eitaa logo
دکتر محمدرضا کرامتی
495 دنبال‌کننده
887 عکس
960 ویدیو
38 فایل
دکتر رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه فردوسی مشهد نکات تفسیری نقد ترجمه‌های قرآن، آثار متفکران و... مفردات قرآن معرفی کتاب فرق کلمات طرح سؤال عقاید امامیه اخلاق احکام و... @mohammadrezakaramatitafsirdoost
مشاهده در ایتا
دانلود
7.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هضم این ویدئو بسیار بسیار سنگینه و قلبی نورانی میخواد البته شما نورانی هستید و این کلیپ را با توجه می بینید و لذت می برید خامنه ای https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402 متن این ارسالی را کرامتی ننوشته
. ♨️ ایموجی شهید سیدحسن نصرالله درباره هلاکت نظامیان اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی ترند(گرایه) شد 🔹ایموجی سخن «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان که گفته بود در صورت حمله زمینی به لبنان، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بصورت عمودی ( اشاره به زنده بودن ) می آیند و افقی ( اشاره به مرگ) برمی گردند، صفحات شبکه های اجتماعی را در نوردید. ولی واقعا چطور به گرایه رسیدن🤔 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
یاد معلمان و استادان عزیزم به خیر معلم دوم ابتدایی سال 1355 آقای يوسف شکارسرایی اهل استان گیلان. معلم قرآن سوم راهنمایی سال 1361 آقای مهدی آق قلعه که دوست دارم بیابمشان. احتمالا اهل استان گلستان. دبیرستان سال 1362 آقای علی‌رضا قدوسی مقدم. مرکز تربیت معلم امام محمد باقر سال 1366، استادان محترم حجة الإسلام عباس نیک‌بین (دوست دارم بیابمشان. به گمانم اهل کرمان بودند و شاید الآن ساکن مشهد باشند)، حجة الإسلام حاج ابو القاسم یزدانی، مرحوم حجة الإسلام حاج سید حسین محمدی و حاج احمد عبدل آبادی. کارشناسی دبیری الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد،سال 1371، استادان عزیز حجة الإسلام (دکتر) سید محمد امام‌زاده، حجة الإسلام (دکتر) سید مرتضی حسینی شاهرودی، حجة الإسلام (دکتر) سید محمدتقی قبولی درافشان و مرحوم حجة الإسلام دکتر محمود فاضل یزدی مطلق کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد سال 1374 پدر شهید، حجة الإسلام استاد عزیز الله فياض صابری و ملا صدرای ثانی (به قول هانری کربن) مرحوم حجة الإسلام استاد سید جلال الدین آشتیانی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد سال 1391، استادان عزیز حجة الإسلام حسن نقی زاده، دکتر مرتضی ایروانی نجفی، دکتر علی اسدی اصل (فامیل سابقشان غرباوی بود) و مرحوم حجة الإسلام محمد واعظ زاده خراسانی. وقتی استاد سید جلال الدین آشتیانی و استاد واعظ زاده خراسانی مرحوم شدند، امام خامنه‌ای پیام تسلیت صادر کردند. خدا خیرش را بر همه‌شان پیوسته نازل کند. https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و إذ غدوت من أهلك تبوّئ المؤمنين مقاعد للقتال و الله سميع عليمٌ (121) آيات 121 تا 129 صحنه جنگ اُحد را يادآوري مي كند. اين آيه به رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد: به يادآور آن روزي را كه بامدادان از محل زندگي و محيط خانوادگي خود بيرون آمده و مؤمنان را براي نبرد احد آماده مي كردي و در نبردگاه‌ها و سنگرها براي جنگيدن مستقر مي‌كردي و در كمين دشمن مي‌نشاندي. خداوند سبحان شنوا و داناست. او گفت وگوهاي حادثه اُحُد را شنيده، بلكه از همه رازها و رمزها، آراي متضارب و نيت‌هاي متفاوت مشاورانِ دفاع اُحد (اعم از صالح و طالح) و خاطرات قلبي موافقان و مخالفان آگاه است و مي داند عده اي تصميم به بازگشت گرفته اند تا صفوف مسلمانان را دچار تزلزل و سستي كنند. تصريح به ذكر «غُدوة» براي اهتمام به اصل داستان نبرد اُحد است و اينكه آن قصه به خوبي به ياد بيايد. برخي گفته اند: بدان سبب كه تضارب آراي موافق و مخالف خروج از مدينه در طليعه روز بود، در اين آيه از مبدأ زماني خروج به «غدوة» تعبير شده است، وگرنه حركت و خروج از مدينه بعد از اقامه نماز جمعه بود.[1] =========== [1]ـ تفسير ابي السعود، ج1، ص407. تسنيم ج 15 صص 457 و 458 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
سوره‌ی شَرح [کرامتی: بعضی، به این سوره انشراح می‌گویند. بهتر است به این سوره، شرح بگویند. چون در متن سوره فعل «نشرح» به کار رفته است که ثلاثی مجرد است و مصدر این فعل ثلاثی مجرد، شرح است. اگر فعل «ننشرح» به کار می‌رفت، اسم سوره را می‌شد بگوییم انشراح] راغب گفته: كلمه" شرح" در اصل لغت به معناى باز كردن گوشت و امثال آن است، وقتى گفته مى‌شود:... " شرحت اللحم" معنايش اين است كه من گوشت را باز كردم [کرامتی: پس معلوم شد چرا در علم پزشکی اصطلاح تشریح بدن را به کار می‌برند] و از جمله موارد استعمالش" شرح صدر" است، كه معنايش باز شدن و گستردگى سينه به نور الهى و سكينتى از ناحيه خدا و روحى از او است.  كلمه" وزر" به معناى بار سنگين است. و" انقاض ظهر" به معناى شكستن پشت كسى است، شكستنى كه صدايش به گوش برسد، آن طور كه از تخت و كرسى و امثال آن وقتى كسى روى آن مى‌نشيند، و يا چيز سنگينى روى آن مى‌گذارند صدا برمى‌خيزد، و مراد از" انقاض ظهر" (غالبا) معناى لغوى آن نيست، بلكه منظور ظهور آثار سنگينى وزر بر آدمى است، ظهورى بالغ [کرامتی: بالغ يعنی رسا]. " وضع وزر" به معناى از بين بردن آن سنگينى است، كه رسول خدا (ص) احساسش مى‌كرد. مراد از وضع وزر رسول خدا (ص) اين است كه دعوت آن جناب را انفاذ و مجاهداتش در راه خدا را امضا نمود، به اين معنا كه اسباب پيشرفت دعوتش را فراهم كرد. " رفع ذكر" به معناى بلند آوازه كردن كسى است، به طورى كه نامش و گفتگويش از همه نامها و همه خاطره‌ها بلندتر باشد، و خداى تعالى نام آن حضرت را چنين كرد و يكى از مصاديق رفع ذكر آن جناب اين است كه خداى تعالى نام او را قرين نام خود كرد، و در نتيجه در مساله شهادتين كه اساس دين خدا است نام او قرين نام پروردگارش قرار گرفت. ترجمه‌ تفسیر المیزان ج 20 صص 530 تا 532 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
(1) اهميت دعا و اهتمام به صحيفه سجاديه حضرت علي بن الحسين (عليه‌السلام)، مطالب فراواني را دربردارد كه به شمّه اي از آن در طي چند مقدمه كوتاه بسنده مي شود. يكم. انسان در فرهنگ وحي، حي متألّه است كه حيات او در تألّه [کرامتی: تَأَلُّه يعنی خدا را به معبود گرفتن و پرستیدن] وي نهفته است. آب اين حيات كه همان ماءالحيوة خضري [کرامتی: خَضِری] است، در اجابت دعوت حيات بخش خداي سبحان و در دعاي حيات خواهانه عبد سالك و صالح نهادينه شده است. حيات‌بخشي دعوت الهي را مي توان از آيه (يا أيها الذين آمنوا استجيبوا للّه و للرسول إذا دعاكم لما يحييكم) [1] استظهار كرد و خواسته حيات را كه برخاسته از نياز ضروري است، مي توان از جمله «اللّهم اجعل محياي محيا محمّد و آل محمّد و مماتي ممات محمّدٍ و آل محمّد» [2] استفاده كرد، چنان كه معرفت اين ذوات معصوم و ايمان به آنان، مايه حيات و ممات معقول، و نشناختن آنها پايه حيات و ممات جاهلي و نامعقول است.