eitaa logo
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
8.9هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
577 ویدیو
36 فایل
موسسه متا 🔹مدیر: حجةالاسلام سیدمحمدصدرا متولی‌امامی 🎯هدف: - تربیت نیروهای نخبۀ انقلابی با رویکرد تمدن نوین اسلامی - پیگیری نظریه پولطلا ادمین @En_Gholami 09132079683 💬گروه پروژه های پولطلا: https://eitaa.com/joinchat/2527395853C5758355578
مشاهده در ایتا
دانلود
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
✍️بزرگ‌ترين خطر برای جمهوري اسلامی 💎در روايتي از رسول الله(ص) مي خوانيم: العباده مع اكل الحرام كالبناء علي الرّمل. عبادت کسي که حرام خواري مي‌کند مانند ساختماني است که بر روي شن زاري روان بنا شده باشد». (عدة الداعي، ص 153). 🔹اوايل دهه هشتاد بود كه در مشهد، قبل از اذان صبح روبروي كوچه سرشور حركت مي‌كردم كه ديدم جمعي از بزرگان از جمله مرحوم و و دو نفر ديگر از علما، روبروي مسجد مرحوم آيت‌الله مرواريد نشسته بودند و خوش و بش مي‌كردند! ملازم اين بزرگواران بودم تا اذان صبح. بعد از نماز، در حالي كه مرحوم آيت‌الله مجتهدي محاسن خود را شانه مي‌كردند، باب سخن را گشودم و درباره مسأله‌اي گفت‌وگو مي‌كرديم. به فراخور بحث فرمودند: يك زماني قم خشكسالي شد. مرحوم آيت‌الله خوانساري نماز باران اقامه كردند. در اين نماز امام خميني بود، آيت‌اله اراكي بود، آيت‌اله گلپايگاني بود و... رودخانۀ قم پر شد. بعد فرمودند: دشواري‌هاي مسير ما، به دليل حرام‌خواري و شبهه‌ناك شدن غذاهاست. زندگي‌ها عوض شده آقا! زندگي طلبه‌ها هم عوض شده! قديم در قم، نيمه‌هاي شب، چراغ خانه‌ها روشن بود و اكثر مردم مشغول نماز شب بودند و صداي ناله و دعا بلند بود و... غذاي حرام همه اين بركات را برده است. ☀️مطابق بيان نوراني رسول اكرم، عبادات بنايي محكم دارند، اما بايد اين بناي محكم، بر روي پايه‌هاي مستحكمي نيز بنا شود. اعمال خير همراه با حرام‌خواري، ايجاد بنايي محكم بر پايه‌هاي سست است. 🔸هرچند انقلاب اسلامي در تداوم تعاليم انبيا شكل گرفت، اما تا وقتي نظام پولي جمهوري اسلامي بر پايه حرام‌خوري باشد، سست و لرزان است. ⚠️پول اعتباري و نظام بانكي موجود، زمينه حرام‌خواري، غصب اموال مردم، اكل مال به باطل و تضعيف اقشار مردم در برابر سرمايه‌داران را فراهم كرده است. اين ظلم‌هاي آشكار با جايگاه نوراني ولايت فقيه هماهنگ نيست و در آينده، يكي به نفع ديگري بايد كنار زده شود. هميشه در كلاس‌هاي تمدن‌شناسي گفته‌ام كه تمدن‌ها تحميل‌گرند و غير خود را بر نمي‌تابند. برپايي متوقف بر تثبيت پايه‌هاي نظام اقتصاد و معیشت اسلامی، با كمك پول ثابت است. چراكه در پول ثابت، امكان خلق پول ظالمانه نيست. «پولطلا» مورد استفاده انبيا و اولياي الهي بوده، همچنين تمامي احكام و آموزه‌هاي اقتصادي اسلام بر پايه نقدين (طلا و نقره) بيان شده است و به لحاظ خلقتي، اكسيدناپذير، تقسيم‌پذير و داراي ارزش بين‌المللي مي‌باشد. 🔹رسول خدا(ص) فرمودند: کسي که کسبش حرام است خداوند هيچ کار خيري را از او نمي پذيرد، چه آن کار صدقه باشد چه آزاد کردن بنده؛ حج باشد يا عمره. خداوند متعال به عوض پاداش اين کارها، گناه براي او ثبت مي کند و آنچه پس از مرگش باقي مي ماند توشه دوزخ او خواهد بود. (ثواب الاعمال، ص 283) @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🏅وجدان داشته باشید. #گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری : 🔸اگر نعوذبالله بالای سر کارخانه شراب‌سازی، جناب سلمان فارسی را هم قرار دهید، به حسب عادی، همان شراب تولید می‌شود. 🔹وقتي مدير و كارشناسِ نمازشب‌خوان در بانك مركزی بگذاريد، ولی «معادلهٔ نشر اسكناس» معادلهٔ ربوی باشد، به توسعه ربا، اشاعهٔ اخلاق مادّي و اقامهٔ فساد ختم می‌شود. پ ن : مدیریت انسان‌های خوب بر ساختارهای ظالمانه، مشکلی را حل نمیکند و بلکه مشکل را پیچیده‌تر مینماید. علت تخریب استاد میرباقری، فهم عمیق ایشان از ذات نهادهای تمدنی است. 🔖موسسه متا
📝سرفصل ها و عناوین دورۀ کوتاه مدت آشنایی با مطالعات تمدنی #گروه_غرب_شناسی_متا @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📝سرفصل ها و عناوین دورۀ کوتاه مدت آشنایی با گفتمان های تولید علم و تمدن #گروه_علم_و_تمدن_متا @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📝سرفصل ها و عناوین دورۀ کوتاه مدت معیشت و اقتصاد #گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
☝️توضیح : دوره های فوق به درخواست موسسات و تشکل ها برنامه ریزی شده و در زمانبندی موردنظر متقاضی برگزار خواهد شد. ترم های جدید موسسۀ متا به زودی اعلام میگردد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌 دیدار و گفتگو با حجت الاسلام محمد حسین متولی امامی درباره چگونگی مواجهه با نظریات معیوب توسعه غربی.../ اصفهان #الگوی_پیشرفت_اسلامی #توسعه_محرومیت_زاست @olgou4
◾️شهادت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام ، تسلیت باد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🏅سلسله یادداشت های پولطلا در خبرگزاری تسنیم پرونده «باج‌ِ باجه»، بخش 166 - 7تیر98 https://tn.ai/2041836 یادداشت از: مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی (متا) با همکاری هیئت اندیشه‌ورز اقتصادی خبرگزاری تسنیم 🔍جای سؤال است که با وجود اشکالات اثبات شده و روشن، و با توجه به معایب قابل توجه مکانیزم «پول اعتباری»، چرا کسی متعرض آن نمی‌شود و الگوهای جایگزین همچون «پولطلا» نتوانسته جای خود را برای اداره‌ی بخش پولی اقتصاد در ایران و نیز در جهان باز کند؟ آیا اینکه الگوی پولطلا تا به حال اجرایی نشده، خود دلیلی بر وجود اشکالات این طرح نیست؟ پاسخ این پرسش راهبردی را در یکی از مطالب پربازدید سایت خبرگزاری تسنیم بخوانید: https://tn.ai/2041836 #گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔍جلسۀ آموزشی ارزهای دیجیتال (با تمرکز بر بیت کوین) ارائه : 🔹آقای مهندس غلامی : تحلیل نوسانات حال و آیندۀ طلا و دلار با توجه به قیمت بیت کوین 🔹جناب آقای شاه علی : (سابقۀ 10سالۀ کار میدانی در موضوع پولهای دیجیتال) تبیین وضعیت رمزارزها و بیت کوین در ایران و جهان ◻️یکشنبه 9 تیر 1398 - ساعت 18 تا 20 🙏با توجه به پیوستگی مباحث، لطفا راس ساعت 18 تشریف بیاورید. مکان : اصفهان. خ ابن سینا. خ سنبلستان. امامزاده درب امام. سالن فرهنگی @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
