eitaa logo
اندیشه دینی || رضایی
189 دنبال‌کننده
247 عکس
151 ویدیو
2 فایل
ادمین: @Mr0696 🔹مقطع سطح ۴ حوزه (دروس خارج) 🔹دکترای فلسفه اسلامی 🔹مدیر موسسه معیار اندیشه
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب_شهیدجمهور_«شهید_رئیسی_در_نگاه_مقام_معظم_رهبری»1_1.pdf
حجم: 2.25M
فایل کتاب شهیدجمهور «شهید رئیسی در نگاه مقام معظم رهبری» 🆔 @MohsenRezaei
🔰 ادامه نامه 62 نهج‌البلاغه: نگرانی حضرت از روی کار آمدن افراد غیر صالح 🔹و لَكِنَّنِي آسَى أَنْ يَلِيَ [هَذِهِ الْأُمَّةَ] أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ سُفَهَاؤُهَا وَ فُجَّارُهَا، فَيَتَّخِذُوا مَالَ اللَّهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا وَ الصَّالِحِينَ حَرْباً وَ الْفَاسِقِينَ حِزْباً. 🔸ترجمه: از اين اندوهگينم که حکومت اين دولت به دست سفيهان و بى خردان و فاجران و نابکاران بيفتد و در نتيجه بيت المال را به غارت ببرند و بندگان خدا را برده و اسير خويش سازند، با صالحان نبرد کنند و فاسقان را همدست و حزب خود سازند. 🔺«فُجّار» اشاره به و همدستان اوست و «سفهاء» اشاره به لشکريان ناآگاهى است که دنبال اهداف او حرکت مى‌کردند. 🔹«يَتَّخِذُوا مَالَ اللهِ دُوَلاً، وَ عِبَادَهُ خَوَلاً»: اشاره به اقداماتی شبيه دوران خلافت است که بيت المال به دست گروهى از اقوام و خويشان او افتاد و دست به دست مى‌گرديد و افراد ناصالح را به فرماندارى بلاد منصوب کرده بود که مردم را به زنجير کشيده بودند، با افراد صالح نبرد مى‌کردند و فاسقان را جزء حزب خود قرار داده بودند. 1403/5/21 ✍️ محسن رضایی 🆔 @MohsenRezaei
🔺در جنگ شناختی، ایمان(باور)، ادراک(آگاهی)، امید، اعتماد، و اراده مورد هدف دشمن قرار می‌گیرد. 🔺بنابراین در نیز باید بر روی همین امور در مخاطبین کار کرد و آنها را در مقابل جنگ شناختی و ادراکی دشمن تقویت نمود. 🆔 @MohsenRezaei
🔰 صهیونیستها از رفتن ظریف ناراحت شدند 🔺در منطق لیبرالها که هیچ، و هم جایی ندارد. سخنانی که این فرد غربگرا سال گذشته درباره مساله فلسطین مطرح کرد، هیچ انسان با شرافتی هم چنین سخنانی بیان نمی‌کند: «در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دفاع از مستضعفان آمده اما قرار نیست ما جای مستضعفان بجنگیم... من هم معتقد هستم که مردم از پرداخت هزینه خسته شده اند... نیازی نیست ما هزینه پرداخت کنیم. ‌جمهوری اسلامی چند هزار کیلومتر با فلسطین فاصله دارد؟ سیاست خوب این است که بگوئیم این مشکل مردم فلسطین است و مردم فلسطین اگر با مساله‌ای موافق بودند ما هم موافق خواهیم بود.» 🔺تصور کنید اگر قرار بود ایران اسلامی با تفکرات این افراد اداره شود، نه چیزی از دین باقی می‌ماند و نه انسانیت. ایران چیزی شبیه می‌شد که ظاهری از اسلام دارد اما پشت پرده با رژیم خبیث صهیونیستی همچنان مبادلات اقتصادی دارد. 🔺شکر بی‌پایان کنیم خداوند را که در راس نظام ما، عالمی اسلام شناس، فقیهی بصیر و حکیمی بی‌مانند قرار دارد که هم حافظ و کشور است و هم پشتیبان و امید عالم. 🆔 @MohsenRezaei
🔰ادله شرعی وجوب دفاع از مظلومین 🔹دفاع از مظلومین و مستضعفین از امور عقلی و فطری است اما علاوه بر آن در شرع نیز ادله متعددی در رابطه با این موضوع وجود دارد به همین جهت فقها آن را واجب می‌دانند. برخی فقها آن را ذیل مباحث جهاد مطرح کرده‌اند و برخی دیگر مستقلا به آن پرداخته‌اند. در ادامه به برخی از این ادله اشاره می‌شود: 🔺1) و مَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَ النِّسَاءِ وَ الْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَ اجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا/نساء ۷۵ 🔹ترجمه: شما را چه شده كه در راه خدا و (در راه نجات) مردان و زنان و كودكان مستضعف نمى‌جنگيد، آنان كه مى‌گويند: پروردگارا! ما را از اين شهرى كه مردمش ستمگرند بيرون ببر و از جانب خود رهبر و سرپرستى براى ما قرار ده و از سوى خودت، ياورى براى ما تعيين فرما. 