⚠️محل های تجمع های روز حجاب و عفاف!
🔸چند سال است ۲۱تیر، بانوان چادری با حمایت برخی نهادهای انقلابی "علیه بی حجابی" تجمع یا راهپیمایی می کنند. غیر از پیام پلاکارتها و شعارها، این تجمعات در سکوت هم "علیه بی حجابها" تلقی میشود که قابل بازاندیشی است.
🔸فرض می کنیم مانتو کوتاه و ساپورت و...بمب ها و اسلحه جنگ نرم دشمن علیه ارزشهاست؛ اما این اسلحه دست سرباز میدان ژاله تهران است نه افسران بعثی در دهلران و شلمچه!
فرق ایندو بسیار است اولی را باوجود تلفات با "گُل دادن"، ضامن کردیم ولی دومی را با "خون دادن"! جابجا شدنش، دوپاره کردن ملت و دوقطبی کردن بی حاصل جامعه است. تحریک مقابله به مثل و پیوند دادن آحاد بی حجاب به هم و ساخت طبقه اجتماعی جدید با مطالبات خاص است.
٨مارس مقابل ۲۱تیر شود و کمپین های مجازی کشف حجاب در تقابل با تظاهرات باحجابها و...شکل بگیرد.
🔅حضور عمومی جای تجمع!
بانوان باحجاب می توانند جای یک روز مانور جمعی، هرروز بشکل فردی و عادی در پارک ها و خیابان ها و مراکز تفریحی وخرید و... حاضر شوند. بر چادری بودن خود اصرار داشته و در حالیکه کار روزمره خود را میکنند و با فرزند یا خانواده اند، بی حجابها را "تذکر لسانی" دهند. یکسال هم اینرا تجربه کنند و اثرش را ببینند.
نه اینکه "ذره ای شدن" را بپذیرند و از بازار و پارک و پاساژ و باشگاه و... خالی شده، یک روز باهم رژه حجاب روند!
🔅اگر اصرار برتجمع است...!
اول جواب دهند: دختر ساپورت پوش مقصرتر است یا قاچاقچی ساپورت؟
دختر مانتویی مقصرتر است یا مافیای پوشاک و انحصارگران چادر؟!
سپس مجوز تجمع اعتراضی علیه اینها بگیرند و کم حجابها را هم همراه کنند:
1⃣علیه وزارت بازرگانی بخاطر عدم ٳعمال ممنوعیت واردات این حوزه!
دریکی از همین سالها بخاطر کاهش محدودیت های ارزی، ثبت سفارش ۷۷قلم کالای وارداتی ممنوع شد که پوشاک خارجی هم جزء آن بود. اما به حسب آمار گمرک این ممنوعیت درباره خانواده ساپورت ٳعمال نشده بود!
2⃣علیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا!
سالیانی که گذشت قاچاق پوشاک به رشد۵۰۰٪رسید(گزارش مرکز پژوهشهای مجلس)!طبق این گزارش این قاچاق رسمی(!) و در پوشش های قانونی و توسط عناصر ذی نفوذ انجام میشود و سه برابر واردات قانونی است(که آنهم قرار بود ثبت سفارش نشود)!
🔹این دو به همراه تبلیغات ماهواره ای و اتاق فکرهای جنگ نرم در دهه گذشته موجب شد سبک پوشش دختران و زنان ایرانی تغییر کند واز شلوار به ساپورت با دامن کوتاه یا مانتوی باز تبدیل شود. چیزی که شرق الاوسط از آن به "انقلاب رنگین" وشبکه فرانس۲۴ به "حمله شلوارهای تنگ به تهران" یاد کردند!
3⃣علیه وزارت صنعت و رانت داران واردات چادر مشکی!
ایران اسلامی می تواند موشک نقطه زن، ماهواره و ماهواره بر، پیشرفتهای خیره کننده در نانوتکنولوژی و سلولهای بنیادین و... داشته باشد؛ اما تا۴۰سال نتواند فرمول رنگ مشکی چادر را بیابد!
