سر ریز اباحیت و اشرافیت در یک جنایت -۳
♦️ثالثا، اگر بنای بر جاسوسی باشد، هویت جاسوسه نباید آشکار شود تا بتواند جمع آوری اطلاعات کند. مقتول، قرار بوده همان روز برود انصاف نیوز حرفایی را بزند اما نجفی ترجیح داده او را بکشد. او چه چیزهایی را میخواسته به سایت اصلاح طلب بگوید؟ مگر ادعا نمی کنند میترا استاد "پرستو" بوده؟! پرستو چه نیازی دارد از رسانه ی اصلاح طلب وقت مصاحبه بگیرد اما به مصاحبه نرسد و جانش را بگذارد؟
🔹خود نجفی می گوید "در مدت پس از ازدواج اثری از خیانت ایشان به خود ندیدم ولی مدام میترا مرا تهدید میکرد به خیانت و ارتباط با مردان دیگر". و این یعنی اینکه، اولا او خیانتی نکرده که مستوجب قتل از سوی همسر باشد و ثانیا جاسوس نبوده، که اگر بود، چنین خبط و خطایی (تهدید مورد ادعای نجفی) را مرتکب نمی شد.
🔹وجه سوم ماجرا، به وضعیت زندگی یک سیاستمدار وتکنوکرات اشرافی بر می گردد. او با وجود این که هیچ سمت و شغلی ندارشت، چرا سالها به شکل غیر قانونی در خانه خود سلاح نگهداری می کرد؟
♦️فرزند میترا استاد می گوید "مادرم و آقای نجفی، حدود یک سال و دو ماه قبل در حزب آشنا شدند. مادرم میگفت من به اشتباه روی صندلی او نشسته بودم و همین موضوع باب آشنایی ما را فراهم کرد". همین پسر نوجوان می گوید "نجفی دست بزن داشت. مدام مادرم را کتک می زد؛ یکبار مانع شدم، دست مرا شکست". این درست نقطه مقابل فضاسازی رسانه های زنجیره ای است.
🔹آقای نجفی در آستانه هفتاد سالگی و در وسط همایش حزبی، سودای جوانی به سرش می زند و باب مراوده با زنی را که هم سن دخترش می باشد، باز می کند. او خانه ای مستقل برای همسر دوم در برجی در شمال شهر (سعادت آباد) در نظر می گیرد و مهریه 1362 سکه را می پذیرد. اینها ویژگی زندگی اشرافی است.
♦️نجفی کمتر از دو سال بعد، به همسرش می گوید که مهریه اش را بگیرد و طلاق را بپذیرد. بعد هم تشخیص می دهد او را بکشد! پول 1362 سکه، بالغ بر شش میلیارد تومان می شود. نقش دوگانه اباحیگری (لیبرالیسم) و اشرافیگری در تکوین این مدل از سبک زندگی سیاسی و اجتماعی کدام است؟
🔹چه خساراتی از مسیر این سبک زندگی، به جامعه و فرهنگ و اخلاقیات و سیاست ما سر ریز شده است؟ ماجرای ظلم به حدود سه هزار نخبه بورسیه که از سوی نجفی صورت گرفت، خروجی همین اباحیگری است؛ همچنان که تعطیلی تدریجی معاونت تربیتی در آموزش و پرورش.
@IMANI_mohammad
@tahlilgarmihan
سوال
خواهشمند است سایتهایی را به من معرفی کنید که در آن به شبهات وارده جواب می دهند.
