eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.3هزار عکس
8.9هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴زنان پاکدامن و عفیف شاهنامه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در اغلب زنانی که نام آورده می‌شوند، اهل عفت و پاکدامنی بوده‌اند و به عفت و پاکدامنی خود نیز افتخار می‌کرده‌اند. به عنوان مثال، تهمینه همسر رستم و منیژه دختر افراسیاب را می‌توان ذکر کرد: تهمینه، همسر رستم و مادر سهراب، ضمن بیان اینکه زیباتر از من در گیتی کسی نیست متکبرانه و مغرورانه (دو ویژگی ارزشمند زنان عفیف و پاکدامن) چنین می‌گوید: به گیتی ز خوبان مرا جفت نیست چو من زیر چرخ کبود اندکیست کس از پرده بیرون ندیدی مرا نه هرگز کس آوا شنیدی مرا حکیم ابوالقاسم در داستان بیژن و منیژه از زبان منیژه، دختر افراسیاب، چنین می‌گوید: منیژه منم دخت افراسیاب برهنه ندیدی رخم آفتاب @Ahmadhoseinsharifi 🌹
❇️ اجماع فقها بر وجوب «الزام به حجاب توسط ولاة امر (حکومت)» 🎙 سخنان مهم استاد شهیدی درباره وجوب الزام حکومت به حجاب 📌 فایل صوتی در کانال تنبیه الأمة: https://eitaa.com/Tanbiholomah/66 @Tanbiholomah
👓 در تمام کشورهای دنیا قوانینی برای پوشش (چه زن، چه مرد) دارند و تنها تفاوت کشورها در میزان و حد این پوشش است؛ پس همه عقلای عالم از ژاپن و چین تا آمریکا، همگی قوانینی برای پوشش دارند و در هیچ کشوری پوشش مرد و زن رهاشده نیست. 🔹 با این مقدمه مشخص می‌شود کسانی که معتقدند حجاب نباید الزامی باشد، باید محدوده پوشش مطلوب را مشخص کنند (چون در همه دنیا محدوده‌ای برای پوشش قائل هستند) 🔹 و اگر محدوده پوشش را مشخص کردند به این سؤال مهم پاسخ دهند که اگر شخصی همین میزان پوشش قانونی را هم رعایت نکرد آیا وظیفه حاکمیت برخورد با او هست یا خیر؟! چون اگر در قانون پیش‌بینی برخورد با بی‌قانونی نشده باشد، نزد تمام حقوقدانان دنیا این قانون لغو و عبث و مسخره خواهد بود! 🔹 به عنوان یک نمونه از قوانین پوشش کشورها و مجازات عدم رعایت آن، مثال‌هایی از قبله آمال غربزده‌ها آورده می‌شود که متوجه شویم اتفاقا چقدر قوانین مبسوط و مفصل و مجازات‌هایی برای عدم رعایت پوشش در آمریکا وضع شده است! 1⃣ در آمریکا برهنگی در مقابل انظار عمومی خلاف قانون است، حتی اگر جلوی پنجره در خانه خود شخص باشد! و یا در حیاط خانه خود شخص باشد! و اگر در مقابل کودکان باشد جرم، مضاعف می‌شود! 2⃣ در ایالت لوییزیانا اگر اندام جنسی زن یا مرد آشکار باشد یا زنان بالاپوش نداشته باشند، در اولین ارتکاب ۳ سال حبس و ۲۵۰۰ دلار (معادل ۷۰ میلیون تومان) جریمه می‌شوند! در دومین ارتکاب ۳ سال حبس و ۵۰۰۰ دلار، و در بار سوم تا ۵ سال حبس برای مجرم در نظر گرفته می‌شود! البته برای نداشتن بالاپوش، زنان هنگام شیردادن از این حکم مستثنی هستند و جریمه نمی‌شوند! 3⃣ در ایالت می‌سی‌سی‌‌پی اگر شخص عمدا خود را برهنه کند، ۶ ماه حبس و ۵۰۰ دلار جریمه می‌شود. 4⃣ در ایالت مریلند ۳ سال حبس همراه با ۱۰۰۰ دلار جریمه. ♨️ البته نکته مهم این است که این مجازات‌ها بدون در نظر گرفتن عنوان ((مجرم جنسی)) است که به حبس‌های بلند مدت محکوم می‌شود! 🔻 حال باید روشنفکران غرب‌زده و پیروان آنها توضیح دهند که اگر وجود قانون برای پوشش و پیگیری آن توسط حکومت، خوب و لازم است، چرا این قانون از سمت خدا نباشد؟! و اگر قانون پوشش بد است چرا اصلاح را از قبله آمالتان آمریکا شروع نمی‌کنید؟! 📌 لینک کامل قوانین پوشش در آمریکا: https://www.hg.org/legal-articles/nudity-and-public-decency-laws-in-america-31193 @Tanbiholomah @HozeTwit
