إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَیْکَ
بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین.
در خیابان «آذر» که از محلههای قدیمی شهر مقدس «قم» است، بارگاه باشکوهی موسوم به «چهلاختران» قرار دارد.
در این مجموعه، علاوه بر جناب «موسی مبرقع» فرزند بلافصل امام نهم (که با امام هادی علیهما السلام از یک مادر بودهاند) چهل نفر دیگر از نوادگان آنحضرت و یک نفر از نوادگان امام سجاد علیهم السلام مدفون میباشند.
برخی از فرزندان موسی مبرقع، بعدها به «کشمیر» هند مهاجرت کردند و سالها بعد، عدهای از آنها با مهاجرت به «نجفاشرف» به آموختن علوم دینی روی آوردند.
یکی از آنان عالمی پرهیزکار به نام «سید محمد علی کشمیری» است که به افتخار دامادی «سید محمدکاظم یزدی» صاحب «عروةالوثقی» نائل گشت و به سبب دوستی و علاقهاش به جناب «شیخ عبدالکریم حائری» مؤسس حوزهی علمیهی قم، فرزند خود را «عبدالکریم» نام گذاشت.
عبدالکریم در محضر استادان بنام اخلاق و عرفان همچون «سید علی آقا قاضی» مراحل رشد و کمال را پیمود و خود، به آیتی از آیات الهی در تهذیب نفس و خودسازی و سیر و سلوک عرفانی تبدیل شد که بسیاری تشنگان طریق معرفةالله از چشمهی جوشان معنویتاش بهرهمند گشتند.
حضرت آیتالله العظمیٰ حاج سید عبدالکریم رضوی کشمیری در زمینهی علمی نیز مجتهدی مسلم و فاضل بود که مجلس درس بسیاری از فقهای عظام زمان خویش را درک کرده و از ایشان اجازهی اجتهاد داشت.
در سالهای پایانی عمر، به سبب آزار و اذیتهای حزب بعث عراق، به ایران و زادگاه اولیهی اجدادش «قم» مهاجرت کرد و در این شهر به تربیت طلاب همت گماشت.
از ویژگیهای معنوی آن عارف بزرگ استخارههای دقیقش بود؛ ولی هیچگاه با «قرآن» استخاره نمیگرفت؛ بلکه با استفاده از تسبیح، استخاره میکرد و آیهاش را از قرآن میخواند!!!
روزی از ایشان میخواهند تمام عرفان را در یک عبارت خلاصه کند و او، تمام مجاهدتها، ریاضتها، و تمام سلوکاش را در یک جمله به جویندگان شناساند که آن «قطع از ماسوی الله» است.
آن سلالهی رضای آل محمد علیهم السلام، خود، آئینهی تمامنمای «انقطاع الی الله» بود که علیرغم اشتغال به درس و بحث و امور اجتماعی و رفع و رجوع حوائج مراجعین، به کسی التفاتی نداشت و با اینکه خُلق خوشاش او را محبوب قلوب مؤمنين ساخته بود، در عین حضور در میان جمع، تنها بود و با خالق هستیبخش مأنوس.
آری! از عارفی پرسیدند چرا رفیقی برنمیگزینی؟ فرمود رفیقی به بزرگی خدا دارم که از اینکه رفاقت مرا با غیر خویش ببیند، غیور است!
و کاش میشد نیرویی پیدا میکردیم دل بکنیم از هرآنچه غیر خداست که آیةالله قاضی عزیز میفرمود: از اینجا تا بهشت، دو قدم است؛ قدم اول روی نفس و قدم دوم در بهشت.
جان گشاید سوی بالا، بالها
تن زده اندر زمین چنگالها
خُطوَتینی بود این ره تا وصال
ماندهام در ره ز شستت، شصت سال.
آیةالله کشمیری در سن ۷۵ سالگی، در ۱۸ فروردین سال ۱۳۷۸ (۲۴ سال پیش) برابر با ۲۰ ذیالحجهی سال ۱۴۱۹ هق، خاک و خاکدان را به سوی جنت خلد و خاکبازان دار فانی را به قصد پیوستن به افلاکیان قدسی ترک گفت، مرحوم آیتالله بهجت بر پیکرش نماز خواند و طبق وصیتش کنار قبر «علامهی طباطبایی» در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مدفون گشت.
از آنجایی قبرش سنگ و نشانی ندارد، غالباً مشاهده شده که افراد روی آن نشستهاند!!!
شادی ارواح مطهر ائمهی طاهرین و امامزادگان عظیمالشأن علیهم السلام و همهی بزرگانی که در این مقال اسمشان ذکر شد علیالخصوص آیتالله کشمیری صلوات.
والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته
علیرضا احمدی دهبالایی (ایلامی)
جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ ؛ ۱۶ رمضان ۱۴۴۴
🌹🌹🌹
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 بیانات بسیار مهم و حکیمانه رهبری درباره روش حل مسئله حجاب؛
به هشتگ ها دقت کنید:
👈 دشمن با #برنامه وارد شده، ما هم باید با #برنامه وارد شویم، بدون برنامه و #کارهای_بی_قاعده #نباید انجام بگیرد.
پ.ن: درمواجهه با این پدیده بیحجابی دو راه داریم، یا کار را به دست تفکر سوپرحزب اللهی های ظاهرگرایی بسپاریم که فهم بیش از یک مجهول در معادلاتشان ممکن نیست تا با #کارهای_بی_قاعده و بدون برنامه، یک غائله مهسا امینی دیگر رقم بزنند و باز هم ده سال وضع حجاب را از امروز خراب تر کنند و یا با برنامهریزی واقع بینانه و با نگاه علمی بدون عجله و با استفاده از نظرات متخصصین جامعه شناسی، به دنبال هنجارسازی و نهادینه کردن مسئله #حجاب در جامعه باشیم.
این را هم باید بدانیم که این در قدرت ما نیست که یکدفعه و با زور، جامعه را در مسئله حجاب به مطلوب خودمان نزدیک کنیم ولی این در قدرت دولت و حکومت ما هست که با برنامه ریزی واقع بینانهی بدون عجله(حتی با استفاده از ابزار قدرت و الزام)، حرکت جامعه را مدیریت کند و بهینه ترین نتیجهی واقع بینانهی ممکن را بگیرد.
💠 کشکول یک طلبه
KashkooleTalabeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 موضع رسمی رئیس قوه قضاییه
درباره عفاف و #حجاب :
اساس مسائل فرهنگی را باید با مسئله فرهنگی حل کرد.
بله! مسائل صیانتی و انضباطی هم باید باشد اما اساسش با مسائل فرهنگی است اگر اساسش را بخواهیم با بگیر و ببند حل کنیم هزینه بالا می رود.
😶
ناگفته های کشمیری.pdf
819.9K
📚کتاب «ناگفته های کشمیری» نوشته شاگرد ایشان حجت الاسلام سید علی اکبر صداقت رحمة الله علیه است.
🌹نکته:
کتاب در کانال رسمی آیت الله کشمیری ره در تلگرام، منتشر شده است.
💐در سالروز رحلت آیت الله سید عبدالکریم کشمیری رضوان الله به روح ملکوتی ایشان صلواتی هدیه بفرمائید.
@erfanekeshmiri
@salavatnameh
هدایت شده از دفتر مقام معظم رهبری در قم
🔸جلسات دفتر مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان؛ تاریخ ۱۹ فروردین🔸
🔹 «جلسه تفسیر قرآن کریم»
▫️استاد: حجتالاسلام والمسلمین رستمنژاد
⏰ بعد از نماز ظهر و عصر
🔹 «پنجمین جلسه درس اخلاق»
▫️استاد: حجتالاسلام والمسلمین فقیهی
⏰ ساعت ۲۰:۳۰
«تمامی جلسات دفتر برای استفاده بانوان نیز مهیا است»
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اصفهان شهر شهیدان
1:26 دقیقه و ثانیه دیدنی
#شهید_حجاب
💠 کانال یازهـــــــــرا | رسانه حجـــــــاب
@yaazahra_ir
10.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اراجیفی که کیومرث پوراحمد در مراسم تشییع مرحوم خشایار الوند در اسفند ۹۷ گفته بود!!
کیومرث سالها بود که با سیاه نمایی های افراطی، خودکشی کرده بود...
😶😐😑
🔴حرام سیاسی یعنی چی؟
🔻#حرام_سیاسی، یک عبارت نسبتا جدید ولی بسیار ریشه دار و عمیق است که در دیدار رمضانی نیمه فروردین ۱۴۰۲ توسط رهبر حکیم انقلاب استفاده شد و ایشان #کشف_حجاب را یکی از مصادیق حرام سیاسی برشمردند.
🔻برای ارائه یک تعریف کاربردی از حرام سیاسی، ابتدا چند جمله کلیدی از امام خامنهای تقدیم می شود:
🔹۱- سیاست یعنی اداره درستِ جامعه؛ این جزو دین است. (۸۱/۵/۵)
🔹۲- همه چیزهایی که در شرع حرام است، به توانِ دو در کار سیاسی باید مورد توجّه قرار گیرد و معتبر شمرده شود.(۸۰/۶/۵)
🔹۳- دشمنان با عالِم سیاسی، مرجع سیاسی، فقه سیاسی، دین سیاسی و اسلام سیاسی صریحاً میگویند مخالفند، چون حضور اینها، حضور ضدّ استکباری و ضدّ استعماری است(۱۴۰۰/۱۰/۱۹)
🔸پ.ن: بنابراین می توان گفت:
🔻حرام سیاسی، عمل و رفتار نادرستی است که علاوه بر زندگی خود انسان، به فرآیندها و تعاملات محیط اجتماعی خسارت وارد می کند و حتی زمینه سلطه دشمن خارجی را هم فراهم می کند.
🔻هر حرام سیاسی قطعا حرام شرعی هم است بنابراین آسیب و عقوبت آن مضاعف است. /ابراهیمی