پاسخ
در حال حاضر سایت های متعددی به پاسخگوئی به مسائل دینی و شبهات عقیدتی می پردازند. البته برخی از این سایت ها تخصصا به بعضی از سوالات پاسخ می دهند مانند سایت دارالحدیث که به پرسشهای حدیثی شما و سایت فرهنگ و معارف قرآن که فقط به سوالات قرآنی شما پاسخگو هستند. و برخی دیگر به اکثر سوالات و شبهات پاسخ می دهند که از قرار زیز می باشند:
https://makarem.ir/index.aspx?typeinfo=3000
http://www.islamquest.net/fa/
http://www.pasokhgoo.ir/
http://porsemani.ir/
http://www.eporsesh.com/
http://www.andisheqom.com/
www.Tebyan.net
www.Al-Shia.com
💠معرفی برترین کانال های حوزوی💠
🌺کانالی در معارف امامت و ولایت
☘eitaa.com/joinchat/56033286Cbc449977e4
🌺فقاهت، تولید علوم اسلامی
☘eitaa.com/joinchat/1348010001Ca7116ed3ed
🌺کانال دماء الطلاب
☘eitaa.com/joinchat/1435500563C6700227006
🌺آموزش فقه
☘eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2
🌺ألنکات ألادبیة و ٱلٱصولیه:فروق اللغویه،مبانی ادبیات سنتی
☘eitaa.com/joinchat/3968663552Cb248b0a556
🌺لینک گروه همسفرطلاب ومومنین
☘eitaa.com/joinchat/139460627C23f11af7d5
🌺برنامه های اندروید تبلیغی (فیش منبر های اندرویدی تلفن همراه)
☘eitaa.com/joinchat/4273078289C126ab35b12
🌺کلیپ های ناب تبلیغی از بزرگان و سخنرانان کشوری
☘eitaa.com/joinchat/1155989522C8ddd406c2c
🌺لینک کانال بازار روز طلاب
☘eitaa.com/joinchat/4249354254Cc48524996b
🌺بیان نکات علمی: لغت،صرف،نحو،تجوید،بلاغت،منطق،فقه،اصول...
☘eitaa.com/joinchat/518127617Cff17adb85b
🌺کلاسداری نوین کودکان
☘eitaa.com/joinchat/713555986Ccd1d204b87
🌺موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
☘eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🌺(تبیین) انجمن فارغ اتحصیلان مؤسسه امام خمینی (ره)
☘eitaa.com/joinchat/372441094C1717881367
🌺تأمّلــے در تـاریــخ إســــلامـ
☘eitaa.com/joinchat/1923940364C76f26654cc
🌺مباحث: کانالی برای پاسخگویی به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز
☘eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🌺صوت و جزوات تقریرات کتاب حلقات صدر از بهترین اساتید
☘eitaa.com/joinchat/2796486669Cb62d5fdc46
🌺کانال تخصصی نمونه سوالات دروس حوزوی
☘eitaa.com/joinchat/3208183824Cd5e9c9cfb7
🌺کانال جامع مربیان کودک و نوجوان (روش های جذاب سازی،مسابقات جدید، محتوای ناب)
☘eitaa.com/joinchat/967114763Cc81acaea4f
🌺مفتاح؛ کانالی برای بررسی تخصصی نظرات موافقان و مخالفان فقه نظام در حوزه
☘eitaa.com/joinchat/2820276226C05222c1576
🌺اصول فقه کاربردی به همراه جزوات کم یاب از تقریرات اساتید برتر
☘eitaa.com/joinchat/1746534414Ce8432ba570
🌺قطعات صوتی روضه های سخنرانان مشهور کشوری (روضه های جانسوز)
☘eitaa.com/joinchat/3137929230C4909808008
🌺بزرگترین بانک علمی حوزه (خواهران و برادران)
☘eitaa.com/joinchat/26869778Cc518cd8446
🌺کانال استاد هاشمی نژاد «پای منبر»
☘eitaa.com/joinchat/1107755021C6f97430499
🌺تدریس سخنرانی کوتاه محتوای نو مورد نیاز جذاب و علمی
☘eitaa.com/joinchat/1138622480Cf5fccc6f06
🌺علامه مصباح
☘eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
🌺المرسلات
☘eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
🌺تولید سخنرانی روشمند، زیر نظر اساتید حوزه و روش سخنرانی
☘eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
🌺گروه بازارچه طلاب و مومنین
☘eitaa.com/joinchat/1792147467C53fc2d978e
🌺بانک جزوات، نمونه سوالات، کتب، شروح و نرم افزار های حوزوی
☘eitaa.com/joinchat/984612866C1a7cb0a9e9
🌺محلی برای پیدا کردن استاد و شاگرد خصوصی و هم بحث
☘eitaa.com/joinchat/619839488Ca6f556c815
🌺کانال بازارچه طلاب ومومنین
☘eitaa.com/joinchat/2498953217C6bf55696cf
🌺دانلود فیش منبر موضوعی (بررسی یک موضوع از زوایای مختلف)
☘eitaa.com/joinchat/3366256657C1fa7fec6ae
🌺صوت دروس حوزوی (از حوزه علمیه خواهران و برادران)
☘eitaa.com/joinchat/3941924875C99ec4f30fd
🌺مناهج «نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت»
☘eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌺کانال جامع مبلغین (متن سخنرانی و درسنامه و پاورپوینت و ...)
☘eitaa.com/joinchat/2642477059C7af752f8f9
🌺بزرگترین کانال صوت علامه حسن زاده املی
☘eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5
🌺بانک جامع اطلاعیه های حوزوی
☘eitaa.com/joinchat/1305542656Cdf5de8740b
🌺کانال اختصاصی استاد صمدی آملی
☘eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌺بزرگترین مجمعِ کتابخانه ای دیجیتالِ حوزویان
☘eitaa.com/joinchat/1348599825C6b29258854
🌺کانال تفسیر بزرگ المیزان علامه طباطبایی ره
☘eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
شرایط امروز کشور، شرایط جنگ احزاب است (مقام معظم رهبری. 95/04/12)
👈 جنگ احزاب آخرین تلاش مشرکان برای ایجاد یک جبهه قوی و همگانی بر ضد اسلام بود.
👈 این جنگ پس از دو جنگ بدر و احد اتفاق افتاد
👈 سه سال پس از این جنگ «فتح مکه» اتفاق افتاد.
👈 در این جنگ سه جبهه در مقابل مسلمین صف آرایی شد:
1⃣ تهدید و تهاجم نظامی
2⃣جنگ اقتصادی
3⃣فتنه منافقین
@bagherzadeh
🗻کوهنوردی راهکاری برای تقویت عزم
🚩من هر وقت به کوه میآیم
وقتی میبینم خلوت است ،
تأسف میخورم که چرا جوانها و حتی غیرجوانها از این نعمت الهی و این فرصت کمیاب استفاده نمیکنند...
♠توصیهی من این است که جوانها به من نگاه کنند.😊
من وقتی به کوه میآیم و گاهی میبینم حتی از من مسنتر هم کسانی میآیند که با استحکام و استقرار جسمانی و قرص و محکم این راه را طی میکنند، واقعاً لذت میبرم.»
🍃#کوه_در_بیانات_مقام_رهبری
۱۳۷۵/۶/۲
@bagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محکومیت قاطع اسرائیل در برابر وجدان بشری...
@bagherzadeh
انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری و شرط مرجعیت
🔶 با توجه به شرط مرجعیت در قانون اساسی قبل از بازنگری، انتخاب رهبری که در آن مقطع فاقد این شرط بود چگونه صورت گرفت؟
🌸پاسخ
1️⃣ اصل 109 قانون اساسی پیش از بازنگری، صلاحیت برای افتاء و مرجعیت را مطرح می کند و نه مرجعیت بالفعل را و این شرط برای هر فردی که به درجه اجتهاد نائل شده و لو مرجع بالفعل نباشد می تواند وجود داشته باشد.
2️⃣ در اصل 107 پیش از بازنگری از عبارت «هر گاه يك مرجع را...» احتمال مرجعیت بالفعل فهمیده می شود، اما این واژه باید با توجه به قبل آن تفسیر شود که باز هم «صلاحیت مرجعیت و رهبری» را مطرح کرده که اگر مقصود، مرجع بالفعل باشد، عبارت رهبری در جمله قبل هم باید بالفعل باشد، در حالی که فردی به رهبری انتخاب نشده که رهبری او بالفعل باشد، از این روی همانگونه که در بخش اول اصل، مقصود از مرجع، افراد واجد صلاحیت مرجعیت و رهبری و نه مرجع و رهبر بالفعل، مد نظر است، در ادامه اصل نیز خبرگان از میان کسانی که صلاحیت مرجعیت را دارند(و نه مراجع بالفعل) یک فرد را بر می گزینند.
3️⃣ حتی اگر مقصود از مرجع، در قانون پیش از بانگری، مرجع بالفعل بوده باشد، اگر امر دائر باشد بین مراجعی که هیچ کدام شرط «بينش سياسي و اجتماعي و شجاعت و مديريت كافي براي رهبري» را ندارند با فقیه غیر مرجعی که دارای این شرط می باشد، عقل حکم می کند که نفر دوم که مرجع نیست انتخاب شود و از قید مرجعیت چشم پوشی شود.
4️⃣ اعضای شورای بازنگری قانون اساسی هم به استناد نامه حضرت امام خمینی ره، شرط مرجعیت را برای رهبر، لازم ندانسته و در قانون اساسی جدید رسما آن را حذف کردند.
✅ نکته: آیت الله خامنه ای اگر چه بر اساس قانون اساسی سال 58 واجد شرایط رهبری بود، اما به منظور رفع شبهات، پس از بازنگری قانون اساسی، مجددا بر اساس قانون جدید از سوی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.
پاسخ تفصیلی در:
@bagherzadeh
تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری و شرط مرجعیت 🔶 با توجه به شرط مرجعیت در قانون اساسی قبل از بازنگر
در اصل 107 پیش از بازنگری از عبارت «هر گاه يك مرجع را...» احتمال مرجعیت بالفعل فهمیده می شود، اما این واژه باید با توجه به قبل آن تفسیر شود که باز هم «صلاحیت مرجعیت و رهبری» را مطرح کرده که اگر مقصود، مرجع بالفعل باشد، عبارت رهبری در جمله قبل هم باید بالفعل باشد، در حالی که فردی به رهبری انتخاب نشده که رهبری او بالفعل باشد، از این روی همانگونه که در بخش اول اصل، مقصود از مرجع، افراد واجد صلاحیت مرجعیت و رهبری و نه مرجع و رهبر بالفعل، مد نظر است، در ادامه اصل نیز خبرگان از میان کسانی که صلاحیت مرجعیت را دارند(و نه مراجع بالفعل) یک فرد را بر می گزینند.
با نگاهي اجمالي به قانون اساسي؛ در مي يابيم كه:
اولاً: در اصل 109 قانون اساسي قبل از بازنگري، در بند 1 آمده است: «صلاحيت علمي و تقوايي لازم براي افتاء و مرجعيت، كه اين صفت و شرط به عنوان اولين و بارزترين شرط رهبري ذكر شده است. و چنان كه از محتواي اين بند از اصل 109 بر ميآيد، سخن از صلاحيت براي افتاء و مرجعيت است نه مرجعيت بالفعل و چنين شرطي می تواند در همه افرادي كه به درجه اجتهاد نائل شدهاند وجود داشته باشد. پس در اصل مذكور (109) كه در صدد بيان شرايط و صفات رهبري بود هيچ گونه تصريحي در مرجع بالفعل بودن رهبري ندارد.
حال اگر گفته شود در اصل 107 قبل از بازنگري بعد از آن كه يكي از راههاي انتخاب رهبري كه همانا از طرف اكثريت قاطع مردم به مرجعيت و رهبري شناخته و پذيرفته شدن ميباشد. گفته شده: «در غير اين صورت خبرگان منتخب مردم دربارة همه كساني كه صلاحيت مرجعيت و رهبري دارند بررسي و مشورت ميكنند، هر گاه يك مرجع را داراي برجستگي خاص براي رهبري بيابند او را به عنوان رهبر مردم معرفي مينمايند». و از عبارت فوق مرجعيت بالفعل استفاده ميشود نه صلاحيت بالفعل و مرجعيت شأني، در جواب ميگوييم جملات را منقطع از هم تفسير و يا اخذ و معنا نميكنيم بلكه بايد به ما قبل اين جمله توجه كنيد كه ميگويد: «خبرگان مردم دربارة همه كساني كه صلاحيت مرجعيت و رهبري دارند و از اين صلاحيت نيز صلاحيت بالفعل و مرجعيت شأني استفاده ميشود به قرينه كلمه رهبري چون صلاحيت شامل هر دو است هم مرجعيت و هم رهبري و الا اگر صلاحيت استفاده نشود و رهبري بالفعل باشد، در اين صورت وجود رهبري مفروض گرفته شده است. پس چه كسي را بايد انتخاب كرد، چون تفسير جمله مذكور اين ميشود (اگر به معني مرجعيت و رهبري بالفعل گرفته شود) همه كساني كه مرجع و رهبراند، و اين تحصيل حاصل و لغو است. بنابراين در جمله بعدي كه گفته هر گاه يك مرجع را داراي برجستگي خاص براي رهبري بيابند او را به عنوان رهبر به مردم معرفي مينمايند.
ثانياً: در اصل 109 قانون اساسي قبل از بازنگري شرط دوم رهبري «بينش سياسي و اجتماعي و شجاعت و مديريت كافي براي رهبري» لحاظ شده است. حال اگر كسي استدلال ما را كه در نكته اول گذشت قبول نكرد و مرجعيت فعلي را استنباط كرد. در جواب گفته ميشود بر فرض كه مرجعيت فعلي منظور باشد. حال در صورت تعدد مراجع، طبق اصل 107 خبرگان چند مرجع را يافتند، ولي هيچ كدام قدرت كافي يا مديريت كافي براي رهبري نداشتند، در واقع بين انتخاب مراجع تقليد فاقد قدرت مديريت يا فاقد بينش سياسي و انتخاب مجتهد مديرو مدبر و داراي بينش سياسي و اجتماعي تزاحم پيش بيايد، مجلس خبرگان از منظر عقلاني كدام يك از اين دو گزينه را بايد مقدم ميداشت؟
طبيعي است كه گزينه دوم، به جهت خطير بودن امر رهبري بر گزينه اول تقدم دارد. در اينجا براي توضيح بيشتر به توضيحات مرحوم آيت الله طاهري خرم آبادي از اعضاي کميسيون تحقيق مجلس خبرگان در اين خصوص اشاره مي کنيم. ايشان در اين باره چنين اظهار داشتند "در اصل يک صد و هشت قانون اساسي قبلي، صلاحيت علمي و تقوايي براي مرجعيت شرط بود نه اين که مرجع بالفعل باشد. در اصل پنجم تعبير مرجع نيامده، بلکه تعبير فقيه عادل آمده است. در اصل يکصد و نهم شرايط و صفات رهبر يا شوراي رهبري را ذکر مي کند که در آن هم تعبير "صلاحيت علمي براي مرجعيت" را دارد. تنها در اصل يکصد و هفتم لفظ مرجع آمده است. در زمان امام ما اين مطلب را در همان کميسيون يکصد و هفت ـ که خود من هم عضو آن بودم ـ به بحث و بررسي گذاشتيم (اين کميسيون يکي از وظايفش تفسير قانون اساسي در اين گونه موارد است) که آيا ميزان اصل پنج است که مسأله فقيه را مطرح کرده است و يا اصل يکصد و نه است که شرايط و صفات را ذکر مي کند يا اصل يکصد و هفت است که مرجعيت بالفعل ممکن است از آن استفاده گردد.
در آن جا رأي اکثريت اين شد که معيار صلاحيت مرجعيت است نه مرجعيت بالفعل، البته بعضي هم مخالف بودند، بعد از ارتحال حضرت امام در جلسه عمومي خبرگان هم که بحث شد مصوبه کميسيون خوانده شد که لازم نيست رهبر، مرجع بالفعل باشد بلکه اگر صلاحيت اين کار را داشته باشد کافي است. مستند ديگر نامه اي بود که حضرت امام به مجلس بازنگري قانون اساسي
تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری و شرط مرجعیت 🔶 با توجه به شرط مرجعیت در قانون اساسی قبل از بازنگر
نوشته بودند و در آن جا تصريح کرده بودند که براي رهبري مرجعيت لازم نيست.1 پس مصوبه کميسيون، نامه حضرت امام و تأييد و عدم مخالفت اعضاي مجلس خبرگان، همگي مستند قوي و کافي براي آن انتخاب بود".[1]
بنابراين انتخاب مقام معظم رهبري پس از ارتحال مرحوم امام و پيش از بازنگري قانون اساسي کاملا قانوني بوده و بر مبناي اصل يکصد و هشتم و اصل يکصد و نهم و تفسير کميسيون تحقيق مجلس خبرگان از اصل يکصد و هفتم مبني بر کفايت صلاحيت مرجعيت و عدم لزوم مرجعيت بالفعل و نامه مرحوم امام (ره) مي باشد و جاي هيچ گونه ابهام و ترديدي در اين زمينه وجود ندارد. علاوه بر اين که مجلس خبرگان پس از بازنگري قانون اساسي نيز براي بر طرف نمودن هر ابهامي دوباره در مورد ايشان رأي گيري نمود و ايشان با اتفاق آراء انتخاب شدند.
در نتيجه، رهبر انقلاب هم واجد شرايط رهبري قبل از بازنگري قانون اساسي بودهاند و هم رهبري ايشان با حمايت اكثريت قاطع ملت همراه بوده است.
[1] فصل نامه حکومت اسلامي، سال سوم، شماره دوم، تابستان 77، شماره 8، ص131 ـ 133.
هدایت شده از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه
عنوان: کمک به فلسطینی های ناصبی
📝شبهه شماره 161
با وجود اینکه فلسطینی ها ناصبی و دشمن اهل بیت ع هستند، چرا ما باید به آنها کمک کنیم؟
🌸پاسخ
1️⃣ مسأله ناصبی بودن فلسطینیها شایعهای بیش نیست که این شایعه قدمتی دیرینه دارد و به منظور دلسرد نمودن شیعیان به حمایت از مسأله قدس و مظلومان فلسطینی صورت میگیرد، به طوری که شهید مطهری نیز بیش از 50 سال قبل در کتاب حماسه حسینی به شایع بودن آن اشاره میکند.
2️⃣ناصبی کسی است که دشمنی با اهل بیت ع را واجب میشمارد، در حالی که غیر از اقلیتی که نزدیک به وهابیها هستند و اخیرا به تکفیری ها پیوسته اند، اکثر مردم فلسطین، شافعی هستند، یعنی مذهبی که بیشترین قرابت را با شیعه و اهل بیت ع دارند، چنانکه اشعار امام شافعی در محبت اهل بیت ع، حاکی از این علاقمندی است، ضمن اینکه خود امام شافعی نیز متولد غزه فلسطین میباشد.
3️⃣ یکی از شواهد دروغ بودن ادعای ناصبی بودن فلسطینی ها، وجود دهها مسجد و مکان مذهبی مزین به نام اهلبیت ع در این کشور میباشد که اخبار هدف قرار گرفتن برخی از آنها در جریان تهاجم اسرائیل، در رسانه ها منتشر شده است، همچنین در مواضع رهبران جهادی فلسطین، به ویژه شهید فتحی شقاقی بارها شاهد اظهار ارادت به اهل بیت ع بوده ایم.
4️⃣ بر فرض هم اگر فلسطینیان ناصبی باشند، باز هم کمک به آنها ایرادی ندارد، زیرا:
🔸 الف) از آنجایی که آنها انسان هایی هستند که مورد ستم واقع شده اند، انسانیّت حکم می کند تا از انسان مظلوم دفاع کنیم.
🔸ب) در چنین شرایطی جزء دسته ای قلمداد می شوند که اصطلاحا «مولفه قلوبهم» نامیده می شوند، یعنی دسته ای از غیر شیعیان که در صورت کمک به آنها، قلبشان به سمت حقیقت متمایل می شود، لذا کمک کردن از باب تالیف قلوب اشکالی ندارد.
5️⃣ بر اساس مبانی دینی، امت اسلامی جامعه واحدی محسوب میشود و مرزهای جغرافیایی نمیتواند حقوق و تکالیف آنها را نسبت به یکدیگر ساقط نماید، تا جایی که طبق روایات کسی که به امور مسلمانان، بلکه انسانها اهتمام نورزد و به درخواست کمکشان پاسخ ندهد، از جرگه مسلمانی خارج میشود، لذا کمک به مردم مظلوم فلسطین، کمک به بخشی از امت اسلامی محسوب میشود که شرعا جزء واجبات و از زمره اهتمام به امور مسلمانان میباشد.
✅ نتیجه: شایعه ناصبی بودن فلسطینی ها، دروغی بیش نیست که به منظور ایجاد تفرقه در جهان اسلام و دلسرد نمودن شیعیان از کمک به مظلومان فلسطین صورت میگیرد، در حالی که اکثر مردم فلسطین شافعی و محب اهل بیت ع هستند.
#فلسطین
#شایعه_ناصبی_بودن_مردم_فلسطین
#فلسطین_و_اهل_بیت
#کمک_به_فلسطین
پاسخ کامل:
http://andisheqom.com/fa/telegram/View/951829/
🆔 @spasokh
گزارش تسنیم | «تاجزاده» و باز هم توجیه مذاکره با آمریکا- اخبار سیاسی - اخبار تسنیم - Tasnim
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/03/26/2033063/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B3%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%AA%D8%A7%D8%AC-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%AC%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/amp
«امر به معروف» حال مردم را بد میکند!/ صحبتهای عطریانفر درباره «فوبیای پرستو» - مشرق نیوز
https://www.mashreghnews.ir/amp/967574/
سوال: مگر 11 امام معصوم ع، مجموعا چند فرزند داشتند که در هر منطقه ای از ایران، امامزاده ای به نام آنها وجود دارد؟ از جمله در استان قم که بیش از 400 امامزاده وجود دارد.
🌸پاسخ
1️⃣ عنوان «امامزاده» در عرف شیعه تنها به فرزندان بی واسطه ائمه معصوم ع اطلاق نمی شود تا زیاد بودن آنها باعث تعجب گردد.
2️⃣ حضور تعداد زیادی از امامزادگان در ایران دلایل متعددی داشته است از جمله:
🔸الف- برخورد نامناسب حکام وقت با علوی ها، چه در دوران بنی امیه و چه دوران بنی عباس، باعث می شد آنها مجبور به ترک کاشانه خود شده و به نقاط امن پناه ببرند و چون ایران به دلیل دور بودن از مرکز حکومت و نیز داشتن مناطق کوهستانی، نقطه ای امن به شمار می آمد لذا تعداد زیادی از علوی ها به ایران پناهنده شدند.
🔸ب- با مطرح شدن ولایتعهدی امام رضا ع و انتقال آن حضرت به خراسان، تعداد زیادی از علوی ها به ایران آمدند و با مدفون شدن حضرت معصومه س در قم که از گذشته محب اهل بیت ع بودند این روند همچنان ادامه یافت.
🔸ج- تشکیل حکومت علویان طبرستان و نیز برخی حکومت های نزدیک به شیعه، یکی دیگر از دلایل مهاجرت سادات به ویژه به سمت شمال ایران بود.
3️⃣ مردم ایران از همان دوران آغازین اسلام، محبت شدیدی به اهل بیت و منسوبین پیامبر ص داشتند و به همین دلیل، نسبت به ساداتی که به ایران مهاجرت کرده بودند احترام خاصی قائل بودند و به همین دلیل با وجود اینکه برخی از این سادات چندین نسل با پیامبر ص و نیز امام معصوم ع فاصله داشتند، پس از رحلت، برایشان مرقد و بعدها گنبد و بارگاه درست می کردند که در میان ما به امامزاده مشهور شده اند.
4️⃣ در میان شهرهای ایران، شهر قم، از ابتدا پایگاه شیعیان بود و ائمه ع نیز آن را حرم اهل بیت ع دانسته و به اسکان در آنجا توصیه می کردند، به همین دلیل یکی از پناهگاه های اصلی علوی ها در ایران به شمار می آمد، پس از وفات حضرت معصومه س نیز تعداد علوی هایی که به این شهر روی آوردند رو به فزونی نهاد به طوری که طبق برخی نقل ها در سال 371 ق، مردان سادات علوی این شهر به 331 نفر بالغ می شدند و مردم نیز به دلیل محبت به اهل بیت ع، پس از وفات، برایشان گنبد و بارگاه درست می کردند.
هدایت شده از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه
💠 حجاب اجباری آری یا خیر؟
سؤال:
چرا با وجود اینکه حجاب در دیگر کشورهای مسلمان اختیاری است در جامعه ما از طرف حکومت اجباري است؟
📝 پاسخ:
1⃣ اصل وجوب حجاب از ضروریات دینی است که آیات و روایات فراوانی دلالت بر آن دارند، از جمله آیه 59 سوره احزاب و نیز آیات 30 و 31 نور که به پوشش گردن و سینه و نیز مخفی کردن زینت از نامحرم (به غیر از زینت هایی که خود به خود آشکار است) دستور می دهد.
حضرت زهرا (س) نیز هنگام بيرون رفتن از منزل، از پوشش خاصي مثل چادر و روپوش استفاده ميکردند. با عنايت به این آيات، روايات و سیره زنان متدین در تاریخ اسلام، فقها حکم به وجوب پوشیده بودن تمام بدن زن در مقابل نامحرم و گناه بودن بی حجابی نموده و فقط دستها تا مچ و گردي صورت را استثناء کردهاند.
2⃣ در تمامی سیستمهای حکومتی، دولت میتواند نسبت به رفتارهایی که به خودی خود امور شخصی محسوب میشوند، ولی در یک بازه زمانی و شرایط خاص، آثار اجتماعی مهمی دارند، قوانینی وضع کند که دامنه اختیارات فردی را به سود منافع اجتماعی، تنگتر کند، نظیر خرید و فروش و مصرف مواد مخدر که ابتدائا جزء امور فردی هستند اما به دلیل عواقب اجتماعی که دارد، در اکثر کشورهای دنیا ممنوع شده و جرم تلقی میشود.
بی حجابی نیز اگر چه در ظاهر يک امر شخصي به نظر می رسد ولي به دلیل تبعات و مفاسد اجتماعی ناشی از آن، برای مردان، زنان و خانواده ها و نیز با توجه به وقوع آن در بستر جامعه و حریم عمومی در واقع از امور اجتماعي بوده و از این رو دولت اسلامی حق دارد با جعل قوانيني الزامی، از آن جلوگيري کند.
3⃣بی اعتنایی کشورهای اسلامی به این واجب الهی، نمی تواند توجیهکنندۀ بیحجابی باشد، همچنانکه در این کشورها شاهد آزادی بسیاری از ناهنجاری ها و مفاسد، فحشا، شرب خمر و دیگر گناهان هستیم که اگر بخواهیم عمل آنها را ملاک قرار دهیم باید درها را به سوی این آسیبها و زشتی های اجتماعی نیز باز کنیم.
#حجاب_اجباری
مرکزمطالعات و پاسخگویی به شبهات👈
🆔 @spasokh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وعده رهبرانقلاب، که امروز به وقوع پیوست:
🔹انشاءالله عناصر مؤمن در جمهوری [اسلامی] این کار انگلیس خبیث را بیجواب نمیگذارند، در فرصت خود و جای خود پاسخ خواهند داد. ۹۸/۴/۲۵
-
کانال #فارس_پلاس:
t.me/joinchat/AAAAAD-0eOhwnRi51xzBzA
تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
آذری جهرمی در مصاحبه ای از توییتر به عنوان بستر امنیت ساز نام برده و گفته است در تلاش است که همه مردم از آن استفاده کنند، اشاره به چند نکته در این خصوص خالی از لطف نیست:
میکروبلاگ توییتر یکی از اصلی ترین بستر های فتنه۸۸ بود، در آن سال اندیشکده بروکینگز به اوباما برای ایجاد جنبش های اجتماعی برانداز در ایران " استراتژی توییتری اوباما" را پیشنهاد کرد.
همچنین انتشار کتاب خاطرات هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه وقت امریکا در سال 2015 پرده از حقایق دیگری در خصوص نقش توییتر در آن فتنه آمریکایی-صهیونیستی بر میدارد. وی در آن کتاب (انتخابات های سخت) به وضوح به بهره گیری از دیپلماسی دیجیتال اشاره میکند و می گوید "ما به توییتر گفتم تعمیراتش را به تعویق بیندازد تا مردم بتوانند ارتباطشان را با خارج از ایران حفظ کنند" و برای این امر یکی از مسئولان امور خارجه را به نام کوهن از امریکا به بغداد اعزام میکند تا با جک دورسی مدیر توییتر برای متوقف کردن تعمیرات این میکروبلاگ مذاکره کند.
رهبر فرزانه انقلاب نیز در چند سخنرانی پس از فتنه۸۸ به جلوگیری از تعطیل کردن توییتر بمنظور تعمیرات دقیقا در زمان اوج روزهای فتنه توسط آمریکایی ها اشاره کرده اند.
حال با این توصیفات و نقش توییتر در ایجاد جنبش های اجتماعی تا حدی که در دیگر کشورها نیز برای مقابله با این حرکات خطرناک به سمت ایجاد قوانین برای جلوگیری از ایجاد اخبار جعلی در این میکروبلاگ بصورت حاکمیتی رفته اند، این سوال مطرح می شود چرا جریان اعتدال-اصلاحات دنبال رفع فیلتر این ماشین جنگی آمریکایی - صهیونیستی در داخل کشور هستند؟
حتی موضوع آنجا حساس تر میشود که در چند روز گذشته تصاویری از کمپ منافقین که در فضای مجازی فعالیت میکردند منتشر شده است و آیا با این سطح بهره گیری این جلادان از توییتر، تلگرام و اینستاگرام آیا صلاح است ما مردم را به زمینی هدایت کنیم که تولید محتوایش یک طرفه و کاملا ناجوانمردانه در اختیار دشمنانشان است؟
بسته شدن صفحات انقلابی ها در اینستاگرام و توییتر و همزمان ضریب دادن و مهندسی اطلاعات به نفع جریان ضد انقلاب، منافقین و جریان انحرافی توسط صاحبان این شبکه ها نباید ما را در خصوص این نوع موضع گیری ها حساس کند؟
و نکته آخر، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای حفظه الله در بیانیه گام دوم انقلاب دستور شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن را داده اند، آیا باز گذاشتن این فضای مجازی رها شده، بی ضابطه و بی در و دروازه کمک به این حصر تبلیغاتی است یا شکستن آن؟