eitaa logo
هادیانه ها
685 دنبال‌کننده
564 عکس
187 ویدیو
29 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
هادیانه ها
📚 بحث 🔹 مقدمه: این بحث، بیشتر صبغۀ (ترمینولوژیک) دارد تا اینکه یک بحث حقیقی و ماهوی باشد. 👈 بنابراین برای اصطلاح‌شناسی دقیق، باید اول دقیقی داشته باشیم. (دست کم بخشی از) هدف ما می‌تواند امور زیر باشد: * تحلیل دقیق گزاره‌های تراث دانشی (اعم از سنت اسلامی و مباحث دیگران) * روشمندتر کردن مباحث تربیتی و اخلاقی * هماهنگی حداکثری یا حتی‌الامکانی با ادبیات دینی (به طور خاص در آیات و روایات) 🔹 داوری بین دیدگاه ها در وجه تمایز تحلیلی که بتواند این اهداف را به طور منسجم تأمین کند، همان نظر آقای نوری است. این اصطلاح، در مباحث اخلاق و تربیت دنیای دانشی امروز (از جمله در غرب) هم کاملا مستقر است (استنباط حکم اخلاقی از سیره و عمل معصوم، ص 35، پاورقی2) و ظاهرا گذر از آن، نه نیاز است و نه صلاح 🔹 توضیح بیشتر نظریه مختار: نظر آقای عالم زاده، به این معنا نیست که مسائل اخلاق و تربیت، کاملا قابل انفکاک از همند، بلکه برعکس، با توجه به اینکه فضائل و رذائل دارای متفاوتی‌اند و برخی از فضائل، زمینه فضائلی بالاتر را فراهم می‌کنند (و هکذا در جانب رذائل)، بنابراین طبیعتا در تربیت با این مسئله مواجه خواهیم شد که برای رسیدن به ، باید از گذر کنیم. به بیان دیگر، رسیدن به قله‌ها و حضیض‌ها، اصولا امری دفعی نیست و نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هدفمند است. پس در واقع نمودار سینوسی اخلاق و تربیت، خطوط منحنی همواری نیستند، بلکه در جای‌جای آن، دندانه‌ها و زیگزاگ‌هایی وجود دارند که نقاط اوج و فرود خاصی را متناسب با همان مرحله از انسان نشان می‌دهند. 🔹نتیجه بحث نتیجۀ مهم این بحث آن است که برای خودمان، باید به متفاوت توجه کنیم، (حتی اگر این تفکیک را به لحاظ اصطلاحی نپذیریم) : 📌 1. شناخت ویژگی های مثبت و منفی انسان، با محوریت: چیستی این ویژگی ها چرایی مثبت یا منفی بودن آنها علائم پیدایش یا فرسایش آنها 📌 2. شناخت فرآیند رسیدن/رساندن انسان به ویژگی های مطلوب و گذر از مراحل مختلف. 🔹 اخلاق و تربیت در آثار گذشته و طبیعی آن ها به اقتضای گسترش علم شاید همۀ کتب اخلاقیِ سنتی، به هر دو نوع از مسائل می پرداختند و در واقع احساس نیاز نمی کردند که دو علم مجزا از هم داشته باشند. مثلا در معراج السعادة می‌فرماید: «فايده علم اخلاق، پاك ساختن نفس است از صفات رذيله، و آراستن آن به ملكات جميله، كه از آن به «تهذيب اخلاق» تعبير مى‌‏شود.» اما امروزه به دلیل تطور و و نیازهای بشری، چنین تفکیکی مفید است. نظیر چنین ترکیب و تفکیک تاریخ‌مندی، تقریبا در تمام دانش ها اتفاق افتاده و می افتد، و امری کاملا طبیعی است. اصولا نگاه تفصیلی تر و مستقل به فرآیندها، از ویژگی های پیدایش زندگی های پیچیده تر در ادوار تاریخی متأخر است.. 🌷 🔹 نظر استاد ، هرچند مؤید لغوی از ناحیۀ واژۀ «اخلاق» دارد، اما هم این مؤید، معارض در استعمالات عربی فصیح دارد (خصوصا در استعمالات قرآنی و حدیثی) و هم با معنا و کاربست واژه «تربیت» ناسازگار است و هم با مباحث مرتکز و تفصیل یافتۀ علمای و هماهنگ نیست. 📌پ ن: متن این پست برشی است از مطالب جناب استاد سجاد ( @Sajjaddinparast60 ) @hadianeha
