eitaa logo
مرصاد (وقف بر شهید جواد الله کرم)
234 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
35 فایل
زیرمجموعه گروه مدافعین حریم ولایت سید علی اینجا سنگر کمین است تخصص ما شکار لاشخورها و کفتارهای نفوذی است
مشاهده در ایتا
دانلود
چیست؟ (قسمت اول) [1] نامی است که بر اطلاق می‌شود و تلفظ اروپایی است به معنی «قدیمی» و «کهن». این واژه به شکل قباله برای ما آشناست. پیروان آئین کابالا یا [2] این مکتب را «» می‌خوانند و برای آن پیشینه‌ای کهن قائل‌اند. برای نمونه، مدعی است که (قباله) در اصل است رمزگونه که از سوی به ، و و و ، نازل شد و حاوی بود. به ادعای ، نه تنها بلکه تمامی و و حتی ، چون و و و غیره، دانش خود را از این کتاب گرفته‌اند. مادام بلاواتسکی برخی از ، چون و و ، را از پیروان آئین کابالا می‌داند. [3] این ادعا نه تنها نپذیرفتنی است بلکه برای ، به عنوان یک ، پیشینه جدّی نمی‌توان یافت. مشارکت در فکری رازآمیز و عرفانی به در اوایل سده اوّل میلادی می‌رسد. ولی واضع مکتب جدید فکری نبود و کار او را باید به ارائه در قالب و محدود دانست. به عبارت دیگر، فیلو بیشتر یک است تا . در نیز چنین است. نحله‌های فکری گسترده – رازآمیز که در فضای پدید شد بر نیز تأثیر گذارد و برخی آشنا با مباحث عرفانی پدید شدند که مهم‌ترین آنان (سده چهارم هجری/ دهم میلادی) است.، ساکن بغداد، از متفکرین و نویسندگان برجسته قرائی [4] است و به تعلق ندارد. دو کتاب اصلی او، و ، نیز به زبان عربی است. [5] اوج تولید فکری یهودیان در عرصه اندیشه عرفانی در دوران پیش از کابالا، دو (آفرینش‌نامه) [6] و (روشنایی نامه) [7] است. این دو رساله را باید تلاشی دانست برای ارائه در رایج در . بدین‌سان، چون «»، «»، «»، «»، «» و غیره به راه یافت؛ در کوه بر (ع) است و سپس ، ، به حامل آن در و [8] ، به حامل آن در دنیای بدل می‌شود. این همان است که اینک جامه رازآمیز پوشیده است. این میراث نه چندان غنی، که قباله () خوانده می‌شد، در به پیدایش انجامید. تا زمان فوق، قباله (کابالا) واژه‌ای عام بود و مصداقی مشخص نداشت. نه کتابی به این نام در کار بود نه مکتبی جدّی از عرفان یهودی. از زمان تدوین /_کتاب_زوهر در اواخر سده سیزدهم میلادی، واژه قباله (کابالا) به‌طور عمده به این کتاب اطلاق شد و پیروان این مکتب جدید نام گرفتند. کابالا، تصوف یهودی، نیز به شدت متأثر از فرهنگ اسلامی است و حتی بسیاری از مفاهیم آن شکل عبری مفاهیم رایج در فلسفه و عرفان اسلامی است. درواقع، اندیشه‌پردازان مکتب کابالا، به دلیل زندگی در فضای فرهنگ اسلامی و آشنایی با زبان عربی، به اقتباس از متون مفصل عرفان اسلامی دست زدند و با تأویل‌های خود به آن روح و صبغه یهودی دادند. این کاری است که یهودیان در شاخه‌های متنوع علم و دانش انجام دادند. برای نمونه، باید به مفاهیم هوخمه [9] (حکمت)، کدِش [10] (قدس)، نِفِش [11] (نفس)، نِفِش مدبرت [12] (نفس مدبره)، نِفِش سیخلت [13] (نفس عاقله)، نِفِش حی [14] (نفس حیات‌بخش)، روح [15] و غیره در کابالا اشاره کرد. مکتب کابالا نیز به دو بخش حکمت نظری [16] و حکمت عملی [17] تقسیم می‌شود. در تصوف کابالا بحث‌های مفصلی درباره خداوند و خلقت وجود دارد که مشابه عرفان اسلامی است به ویژه در تأکید فراوان آن بر مفهوم «نور» و مراحل تجلی آن. آنچه از زاویه تحلیل سیاسی حائز اهمیت است، شیطان‌شناسی [18] و پیام مسیحایی [19] این مکتب است و دقیقاً این مفاهیم است که کابالا را به عنوان یک ایدئولوژی سیاسی معنادار می‌کند. پیدایش کابالا سرآغاز طریقت کابالا به اوایل سده سیزدهم میلادی و به اسحاق کور (1160-1235) می‌رسد. او در بندر ناربون (جنوب فرانسه) می‌زیست و برخی نظرات عرفانی بیان می‌داشت. تعالیم اسحاق کور چون سایر آموزش‌های عرفانی است که برای کمال معنوی مراتب مختلف قائل‌اند و سیری استعلایی را برای رسیدن به کمال مطلق پیشنهاد می‌کنند. مفهوم عین صوف [20] ساخته اوست. https://eitaa.com/The_Zionist_leaker
این مفهوم را، که به معنی «لایتناهی» است، اسحاق به معنی خداوند به کار برد ولی بعدها به معنی نظام هستی به‌طور عام به کار گرفته شد. [21] دوران شهرت در مصادف است با ، (1213-1276). جیمز اوّل از سال 627 ق./ 1229 م. به هجوم برد و موجی از را علیه برانگیخت که [22] خوانده می‌شد. در حوالی نیمه سده سیزدهم میلادی جیمز اوّل آراگون، که اینک به شهرت داشت، از قدرت‌های سیاسی و نظامی درجه اوّل اروپا و از _های_صلیبی به شمار می‌رفت. با رابطه نزدیک داشت؛ وزیر مالیه‌اش (جودا دلا کاوالریا) بود و در دربارش یهودیان ثروتمند دیگر نیز حضور داشتند. در تهاجم جیمز به سرزمین‌های اسلامی، این یهودیان نقش مهمی ایفا ‌کردند و حکومت شهرهایی که به اشغال در می‌آمد عموماً به ایشان واگذار می‌شد. در این زمان یک خاخام یهودی به نام معروف به (1194-1270)، در دربار جیمز حضور داشت که با نام اسپانیایی بناستروگ داپورتا نیز شناخته می‌شود. نهمانیدس «بزرگترین مقام دینی [یهودیان] عصر خود در اسپانیا» به شمار می‌رفت و در اسپانیا زمانی که از «»، به معنای مطلق کلمه، سخن می‌رفت منظور بود. نهمانیدس با قدرتمند آن زمان و ، دوستی نزدیک داشت و مورد علاقه فراوان و مشاور جیمز اوّل بود. [23] @Abumahdi نهمانیدس با الهام از نظرات اسحاق کور در شهر گرونا یک مرکز فعال تصوف یهودی ایجاد کرد. مرکز فوق در پیدایش فرقه کابالا، اشاعه آن در سراسر شبه جزیره ایبری و تولید انبوهی از رساله‌های کابالی نقش اصلی را ایفا نمود. مورخین یهودی جایگاه نهمانیدس را در پیدایش و اشاعه کابالا مهم و تعیین‌کننده می‌دانند. تألیفات نهمانیدس حدود 50 کتاب و رساله در سه زمینه تفسیر تورات، فقه تلمودی و کابالاست. رساله‌های نهمانیدس تا سال 1325 میلادی منبع اصلی تغذیه فکری کابالیست‌ها بود. https://eitaa.com/The_Zionist_leaker
