هدایت شده از به سوی مسجد طراز انقلاب اسلامی
22.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚫 عجله در رسیدن به نتیجه 🚫
«یکی از موانع، بیصبری است. بیصبری؛ باباجان! این غذا را وقتی شما سرِ بار گذاشتید، نمیشود که بهمجرّداینکه آتش زیرِ غذا را روشن کردید، بنا کنید پا بههم کوفتن که من غذا میخواهم! خب باید صبر کنید تا بپزد ... بعضی از فعالیتهایی که برادرها و خواهرهای خوب انقلابی یکجاهایی انجام میدهند، ناشی از صبور نبودن است.»
۹۷/۰۳/۰۷
#نکات_تشکیلاتی
🕌جمع #دغدغه_مندان_مساجد👇
@besooye_masjede_taraz
نقشه راه سند الگوی جامع مدرسه انقلاب اسلامی.pptx
5.54M
🏷 نقشه طراحی سند «مدرسه آینده ساز»
(مسیر طراحی الگوی جامع مدرسه تراز سند تحول بنیادین)
⭕️ نقش مدیران و فرهنگیان در طراحی این سند
⭕️ مراحل تدوین سند
⭕️ نمونه مسائل بخش های مختلف سند
💢معاونت طرح و برنامه سازمان مدارس صدرا 💢
السلام علیک یا صاحب الزمان ( ع )
🌸🍃
🍃مفهوم انتظار
انتظار، حالتی درونی است که نگرانی، اضطراب، بی قراری و در عین حال شور و هیجان و امیدواری را با خود به همراه دارد. به دنبال این حس، اخلاق و رفتار و ظاهر فرد و حتی نحوه بیان و گفتار او نیز تغییر می کند.
منتظر، بی صبرانه در آرزوی به سر آمدن لحظه های انتظار است و برای رسیدن به این خواسته، ضمن آماده سازی خود، محیط را مناسب می کند و تا حد امکان شرایط را مهیا می سازد.
🍃فایده انتظار
هرجا انتظار هست، «امید» هم هست و آن جا که امید باشد، افسردگی معنا ندارد.
انتظار به زندگی روح می بخشد و آن را زیبا و پرنشاط می کند. انسان منتظر، همواره به آینده خوش بین است و مأیوس نمی شود و برای ساختن فردایی بهتر، تلاش می کند. او خود را تسلیم ناملایمات و سختی های روزگار نمی کند و با استقامت و بردباری، زندگی را به نفع خویش تغییر می دهد و بالاخره با سعی و مجاهدت، آن چیزی را که مدت ها در انتظارش بوده، به دست می آورد.
اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س )
🌸🍃
🔔🟢🔔🟢🔔
دیداروارتباط باامام زمان علیه السلام
💐💐💐
برخی مراجع تقلید نیز در پاسخ به این پرسش که
«آیا از جمله تکالیف شیعه در عصر غیبت، درخواست و تقاضای دیدار با امام است یا چنین تکلیفی نیست؟ » گفته است:
نه؛ ما مأ مور نیستیم که اصرار به دیدن حضرت داشته باشیم. کسی ممکن است خدمت حضرت مشرف بشود؛ امّا آنانی که مشرّف شدند، خبری نمی دهند. آنان، تظاهر به این مسایل نمی کنند. بر اساس رواج همین تفکر غلط، خیلیها میآیند پیش ما و میگویند:
«آقا! دعا کنید تا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را ببینیم». [۱]
یکی دیگر از مراجع، این مطلب را این گونه بیان کرده است:
نباید این مطلب را در جامعه گسترش دهیم که باید بیابانها و کوه و دشت را طی کنیم تا آن حضرت را ببینیم. خود آن حضرت نیز فرموده اند: «هر کسی ادعای مشاهده نموده، بایستی او را تکذیب کنید. » اصلاً ما نیازی به این حرفها نداریم.
🌸 آنچه وظیفه ما و همه شیعیان و دوستداران آن حضرت است، اشاعه فرهنگ صحیح «مهدویّت»، «مهدی زیستی» و «ترویج افکار ائمه علیهم السلام » است. [۲]
💐🟢💐🟢💐
[۱]: آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با دانش پژوهان مرکز تخصصی مهدویّت, فصلنامه انتظار, ش۱۱, ص۲۹۳۰.
[۲]: آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار با دانش پژوهان مرکز تخصصی مهدویّت, فصلنامه انتظار, ش۳, ص۲۷
هدایت شده از حوزه علمیه أَهْل البَيْت ع | شعیبیه
28.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺#گزارش_ماهانه | نگاهی گذرا به فعالیتهای مهر ماه ۱۴۰۳ حوزه علمیه اهل البیت علیهم السلام
◦•●◉✿༺ ༻✿◉●•◦
↳| @hawzah_Shuaibiya|↲
🌤 حوزه علمیه اهل البیت ع ؛ شوشتر؛ شعیبیه
هدایت شده از اللهم صل علی محمد وآل محمد**
فضائل امام علی(ع) در صحیح بخاری
جمع آوری موضوعات و تحقیق کننده (طلبه حسین مقدم شهرستان شادگان)
نماز امیرمومنان حضرت علی (ع)
(1)مطرف بن عبدالله می گوید؛ عمران بن حصین در بصره در پشت سر امیر المؤمنین نماز خواند، آنگاه به من گفت:« مطرف! این مرد نمازی را به یاد ما آورد که با پیامبر اکرم می خواندیم، زیرا رسول خدا هم در هر رکوع و سجده و نشست و برخاست تکبیر می گفت. » [ صحیح بخاری, ج1 ]
(2).پیامبر (ص) در جنگ خیبر در فضیلت علی علیه السلام فرمود:«لا عطینَّ الرایه غداً رجلاً یفتح الله علی یدیه» فردا پرچم را به دست کسی خواهم داد که خداوند به دستان او پیروز می شود .(محمد بن اسماعیل بخاری، صحیح بخاری،ج ۴. ص ۲۰۷و۲۰۸ ، دار احیاء، التراث العربی، بیروت، .باب مناقب علی بن ابی طالب علیه السلام)
(3)
عمرگفته است که وقتی رسول خدا (ص) رحلت کردند از علی علیه السلام راضی بودند.(محمد بن اسماعیل بخاری، صحیح بخاری،ج ۴. ص ۲۰۷و۲۰۸ ، دار احیاء، التراث العربی، بیروت، .باب مناقب علی بن ابی طالب علیه السلام)
(4)
بخاری در صحیح خود از ابن عباس نقل میکند که عمر بن خطاب می گفت: «آشناترین ما به قضاوت علی بن ابی طالب است».
صحیح، بخاری، ج۶، کتاب التفسیر، تفسیر «ما ننسخ من آیه…» ح۴۲۱۱
(6)
عدی بن ثابت از زر نقل می کند که امیرمؤمنان(ع) فرمود:« سوگند به خدایی که دانه را شکافت و انسان ها را بیافرید این، پیمانی است از پیامبر اکرم(ع) بر من که مرا دوست نمی دارد جز مؤمن و با من دشمنی نمی ورزد جز منافق
صحیح مسلم، ج1، کتاب الایمان، باب أنّ حب الانصار. علی من الایمان، ح 87.
(7)
ابوذر می گوید آیه«هذان خصمان اختصموا فی ربّهم1»؛ اینها دو دشمن بودند که در راه خدا با هم عداوت و دشمنی می نمودند»، دربارة سه نفر مؤمن خالص و سه نفر کافر ازگروه قریش نازل گردید که این شش تن در جبهة مقابل با هم مبارزه می کردند: علی، حمزه و عبیدة بن حارث در جبهة توحید، شیبه، عتبه و ولید در جبهة شرک و بت پرستی.
بارقیس از امیرمؤمنان نقل می کند که آیة فوق دربارة ما نازل گردیده است
2. صحیح بخاری, ج5, باب قتل ابی جهل و ج6 , تفسیر سورة الحج, ح 3747, 3751, 3750.
*اللهمَّ عجل لولیک الفرج*
هدایت شده از عصر قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ توضیحات امام جمعه شیراز از شهادت امام جمعه کازرون
✅ @Asre_qom