هادیانه ها
📚 2⃣ بحث 🔹 مقدمه: ١. در صورتی که بحث را بدانیم، بررسی لغوی بی معنا می شود. یگانه فایده آن، اثبات اندک علاقه ای میان لفظ و معناست، که آن هم وجود دارد. ۲. با توجه به ابهامات موجود درباره چیستی اخلاق و تربيت در تراث اسلامی و نیز تنوعی که در فهم از و در دنیای غرب وجود دارد، هیچ یک از این تعاریف به سادگی قابل انطباق و همزبانی با آنها نیست و شاید نیازی هم به این کار نباشد. های جدید دانشی برخاسته از هر دوره تاریخی، معنایی متفاوت به تراث می دهد و آنها را ناگزیر از بازسازی و بازنمایی می سازد. 🔹🔹 🔹 🔹 توضیح نظر استاد : ۳- سخن استاد اعرافی و استاد غنوی مشابه به نظر می‌رسد؛ ولی مایز آن «اطلاق و تقیید ساحتی» است؛ به این معنا که در اندیشه استاد اعرافی مطلق دیگرسازی، تربیت است و مطلق خودسازی، اخلاق؛ در حالی که در اندیشه استاد غنوی دیگرسازی در ساحت شناخت، تربیت است و خودسازی در ساحت احساس، اخلاق 🔹اتخاذ موضع بین نظرات: ۴. به نظر می‌رسد نسبت میان اخلاق و تربيت در اندیشه استاد صفائی و شاگردان ایشان قابل دفاع تر از فروض دیگر است؛ 👈چه اینکه مثلا در اندیشه استاد و مَن تَبَع، نسبت میان اهداف تربیتی و اخلاقی روشن نیست و به نظر می رسد با قله فرض کردن صفات اخلاقی و حرکت تربیتی برای تحقق آن، دیگر جایی برای بحث از «اهداف تربیتی» باقی نمی ماند و اگر اهداف اخلاقی (قله ها) را همان اهداف تربیتی بدانیم، جایی برای بحث از اهداف اخلاقی باقی نمی ماند و در مجموع، میان اهداف اخلاق با تربیت خلط جدی رخ می دهد. 👈همچنین مزیت تعریف استاد و شاگردان ایشان از اخلاق و تربيت، نشان دادن رابطه طولی میان ساحت شناخت و احساس و چگونگی تأثیر اولی بر دومی است و این نحوه برخورد با ساحت‌های انسان، واقعی است و از آفت های ساحت بندی های موجود - که ساحات را به صورت انتزاعی! در عرض یکدیگر تعریف می کنند - در امان است. 📌پ ن: متن این پست برشی است از مطالب جناب استاد جواد @hadianeha
استاد گفت اگر ما کل گذشته و کل عمر آینده خود را بخواهیم خیلی خیلی خلاصه بگیم چی میگیم؟! 🧐🧐 🧐 میتونیم با این ادبیات بگیم که ... 👈عمر خودم را در پاسخ به چه دعوتی هزینه کردم دعوت نفس و شهواتم دعوت دنیا و نقش و نگارش دعوت و خواست آدم ها یا ااا دعوت خدا و رسول فرق آدم ها به هاشون و هاشون به هاست يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا لِمَا يُحْيِيكُمْ ۖۖ(انفال_۲۴) @hadianeha
