارات مثبت یا منفی ما از دیگران (بدون انتقال شفاهی این انتظارات)، روی عملکرد آن ها تاثیر میگذارد؟
💎و خب یک آزمایش عجیب طراحی کرد. به جای انسانها به سراغ موشها رفت. تعداد موش رندوم را انتخاب کرد و به دو دستهی مساوی تقسیمشان کرد. روی یک دسته لیبل بسیار باهوش زد و روی دستهی دیگر لیبل بسیار خنگ. معیار خنگ یا باهوشی برای موشها هم به عملکردشان در بیرون آمدن از یک هزارتو بستگی داشت. صد البته که هیچکدام از این موشها واقعا مورد آزمایش قرار نگرفته بودند و خنگ یا باهوش نبودند. همه شان موشهای متوسط داکوتای شمالی بودند. بعد این موشها را به عدهای آزمایشگر داد و به آنها گفت یک دسته موش خنگ داریم و یک دسته باهوش. آن ها را در هزارتو بگذارید و نتایج ازمایش را ثبت کنید.
💎نتیجه باورکردنی نبود، موشهایی که برچسب باهوش خورده بودند دو برابر بهتر از موشهایی که برچسب خنگ داشتند، معمای هزارتو را حل کردند.
خب دیدید قانون راز درست بود؟ دیدید افکار روی زندگی شما تاثیر میگذارند؟ دیدید نیروهای ماورایی وجود دارند؟
💎 طبیعتا هیچکس در جامعهی علمی چنین توضیحاتی را از آقای رزنتال قبول نمیکرد، نتیجتا آقای رزنتال به دنبال دلایل واقعیتری گشت. کلید معما چه بود؟ظاهرا انتظارات مثبت و منفیای که آزمایشگران از موشها داشتند، ترجمه شد به مجموعهای از رفتارهای بسیار کوچک که منجر به چنین تغییر عظیمی در نتیجه شدند. ظاهرا با ملایمت بیشتر جابجا کردن و در دست گرفتن موشها باعث بهبود عملکردشان میشود. و خب دانشمندانی که حس میکردند مجموعهای بسیار باهوش از موشها را در دست دارند با آنها با ملایمت بسیار بیشتری رفتار میکردند. و همین در نهایت باعث تغییر عملکرد موشهای با برچسب مثبت میشد.
💎اگر از میزان هوشمندی که در طراحی این آزمایش وجود دارد بگذریم (آزمایش روی موشها به جای آدمها و در نهایت عوض کردن جای آزمایشگر و آزمایش شونده) بیایید به اثر انتظارات در زندگی و عملکرد روزمرهمان بپردازیم.
💎برقراری ارتباط چشمی، لمس، جهت قرارگیری بدن، لبخند زدن یا نزدن و حتا حسی که چشمها منتقل میکنند میتواند، انتظارات ما را به دیگران منتقل کند بدون این که نیاز باشد کلمهای صحبت کنیم و آن ها این را درک خواهند کرد و این روی عملکردشان اثر میگذارد.
💎مثلا در سالن اگر دروازه بان اعتماد داشته باشد به من و کوتاه کار کند و اعتماد به نفس بیشتری میگرم تا این که بلندبفرستد توپ را میان مدافعان حریف. دروازه بان نگفته به من نگفته است که من به بازی تو اعتماد ندارد اما این حس را منتقل کرده است، نتیجتا این شک به من هم منتقل میشود و خب در موقعیت بعدی از متوسط عملکردم پایین تر میآیم.
💎البته باید حواسمان جمع باشد که نمیتوان باور داشت که کسی میتواند پرواز کند بعد او را با لبخند از ساختمان بیاندازیم پایین و او بال دربیاورد. دامنه عملکرد فرد به متوسط تواناییاش گره خورده است، اما ما میتوانیم روی بالا یا پایین بودن عملکرد او اثر بگذاریم.