🔺این آيه درباره‌ مسلمانانى است كه زير فشار و شكنجه‌ مشرکین مكّه قرار داشتند و از خدا می‌خواستند آنان را از این وضعیت نجات دهد. خداوند در این آیه كسانى را كه بنای بر جهاد برای آزادى این مظلومین را نداشتند، نكوهش مى‌كند. 🔻نکات آیه: 1. لسان آیه به گونه‌ای است که فقها از آن دفاع از مظلومین را استفاده کرده‌اند. بنابراین بر اساس این آیه هر جا مستضعف و مظلومی وجود داشته باشد، دفاع از آن و جهاد برای نجات او واجب است. به تعبیر دیگر اسلام مرز نمى‌شناسد و هر کجا مسلمانی تحت ظلم قرار داشت باید از او دفاع کرد. 2. مسلمانان بايد نسبت به هم، غيرت و تعصّب داشته باشند و در برابر جنایتها و ظلم‌هایی که به مظلومین و مستضعفین می‌شود بى تفاوت نباشند. 3. ارتش اسلام بايد به حدى از اقتدار برسد كه بتواند از تمام مظلومین و مستضعفین جهان دفاع کند. 4. برخی فقها «مستضعف» در آیه را اعم از مسلمان و غیر مسلمان دانسته‌اند. 🆔 @MohsenRezaei
🔰عقب‌نشینی در هر میدانی را به دنبال دارد 🔹سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در رابطه با جنگ روانی دشمن علیه مردم و نظام اسلامی بسیار مهم بود. 🔹ایشان یکی از پایه‌های اصلی علیه ملت عزیز و ایران اسلامی را از توانایی‌های دشمنان خواندند و فرمودند: از ابتدای پیروزی انقلاب آنها به شیوه‌های مختلف به ملت ما تفهیم و القاء می‌کردند که باید از آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها بترسید. 🔹رهبر معظم انقلاب هدف دشمن از در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقب‌نشینی خواندند و گفتند: به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، را به دنبال دارد. 🔹ایشان با اشاره به ترفند بدخواهان ایران در ایجاد جنگ روانی و ترس برای به عقب‌نشینی واداشتن ملت ایران در عرصه‌های گوناگون، شناخت توانایی‌های خود و پرهیز از بزرگنمایی توان بدخواهان را راه مقابله با این ترفند خواندند و گفتند: شهیدان با فداکاری و مجاهدت خود در مقابل این جنگ روانی ایستادگی کردند و آن را خنثی کردند. در بزرگداشت آنها نیز باید این حقیقت را برجسته کرد و زنده نگه داشت. 1403/5/24 🆔 @MohsenRezaei
اندیشه دینی || رضایی
🔰عقب‌نشینی #غیرتاکتیکی در هر میدانی #غضب_الهی را به دنبال دارد 🔹سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در راب
🔴 عقب‌نشینی در مقابل دشمن فقط برای تدارک ضربه موثرتر جایز است 🔹اشاره دیروز رهبر معظم انقلاب به آیه ۱۵ و ۱۶ سوره انفال برمیگردد. سخنان ایشان در تحلیل این دو آیه در کتاب «دو امام مجاهد»، هنگام تفسیر «نرمش قهرمانانه» و صلح امام حسن علیه السلام، چنین آمده است: «در جبهه‌‏بندى میان حقّ‌ و باطل، کسى حق ندارد از برابر دشمن بگریزد و پشت به میدان جنگ بکند... فقط یک استثنا دارد: الّا متحرّفًا لقتالٍ او متحیّزًا الی فئة؛ وقتى روگرداندن از دشمن براى تدارک ضربه‌‏ى محکم‌ترى بر پیکر دشمن است، آن‌وقت جنگجوى مسلمان حق دارد این تدارک را براى خود کند، از میدان جنگ برگردد براى اینکه از راه مؤثّرترى رویاروى دشمن قرار بگیرد و به او ضربه‌‏ى مؤثّرترى وارد کند.» 🆔 @MohsenRezaei
🔺يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا زَحْفًا فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَارَ/ انفال آیه 15 🔸ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! هرگاه با (لشگركشى و) انبوه كافران برخورد كرديد، به آنان پشت نكنيد و مگريزيد. 🔹همانگونه که آیه کریمه به طور صریح بیان می‌کند، در هنگام نبرد، فرار از جنگ جايز نيست و تعداد زياد دشمن نیز مجوّز فرار از جبهه نمى‌شود. 🔹خداوند از مؤمنان انتظار ويژه‌اى دارد که پای دین خدا ثابت قدم بمانند و عقب‌نشینی نکنند به همین جهت در این آیه آنها را با صفت «ایمان» خطاب کرده است. 🆔 @MohsenRezaei