✅ یک 🔹رفته بودم کارواش؛ خانمی کم سرکارگر آنجا بود و به نحوی مدیریت امور را بر عهده داشت 🧐 فکر کردم چطور می تونم کنم که تر باشه 🔹به لحاظ جایگاه و شخصیتی در آنجا داشتند، ممکن بود تذکر دادن در جمع بگذارد 🔰 یه فکری به ذهنم رسید👌 بعد از تسویه حساب و دادن انعام از کارواش آمدم بیرون ای نوشتم دادم دست پسر ۷ ساله ام که برسونه دست اون خانم 🔹اینطوری پسرم هم عملا با این دینی آشنا شد و درباره اش با هم حرف زدیم 📌 برای تاثیر گذاری سعی کردم از امور زیر استفاده کنم: 🌷ملاحظه جایگاه مخاطب و جو حاکم بر فضا 🌷 توجه به تنوع قالب _ اصل انتخاب قالب برگه 🌷 توجه به نکات مثبت طرف و ذکر آن ها در برگه 🌷 کمک گرفتن از واسطه (پسر کوچکم) بجای مواجهه مستقیم پ ن: تصویر برگه ای که نوشتم در پیوست قابل مشاهده است @hadianeha
یا مشکل کدام است🧐 در ذهن بعضی از ها این طور جا افتاده که مشکلی در تولید محتوا نداریم و مشکل عمده ما در توزیع است! فوق از یکی از طلبه های مدرسه خوب از این نگاه نمایندگی می کند نتیجه این نگاه انصراف بیشتر استعدادها و نیروی انسانی ما از مسیر تولید و تمرکز در بازار توزیع است 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 عرض بنده این است... ببین برادر من بستگی داره منظورتون از محتوای آماده ای که باید بشه چیه اون محتوایی که من می فهمم شدیدا نیاز به در داره از تولید بنیادی و ریشه ای بگیر تا تولیدات میانی و میدانی و هنری... بله ما در توزیع هم نواقص جدی داریم ولی به قول آن حکیم 👈به قدر بود باید نمود اتفاقا بیشتر از آنچه بالفعل داشتیم ادعا کردیم و خرج کردیم و الان اگر به داد 🤷‍♂ خود از محتوایی که پاسخ نیاز این عصر باشد نرسیم خطرات جدی در پیش خواهیم داشت😱 نمونه اش نیاز ما به داشتن و اسلامی است که بعد ۴۴ سال هنوز در ابتدای جاده ایم و راه نرفته بسیار داریم ...🛣 به رفقایی که به چنین نگاهی مایل هستند عرض می کنم همین الان کرسی توزیع در بحث تربیت در سطح خانواده میلیونی در اختیار شما ... مبتنی بر کدام ۱۲ سال از عمر میلیون ها دانش آموز را ، و سپس می فرمایید؟! 🎯 پ ن: البته این راه، راه آسانی نیست و طلایه دارانی چون از دشواری آن گفتند کلام شهید صدر (رحمة اللّه علیه) در بارقه‌ها، ص ۴۱۹ و ویراست دوست طلبه مان را در تصویر ببینید @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این روزا پویش در @HozeTwit خاطرات خواندنی جالبی از دست الهی در انتخاب مسیر افراد مختلف به اشتراک گذاشته 📌یک نمونه از اون خاطرات زیبا تقدیم نگاهتان 👇 👓 سال ۸۵ بود،۱۳ سالم بود داخل اعتکاف که برای بازیگوشی و فرار از مدرسه رفته بودم با طلبه های جوان و نوجوان شهرمون آشنا شدم از من دعوت کردن یه سر برم حوزه شون و بهشون سر بزنم، بعد عید بود و نماز جماعت رو داخل حیاط برپا میکردن،موقع نماز به خاطر شکسته بودن نمازم صف آخر وایساده بودم که یه طلبه با عبای قهوه ای با حالت عجله خودش رو کنار من رسوند و الله اکبر...اقتدا کرد. 