🔴 ؛ وظیفه حکومت و نقش مردم؟ قسمت اول/ ریشه‌ها، باورها و عقاید 🔹طبق گزارش مراکز رسمی آماری کشور، قریب 70 درصد زنان و دختران در کشور، به لحاظ تعریف «حجاب شرعی»، بدحجاب محسوب می شوند. موضوع حجاب هرساله با شروع فصل گرما در رسانه های کشور و خطبه های نماز جمعه گُر می گیرد و تصمیمات و اقداماتی در دستور کار قرار می گیرد؛ اما ناگوار است بگوئیم سال به سال این وضعیت بدتر می شود. در این میان چند خطیب نماز جمعه در کشور هستند که بی تعارف بگوئیم خطبه هایشان به ضرر حجاب تمام می شود! عجیب است چرا مخاطب این تشرها، حکومت و دولت و اصحاب قدرت و ثروت نیست؟! 1️⃣ اول؛ حقیر همانند خیلی از دلسوزان، معتقد به در کشور هستم و معتقدم حکومت دینی و دولت ها نباید نسبت به مسئله حجاب و عفاف بی تفاوت باشند. اما معتقدم این «مسئولیت داشتنِ حکومت»، صرفاً به معنای اقدامات خشک، سخت، خلاف قانون و خلاف شرع و ... و در یک کلام اقدامات سلبی نیست. 2️⃣ دوم، ما باید بپذیریم مسئله حجاب اگرچه بسیار مهم است ولی نسبت به مسائل اصلی این کشور، درجه پائین تری دارد. امروز مهم ترین مسائل این کشور عبارتست از: فقر گسترده، تبعیض، اختلاف طبقاتی، فساد گسترده، ناکارآمدی دستگاه ها، سیاست های غلط اقتصادی، نبود عدالت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، مسکن، اشرافی گری طبقات بالادست، گرانی و سایر مشکلات معیشتی ... . اما اینکه اولویت خطبای نماز جمعه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سایر نهادها مسئله حجاب می شود در نگاه ناقص شان به دین است. 3️⃣ سوم؛ اینکه عده ای فکر می کنند بدون اسلامی سازی عرصه های اصلی کشور، می توان حجاب را با ضرب و زور درست کرد، باور غلط دیگری است. مگر می شود بدون اسلامی سازی اقتصاد، بدون اسلامی کردن جامعه، بدون از بین بردن این ساختار طبقاتی که مخالف توحید است، بدون از بین بردن اشرافی گری و سرمایه سالاری، بدون اسلامی کردن بانک ها و بازار، بدون اسلامی کردن دانشگاه ها و ... مسئله حجاب را درست کرد؟ این هم فکر اشتباه دیگری است. 4️⃣ چهارم؛ اینکه عده ای تصور می کنند بدون نگاه ریشه ای به مسئله حجاب و عوامل اصلی بی حجابی، میتوان مسئله حجاب را درست کرد، اشتباه رایج دیگری است. یعنی چه؟ یعنی اینکه ما باید درست تحلیل کنیم که ریشه اصلی معضلات فرهنگی و اخلاقی و بدحجابی و احیاناً حیازدایی و غیرت زدایی از جامعه چیست؟ چرا بدحجابی گسترش پیدا کرده؟ 🔹ببینید حجاب میوه درختِ باورها و عقاید است. کسی که حجاب نمی گیرد در وهله اول مربوط به باورها و عقاید اوست. باورهای ایمانی اگر تقلیدی و تعصبی و شناسنامه ای باشد نتیجه اش همین است که با هجمه های بیرونی براحتی تغییر می کنند. باید این باورهای ایمانی از روی آگاهی شکل بگیرد تا ماندگار شود و در برابر هجمه های بیرونی از دست نرود. تغییر باورها در وهله اول با کارآمدی نظام سیاسی دینی در تأمین و مدیریت امور جامعه امکان پذیر است؛ یعنی اگر حاکمیت دینی نشان دهد که در عرصه مدیریت کشور کارآمد است به طور اتوماتیک وار، باورهای دینی تقویت می شود و البته تزریق آگاهی برای تقویت باورها به روش های گوناگون آموزشی، فرهنگی، رسانه ای و ... بسیار مهم است. نگاه سلبی صرف در این باره، نتیجه عکس می دهد. 5⃣ پنجم؛ طبق آمارهای رسمی، دلیل اصلی عمده این 60، 70 درصد بدحجاب(با ملاک حجاب شرعی)، تغافل نسبت به حجاب، نشناختن فلسفه حجاب، توجیه نشدن، عدم تمایل و ... است. طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس، از این تعداد بین 10 تا 15 درصد بدحجاب حاد(بدحجاب هنجار شکن) هستند و اینکه چند درصد از این 15 درصد هنجارشکن حاد، سیاسی و عامدانه و با هدف مخالفت با اصل اسلام یا مخالفت با نظام جمهوری اسلامی، بدحجابی حاد دارند قابل بررسی است. 