سالگرد خروش امام خمینی علیه سند بردگی ملت ایران
🔰 وقتی شاه به خاطر یک سگ آمریکایی بازخواست میشد
🔸«ماده واحده ـ مجلس سنا در جلسه خود متن یادداشت شماره ۸۲۹۶ مورخ ۲۶/۸/۱۳۴۲ وزارت امور خارجه شاهنشاهی و یادداشت شماره ۲۹۹ مورخ ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ سفارت کبرای ایالات متحده آمریکا در تهران را مورد بررسی قرار دهد.»
این لایحه مبهم و نامشخص پس از به صدارت رسیدن حسنعلی منصور (از سرکردگان تشکیلات فراماسونری در ایران) در سال ۱۳۴۳، به مجلس سنا داده شد. اما متن یادداشت وزارت امور خارجه و از آن مهمتر مفاد یادداشت سفارت آمریکا چه بودند که این ماده واحده براساس آن شکل گرفته بود و قبل از هر کاری، جزو اولین اقدامات دولت منصور به حساب آمد؟!
🔻شاید به جز خود منصور، کمتر کسی از محتویات نامهها و یادداشتهای فوق باخبر بود که حکایت از مصونیت قضائی مستشاران نظامی آمریکا و خانوادهها و منسوبین آنها داشت.
🔸سرانجام در ۳ مرداد ۱۳۴۳ صحنهآرایی بهگونهای انجام گرفت که سناتورها را تا نیمه شب در مجلس سنا نگاه داشته و در نزدیکی نیمهشب و شرایط خواب و بیداری، بدون این که اسمی از «کاپیتولاسیون» برده شود، متن یادداشتهای متبادله که همان «کاپیتولاسیون» بود را طرح کردند و از تصویب سنا گذراندند!
🔸اگرچه این قانون از زمان نخستوزیری علی امینی به جریان افتاد و در زمان اسدالله علم، لایحه آن تدوین گردید، ولی آمریکاییها بر روی حسنعلی منصور عضو ارشد انجمنهای فراماسونری و از سیاستمداران نوکیسه سرمایهگذاری کرده و اجرای کاپیتولاسیون را به وی سپردند.
🔸حضرت امام خمینی رحمه الله علیه پس از اطلاع از تصویب مجدد قانون کاپیتولاسیون در ایران که این بار مربوط به مستشاران و اتباع آمریکایی میشد، اقدامات خودشان را برای اعتراض علیه چنین قانون ننگینی آغاز کردند.
🔸در مرحله بعد امام اعلامیهای افشاگرانه و روشنگرانهای نوشتند که اساسا برای مردم مشخص میکرد، رژیم دستنشانده شاه و اربابان آمریکاییاش چه خوابهای پلیدی برای ایران و ملت ایران دیدهاند. در آن اعلامیه برای نخستین بار مسئله کاپیتولاسیون و مبارزه با آن به سادهترین و در عین حال تاثیرگذارترین بیان تشریح شده بود.
🔸حضرت امام در بخشی از آن سخنرانی تاریخی فرمودند:
«... ما را فروختند، استقلال ما را فروختند، و باز هم چراغانی کردند؛ پایکوبی کردند.. قانونی را به مجلس بردند... که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانوادههایشان، با کارمندهای فنیشان با کارمندان اداریشان، با خدمهشان... از هر جنایتی که در ایران بکنند، مصون هستند. ملت ایران را از سگهای آمریکا پستتر کردند. چنانکه کسی سگ آمریکایی را زیر بگیرد از او مؤاخذه میکنند، اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد مؤاخذه میکنند. چنانکه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، بزرگترین مقام را زیر بگیرد، هیچکس حق تعرض ندارد...»
🔻حضرت امام ۱۰ روز پس از این سخنرانی بدون هیچ محکمه و محاکمهای، توسط عوامل آمریکا تبعید شدند، اما وقتی پس از ۱۴ سال به ایران بازگشتند، همه ملت ایران علیه استعمار و استبداد آمریکاییها و برای پیروزی نهضت امام، قیام کرده بودند.
#دفتر_پژوهشهای_مؤسسه_کیهان
https://kayhan.ir/001Fa6
به گزارش پایگاه خبری مسجد نیوز،در یکی از مهمترین رویدادهای آموزشی و انگیزشی استان قم، کارگاه تخصصی انگیزشی شغلی با هدف شناخت علاقه مندی ها و توسعه فردی در سالن آمفی تئاتر اداره ورزش و جوانان و به همت موسسه مردم نهاد رویش های مسجد کشور برگزار شد.
این کارگاهها شامل سرفصلهایی همچون آشنایی با خودشناسی و رسالت فردی، استعدادیابی، مهارتهای کارآفرینی و ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان و هدف این برنامهها کمک به افراد برای شناخت بهتر از خود و کشف استعدادهای نهفتهشان و تقویت مهارتهای کارآفرینی و افزایش توانمندیهای شخصیتی افراد در راستای کارآفرینی است.