🔹 وسط های حمد و سوره بود دیدم صدای فین فین و بالاکشیدن دماغ میاد😄 رکعت دوم دیدم صدای هق هق میاد و این طلبه ی کنار دستی من داره گریه میکنه... توی عالم خودم گفتم ببینی طفلک چه کسی از فامیل هاش به رحمت خدا رفتن😭😂 🔹 یه لحظه توی گفتم نه! این بنده خدا کسی ازش فوت نشده به خاطر خداست که گریه میکنه... یک آن انگار یک سطل آب ریختن روی سرم ... اینطور چیزها رو درباره ی آقای بهجت شنیده بودم و اینکه یه طلبه ی تقریبا هم سن و سال خودم که نمیشناختم اش اینطور بود برای من خیلی عجیب بود... همون جا منی که توی مخیله ام هم طلبه شدن نمیگنجید تصمیم گرفتم که منم میخوام مثل این طلبه ها باشم... بعدش هم پیگیری و سوال و تحقیق و و و... سال بعد هم طلبه شدم. هر چند نتونستم مثل اون طلبه باشم و شرمنده ی صاحب حوزه ها شدم😭 پ ن: فیلم کوتاه زیبا مربوط به پذیرش حوزه ها در حوزه همدان ساخته شده است @hadianeha
قصه امام_رضایی 💫 ✍ یه بنده خدایی میگفت پسرم یک دوستی داشت خییلی پسر عاااالیی بود.. پدر اون بچه بود.. من همیشه حسرت خوبی اون بچه رو میخوردم که چرا بچه من به اون خوبی نیست.. میگفت متوسل شدم به بهم بگه چرا بچه اون راننده کامیون از پسر من بهتره🤔 میگفت یک شب تو خواب مشرف شدم محضر حضرت رضا ، حضرت بهم فرمود این راننده کامیون هرموقع می خواد بره سرویس شهرستان، خروجی مشهد از ماشین میاد پایین میگه آقا من نیستم بالای سر زن و بچم ..تربیت بچه هام رو سپردم دست شما.. و ما تربیت بچه هاش رو بر عهده گرفتیم.. و اما تو به علم و معلومات خودت مغروری میگی من بچه ام رو درست تربیت می کنم 🔹این حاصل تربیت توست و اون بچه حاصل نگاه و عنایت و تربیت ما.. 📌پ ن: 👈 این قصه اگر بافتنی هم باشد پارچه اش از حریر و ابریشم است و بیانگر حقیقتی است 👈🏽 در این که باید را استنباط کرده و بیاموزیم و یاد بدهیم و به آن عمل کنیم شکی نیست 👈🏽 اما باید بدانیم اصل کار دست کس دیگری است و باید چشم به نگاه او باشیم و دست به دامانش __ همین @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در قاب مستند ✅ 🌸خبر خوب برای مربیان دغدغه مند🌸 ❇️انعکاس 🔟 با موضوع تربیت ❇️ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مستند اول : ؛ روش درست رفتار با بچه‌های نافرمان 🔶طبق آمار، یک میلیون کودک ایرانی «نافرمان» وجود دارد که تنها با رعایت نکاتی توسط والدین‌شان می‌توانند به درستی و به دور از هرگونه خشونت تربیت شوند. 🔹مستند «نافرمان»، به بررسی و کودکان با نگاه ویژه به یک مورد کودک نافرمان و درمان او با کمک یک روانشناس کودک اختصاص دارد و در ۲۲ دقیقه‌، روایتی از روش درست رفتار والدین با کودکان و تربیت صحیح آنان ارائه می‌دهد. 🟤امیر منیری، کارگردان و سیدجمال عودسیمین، تهیه‌کننده این مستند هستند. https://eitaa.com/bankqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یعنی ... 👈مصداق حکمت۱۰ با فاصله ... الإمامُ عليٌّ عليه السلام : خالِطوا النّاسَ مُخالَطَةً إن مِتُّم مَعَها بَكَوا عَلَيكُم ، و إن عِشتُم حَنُّوا إلَيكُم با مردم چنان معاشرت كنيد كه اگر بميريد بر شما بگريند و اگر زنده باشيد مشتاق ديدن شما باشند. ✅ دوستی می گفت: سیاسی ترین روحانی معاصر، محبوب ترین آن ها بود🧐 📌 پ ن: + عکس استقبال عجیب از امام + عکس بزرگترین بدرقه تاریخ @hadianeha
