ما منتظران ظهور،
آخرین قرائت چله ی زیارت عاشورایمان را با حال و هوای اربعین حسینی
همصدا زمزمه می کنیم...
👈(آخرین روز از قرائت برای عزیزانی که از روز عاشورا شروع کردند).
و پس از اتمام زیارت عاشورا،
برای:
1️⃣سلامتی و تعجیل در فرج امام زمانمان(عج)
2️⃣حاجت روائی جمعِ شرکت کننده در طرح
دعا می کنیم.
🍃🌺اللّهمَ عجِّل لِولیکَ الفرَج🌺🍃
#زیارت_عاشورا
@Montazeranezohour
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در آخرین روز از همصداییمان، جهت برآورده شدن حاجات جمع؛
*دعای توسل* را همصدا قرائت می کنیم.
حاجت روا باشید🌹
✨ما خادمینتان هم التماس دعا داریم از حضورتون✨
#دعای_توسل #اربعین
@Montazeranezohour
متن و صوت دعای توسل👇🏻
⏱چله های انتظار⏱
🤐كنترل زبان
شماره 40
🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹
👈چند حکایت جالب از کنترل زبان بشنویم
👤حجت الاسلام انصاریان
🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹
صوت ها را از دست ندهید👇
#چله_های_انتظار
#کنترل_زبان
@Montazeranezohour
AUD-20210824-WA0006.mp3
11.54M
▪️رنگ رخساره خبر میدهد از سرّ درون !
ادای واژههای لغو یا زشت از زبان کسی؛
ـ هم نشاندهندهی زشتیِ باطن اوست!
ـ هم زشت کنندهی باطن اوست!
باید تمرین کنیم ؛
با کنترل زبان و استفاده از دایرهی واژگان صحیح، آرام آرام به تطهیر باطنمان کمک کنیم.
#چله_های_انتظار
#کنترل_زبان
@Montazeranezohour
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیارت می کنیم ارباب را از دور😭
السلام علیک یا اباعبدالله...
💢امام عسگری(ع)
نشانههای مؤمن پنج چیز است:
بجا آوردن پنجاهویک رکعت نمازهای واجب و نافله در شبوروز،
✨*زیارت اربعین*✨
انگشتر به دست راست نمودن
در سجده جبین را بر خاک گذاشتن
و بلند گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم»
✨مومنان منتظر؛
زیارت از دور امام حسین(ع) و قرائت زیارت اربعین را از دست ندهیم✨👇
https://www.erfan.ir/mafatih278/هشتم:-زیارت-اربعین-امام-حسین(ع)-کلیات-مفاتیح-الجنان-با-ترجمه-استاد-حسین-انصاریان
@Montazeranezohour
🏴 ما از غُربتِ هزار لایه یِ ڪربلا،
از بَند بندِ روضه هایِ عاشورا ،
و از فُراتِ اشڪها ...
به غوغایِ اربعین رسیده ایم ...
اعجازِ اربعین ... یعنی؛
ما به این تشنـــگی، پایان خواهیم داد !
[ فَمَعَڪُمْ مَعَڪُمْ لامَعَ عَدُوِّڪُمْ ]
#مناسبتی
@Montazeranezohour
منتظران ظهور
ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﮕﻮﻳﺪ:
ﻋﻠﺖ ﺻﺤﻴﺢ ﻭ ﺣﻜﻤﺘﻰ ﺩﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻤﻴﺪﺍﻧﻢ،
ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ:
ﺍﻳﻦ ﺍﺩﻋﺎ ﺍﺯ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﭘﺸﺖ ﭘﺮﺩﻩ ﺍﻃﻠﺎﻉ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﻤﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺁﻥ ﺁﮔﺎﻩ ﺷﻮﺩ، ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﻧﻴﺴﺖ.
ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻴﮕﻮﺋﻰ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺟﺎﻳﺰ ﻣﻴﺪﺍﻧﻰ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺘﺸﺎﺑﻪ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﻭﺟﻮﻩ ﺻﺤﻴﺤﻰ ﺑﺮ ﻭﻓﻖ ﺍﺩﻟﻪ ﻋﻘﻠﻰ ﺑﺎﺷﺪ؟
ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ:
ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺎ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺗﻔﺼﻴﻠﺎ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﻧﻰ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺘﺸﺎﺑﻪ ﺍﻃﻠﺎﻉ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﻴﻢ،
ﺍﮔﺮ ﺑﺎﻳﻦ ﻣﻌﻨﻰ ﺩﻝ ﺧﻮﺵ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻗﺎﻧﻊ ﺷﻮﻳﺪ،
ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﻣﻴﮕﻮﺋﻴﻢ:
ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺎ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﻋﻠﺖ ﻏﻴﺒﺖ ﻭ ﻏﺮﺽ ﺍﺯ ﺣﻜﻤﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻋﺼﻤﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻨﺎﻓﺎﺕ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ.
ﻣﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﭘﺲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ، ﻭ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ «ﺍﻣﺎﻣﺖ» ﻧﻴﺰ ﻣﻔﺼﻠﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﺁﻥ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ.
ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﭘﺮﺳﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﺩﻟﻪ ﻋﻘﻠﻰ ﺛﺎﺑﺖ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎ ﻗﻮﻝ ﺑﺎﻳﻨﻜﻪ ﻏﻴﺒﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺣﻜﻤﺖ ﻭ ﻋﻠﺖ ﺻﺤﻴﺢ ﻧﻴﺴﺖ، ﺟﻤﻊ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ؟
ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﺗﻨﺎﻗﺾ ﻧﻴﺴﺖ؟
ﺍﻳﻦ ﺑﺪﺍﻥ ﻣﻴﻤﺎﻧﺪ ﻛﻪ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺑﺘﻮﺣﻴﺪ ﻭ ﻋﺪﻝ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻰ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﻳﻘﻴﻦ ﻛﻨﻰ ﻛﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺘﺸﺎﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺟﻬﺘﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻭ ﻋﺪﻝ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﺪﺍﺭد!
ﺍﮔﺮ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ:
ﻣﺎ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ ﺭﺍ ﻣﺴﻠﻢ ﻧﻤﻴﺪﺍﻧﻴﻢ، ﺑﺎﻳﺪ ﻧﺨﺴﺖ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻛﻨﻴﻢ،
ﻧﻪ ﺩﺭ ﻋﻠﺖ ﻏﻴﺒﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ.
ﭼﻮﻥ ﺳﺎﺑﻘﺎ ﺑﺎ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﻛﺮﺩﻳﻢ، ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺑﺘﻜﺮﺍﺭ ﻧﻴﺴﺘﻴﻢ.
ﺯﻳﺮﺍ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺩﺭ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﻋﻠﺖ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ، ﻓﺮﻉ ﺛﺒﻮﺕ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺛﺒﻮﺕ ﺁﻥ ﻣﻌﻨﻰ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﻋﻠﺖ ﻏﻴﺒﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﺋﻴﻢ.
ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻭ ﻋﺪﻝ، ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﻭﺟﻮﻩ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺘﺸﺎﺑﻪ ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﻭ ﺧﻮﺑﻰ ﺗﻌﺒّﺪ ﺑﺎﻣﻮﺭ ﺩﻳﻨﻰ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار-۳۳۳
#مهدی_موعود_بحارالانوار
@Montazeranezohour