✍️بیت کوین، پول تراز اسلامی یا توطئۀ غربی!؟ 🔍بیت کوین به عنوان یک واحد پولی دیجیتال از سال 2009 با قیمت چند صدم دلار مطرح گردید و پس از نوسانات بسیار، اکنون به قیمت 11806 دلار رسیده است. 📝در یک سال اخیر، جریان های انقلابی و حوزوی وارد بحث ارزهای دیجیتال شده اند و با نگاه های مختلف به آن پرداخته اند. این موضوع مبهم، دیدگاه های متناقضی را رقم زده است. ⚔️از سویی برخی صاخبنظران "بیت کوین" را توطئۀ آمریکا میدانند و در سوی دیگر عده ای از اساتید "بیت کوین" را مصداق امروزی پول اسلامی معرفی کرده اند. 💡در جلسۀ "ارزهای دیجیتال" به تبیین این موضوع و مقایسۀ "بیت کوین" با ساختارهای پولی دیگر میپردازیم. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
🔍جلسۀ آموزشی ارزهای دیجیتال (با تمرکز بر بیت کوین) ارائه : 🔹آقای مهندس غلامی : تحلیل نوسانات حال و
✍️در جلسۀ آموزشی ارزهای دیجیتال مطرح شد : 🔍بیت کوین به عنوان یک واحد پولی اعتباری پست مدرن، در مقابل سیستم دلاری و سلطۀ دولتهای مدرن مطرح شده است. تعداد کل بیت کوین 21میلیون است که تاکنون 18میلیون آن تولید شده و بقیه نیز طی یک فرآیند دیجیتالی تولید میشود. 🔹معاملات بیت کوین بدون رهگیری سیستم بانکی شکل میگیرد و قابل نظارت و رهگیری نیست. با توجه به نامتمرکز بودن سرورها و همچنین "اپن سورس" بودن برنامه، امکان سوءاستفادۀ به سبک دلار وجود ندارد. 🔴البته در طول 10 سال گذشته نوسانات زیادی در ارزش بیت کوین اتفاق افتاده که در اثر تغییر تقاضا بوده است. مدیریت این نوسانات میتواند امکان سوءاستفادۀ برنامه ریزی شده را برای دارندگان عمدۀ بیت کوین فراهم کند. ⭕️بیت کوین یک پول اعتباری بدون هیچ پشتوانه و حمایت دولتی ست و فقط در اثر تقاضای کاربران ارزش میابد. ⚔️در مقایسۀ بین بیت کوین، دلار، ریال و پولطلا؛ نوسانات ارزش پولطلا در بلندمدت وجود ندارد. بنابراین پولطلا بهترین گزینه برای قیمت گذاری کالاها و خدمات است. 🏅البته سرعت نقل و انتقال دیجیتال بیت کوین، مزیتی بر طلا میباشد. پول دیجیتال مبتنی بر طلا هم وجود دارد که میتواند این مزیت را تامین نماید. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
توئیت تامل برانگیز خبرنگار اصفهانی👆 ⚠️احساس خطر بانک مرکزی از فعالیت ضدربا در امامزاده ها @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
✍️با كدام سنت فكري مي‌خواهيم تمدن بسازيم؟ 🔺به بهانۀ تصرّف مکان موسسۀ متا، توسط مؤسسۀ بينش مطهر🔺 ⚠️در روزهاي اخير، مؤسسۀ بينش مطهر، مكاني را كه سال‌ها با خون دل دوستان متا آمادۀ فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي شده بود، (امامزاده درب امام) به راحتي تصرف كرد. ▫️آماده‌كردن يك امام‌زاده براي فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي، بدون آنكه به جايي وابستگي مالي و ستادي داشته باشي، كار ساده‌اي نيست، اما تصرف يك مجموعه فكري ـ فرهنگي با زور و كمك برخي مسئولين، بسيار راحت و گاه مقتدرانه است. ◾️داستان غم‌انگيز تضعيف يا فروپاشي مجموعه‌هاي فرهنگي حزب‌اللهي، تاريخي به قدمت تاريخ جمهوري اسلامي دارد : از همان سال‌هايي كه شهيد آويني را با تحقير و توهين از حوزه هنري اخراج كردند، تا زماني كه تيم وحيد جليلي را با توقيف مجله سوره مهر پاشيدند، تا همين اخيراً كه تيم متفكرين سوره انديشه را آواره نمودند، يا مجموعه اشراق با آن‌همه زيرمجموعه فكري و اثرگذار را در هم كوبيدند و يا سيمافكر، كه ميلياردها براي آن هزينه شده بود را به راحتي از كار انداختند و... 🔸اين رويه غلط و مشكوك، براي مسئوليني كه به پول و قدرت وصل شده‌اند و دركي از سختي‌هاي نيروسازي و جبهه‌سازي فكري ندارند، عادي است. به‌صورت طبيعي، مباحث فكري، شكل و رويكرد انتقادي تند و تيز دارند و براي پيدا كردن راه، گاهي بايد همه چارچوب‌هاي ذهني را فروريخت و از نو بازسازي نمود. در اين شرايط، سازمان‌هايي كه منافع‌شان به خطر افتاده، شروع به فشار و تهديد مي‌كنند و حتي امثال شهيد آويني را نيز نمي‌توانند تحمل كنند. 🔻اين وضعيت، مانع از شكل‌گيري سنت‌هاي ريشه‌دار فكري و فلسفي است و مجال تمركز علمي را از نخبگاني انقلابي مي‌ستاند. در نتيجه تنها مؤسسات و نهادهايي باقي مي‌مانند كه وابسته به يك قدرت سياسي باشند. وقتي يك فرهنگ، سنت فكري نداشته باشد، قدرت ساختن و حركت رو به آينده نيز نخواهد داشت. 🔹اگر تمدن صفوي بنا شد، بر پايه‌هاي فقه مكتب حله و جبل عامل و عرفان شيعي سيد حيدر آملي سوار شد. اگر انقلاب اسلامي شكل گرفت، بر پايه سنت فقهي مكتب قم و مكتب عرفاني نجف سوار شد. تمدن غرب جديد هم داراي سنت فكري است. دانشگاه‌هاي آكسفورد، سوربن، كمبريج و فرانكفورت و... كه هر يك، مهد مكاتب فلسفي و علمي جديد هستند، بعضاً در قرون وسطي، كليساهايي بودند كه بعد از هزار سال كار علمي مستمر و صبورانه، سنت علمي و فلسفي غرب جديد را ايجاد كردند. 🔳اگر مسئولين جمهوري اسلامي و حتي نيروهاي انقلابي، از جمع‌هاي فكري و نخبگاني خود مراقبت نكنند، چگونه مسير انقلاب اسلامي را مي‌خواهند طي كنند؟ مگر اين راه بدون تفكر و اشارت به حقايق انقلاب اسلامي رفتني است؟ 💡با توکل بر خدا، مقاومت مي‌كنيم تا كلاس‌هاي متا تعطيل نشود، اما اين داستان وقتي غم‌انگيزتر مي‌شود كه جمع‌هاي حزب‌الهي را با هم‌ديگر خط بزنند و ماها را در برابر يكديگر قرار دهند! @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔥خلق پول بانکی با سرعت وحشیانه ای ادامه دارد. از 2000.000.000.000.000 تومان عبور کردیم. 🏅با «پولطلا» خود را از این کلاه برداری سازمان یافته نجات دهید. #گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
✍️« بیت‌کوین» باد هواست؛ «پولطلا» را دریابید. 📝سلسله یادداشت های پولطلا در خبرگزاری تسنیم https://tn.ai/2048145 پرونده «باج‌ِ باجه»، بخش 167 - 16تیر98 💵دلار اعتباری طی ۷دهه حاکم بی‌رقیب اقتصاد دنیا بوده و منافع سرشاری برای صهیونیست‌های فدرال رزرو داشته است. اکنون هم ماینرها و سیاستگذاران پولی توجه ندارند که ارز دیجیتال همان اشکالات را در سطح بسیار بالاتری دارد. 🏅«پولطلا» راه‌ رهایی از یوق صهیونیست‌هاست. 🎯به نظر می‌رسد مناسب است هدف‌گذاری طرح تصرف نظام پولی و استقرار «پولطلا» در جامعه‌ی ما در 6 سطح پیگیری شود: 1- خانوادگی 2- ارگانی 3- استانی 4- کشوری 5- جهان اسلام 6- بین المللی 🔍توضیحات تکمیلی در https://tn.ai/2048145 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دورۀ نوروزی "نظام پولی" قسمت2⃣1⃣: محذوریت اجرای احکام شرعی- عقود شرعی 🔴عقود شرعی بر بستر "ریال" ممکن نیست و آنچه تحت عنوان مضاربۀ بانکی مطرح میشود، بازی با کلمات است. 🔺عبارت "بانکداری اسلامی" موجب فریب جامعه شده و اندیشمندان را از توجه به ماهیت ظالمانۀ بانک بازمیدارد. 🏅پولطلا ؛ تحریم گریز و تورم ناپذیر @MataNevesht BinesheTamadoni.ir کانال پخش آنلاین ویدئوهای متا در آپارات : https://www.aparat.com/BinesheTamadoni.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️مکانیزم مبادلات خارجی با «پولطلا» 🏅نکته : بیت المال میتواند با مدیریت حباب سکه، ضرب و ذوب «پولطلا» را مدیریت نماید. #گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔍اقتصاددانها ادعا میکنند در یک نقطه اشتراک نظر دارند: #انحصار در هر موضوع اقتصادی ویرانگر است. ⭕️صداقت این ادعایشان را در برابر انحصار پولی بانک مرکزی ارزیابی کنید. 🏅«پولطلا» انحصار معیشت جامعه را از دست بانکداران خارج میکند. #گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🏅در ترم تابستانۀ متا به دو پرسش زیر پاسخ داده میشود : 1️⃣چرا سیستم اقتصادی مدرن برای ما کارآمد نیست؟ 2️⃣نظام پولی موردنظر فقه برای دولت اسلامی چیست؟ @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️⚡️ تقریبا همه تعاریف اقتصاد مدرن با تعاریف اقتصاد اسلامی در تعارض است/ چرا در دانشگاه امام صادق علیه السلام کتاب منکیو تدریس می شود؟! 👌در حال حاضر در کشور به مسئله خطرناک سیاست‌های پولی و مالی کینزی مبتلا هستیم. ما نمی‌توانیم کشور را با وضعیت بانک‌های فعلی خوب اداره کنیم. بانک‌های فعلی ده‌ها اشکال دارند. 👌اشکال اول آن‌ها این است که تعریف پول از نظر دستگاه پیامبران را متوجه نشده‌اند. آن‌ها پول را «اعتبار» می‌دانند؛ درحالی‌که از نظر فکر اسلامی باید خود پول ارزش داشته باشد؛ اصطلاحاً خود پول باید مال باشد. اگر به پول قید مالیّت بدهیم و ابزار انتقال خود را یک شیء ارزشمند قرار دهیم، سیاست‌های اغنیاء نمی‌تواند ارزش آن را به حدی که الآن مشاهده می‌کنید، بالا و پایین کند. در حال حاضر مشکل کشور کاهش ارزش پول است و همه امور از جمله زندگی مستضعفین و مردم را تحت شعاع قرار داده است. خب این یک مشکلی است و حوزه علمیه نمی‌تواند از این بگذرد؛ اگر بخواهیم آن را ریشه‌ای حل کنیم، باید به سمت این برویم که ببینیم تعریف پول در دانشگاه‌های اقتصادی کشور درست مطرح می‌شود یا خیر؟ 