باوجودی که اصلی ترین مصرف کننده چادر در جهان است، کارخانه چادر بافی در آن دوام نیاورد و رانت دارانِ واردات آنرا ورشکست کنند!
🔹این لبه دیگر قیچی است. ساپورت و پوشاک جلف ارزان باقاچاق، چادر گران بخاطر انحصار، هرکدام سهم ضلعی از "قاچاقچیان عفاف" است!
❓حال ببین باید علیه دختر بی چادر و مانتو کوتاه شعار دهی یا اینان؟
❓باید در مجالس مذهبی حرفهای کلیشه ای وتکراری درباره احکام و حدود حجاب را بازگویی یا نشست بصیرتی برای افشاء جزییات این دستهای پنهان بگذاری؟
❓بی حجاب وکم حجاب را خائن به خون شهدا بخوانی ونیمی از جامعه را به تقابل بکشانی(۱)یا خائنان اصلی -که درصدی شان زنان ودخترانشان باحجابند- را افشاء کنی و همه ملت(باحجاب وکم حجاب) را علیه آن کاسبان بشورانی؟
🔅امیرالمومنین فرمود:"[درهنگام شعار]صدایم از همه آهسته تر بود ولی وقت عمل از همه برتر بودم...ضعیف نزدم گرامی است تا حق رابرایش بگیرم و قوی نزدم ضعیف است تا حق را از او بستانم"(خ۳۷نهج البلاغه).
..............................................
۱.جالب اینکه در مراسم تشیع شهدای گمنام ومدافعان حرم و... دوربین صدا وسیما از همین خائنین به شهدا(!) -که کم نیستند-بر وفاداری این تیپ ها به آرمان شهدا، تصویر ومصاحبه می گیرد!
#روز_حجاب_و_عفاف
#همه_علیه_قاچاقچیان_حجاب
#همه_باهم_باشیم
#کاسبان_حجاب_و_بی_حجابی
📝 محسن قنبریان ۹۸/۴/۱۷
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید ایت الله مرتضی مطهری: تاحالا همه اش امر به معروف و نهی از منکرهای ما در اطراف دگمه لباس مردم، در اطراف بند کفش مردم ، درحول و حوش موی سر مردم، درحول و حوش دوخت لباس مردم بوده است
🔹 ما اصلاً «معروف» و«منکر» چه می شناسیم که چه هست؟
ای بهتر اینکه ما جاهل ها «امر به معروف ونهی از منکر » نکنیم.
چه منکرها که به نام «امر بمعروف ونهی از منکر» بوجود نیامد
آگاهی می خواهد ، بصیریت می خواهد، دانایی می خواهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙رهبر فرزانه انقلاب:
جوری امر به معروف نکنید که در جامعه تخم نفرت کاشته شود.
🎙 شهید بهشتی ره؛
«اگر بخواهید مسلمان زیستن را بر مردم تحمیل کنید، آنها علیه این تحمیلتان طغیان خواهند کرد. انسان بالفطره خواهان #آزادی است. میخواهد خودسازی داشته باشد، اما خودش، خودش را بسازد. مبادا برخلاف دستور قرآن، مسلمان بودن و مسلمان زیستن را بخواهید بر مردم تحمیل کنید.»
💠 پ.ن: هرگاه نتوانیم با بیان خوش و مستدل و با #عمل_زیبا_جذاب_و_دلربا مردم را عاشق اسلام عزیز کنیم آن روز است که به زور، تحمیل، تقابل و تحکم رو می آوریم خداوند آن روز را نیاورد ...!
آن موقع باید به خودمان بگویم "خود شکن آینه شکستن خطاست" ...
🔹اگر در برخی استان های کشور متولیان دین سالیان زیادی همه چیز استان دست شان بوده ولی امروز بجای اینکه پاسخگوی عملکرد خود باشند و بگویند چرا اوضاع فرهنگی در آن استان مناسب نیست و برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد خود دست به وضع قوانین خودسرانه و خلاف قانون اساسی و خلاف مشی بنیانگذاران انقلاب اسلامی بزنند اینجا باید زنگ خطر را به صدا درآورد و باید علما و اندیشمندان اصیل کشورمان دلسوزانه به میدان بیایند و نگذارند این اقدامات که فقط و فقط باعث شکاف اجتماعی می شود و دودش به چشم اسلام و انقلاب اسلامی می رود به اجرا گذاشته شود ...