🔰🔰 ✍ اگر یک تربیتی هستی یا در آستانه شروع یک کار هستی یا تازه می خواهی با الفبای کار تربیتی و آشنا بشی 🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹 🧄سیر تا پیاز🧅 ابزارهای لازم برای کار تربیتی و مربی گری را در کانال به آدرس @morabbiha به دست بیار👌 لیست برخی موضوعات و مینی دوره ها👇 1⃣ روش تربیت کودک 2⃣ ویژگی های مربی 3⃣ روش حلقه داری 4⃣ بحث تشویق و تنبیه 5⃣ مسأله وابستگی عاطفی نوجوانان 6⃣ نامه نگاری تربیتی 7⃣ اردو داری 8⃣ جنگ تربیتی 9⃣ روش تربیت بالغ 🔟 روش تعامل با والدین متربی 1⃣1⃣ روش تولید طرح درس 2⃣1⃣ظرفیت های تربیتی قالب های مختلف تربیتی 📌پ ن: 🔹 صوت و تصویر اسلایدهای برخی دوره های مذکور (فعلا تا شماره4) به اشتراک گذاشته شده و بقیه به مرور به اشتراک گذاشته خواهد شد. ان شاءالله 🔹علاوه بر دوره های فوق، کانال حاوی مطالب ذیل نیز هست👇 📚 تک جلسات 📚 تجربه_ها 📚 متون و طرح درس ها 📚 لینک کانال ها و دوره های محتوایی @hadianeha
پیامبر عزیزمان از بر حذر می دارد و افساد عامل بدون علم را از اصلاح او بیشتر می داند به زبان خودمونی میای ابروش رو درست کنی می زنی چشمش رو کور می کنی 🤦‍♂ این یعنی بیا تو کانال ما ( @morabbiha ) دو کلوم درباره مربی گری یاد بگیر بعد برو پی کار از ما گفتن بود 🤷‍♂ نری خراب کاری کنی بعد بیای بگی حالا چی کار کنم ! 😬 📌پ ن: ۱- دو حدیث مورد اشاره در تصویر آمده ۲- از جلد ۱۰ کتاب الحیاة (که عمده آن اختصاص به احادیث تربیتی دارد) @hadianeha
برای ورود به اومده بود مصاحبه بده قبل مصاحبه برگه اش رو دیدم دل آدم کباب می شد نوشته بود شغل پدر : شهید می گفت بابام به خواب پدر بزرگم اومده گفته محمد صادق رو بفرست بره پیش آیةالله سیستانی درس بخونه @hadianeha
مختصات نحله عرفانی نجف اشرف.mp3
27.25M
🎧 مختصات مکتب فقاهتی عرفانی نجف اشرف 🎙 حضرت استاد، آیت‌الله (در پیش همایش سالک الی الله) به بررسی مختصات اشرف پرداختند 👈🏻در این جلسه ضرورت و در کنار ضرورت دین تبیین شده است ✅ بررسی مختصات مکتبی که نو به نو بزرگانی چون سید علی قاضی و علامه طباطبائی و میرزاجوادآقا ملکی تبریزی و ... تربیت می کند مهم است ✅ شاخصه ها و مختصات این مکتب عبارت اند از: 1️⃣ اجتهاد در احکام و ضرورت آن 2️⃣ اجتهاد در مسائل سلوک و ضرورت آن (رساله الولایه علامه طباطبائی نمونه های خوبی دارد) 3️⃣ اجتهاد در معارف و شناخت حقایق از جمله حقیقت توحید 4️⃣ تعبد و سلوک 5️⃣ توحید ناب 6️⃣ سنت معقول 7️⃣ و ... 🆔 @hadianeha
🚪🎙🪑📝 سر پل صراط ! (۱) گزارشی از اتاق ✍ امسال هم توفیق داشتم در مصاحبه شخصیتی و انگیزشی دو قم برای ورودی پایه هفتم حوزه حضور داشته باشم در این مصاحبه ها طلبه های مدارس سیکلی و دیپلمی و دانشگاهی بودند، و نیز طلاب مدارس خوب و متوسط قم و مدارس شهرستان ها از گلستان و مازندران تا کرمان و زاهدان و مشهد و تهران و ... این گفتگوها و معاشرت ها برای من پندها و نکات قابل تاملی داشت که در ادامه به چند مورد اشاره می کنم 👇 1⃣ طلبه ای بود در به طوری که نماز را از خاله اش یاد گرفت و پایش به مسجد و بعد به حوزه باز شد؛ بعد از دو سال از حوزه ای ضعیف به تعبیری خلاصی یافت و در حوزه سومش تازه هم بحثی پیدا کرد و درس خواندن را احیا کرد تا حدی که جامی و مختصر را با صوت اساتید بزرگ خواند و ملاقات من با او بعد از موفقیت در آزمون علمی مرکز فقهی بود آری او که دلش پیش پدر بستری شده اش بود را حجتی دیدم برای کسانی که در شرایط بهتر کاستی های بیشتری دارند 2⃣ تصور کنید هوش سرشاری دارید و با رتبه بالای کنکور در بهترین های کشور مشغول شدید؛ پدر و مادر هم پزشک هستند و استاد دانشگاه. دو برادر هم دارید که یکی پزشک است و دیگری در رشته ای دیگر در دانشگاه موفق است. در این شرایط به جمع بندی رسیدید که وارد حوزه شوید و راه خود را در این مسیر می بینید... و ورود به فضای متفاوت حوزه و زیست خاص آن داستان جذاب این طلبه خوب بود ادامه در پست بعد ... @hadianeha
سر پل صراط ! (۲) 🚪🎙🪑📝 گزارشی از اتاق ... ادامه از پست قبل 3⃣ با طلبه ای مواجه شدم که از تمام طلبه های پایه ششمی که من دیده بودم دقیق تر و عمیق تر برای اش کرده بود و انتخاب کرده بود خیلی جالب و مستدل روی موارد ذیل تقریبا کار کرده بود: » در آینده چه باری می خواهد بردارد » چرا برداشتن این بار اولویت دارد » لوازم برداشتن این بار چیست » و این که فلان مرکز فقهی چه ویژگی هایی دارد » و این مرکز فقهی کجای پازل او قرار می گیرد » و برای لوازم دیگر کارش چه باید بکند 4⃣ طلبه ای بود در مدرسه ای عادی و دارای استعداد و همتی ویژه؛ هم حافظه خوبی داشت هم خوب تحلیل می کرد به تنهایی با برنامه ای فردی در کنار دروس کل قرآن را کرده بود 5⃣ طلبه ای شهرستانی بود و تک پسر خانواده؛ آدم کیف می کرد در مصاحبت اش؛ از نظر عالی بود، دامنه غیر درسی اش جالب بود، های اجتماعی و فرهنگی خودش را داشت __ چالش اش این بود که چطور مسئولین مدرسه شهرشان را راضی کند برای هجرت به قم! 6⃣ و زلالی برخی از این بچه ها آدم رو تحت تاثیر قرار می داد؛ به قدری سلامت نفس و اعتماد و اتکا به خدا و امام زمان عج در زندگی شان مشهود بود که مخاطب هم از این رایحه خوش بهره می برد 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 ⭕️ در مقابل مواجه بودم با طلابی که بعد از شش سال فرصت طلایی به دلایل موجه و غیر موجه متاسفانه نه فکری و برنامه ای، نه حلاوت تهذیبی و نه انس با قرآن و روایتی؛ نه درس درست و خوبی، نه مهارت و مطالعه ای و نه فعالیت فرهنگی ...😔 باید در وصفشان خواند: نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم به خدا پناه می بریم از نعمت @hadianeha
