هدایت شده از طلوع امید
🔴 ترکیه در حال ساخت سریال نابغه کوچک:ابن سینا
🔹 تمرکز صداوسیما و VOD ها بر روی حرمسرای ناصرالدین شاه و دوران قاجار و غفلت از تولیدات هویت ساز یک اشتباه استراتژیک است به خصوص وقتی رقبای جدی مانند ترکیه در حال مصادره ارزش های ما هستند.
•┈┈┈••@TOLUE_OMID••┈┈┈•
▪️ یک پله بالاتر از آگاهی ▪️
♦️ پایگاه خبری تحلیلی طلوع امید♦️
•┈┈┈••@TOLUE_OMID••┈┈┈•
هدایت شده از هادیانه ها
#رصد_تربیتی
📌 جلسه دکتر #لطیفی
رئیس #سازمان_پژوهش_و_برنامه_ریزی_آموزشی
با فعالان #تربیتی قم:
✅ گزارش فرمایشات دکتر لطیفی:
🔹 #جایگاه_سازمان :
این سازمان سال ۱۳۵۵ تاسیس شده بعنوان مجموعه ای راهبردی و به مثابه #قوه_عاقله #آموزش_و_پرورش است و عمده جایی است که فکرها در آن می جوشد
🔹 گستره #وظایف_سازمان :
👈 پژوهش، تولید و چاپ #کتب_درسی بخشی از فعالیت سازمان پژوهش و برنامه_ریزی_آموزشی است
👈 تنظیم #برنامه_درسی_ملی به معنای نقشه یادگیری در کل آموزش و پرورش از جمله کارهای این سازمان است
وظایف دیگر سازمان عبارت است از:
#تولید_محتوا از جمله تولید کتب درسی و محتواهای چند رسانه ای و مجلات گوناگون و #آموزش_معلمان و توجیه و تغییر نگرش ایشان و #پژوهش و مطالعات مرتبط گسترده و #استانداردسازی هرآنچه در آپ است و ...
👈 حجم کار در تولید کتب درسی و پخش آن بسیار سنگین است؛ در سال ۱۵۰ میلیون کتاب باید به ۱۶ میلیون نفر برسد.
اگر هر روز کار چاپ کتب درسی انجام شود به طور میانگین روزی ۴۰۰ هزار نسخه باید چاپ شود!
👈 اگر مثلا به ۲٪ در کل کشور کتاب نرسد عدد کسانی که دچار مشکل می شوند چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر می شود
👈عدد و رقم ها در آپ خیلی بزرگ است ۵۲٪ کارمندان دولت ذیل آن هستند
🔹 مسأله #مردمی_سازی :
ایشان درباره مفهوم این مسأله توضیحاتی دادند و به برداشت های اشتباه اشاره کردند.
علاقه و توانمندی های مجموعه ها و تغییر ذائقه ها و سرعت تحولات را مقتضی این امر دانستند.
چالش تنظیم گری و عدم بلوغ دولت و مجموعه ها در این نوع تعامل و نداشتن حوصله و فرصت طرفین را هم از جمله موانع کار برشمردند
@hadianeha
🔺در میان این همه پهلوان و لوتیِ شهر تهران، یک مدیر دولتی هم حضور دارد. سیداحمد #عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمیسازی دولت، خیلی آرام و بی سروصدا و بدونِ هیچ تشریفاتی وارد مجلس میشود. به حاضران ادای احترام میکند
🔺ادای احترام پهلوانان تهران به "شهید غیرت" / لوتیهای تهران جای الداغی بودند چه میکردند؟
پهلوانان و پیشکسوتان ورزش زورخانهایِ کشور، بعداز ظهر جمعه دور هم گرد آمدند تا یاد شهید حمیدرضا الداغی را گرامی بدارند
پهلوانان تهران همه جمعند. وعدهگاه، سجادیه بزرگ تهران در محله شوش است. حاج محمد خوشجان مجلسدار است. او از پهلوانان قدیمی تهران و.......
#احیای_ظرفیتهای_مردمی 👌
نقش #پلوانان در #تربیت_دینی
👇👇
🌷🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
ریشسفید جمع است. کوچک و بزرگ همه آمدهاند.
اینجا خبری از چهرههای آنکارد شده و کت و شلواریهایِ یقه بسته تا انتها، نیست. هر کسی با هر تیپی در اینجا هست. مجلس بیریا و آزاد است. پهلوانان که وارد میشوند، رخصتی میگیرند و یکی در آن میان برای سلامتیشات طلبِ صلوات میکند و کل مجلس، یک صدا صلوات میفرستند.
لوتیهای تهران جای الداغی بودند چه میکردند؟
پهلوان حاج محمد خوشجان ریش سفید جمع و بانی سجادیه بزرگ تهران در میدان هرندی
در این تصویر پهلوان خوشجان شخص ایستاده سمت چپ است که به دوربین نگاه کرده است. ورودیِ سجادیه با گل و عکسِ جوانی مزین شده است. همه این پهلوانان و اهالی زورخانه گِرد هم آمدهاند تا در هفتمین شبِ شهادت شهید حمیدرضا الداغی، یاد این شهیدِ غیرت را گرامی بدارند.
حتما ماجرای شهید الداغی را میدانید. او همان جوانی است که چندی پیش در شهر سبزوار، وقتی چند جوان برای دو دخترِ نوجوان مزاحمت ایجاد کردهاند؛ بیاهمیت از کنار این ماجرا عبور نمیکند. او به ماجرا ورود میکند و با کسانی که برای ناموسِ مردم مزاحمت ایجاد کردهاند، درگیر میشود. متاسفانه در این درگیری، حمیدرضا الداغی شهید میشود
در این تصویر حاج محمد خوشجان دیده میشود که دمِ درِ ورودی ایستاده و توضیحاتی را برای حاضران در مجلس بیان میکند
در همان دقایق ابتداییِ مجلس، برای دقایقی با حاج محمد خوشجان همکلام میشوم. از او میخواهم به عنوان ریشسفید مجلس، درباره شهید الداغی برایم بگوید و او اینگونه میگوید:
«درباره این شهید صحبت کردن راحت نیست. کسی که جانش را برای دفاع از ناموس یک مملکت بگذارد، توصیفش در کلام نمیگنجد. امروز شهید الداغی و همه شهدای غیرت، نماد غیرت و شرف مردان ایرانی در طول تاریخ هستند.
شهید الداغی را باید زنده کننده این حرکت دانست که مردان ایرانی از ناموسشان به اندازه دینشان دفاع میکنند. به قول ما زورخونهچیها باید بگیم؛ بابا دمت گرم. روحش با شهدای کربلا محشور شود.»
پهلوان خوشجان درباره وجود مفاهیم جوانمردی و غیرت در جامعه ایرانی، میگوید: «این مفاهیم به یقین در جامعه ما زنده هستند. اگر نبود که شهید الداغی را نداشتیم. ولی باید به این مفاهیم کمک کرد و به آن اهمیت داد. باید فرهنگ و داشتهها و مرامهای زورخانه را در جامعه مطرح کرد؛ که ما سرمون، جانمون و مالمان فدای دینمان و دفاع از ناموس مملکت است. اگر از ناموس مملکت دفاع نکنیم، یقین بدانید که اجنبی برماحکومت خواهد کرد.»
پهلوان خوشجان هفتاد و دو ساله است.
از او میپرسم در همین هفتاد و دو سالگی، اگر در گوشهای از این شهر یا هر جای دیگری از این کشور، ببینید که کسی یا کسانی مزاحمِ ناموس مردم شدهاند، چه واکنشی دارید؟
پاسخِ خوشجان صریح و مشخص بود: «به مولا شاهرگشان را با دندون میجوم. برم توی خیابان و ببینم که کسی به ناموسِ مردم دست درازی کرده... یا علی مدد. باید باشه تا ثابت بشه که چه خواهد شد.
مجلس به اوج رسیده است. سجادیه مملو از جمعیت است. گروه گروه پهلوانان و اطرافیانشان میآیند، فاتحهای میخوانند، دقایقی مینشینند و با صلوات مجلس را ترک میکنند تا جا برای گروههای بعدی باز شود.
در این تصویر حاج محمد خوشجان دیده میشود که دمِ درِ ورودی ایستاده و توضیحاتی را برای حاضران در مجلس بیان میکند
در همان دقایق ابتداییِ مجلس، برای دقایقی با حاج محمد خوشجان همکلام میشوم. از او میخواهم به عنوان ریشسفید مجلس، درباره شهید الداغی برایم بگوید و او اینگونه میگوید:
«درباره این شهید صحبت کردن راحت نیست. کسی که جانش را برای دفاع از ناموس یک مملکت بگذارد، توصیفش در کلام نمیگنجد. امروز شهید الداغی و همه شهدای غیرت، نماد غیرت و شرف مردان ایرانی در طول تاریخ هستند.
شهید الداغی را باید زنده کننده این حرکت دانست که مردان ایرانی از ناموسشان به اندازه دینشان دفاع میکنند. به قول ما زورخونهچیها باید بگیم؛ بابا دمت گرم. روحش با شهدای کربلا محشور شود.»
پهلوان خوشجان درباره وجود مفاهیم جوانمردی و غیرت در جامعه ایرانی، میگوید: «این مفاهیم به یقین در جامعه ما زنده هستند. اگر نبود که شهید الداغی را نداشتیم. ولی باید به این مفاهیم کمک کرد و به آن اهمیت داد. باید فرهنگ و داشتهها و مرامهای زورخانه را در جامعه مطرح کرد؛ که ما سرمون، جانمون و مالمان فدای دینمان و دفاع از ناموس مملکت است. اگر از ناموس مملکت دفاع نکنیم، یقین بدانید که اجنبی برماحکومت خواهد کرد.»
پهلوان خوشجان هفتاد و دو ساله است.
از او میپرسم در همین هفتاد و دو سالگی، اگر در گوشهای از این شهر یا هر جای دیگری از این کشور، ببینید که کسی یا کسانی مزاحمِ ناموس مردم شدهاند، چه واکنشی دارید؟
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
پاسخِ خوشجان صریح و مشخص بود: «به مولا شاهرگشان را با دندون میجوم. برم توی خیابان و ببینم که کسی به ناموسِ مردم دست درازی کرده... یا علی مدد. باید باشه تا ثابت بشه که چه خواهد شد.
ما سینهسوختههای زورخونه از همه چیزمان برای دفاع از ناموس میگذریم.»
مجلس به اوج رسیده است. سجادیه مملو از جمعیت است. گروه گروه پهلوانان و اطرافیانشان میآیند، فاتحهای میخوانند، دقایقی مینشینند و با صلوات مجلس را ترک میکنند تا جا برای گروههای بعدی باز شود.
پهلوان محمد محمود در کنار کاوه مربی کشتی.
محمودی از پیشکسوتان کشتی است که سابقه قهرمانی در مسابقات جهانی و المپیک را دارد.
البته در حال حاضر او را برای کارهای خیر و سرپرستی چند هزار یتیم در تهران میشناسند
دمِ درِ ورودی دو ردیف از بزرگان نشستهاند. آنها برای خوشآمد و بدرقه آنجا هستند.
یک ردیف را حاج محمد خوشجان در صدر ایستاده و ردیفِ مقابل را محمد محمودی رهبری میکند. محمد محمودی چهره آشنای کشتی کشورمان است. همان کسی که بیشتر برای پهلوانیاش او را میشناسند تا برای قهرمانیهای المپیک و جهانش!
برای دقایقی هم با پهلوان محمودی همکلام میشوم.
او میگوید: «شهید الداغی به همهی مدیران و مسئولان و مردم ما درسِ جوانمردی داد. این شهید همان مسیری را رفت که شهیدان دوران دفاع مقدس رفتند.
متاسفانه برخی میگویند که آن دختر بیحجاب بوده است. مگر آقای خامنهای نگفت که همه دختران این سرزمین چه آنها که حجاب کامل دارند و چه آنها که حجابِشان کامل نیست، دختران این سرزمین هستند. پس همه این دختران ناموس ایران هستند.»
در میان این همه پهلوان و لوتیِ شهر تهران، یک مدیر دولتی هم حضور دارد. سیداحمد #عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمیسازی دولت، خیلی آرام و بی سروصدا و بدونِ هیچ تشریفاتی وارد مجلس میشود. به حاضران ادای احترام میکند و گوشهای از مجلس مینشیند.
در گوشهای از مجلس، با عبودتیان هم کلام میشوم. او میگوید: «این مجلس متعلق به پهلوانان است. شهید الداغی پهلوان بود و طبیعی است که پهلوانان هم برای او بزرگداشت بگیرند. مرامِ پهلوانی از دیرباز در بین ایرانیان بوده و همچنان هم هست. اما ما باید در پرورشِ مرام و روشِ پهلوانی و گسترش این مسلک در بین جامعه بیشتر تلاش کنیم.»
📆بعد از ظهر جمعه 15 اردیبهشت 1402، پهلوانان تهران ساعاتی به یاد ماندنی را برای گرامیداشتِ شهید الداغی رقم زدند
مجید افلاکیان
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
984030977_-2098254471_230428_105237.pdf
5.62M
🔊 اولویت های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش
#پژوهش
📚مفید برای پژوهشگران یا دانشجویانی که قصد انتخاب موضوع رساله ارشد و دکتری را دارند.
🔰
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
🌷 ۱۷ شوال ، روز بزرگداشتِ فرهنگ پهلوانی و جوانمردی، بر همه شما جوانمردان مومن گرامیباد 🌷
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
📣 مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی - دفترقم برگزار میکند:
#سلسله_نشست_های_تخصّصی_نقد_کتاب
#نقد_کتاب «تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه»
▪️ارائهدهندگان:
حجتالاسلام مرتضی رجایی
حجتالاسلام علی فاطمیپور
🔺 ناقدین:
حجتالاسلام و المسلمین محمد عالمزاده نوری
حجتالاسلام و المسلمین مهدی گرامیپور
حجتالاسلام و المسلمین اصغر مددی
🗓 زمان: چهارشنبه ۰۲/۲۰/ ۱۴۰۲
⏱ ساعت: ۱۶:۳۰
🏢 مکان: قم، خیابان شهدا، کوچه ۲۸، پلاک ۱۲۰
موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی _دفتر قم
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ همایش بینالمللی فقه و تربیت با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد
💢 اختتامیه همایش بینالمللی فقه و تربیت نمایندگی المصطفی در خراسان با قرائت پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سالن صبای همایش های صدا وسیمای خراسان برگزار شد.
🔹 در ابتدای این همایش آیت الله سید منذر حکیم، حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی و حجت الاسلام دکتر علی همت بناری با موضوع فقه تربیتی؛ چیستی و چالش ها، میزگرد داشته و در ادامه حجت الاسلام دکتر سیدنقی موسوی، دانشیار علوم تربیتی و رئیس دانشگاه فرهنگیان قم نیز به ارائه علمی پرداخت و سپس مدیران کمیسیون های علمی گزارشی از پنل ها ارائه و مقالات برتر را معرفی کردند.
🔹 حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه: تربیت یک موضوع عمومی بشر از گذشته تا به امروز است و امروزه ابزارهای تاثیرگذاری برای تربیت وجود دارد.
🔸 در این همایش بیش از ۳۸۰ مقاله دریافت شده است که ۶۲ اثر برگزیده و از ۵ مقاله تقدیر شد.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=32831
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#جامعه_المصطفی
#گزارش_خبری
#مشهد
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎بادیگارد محمد علی کِلی
«بوکسور آمریکایی»
⁉️بادیگارد شما کیه ؟!
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 چگونه فرزندانمان را به پوشش مناسب تشویق کنیم؟
#حجاب
🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂
نظر آیتالله جوادیآملی درباره مهد کودک
آیت الله جوادی آملی گفت: مهد کودک بردن چیز بدی نیست ولی باید توجه داشت این دوره 6 ـ 7 ساله بهترین دوره عاطفه آموزی کودک است. اگر این کودک در آغوش پدر و مادر بود و 6 ـ 7 سال محبت آموزی دید ممکن نیست پدر و مادر را به خانه سالمندان ببرد تا به مرگ تدریجی بمیرد.
به گزارش مشرق به نقل از رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در جمع علما و روحانیون حوزه علمیه در مسجد اعظم قم به ادامه تفسیر سوره مبارکه شعراء پرداخت و گفت: شیطان که می گوید نمی توانم مخلصین را فریب بدهم برای ترحم نیست بلکه قدرت آن را ندارد. مخلصین چیزی دارند که شیطان قدرت درک آن را ندارد. شیطان فقط تا منطقه تجرد وهمی می تواند برود و به بیش از آن راه ندارد برای همین اعتراف می کند نمی توانم مخلصین را اغوا کنم.
این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «ولا تدع مع الله الها آخر فتکون من المعذبین» گفت: یکی از غرر بیانات علامه طباطبایی در المیزان این است که از اول تا آخر قرآن هیچ جا صحبت از اثبات الله نیست چرا که او حقیقتی است شک و انکار در او راه ندارد بلکه همه جای قرآن صحبت از بی شریک بودن اوست.
وی افزود: عصمت باعث امتناع عادی معصیت است نه امتناع ذاتی، چرا که اگر باعث امتناع ذاتی باشد دیگر شخص معصوم مکلف نیست ولی بخشی از آیات قرآن همان طور که در روایت وارد شده از باب «ایاک أعنی واسمعی یا جاره» نازل شده است.
حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیه شریفه «و أنذر عشیرتک الأقربین» خاطر نشان کرد: از جمله کارهایی که حضرت در مورد اقوام خویش انجام دادند جمع کردن ایشان و دعوت به اسلام و باطل اعلام کردن همه رباها و قبل از همه آنها طلب و بدهی های ربوی عمویشان عباس بود و دیگر این که به اقوام خود فرمود هر کس باید به فکر خویش و در پی اعمال خویش باشد.
حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: مهد کودک بردن چیز بدی نیست ولی باید توجه داشت این دوره 6 ـ 7 ساله بهترین دوره عاطفه آموزی کودک است. اگر این کودک در آغوش پدر و مادر بود و 6 ـ 7 سال محبت آموزی دید ممکن نیست پدر و مادر را به خانه سالمندان ببرد تا به مرگ تدریجی بمیرد. این عاطفه نه در حوزه و دانشگاه است و نه در کوی و برزن بلکه در این دوره 6 ـ 7 ساله در آغوش محبت پدر و مادر است.
این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «و اخفض جناحک لمن اتبعک من المؤمنین» خاطر نشان کرد: خفض جناح حضرت از باب ترحم است. یعنی تو که قدرت پرواز داری و می توانی به معراج بروی و «دنی فتدلی» سِمَت توست، اوج نگیر و مردم را رها نکن، اینها را زیر بال و پر بگیر تا رشد کنند، پر در بیاورند و پرواز کردن یاد بگیرند که دیگر آزادند.
حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: این روایت که مرحوم کلینی و صاحب معالم آوردهاند که «إن الملائکة لتضعوا أجنحتها تحت اقدام طلاب العلوم» از غرر روایات ماست. فرشته ها پرها را پهن می کنند زیر پای طالبان علم. این فرشتگان همان ها هستند که در سوره فاطر فرمود برخی دارای دو بال، سه بال، چهار بال و برخی بیشتر و کمتر هستند.
وی ادامه داد: این بالها را برای چه پهن می کنند؟ برخی صاحبدلان و صاحب بصران که فوق صاحب نظرند گفتهاند که این بال ها را زیر پای طالبان علوم دین برای اموری پهن می کنند؛ یکی این که به طلبه بفهمانند که تو باید پر در بیاوری، دیگر این که باید پرواز یاد بگیری و از همه مهم تر این که «از جهت» پرواز کنی نه «در جهت». پرندگان که به دنبال غذا و طعمه هستند در جهت پرواز می کنند اما اگر کسی مرغ باغ ملکوت شد از جهت پرواز می کند. آن وقت چنین روحانی مصداق «جعلنا له نورا یمشی به فی الناس» است. باعث یک نورانیتی در جامعه می شود. یک روحانی که دارای فضلی متوسط ولی تقوای صد در صد باشد، شهری را بیمه می کند. امیدواریم همه ما این چنین باشیم. https://www.mashreghnews.ir/news/115518/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%AF-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
:
✅نمونه یک الگوی موفق از دختر ایرانی🌸
ببینید و افتخار کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 از وزیر محترم درخواست میکنم شخصاً به این موضوع ورود کنند.
#متربی_بنده
#متربی_برده
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از تربیت و عصر فریب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه یه روز شنیدید یک مسئول و یا مدیر در جمع .... رقصیده!! تعجب نکنید!! فیلم را ببینید😳
#سواد_رسانه
🌷🇮🇷🌷
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🔹 از وزیر محترم درخواست میکنم شخصاً به این موضوع ورود کنند. #متربی_بنده #متربی_برده 🌷🇮🇷🌷
نقشه دشمن
🎤رهبر معظم انقلاب:
▫️تهاجم فرهنگی...یکی از معانی اش این است که بعد از آنکه دشمن با ابزارهای نظامی و سیاسی و اقتصادی نتوانست؛ بعد از آنکه دلاّل بازی امریکا برای اینکه بتواند دنیا را به قطع رابطهی اقتصادی با ایران اسلامی وادار کند، ناجح نشد و بعد از آنکه حرص و جوشِ دشمنان ما برای اینکه بتوانند کشور را از پیشرفت و سازندگی باز بدارند، به جایی نرسید، به ابزارهای فرهنگی، یعنی به تبلیغات، هنر، کتاب، مقاله، رمان، فیلمهای وارداتی و تولید دیگر کالاهای فرهنگی بهوسیلهی کسانی که در داخل ایران اسلامی زندگی میکنند، اما دلشان برای ایران، برای مردم ایران، برای عقاید و مصالح این ملت نمیتپد، بلکه دلشان برای منافع امریکا و برای سرچشمههای گلآلود و متعفّن فساد در کشورهای غربی میتپد، پناه آوردند.
۱۳۷۳/۰۶/۲۱
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💢 «آرات» را از دست این غول ها نجات دهید
✍️ حسینعلی رحمتی
#بازنشر
اگر شما پدر یا مادر «آرات» نیستید، لطفا نام فرزند خودتان را به جای او بگذارید و این مطلب را مطالعه کنید؛ چون گرچه به بهانه اتفاقات اخیر فضای مجازی درباره یک کودک علاقمند به ورزش به نام آرات نوشته شده ولی روی سخن آن با همه پدر ومادرهایی است که، خواسته یا ناخواسته، و عمدتا از سر دلسوزی و ناآگاهی، فرزندان خود را در شبکه های اجتماعی قربانی میکنند.
ادامه مطلب ...👈🏿 https://eitaa.com/harahmati/557
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
💢 «آرات» را از دست این غول ها نجات دهید
✍️ حسینعلی رحمتی
#بازنشر
اگر شما پدر یا مادر «آرات» نیستید، لطفا نام فرزند خودتان را به جای او بگذارید و این مطلب را مطالعه کنید؛ چون گرچه به بهانه اتفاقات اخیر فضای مجازی درباره یک کودک علاقمند به ورزش به نام آرات نوشته شده ولی روی سخن آن با همه پدر ومادرهایی است که، خواسته یا ناخواسته، و عمدتا از سر دلسوزی و ناآگاهی، فرزندان خود را در شبکه های اجتماعی قربانی میکنند.
🔻1. شبکه های اجتماعی غول های گرسنه ای هستند که هر لحظه نیازمند خوراک جدیدند. آنها هر «سوژه» ای را که توجه دیگران را جلب کند و باعث شود بیشتر «دیده» شوند میبلعند. حیات و ممات و شهرت و درآمد برخی از سلبریتی ها، و صاحبان صفحات و کانال های موجود در شبکه های اجتماعی شدیدا وابسته به حاشیه سازی و جنجال است. و قربانیان این غول های بی شاخ و دم اگر بچه های معصوم باشند که چه بهتر. چرا که بیشتر میتوانند توجه مخاطب را جلب کنند و ممبرها و فالوئرها و کامنت ها (و درآمدها) را افزایش دهند.
🔻2. والدین محترم آرات و آرات ها! تلاش برای شکوفایی استعداد فرزندان، و به تعبیر پیامبر گرامی اسلام(ص)، رساندن آنها به جایگاهی شایسته، وظیفه اخلاقی شماست («حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى وَالِدِهِ أَنْ يُحَسِّنَ اسْمَهُ وَ أَدَبَهُ وَ يَضَعَهُ مَوْضِعاً صَالِحا»؛ کتاب مکارم الاخلاق، ص443) اما این کار راه و روش خاص خود را دارد و وقتی به نتیجه میرسد که به صورت آهسته، پیوسته، در محیطی آرام، و زیرنظر راهنمایان آگاه و مشاوران دلسوز» انجام شود. «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی». عجله کردن و میان بر زدن راه های طبیعی، و به خصوص دل بستن به لایک ها و کامنت های شبکه های اجتماعی، و افتادن در دام افراد شهرت طلب و کاسبی که بی اخلاقی شان به اندازه ای است که حتی اینستاگرام هم صفحه آنها را مسدود کرده است، جز از بین بردن آینده بچه ها و آزردن روح و روان آنها ثمری در بر ندارد.
🔻3. کودک یا نوجوانی که مدام تصویرش در شبکه های اجتماعی میچرخد و جلوی دید دیگران است، در واقع (و به طور ناخواسته) وارد صحنه ای شده که دیگران برایش طراحی کرده اند، و مدام باید «آرزوها و خواسته های» بزرگترها را بازی کند، بدون این که فرصت کند خودِ واقعی اش را نشان دهد و رشد طبیعی اش را داشته باشد. این خطر نیز وجود دارد که چنین کودکی «غوره» نشده احساس «مویز» بودن کند و در برابر هرگونه اصلاح و تربیتی مقاومت نماید.
🔻4. ای کاش میشد به پدران و مادرانی که مدام تصاویر فرزندان شان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند فهماند که شبکه های اجتماعی، در کنار مزایای خود، بسیار بی رحم و بی وفا هستند و نباید به فورواردها و کامنت ها و قربان و صدقه های این شبکه ها دل بست؛ چرا که تجربه نشان داده به مجرد پیدا شدن یک «سوژه» جدید، به راحتی قربانی قبلی را فراموش میکنند، بدون این که نسبت به بلایی که سر او و خانواده اش آورده اند ذره ای احساس تعهد و مسوولیت داشته باشند.
🔻5. فرزندان ما هم امانت هستند، هم اسباب آزمایش و امتحان («إِنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ»؛ انفال/28). بنابراین وظیفه اخلاقی ماست که امانتدار باشیم و با دستان خود، حیثیت و آبرو و استعداد و آینده خود و بچه ها را قربانی غول های سیری ناپذیر فضای مجازی نکنیم. مشهور شدن در این فضا آداب و اصول خاص خود را دارد.
14 اردیبهشت 1399
@harahmati
مصادره مشاهیر ایرانی توسط کشور های منطقه از جمله ترکیه
ترکیه که از هیچ کوششی برای ارائه روایت جعلی ترکی از #مولانا خودداری نمی کند، حالا به دنبال مصادره #ابن_سینا دانشمند بزرگ ایرانی است. شبکه تی ار تی ترکیه در حال ساخت سریالی به نام نابغه کوچک:ابن سینا است و قطعا هویت تمدنساز ایرانی او را انکار خواهد کرد. در ایران هم کماکان تمرکز سریالها فقط روی حرمسرای ناصرالدین شاهه
⭕️معلمین سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین
🔹[معلّمین] این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در اطراف کشور، در دورترین نقاط کشور، بیسروصدا مشغول کارند، مشغول مجاهدتند و با سختیها، با مشکلات فراوان، دارند کار میکنند. در واقع، فرزندان ملّت را این جامعهی معلّمین دارند تربیت میکنند و آنها را برای آیندهی روشنی آماده میکنند. حالا همهی معلّمین یکجور نیستند؛ مثل همهی جوامع دیگر، مثل همهی قشرهای دیگر، سطوح مختلفی دارند، امّا آن نگاه کلّی به #معلّم این است که عرض کردم.
🔹کمبود امکانات هم دارند که این فقط مال امروز هم نیست. در گذشته هم معلّمین در آزمونهای گوناگون سربلند بیرون آمدند. در دفاع مقدّس، معلّمین کشور نزدیک به پنج هزار شهید دادند؛ معلّمان کشور چهار هزار و نهصد و خردهای شهید دادند. دانشآموزانی که غالباً تحت تأثیر نَفَس گرم معلّمین به جبهه رفتند و شهید شدند، حدود ۳۶ هزار نفرند؛ این دانشآموزان ممکن است تحت تأثیر خانواده و مسجد و رفقا هم بودند، امّا اغلب یا بسیاری از این جوانان دانشآموز و دبیرستانی که جبهه رفتند، تحت تأثیر نَفَس گرم این معلّمین بودند.
بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثارمعظمله
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد