«بِسم الله الرحمن الرحیم»
❤️ سلام امام مهربان زمانم
صبحتان بخیر ❤️
به رسم شروع روزهای انتظارمان می خوانیم:
💠يا اللّٰهُ یا رَحْمَانُ یا رَحیم،يَا مُقَلِّبَ القُلُوب ثَبِّتْ قَلبی عَلی دینِک
💠دعای زمان غیبت؛
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّك
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَك
▫️اللَّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی
💠توسل به امام زمان(عج)؛
يا وَصِيَّ الْحَسَن وَ الْخَلَفَ الْحُجَّهَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه، يَا حُجَّهَ اللَّهِ عَلَي خَلْقِه يَا سَيِّدَنا وَمَولانا،
إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ إلَي اللَّه و قَدَّمْنَاكَ بَيْنَ يَدَیْ حَاجَاتِنا،یا وَجِيهاً عِنْدَاللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَاللَّه
🌀به امید آنکه امروز را آنگونه بگذرانیم که شایسته ی نام "منتظر مهدی(عج)" باشیم🌀
#شروع_منتظرانه
@Montazeranezohour
🌹قرار دوشنبه های انتظارمان🌹
قرائت زیارت آل یس
باهم زمزمه می کنیم....
#زیارت_آل_یاسین
@Montazeranezohour
🔻شرح زیارت آل یاسین✨18✨
💢﴿السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ﴾
سلام برتو آن هنگام که به طور کلّی در حال نمازخواندن و قنوت و نیایش هستی!
راستی؛ اگر توجه من و تو به صورت آرمانی عباداتمان نیفتد، چیزی جز پوسته ای تهی از آن ها باقی خواهد ماند؟ و آیا وقتی عبادات از حقیقت تهی شد، شخصیت عبادت کننده جز پوسته ای تهی از انسانیت چیز دیگری است؟!
با سلام به آن حضرت در هنگام نماز، به عین نماز و نیایش، سلام کرده ای، آری به عین نماز سلام کرده ای.
قرآن در راستای مقام امام و عینیت آن مقام با احکام الهی می فرماید: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاهِ وَإِیتَاء الزَّکَاهِ وَکَانُوا لَنَا عَابِدِینَ»
یعنی؛ ما آن ها را امام قرار دادیم که به «امر» ما هدایت می کنند و «فعل خیر» و «اقامه نماز» و «ایتاء زکات» را به آن ها وَحی کردیم، چراکه آن ها بندگان عبادت گر ما بودند.
مفسرین در تفسیر این آیه نکات دقیقی دارند، صاحب تفسیر قیّم المیزان می فرماید:
فعل خیر و اقامه نماز و ایتاء زکات را به آن ها وَحی کرد، نفرمود نماز بخوانید، بلکه نماز خواندن را به آن ها وَحی فرمود و لذا نماز آن ها همان وَحی الهی است، و این است که می گوییم امامان عین نماز اند و هر نمازی با اتصال به عین نماز، معنی حقیقی خود را پیدا می کند و سلام بر آن حضرت در رابطه با این مقام خاص، یعنی مقام نماز و مقام نیایش آن حضرت با خدای خود؛
ما با سلام به آن حضرت و با نظر به نماز آن حضرت، امید لبیکی مناسب آن را إن شاء الله داریم و در آن حالت است که معنی زندگی را خواهیم فهمید.
چون معنی نماز را در آینه وجود مقدس آن حضرت فهمیده ایم.
#شرح_زیارت_آل_یاسین
@Montazeranezohour
منتظران ظهور
⏱چله های انتظار⏱
💚به عشق امام حسين(ع)
شماره 33
🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹
تعدیل غریزه جنسی به نحو اجمال با دو مشکل اساسی روبه روست:
نخست آنکه، طبیعت بشری باتوجه به بعد مادی و حیوانی اش، میل به ارضای به قید و شرط تمایلات نفسانی دارد و بدیهی است که تعدیل غریزه جنسی، به معنای مهار و کنترل آن و مقابله با زیاده خواهی جنسی است.
و سختی این کار بر کسی پوشیده نیست.
علاوه بر این که اگر کسی مدتی از عمر خویش را با بعضی از انحراف های جنسی گذرانده باشد، برای او طبیعت ثانوی ایجاد کرده و مبارزه با آن عادت و نهادینه کردن عادت های پسندیده درنهایت دشواری و صعوبت است.
با توجه به این دو چالش مذکور، آدمی گذشته از همت و الا به محرکهایی نیازمند است، تا نفس مایل به تنبلی و رکود را به حرکت و تلاش وادارد و در طریق مجاهدت با نفس ثابت قدم و مقاوم گرداند.
در این میان، مهم ترین محرک، تنبیه و مجازات و به تعبیر علمای اخلاق، معاتبه و معاقبه نفس است.
مجازات خویشتن در برابر زیاده خواهی جنسی از ملامت شروع میشود و سپس به مراحل شدیدتر مانند محروم کردن خویشتن از بعضی لذائذ زندگی در یک مدت معین منتهی میگردد.
بنابراین برای مقابله با طغیان غریزه جنسی گاهی لازم است عقوبتهایی در نظر گرفته شود تا نفس سرکش تادیب گردد.
امام علی(ع): در شرح یکی از اوصاف پرهیزگاران میفرماید:
«هرگاه نفس، او را در انجام دادن وظایفی که خوش ندارد سرکشی کند، او هم از آنچه دوست دارد و محرومش میسازد و از این طریق نفس سرکش را مجازات میکند.» (نهج البلاغه، خطبه 193) در جای دیگر آن حضرت میفرماید:
«هنگامی که نفس بر تو سخت گیرد، تو هم بر او سخت گیر تا در برابر تو تسلیم گردد.» (غررالحکم و دررالکلم، ج 1، ص 319) در حالات فقیه بزرگ آیت الله بروجردی نقل شده که هرگاه عصبانی میشد، بلافاصله از همین پرخاش مختصر پشیمان شده و در مقام عذرخواهی و جبران برمی آمد و طبق نذری که داشت، فردای آن روز را برای جبران این کار روزه میگرفت و به این ترتیب خود را در برابر این کار کوچک معاقبه میفرمود. (اخلاق در قرآن، مکارم شیرازی، ج 1، ص 264)
آری مراقبه و محاسبه، در صورتی تاثیر دارد که معاقبه و کیفرهای مناسب برای هوا و هوسهای سرکش در نظر گرفته شود و گرنه اثر آن بسیار ضعیف خواهد بود.
🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹
✅ما منتظران ظهور از چهل روز مانده به محرم ؛
بيش از قبل چشم ،قلب و غرايز خود را كنترل كرده و از تمامي گناهان دوری خواهيم كرد.
#چله_های_انتظار
#به_عشق_حسین
@Montazeranezohour
33.mp3
985.4K
🎙صوت را ازدست ندهید⚡️
«راههای کنترل شهوات انسانی»
👤 «حجت الاسلام والمسلمین رنجبر»
#چله_های_انتظار
#به_عشق_حسین
@Montazeranezohour