📌و صد البته ولنگاری و رهاسازی را هم قبول نداریم منتهی بجای این کج سلیقگی ها راهبردهای عاقلانه، نتیجه بخش و اجماعی در دستور کار قرار بگیرد.
باید اینجا صدا بلند کرد و با سوز دل گفت؛
أین بهشتی 😭
أین مطهری 😭
أین ...
✍شیخ علی امیری
@nabzqalam
◀️ مقایسه سخنان رهبری در دیدار اعضاى «ستاد احیاى امر به معروف و نهى از منکر» در سال ۷۲ با عملکرد امروز ستاد
(۱۳۷۲/۳/۳۱)
... برای نکتهی آخری که میخواهم عرض کنم، وقت نیست. شما هم طوری هستید که وقتی آدم چشمش به جمالتان میافتد، دلش میخواهد صحبت کند. واقعاً شوق آفرینید. قضیهی امر به معروف هم که خودش فی نفسه شوقآفرین است، یک جهت دارد. اشاره به قسمتی از فرمایشات آقای «جنّتی» که فرمودند کجاها امر به معروف بکنیم، کجاها نکنیم. همین که خواندم؛ میفرماید «لتأمرنّ بالمعروف او لتنهّن عن المنکر او لیسلطن الله علیکم شرارکم.» یعنی چه؟ یعنی امر به معروف و نهی از منکر، جهتش، جهت ضدّ سلطهی اشرار است. معنایش این است. این دو عِدل همند. یعنی اگر کردید، سلطهی اشرار واقع نخواهد شد. اگر نکردید، سلطهی اشرار واقع خواهد شد. پس، معنایش چیست؟ *معنایش این است که این امر و نهی، باید در مقابل سلطهی اشرار باشد.*
حالا شما نگاه کنید، ببینید سلطهی اشرار کجاست؟ شما بگویید به جوراب نازک! نه آقا! شما به جوراب نازک چهکار دارید؟ جوراب نازک را بپوشد؛ اینقدر اهمیت ندارد. اما اگر دیدید روی جوراب عکس «مایکل جکسون» را زده، باید او را دنبال کنید. آن یک چیز است، این چیز دیگر است. زلفش بیرون است، باشد. هزار گونه خطا میکنند، این هم یک گناه صغیره است. موی سر بیرون بودن، گناه کبیره که نیست! از غیبت و دروغ که بالاتر نیست! از رشوه گرفتن و خوردن که بالاتر نیست! اما چنانچه دیدید یک نفر با همین حالت به اداره میآید و جلو آخوند اداره هم سرش را بالا میگیرد و راه میرود؛ این میشود گناه کبیره. یعنی این، در جهت تسلّط اشرار است. غرض؛ به مردم؛ به آن کسانی که میخواهید امر و نهی کنند، تفهیم کنید که ما از آنها چه میخواهیم.
این جوان به خیابان میرود؛ اما نمیداند باید چه کار کند. مثلاً فرض کنید در خانهی مردم عروسی است؛ میزنند و میرقصند. شما حق ندارید داخل خانهی او بشوید؛ مگر با اجازهی دادستان. اما یک وقت هست که میخواند، به قصد اینکه صدایش در بیرون منتشر شود. مثل آن قاضی معمّمی، که روز بیستویکم ماه رمضان، در فلان جا، رفته لب دریا به عیش و عشرت! او را باید گرفت و به تعبیر مبالغهآمیز کلّهاش را کَند. توجّه کردید؟ حالا قضات نترسند! بحثِ «سَر کَندن» نیست! غرضم این است که ما باید ببینیم چه هست که در جهت مقابل سلطهی اشرار است و آن امر به معروف و نهی از منکر، برای ما لازم است. مصداقش را شما باید پیدا کنید. مواردش را شما باید پیدا کنید.
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=5636
🔴 عنایت ویژه امام زمان (عج) به خانمی که به خاطر حفظ حجاب هفت سال از خانه بیرون نیامد
🔵 مرحوم آیت الله سید محمدباقر مجتهد سیستانی (ره) پدر آیت الله سید علی سیستانی تصمیم می گیرد برای تشرّف به محضر امام زمان (علیه السلام) چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زیارت عاشورا بخواند.
در یکی از جمعه های آخر، نوری را از خانه ای نزدیک به مسجد مشاهده می کند. به سوی خانه می رود می بیند حضرت ولی عصر امام زمان (علیه السلام) در یکی از اتاق های آن خانه تشریف دارند و در میان اتاق جنازه ای قرار دارد که پارچه ای سفید روی آن کشیده شده است. ایشان می گوید هنگامی که وارد شدم اشک می ریختم سلام کردم، حضرت به من فرمود: «چرا اینگونه به دنبال من می گردی و این رنج ها را متحمّل می شوی؟! مثل این باشید- اشاره به آن جنازه کردند- تا من بدنبال شما بیایم»
بعد فرمودند: «این بانویی است که در دوره کشف حجاب- در زمان رضا خان پهلوی- هفت سال از خانه بیرون نیامد تا چشم نامحرم به او نیفتد.»
📚 شیفتگان حضرت مهدی (عج) ، ج ۳ص ۱۵۸
🌕 ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب گرامی باد.
🆔 eitaa.com/emame_zaman
🔰 چرا قانون حجاب و عفاف اجرا نمیشود؟
آیت الله مصباح :
🔸️همين مسأله قانون حجاب و عفاف که شورای انقلاب فرهنگی تصويب کرده و خب امام فرمودند که مصوبات [شورای] انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و لازمالاجراست، متاسفانه با اينکه خود آن لايحهها و تصويبش مدتها طول کشيد و کارهای کارشناسی انجام گرفت و بالاخره تصويب شد، سالها گذشت و هيچ خبری از اجرايش نيست و اين نشانه از ضعف در قوه مجريه است که عليرغم آمادگی پليس برای اجرای قانون و انجام وظايفش ولی متصديانی که بايد اين حلقه وصل بين قانون و مجری قريب را برقرار کنند، حالا به دلائلی کوتاهی کردند، اهمال کردند، نتوانستند، نمیدانم چه بايد تعبير کرد؟ انشاءالله بلکه که دولت جديد بتواند بعضی از کمبودهايی که بوده جبران کنند. انشاءالله مردم هم بيشتر مطالبه کنند، قانونگذاران هم مطالبه کنند که چرا اين قانون اجرا نشده؟
۱۳۹۲/۰۶/۳۰
🔰حجاب نماد فرهنگ اسلامی
آیت الله مصباح :
🔸️مساله حجاب برای کشور ما یکی از ارزشهای اسلامی است که تاثیر آن در فرهنگ جامعه و نمادین بودن آن برای وجود اسلام در یک کشور آن قدر مهم است که در یک کشور هفتاد میلیونی اروپایی یک خانم روسری سرش کند اجازه نمیدهند به مدرسه برود. مگر این روسری برای شما چه کار میکند؟ [میگویند] این نماد دین است، کشور ما لائیک است، نماد دینی را نباید اجازه بدهیم.
🔹️شاید به هیچ چیز به اندازه همین روسری خانمها اهمیت نمیدهند. هر روز اخبارش را در روزنامهها میخوانیم. در کشوری که مهد آزادی است همه نوع آزادی فراهم است اما یک روسری خانم سرش بکند از مدرسه بیرونش میکنند. چرا؟ چون میدانند این اهمیت دارد. این یک شعاری است که کار میکند.
۱۳۸۹/۰۴/۰۷
👆👆👆👆👆
✅ ۳۵ پیام درباره ی حجاب و عفاف
بمناسبت ۲۱ تیر،
سالگرد قیام گوهرشاد
و روز عفاف و حجاب.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
✅ پخش سخنرانی های اخلاقی
آیت الله مصباح در دفتر رهبری در قم.