حجت الاسلام والمسلمین شریفی نژاد از اساتید مجرب وعضو سازمان نظام روانشناسی کشور در این کارگاه با هدف شناساندن استعادادها و مهارت ها و توانایی های فردی کارآفرینان با بیانات و برگزاری تست های روانشناسی به روز دنیا در جهت رشد و توسعه افراد مطالبی را عرضه کردند.
#مسجد_نیوز
#چه_خبر_از_مساجدمون
🕌 #مسجدی_ها | همراه ما باشید
💠 @masajed313 💠
هدایت شده از به سوی مسجد طراز انقلاب اسلامی
22.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚫 عجله در رسیدن به نتیجه 🚫
«یکی از موانع، بیصبری است. بیصبری؛ باباجان! این غذا را وقتی شما سرِ بار گذاشتید، نمیشود که بهمجرّداینکه آتش زیرِ غذا را روشن کردید، بنا کنید پا بههم کوفتن که من غذا میخواهم! خب باید صبر کنید تا بپزد ... بعضی از فعالیتهایی که برادرها و خواهرهای خوب انقلابی یکجاهایی انجام میدهند، ناشی از صبور نبودن است.»
۹۷/۰۳/۰۷
#نکات_تشکیلاتی
🕌جمع #دغدغه_مندان_مساجد👇
@besooye_masjede_taraz
نقشه راه سند الگوی جامع مدرسه انقلاب اسلامی.pptx
5.54M
🏷 نقشه طراحی سند «مدرسه آینده ساز»
(مسیر طراحی الگوی جامع مدرسه تراز سند تحول بنیادین)
⭕️ نقش مدیران و فرهنگیان در طراحی این سند
⭕️ مراحل تدوین سند
⭕️ نمونه مسائل بخش های مختلف سند
💢معاونت طرح و برنامه سازمان مدارس صدرا 💢
السلام علیک یا صاحب الزمان ( ع )
🌸🍃
🍃مفهوم انتظار
انتظار، حالتی درونی است که نگرانی، اضطراب، بی قراری و در عین حال شور و هیجان و امیدواری را با خود به همراه دارد. به دنبال این حس، اخلاق و رفتار و ظاهر فرد و حتی نحوه بیان و گفتار او نیز تغییر می کند.
منتظر، بی صبرانه در آرزوی به سر آمدن لحظه های انتظار است و برای رسیدن به این خواسته، ضمن آماده سازی خود، محیط را مناسب می کند و تا حد امکان شرایط را مهیا می سازد.
🍃فایده انتظار
هرجا انتظار هست، «امید» هم هست و آن جا که امید باشد، افسردگی معنا ندارد.
انتظار به زندگی روح می بخشد و آن را زیبا و پرنشاط می کند. انسان منتظر، همواره به آینده خوش بین است و مأیوس نمی شود و برای ساختن فردایی بهتر، تلاش می کند. او خود را تسلیم ناملایمات و سختی های روزگار نمی کند و با استقامت و بردباری، زندگی را به نفع خویش تغییر می دهد و بالاخره با سعی و مجاهدت، آن چیزی را که مدت ها در انتظارش بوده، به دست می آورد.
اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س )
🌸🍃
🔔🟢🔔🟢🔔
دیداروارتباط باامام زمان علیه السلام
💐💐💐
برخی مراجع تقلید نیز در پاسخ به این پرسش که
«آیا از جمله تکالیف شیعه در عصر غیبت، درخواست و تقاضای دیدار با امام است یا چنین تکلیفی نیست؟ » گفته است:
نه؛ ما مأ مور نیستیم که اصرار به دیدن حضرت داشته باشیم. کسی ممکن است خدمت حضرت مشرف بشود؛ امّا آنانی که مشرّف شدند، خبری نمی دهند. آنان، تظاهر به این مسایل نمی کنند. بر اساس رواج همین تفکر غلط، خیلیها میآیند پیش ما و میگویند:
«آقا! دعا کنید تا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را ببینیم». [۱]
یکی دیگر از مراجع، این مطلب را این گونه بیان کرده است:
نباید این مطلب را در جامعه گسترش دهیم که باید بیابانها و کوه و دشت را طی کنیم تا آن حضرت را ببینیم. خود آن حضرت نیز فرموده اند: «هر کسی ادعای مشاهده نموده، بایستی او را تکذیب کنید. » اصلاً ما نیازی به این حرفها نداریم.
🌸 آنچه وظیفه ما و همه شیعیان و دوستداران آن حضرت است، اشاعه فرهنگ صحیح «مهدویّت»، «مهدی زیستی» و «ترویج افکار ائمه علیهم السلام » است. [۲]
💐🟢💐🟢💐
[۱]: آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با دانش پژوهان مرکز تخصصی مهدویّت, فصلنامه انتظار, ش۱۱, ص۲۹۳۰.
[۲]: آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار با دانش پژوهان مرکز تخصصی مهدویّت, فصلنامه انتظار, ش۳, ص۲۷