🔹اگر مومن میدانست پاداش مصیبت و گرفتاریهایش چقدر است، آرزو میکرد در دنیا با قیچی تکه تکه میشد
امام صادق .
📚 علوم انسانی اسلامی از دیدگاه اسلام
🔹ما که می گوییم موضوع این علوم ، انسان است، باید مشخص کنیم که از چه انسانی سخن می گوییم؟ آیا از انسان به مثابه یک موجود زنده با شاخص های فیزیکی بحث می کنیم یا اینکه در خصوص ماهیت انسان بحث می کنیم.
🔹انسان حقیقی از منظر اسلام آنی است که به قول قرآن کلیت این انسان مبعوث می شود؛ زنده شدن، ماهیت و کارکرد قطعی انسان نیست بلکه انسان مبعوث می شود و این بعثت تا ابد ادامه دارد.
🖊 #علامه_محمدتقی_مصباح_یزدی
🔖 بخش اول
▫️ آیت الله مصباح یزدی عصرگاه پنجشنبه 7 آذرماه در آیین اختتامیه پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینِی(ره) برگزار شد، با تجمید و تجلیل از مجاهدت های امام راحل و مقام معظم رهبری، گفت: در چنین شرایط سخت و سنگین علیه اسلام و انقلاب، دستیابی به پیشرفت های عظیم علمی و صنعتی و نظامی شده است که دوست و دشمن را متعجب کرده است.
🔸آیت الله مصباح یزدی اظهارکرد: استفاده از امکانات و بهره گیری از شرایط از نکات مهمی است که باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشیم که متاسفانه آنگونه که باید و شاید از این نعمات بی نظیر برای پیشرفت ها به خصوص در زمینه های علمی و فرهنگی و علوم اسلامی و دینی بهره نگرفتیم.
🔸ایشان گفت: به طور کلی به نظر می رسد که هنوز برای بسیاری از کسانی که می بایست در حرکت علوم انسانی اسلامی حرکت جدی داشته باشند، موضوع اصلی از این فعالیت ها به درستی روشن نشده است؛ این افراد هم در حوزه و هم در دانشگاه حضور دارند که می گویند منظور شما از علوم انسانی اسلامی چیست؟
🔸رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: اطلاع رسانی در حد وسیع در عرصه ارایه فعالیت های علوم انسانی اسلامی لازم و ضروری است؛ وقتی از اسلامی کردن علوم انسانی سخن می گوییم، باید مفردات و واژه های آن را در حوزه تصوری به خوبی تبیین کنیم.
🔸ایشان گفت: وقتی حوزه تصوری انجام شد به عرصه تصدیق می رسیم و روابط آن را تنظیم خواهیم کرد؛ پس از تشکیل نظام اسلامی، اسلامی کردن دانشگاه ها و علوم انسانی مطرح شد ولی این مبحث هنوز در سطح عموم، تبیین نشده است.
🔸استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: درست است که علوم و موضوعات خاص داریم که در چارچوبه های خود بحث می کنند، ولی حتی در تشخیص و شناخت موضوع نیز باهم اختلاف داریم؛ ما که می گوییم موضوع این علوم انسان است، باید مشخص کنیم که از چه انسانی سخن می گوییم؟ آیا از انسان به مثابه یک موجود زنده با شاخص های فیزیکی بحث می کنیم یا اینکه در خصوص ماهیت انسان بحث می کنیم.
🔸ایشان افزود: انسان هیچگاه نمی گوید که این هیکل، انسان است، بلکه کودکی نیز مرحله ای از وجود انسانی است ولی انسان حقیقی از منظر اسلام آنی است که به قول قرآن کلیت این انسان مبعوث می شود؛ زنده شدن، ماهیت و کارکرد قطعی انسان نیست بلکه انسان مبعوث می شود و این بعثت تا ابد ادامه دارد.
🔸آیت الله مصباح یزدی اظهارکرد: این تعریف اسلام را در کنار تعریف انسان در دانشگاه های غربی در کنار هم بگذارید تا مشخص شود که تعریف انسان در چه مرتبه و جایگاهی قراردارد؛ اینکه انسان و وجود انسانی او پس از مرگ و تا ابد ادامه یابد، انسانی را سوای انسانی که در مراکز غربی معرفی می شود، تعریف می کند.
🔸ایشان گفت: پس از این تعریف می توانیم به عوامل محیطی پیش از انعقاد نطقه و در حین باداری و پس از تولد و عوامل محیطی و خانواده و... به بحث اختیار و اراده بپردازیم؛ وقتی این مباحث مطرح شود می توانیم از مسئولیت و وظیفه نیز سخن بگوییم ولی اگر این تعاریف را قبول نداشتیم قطعا به چنین جایگاهی نمی رسیم.
🔸رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به دوران جنینی دوم در زندگی انسان بیان کرد: در دوران جنینی دوم، اختیار نقش اساسی را ایفا می کند و همین اختیار تکلیف انسان را برای قرارگرفتن در ابدیت مشخص می کند.
📝ادامه دارد...
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
📚 علوم انسانی اسلامی از دیدگاه اسلام
🔹شناخت موضوعات و مسایل و روش کار و بحث، سه عرصه ای است که می تواند ما را به شناخت ماهیت علم دینی برساند؛ اعتبار سنجی روش ها در این عرصه بسیار مهم و اثرگذار است.
🔹اگر راه تحقیق صحیح را تنها تجربیات عینی منتج به حس بدانیم،بسیاری از علوم اجتماعی از دامنه علم خارج می شوند زیرا این علوم از جمله خداشناسی و... در آزمایشگاه قابل اندازه گیری و طبقه بندی نیستند.
🖊 #علامه_محمدتقی_مصباح_یزدی
🔖 بخش دوم (بخش آخر)
▫️ آیت الله مصباح یزدی عصرگاه پنجشنبه 7 آذرماه در آیین اختتامیه پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینِی(ره) برگزار شد، به سخنرانی پرداختند.
🔸ایشان با ذکر این مطلب که برخی از روانشناسان غربی بدن را تنها در فعل و انفعالات بدن تعریف می کنند، گفت: روان شناسی با این تعریف جزو شاخه ای از زیست شناسی قرار گیرد؛ آیا مساله روانشناسی غربی و مصطلح با روان شناسی اسلامی یکی است؟
🔸عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر راه تحقیق صحیح را تنها تجربیات عینی منتج به حس بدانیم،بسیاری از علوم اجتماعی از دامنه علم خارج می شوند زیرا این علوم از جمله خداشناسی و... در آزمایشگاه قابل اندازه گیری و طبقه بندی نیستند.
🔸ایشان افزود: ارزش های الهی با تجربه حسی قابل اندازه گیری نیست؛ برخی از فلاسفه مغرب زمین می گفتند که اخلاق نیز یک اصل به اصطلاح «من درآوردی» است زیرا اصل، قدرت است و تمام امورات بر حسب قدرت شکل گرفته است و اصولی چون اخلاقیات و رحم محلی از اعراب ندارد.
🔸آیت الله مصباح یزدی اظهارکرد: اگر معقتد شدیم که در کنار حس، منبعی به نام عقل وجوددارد که حقایقی را درک می کند و بر اساس آن بدیهیاتی شکل می گیرد و در نهایت براهین شکل می گیرد و در نتیجه، نتایج یقینی استحصل می شود همه این امور عینیت پیدا می کند.
🔸ایشان گفت: حس و تجربه، اعتبار خود را از عقل می گیرند، زیرا حس نیز ممکن است به خطا بیفتند؛ تا بدیهیات عقل حاصل نشود، ادراکات حسی نیز محلی از اعراب ندارند؛ وقتی عقل، خدا و پیامبر را اثبات کرد باب دیگری برای مبدا شناخت باز می شود؛ وقتی در دانشگاه ها این مساله حل نشده است که آیا دین یک مقوله علمی حسی یا یقینی است، نمی توانیم نظر درستی در این باب ارایه دهیم.
🔸رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با ذکر این مطلب که هنوز برخی از اساتید دانشگاه تصور می کنند همه علوم باید در حوزه تجربی و حسی خالصه شود، بیان کرد: تصور بسیاری از اساتید محترم دانشگاه های ما در چنین فضایی است ولی این مباحث را بروز نمی دهند؛ اما سوال این است که برای حل این معظل چند کتاب و مقاله نوشته شده و چند نشست تخصصی در زمینه تبیین این موضوع برگزار شده است تا نگاه اساتید در یک آوردگاه علمی نقد و بررسی شود.
🔸ایشان گفت: اصل برای ما یقینیاتی است که پشتوانه آن بدیهیات عقلی است؛ امروزه گرایشی که بیش از 2هزار سال پیش بین گروهی از مردم (شکاکیت) مطرح بود امروز برای برخی از دانشمندان نیز وجود دارد؛ گاهی می بینیم که یک استاد برجسته به دلیل همین شکاکیت نمی تواند به یک نگاه و دلیل روشمند علمی و تحقیقی مشخص برسد.
🔸استاد حوزه علمیه تصریح کرد: برای اینکه برای روش تحقیق انگیزه داشته باشیم باید بدانیم که به دنبال چه چیزی هستیم؛ اگر تمام فعالیت های علمی ما به پیشرفت رفاه و زندگی مادی ختم شود و حتی الزام عدالت نیز به راحتی مردم تعبیر شود، در حقیقت کودکی هستیم که به سن 80 سالگی رسیده ایم.
🔸ایشان افزود: شناخت موضوعات و مسایل و روش کار و بحث، سه عرصه ای است که می تواند ما را به شناخت ماهیت علم دینی برساند؛ اعتبار سنجی روش ها در این عرصه بسیار مهم و اثرگذار است؛ هیچ چیزی با بی نهایت قابل مقایسه نیست و شناخت این ماهیت بی نهایت را می توان با شناخت های کودکان مقایسه کرد.
🔆اجتهاد روشمند
🔆 @salmanraoofi
توصیه هایی برای ماه رجب.mp3
7.2M
🔰 برنامه روحی در ماه رجب 🔰
🌱 در ماه رجب و شعبان و رمضان، برنامههای روحی باید بیشتر شود.
🕊 طلبگی فقط، کار علمی نیست. باید با عبادت، با عالم بالا مناسبت پیدا کرد. ملاصدرا نیز به دلیل مناسبت پیدا کردن، توانست بسیاری از مسائل علمی را ارتقا دهد است.
🕊 ماه رجب، چون ماه خدا است، در مسائل عبادی حساب ویژهای دارد.
عباداتی که توصیه میشود:
🔹حداقل روزی یک جز قرآن
🔹حداقل زیارت امین الله همراه با تامل
🔹حداقل یک نماز با تأنی بیشتر
🔹دعاهایی که در این ماه وارد شده
🔹زیارتی که از ناحیه مقدسه وارد شده
🌱 ما فقط برای درس خواندن به دنیا نیامدهایم.
✖️طلبه بدون کار علمی، احساس پوچی میکند.
❗️اما
❌طلبه بدون کار روحی، احساس تناقض میکند.
🌱 ماه رجب، ماه ولایت هم هست و با ولایت باید ارتباط ویژه برقرار کرد.
🕊 عمر در حال گذر است تا جوانی هست باید برای باز شدن در عالم بالا تلاش کرد.
✨ اگر در باز شد:
🔸 بسیاری از اسرار،خوب فهمیده میشود.
🔸 احساس شادمانی و نشاط،احساس معرفت و علم،احساس عالم ربانی شدن حاصل میشود.
#استاد_یزدان_پناه
#حکمت_متعالیه
🗂 جلسه ۳۰۶
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
@nasimehekmat
#پرسش_و_پاسخ
🔹️پرسش از آیت الله مصباح :
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته امشب، یعنی شب جمعه اول ماه رجب برای ادای نماز مغرب و عشا و اعمال لیلة الرغائب مثل هر سال به مسجد رفتیم، ناگهان امام جماعت گفت که این اعمال بدعت است و از طریق اهل سنت این روایت نقل شده و خود اهل سنت هم راوی را تکذیب میکنند، نظر حضرتعالی در این باره چیست؟
🔸️پاسخ:
برادر گرامی سلام علیکم و رحمة الله نماز خاص لیلة الرغائب که سید بن طاووس در کتاب اقبال نقل فرموده است مانند اکثر اعمالی که برای زمانها و مناسبتهای خاص وارد شده را میتوان انجام داد. و بهتر این است که برای مراعات جهت احتیاط به قصد رجا به جا آورده شود؛ در این صورت شبههی بدعت هم رفع میشود. خداوند شما را به رضایش موفق بدارد.
#لیلة_الرغائب
#رجب
🏴 @mesbahieh
👓 در دعاى وارد شده براى هر روز ماه #رجب مى خوانيم كه «خابَ الوافِدُونَ عَلى غَيرِكَ»؛
🔹 هركس به سراغ غير تو برود اشتباه كرده است و نااميد خواهد شد. آيا ما نيز اين باور را داريم؟
❗️ اگر باور داشته باشيم كه هيچ موجودى غير از خدا ارزش بندگى و دل بستن ندارد، رفتار ما عوض مى شود. بسيارى از كارهاى شيطانى انسان براى اين است كه به مقام يا شهرتى برسد. اگر باور داشته باشد كه كارها به دست خداست و امور #دنيوى اصلا ارزش ندارد كه انسان به دنبال آنها باشد، رفتار او تغيير مى كند.
💬 مرحوم آیت الله مصباح یزدی
🔻 اولین ماه رجب بدون حضور عمار انقلاب، با فاتحه ای یاد ایشان را گرامی می داریم.
ادامه ی سخنرانی استاد رحیم پور
در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح.
هم اکنون. شبکه ۴.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید | این ثمره عالم است
🔸 دیدار خانواده #شهید محمد حسین حدادیان با آیت الله مصباح یزدی
۹۷/۱۰/۲۷
🔺️باز نشر به مناسبت سالگرد شهادت شهید حدادیان ۱۳۹۶/۱۲/۲.
#فیلم
🏴 @mesbahieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهادات جالب و قابل توجه علامه مصباح(ره) برای علمیتر و تخصصیتر شدن انتخابات و حداقل شدن فساد و جلوگیری از عوام فریبی برخی نامزدها.
استاد حسن رحیم پور. دی ۹۹.
مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح در مشهد.
#فیلم
@mesbahieh
باقرزاده. گرامیداشت آیت الله مصباح در رشت. ۹۹.۱۲.۱.mp3
8.86M
سخنرانی
حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده،
استاد موسسه امام خمینی قم
در مجلس گرامیداشت
علامه آیت الله مصباح.
مسجد فاطمه زهرا (سلام الله علیها) رشت، شب لیلة الرغائب ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
@bagherzadeh
🌸 @mesbahieh
تفاوت حوزهی علمیه قم و نجف
یکی از دلمشغولیهای حوزهی قم، نقد سکولاریسم است زیرا سکولاریسم یعنی زمینی، و سکولار معتقد است؛
«حاکمیت باید زمینی اداره شود نه دینی»
اما ما معتقدیم؛
«حاکمیت باید در چارچوب موازین دینی باشد».
آقای مصباح در یکی از سخنرانیهایش میگفت: «تفاوت بین حوزهی علمیه قم و نجف این بود که حوزهی علمیه قم، همیشه به دنبال تبلیغ معارف دینی در بین مردم بود لذا زمینهی تحقق انقلاب اسلامی، در ایران فراهم شد ولی در عراق فراهم نشد».
اساسا به هر اندازه که مردم از «زندگی سکولاری» فاصله بگیرند و به «زندگی دینی» نزدیکتر شوند، زمینهی فکریفرهنگی آنها برای تحقق انقلاب، نظام، دولت، جامعه، و تمدن اسلامی فراهمتر میشود.
به امید روزی که همهی ابعاد زندگی در چارچوب ماانزلالله گردد تا بساط کفر و ظلم و فسق برچیده شود.
پینوشت؛
وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ (44)مائده
وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ (45)مائده
وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ (47)مائده
https://eitaa.com/farbehi
#نهمین سالگرد ارتحال عبدصالح، عارف بالله و سالک الی الله، عالم ربانی،
مرحوم آیت الله عزیز خوشوقت رضوان الله تعالی علیه را خدمت بیت مکرم آن مرحوم، همه شاگردان و ارادتمندان به ایشان و رهروان اخلاق و معرفت تسلیت عرض می نماییم
جهت ثبت قرائت فاتحه/صلوات/قرائت قرآن/ زیارت عاشورا
هدیه به روح مطهر ایشان
مراجعه بفرمایید به👇
https://iporse.ir/6073090
🔴درسهایی که از علامه مصباح باید آموخت
🔶درس سی و پنجم: بلندهمتی
🖊احمدحسین شریفی
🔶از دیگر ویژگیهای علمی و عملی علامه مصباح بلندهمتی او بود. او هم در مسائل علمی و هم در امور عملی و تربیتی و فرهنگی همتی بلند داشت. افقهای دوردست را میدید و متفکرانه و بردبارانه و بدون هیچ تزلزل و رخوتی، مقدمات دستیابی به آنها را فراهم میکرد. سختی کار و تنهایی سفر و سرزنش خارهای مغیلان و تشنگیهای بیابان، کمترین خللی در عزم و اراده او ایجاد نمیکرد.
🔶همین روح بلند و همت بینظیر او بود که عدهای از بهترینها پروانهوار بر گرد وجود او جمع شده بودند. چه زیبا گفت #خواجوي_كرماني که:
غلام همت صاحبدلان جانبازم
كه در عطيه، شكورند و در بليه، صبور
🔶#علامه_مصباح حقیقتاً در سختکوشی و خستگیناپذیری نمونه بود. و اگر جز این بود، چگونه میتوانست علیرغم جریان رایج علم در حوزه و دانشگاه، نظامی آموزشی به کلی دیگری را طراحی و تدوین کند و آن را در مراکز رسمی کشور به تصویب برساند؟! برای شنا کردن بر خلاف جریان آب، افزون بر قدرت و جرأت و شجاعت، به همت بلند و سختکوشی و خستگیناپذیری هم نیاز هست.
🔶اگر نبود همتبلند آن مرد بزرگ چه کسی میتوانست علیرغم همه سختیها و مرارتها و مشکلات جانکاهی که در مسیر توسعه علوم انسانی در حوزههای علمیه و ایجاد ساختارهای آموزشی جدید در دل حوزه وجود داشت، و علیرغم طعنههای دوستان و دشمنان، یک تنه مقاومت کند و ساختمان بزرگ و بیسابقة علوم انسانی اسلامی را در حوزههای علمیه بنیان نهد؟ و دهها و صدها متخصص در رشتههای مختلف علوم انسانی اسلامی تربیت کند؟ به تعبیر زیبای #حافظ:
نه هر درخت تحمل كند جفاي خزان
غلام همت سروم كه اين قدم دارد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔸مرزبان دین در سیاست🔸
✳️ تاملی پیرامون شخصیت علمی و رفتار عملی مرحوم آیتالله مصباح یزدی (ره)
🔹 در روزگاری که تمام شئون زندگی بشر با سیاست آمیخته و سیاست نیز فارغ از هر بنیاد و تفکری همه شئون زندگی را در هاضمه قدرت و منازعات سیاسی خود مصرف میکند؛ تأمل دوباره در نسبت دین و سیاست در افق انقلاب اسلامی حائز اهمیت است.
🔹 آیتالله مصباح در زمره شخصیتهاییست که در عین آنکه خود را بیرون از دایره سیاست این دوران ندیدهاند؛ با استقامت بر بنیانهای اصیل دینی، مانعی بر هضم شدن دین در سیاست جدید و التقاط شدند.
🔹 تأمل در این شخصیت به ما کمک میکند راه طی شده در این چهل ساله را دوباره بازخوانی کرده و به امکانها در نسبت آینده، از منظری دیگر توجّه کنیم.
✅ ارائه دهندگان:
🔸 حجت الاسلام علی محمدی
🔸 حجت الاسلام دکتر ابوذر مظاهری
🔸 حجت الاسلام امیر نجاتبخش
🗓 شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ⏰ ۱۰
💻 نشانی ورود به جلسه👇👇👇
https://b2n.ir/653613
✳️ تلاشها و خدمات آیتالله مصباح یزدی برای راه اندازی رشته مدیریت اسلامی و تربیت طلاب و دانشجویان
✅ جناب آقای دکتر علی رضائیان، استاد مدیریت دانشگاه شهید بهشتی
🔷 پس از راه اندازی مدرسه در راه حق، مدرسه باقرالعلوم (ع) به همت آیت الله مصباح یزدی راه اندازی شد.
در آن زمان آیتالله مصباح یزدی عقیده داشتند که جلساتی با حضور اساتید مدیریت برگزار شود تا نظریات و مبانی مدیریتی مورد بررسی قرار گرفته و با روشها و ارزشهای اسلامی انطباق و در صورت وجود اختلاف اصلاح شود.
بر همین اساس جلساتی با حضور طلاب زبده و کارآزموده در رشتههای زبان روانشناسی جامعهشناسی و مدیریت تشکیل و مبانی مدیریتی مورد پالایش قرار گرفت و در پایان این جلسات نیز آیتالله مصباح یزدی با تواضع بسیار حضور یافته و نظریات را جمع بندی میکردند، حتی ایشان تصمیم گرفتند تعدادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام شوند که نهایتاً تمام این زحمات منتج به تدوین کتاب پیش نیاز مدیریت اسلامی شد و از برکت این جلسات حدود ۲۰۰ دانشجو شامل ۲۵ نفر دکتر و ۱۷۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدند.
🌐 اطلاعات بیشتر در👇👇👇
https://www.mehrnews.com/news/5121451
آیتالله حسینی زابلی درگذشت
🔹آیتالله سید محمد حسین حسینی زابلی استاد اخلاق و از وعاظ شهیر تهران شب گذشته جمعه یکم اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.
🔹 آیت الله حسینی زابلی در ۲۰ سالگی و در شهر مقدس قم به کسوت روحانیت در آمد و ملبس شد اما دوران شکوفایی علمی او در نجف و در خدمت اساتیدی همچون حضرت امام (ره)، آیت الله خویی (ره)، آیت الله سیستانی و … رقم خورد.
🔹 وی از محضر اساتیدی همچون مرحوم آیت الله بهاءالدینی و مرحوم آیت الله شیخ حسنعلی نجابت نیز بهره برده بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹مواجهه امام خمینی که درود خدا و اولیاء الهی بر روح پاکش باد، با تعریف و تمجیدهای آیتالله مشکینی رضوان الله تعالی علیه نسبت به ایشان
(صحیفه امام، ج20، ص294)
و مولوی چه زیبا آفت قدرت و ریاست را گوشزد میکند:
آنچ منصب میکند با جاهلان
از فضیحت کی کند صد ارسلان؟
(ارسلان واژهای ترکی است که به معنای شیر درنده).
⚫️ پیام مقام معظم رهبری در سوگ آیت الله مصباح یزدی
⏬ ۱۵ وصف در یک پیام
#عالم_ربانی
#فقیه_و_حکیم_مجاهد
#متفکری_برجسته
#مدیر_شایسته
#زبان_گویای_حق
#پای_بااستقامت_در_راه_حق
#مربی_شاگردان_ممتاز
#تولیدکننده_اندیشه_دینی
#نگارنده_کتب_راهگشا
#حاضر_در_میدانهای_انقلاب
#پارسا
#پرهیزگار
#مجاهد_بلند_مدت
#سالک_طریق_معرفت_توحیدی
#برادر_قدیمی_و_عزیز
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦کلیپی زیبا از مرحوم آیت الله زابلی
ای آنکه می گویی به من ، پرواز کن پرواز کن
خود هم بیا لطفی کن و درب قفس را باز کن🌹
Dastoorat-Moraghebate-Mahe-Rajab.mp3
6.52M
🎙عارف واصل اسـتـاد
محمد تقی فـیـاضبخش ...
توصـیه به تهـجـد و شب زنده داری
در ماه پرفضیلت و با برکت #رجب
4_5875210666142337685.pdf
6.92M
کتاب مصور اینترنتی « شاه دزد » ؛
محصولی از دانشگاه امام حسین سپاه ،
بطور رایگان عرضه شد.
این کتاب زوایای پنهان و کمتر گفته شده حکومت دیکتاتوری رضاخانی را آشکار می کند...
#فیلم
@mesbahieh
1399-12-2-Shobahat-OstadJafari.mp3
2.97M
بررسي نحوه مواجهه استاد علامه مصباح يزدي(ره) با جريانهاي روشنفکري ديني
جلسه سوم: نحوه برخورد حضرت استاد با جريان روشنفکري ديني عرفيگرا
سخنراني حجت الاسلام و المسلمين دكتر محمد جعفري
1399-12-2 پرديسان