🔺حالا شما بگوئید راه حل مواجهه با همه این 70 درصد بدحجاب(با ملاک حجاب شرعی)، اقدامات سلبی است؟! ممنوعیت ها و محرومیت از حقوق شهروندی و دولتی است؟ و آیا مسئولیت حکومت دینی فقط به اقدامات سلبی محدود می شود؟ و آیا اقدامات سلبی، ختم به نتیجه مثبت می شود یا منفی؟ ادامه دارد ... ❇️ لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/modaresian/5186 ❇️ لینک قسمت سوم: https://eitaa.com/modaresian/5187
🔴 وظایف فردی و جمعی ما در باب قسمت پایانی 🔹نقد و بررسی وظایف حکومت اسلامی در باب مسئله با رعایت اولویت‌بندی مسائل اصلی بجای خود باقی است. 🔸در بحث حجاب، اصلی‌ترین وظایف را حاکمیت دارد؛ دولت و مجلس دارند. که بطور کلی اشاره کردیم. اقدامات مبنایی، زیرساختی، فرهنگی، اقتصادی و تولید محتوا و تنظیم مقررات مناسب برای کارکنان دولت و دستگاه‌ها و ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها و در انتها اقدام قهریه مناسب در معدود موارد آن هم در چارچوب شرع و قانون. 🔹اما در کنار حاکمیت، ما مردم و مجموعه‌های خودجوش مردمی هم نسبت به حجاب و تقویت آن وظیفه جدی داریم. اقدامات مبنایی، فرهنگی و ... . 🔸به لحاظ فردی، من و شما و تک تک جامعه وظیفه داریم. چه اینکه بتوانیم کار مبنایی کنیم یا کار فرهنگی کنیم و تولیدات فرهنگی داشته باشیم، چه اینکه با نان حلال و تربیت درست و تقویت باورهای اهل خانواده و مواظبت و مراقبت، برای خانواده خود کاری کنیم و چه در خیابان به وظیفه لسانی خود با بیان خوب و محترمانه و مودبانه بدور از تنش، امر به معروف و نهی از منکر کنیم. 🔹قطعاً تذکرات لسانی با رعایت احترام و ادب و شان اجتماعی، حتماً موثر است. بدون درگیری و حاشیه‌سازی. تذکر محترمانه بدهیم و برویم. 🔸متاسفانه برخی از مدعیان چنان فضایی بوجود می‌آورند و با مغالطات عجیب، همه دلسوزان و منتقدین رویه حکومت و منتقدین برخوردهای نابجا و خودسرانه و خلاف قانون را مخالف اصل و مخالف معرفی می‌کنند و منتقدین را تکفیر کرده و مرتد می‌نامند تا کسی جرات نکند حرفی بزند! 🔹حقیقتاً خطر این تحجر همچون خطر لیبرالیسم، اسلام و انقلاب و این نظام را تهدید می‌کند. تحجر در نشناختن اولویت‌ها، نشناختن ریشه‌ها و عوامل و چگونگی مواجهه با مردم و برخورد با آسیب‌ها، خودش را نشان می‌دهد. 🔸الحمدلله در روزهای گذشته با نقد منتقدین نسبت به برخی رفتارهای خودسرانه در مشهد، مسئولان در سه قوه قضاییه و دولت و مجلس، مواضع عاقلانه و خوبی گرفتند. نباید اجازه داد برخی جریانات، زمینه دوقطبی کردن جامعه را فراهم کنند. باید جلوی این جریانات گرفته شود. با روشنگری و تبیین. ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 مگه بدن و لباس، مسئله خصوصی هر کسی نیست، پس چرا براش محدودیت قائل میشوند؟! 🔹لباس پوشیدن شخص در عرصه عمومی، مسئله خصوصیه یا عمومی؟
🇮🇷 حجاب؛ آرمانِ شهیدان مروری بر آثار حجاب بانوان و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای حفظ و ترویج اسلامی یادداشت خط حزب‌الله را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50594
⚡ بازنشر مطالب سایت مباحثات در موضوع «حجاب و عفاف» 🔹 نکاتی دربارهٔ الزام حکومتی بر حجاب 🖋مهدی برزگر(مدرّس سطوح عالی حوزه علمیه قم) 🗓 سه‌شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۹ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/23005 //////////////////// 🔹 حجاب، الزام حکومتی آن، و چند پرسش 🖋محمدعلی علمی (طلبه حوزه علمیه قم) 🗓 دوشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۹ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/22986 ///////////////// 🔹 از حجاب تا چندهمسری؛ در جستجوی پایانی برای جدال‌های بی‌پایان 🖋 سیدمحمدهادی گرامی 🗓 دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۸ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/22248 //////////////////// 🔹 تأثیر فردگرایی بر گفتمان عدم حجاب اجباری 🖋اباذر افشار 🗓 یک‌شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۷ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/16741 /////////////////// 🔹 حاشیه‌ای بر مناظره امیرحسین ترکاشوند و حسین سوزنچی حجاب‌های علمی‌نگری 🗓 دوشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/15969 /////////////////////// 🔹 توفیق ناتمام حجاب قانونی 🖋 سید فرید حاج سید جوادی 🗓 شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/15905 /////////////////// 🔹 حاشیه‌ای بر حواشی یک فتوا حجاب شرعی در عصر اباحی‌گری و الحاد 🖋علی‌اشرف فتحی 🗓 جمعه، ۱۸ تیر ۱۳۹۵ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/10836 ////////////////////// 🔹 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام محمدرضا سالاری‌فر بدحجابی به مثابه امر روانی یا عمل سیاسی؟ 📖 سه‌شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/10272 https://mobahesat.ir/10379 //////////////////////// 🔹 حجت‌الاسلام دکتر حسین بستان نگاهی جامعه‌شناختی به بدحجابی و راه‌کارهای مقابله با آن 🗓 شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۴ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/9434 ///////////////////////// 🔹 در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کریم خان‌محمدی؛ احیای مساجد و محلات؛ راه‌حل تقویت حجاب 🗓 شنبه، ۶ دی ۱۳۹۳ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/5864 //////////////////////// 🔹 گوشه‌هایی از تاریخ حوزه علمیه قم به روایت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی؛ حاج شیخ بعد از قصه کشف حجاب زیر و رو شد 🗓 دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ 🔻🔻🔻 https://mobahesat.ir/3122 ///////////////////// 🔸 مطالب منتشر شده لزوما دیدگاه مباحثات نبوده و با هدف بحث و تضارب آراء در موضوعات مختلف منتشر می‌شود. 🔻🔻🔻 @mobahesat
♦️‏امر به معروف و نهی از منکر در متون دینی یک اصل مترقی برای مسئولیت پذیری اجتماعی است. طبق روایات هم مهم‌ترین جهت‌گیری‌اش نقد حاکمان و مسئولان جامعه است. فکر می‌کنید بعد از چند دهه اگر از مردم بپرسیم وقتی اسمش را می‌شنوید اولین ‎ که به ذهن‌تان می‌رسد چیست چه جوابی می‌دهند؟ 🔴ghabl_enghelab
⚠️محل های تجمع های روز حجاب و عفاف! 🔸چند سال است ۲۱تیر، بانوان چادری با حمایت برخی نهادهای انقلابی "علیه بی حجابی" تجمع یا راهپیمایی می کنند. غیر از پیام پلاکارتها و شعارها، این تجمعات در سکوت هم "علیه بی حجابها" تلقی میشود که قابل بازاندیشی است. 🔸فرض می کنیم مانتو کوتاه و ساپورت و...بمب ها و اسلحه جنگ نرم دشمن علیه ارزشهاست؛ اما این اسلحه دست سرباز میدان ژاله تهران است نه افسران بعثی در دهلران و شلمچه! فرق ایندو بسیار است اولی را باوجود تلفات با "گُل دادن"، ضامن کردیم ولی دومی را با "خون دادن"! جابجا شدنش، دوپاره کردن ملت و دوقطبی کردن بی حاصل جامعه است. تحریک مقابله به مثل و پیوند دادن آحاد بی حجاب به هم و ساخت طبقه اجتماعی جدید با مطالبات خاص است. ٨مارس مقابل ۲۱تیر شود و کمپین های مجازی کشف حجاب در تقابل با تظاهرات باحجابها و...شکل بگیرد. 🔅حضور عمومی جای تجمع! بانوان باحجاب می توانند جای یک روز مانور جمعی، هرروز بشکل فردی و عادی در پارک ها و خیابان ها و مراکز تفریحی وخرید و... حاضر شوند. بر چادری بودن خود اصرار داشته و در حالیکه کار روزمره خود را میکنند و با فرزند یا خانواده اند، بی حجابها را "تذکر لسانی" دهند. یکسال هم اینرا تجربه کنند و اثرش را ببینند. نه اینکه "ذره ای شدن" را بپذیرند و از بازار و پارک و پاساژ و باشگاه و... خالی شده، یک روز باهم رژه حجاب روند! 🔅اگر اصرار برتجمع است...! اول جواب دهند: دختر ساپورت پوش مقصرتر است یا قاچاقچی ساپورت؟ دختر مانتویی مقصرتر است یا مافیای پوشاک و انحصارگران چادر؟! سپس مجوز تجمع اعتراضی علیه اینها بگیرند و کم حجابها را هم همراه کنند: 1⃣علیه وزارت بازرگانی بخاطر عدم ٳعمال ممنوعیت واردات این حوزه! دریکی از همین سالها بخاطر کاهش محدودیت های ارزی، ثبت سفارش ۷۷قلم کالای وارداتی ممنوع شد که پوشاک خارجی هم جزء آن بود. اما به حسب آمار گمرک این ممنوعیت درباره خانواده ساپورت ٳعمال نشده بود! 2⃣علیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا! سالیانی که گذشت قاچاق پوشاک به رشد۵۰۰٪رسید(گزارش مرکز پژوهشهای مجلس)!طبق این گزارش این قاچاق رسمی(!) و در پوشش های قانونی و توسط عناصر ذی نفوذ انجام میشود و سه برابر واردات قانونی است(که آنهم قرار بود ثبت سفارش نشود)! 🔹این دو به همراه تبلیغات ماهواره ای و اتاق فکرهای جنگ نرم در دهه گذشته موجب شد سبک پوشش دختران و زنان ایرانی تغییر کند واز شلوار به ساپورت با دامن کوتاه یا مانتوی باز تبدیل شود. چیزی که شرق الاوسط از آن به "انقلاب رنگین" وشبکه فرانس۲۴ به "حمله شلوارهای تنگ به تهران" یاد کردند! 3⃣علیه وزارت صنعت و رانت داران واردات چادر مشکی! ایران اسلامی می تواند موشک نقطه زن، ماهواره و ماهواره بر، پیشرفتهای خیره کننده در نانوتکنولوژی و سلولهای بنیادین و... داشته باشد؛ اما تا۴۰سال نتواند فرمول رنگ مشکی چادر را بیابد! باوجودی که اصلی ترین مصرف کننده چادر در جهان است، کارخانه چادر بافی در آن دوام نیاورد و رانت دارانِ واردات آنرا ورشکست کنند! 🔹این لبه دیگر قیچی است. ساپورت و پوشاک جلف ارزان باقاچاق، چادر گران بخاطر انحصار، هرکدام سهم ضلعی از "قاچاقچیان عفاف" است! ❓حال ببین باید علیه دختر بی چادر و مانتو کوتاه شعار دهی یا اینان؟ ❓باید در مجالس مذهبی حرفهای کلیشه ای وتکراری درباره احکام و حدود حجاب را بازگویی یا نشست بصیرتی برای افشاء جزییات این دستهای پنهان بگذاری؟ ❓بی حجاب وکم حجاب را خائن به خون شهدا بخوانی ونیمی از جامعه را به تقابل بکشانی(۱)یا خائنان اصلی -که درصدی شان زنان ودخترانشان باحجابند- را افشاء کنی و همه ملت(باحجاب وکم حجاب) را علیه آن کاسبان بشورانی؟ 🔅امیرالمومنین فرمود:"[درهنگام شعار]صدایم از همه آهسته تر بود ولی وقت عمل از همه برتر بودم...ضعیف نزدم گرامی است تا حق رابرایش بگیرم و قوی نزدم ضعیف است تا حق را از او بستانم"(خ۳۷نهج البلاغه). .............................................. ۱.جالب اینکه در مراسم تشیع شهدای گمنام ومدافعان حرم و... دوربین صدا وسیما از همین خائنین به شهدا(!) -که کم نیستند-بر وفاداری این تیپ ها به آرمان شهدا، تصویر ومصاحبه می گیرد! 📝 محسن قنبریان ۹۸/۴/۱۷ ☑️ @m_ghanbarian
حجاب شرعی و پوشش غربی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید ایت الله مرتضی مطهری: تاحالا همه اش امر به معروف و نهی از منکرهای ما در اطراف دگمه لباس مردم، در اطراف بند کفش مردم ، درحول و حوش موی سر مردم، درحول و حوش دوخت لباس مردم بوده است 🔹 ما اصلاً «معروف» و«منکر» چه می شناسیم که چه هست؟ ای بهتر اینکه ما جاهل ها «امر به معروف ونهی از منکر » نکنیم. چه منکرها که به نام «امر بمعروف ونهی از منکر» بوجود نیامد آگاهی می خواهد ، بصیریت می خواهد، دانایی می خواهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙رهبر فرزانه انقلاب: جوری امر به معروف نکنید که در جامعه تخم نفرت کاشته شود. 🎙 شهید بهشتی ره؛ «اگر بخواهید مسلمان زیستن را بر مردم تحمیل کنید، آنها علیه این تحمیل‌تان طغیان خواهند کرد. انسان بالفطره خواهان ‎ است. می‌خواهد خودسازی داشته باشد، اما خودش، خودش را بسازد. مبادا برخلاف دستور قرآن، مسلمان بودن و مسلمان زیستن را بخواهید بر مردم تحمیل کنید.» 💠 پ.ن: هرگاه نتوانیم با بیان خوش و مستدل و با مردم را عاشق اسلام عزیز کنیم آن روز است که به زور، تحمیل، تقابل و تحکم رو می آوریم خداوند آن روز را نیاورد ...! آن موقع باید به خودمان بگویم "خود شکن آینه شکستن خطاست" ... 🔹اگر در برخی استان های کشور متولیان دین سالیان زیادی همه چیز استان دست شان بوده ولی امروز بجای اینکه پاسخگوی عملکرد خود باشند و بگویند چرا اوضاع فرهنگی در آن استان مناسب نیست و برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد خود دست به وضع قوانین خودسرانه و خلاف قانون اساسی و خلاف مشی بنیانگذاران انقلاب اسلامی بزنند اینجا باید زنگ خطر را به صدا درآورد و باید علما و اندیشمندان اصیل کشورمان دلسوزانه به میدان بیایند و نگذارند این اقدامات که فقط و فقط باعث شکاف اجتماعی می شود و دودش به چشم اسلام و انقلاب اسلامی می رود به اجرا گذاشته شود ... 📌و صد البته ولنگاری و رهاسازی را هم قبول نداریم منتهی بجای این کج سلیقگی ها راهبردهای عاقلانه، نتیجه بخش و اجماعی در دستور کار قرار بگیرد. باید اینجا صدا بلند کرد و با سوز دل گفت؛ أین بهشتی 😭 أین مطهری 😭 أین ... ✍شیخ علی امیری @nabzqalam
◀️ مقایسه سخنان رهبری در دیدار اعضاى «ستاد احیاى امر به معروف و نهى از منکر» در سال ۷۲ با عملکرد امروز ستاد (۱۳۷۲/۳/۳۱) ... برای نکته‌ی آخری که می‌خواهم عرض کنم، وقت نیست. شما هم طوری هستید که وقتی آدم چشمش به جمالتان می‌افتد، دلش می‌خواهد صحبت کند. واقعاً شوق آفرینید. قضیه‌ی امر به معروف هم که خودش فی نفسه شوق‌آفرین است، یک جهت دارد. اشاره به قسمتی از فرمایشات آقای «جنّتی» که فرمودند کجاها امر به معروف بکنیم، کجاها نکنیم. همین که خواندم؛ می‌فرماید «لتأمرنّ بالمعروف او لتنهّن عن المنکر او لیسلطن الله علیکم شرارکم.» یعنی چه؟ یعنی امر به معروف و نهی از منکر، جهتش، جهت ضدّ سلطه‌ی اشرار است. معنایش این است. این دو عِدل همند. یعنی اگر کردید، سلطه‌ی اشرار واقع نخواهد شد. اگر نکردید، سلطه‌ی اشرار واقع خواهد شد. پس، معنایش چیست؟ *معنایش این است که این امر و نهی، باید در مقابل سلطه‌ی اشرار باشد.* حالا شما نگاه کنید، ببینید سلطه‌ی اشرار کجاست؟ شما بگویید به جوراب نازک! نه آقا! شما به جوراب نازک چه‌کار دارید؟ جوراب نازک را بپوشد؛ این‌قدر اهمیت ندارد. اما اگر دیدید روی جوراب عکس «مایکل جکسون» را زده، باید او را دنبال کنید. آن یک چیز است، این چیز دیگر است. زلفش بیرون است، باشد. هزار گونه خطا می‌کنند، این هم یک گناه صغیره است. موی سر بیرون بودن، گناه کبیره که نیست! از غیبت و دروغ که بالاتر نیست! از رشوه گرفتن و خوردن که بالاتر نیست! اما چنانچه دیدید یک نفر با همین حالت به اداره می‌آید و جلو آخوند اداره هم سرش را بالا می‌گیرد و راه می‌رود؛ این می‌شود گناه کبیره. یعنی این، در جهت تسلّط اشرار است. غرض؛ به مردم؛ به آن کسانی که می‌خواهید امر و نهی کنند، تفهیم کنید که ما از آنها چه می‌خواهیم. این جوان به خیابان می‌رود؛ اما نمی‌داند باید چه کار کند. مثلاً فرض کنید در خانه‌ی مردم عروسی است؛ می‌زنند و می‌رقصند. شما حق ندارید داخل خانه‌ی او بشوید؛ مگر با اجازه‌ی دادستان. اما یک وقت هست که می‌خواند، به قصد این‌که صدایش در بیرون منتشر شود. مثل آن قاضی معمّمی، که روز بیست‌ویکم ماه رمضان، در فلان جا، رفته لب دریا به عیش و عشرت! او را باید گرفت و به تعبیر مبالغه‌آمیز کلّه‌اش را کَند. توجّه کردید؟ حالا قضات نترسند! بحثِ «سَر کَندن» نیست! غرضم این است که ما باید ببینیم چه هست که در جهت مقابل سلطه‌ی اشرار است و آن امر به معروف و نهی از منکر، برای ما لازم است. مصداقش را شما باید پیدا کنید. مواردش را شما باید پیدا کنید. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=5636
🌹شهیده گلدسته محمدیان...
🔴 عنایت ویژه امام زمان (عج) به خانمی که به خاطر حفظ حجاب هفت سال از خانه بیرون نیامد 🔵 مرحوم آیت الله سید محمدباقر مجتهد سیستانی (ره) پدر آیت الله سید علی سیستانی تصمیم می گیرد برای تشرّف به محضر امام زمان (علیه السلام) چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زیارت عاشورا بخواند.   در یکی از جمعه های آخر، نوری را از خانه ای نزدیک به مسجد مشاهده می کند. به سوی خانه می رود می بیند حضرت ولی عصر امام زمان (علیه السلام) در یکی از اتاق های آن خانه تشریف دارند و در میان اتاق جنازه ای قرار دارد که پارچه ای سفید روی آن کشیده شده است. ایشان می گوید هنگامی که وارد شدم اشک می ریختم سلام کردم، حضرت به من فرمود: «چرا اینگونه به دنبال من می گردی و این رنج ها را متحمّل می شوی؟! مثل این باشید- اشاره به آن جنازه کردند- تا من بدنبال شما بیایم»   بعد فرمودند: «این بانویی است که در دوره کشف حجاب- در زمان رضا خان پهلوی- هفت سال از خانه بیرون نیامد تا چشم نامحرم به او نیفتد.» 📚 شیفتگان حضرت مهدی (عج) ، ج ۳ص ۱۵۸ 🌕 ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب گرامی باد. 🆔 eitaa.com/emame_zaman
🔰 چرا قانون حجاب و عفاف اجرا نمی‌شود؟ آیت الله مصباح : 🔸️همين مسأله قانون حجاب و عفاف که شورای انقلاب فرهنگی تصويب کرده و خب امام فرمودند که مصوبات [شورای] انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و لازم‌الاجراست، متاسفانه با اين‌که خود آن لايحه‌ها و تصويبش مدت‌ها طول کشيد و کارهای کارشناسی انجام گرفت و بالاخره تصويب شد، سال‌ها گذشت و هيچ خبری از اجرايش نيست و اين نشانه از ضعف در قوه مجريه است که عليرغم آمادگی پليس برای اجرای قانون و انجام وظايفش ولی متصديانی که بايد اين حلقه وصل بين قانون و مجری قريب را برقرار کنند، حالا به دلائلی کوتاهی کردند، اهمال کردند، نتوانستند، نمی‌دانم چه بايد تعبير کرد؟ ان‌شاءالله بلکه که دولت جديد بتواند بعضی از کمبودهايی که بوده جبران کنند. ان‌شاءالله مردم هم بيشتر مطالبه کنند، قانون‌گذاران هم مطالبه کنند که چرا اين قانون اجرا نشده؟ ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
🔰حجاب نماد فرهنگ اسلامی آیت الله مصباح : 🔸️مساله حجاب برای کشور ما یکی از ارزش‌های اسلامی است که تاثیر آن در فرهنگ جامعه و نمادین بودن آن برای وجود اسلام در یک کشور آن قدر مهم است که در یک کشور هفتاد میلیونی اروپایی یک خانم روسری سرش کند اجازه نمی‌دهند به مدرسه برود. مگر این روسری برای شما چه کار می‌کند؟ [می‌گویند] این نماد دین است، کشور ما لائیک است، نماد دینی را نباید اجازه بدهیم. 🔹️شاید به هیچ چیز به اندازه همین روسری خانم‌ها اهمیت نمی‌دهند. هر روز اخبارش را در روزنامه‌ها می‌خوانیم. در کشوری که مهد آزادی است همه نوع آزادی فراهم است اما یک روسری خانم سرش بکند از مدرسه بیرونش می‌کنند. چرا؟ چون می‌دانند این اهمیت دارد. این یک شعاری است که کار می‌کند. ۱۳۸۹/۰۴/۰۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆👆👆👆👆 ✅ ۳۵ پیام درباره ی حجاب و عفاف بمناسبت ۲۱ تیر، سالگرد قیام گوهرشاد و روز عفاف و حجاب. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
✅ پخش سخنرانی های اخلاقی آیت الله مصباح در دفتر رهبری در قم. هر روز ، ساعت ۶/۱۵ صبح . شبکه ۴ سیما. آنلاین و آفلاین( آرشیوی) از نرم افزار تلوبیون. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
زهر زبان.mp3
78.8K
✅ زهر زبان! عارف بزرگ، استاد ۱۷ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
سکوت.mp3
1.18M
✅ سکوت و کم حرفی؛ از راههای برگشت به سوی خدا عارف بزرگ، استاد ۱۸ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💠 علامه مصباح : احسان به والدین، پس از خداپرستى، حکم مؤکد الهى است «وَ قَضَى رَبُّكَ أَلاّ تَعْبُدُوا إِلاّ اِيّاهُ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْسانا» (اسراء ۲۳) ترجمه «و پروردگارت حكم قطعى كرد كه جز او را نپرستيد و به پدر و مادر (خود) نيكى كنيد» 🔹️«قضاء» در این آیه به معناى تکلیف حتمىِ منجز و مؤکد است. بالاترین تکلیفى که یک انسان دارد، پرستش خدا است و تعبیر «قضى»، که نه تعبیر «امر» و نه هیچ تعبیر دیگرى به پای آن نمى‌رسد، گویاى این اهمیت است. سپس به دنبال آن مى‌فرماید: وَبِالْوالِدَيْنِ إِحْسانا یعنى با همان تعبیر «قضى» که فرمان به پرستش خدا داده بود، با همان تعبیر مؤکد و محکم، احسان به پدر و مادر را فرمان مى‌دهد و این نشان مى‌دهد که احسان به والدین، پس از خداپرستى، مورد فرمان و حکم مؤکد الهى است. آن‌چه را درباره آیه بالا گفتیم، سیره عمومىِ قرآن است. از این‌رو، در آیه‌هاى دیگر قرآن نیز پیوسته، احسان به پدر و مادر، پس از امر به خداپرستى و نهى از شرک، از مهم‌ترین وظایف اسلامى شمرده شده است؛ اما آیه مورد بحث، از ویژگى‌هایى برخوردار است و نسبت به این مسئله، تأکید بیش‌ترى دارد. 📖اخلاق در قرآن جلد سوم صفحه ۵۸ 📝ترجمه آیه، از آیت الله مشکینی ۲۹