[3] كسي كه از كوثر دعا محروم باشد، از چشمه دعوت الهي مهجور بوده و از اصل حيات محجور است، چون تارك دعا دعوت خداي سبحان را نيز پاسخ نداد و فرمان (ادعوني استجب لكم) [4] را امتثال [کرامتی: امتثال' فرمان بردن] نكرد و چنين مرده اي درخور توجه نخواهد بود: (قل ما يعبؤا بكم ربّي لولا دعاؤكم) [5] ، و چون غالباً اعراض از دعا زمينه اعتراض بر آن و گاهي معارضه با آن را دربردارد، لذا تهديد الهي براي تحديد مرز آن چنين نازل شده است: (انّ الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنّم داخرين).[6] =========== [1]ـ سوره انفال، آيه 24. [2]ـ مصباح المتهجد، ص 717؛ بحار الانوار، ج 98، ص 292(زيارت عاشورا). [3]ـ «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتةً جاهليةً»؛ وسائل الشيعه، ج 16، ص246. [4]ـ سوره غافر، آيه 60. [5]ـ سوره فرقان، آيه 77. [6]ـ سوره غافر، آيه 60. اديبان معرفت آموز كه از علوم وحياني طرفي بسته و از سوق عقل و سياق نقل قنيه اي [کرامتی: آنچه کسب شود] اندوخته و به تأمين نيازهاي ذوقي پرداخته اند، چنين سروده اند: ايمن شده از عمر خود و گشت شب و روز وز بي خبري كيسه به طرّار [کرامتی: طرار: کیسه‌بَر] سپرده زان پيش كه نوبت به سر آيد تو در آن كوش تا مرده زنده شوي اي زنده مرده[1] =========== [1]ـ ديوان حكيم سنائي، ص 587، مدرس رضوي. جوادی آملی، سروش هدايت، ج 3، صص 32 تا 34 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اگر انتصاب غیرقانونی ظریف ادامه یابد شخص پزشکیان هم عملا برکنار خواهد شد کامران غضنفری نماینده انقلابی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ┄┄┅┅┅❅‌❀❥‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎🇮🇷❥‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌❀❅┅┅┅┄┄ @AMIRKABIR_IRAN
دکتر محمدرضا کرامتی
🔺اگر انتصاب غیرقانونی ظریف ادامه یابد شخص پزشکیان هم عملا برکنار خواهد شد کامران غضنفری نماینده انق
آقای غضنفری عزیز! بصیرت، شَجاعت و قانون‌مداری شما بسیار قابل تحسین است اما آیا می‌توانید پزشکیان را عزل کنید؟ آیا مسؤولان این امر به وظیفه خود عمل خواهند کرد؟ بعید می‌دانم. علت استبعادم، فله‌ای رأی اعتماد دادن نمایندگان مجلس به تمام وزرای پیشنهادی پزشکیان است.
شاعر: مجتبی خرسندی
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج إذ همّت طائفتان منكم أن تفشلا و الله وليُّهما و علي الله فليتوكّل المؤمنون (122) دو گروه از رزمندگان مؤمن اُحد نزديك بود بر اثر ارعاب منافقان يا علل و عوامل ديگر، به هراس از دشمن و فَشَل و ضعف و سستي مبتلا شوند و به آن تا حدّي همت گمارند و از جهت اين عزم و تصميم دروني (نه صرف خطور و تصوّر ذهني و گذرا) قذارتي دامنگير آنان شد، چنان كه سياق آيه بر عتاب و توبيخ آنان و نقص في الجمله همت مزبور دلالت دارد؛ ليكن خداوند سبحان آن ها را به لحاظ سابقه ايمانشان به حال خود وانگذارد و عفو و ولايت الهي را نصيب آنان كرد و حيلوله الهي مانع اجراي عزم و تصميم آن دو گروه و مانع سقوطشان در وادي نفاق گرديد و آنان مأمور به توكل بر پروردگار شدند و قلب مؤمنان متوكل، با ايمان به عمل حتمي خداوند به وعده هاي خويش آرامش مي يابد. تسنيم ج 15 ص 470 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
إن شاء الله مطلب تقدیم خواهد شد