eitaa logo
منتظران ظهور
2.3هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
93 فایل
🌹امام سجاد(ع)؛ منتظران ظهور امام مهدى(ع)برترين اهل هر زمانند. 🌹ان شاءالله آنگونه باشیم که نام ما هم در زمره ی منتظران حضرت قرارگیرد. 🌹کپی و نشر(حتی بدون ذکر نام و لوگو)حلال است. ⚠️تبادل و تبلیغات نداریم⚠️ خادم: @Montazeranemoud313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5886489954636272265.mp3
زمان: حجم: 2.26M
💠 شرح 🔸 حکمت 236 🎙 استاد محمدی شاهرودی @Montazeranezohour
@ostad_shoaje4_5881719616064980440.mp3
زمان: حجم: 9.51M
۳۰ 💎قیمت انسان ها؛ به یقینی هست که دارن! مراقب باشیم با شک و تردیدهایی که مارو به تنبلی میکشونه؛ قیمتونو پایین نیاریم. 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 ⏱⏱ 🔹🔵🔹🔵🔹🔵🔹 با مطالب خودسازی، به اندازه ی حتی ثانیه ای در تعجیل فرج سهیم باشیم👌 Montazeranezohour
🟡 شبهه با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن خطاست!! 🟢 پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم (دکترای حقوق جزاء) 🔻 اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد. اتفاقاً در قانون ایران (و بسیاری از کشورهای جهان)، هنگام طلوع آفتاب برای زمان اعدام تعیین شده است. بنابراین حتی هنگام اذان نیز برای اجرای این حکم در نظر گرفته نشده است. این دروغ و امثال آن، از طرفی احکام جزایی اسلام را زیر سوال می برد، و از طرف دیگر با ایجاد حس تنفر به اذان و نماز، جوانان به ترک نماز و ترک بندگی خدای سبحان تشویق می‌کند و به زعم شبهه پرداز، با یک تیر و دو نشان می‌زند! 🔻 ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. زیرا یک مجرم بالقوه، برای عملی کردن تصمیم مجرمانه خود، مانند یک تاجر محاسبه سود و زیان می کند؛ یعنی فکر می کند که ارتکاب فلان جرم، چه اندازه برای او سود ( مادی یا غیر مادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) و چه اندازه زیان دارد. اگر در محاسبات خود میزان سود را بالا ببیند و خطرات آن ضعیف باشد، انگیزه او تبدیل به تصمیم می شود. مثلاً وقتی یک دزد برای حمله‌ی مسلحانه به مغازه‌ی طلافروشی، موفقیت خود را معادل با چند میلیارد ثروت ببیند و خطر شکست احتمالی خود را نهایتاً چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمالی (ریسک) را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم ولو اینکه منجر به قتل شود، مبادرت کند. 👈حکایت آن کسی است با یک سطل ماست می‌خواست یک دریا دوغ درست کند!! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدونم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه؟!!!!» شاید اقدام او احمقانه به حساب بیاید اما پشت این تصمیم یک محاسبه ساده است: پذیرش ضرر اندک (یک سطل ماست) در آرزوی رسیدن به ثروت هنگفت (یک دریا دوغ)، 🔻مجرمین هم معمولاً همینگونه محاسبه می کنند، بنابراین اگر مجازات قاطعی در محاسبات او وجود داشته باشد، می تواند تا حد زیادی از شکل‌گیری انگیزه‌ی مجرمانه و خشونت‌های ضمن آن پیشگیری می‌کند. به همین جهت است که قرآن می‌فرماید: «ولکم فی القصاص حیاة» زیرا مجازات قصاص یا اعدام نه تنها باعث حفظ خون افراد بی گناه (مثلاً صاحب طلا فروشی در مثال فوق) می شود، بلکه افراد زیادی هم که سودای رسیدن به ثروت یک شبه دارند نیز با در نظر گرفتن این مجازات سنگین از اقدام خشونت باری که علاوه بر جان دیگران، جان خودشان را هم به خطر می اندازد، خود داری می کنند. ❌ با این توضیح معلوم می شود، کوته مغزانی که در فضای مجازی شعارهایی مانند «نه به اعدام» سر می دهند، در حال تحریک مجرمان بالقوه و کاهش خطرات احتمالی ارتکاب جرم در محاسبات آنها هستند و باید در حقیقت آنها را شریک جرم دانست. 🔻 نکته‌ی آخر اینکه گرفتن جان یک انسان، اگرچه عواطف انسانی را جریحه دارد می کند، لکن در اداره جامعه باید عاقلانه (ملاحظه مصلحت عمومی جامعه) قانونگذاری کرد. عادلانه ترین و عاقلانه ترین قانون هم، همان است که خالق انسان وضع کرده است. بنابراین اگر گرفتن جان کسی طبق دستور خالق و حیات دهنده‌ی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. یعنی همان خدایی که گاهی به واسطه یک میکروب یا یک غده‌ی سرطانی جان کسی را می گیرد، گاهی هم (برای تامین مصالح جامعه انسانی) به شکل اعلام یک قانون، حیاتی را که به انسان داده، پس می گیرد. 👈 توضیح اینکه اراده خدا دو نوع است: اراده تکوینی و اراده تشریعی در نوع اول خدای سبحان هرچه را بخواهد، می آفریند و موجود می کند و اراده انسان یا موجود دیگری در آن دخالت ندارد. به تعبیر قرآن، «وقتی خدا چیزی را اراده کند، می گوید: بشو، می شود؛ کن فیکون» اما در نوع دوم (به دلایلی همچون اختیار و امتحان انسان) اراده خود را به صورت یک قانون (توسط پیامبر) به انسان اعلام می کند و این انسان است که باید با اطاعت از خدای سبحان آن را محقق کند. 🔹پی نوشت دوستی در پاسخ به استدلال فوق گفته بود: «خدا خود جان میدهد و خود می‌ستاند، انسان میتواند بجای اعدام دوبار حبس ابد بدهد، نه اینکه اعدام کند» به او گفتم: «طبق این منطق پس باید بگوییم: خدا خود آزادی می دهد و خود آزادی را می گیرد، پس نباید با حبس آزادی کسی را گرفت!!» اما در حقیقت اینگونه سخن گفتن منطق خوارج است که می گفتند: «ان الحکم الا لله» بله حکم از آن خدا است، اما حکم خدا در کتاب خدا بیان شده و افراد شایسته ای (که در همان قرآن و روایات تبیین شده که چه کسانی هستند) آن را اجرا می کنند. https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
1_1292155032.mp3
زمان: حجم: 859.7K
⭕️ سوال ❓در قرآن خداوند می فرماید که پیامبر از شما اجری نمی‌خواهد اما در بحث خمس همه مسلمانان باید یک پنجم مالشان را که ذخیره کرده به پیامبر و امامان بدهند که برای خودشان و فرزندانش یا نزدیکانشان باشد. 🔰 پاسخ این‌که پیامبر از شما اجری نمی‌خواهد که همه پیامبران ما گفتند، بله برای خودش اجری نمی‌خواهد و "مَا سَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ" اجری هم که می‌خواهد برای خودتان است. 💢 اما چند نکته را باید توجه داشته باشیم: 1⃣ اولا که همه ثروت‌های عالم که مال خداست، در اختیار خلیفه خداست که پیامبر باشد و لذا ما معتقدیم که فقط خمس نیست که مال پیامبر است، همه اش مال(پیامبر است) مثلا انفال همه اش مال پیامبر است، گرچه پیامبر یک پنجمش را بر می‌دارد. غنائم جنگی همه اش برای پیامبر است، گرچه پیامبر یک پنجمش را (بر می دارد) آن یک پنجم را هم که نصف می‌کند و نصفش را به سادات فقیر می‌دهد، نصفش هم در راه خدا مصرف می‌کنند. چیزی برای خودشان نیست. 2⃣ ثانیا آن‌که می‌گوید اجر نمی‌خواهم، یعنی اجر شخصی که (برای خودش)بخواهد ( نیست) مثلا فرض کنید که حالا که من قرآن را تبلیغ کردم، شما بیاید به من مزد بدهید (این طور نیست) اما اموال، همه به خلافت از خدا، در اختیار پیامبر است. https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
اگر رأی دادن بی‌فایده بود.... بزنید پروفایل‌تون👌 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
منتظران ظهور
...ﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺍﺯ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺑﻦ ﻣﺴﻠﻤﻪ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﺑﺤﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩﻡ: ﺳﻨﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﻭﻗﺘﻰ ﺩﻭ ﺻﺪﺍ (ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻬﺪﻯ) ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﺍﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﻴﺘﻮﺍﻥ ﻓﻬﻤﻴﺪ ﻛﺪﺍﻡ ﺣﻖ ﻭ ﻛﺪﺍﻡ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ؟ ﺣﻀﺮﺕ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﺟﻮﺍﺑﻰ ﺑﺂﻧﻬﺎ ﻣﻴﺪﻫﻴﺪ؟ ﻋﺮﺿﻜﺮﺩﻡ: ﺟﻮﺍﺑﻰ ﺑﺂﻧﻬﺎ ﻧﻤﻴﺪﻫﻴﻢ. ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﮕﻮﺋﻴﺪ: ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﻭﻗﻮﻉ ﺁﻥ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺑﺎﻳﻦ ﺑﺎﻧﮓ ﺁﺳﻤﺎﻧﻰ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻭﻗﻮﻋﺶ ﻧﻴﺰ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ: ﺃَ ﻓَﻤَﻦْ ﻳَﻬْﺪِﻱ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟْﺤَﻖِ ﺃَﺣَﻖﱡﱡ ﺃَﻥْ ﻳُﺘﱠﱠﺒَﻊَ ﺃَﻣﱠﱠﻦْ ﻟﺎ ﻳَﻬِﺪﱢﱢﻱ ﺇِﻟﱠﱠﺎ ﺃَﻥْ ﻳُﻬْﺪﻯ ﻓَﻤﺎ ﻟَﻜُﻢْ ﻛَﻴْﻒَ ﺗَﺤْﻜُﻤُﻮﻥَ ﻳﻌﻨﻰ: ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﺴﻮﻯ ﺣﻖ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﺋﻰ ﻣﻴﻜﻨﺪ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﺷﻮﺩ ﻳﺎ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺘﻮﺍﻧﺪ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﺋﻰ ﻳﺎﺑﺪ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﻨﺪ؟ ﺑﻨﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ؟ ﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺣﻜﻢ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ؟ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪ ﺑﻦ ﺳﻨﺎﻥ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺷﻨﻴﺪﻡ ﻣﻴﻔﺮﻣﻮﺩ: ﮔﻮﻳﻨﺪﻩ ﺍﻯ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﺳﻢ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺎﻣﺮ ﺭﺍ ﻣﻴﺒﺮﺩ ﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﺩﻭﻟﺖ ﺣﻖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻓﻠﺎﻥ ﺑﻦ ﻓﻠﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻯ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺟﻨﮓ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ؟... 🕋مهدی موعود ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - ترجمه جلد سیزدهم از بحارالانوار ۸۷۷ @Montazeranezohooor
💚قرار روزهای انتظارمان؛قرائت دعای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)💚 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
⚡️حکایات و حکمتها ⭕️✍️ حساب به دينار، بخشش به خروار 🔹روزی فقيری به در خانه مردی ثروتمند می‌رود تا پولی را به عنوان صدقه از او بخواهد. 🔸هنوز در خانه را نزده بود که از پشت در شنيد صاحب‌خانه با افراد خانواده خود بحث و درگيری دارد که چرا فلان چيز کم‌ارزش را دور ريختيد و مال من را اين‌طور هدر داديد؟! 🔹مرد فقير که اين را می‌شنود قصد رفتن می‌کند و با خود می‌گويد: وقتی صاحب‌خانه بر سر مال خود با اعضای خانواده‌اش اين‌طور دعوا می‌کند، چگونه ممکن است که از مالش به فقيری ببخشد؟! 🔸از قضا در همان زمان در خانه باز می‌شود و مرد ثروتمند از خانه بيرون می‌زند و فقير را جلوی خانه می‌بيند. 🔹از او می‌پرسد: اينجا چه می‌کنی؟ 🔸مرد فقير هم می‌گويد: کمک می‌خواستم اما ديگر نمی‌خواهم؛ و شرح ماجرا می‌کند. 🔹مرد غنی با شنيدن حرف‌های او لبخندی می‌زند، دست در جيب می‌کند، مقداری پول به او می‌بخشد و می‌گويد: حساب به دينار، بخشش به خروار. 🔸از آن زمان اين ضرب‌المثل را در مورد افرادی به کار می‌برند که حواسشان به حساب و کتابشان هست اما در زمان مناسب هم بی‌حساب و کتاب مال خود را می‌بخشند. ی جذاب را اینجا دنبال بفرمایید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3172335659C7dc453acb8
با یادگیری پایه ای اصول عقائد، پازل های ایمانی ذهنت را درست بچین🧠💪 📚ده درس معاد شناسی ✔️درس چهارم معاد در تجلیگاه فطرت 🔹️معمولاً مى گويند خداشناسى در فطرت و سرشت آدمى است، و اگر به كاوش ضمير آگاه و ناآگاه انسان بپردازيم به ايمان و علاقۀ او به يك مبدأ ماوراءِ طبيعى كه از روى علم و برنامه و هدف اين جهان را آفريده است، دست مى يابيم. ولى اين منحصر به مسئلۀ «توحيد و خداشناسى» نيست، تمام اصول و فروع اساسى دين بايد در درون فطرت باشد، در غير اين صورت هماهنگى لازم ميان دستگاه «تشريع» و «تكوين» حاصل نخواهد شد. @Montazeranezohour