هر روز ، ساعت ۶/۱۵ صبح .
شبکه ۴ سیما.
آنلاین و آفلاین( آرشیوی) از نرم افزار تلوبیون.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
زهر زبان.mp3
78.8K
✅ زهر زبان!
عارف بزرگ، استاد #مؤیدی
#جرعه_عرفانی ۱۷
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
سکوت.mp3
1.18M
✅ سکوت و کم حرفی؛
از راههای برگشت به سوی خدا
عارف بزرگ، استاد #مؤیدی
#جرعه_عرفانی ۱۸
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💠 علامه مصباح :
احسان به والدین، پس از خداپرستى، حکم مؤکد الهى است
«وَ قَضَى رَبُّكَ أَلاّ تَعْبُدُوا إِلاّ اِيّاهُ وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْسانا» (اسراء ۲۳)
ترجمه «و پروردگارت حكم قطعى كرد كه جز او را نپرستيد و به پدر و مادر (خود) نيكى كنيد»
🔹️«قضاء» در این آیه به معناى تکلیف حتمىِ منجز و مؤکد است. بالاترین تکلیفى که یک انسان دارد، پرستش خدا است و تعبیر «قضى»، که نه تعبیر «امر» و نه هیچ تعبیر دیگرى به پای آن نمىرسد، گویاى این اهمیت است. سپس به دنبال آن مىفرماید: وَبِالْوالِدَيْنِ إِحْسانا یعنى با همان تعبیر «قضى» که فرمان به پرستش خدا داده بود، با همان تعبیر مؤکد و محکم، احسان به پدر و مادر را فرمان مىدهد و این نشان مىدهد که احسان به والدین، پس از خداپرستى، مورد فرمان و حکم مؤکد الهى است. آنچه را درباره آیه بالا گفتیم، سیره عمومىِ قرآن است. از اینرو، در آیههاى دیگر قرآن نیز پیوسته، احسان به پدر و مادر، پس از امر به خداپرستى و نهى از شرک، از مهمترین وظایف اسلامى شمرده شده است؛ اما آیه مورد بحث، از ویژگىهایى برخوردار است و نسبت به این مسئله، تأکید بیشترى دارد.
📖اخلاق در قرآن جلد سوم صفحه ۵۸
📝ترجمه آیه، از آیت الله مشکینی
#معارف_قرآن ۲۹
صلوات بر امام هادی
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِيِّ الْأَوْصِيَاءِ وَ إِمَامِ الْأَتْقِيَاءِ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ وَ الْحُجَّةِ عَلَى الْخَلائِقِ أَجْمَعِينَ اللَّهُمَّ كَمَا جَعَلْتَهُ نُورا يَسْتَضِيءُ بِهِ الْمُؤْمِنُونَ فَبَشَّرَ بِالْجَزِيلِ مِنْ ثَوَابِكَ وَ أَنْذَرَ بِالْأَلِيمِ مِنْ عِقَابِكَ وَ حَذَّرَ بَأْسَكَ وَ ذَكَّرَ بِآيَاتِكَ وَ أَحَلَّ حَلالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ بَيَّنَ شَرَائِعَكَ وَ فَرَائِضَكَ وَ حَضَّ عَلَى عِبَادَتِكَ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِكَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِيَتِكَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ.
یا هادی ...
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌹زندگینامه امام هادی (علیه السلام) :
♦️ تولد امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی (علیه السلام ) را نیمه ذیحجه سال 212 هجری قمری نوشته اند .
♦️ پدر آن حضرت ، امام محمد تقی جوادالائمه (ع ) و مادرش سمانه از زنان درست کردار پاکدامنی بود که دست قدرت الهی او را برای تربیت مقام ولایت و امامت مأمور کرده بود ، و چه نیکو وظیفه مادری را به انجام رسانید و بدین مأموریت خدایی قیام کرد .
♦️نام آن حضرت - علی - کنیه آن امام همام " ابوالحسن " و لقبهای مشهور آن حضرت " هادی " و " نقی " بود .