👌من وقتی سرفصل‌های دانشگاه‌ها را نگاه می‌کنم، خیلی نگران می‌شوم؛ بسیار میان تعاریف آن‌ها با تعاریفی که در روایات و آیات ما مطرح‌شده است فاصله می‌بینم. مثلاً شما همین دانشگاه محترم امام صادق علیه السلام را ببینید. خب از اساس زحمت آقایان بر این بود که یک دانشگاهی بسازند که نیازهای انقلاب اسلامی را پاسخ دهد و انصافاً هم این دانشگاه در بعضی از حوزه‌ها خوب پیشرفت کرده است ولی دانشگاه امام صادق علیه السلام امروز مبتلا به این تعاریف غلط در حوزه اقتصاد است؛ به نظرم نود درصد یا درصد بالاتری از تعاریفی که در کتب این دانشگاه تدریس می‌شود با تفکرات انبیاء فاصله دارد. 👌مثلاً کتاب گریگوری منکیو را آنجا درس می‌دهند؛ همین کتاب را ببینید و ورق بزنید و نگاه کنید که آیا پیامبران و آیات و روایات ما واقعاً همین تعاریف را مبنا قرار داده‌اند یا خیر؟ یعنی می‌خواهم صحبت از یک مصیبت و فاجعه داشته باشم؛ما هم می‌خواهیم کشور را با این تعاریف اصلاح کنیم و هم خود این تعاریف، «حجیت نایافته» و مبتنی بر همین تعاریف تجربی موجود است. 👌البته اقتصاد، یکی از این حوزه‌ها است ولی من یکی از مهم‌ترین ریشه‌های مشکلات حوزه اقتصاد را تعریف غلطِ پول می‌دانم؛ پول در اسلام مبتنی بر ده‌ها باب روایی از جمله باب روایات مربوط به زکات است؛ پول به لازمه این روایات، باید امر واقعی باشد، شارع مقدس نظر خاص درباره پول دارد؛ ما نمی‌توانیم پولِ به معنای اعتباری و الکترونیکی آن را به عنوان «ابزار مبادله» قرار دهیم. خیلی راجع به این بحث‌ها باید گفتگو شود. 👌[پول در روایات] ده‌ها لازمه فنی پیدا می‌کند؛ پول یک امر پیچیده است. به نظرم دانشگاه‌های ما و متخصصین حوزه اقتصاد تأثیر پول بر سبک زندگی را نتوانسته‌اند تحلیل کنند، تأثیر پول بر اخلاق را نتوانسته‌اند تحلیل کنند؛ این خیلی بد است که ما این همه از نظر علمی عقب‌افتاده و متکی بر نظریات معیوب پوزیتویستی هستیم. إن‌شاء الله امیدوارم که بعداً وقتی راجع به بانک مرکزی صحبت می‌کنیم، در این حوزه وارد بحث تفصیلی شوم؛ ولی چون حوزه مهمی است یک اشاره کنم؛ ما اجمالاً معتقدیم که بانک مرکزی باید «سود ارتباطی» را و نه «سود اقتصادی» را اصل قرار دهد؛ سود ارتباطی عبارت از آن سودی است که انسان‌ها از ارتباط با هم دیگر به نحو تکاملی می‌برند. این خیلی مسئله مهمی است. ما نمی‌توانیم محور تعادل اجتماعی را «سود اقتصادی» قرار دهیم؛ درحالی‌که همه سیاست‌های پولی و مالی ما، تعدیل کلان جامعه حول «ارزش ‌افزوده» را پیگیری می‌کند. این بحث را می‌گذارم برای زمانی که ما به مسئله اقتصاد و پول و شغل می‌پردازیم. حجت الاسلام علی کشوری/ نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷ @olgou4