💎این ایده وقتی جالب میشود که به اثر جمعی آن فکر کنیم. من فکر میکنم ما ایرانی ها فرهنگ تمیز نگه داشتن ساحل را نداریم، پوست یکی از تخمهها که می افتد روی زمین، خم نمیشوم بردارم. نفر بعدی. میآید پوست تخمه را میبیند. و ترجیح میدهد پلاستیک آشغالهایش را برندارد و به همین شکل. حالا فقط تصور کنید که همهی این جو منفی(به حق) که در مورد فرهنگ جمعی در شبکههای اجتماعی وجود دارد میتواند، چه اثر منفی بزرگی روی زندگی روزمره همه ما ایجاد کند.
فقط یک لایی کشیدن کافی است که تا یک اتوبان به هم بریزد.
💎توییتهای پرناله در توییتر احتمالا اثرشان بیشتر از این حرفهاست، متاسفانه. غر زدن کار را خراب میکند. همیشه آخرین تکهی دومینوی اتفاقات منفی روی سر خودمان میافتد پس بیایید آغازگرش نباشیم.
💎قرار نیست اینجا دنیا را اصلاح کنیم، اما خب مهم است که شناخت بهتری از عملکرد و اثرمان روی محیط داشته باشیم. نتیجتا اگر فکر میکنید این متن میتواند زندگی دوستی را بهتر کند، از به اشتراک گذاریاش دریغ نکنید
▪️صدرا علی آبادی
✅ معنای عاشورا و تاسوعا
🏏چرا روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش را عاشورا گفته اند؟
⚡️اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است، پس عاشورا یعنی دهم محرم. و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند را روز نهم ماه محرم گفته اند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
⭕️ ۱- آیا واژه ی عاشورا برای دهم ماه های دیگر نیز بکار می رود؟
مثلا آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
⭕️ ۲- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه ی دیگری داشت؟!
⭕️️ ۳- آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم "عاشورا" و نهم محرم "تاسوعا" می گفتند؟
در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
⭕️ ۴- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند، بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند؛ بطور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند: اول - ثاني - ثالث - رابع ...... و یا اولاً - ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و...
چنان چه "تاسوعا" و "عاشورا" در زمره ی اعداد باشند، باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود؛ مثل تاسوعا - عاشورا - ثامونا - سابوعا. اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.
✅ لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که "تاسوعا" و "عاشورا" عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد. بلکه معنای دیگری دارند.
✅ اما تفسیر و معنای ما از عاشورا و تاسوعا:
💥"عشر" به کسر عین و عشرت به معنای معاشرت و مصاحبت است.
"معاشر" به ضم میم یعنی مصاحب و "عاشر" اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت می باشد.
⭕️ خداوند می فرماید:
"وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ" / (نساء - ۱۹)
- با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید.
🔅عشیر یعنی همدم و رفیق.
"وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ" / ( حج - ۱۳)
- چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.
✳️ "العاشور" از ریشه عشر به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد.
العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می کنند. و عاشوراء مبالغه است از میل به معاشرت. یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام به شدت بالا می رود.
✳️ با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.
🔆 "اتسع به فتح الف" یعنی گروههای ۹ نفره شدند.
🔆 اما "اتسع به کسر الف" یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید.
🔆 "اتساع" یعنی گسترده شدن - گشاد شدن - بالا رفتن ظرفیت.
🔆 اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظرفیتشان برای عبور خون زیاد باشد.
🔆 "التاسوع" چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیتش زیاد باشد.
🔆 و بالاخره "التاسوعا" یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد. و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی، وسعت می یابد.
⬅️ این دو نام از ابداعات امام سجاد(ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبراکرم(ص) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است. اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبلا از امام سجاد(ع) لغت تاسوعا بکار برده شده باشد. و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است.