♦️ حضرت امام هادی (ع ) پس از پدر بزرگوارش در سن 8 سالگی به مقام امامت رسید و دوران امامتش 33 سال بود .
♦️ در این مدت حضرت علی النقی (ع ) برای نشر احکام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر گامهای بلند برداشت . نه تنها تعلیم و تعلم و نگاهبانی فرهنگ اسلامی را امام دهم (ع ) در مدینه عهده دار بود ، و لحظه ای از آگاهانیدن مردم و آشنا کردن آنها به حقایق مذهبی نمی آسود ، بلکه در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر وقت - یعنی متوکل عباسی - آنی آسایش نداشت .
♦️ به همین جهت بود که عبدالله بن عمر والی مدینه بنا بر دشمنی دیرینه و بدخواهی درونی ، به متوکل خلیفه زمان خود نامه ای خصومت آمیز نوشت ، و به آن امام بزرگوار تهمتها زد ، و نسبتهای ناروا داد و آن حضرت را مرکز فتنه انگیزی و حتی ستمکاری وانمود کرد و در حقیقت آنچه در شأن خودش و خلیفه زمانش بود به آن امام معصوم (ع ) منسوب نمود ، و این همه به جهت آن بود که جاذبه امامت و ولایت و علم و فضیلتش مردم را از اطراف جهان اسلام به مدینه می کشانید و این کوته نظران دون همت که طالب ریاست ظاهری و حکومت مادی دنیای فریبنده بودند ، نمی توانستند فروغ معنویت امام را ببینند .
♦️ همچنین مورخان و محدثان نوشته اند که امام جماعت حرمین ( = مکه و مدینه ) از سوی دستگاه خلافت ، به متوکل عباسی نوشت : اگر تو را به مکه و مدینه حاجتی است ، علی بن محمد ( هادی ) را از این دیار بیرون بر ، که بیشتر این ناحیه را مطیع و منقاد خود گردانیده است " .
♦️ این نامه و نامه حاکم مدینه نشان دهنده نفوذ معنوی امام هادی (ع ) در سنگر مبارزه علیه دستگاه جبار عباسی است . از زمان حضرت امام محمد باقر (ع ) و امام جعفر صادق (ع ) و حوزه چهار هزار نفری آن دوران پربار ، شاگردانی در قلمرو اسلامی تربیت شدند که هر یک مشعلدار فقه جعفری و دانشهای زمان بودند ، و بدین سان پایه های دانشگاه جعفری و موضع فرهنگ اسلامی ، نسل به نسل نگهبانی شد و امامان شیعه ، از دوره حضرت رضا (ع ) به بعد ، از جهت نشر معارف جعفری آسوده خاطر بودند.
💐 به مناسبت ولادت امام هادی علیه السلام
✍ علی بن محمد مشهور به امام هادی و امام علی النقی علیه السلام (۲۱۲-۲۵۴ق) دهمین امام شیعیان است که از سال ۲۲۰ تا ۲۵۴ قمری به مدت ٣٤ سال، امامت شیعیان را به عهده داشت.
دوره امامت آن امام همام، همزمان با حکومت چند تن از خلفای عباسی از جمله متوکل بود. بیشتر سالهای امامت آن حضرت در سامرا، تحت نظارت مستقیم حاکمان عباسی سپری شد.
✅ از امام هادی(علیهالسلام) احادیثی در امور اعتقادی، تفسیر، فقه و اخلاق روایت شده است. بخشی از روایات آن حضرت درباره مباحث کلامی از جمله تشبیه و تنزیه و جبر و اختیار است. زیارت جامعه کبیره و نیز زیارت غدیریه از آن حضرت روایت شده است.
✅ امام هادی(علیهالسلام) از طریق سازمان وکالت با شیعیان ارتباط داشت. عبدالعظیم حسنی، عثمان بن سعید، ایوب بن نوح، حسن بن راشد و حسن بن علی ناصر از اصحاب وی به شمار میآیند.
✅ در زمان امامت امام هادی غالیان فعال بودند آنان خود را از اصحاب و نزدیکان حضرت امام هادی(علیهالسّلام) معرفی میکردند و مطالبی را به امامان شیعه از جمله امام هادی(علیهالسلام) نسبت میدادند که امام از آنان اعلام بیزاری کرد و از شیعیان خواست از آنان دوری کنند.
✅ بارگاه این امام همام که در سامرا به حرم عسکریین مشهور است، در سالهای ۱۳۸۴ و ۱۳۸۶شمسی، طی حملات تروریستی جریان وهابی تکفیری تخریب شد. ستاد عتبات عالیات ایران از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴شمسی آن را بازسازی نمود.
-----------------------------
پی نوشت:
مروج الذهب، ج۴، ص۱۱.
تاریخ امامت، ص۲۵۳
شیخ طوسی، الغیبة، ج۱، ص۳۴۹- ۳۵۰.
🌹نكات قابل توجه در زيارت جامعهی كبيره
♦️اين زيارت عارفانه كه انشاء و گفتار امام هادي(ع) نسبت به ساير امامان(ع) است از زيباييهاي خاصي برخوردار مي باشد.
♦️در اين زيارت كه آن را به حق مي توان ارادتنامه ناميد، حضرت به بيش از دويست فضيلت و منقبت از اهل بيت (ع) اشاره مي كند كه با در نظرگرفتن اين فضيلتها در كنار ساير معارف، اهميت اين عرفاننامه برهمگان آشكار ميگردد:
♦️اولين ويژگي اين زيارت آن است كه امام(ع) ما را با آداب سخن گفتن با امام آشنا ميكند كه نخست با سلام و درود بر آن امام شروع ميشود و پس از برشمردن برخي مناقب و اوصاف او، با جمله «و رحمت الله و بركاته» به پايان ميرسد.
♦️در اين ارادتنامه، امام(ع) به رابطهی امامان(ع) با خداوند اشاره كرده و به جايگاه خدا در نظر امامان معصوم(ع) پرداخته است.
♦️امام به عملكرد معصومين(ع) دربرابر دين خدا و اجراي تعهد و ميثاقي كه داشته اند اشاره ميكند.
♦️ بيان ديگرامام هادي(ع) اين است كه حق، همراه امامان است و هرگز از آنان جداشدني نيست و هركه از آنان دور شود گمراه خواهدشد.- امام با اشاره به جايگاه رفيع امامان(ع) دراسلام و مسلمانان، تصريح مي كند كه آنان شاهراه و راه راست و گواهان در دين و آن امانتي هستند كه حفظش بر مردم واجب است.
♦️دراين زيارت امام (ع) با بيان شيرين به ما تعليم ميدهد كه درمحضر ائمه به فضل و رتبه و مقام رفيع و حق عظيمشان اعتراف كنيم.
♦️براساس مضمون اين زيارت ما بايد آمادگي خود را جهت دفاع از امامان نشان دهيم.
♦️ امام دراين زيارت به نكتهی بسيار مهمي اشاره ميكند و آن اين كه تمام اعمال به پيروي از امامان مقبول ميافتد و دهها نكته ديگر كه هر خواننده را به حيرت وا مي دارد.
«ما در زیارت جامعه کبیره که از امام هادی علیهالسلام صادر شده است، سیری با امام داریم: با تکبیر و شهادتین شروع میکنیم و مقام کبریای الهی در دلمان جلوه میکند؛ بعد ذیل کبریای الهی امام را زیارت میکنیم. بعد با تولی و تبری و سیر در مقامات امام دربها به رویمان باز میشود و در انتها به این دعاها میرسیم که خدایا تو من را به امامم گره بزن و مقام معرفت به امام و حقوق امام و رسیدن به رحمت الهی با شفاعت امام را به من عطا فرما.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
آیت الله جوادی آملی.mp3
2.35M
«اين بيانات را كه امام هادی(سلام الله عليه) در زيارت «جامعه كبير» بيان فرمودند به منزله تفسير امامت است»
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی، درس اخلاق ۹۵/۶/٢۵
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله جوادی آملی .mp3
1.81M
«شرح حدیثی از امام هادی سلام الله علیه»
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli