eitaa logo
مصباحیه ...
135 دنبال‌کننده
17.8هزار عکس
9.2هزار ویدیو
523 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
16.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 🔸️ذکر مصیبت سلام الله علیها توسّط مرحوم آیت الله حاج آقا 🌷🌷🌷🥺
الهــــی، شب پره را در شب پرواز باشد و حسن را نباشد؟! 🥺 ۱۶۷ 🌸🌸🌸🌸🌸
اولین مانع‌ سلوکی، حس برتری‌جویی و زیاده‌خواهی است... nafahat_14 ۱۶۷ 🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این آیه شریفه خیلی توجه کنیم... ( ۹ آبان ۱۴۰۳) عارف کبیر، استاد علی ۸۱ 🌷🌷🌷🌷🌷
جان جان ای در درون جانی(جانم) و جان، از تو بی خبر🥺 از تو جهان، پر است و جهان، از تو بی خبر🥺 چون پی برد به تو دل و جانم که جاودان در جان و در دلی، دل و جان از تو بی خبر ای عقل پیر و بخت جوان گرد راه تو پیر از تو بی نشان و جوان از تو بی خبر نقش تو در خیال و خیال از تو بی نصیب😭 نام تو بر زبان و زبان از تو بی خبر😭 از تو خبر به نام و نشان است خلق را وآنگه همه به نام و نشان از تو بی خبر😭 جویندگان گوهر دریای کنه تو در وادی یقین و گمان، از تو بی خبر چون بی خبر بود مگس از پر جبرئیل از تو خبر دهند و چنان از تو بی خبر شرح و بیان تو چه کنم زانکه تا ابد شرح، از تو عاجز است و بیان، از تو بی خبر اگرچه نعرهٔ عشق تو می‌زند هستند جمله نعره‌زنان از تو بی خبر ( عارف کبیر، عطار نیشابوری ) 🌸🌸🌸🌸🌸🥺😢😭😭😭
این شعر به بررسی ارتباط انسان با خدا و ناآگاهی او از حقیقت مرتبط با وجود الهی می‌پردازد. شاعر به وجود باطنی خداوند اشاره می‌کند که با وجود این‌که در عمق جان و دل انسان وجود دارد، انسان به طور کلی از آن بی‌خبر است. عقلی که به جستجوی حقیقت می‌پردازد، نیز از این حقیقت غافل است. در حقیقت، مردم تنها از نام و نشان خدا آگاهی دارند و در جستجوی جوهر واقعی وجود او در دنیای بی‌خبر از او هستند. شاعر در نهایت بیان می‌کند که برای توصیف خداوند، حتی بهترین تلاش‌ها و نعره‌های عاشقانه نیز ناکافی است و خود او همیشه فراتر از درک و بیان بشر باقی می‌ماند. 🥺
گنجور » عطار » دیوان اشعار » غزلیات » غزل شمارهٔ ۳۹۴ https://ganjoor.net/attar/divana/ghazal-attar/sh394
عطار نیشابوری - ویکی فقه https://fa.wikifeqh.ir/%D8%B9%D8%B7%D8%A7%D8%B1_%D9%86%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B1%DB%8C فَریدالدّین ابوحامِد محمّد عطّار نِیشابوری (۵۴۰ - ۶۱۸ قمری) یکی از عارفان و شاعران ایرانی بلندنام ادبیات فارسی در پایان سدهٔ ششم و آغاز سدهٔ هفتم است. او در سال ۵۴۰ هجری برابر با ۱۱۴۶ میلادی در نیشابور زاده شد. وی یکی از پرکارترین شاعران ایرانی به شمار می‌رود و بنا به نظر عارفان در زمینه عرفانی از مرتبه‌ای بالا برخوردار بوده‌است.
روز ملی عطار روز ۲۵ فروردین در تقویم ایران روز ملی عطار است که هرساله در نیشابور، آرامگاه وی همراه برنامه‌های عطارشناسی برگزار می‌شود؛ گلباران آرامگاه عطار، ارائه پژوهش‌هایی در مورد این شاعر، نمایشگاه کتاب و خوشنویسی و شب شعر از جمله برنامه‌هایی است که در این روز برگزار می‌شود
✅ غزل زیبا، عرشی و جانسوز "جان جان" از فخر ایران و اسلام، عارف کبیر، شیخ فریدالدین نیشابوری در ۹ بیت در موارد ۱۱۸ تا ۱۲۱ از شعر عشق بارگزاری شد که با هشتک قابل مشاهده است... 🌸🌸🌸🌸🌸
🌪️مالکیت نفس در هنگام غضب ۱۳ 💚💙💜💛❤️💔❤️‍🔥🥺
✅العبد محمد تقی بهجت: 🔻حرف‌های عادی علی (علیه‌السلام) حکمت است. 🔻علی (علیه‌السلام) و معاویه هر دو در قوس هستند، یکی متصاعد [بالا رونده] و دیگری متسافل [پست گردنده]، و هر دو در حرکتند، یکی «إِلَی الرفیقِ الأعْلی»، و دیگری «إِلَی النارِ الهاوِیةِ». 🔻اعمال علی (علیه‌السلام) و اعمال دشمنانش در معرفی هر کدام به تقوا و عدمش کافی است! 📚در محضر بهجت،ج٣، ص١۴٧ ۹۹ 🌷🌷🌷🌷🌷