eitaa logo
منتظران ظهور
2.3هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
93 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
💛💖💛💖💛💖💛💖💛💖💛 منور مي كنيم قلوبمان را با قرائت صفحه اي از قرآن جهت تعجيل در فرج و سلامتی امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🎁ثواب قرائت تقدیم به مولايمان (ارواحنا فداه) #تصویر_صفحه_ی_قرآن #تفسیرقرآن @Montazeranezohour
ما منتظران ظهور، از🏴عاشورا🏴 تا اربعین چله ی ترک گناهان زبان و کنترل زبان گرفته، و هرروز زیارت عاشورا زمزمه می کنیم... پس از اتمام زیارت عاشورا، برای: 1️⃣سلامتی و تعجیل در فرج امام زمانمان(عج) 2️⃣حاجت روائی جمعِ شرکت کننده در طرح دعا می کنیم. 📌درصورت تمایل می توانید زیارت را از این آدرس مطالعه فرمایید👇 erfan.ir/mafatih273 🍃🌺اللّهمَ عجِّل لِولیکَ الفرَج🌺🍃 @Montazeranezohour
💚قرار ظهر روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 @Montazeranezohour
20.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏱چله های انتظار⏱ 🤐كنترل زبان شماره 39 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 👈هر چیزی به وقتش... 👤حجت الاسلام پناهیان 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 صوت را از دست ندهید👇 @Montazeranezohour
منتظران ظهور
⏱چله های انتظار⏱ 🤐كنترل زبان شماره 39 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 👈هر چیزی به وقتش... 👤حجت الاسلام پناهیان 🔹🔵🔹🔵
@ostad_shojaeمهارتهای کلامی_2.mp3
زمان: حجم: 11.86M
📢 خروجی زبان ما ، نشان‌دهنده‌ی میزان ظرفیت قلب ماست! انسان‌هایی که توانایی سکوت، در برابر مجادله‌ها، غیبت‌ها، سخن‌چینی‌ها، و... را دارند و زبان خویش را آلوده نمی‌کنند؛ ← در نهایت قلب و روح سالم‌تری داشته؛ و ظرف ایمان‌شان بزرگتر و پاک‌تر است. @Montazeranezohour
⚡️حکایات و حکمتها ⭕️راست‏ ترين كلام عرب‏ ✍️پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله فرمود: راست ترين سخنى كه عرب گفته كلام لبيد شاعر است: الا كُلُّ شَىْ ءٍ ما سِوَى اللّهِ باطِلٌ وَكُلُّ نَعيمٍ لا مَحالَةَ زائِلٌ به حقيقت بدانيد كه هر چيز جز خدا باطل و ضايع است و هر چه از نعمت در عرصه حيات و ميدان زندگى است در معرض زوال است. پس چرا بايد دل به چيزى ببندى كه از ثبات و بقا عارى و دل بستن به آن موجب دورى از جناب الهى است. 📚پایگاه عرفان @Montazeranezohour
منتظران ظهور
ﺍﺷﻜﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﮔﺮ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ: ﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺗﺨﻄﺌﻪ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ. ﺑﺎﻳﻦ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻮﺋﻴﻢ: ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻗﺎﺩﺭ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ، ﻋﻠﺖ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﺮﺡ ﺩﻫﻴﺪ ﺧﻮﺩ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﺍﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. ﺯﻳﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻭﻯ ﺻﺤﻴﺢ ﺑﻮﺩ، ﺷﻤﺎ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻮﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﺣﻜﻤﺖ ﻭ ﻋﻠﺖ ﺧﻮﺑﻰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﻴﺪ. ﭘﺎﺳﺦ ﺁﻥ ﻣﻴﮕﻮﺋﻴﻢ: ﻟﺎﺯﻣﻪ ﺍﺷﻜﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﺷﻜﺎﻝ ﻣﻠﺤﺪﻳﻦ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﺍﻫﻞ ﻋﺪﻝ (ﺧﺪﺍ- ﭘﺮﺳﺘﺎﻥ) ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻛﺎﺭﻫﺎﺋﻰ ﻛﻪ ﻇﺎﻫﺮﺍ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺣﻜﻤﺖ ﻧﻴﺴﺖ، ﭘﻰ ﻣﻴﺒﺮﻳﻢ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﻛﺎﺭ ﺣﻜﻴﻢ ﻧﻴﺴﺖ. ﭼﻪ ﺍﮔﺮ ﻓﺎﻋﻞ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭﻫﺎ (ﺧﺪﺍ) ﺣﻜﻴﻢ ﺑﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﻴﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻴﺪ ﺣﻜﻤﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻧﻤﺎﺋﻴﺪ. ﭘﺲ ﺍﮔﺮ (ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻤﺎ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ) ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﮕﻮﺋﻴﺪ: ﻣﺎ ﻧﺨﺴﺖ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﺣﻜﻴﻢ ﺑﻮﺩﻥ ﺧﺪﺍ ﺳﺨﻦ ﻣﻴﮕﻮﺋﻴﻢ، ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺩﻟﻴﻞ ﻫﺎﻯ ﺩﻳﮕﺮ (ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺻﻨﻊ ﺍﻟﻬﻰ) ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻭﺻﻒ ﻛﺎﺭﻫﺎﺋﻰ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺩﻳﺪﻳﻢ ﻛﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﺁﻥ ﺑﺮ ﻭﻓﻖ ﺣﻜﻤﺖ ﻧﻴﺴﺖ، ﻣﻴﮕﻮﺋﻴﻢ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺣﻜﻤﺖ ﺍﺳﺖ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻣﺎ ﻧﺪﺍﻧﻴﻢ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺎﻗﺾ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﻣﺎ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺣﻜﻴﻢ ﻣﻴﺪﺍﻧﻴﻢ ﻧﻴﺴﺖ. ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﺣﻜﻴﻢ ﺑﻮﺩﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﻧﭙﺬﻳﺮﻧﺪ، ﺑﺎﺯ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻭﻝ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺍﻟﻬﻰ ﺭﺍ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ. ﻣﻴﮕﻮﺋﻴﻢ: ﻣﺎ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﭘﺎﺳﺦ ﺍﺷﻜﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﺎ ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻨﻄﻖ ﻣﻴﺪﻫﻴﻢ، ﻭ ﻣﻴﮕﻮﺋﻴﻢ: ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺩﺭ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻓﺮﻉ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻮﺩﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﺖ، ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﺩﻟﻴﻞ ﻳﻘﻴﻦ ﺑﺎﻣﺎﻣﺖ ﺁﻥ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺩﺍﻧﺴﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﺍﻭ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺴﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮﻫﺎ ﻏﺎﺋﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻏﻴﺒﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻭﺟﻬﻰ ﺣﻤﻞ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻋﺼﻤﺖ ﻭﻯ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﻣﻌﺘﺮﺽ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻠﺤﺪﻳﻦ ﮔﻔﺖ. ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺻﻮﻟﺎ ﺍﺯ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺧﻮﺩ ﻣﻴﭙﺮﺳﻴﻢ: ﺁﻳﺎ ﺟﺎﻳﺰ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﻋﻠﺘﻰ ﺻﺤﻴﺢ ﻭ ﺣﻜﻤﺘﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﻘﺘﻀﻰ ﻏﻴﺒﺖ ﻭ ﻣﻮﺟﺐ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻧﻪ؟ ﺍﮔﺮ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﺟﺎﻳﺰ ﻣﻴﺪﺍﻧﻢ ﻣﻴﮕﻮﺋﻴﻢ ﻭﻗﺘﻰ ﺍﻳﻦ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺟﺎﻳﺰ ﺍﺳﺖ، ﭼﺮﺍ ﻏﻴﺒﺖ ﺭﺍ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺮ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻴﺪﺍﻧﻰ؟ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻏﻴﺒﺖ ﺭﺍ ﻋﻠﺘﻰ ﻣﻴﺪﺍﻧﻰ ﻛﻪ ﻣﻨﺎﻓﻰ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻴﺴﺖ؟ ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﺪﺍﻥ ﻧﻤﻰ ﻣﺎﻧﺪ ﻛﻪ ﻛﺴﻰ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﻣﻨﻜﺮ ﺣﻜﻤﺖ ﻛﺎﺭ ﺑﺎﺭﻯ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﺷﻮﺩ؟ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺟﺎﻳﺰ ﻣﻴﺪﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﻋﻠﺖ ﺻﺤﻴﺤﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺣﻜﻤﺖ ﻣﻨﺎﻓﻰ ﻧﻴﺴﺖ، ﻳﺎ ﻣﺜﻞ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺘﺸﺎﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ (ﻣﺜﻞ ﻳَﺪُ ﺍﻟﻠﻪِ ﻓَﻮْﻕَ ﺃَﻳْﺪِﻳﻬِﻢْ ﻳﺎ ﺍﻟﺮﺣْﻤﻦُ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟْﻌَﺮْﺵِ ﺍﺳْﺘَﻮﻯ ﻭ ﻏﻴﺮﻩ) ﺭﺍ ﺩﺳﺘﺎﻭﻳﺰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﻗﺎﺋﻞ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﺒﻴﻪ ﺍﺟﺴﺎﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺩ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻫﻢ ﻣﻴﺪﻫﺪ ﻛﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺗﺄﻭﻳﻞ ﻭ ﺗﻔﺴﻴﺮﻯ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﺣﻜﻤﺖ ﻭ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻭ ﺟﺴﻤﺎﻧﻰ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎﺷﺪ. 🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۳۳۲ @Montazeranezohour