فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺یک دختر سوری زیر آوار وقتی به امدادگر رسید می گوید:
عمو نجاتم بده خدمتکارت میشم.
جمله ای بسیار تلخ برای دختری که میخواهد زندگی کند و نمیخواهد حالا بمیرد
او و خواهرش 20 ساعت زیر آوار ماندند و در برابر زلزله #مقاومت کردند!
حمایت از آسیبدیدگان فجایع و حوادث
۱- برای امدادگران مردمی (از این موارد پرهیز کنیم)
در نخستین روزهای پس از حادثه از این موارد پرهیز کنید:
درخواست از آسیبدیدگان برای مرور و بازگویی اتفاق.
تجسس برای دانستن جزئیات شخصی و خانوادگی.
عبارتهایی مثل «همه چیز درست میشه» یا «خدا رو شکر زنده موندی».
توصیههایی مثل «نباید فرار میکردی، باید زیر میز پناه میگرفتی».
ربط دادن اتفاق به تقدیر، عذاب یا خشم الهی.
منفیبافی درباره رسیدن کمکها و حمایتها.
وعدههایی که عملی شدنشان در توان شما نیست. مثل «قول میدم خیلی زود برگردی توی خونه خودت».
۳- برای کودکان و نوجوانان فضای ابراز احساسات فراهم کنیم.
امدادرسانی عاطفی به کودکان و نوجوانان در نخستین روزهای پس از حادثه
فضایی برای ابراز احساسات فراهم کنید:
وقتی از ترسها و نگرانیهایشان میگویند، خوب گوش کنید.
بازیهای ایفای نقش، تئاتر مشارکتی، نقاشی، نوشتن و آواز خواندن از راههای مؤثر تخلیه عاطفی هستند.
احساساتشان را به رسمیت بشناسید و اطمینان دهید که ترس، غم یا خشمشان کاملاً طبیعی است.
با گفتن «این که ترس نداره» یا «هیچی نشده» ساکتشان نکنید.
اطمینان خاطر بدهید که مراقبشان هستید، اما قول غیر واقعی نه!
پس از عملیات نجات، به کودکان بالای ۶ سال مسئولیتهایی متناسب توانشان بدهید؛ احساس مفید بودن تسکین بخش است.
۲- برای امدادگران مردمی
در نخستین روزهای پس از حادثه چهطور با آسیبدیدگان همدلی کنیم؟
کمتر حرف بزنید، بیشتر بشنوید.
گفتن از فقدان و اندوه بزرگترین تسکین برای آسیبدیدگان است.
راه حل ارائه نکنید.
در نخستین روزها، کنار آمدن با مصیبت اصلیترین نیاز است، پس از تسکین روانی میتوان به راهحلهایی برای بهبود وضعیت فکر کرد.
اطمینان دهید از حمایت شما برخوردارند.
شما تنها نیستید، من و باقی امدادگرها کنارتون هستیم.
حق داری ناراحت و نگران باشی، من درکت میکنم.
هرکاری از دستم بر بیاد انجام میدم که احساس بهتری داشته باشی.
سؤال کنید و فرصت ابراز به آنها بدهید.
الآن بیشتر به چی نیاز داری؟
فکر میکنی چه کار کنم تا آرومتر بشی؟
۴- برای کودکان و نوجوانان احساس امنیت ایجاد کنیم
حمایت از آسیبدیدگان فجایع و حوادث
امدادرسانی عاطفی به کودکان و نوجوانان در نخستین روزهای پس از حادثه
احیای حس امنیت:
کودکان را از موقعیتهای دلخراش، خشن و تماشای مجروحان و اجساد دور کنید.
امکان بازی گروهی بهویژه با همبازیهای آشنا را فراهم کنید.
فضای بازی را تا حد ممکن دور از خرابی و آوار مهیا کنید.
دستشان را بگیرید، بغلشان کنید و کنارشان بمانید تا آرام شوند.
به خواست بچهها برای یافتن وسایل و اسباببازی محبوبشان از میان آوار توجه کنید.
از همراهی والدین حین سوگواری آرام جلوگیری نکنید، توضیح دهید که گریه یک راه تخلیه عاطفی و امری طبیعی است.
رفتار ناهنجار یا بروز شدید عاطفی واکنشی مرسوم به بحران است، صبور باشید و نگذارید به خودشان یا دیگران آسیب بزنند.
درک بحران برای کودکان کوچکتر دشوار و پرسش مکرر یک سؤال راهی برای بازیابی اطمینان و امنیت است، برای تکرار چندباره یک پاسخ آماده باشید.
ن
هدایت شده از معاونت پرورشی و فرهنگی 🇵🇸
معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار می کند:
✍️ فرا خوان دریافت ایده ها، تجربیات و الگوی های موفق تربیتی
📍پیرامون تحقق اهداف احیای امور تربیتی
📌 شرکت برای عموم صاحب نظران، محققین و فعالان تربیتی آزاد است.
⏳مهلت: 8 اسفندماه 1401
ارسال آثار و تجارب 👇
https://b2n.ir/ehyaeomortarbiati
#احیای_امور_تربیتی
هدایت شده از مهارتکده | مسلم گریوانی
☘
راهکارهای خوشایندسازی باور به خدا در کودکان زیر هفت سال
این موضوع پایاننامه یکی از طلاب قمه که ماه قبل با بنده برداشت برای کار و پژوهش.
به عنوان رساله سطح سه حوزه.
موضوع خوبیه
☘
هدایت شده از مدرسه اخلاق پژوهی روشمند
✅ مدرسه اخلاق پژوهی روشمند
🔴برگزارکننده: انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی
📌روش شناسی در رشته #فلسفه، #اخلاق و #تربیت: روش های پژوهش کیفی، حل مسئله، استخراج اندیشه و نظریه، متن پژوهی، آسیب شناسی، تبارشناسی، مطالعه تطبیقی، تفکر انتقادی، تفکر سیستمی، جریان شناسی و تاریخ فکری، تحلیل اخلاقی آیات و روایات، استنتاج تربیتی، مطالعه جامعه شناختی، جغرافیای پژوهشی، مسئله شناسی پژوهشی، ترجمه و واژه گزینی
✔️با ارائه ۴ پک آموزشی با حضور ۳۶ استاد برجسته
📅مهلت ثبت نام: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
👈سامانه ثبت نام: https://b2n.ir/ethics.sbu
🌐کانال راهنما: http://eitaa.com/ethicssbu
#اخلاق_پژوهی #مدرسه #فلسفه #تربیت
شبهات تکرار نهایی باکیفیت.pdf
1.76M
📗کتاب شبهات پر تکرار
👆کتابی مفید برای همگان، که پاسخ بسیاری از شبهات کنونی در حوزه های: دینی،سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را بیان نموده است.
هم مطالعه کنید و هم برای دوستان و نزدیکان خود ارسال نمایید...
این کتاب بویژه برای معلمان و روحانیونی که با مدارس راهنمایی و دبیرستانی و جوانان دانشجو سروکار دارند بسیار مفید است
🇮🇷https://eitaa.com/arabsalehi_ir/727
رویداد #دختران_حاج_قاسم
استان #خوزستان
در شهر مقاومت #دزفول
در این سه روز و دهه فجر دختران از سراسر استان خوزستان جمع شدند تا جهاد تبیین را با ایده های خود رقم بزنند و امروز روز عملیات شان در شهر است
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
011015 استاد غنوی جلسه 1 حجیت روایات اخلاقی.mp3
39.15M
🔺نشست علمی
✨ بررسی روشهای #اثبات_صدور روایات در #فقه_معارف 👌 جلسه اول
حجهالاسلاموالمسلمین دکتر #استاد_غنوی
📆 پنج شنبه ۱۴۰۱۱۰۱۵ ساعت ۱۰:۱۵ صبح
🔺 کمیته علمی هیات انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
#تبویب_روایات
#فقه_معارف
#معارف_تربیتی
#معارف_اخلاقی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Roshdelmi
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
تقریر نشست بررسی روش های اثبات صدور روایات در فقه معارف، استاد غنوی.docx
32.1K
🔺تقریر مکتوب نشست علمی
✨ بررسی روشهای #اثبات_صدور روایات در #فقه_معارف 👌
حجهالاسلاموالمسلمین دکتر #استاد_غنوی
تقریر: حجهالاسلام علی فاضل
📆 پنج شنبه ۱۴۰۱۱۰۱۵ ساعت ۱۰:۱۵ صبح
🔺 کمیته علمی هیات انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
#تبویب_روایات
#فقه_معارف
#معارف_تربیتی
#معارف_اخلاقی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Roshdelmi
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
بررسی روش های اثبات صدور روایات در فقه معارف-جلسه دوم.mp3
15.29M
🔺نشست علمی
✨ بررسی روشهای #اثبات_صدور روایات در #فقه_معارف 👌 جلسه دوم
حجهالاسلاموالمسلمین دکتر #استاد_غنوی
📆 پنج شنبه ۱۴۰۱۱۱۰۶ ساعت ۱۰:۱۵ صبح
🔺 کمیته علمی هیات انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
#تبویب_روایات
#فقه_معارف
#معارف_تربیتی
#معارف_اخلاقی
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Roshdelmi
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ مجموعه ۱۷ جلدی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی رونمایی میشود
📕 آیین رونمایی از مجموعه۱۷ جلدی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی برگزار میشود.
📆 زمان: روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت 9:30 صبح مدرسه علمیه امام کاظم(ع) واقع در میدان معلم قم.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#نشر
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
نرم افزار «کنگره نقش شیعه در گسترش علوم 1.pdf
3.8M
معرفی نرم افزار «کنگره نقش شیعه در گسترش علوم»
📚 دو مجموعه ۵ جلدی تازه چاپ شده 👌
📚مجموعه اول دوره پنج جلدی "تربیت اسلامے از نگاھ رهبر فرزانھ انقلاب" است.
📔مجموعه اول، محصول نهایی طرح "تدوین اندیشه تربیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی" است که پس از تصویب در معاونت پژوهش #جامعه_فعالان_تربیتی_فتحالفتوح، در مدت سه سال و با فعالیت پژوهشی گروهی از پژوهشگران به همراه 📔مجموعه دوم ۵ جلدی در باب قالبهای تربیتی با رویکرد کاربردی به ثمر نشست و اکنون، در بهمن ۱۴۰۱ در انتشارات شهید کاظمی قم به چاپ رسید.
📕عنوان کتابهای مجموعه اول عبارتاند از:
جلد1️⃣ اهداف تربیت اسلامی؛
جلد2️⃣ اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی؛
جلد3️⃣ مؤثران تربیتی؛
جلد4️⃣ برنامههای تربیتی؛
جلد5️⃣ مدیریت تشکل تربیتی.
🔺لینک خرید اینترنتی از سایت انتشارات شهید کاظمی👇
https://www.google.com/url?q=https://nashreshahidkazemi.ir/&sa=U&ved=2ahUKEwibhKvAp-38AhVH16QKHbMVCOUQFnoECAUQAg&usg=AOvVaw3uhiVLihjRWgRXwd6le3Av
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✅ چنین نخلی باش که يُعجِبُ الزُّرّاعَ
🔺رشد عناصر مؤمن، این نهالهای برومند، این جوانهای مؤمن، اصلاً برای این است که «لِیَغیظَ بِهِمُ الکُفّار»، تا دشمن عصبانی بشود؛ از همین هم بیشتر عصبانیاند. عصبانیاند از جوانهای عرصهی علم، از جوانهای عرصهی جهاد، از جوانهای عرصهی خدمت،از جوانهای عرصهی نظامی؛ از اینها عصبانیاند. ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=48&npt=7&aya=29
✨كَزَرعٍ أَخرَجَ شَطأَهُ فَآزَرَهُ فَاستَغلَظَ فَاستَوىٰ عَلىٰ سوقِهِ يُعجِبُ الزُّرّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الكُفّارَ. فتح ۲۹
گندمی را زیر خاک انداختند
پس ز خاکش خوشهها بر ساختند
بار دیگر کوفتندش ز آسیا
قیمتش افزود و نان شد جانفزا
باز نان را زیر دندان کوفتند
گشت عقل و جان و فهم هوشمند
باز آن جان چونک محو عشق گشت
یعجب الزراع آمد بعد کشت
📗مثنوی معنوی دفتر اول »بخش ۱۴۸
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📚 دو مجموعه ۵ جلدی تازه چاپ شده 👌
📚مجموعه اول دوره پنج جلدی "تربیت اسلامے از نگاھ رهبر فرزانھ انقلاب" است.
📔مجموعه اول، محصول نهایی طرح "تدوین اندیشه تربیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی" است که پس از تصویب در معاونت پژوهش #جامعه_فعالان_تربیتی_فتحالفتوح، در مدت سه سال و با فعالیت پژوهشی گروهی از پژوهشگران به همراه 📔مجموعه دوم ۵ جلدی در باب قالبهای تربیتی با رویکرد کاربردی به ثمر نشست و اکنون، در بهمن ۱۴۰۱ در انتشارات شهید کاظمی قم به چاپ رسید.
📕عنوان کتابهای مجموعه اول عبارتاند از:
جلد1️⃣ اهداف تربیت اسلامی؛
جلد2️⃣ اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی؛
جلد3️⃣ مؤثران تربیتی؛
جلد4️⃣ برنامههای تربیتی؛
جلد5️⃣ مدیریت تشکل تربیتی.
🔺لینک خرید اینترنتی از سایت انتشارات شهید کاظمی👇
https://www.google.com/url?q=https://nashreshahidkazemi.ir/&sa=U&ved=2ahUKEwibhKvAp-38AhVH16QKHbMVCOUQFnoECAUQAg&usg=AOvVaw3uhiVLihjRWgRXwd6le3Av
🌷🇮🇷🌷
قالبهای تربیتی.pdf
2.87M
📚دوره ۵ جلدی قالبهای تربیتی 👌
@Mtarbiatdini
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
به بچههاتون بگید که #قرآن فقط کتاب آسمانی ما مسلمانها نیست؛ هدیه خدا به همه ما انسانها است.
براشون توضیح بدید که خدا از راه این کتاب با ما آدمها حرف میزنه، و اگه پیامبر عزیز ما و این کتاب شریف نبودن، ما خیلی بیچاره بودیم.
وقتی بچههاتون به قرآن علاقهمند شدن و با این هدیه الهی یه رابطه عاطفی برقرار کردن، بهشون بگید تو اروپا یه عده حیوان انساننما این کتاب عزیز رو پاره کردن و سوزوندن.
بذارید اونا هم بهخاطر این هتک حرمت ناراحت بشن و اشک بریزن. بهشون بگید اگه #مدرنیته و #تمدن_وحشی_غربی نبود، اونا هیچ وقت نمیتونستن همچه جسارتی بکنن.
بذارید بذر این #خشم_مقدس از #امتداد_مدرن_سقیفه در دل بچههاتون کاشته بشه؛ خود غربیها با اشتباهات گاه و بیگاهشون این نهال رو آبیاری میکنن تا زمانی که موعد انتقام از #جریان_تاریخی_سقیفه از آغاز تا امروز فرا برسد.
فروپاشی کامل تمدن جاهلیت مدرن نزدیک است.
#قرآن_سوزی
#تبری
#تربیت
#حکمرانی_تربیت
🆔 @rajaaei_ir