تصوف مدعی شناخت خداوند، آفرینش و رازهای نظام هستی بود؛ تکاپویی ذهنی که برای هر انسان جاذبه شگرف دارد. اندیشه‌پردازان و گردانندگان فرقه کابالا مدعی‌ بودند که این است؛ اسراری است که خداوند به‌طور شفاهی و خصوصی به موسی ابلاغ کرد تا تنها در اختیار محرمان قوم برگزیده قرار گیرد. است و همه‌فهم از مفاهیم رازآمیز هستی که آن . این اسرار از زمان ، نسل به نسل، در به ماند تا به امروز رسید. عنوان () ناظر به دعوی کهنسالی میراث فوق است. این ادعا در فضای آن روز قاره اروپا، که ساحری و کیمیاگری بازار گرم داشت، جاذبه‌ای شگرف یافت و تأثیری چنان عمیق برجای نهاد که تا به امروز پابرجاست. مکتب کابالا کارکرد احیاء و ترویج آرمان های را به دست گرفت و این آرمان‌ها در و و (بوش_پدر/ایوانجلیست‌ها) سده‌های پسین جای داشت. در سده چهاردهم میلادی، هسته‌های فرقه کابالا در جوامع یهودی سراسر جهان، به ویژه در بنادر ایتالیا، گسترده شد. از طریق ایتالیا، که قلب جهان به شمار می‌رفت، پیشگویی‌های اسرارآمیز درباره و او، به (/اسراییل/ارض_موعود) ، رواج یافت و در و سایر کانون‌های فکری و سیاسی دنیای مسیحی را به شدت متأثر ساخت. در تمامی این دوران ، یکی پس از دیگری، درباره () پیشگویی می‌کردند. یک نمونه ، ، است که ظهور را در سال 1358م. پیش‌بینی می‌کرد. @AbuMahdi / در اواخر ، با تدوین کتاب زهر [24] تصوف رازآمیز کابالا به صورت یک نظام فکری و عملی سامان‌یافته و منسجم درآمد و شکل نهایی خود را یافت. این کتاب را (1240-1305) در سالهای 1280-1286 نوشت. «»، به معنی «» و «»، با واژه‌های مشابه در زبان عربی خویشاوند است. کتاب زهر نوشته‌هایی است در تفسیر و تأویل و سایر کتب مندرج در عهد عتیق به زبان آرامی. این کتاب به شیوه شده که از زبان نماد و تمثیل و داستان‌های رازآمیز برای بیان عقاید خود بهره می‌بردند. https://eitaa.com/The_Zionist_leaker
برای معتبر کردن کتاب خود، آن را به گذشته‌های دور، به حاخامی به نام منتسب کرد که گویا در سده دوّم میلادی می‌زیست: شمعون بن یوحای از چنگ رومی‌ها می‌گریزد، به مدت 13 سال در غاری پناه می‌گیرد، در این مدت به عبادت و تفکر می‌پردازد و سرانجام رازهای هستی بر او آشکار می‌شود. موسی به‌کلی منکر تدوین این کتاب بود و ادعا می کرد یک زن یهودی و دخترش برخی دستنوشته‌های قدیمی را در اختیار او نهادند و وی در میان آنها کتاب زهر را یافت. این کتاب از همان ابتدا مورد تردید قرار گرفت و از جمله زن و دختر فوق منکر داستان موسی لئونی شدند. مضمون کتاب و اشارات تاریخی آن نیز قدمت منتسب به آن را مردود می‌سازد. برای نمونه، بسیاری از شخصیت‌هایی که در کتاب زهر از آنان یاد شده معاصر شمعون بن یوحای فوق‌الذکر نبودند. امروزه محققین، اعم از یهودی و غیریهودی، تردیدی ندارند که کتاب زهر در فاصله سال