🎁 هدیه غدیریه 🎁 فرمود: روز نزد اهل آسمان مشهورتر از اهل زمین است در این روایت حضرت جشن مفصلی را در بهشت توصیف می کنند که هرساله در روز غدیر برپاست به این می گن👌 این که آن جشن در چه فضایی است؟🤷‍♂ حضار چه هدیه ای به هم می دهند؟ 🤷‍♂ و ... را در متن حدیث بخوانید لینک ترجمه حدیث👇 https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4227/4483/32060/%D9%86%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%D9%87%22%D8%B3%22-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1 @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی همگان به سر شود... بی تو به سر نمی شود... 👌 دقیقه ای پای کلامی عمیق، دقیق و عاشقانه در محضر پربار استاد حائری @hadianeha
🏴🚩صلی الله علیک یا اباعبدالله🚩🏴 🔰آمادگی برای سفر تبلیغی 🔰 💢 یعنی رسوندن پیام خدا به بنده های خدا، به تعبیر دیگر تبلیغ ایجاد زمینه برای حرکت بنده های خدا به سوی خداست 💢خیلی چیزها در مهمه تسلط به پیام دین _ شناخت مخاطب _ تشخیص اولویت ها _ برخورد درست و دقیق _ ارائه هنرمندانه پیام ... 💢 انتخاب و تولید محتوای پیام ناظر به کار بسیار مهم و دقیقی است و مثل دارویی است که مبلغ چون آن را برای مخاطب خود آماده می کند ⭕️ یکی از مهم ترین منبر است در عمومی که از باسواد و بی سواد، معلم و دکتر، مدیر و کارگر، مرد و زن، پیر و جوان با نگرش های مختلف به عشق امام حسین ع پای سخنرانی نشسته اند، خیلی نکات باید در نظر گرفته شود طبیعتاً با توجه به کمبود وقت، نیازهای اصلی و اساسی باید مورد توجه قرار گیرد و با ادبیات جذابی برای طیف های مختلف ارائه شود برای طلبه مبلغ این یک سوال جدی است که امسال برای مخاطبانم چه موضوعی رو انتخاب کنم ♦️ ♦️♦️ ♦️♦️♦️ 🔴🔵 در طول چند سال های مختلفی رو انتخاب کردم و کار کردم که در ادامه به معرفی بعضی از اون ها می پردازم 1⃣ موضوع فوق العاده مهمی که مسأله جدی زندگی تک تک ماست این موضوع پایان نامه حقیره و چند سال روش کار کردم 2⃣ سه جلسه منبر انگیزشی جذاب 3⃣ عوامل احیاء دین در قالب روابط مومنانه دغدغه بحث، اصلاح روابط اجتماعی مومنین است که شب و روز با آن درگیر هستند 4⃣ این موضوع هم به شدت مورد ابتلای همه است و فهم صحیح نسبت به اون رنگ دیگری به حس و حال ما در زندگی می ده 5⃣ این موضوع برای مخاطب فرهیخته مناسب تر است و مبتنی بر یک پایان نامه دکتری موفق است رسیدن به احساس رضایت واقعی از گذرگاه درک صحیح از معنای سعادت و حقیقت آن از اهداف این بحث است 6⃣ بعض مخاطبینم در این چند سال ابراز میکردند این موضوع رو بیشتر دوست داشتند/ شاید به خاطر این که جنس کاربرد عملیاتی، مناسکی داره لینک کانال خصوصی دسته بندی مطالبی با این موضوع https://eitaa.com/joinchat/3968401462C5337eb178b 7⃣ با توجه به معضل طلاق و سردی روابط برخی از خانواده ها، این موضوع مهمی است و ۵۲ راهکار در آن ارائه شده (متاسفانه فایل متنی قابل ارائه دو بحث آخر آماده نشده_ ولی امکان راهنمایی و ارائه فایل مکمل هست) 8⃣ دنیا چیه؟ کدام کار ما دنیایی است؟ دنیا طلب کیه؟ آیا میشه دنیا و آخرت رو با هم داشت؟ 📣 فایل متنی آماده موضوعات فوق را با 👈👈 هشتگ 👉👉 در همین کانال سرچ کنید اگر سوالی با ابهامی بود در خدمتم @hadianeha
هدایت شده از محسن عباسی ولدی