32.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رونمایی حزب الله از یک شهر موشکی خود 🔺جنگ روانی عالی وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ 🔹رسانه حزب الله لبنان یکی از شهرهای موشکی مقاومت اسلامی در لبنان را که حاوی سلاح های موشکی سنگین با برد متوسط و بلند و همچنین از تونل های عملیاتی برای ورود به سرزمین های اشغالی است را رونمایی کرد. 🔹این شهر موشکی که به نام مبارک شهید عماد مغنیه است بخش کوچکی از توان بالای مقاومت در ضربه به بانک اهداف دشمن است. 🆔 @MohsenRezaei
🔰 فلسفه حرمت فرار از جهاد 🔺امام علی بن موسی الرضا(ع): 🔹خداوند به این دلیل فرار از جهاد را تحریم کرده که موجب وهن و سستی در دین و تحقیر برنامه پیامبران و امامان و پیشوایان عادل می گردد، 🔹و نیز سبب می شود که آنها نتوانند بر دشمنان پیروز شوند و دشمن را به خاطر مخالفت با «دعوت به توحید پروردگار و اجرای عدالت و ترک ستمگری و از میان بردن فساد»، کیفر دهند، 🔹بعلاوه سبب می شود که دشمنان در برابر مسلمانان جسور شوند و حتی مسلمانان بدست آنها اسیر و مقتول گردند و سرانجام آئین خداوند عز و جل بر چیده شود. 📚 نور الثقلين ج 2 ص 138 ✅ بدیهی است مراد از جهاد، اعم از جهاد نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. در همه این عرصه‌ها، فرار از جهاد و مبارزه با دشمن، حرام است به دلایلی که در روایت فوق ذکر شده است. 🆔 @MohsenRezaei
🔰ادله شرعی وجوب دفاع از مظلومین/ 2 🔹دفاع از مظلومین و مستضعفین از امور عقلی و فطری است اما علاوه بر آن در شرع نیز ادله متعددی در رابطه با این موضوع وجود دارد به همین جهت فقها آن را واجب می‌دانند. برخی فقها آن را ذیل مباحث جهاد مطرح کرده‌اند و برخی دیگر مستقلا به آن پرداخته‌اند. در ادامه به برخی از این ادله اشاره می‌شود: 🔺2) أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ/ حج آیه 39 🔹ترجمه: به كسانى كه همواره و مظلومانه مورد تهاجم و قتل عام قرار گرفته‌اند، اجازه دفاع و جهاد داده شده است و البتّه خداوند بر يارى آنان قادر است. 🔺 آیه درباره مسلمانانی است که در مکه مورد ظلم و ستم قرار گرفتند و مشرکین مکه آن‌ها را از وطن خویش بیرون کردند. گفته شده اين آيه اولین آیه‌ای است که به پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله اجازه جهاد و جنگ مسلحانه داده است. فرآیند كار پیامبر(ص) در طول سالهای رسالت، چند مرحله داشت: 1- دعوت و اصلاح قلبى و خودسازى نيروها. 2- تشکیل حکومت و تشكّل و بسيج نيروها. 3- دفاع يا حمله. 🔻نکات آیه: 1- جهاد، بدون اذن خدا و رسول جايز نيست. «أُذِنَ» 2- مظلومان، مجازند با دشمنان خود جهاد كنند. «أُذِنَ‌- بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا» 3- حاکم و حاکمیت اسلامی باید از مظلومان در برابر ظالمان دفاع کند. 4- نصرت خدا، بعد از بپاخاستن و حركت ماست. «أُذِنَ‌- إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ» 5- به رزمندگان باید روحيه داده شود. «وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ» 6- مظلومان در جبهه حقّ بر باطل پيروزند چون خداوند پشتیبان و حامی جبهه حق است. «وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ» 7- امداد الهى، تنها جنبه‌ نظامى ندارد و انواع نصرت‌ها و امدادها را شامل مى‌شود. «نَصْرِهِمْ» به طور مطلق مطرح شده است. 8- نصرت الهى حتمى است. (كلمه‌ «إِنَّ»، «لَقَدِيرٌ»، حرف لام و جمله‌ اسميّه) 9- امداد و يارى خداوند نسبت به مؤمنان گسترده است. «قدير»، نفرمود: «قادر» 🆔 @MohsenRezaei