✍ برگرفته از کتاب "سفری از عاشورا تا اربعین - عبدالله مستحسن"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🏴 کلیپ «زوم بینهایت» از غدیرخم تا جنایت روز واقعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #موشن_استوری
🌷 از خون جوانان حرم لاله دمیده
#شاهچراغ
✅ مروری بر توصیهها و تذکرات رهبر انقلاب دربارهی مدیریت فضای مجازی؛
فضای مجازی رابه نفع ارزشهای ملت مدیریت کنید
◀️ قوی شدن در فضای مجازی برای کشور حیاتی است
قوی شدن کشور جزو هدفهای ما است... ابعاد قوّت ابعاد وسیعی است... امروز قوّت در فضای مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است در همهی دنیا؛ و قوّت در این [زمینه] حیاتی است. ۱۳۹۹/۱/۰۳
◀️ آرایش جنگی بگیرید
دشمنان از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامهریزی میکنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند... از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند. ۱۳۹۸/۲/۱۱
◀️ مرکز ملی فضای مجازی باید تصمیمگیری فعال داشته باشد
شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد مرکز ملّی فضای مجازی کشور را ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیمگیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سختافزاری، نرمافزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
◀️ کشورهای قدرتمند در فضای مجازی خط قرمز دارند
قویترین کشورها، در این زمینهها خطّ قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزامشدهی از سوی آمریکا و دستگاههای پشت سر و پشت صحنهی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل میکنند. ما هم باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم. ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
◀️ سرعت اینترنت را در جایی که به ضرر کشور نیست افزایش دهید
امروز بهمنی از گزارههای درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود میآید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای و اصول مسلّمهی ما است، بهوسیلهی کسانی که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ نه. کاری کنید که از منافع و سودها و بهرههای فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، جوان شما و افکار عمومی شما نیست. ۱۳۹۶/۳/۲۲
◀️ تحقق شبکه ملی اطلاعات زمانبندی لازم دارد
شبکهی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمانبندیهای مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمانبندیها عقبند؛ یا سیاستهای اصولیای در زمینهی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است. ۰۲/۰۶/۹۹
◀️ رها کردن فضای مجازی افتخار ندارد
متأسّفانه در فضای مجازی کشور ما، رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است. همهی کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، در حالی که ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این افتخار ندارد. فضای مجازی را باید مدیریّت کرد. ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
◀️ نباید مردم را بیپناه رها کنیم
فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند این فضا را... هدایت و مدیریّت میکنند. ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم. ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
◀️ تاکید مکرر بر تشکیل شبکه ملی اطلاعات
آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند و عوامل مسلّط بینالمللی در این زمینهها بشدّت فعّالند. از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل دادهها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی. برای خاطر این است که بنده روی مسئلهی شبکهی ملّی اطّلاعات این همه تأکید میکنم. این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل دادهایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیمگیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
◀️ از زیانهای آموزش مجازی مراقبت کنید
یک نکته زیانهایی است که احتمالاً در آموزش مجازی وجود دارد... بایست مراقبت کنید تا این موجب این نشود که جوانها وارد فضای بی بند و بار و رهای اینترنت بشوند و سرشان گرم بشود به یک چیزهای دیگری که هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ اعتقادی خطرهای بزرگی برای اینها دارد. ۱۳۹۹/۶/۱۱
#فضای_مجازی
#جنگ_ادراکی_محاسباتی_شناختی
#ژئوپلیتیک_رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رسانههای ضدایرانی چگونه مردم ایرانی را ترور ذهنی میکنند؟
#ژئوپلیتیک_رسانه
📡🟧 تقلای رسانههای معاند برای نمادسازی در آستانه سالگرد اغتشاشات
📌تا فرارسیدن پاییز و سالگرد اغتشاشات خیابانی زمان زیادی نمانده و جبهه مخالف همه توان خود را به کارگرفته تا دوباره آشوب و نا امنی برپا کند.
‼️پاییز ۱۴۰۱ که برای نخستینبار برخی افراد روسری از سر برداشتند، رسانههای غربی و شبکههای فارسیزبان خارجنشین مطمئن شدند که برای مدتهای طولانی خوراک خبری خواهند داشت.
🔺این خوراک چنان چرب و لذیذ بود که به همه آنها سهم رسید و سیرشان کرد، اما همچون آدم چشمودلگرسنهای که هرچه میخورد بازهم ولع خوردن دارد، این رسانهها نیز همچنان هول میزنند تا بر سر سفره حجاب بنشینند و از این سوژه داغ برای خودشان لقمههای جدید بگیرند.
📍اینها به واقعیتهای جامعه ایرانی و رفتار حقیقی زنان کاری ندارند، چون سناریویی که رهبرانشان برای آنها نوشتهاند، اغراقکردن و تغییر واقعیت را دیکته میکند.
🔺رسانههای معاند با #بزرگنمایی و #برجستهسازی قصد دارند نشان دهند که همه زنان و دختران ایرانی با انقلاب موسوم به «زن، زندگی، آزادی» همراه هستند و در این مسیر نیروی انتظامی دستبسته مانده است، اما واقعیت جامعه ایرانی با لایه نازکی از افرادی که در بیرونیترین سطح جامعه نمایش بیحجابی راهانداختهاند فاصلهای عمیق دارد.
🔺نمایش بیحجابی در سطح خیابانها بخش ناچیزی از زنان ایرانی را به نمایش میگذارد که برخی از آنها زنان و دختران جوانی هستند که فریب جریانسازی رسانههای معاند را خوردهاند و بخش دیگر افراد اجیرشدهای که برای این خطشکنی و عادیسازی استخدام شده اند و دستمزدهای دلاری میگیرند!
🔺واقعیت جامعه ایرانی نشان میدهد آنهایی که حجاب را برداشته و ظاهری هنجارشکن دارند بهواقع عده کمی از مردم ایران هستند.
این افراد بههیچوجه در گروه اکثریت جای نمیگیرند چراکه اکثریت همچنان در اختیار افراد معتقد به رعایت حجاب و پوشش اسلامی است.
بااینحال رسانههای مخالف و شیپورهای خبری و تحلیلی معاند، این حقیقت را ۱۸۰درجه تغییر میدهند و بیحجابها را در گروه اکثریت مینشانند.
📍 آنها بهدنبال فریب زنان و دختران ایرانی هستند و بیحجابی را نمادی از نافرمانی مدنی جا زدهاند، درحالیکه اگر به کنه این تبلیغات توجه کنیم این حرفها چیزی جز تلاش برای مهیاکردن بستر آشوبهای تازه نیست؛ ناآرامیها و اغتشاشاتی که میتواند یک خوراک خبری مفصل برای تغذیه رسانهای جبهه مخالف فراهم کند...
#سواد_رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️هالیوود؛ سیاست یک بام و دو هوا!
🔺در فیلمهایشان فردگرایی و زن محوری (اومانیسم و فمینیسم) را به جای خانوادهمحوری ترویج میدهند و عادیسازی میکنند
🔺 اما خود بازیگرها در زندگی شخصیشان وقتی مادر میشوند، رفتاری فطرتمحور پیش میگیرند و حتی انتخابهای شغلیشان را جوری تنظیم میکنند که خانواده و فرزندانشان اولویت داشته باشند!
#ژئوپلیتیک_رسانه
💻 هوش مصنوعی و معضل نابودی اعتماد عمومی
🔹تولید دیپ فیک (deep fake) یکی از توانمندیهای هوش مصنوعی است که برای ایجاد تصاویر و ویدئو و صداهای متقاعدکننده جعلی استفاده میشود. این اصطلاح هم فناوری و هم محتوای گمراهکنندهای که تولید میکند را در بر میگیرد.
🔹دیپفیکها اغلب در مواردی که جای یک نفر با شخصی دیگر عوض میشود، محتوای منبع موجود را تغییر میدهند. آنها همچنین قادرند محتوایی کاملاً تازه ایجاد کنند که در آن شخصی در حال انجام یا گفتن مطلبی است که در واقعیت نگفته و صحت ندارد.
📍بزرگترین خطری که دیپفیک ایجاد میکند، تواناییاش در انتشار اطلاعات نادرستی است که به نظر قابلاعتماد میآید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چگونه ترس از انزوا، افراد و نخبگان جامعه را به گرداب سکوت گرفتار میکند!
‼️امروز از اصلیترین تکنیکهای ایجاد مارپیج سکوت برای تحقق سناریوین خطرناک اندلسی سازی، ارعاب و تمسخر کسانی است که در هر سطحی بدنبال اقامهی فریضهی امربهمعروفونهیازمنکر هستند.
♨️در مقابل منکرات جامعه ساکت نباشیم و به مارپیچ سکوت کشیده نشویم...
جنگِ امروزِ ما، جنگِ روایتهاست
#بی تفاوت نباشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تکنیکهای پروپاگانداسازی در رسانه چیست⁉️
⭕️ فتنهجویی رادیو BBC فارسی و جنگ روانی علیه مصدق را با رادیو BBC
🔻در جریان ملی شدن نفت، انگلستان که بیشترین زیان را دیده بود تلاش کرد تا بار دیگر نفت ایران را در اختیار خود بگیرد. در سال ۱۳۳۰ در ابتدای ورود «اورل هریمن» نماینده آمریکا به ایران، انگلیس سعی داشت از طریق حزب توده در خیابانهای تهران آشوب ایجاد کند. این آشوب در ۲۳ تیر به وجود آمد که طی آن عدهای کشته و زخمی شدند. روز ۲۴ تیر رادیو BBC در تفسیر وقایع ایران گفت: «فاجعه روز یکشنبه نشان داد که دکتر مصدق، حاکم و مسلط بر اوضاع نیست و کمونیستها در کمین هستند که ایران را ببلعند و اگر انگلستان، پای خود را کنار بکشد، کار ایران تمام خواهد شد.» این تبلیغات سوء بر بستر زمینه سیاسی ایران تا زمان سقوط دولت ادامه داشت.
🔴 در این زمان BBC سه وظیفه مهم و سرنوشتساز برعهده داشت: ۱ـ ارتباط میان کودتاچیان و شاه. ۲ـ ابلاغ پیام رمزی به شاه برای جلب اعتماد او. ۳ـ حمایت از کودتاچیان و ضعیف کردن جبهه مصدق با تبلیغات وسیع.
‼️برهمین اساس در لندن داربی شر و وود هاوس ترتیبی دادند که برنامه اخبار BBC که همیشه با عبارت «اکنون نیمه شب به وقت لندن است» آغاز میشد، با عبارت «اکنون دقیقاً نیمه شب است» آغاز شود. این علامت رمزی بود برای شاه که انگلیسیها از او حمایت خواهند کرد. رادیوی BBC فارسی در فاصله ۲۵ تا ۲۸ مرداد همچنان به پخش و انتشار «گفتنیهای لازم» مشغول بود. BBC فارسی در شب ۲۸ مرداد در پایان برنامهای که بر ضد مصدق پخش کرد بار دیگر همان شعر فردوسی را یاد کرد که در شب ۲۵ شهریور ۱۳۲۰ آورده بود: چو فردا برآید بلند آفتاب/ من و گُرز و میدان و افراسیاب.
🔹رادیوBBCجاده صافکن تجزیه ایران
♦️در تابستان ۱۳۵۰ با فشار انگلستان، بحرین طی یک رفراندوم ساختگی و غیرقانونی از ایران جدا شد. بخش وسیعی از تبلیغات در این رابطه بر عهده BBC بود. این شبکه که یکی از عوامل شکلدهنده ۲۸ مرداد بود، در جریان جدایی بحرین از ایران با خیانت به ملت ایران شاه را نیز فریب داد. این شبکه طی برنامههای خود در مورد مطالبات ایران در خلیج فارس، علیه ایران و به سود اعراب (و در واقع به نفع منافع استعماری خود) وارد عمل شد. پخش برنامههای BBC در این رویداد ننگین به صورت ویژهای جریان داشت؛ به گونهای که مستمر و مدام در راستای آماده سازی زمینههای فکری ایرانیان برنامهسازی و تبلیغ میشد. BBC فرایند فریب افکار عمومی در ایران را طوری با موفقیت انجام داد که بعد از این اقدام هیچ اعتراضی صورت نگرفت.
💢راهبرد رسانههای معاند برای تنشآفرینی در دو ماه آینده
⚠️ رسانههای ضدایرانی تا دو ماه آینده در میدان جنگ ترکیبی با اجرای تاکتیکهای چندوجهی، درصدد اثرگذاری و تحریک ذهنها خواهند بود.
🔴 بر اساس داده کاویهایی که در فضای مجازی انجام شده است رسانههای معاند در دو ماه آینده چند محور را در دستور کار قرار خواهند داد:
📌بازنمایی جعلی اظهارات مقامات محلی و استانی با هدف ناکارآمد نشان دادن دولت در رفع نیازهای مردم
📌جمع آوری اخبار آشکار با موضوع حوادث ایران مانند بلایای طبیعی، تصادفات، خودکشی و انتشار این اخبار در بسته بندیهای جذاب همراه با جهت گیریهای شبه امنیتی
📌تولید محتواهای گرافیکی و داستان از خاطرات جان باختگان اغتشاشات با هدف تحریک احساسات عمومی
📌 پهن کردن دام برای ماموران و مواجه عمدی ماموران با سوژههای از پیش تعیین شده
📌 انتشار گسترده اخبار جعلی با موضوع کمبود امکانات در مناطق قومیتی و تشدید انگاره تبعیض
از جمله محورهای مهم رسانهها در دو ماه آینده خواهد بود...
✅ باید در مواجهه با این اخبار، آن ها را به دیده تردید نگاه کرد و مسئولان نیز تمرکز خود را برای اقدامات پدافندی در این محورها قرار دهند...
🚨یادمان باشد:
ملتی که سواد رسانهای نداشته باشد، محکوم به مواجههی چندباره با آشوب ها و فتنه هاست...
#سواد_رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☸ دستکاری ذهنی
❇️ نظام سلطه با بهرهگیری از ظرفیتهای رسانهای و استخدام نیروهای حرفهای تلاش می کند تا نیروهای پیاده نظام خود را از دل مردم کشورهای هدف به کار بگیرد.
❇️ اقلیتی فزونخواه در کانونهای قدرت کشورهای سلطه با شناخت اهمیت و تاثیرگذاری رسانهها در تغییر نگرشها و باورهای جوامع اقدام به راه اندازی ایستگاه تلویزیونی و رسانههای اجتماعی برای این کشورها با شعار #دسترسی_به_رسانه_ها و #گردش_آزاد_اطلاعات کردهاند.
❇️ بی خبری و بی توجهی نخبگان و روشنفکران جوامع کمتر توسعه یافته در تاثیرگذاری رسانههای سلطه بر آینده مردم کشورشان، موجب شده تا تسلیم این رسانه شوند و گاهی نیز خود این جماعت آتش بیار معرکه شده و با تایید سیاستها و راهبردهای این رسانهها در پیامدهای آن نیز شریک جرم باشند.
❇️ فزون طلبان و استعمارگران در نبرد نرم رسانهای! اگر در یک روستای دور افتاده در کنیا هم که باشید؛ برایتان پنل خورشیدی و دیش ماهواره فراهم میکنند؛ تا هدایت فکری و جهت دهی فرهنگی از سوی رسانهها را برای همه مردم جامعه هدف بطور یکسان رقم بزنند.
دکتر #ابوالحسن_صادقیجهانی
📡🟧 به کار گیری تاکتیک ها و تکنیک های رسانه ای در حوزه ی تخریب محرم
«معادل سازی، مسقف سازی، مشجر سازی و ...»
📌رسانه های بیگانه هر سال از مدت ها قبل از فرا رسیدن محرم برنامههایی را برای تخریب محرم در اذهان مردم شروع می کنند، امسال نیز با توجه به زمینه سازی های قبلی با روش ها و تکنیک های جدید رسانه ای به تخریب محرم پرداختند.
1⃣ اولین روش، اثبات این موضوع بود که برای مفاهیمی تحت عنوان محرم معادل های دیگری هم وجود دارد و برای این کار هر مفهوم دیگری از جمله دل پاک و یا اطعام را هم میتوان معادل دانست، تا این معادلسازیها آرام آرام در ذهن یک طبقه از مردم منجر به ایجاد این تفکر شود که محرم را میتوان به این شکل هم برگزار نکرد...
2⃣ پس از آن به "مسقف سازی" پرداختند. بدین معنا که رسانههای بیگانه سعی بر آن داشتند تا به محرم چارچوب ببخشند و محدودیت سازی کنند و آن را مربوط و محدود به قشر خاصی از مردم از جمله شیعیان در ایران و نه همه ی مردم جهان نشان دهند،
در حالی که رسانههای داخلی باید به مسأله محرم به عنوان یک مسأله جهانی بپردازند و تبلور خاص و عینی آن را در ایران اعلام کنند.
3⃣ یکی دیگر از روشهای رسانه های بیگانه "مشجرسازی محرم" است، در این روش رسانههای بیگانه بیشتر راجع به موضوعات دیگری مانند مسأله نان در مشهد، محیط زیست و یا خودرو پرداختند که هیچ ارتباطی با محرم نداشت.
هدف مهم در این خصوص تمرکززدایی است، یعنی وقتی مفاهیم و مسائل دیگری را نشان دهند کمکم این مهم یعنی تمرکز بر موضوع محرم در ذهن مخاطب از بین می رود.
4⃣ اسطوره سازی و فرمدهی رسانههای بیگانه به مراسم عزاداری و محرم از جمله تاکتیک های دیگر است.
ادای احترام به اسطوره وقتی شکل میگیرد که با تم مذهبی پیوند میخورد. بی بی سی فارسی با توجه به همین موضوع بود که به تمام افرادی که در اغتشاشات کشته شدند، عنوان جعلی شهید داد، که از آن تم مذهبی استخراج میشود، در حالی که اگر رسانههای بیگانه با مذهب مشکل دارند، چرا آنها را منتسب به مذهب میکنند؟!
در واقع هدف این است که با این کار به سمت تقدس زدایی از اسطوره های موجود( همچون امام حسین و شهدا) و ایجاد اسطورههای جدید سکولار بروند و بر این موضوع تأکید کنند که ادامه راه امام حسین(ع) که مبارزه علیه ظلم بود، این است که شما هم علیه ظلم حکومت قیام کنید، به این ترتیب و با این زمینه سازی یک فرد هم میتواند در هیأت باشد هم میتواند در کف خیابان علیه حکومت مبارزه کند...!!
5⃣ موضوع دیگر مجوز برهنه شدن در محرم بود که برای رسانههای بیگانه بسیار مهم بود، پیوند برهنه شدن در محرم به دین فانتزی یکی از شگردهای رسانههای بیگانه بود. این شگرد در ۴کشور عربستان، ترکیه، آذربایجان، عراق و افغانستان قبل از ۲۰۲۰ دیده میشود. رسانههای بیگانه برهنگی، بیحیایی، فحشا را با جنس دین صورتی، تحویل مخاطب دادند.
📌از مجموع این تلاش های رسانه ای می توان به این نتیجه رسید که
غرب پذیرفته است که از روش های نظامی و اقتصادی قادر به تجزیه ایران نیست. اما رسانه های بیگانه از جمله بی بی سی بر این باورند که می توان از لحاظ ایدئولوژیکی به اهداف خود برسند.
♨️ در واقع هدف اصلی رسانه های بیگانه در خدشه وارد کردن به محرم رسیدن به «نقطه اسارت جوش» است؛ یعنی هدف این است که فرد در محاصره ی این پیام ها، عبارات، الفاظ و تصاویر به مرحله ای در دمای غیرقابل بازگشت برسد و در آن اسیر شود که اولین واکنش فرد در چنین شرایطی منهدم شدن و یا خنثی شدن است...
⚠️ شگردهای رسانه های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانهای مورد نیاز امروز ما است...
#علیرضا_داوودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از انواع فالوور چه میدانید؟
🔺دنبالکننده شما، همیشه طرفدار شما نیست!
📍تعداد فالوور نشاندهنده میزان ارزشمند بودن نیست.