های 1270 تا 1300 میلادی تدوین شده و مصنف آن موسی لئونی است. [25] انتشار کتاب زهر یک‌باره صورت نگرفت. ابتدا برخی یهودیان نامدار، به ویژه ، در آثارشان به بخش‌های کوتاهی از زهر، به عنوان یک اثر کهن و معتبر و نایاب که گویا تنها در دسترس برخی خواص است، استناد کردند و همگان را تشنه آن نمودند. به‌تدریج و در یک دوره نسبتاً طولانی فصل‌هایی از کتاب زهر در محافل کابالی آشکار شد. در سده شانزدهم نسخ دست‌نویس زهر در اروپا پخش شد و سرانجام در سال‌های 1558-1560 به چاپ رسید. این کتاب در سده شانزدهم به زبان‌های لاتین و عبری ترجمه و منتشر شد. در سال‌های 1945-1958 به همراه ، حواشی و توضیحات و اضافات در 22 جلد در به چاپ رسید. در سال‌های 1933-1934 متن کامل زهر در پنج جلد در منتشر شد. این ترجمه در سال 1978 تجدید چاپ شد. [26] در سال 2003 ترجمه منقحی از کتاب زهر در دو جلد منتشر کرد. [27] کتاب زهر مشتمل بر 24 فصل است. بخش عمده این اثر شرح گفتگوهای با حلقه مریدان و شاگردانش است که در آن مکاشفات خود و رازهای هستی را فاش می‌کند. این فصل‌ها نام‌هایی چون «» [28] ()، «» [29] ()، «» [30] ()، «» [31] () و غیره را بر خود دارد. این مجموعه شامل حدود دو هزار صفحه چاپی است ولی پیروان فرقه کابالا مدعی‌اند که این تنها بخش کوچکی از کتاب اصلی است که در گذشته‌های دور چهل شتر آن را حمل می‌کرد. را به سان کشتی نوح می‌دانند که حاملین خود را از توفان نجات می‌دهد؛ نخستین بار از طریق خود را بر _موسی زُهَرْ کرد، ولی بر از طریق ظهور می‌کند و آن () است. مفاهیم رازآمیز این کتاب سرشار از پیشگویی درباره و «» و است. پیشگویی‌های کتاب، از آنجا که به شمعون بن یوحای در سده دوّم میلادی نسبت داده می‌شود، طبعاً حیرت‌انگیز است و اعتماد خواننده را به پیشگویی‌های آینده‌ای که رخ نداده جلب می‌کند. در کتاب زهر «» توصیف شده که سرآغاز دوران است. ابتدا خواهد کرد و راه را برای ظهور خواهد گشود: و . ، که با (ع) انطباق دارد، طبعاً را به این جلب می‌کرد. نیز همان () است. بدین‌سان، از همان آغاز این توانایی بالقوه را داشت که به در میان و بدل شود. ادامه دارد...... https://eitaa.com/The_Zionist_leaker
4_5922654086074728452.pdf
1.47M
📚 #دانلود_کتاب / 55 ✍️ یهود، صهیونیسم و هولوکاست 🔹 نویسنده: اکرم جعفری 🔸 مؤسسه فرهنگی منادی تربیت 📝 توضیحات: نگارنده در کتاب حاضر طی سه بخش تحت عنوان «یهود»، «صهیونیسم» و «هولوکاست» بر آن است تا ابزارسازی مساله هولوکاست توسط صهیونیسم و کشورهای حامی او در راستای سلطه بر سرزمین فلسطین را روشن سازد. سوای از مسائل تاریخی که صحت این جریان را مورد تردید قرار می‌دهد، این مساله که دستاویز قرار دادن هولوکاست حربه‌ای برای موجه جلوه دادن‌ اقدامات صهیونیست‌ها، در اقدامات جنایت‌کارانه در سرزمین فلسطین است نیز مورد بحث قرار می‌گیرد. @AbuMahdi