📌ویژگی #مربی در قرآن
✍برای #هدایت و #تربیت دو ویژگی لازم است:
۱- #صبر
۲- #یقین
🔹اگر مربی بی صبری کند مثل کشاورزی است که با بی صبری خود گیاه را خراب می کند🌱
🔹و اگر اعتقاد راسخ بر مسیر نداشته باشد و خودش گرفتار شک باشد مصداق کوری عصا کش کور دگر شود🧑🦯👨🦯🕳️
#تربیت_در_قرآن
#آیات_تربیتی
🎯 سوره سجده آیه۲۴
@hadianeha
یا #صاحب_الزمان
جز تو یاری نگرفتیم و نخواهیم گرفت
بر همان #عهد که بودیم ، بر آنیم هنوز
📌مراسم عمامه گذاری در جوار مزار #شهید #روحانی عباسعلی سلیمانی
#طلبگی
#حوزه
#شهداء_الفضیلة
@hadianeha
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی
📌 #دوره_حلقه_داری
🟡 ۳ جلسه صوت + تصویر اسلایدهای کلاس
🟢 در سه جلسه 🧄سیر تا پیاز 🧅
حلقه داری را بیاموزید
🟡#مخاطب ویژه:
#مربیان مراکز تربیتی دانش آموزی
🟢یکی از مهم ترین و رایج ترین قالب های ارتباطی مربی با متربیان برگزاری #حلقه_تربیتی است؛ در این دوره سه جلسه ای، #سوالات زیر گفتگو شده است:
1️⃣ #ظرفیت های تربیتی حلقه داری چیست؟
2️⃣ #ظرافت ها و مهارت هایی که مربی در اداره حلقه تربیتی باید به کار بندد چه چیزهایی است؟
3️⃣ در طراحی #محتوا و #قالب حلقه چه نکاتی باید رعایت شود؟
📌پ ن:
🔹این #بسته_صوتی در جلسات آموزشی مربیان مساجد یکی از محله های شهر قم ضبط شده است
🔹 سه صوت این بسته آموزشی + فایل اسلایدهای ارایه شده در جلسات را در کانال مربیان تربیتی دانلود کنید👇👇👇
@morabbiha
#دوره_تربیتی
#تربیتی
@morabbiha
@hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
🎁 هدیه خدا 🎁
روز #معلم رو به معلم های عزیزی که خدای کریم در مسیر زندگی ام قرارشان داد تبریک می گویم
همان هایی که همچون پدرم عزیزشان دارم چرا که امیرالمومنین ع احترام به آن دو را در کنار هم آورد و چنین فرمود:
«قم عن مجلسک لابیک ومعلمک ولو کنت امیرا; 🌺
از جای خود برای پدر و آموزگارت برخیز، اگر چه فرمانروا باشی .»
معجم الفاظ غررالحکم، ص 286
و از میان معلم هایم
به بعضی شان بیشتر مدیونم💟
همان هایی که در بزم علمشان اندیشیدن🤔 را به من آموختند
اندیشه ای که به فرموده آقا امام مجتبی ع پدر و مادر همه خوبی هاست و استمرار در آن، در کنار تقوی مورد توصیه ایشان است
حضرت فرمود:
اُوصیکُمْ بِتَقْوَی اللّه و اِدامَةِ التَّفَکُّرِ، فَاِنَّ التَّفَکُّرَ اَبُو کُلِّ خَیْرٍ وَ اُمُّه🌺
شما [شیعیانم] را به پروا پیشگی و اندیشیدن دائم سفارش می کنم؛ زیرا تفکّر پدر و مادر [و ریشه و اساس] تمامی خوبی ها است
تحف العقول، ص ۴۰۸
@hadianeha
#عالم_عاقل_اهل_فکر
#چی_بخونیم
از #نمایشگاه_کتاب امسال
برای خودم
برای کتابخانه مرکزمون چی بخرم؟
📖 *معرفی #کتاب *
مخاطبان اصلی *مربیان و والدینی* هستند که بارها در کلاس های #تربیتی و یا در جلسه های مشاوره، از اساتید و مشاوران خواسته اند تا کتابی سودمند برای مطالعه خود یا فرزندشان به آنها معرفی کنند؛ اما معمولا پاسخی درخور و قانع کننده نگرفته اند.
🌟در این کتاب 100 عنوان از *کتاب های مناسب برای نیازمندی های تربیتی مربیان* معرفی شده است.
https://bookroom.ir/book/71719/کتابخانه-تربیتی-مربی-کتاب-های-مناسب-برای-نیازمندی-های-تربیتی-مربیان
@hadianeha
هدایت شده از مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی
#اطلاعیه_پذیرش
#سال_تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
#مرکز_فقهی_تربیتی_مصباح_الهدی
#سطوح_عالی
🔸برنامه گزینش و پذیرش مرکز فقهی تربیتی مصباح الهدی برای سال تحصیلی آینده آغاز شد.
✍️ معاونت آموزش مرکز فقهی در نظر دارد، تعداد محدودی از طلاب مستعد و توانمند را جهت شرکت در دوره های تحصیلی در مقاطع مختلف، پذیرش نماید.
🔹 علاقه مندان میتوانند برای #ثبت_نام از طریق لینک زیر اقدام فرمایند.
🆔https://b2n.ir/mesbah1402
🎖مهلت ثبت نام تا نیمه خرداد
👌لطفاً در نشر اطلاعیه و آگاه سازی شاگردان و دوستان مستعد خود ، مشارکت فرمایید.
❇️ کانال مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی:
🆔https://eitaa.com/mftm1395
استاد هادی زاده (روز استاد).mp3
3.89M
سخنرانی کوتاه و پر مغز
استاد #هادیزاده
روز #معلم
راهبرد استاد #تربیتی
✅ پایه سخن استاد دو آیه ذیل بود👇
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ إِنَّآ أَرۡسَلۡنَٰكَ شَٰهِدٗا وَمُبَشِّرٗا وَنَذِيرٗا وَدَاعِيًا إِلَى ٱللَّهِ بِإِذۡنِهِۦ وَسِرَاجٗا مُّنِيرٗا (احزاب _ ۴۵- ٤٦ )
اى پيامبر به راستى ما تو را #شاهد [بر امت] و #مژده_رسان و #بيم_دهنده فرستاديم
و تو را #دعوت_كننده ی به سوى خدا به فرمان او و #چراغى فروزان [براى هدايت جهانيان] قرار داديم
🔹 تدریس دور باطل نیست به شرط این که در طرح باشد
🔹 ضرورت توجه به ظرفیت الگویی استاد
گوش دادن این صوت رو به همه #طلبه ها و معلم ها مخصوصا اساتید #حوزوی پیشنهاد می دم👌
#ویژه
@hadianeha
آیتالله مفیدی 3 اسفند 1401.mp3
6.4M
بیانات استاد #مفیدی حفظه الله
در جمع طلاب مقدمات میبد یزد
🕌قم مقدسه مسجد آیت الله بهجت رحمه الله
۱۴۰۱/۱۲/۳
🔸دوگانه #درس_یا_تهذیب ؟!
🔸طلبه نباید #درس_بخواند_برای خدمت به دین !!!🧐
🔸اگر طلبه درست درس بخواند خداوند متولی #معنویت او می شود
🔸به هیچ وجه #پیش_مطالعه ترک نشود ولو پنج دقیقه
🔸وظیفه هر طلبه است که طوری کتاب را بخواند که بتواند آن را تدریس کند
🔸در عالم #طلبگی هیچ چیزی جایگزین #تدریس نیست
🔸با دو شرط تدریس کنید: در بند تعداد شاگرد نباشید، تا ممکنه ترتیب کتب را بهم نزنید
@hadianeha
#رصد_تربیتی
📌 جلسه دکتر #لطیفی
رئیس #سازمان_پژوهش_و_برنامه_ریزی_آموزشی
با فعالان #تربیتی قم:
✅ گزارش فرمایشات دکتر لطیفی:
🔹 #جایگاه_سازمان :
این سازمان سال ۱۳۵۵ تاسیس شده بعنوان مجموعه ای راهبردی و به مثابه #قوه_عاقله #آموزش_و_پرورش است و عمده جایی است که فکرها در آن می جوشد
🔹 گستره #وظایف_سازمان :
👈 پژوهش، تولید و چاپ #کتب_درسی بخشی از فعالیت سازمان پژوهش و برنامه_ریزی_آموزشی است
👈 تنظیم #برنامه_درسی_ملی به معنای نقشه یادگیری در کل آموزش و پرورش از جمله کارهای این سازمان است
وظایف دیگر سازمان عبارت است از:
#تولید_محتوا از جمله تولید کتب درسی و محتواهای چند رسانه ای و مجلات گوناگون و #آموزش_معلمان و توجیه و تغییر نگرش ایشان و #پژوهش و مطالعات مرتبط گسترده و #استانداردسازی هرآنچه در آپ است و ...
👈 حجم کار در تولید کتب درسی و پخش آن بسیار سنگین است؛ در سال ۱۵۰ میلیون کتاب باید به ۱۶ میلیون نفر برسد.
اگر هر روز کار چاپ کتب درسی انجام شود به طور میانگین روزی ۴۰۰ هزار نسخه باید چاپ شود!
👈 اگر مثلا به ۲٪ در کل کشور کتاب نرسد عدد کسانی که دچار مشکل می شوند چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر می شود
👈عدد و رقم ها در آپ خیلی بزرگ است ۵۲٪ کارمندان دولت ذیل آن هستند
🔹 مسأله #مردمی_سازی :
ایشان درباره مفهوم این مسأله توضیحاتی دادند و به برداشت های اشتباه اشاره کردند.
علاقه و توانمندی های مجموعه ها و تغییر ذائقه ها و سرعت تحولات را مقتضی این امر دانستند.
چالش تنظیم گری و عدم بلوغ دولت و مجموعه ها در این نوع تعامل و نداشتن حوصله و فرصت طرفین را هم از جمله موانع کار برشمردند
@hadianeha
اگر زرین کلاهی، عاقبت هیچ
اگر خود پادشاهی، عاقبت هیچ
اگر ملک سلیمانت ببخشند
در آخر خاک راهی، عاقبت هیچ
-باباطاهر
فرمود :
کفی بالموت واعظا
#اخلاقی
#شعر
@hadianeha
چهار توصیه کلیدی استاد میرباقری_1.mp3
2.16M
📌حتما به رفقای #طلبه خود برسانید📌
📣 چهار توصیۀ کلیدی استاد #میرباقری :
۱. مدیریت خواب و بیداری؛
۲. مشغولیت به مأموریت؛
۳. پرهیز از اتلاف وقت؛
۴. برنامهریزی درازمدت.
(در پرسش و پاسخ با طلاب جوان)
پ ن:
در برخی توصیه ها از جمله توصیه نحوه مدیریت خواب به نظر می رسد برای رسیدن به مطلوب مد نظر استاد نباید با نگاه صفر و صدی خود را محروم کرد و خوب است با کمک مشاور خبیر به صورت نرم و با تمرین به مطلوب نزدیک شد.
#طلبگی
#حوزه
☑️ @mirbaqeri_ir
@hadianeha
💠 تمایز #اخلاق و #تربیت
💠 در سه دیدگاه
1⃣ استاد #اعرافی و استاد #غنوی
تقسیم بر اساس #حوزههای_ارتباطی است
رابطه با خود 👈 اخلاق
رابطه با دیگری 👈 تربیت
🔹دانش اخلاق درباره انسان از نظر #خودسازی بحث می کند و دانش تربیت از زاویه #دیگر_سازی به انسان می پردازد
2⃣ استاد #عالم_زاده نوری
اخلاق 👈 قله
تربیت 👈 مسیر رسیدن به قله
🔹 علم اخلاق بیانگر #ارزش انسان است و نسبت به #حسن_و_قبح یا درستی و نادرستی احوال و افعال اختیاری او داوری می کند؛
ولی علم تربیت درصدد تغییر و #تحول انسان به سوی کمال مطلوب است و فرایند این تحول را تبیین و بررسی می مند
3⃣ استاد #هادیزاده
تقسیم بر اساس #ساحت_ها ی وجودی
تحول در ساحت شناخت 👈 تربیت
تحول در ساحت گرایش 👈 اخلاق
🔹 علم تربیت مربوط به #تحول انسان می شود که (متناسب با ساخت او) از تحول در معرفت ها و بینش ها آغاز می شود؛
پس از این تحول نوبت به علم اخلاق می رسد که مربوط به تحول در #خصلت_ها و #ملکات است
📌 پ ن:
🔸۱-به نظر می رسد تقسیم سوم از جهت ماهیت شناسی اخلاق روشنی بخش تر است
🔸۲- مباحث اخلاق و تربیت به هم نزدیک اند و با توجه به تفاوت مبنای تقسیم مسائل بین این دو علم در این سه نگاه، چه بسا مسأله ای از یک نگاه اخلاقی باشد و از زاویه دیگر تربیتی _ دقت کنید🧐
🔸۳- مستند نکاتی که از استاد غنوی و استاد هادیزاده نقل شد به صورت شفاهی است
#علمی
#گزیده_کتاب
#ویژه
@hadianeha
هادیانه ها
📚 #ارزیابی بحث #تمایز_اخلاق_و_تربیت
🔹 مقدمه:
این بحث، بیشتر صبغۀ #اصطلاحشناختی (ترمینولوژیک) دارد تا اینکه یک بحث حقیقی و ماهوی باشد.
👈 بنابراین برای اصطلاحشناسی دقیق، باید اول #مسئلهشناسی دقیقی #بر_اساس_هدف داشته باشیم.
(دست کم بخشی از) هدف ما میتواند امور زیر باشد:
* تحلیل دقیق گزارههای تراث دانشی (اعم از سنت اسلامی و مباحث دیگران)
* روشمندتر کردن مباحث تربیتی و اخلاقی
* هماهنگی حداکثری یا حتیالامکانی با ادبیات دینی (به طور خاص در آیات و روایات)
🔹 داوری بین دیدگاه ها در وجه تمایز
#بهترین تحلیلی که بتواند این اهداف را به طور منسجم تأمین کند، همان نظر آقای #عالمزاده نوری است.
این اصطلاح، در مباحث اخلاق و تربیت دنیای دانشی امروز (از جمله در غرب) هم کاملا مستقر است (استنباط حکم اخلاقی از سیره و عمل معصوم، ص 35، پاورقی2) و ظاهرا گذر از آن، نه نیاز است و نه صلاح
🔹 توضیح بیشتر نظریه مختار:
نظر آقای عالم زاده، به این معنا نیست که مسائل اخلاق و تربیت، کاملا قابل انفکاک از همند، بلکه برعکس، با توجه به اینکه فضائل و رذائل دارای #مراتب متفاوتیاند و برخی از فضائل، زمینه فضائلی بالاتر را فراهم میکنند (و هکذا در جانب رذائل)، بنابراین طبیعتا در تربیت با این مسئله مواجه خواهیم شد که برای رسیدن به #مطلوبهای_اخلاقی_پسین، باید از #مطلوبهای_اخلاقی_پیشین گذر کنیم. به بیان دیگر، رسیدن به قلهها و حضیضها، اصولا امری دفعی نیست و نیازمند سیاستگذاری و برنامهریزی هدفمند است.
پس در واقع نمودار سینوسی اخلاق و تربیت، خطوط منحنی همواری نیستند، بلکه در جایجای آن، دندانهها و زیگزاگهایی وجود دارند که نقاط اوج و فرود خاصی را متناسب با همان مرحله از #حرکت انسان نشان میدهند.
🔹نتیجه بحث
نتیجۀ مهم این بحث آن است که برای #تنقیح_روشی #مباحث_تربیتی_اخلاقی خودمان، باید به #دو_نوع_مسئله متفاوت توجه کنیم، (حتی اگر این تفکیک را به لحاظ اصطلاحی نپذیریم) :
📌 1. شناخت ویژگی های مثبت و منفی انسان، با محوریت:
چیستی این ویژگی ها
چرایی مثبت یا منفی بودن آنها
علائم پیدایش یا فرسایش آنها
📌 2. شناخت فرآیند رسیدن/رساندن انسان به ویژگی های مطلوب و گذر از مراحل مختلف.
🔹 #درهم_تنیدگی اخلاق و تربیت در آثار گذشته و #تفکیک طبیعی آن ها به اقتضای گسترش علم
شاید همۀ کتب اخلاقیِ سنتی، به هر دو نوع از مسائل می پرداختند و در واقع احساس نیاز نمی کردند که دو علم مجزا از هم داشته باشند. مثلا در معراج السعادة میفرماید:
«فايده علم اخلاق، پاك ساختن نفس است از صفات رذيله، و آراستن آن به ملكات جميله، كه از آن به «تهذيب اخلاق» تعبير مىشود.»
اما امروزه به دلیل تطور و #پیشرفت_علم و نیازهای بشری، چنین تفکیکی مفید است.
نظیر چنین ترکیب و تفکیک تاریخمندی، تقریبا در تمام دانش ها اتفاق افتاده و می افتد، و امری کاملا طبیعی است.
اصولا نگاه تفصیلی تر و مستقل به فرآیندها، از ویژگی های پیدایش زندگی های پیچیده تر در ادوار تاریخی متأخر است..
🌷
🔹 نظر استاد #هادیزاده،
هرچند مؤید لغوی از ناحیۀ واژۀ «اخلاق» دارد،
اما هم این مؤید، معارض در استعمالات عربی فصیح دارد (خصوصا در استعمالات قرآنی و حدیثی)
و هم با معنا و کاربست واژه «تربیت» ناسازگار است
و هم با مباحث مرتکز و تفصیل یافتۀ علمای #اخلاق و #تربیت هماهنگ نیست.
📌پ ن:
متن این پست برشی است از مطالب جناب استاد سجاد #دینپرستی ( @Sajjaddinparast60 )
#علمی
@hadianeha
هادیانه ها
📚 #ارزیابی 2⃣ بحث #تمایز_اخلاق_و_تربیت
🔹 مقدمه:
١. در صورتی که بحث را #اصطلاح_شناختی بدانیم، بررسی لغوی بی معنا می شود. یگانه فایده آن، اثبات اندک علاقه ای میان لفظ و معناست، که آن هم وجود دارد.
۲. با توجه به ابهامات موجود درباره چیستی اخلاق و تربيت در تراث اسلامی و نیز تنوعی که در فهم از #اخلاق و #تربيت در دنیای غرب وجود دارد، هیچ یک از این تعاریف به سادگی قابل انطباق و همزبانی با آنها نیست و شاید نیازی هم به این کار نباشد.
#صورت_بندی های جدید دانشی برخاسته از #نیاز هر دوره تاریخی، معنایی متفاوت به تراث می دهد و آنها را ناگزیر از بازسازی و بازنمایی می سازد.
🔹🔹
🔹
🔹 توضیح نظر استاد #غنوی:
۳- سخن استاد اعرافی و استاد غنوی مشابه به نظر میرسد؛ ولی مایز آن «اطلاق و تقیید ساحتی» است؛ به این معنا که در اندیشه استاد اعرافی مطلق دیگرسازی، تربیت است و مطلق خودسازی، اخلاق؛ در حالی که در اندیشه استاد غنوی دیگرسازی در ساحت شناخت، تربیت است و خودسازی در ساحت احساس، اخلاق
🔹اتخاذ موضع بین نظرات:
۴. به نظر میرسد نسبت میان اخلاق و تربيت در اندیشه استاد صفائی و شاگردان ایشان قابل دفاع تر از فروض دیگر است؛
👈چه اینکه مثلا در اندیشه استاد #عالم_زاده و مَن تَبَع، نسبت میان اهداف تربیتی و اخلاقی روشن نیست و به نظر می رسد با قله فرض کردن صفات اخلاقی و حرکت تربیتی برای تحقق آن، دیگر جایی برای بحث از «اهداف تربیتی» باقی نمی ماند و اگر اهداف اخلاقی (قله ها) را همان اهداف تربیتی بدانیم، جایی برای بحث از اهداف اخلاقی باقی نمی ماند و در مجموع، میان اهداف اخلاق با تربیت خلط جدی رخ می دهد.
👈همچنین مزیت تعریف استاد #صفائی و شاگردان ایشان از اخلاق و تربيت، نشان دادن رابطه طولی میان ساحت شناخت و احساس و چگونگی تأثیر اولی بر دومی است و این نحوه برخورد با ساحتهای انسان، واقعی است و از آفت های ساحت بندی های موجود - که ساحات را به صورت انتزاعی! در عرض یکدیگر تعریف می کنند - در امان است.
📌پ ن:
متن این پست برشی است از مطالب جناب استاد جواد #درودی
#علمی
@hadianeha
استاد گفت
اگر ما کل #عمر گذشته و کل عمر آینده خود را بخواهیم خیلی خیلی خلاصه بگیم چی میگیم؟!
🧐🧐
🧐
میتونیم با این ادبیات بگیم که ...
👈عمر خودم را در پاسخ به چه دعوتی هزینه کردم
دعوت نفس و شهواتم
دعوت دنیا و نقش و نگارش
دعوت و خواست آدم ها
یا ااا
دعوت خدا و رسول
فرق آدم ها به #انتخاب هاشون و #پاسخ هاشون به #دعوت هاست
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا #اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا #دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ ۖۖ(انفال_۲۴)
#طرائف
@hadianeha
✅ یک #تجربه
🔹رفته بودم کارواش؛
خانمی کم #حجاب سرکارگر آنجا بود و به نحوی مدیریت امور را بر عهده داشت
🧐 فکر کردم چطور می تونم #امر_به_معروف کنم که #اثرگذار تر باشه
🔹به لحاظ جایگاه و شخصیتی در آنجا داشتند، ممکن بود تذکر دادن در جمع #اثر_منفی بگذارد
🔰 یه فکری به ذهنم رسید👌
بعد از تسویه حساب و دادن انعام از کارواش آمدم بیرون
#برگه ای نوشتم دادم دست پسر ۷ ساله ام که برسونه دست اون خانم
🔹اینطوری پسرم هم عملا با این #واجب دینی آشنا شد و درباره اش با هم حرف زدیم
📌 برای تاثیر گذاری سعی کردم از امور زیر استفاده کنم:
🌷ملاحظه جایگاه مخاطب و جو حاکم بر فضا
🌷 توجه به تنوع قالب _ اصل انتخاب قالب برگه
🌷 توجه به نکات مثبت طرف و ذکر آن ها در برگه
🌷 کمک گرفتن از واسطه (پسر کوچکم) بجای مواجهه مستقیم
پ ن:
تصویر برگه ای که نوشتم در پیوست قابل مشاهده است
#تربیت
#ویژه
@hadianeha
#تولید یا #توزیع
مشکل کدام است🧐
در ذهن بعضی از #طلبه ها این طور جا افتاده که مشکلی در تولید محتوا نداریم و مشکل عمده ما در توزیع است!
#ویراست فوق از یکی از طلبه های مدرسه خوب #حقانی از این نگاه نمایندگی می کند
نتیجه این نگاه انصراف بیشتر استعدادها و نیروی انسانی ما از مسیر تولید و تمرکز در بازار توزیع است
🔹🔹🔹
🔹🔹
🔹
عرض بنده این است...
ببین برادر من
بستگی داره منظورتون از محتوای آماده ای که باید #توزیع بشه چیه
اون محتوایی که من می فهمم شدیدا نیاز به #تولید در #سطوح_مختلف داره
از تولید بنیادی و ریشه ای بگیر
تا تولیدات میانی و میدانی و هنری...
بله ما در توزیع هم نواقص جدی داریم ولی به قول آن حکیم
👈به قدر بود باید نمود
اتفاقا بیشتر از آنچه بالفعل داشتیم ادعا کردیم و خرج کردیم و الان اگر به داد #جیب_خالی🤷♂ خود از محتوایی که پاسخ نیاز این عصر باشد نرسیم خطرات جدی در پیش خواهیم داشت😱
نمونه اش نیاز ما به داشتن #نظام_تربیتی و #نظام_اقتصادی اسلامی است که بعد ۴۴ سال هنوز در ابتدای جاده ایم و راه نرفته بسیار داریم ...🛣
به رفقایی که به چنین نگاهی مایل هستند عرض می کنم
همین الان کرسی توزیع در بحث تربیت در سطح خانواده میلیونی #آموزش_و_پرورش در اختیار شما ...
مبتنی بر کدام #نظام_تربیتی ۱۲ سال از عمر میلیون ها دانش آموز را #طراحی ، #تولید و سپس #توزیع می فرمایید؟!
🎯 پ ن:
البته این راه، راه آسانی نیست و طلایه دارانی چون #شهید_صدر از دشواری آن گفتند
کلام شهید صدر (رحمة اللّه علیه)
در بارقهها، ص ۴۱۹
و ویراست دوست طلبه مان را در تصویر ببینید
#حوزه
#طلبگی
#فقه_تربیت
@hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این روزا پویش #دست_الهی در @HozeTwit خاطرات خواندنی جالبی از دست الهی در انتخاب مسیر #طلبگی افراد مختلف به اشتراک گذاشته
📌یک نمونه از اون خاطرات زیبا تقدیم نگاهتان 👇
👓 سال ۸۵ بود،۱۳ سالم بود داخل اعتکاف که برای بازیگوشی و فرار از مدرسه رفته بودم با طلبه های جوان و نوجوان شهرمون آشنا شدم از من دعوت کردن یه سر برم حوزه شون و بهشون سر بزنم، بعد عید بود و نماز جماعت رو داخل حیاط #حوزه برپا میکردن،موقع نماز به خاطر شکسته بودن نمازم صف آخر وایساده بودم که یه طلبه با عبای قهوه ای با حالت عجله خودش رو کنار من رسوند و الله اکبر...اقتدا کرد.
🔹 وسط های حمد و سوره بود دیدم صدای فین فین و بالاکشیدن دماغ میاد😄
رکعت دوم دیدم صدای هق هق میاد و این طلبه ی کنار دستی من داره گریه میکنه...
توی عالم خودم گفتم ببینی طفلک چه کسی از فامیل هاش به رحمت خدا رفتن😭😂
🔹 یه لحظه توی #نماز گفتم نه! این بنده خدا کسی ازش فوت نشده به خاطر خداست که گریه میکنه...
یک آن انگار یک سطل آب ریختن روی سرم ...
اینطور چیزها رو درباره ی آقای بهجت شنیده بودم و اینکه یه طلبه ی تقریبا هم سن و سال خودم که نمیشناختم اش اینطور بود برای من خیلی عجیب بود...
همون جا منی که توی مخیله ام هم طلبه شدن نمیگنجید تصمیم گرفتم که منم میخوام مثل این طلبه ها باشم...
بعدش هم پیگیری و سوال و تحقیق و و و...
سال بعد هم طلبه شدم.
هر چند نتونستم مثل اون طلبه باشم و شرمنده ی صاحب حوزه ها شدم😭
پ ن:
فیلم کوتاه زیبا مربوط به پذیرش حوزه ها در حوزه همدان ساخته شده است
@hadianeha
قصه #تربیتی امام_رضایی 💫
✍ یه بنده خدایی میگفت پسرم یک دوستی داشت خییلی پسر عاااالیی بود..
پدر اون بچه #راننده_کامیون بود..
من همیشه حسرت خوبی اون بچه رو میخوردم که چرا بچه من به اون خوبی نیست..
میگفت متوسل شدم به #امام_رضا بهم بگه چرا بچه اون راننده کامیون از پسر من بهتره🤔
میگفت یک شب تو خواب مشرف شدم محضر حضرت رضا ، حضرت بهم فرمود این راننده کامیون هرموقع می خواد بره سرویس شهرستان، خروجی مشهد از ماشین میاد پایین میگه آقا من نیستم بالای سر زن و بچم ..تربیت بچه هام رو سپردم دست شما.. و ما تربیت بچه هاش رو بر عهده گرفتیم..
و اما تو به علم و معلومات خودت مغروری میگی من بچه ام رو درست تربیت می کنم 🔹این حاصل تربیت توست و اون بچه حاصل نگاه و عنایت و تربیت ما..
📌پ ن:
👈 این قصه اگر بافتنی هم باشد پارچه اش از حریر و ابریشم است و بیانگر حقیقتی است
👈🏽 در این که باید #روش_تربیت_دینی را استنباط کرده و بیاموزیم و یاد بدهیم و به آن عمل کنیم شکی نیست
👈🏽 اما باید بدانیم اصل کار دست کس دیگری است و باید چشم به نگاه او باشیم و دست به دامانش __ همین
#تربیتی
#امام_رضا
#طرائف
@hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #تربیت در قاب مستند ✅
🌸خبر خوب برای مربیان دغدغه مند🌸
❇️انعکاس 🔟 #مستند با موضوع تربیت ❇️
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
مستند اول : #نافرمان ؛
روش درست رفتار با بچههای نافرمان
🔶طبق آمار، یک میلیون کودک ایرانی «نافرمان» وجود دارد که تنها با رعایت نکاتی توسط والدینشان میتوانند به درستی و به دور از هرگونه خشونت تربیت شوند.
🔹مستند «نافرمان»، به بررسی #روانشناسی_نافرمانی و #لجبازی کودکان با نگاه ویژه به یک مورد کودک نافرمان و درمان او با کمک یک روانشناس کودک اختصاص دارد و در ۲۲ دقیقه، روایتی از روش درست رفتار والدین با کودکان و تربیت صحیح آنان ارائه میدهد.
🟤امیر منیری، کارگردان و سیدجمال عودسیمین، تهیهکننده این مستند هستند.
https://eitaa.com/bankqom