eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ندای حیدر حیدر در شام عید غدیر ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ تهران. میدان امام حسین (علیه السلام) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
شذرات المعارف.pdf
6.36M
کتاب شذرات المعارف نوشته آیت الله شاه آبادی رحمة الله علیه ‏ شذره اول را را بخوانید بعد دیگه نخواستید بقیه اش را نخوانید فقط ۸ صفحه است
🔺 مردم دنیا بیشتر با چه پلتفرمی بازی می‌کنند؟ در اینفوگرافی زیر آمار پراستفاده‌ترین پلتفرم‌های بازی‌های ویدئویی ارائه شده است. این اینفوگرافی را مرکز نمافر منتشر کرده است. 🔺غالب مردم جهان از گوشی هوشمند به‌طورمنظم برای انجام بازی‌های ویدئویی استفاده می‌کنند. بعد از گوشی هوشمند، کنسول و کامپیوتر شخصی بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد گوشی‌‌گیمینگ‌ها کم‌استفاده‌ترین پلتفرم در میان گیمرها هستند از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۳۵ نفر و از هر ۱۰۰ مرد ایرانی ۴۶ نفر بازیکن بازی‌های دیجیتال هستند. گیمرهای ایرانی به‌طورمتوسط ۹۵دقیقه در روز باز می‌کنند براساس نتایج پژوهش نمای باز، در سال ۱۴۰۰ مجموع هزینه‌کرد بازکنان پلتفرم موبایل در ایران، مجموعاً ۵۱۲ میلیارد تومان بوده است. این هزینه‌ها می‌تواند مواردی از قبیل خرید بازی‌های پریمیوم، کارت هدیه فروشگاه‌های دیجیتال خارجی، اکانت‌های بازی و سخت‌افزار موبایل را شامل شود. 🔺 گیمرهای ایران چند نفر هستند؟ طبق اینفوگرافی زیر که خبرگزاری ایسنا آن را بر مبنای آخرین پیمایش بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۰ طراحی کرده است، برآورد شده از بین ۸۴میلیون ایرانی، ۳۴میلیون نفر بر روی مجموع پلتفرم‌ها، بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند. مردان ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد این جمعیت را تشکیل می‌دهند. همچنین در میان استان‌ها، «قم» کمترین و «البرز» بیشترین نسبت بازیکنان را دارد. 🔺یک نفر از سه نفر کاربر اینترنت در جهان کودک ودر ایران هر چهار نفر یک کودک است.
🔺تا قبل سال ۲۰۱۲ الگوهای زنانه‌ای که در انیمیشن‌ها ارائه میشد، دخترانی بودند با ویژگی‌های زنانه، عشق، محبت، فیزیک ضعیف‌تر از مردان، علاقه به‌کارهای ظریف، معشوقه بودن ...(هرچند این الگوها مورد تایید نبودند ولی باز مطابق با ذات زنان بودند) نمونه هاش رو هم زیاد دیدیم (۱)👆 اما از ۲۰۱۲ الگو تغییر کرد، یک الگوی جدید از زنان رو ارائه کردند، در انیمیشن‌ها brave, frozen, Moana و ... رو داشتیم، دخترهایی سرکش، ماجراجو، مستقل، قدرتمند در عین ظرافت، علیه سنت‌های خانوادگی (۲)👆 این الگوها در فیلم‌ها و سریال‌ها هم به وفور دیده میشدند، و در نهایت این آثار که به شدت در روحیه کودکان و نوجوانان و حتی جوانان موثرند، دختری تربیت میکنند که همسر شدن، مادر شدن، تربیت فرزند، مدیریت خانه و خانواده، عشق ورزیدن به خانواده و.. برایش شده عقب‌ماندگی و تحجر و در عوض شغل داشتن(هر شغلی، گارسون، فروشنده، منشی و...) رابطه جنسی آزاد داشتن، تحصیلات در هر رشته‌ای که شد(حتی بی‌ارزش‌ترین‌ها)، حیوان خانگی داشتن و... تبدیل به ارزش شده 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگ ابوذر روحی به مناسبت عیدغدیر خم و مهمانی ده کیلومتری 🔹تا آزادی قدس مونده یک یاعلی علیه السلام 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
🚨اخبار موسسه 📢دوره آموزش تبلیغ در اربعین ✅شناسایی نیازها و راه دستیابی به آن ها 🔸مدرس: حجت الاسلام دهقان 💎 شنبه، یکشنبه و دوشنبه مورخ ۲۴، ۲۵ و ۲۶ تیرماه ⏰ساعت ۱۰ الی ۱۲ 🔻۳ جلسه 🔻کاملا رایگان ⏪مزایا: افراد شرکت کننده در دوره در الویت معرفی اعزام مبلغ اربعین به کربلای معلی قرار می گیرند 🌐شناسه ثبت نام: @adminir2 🌺🌺 🌴 @masoumiyeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عامل فساد در نوجوان و جوان چیه؟ بشنوید 👆👆👆 شما به عنوان خانواده، برای مدیـــــریت اوقات فراغتی پربـــار برای نوجووناتون چه تدبیری دارید؟ 🆔 @tarbiatbonyadi 🆔 @tarbiatbonyadi https://eitaa.com/tarbiat_bonyadii
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمار نگران‌کننده از ورودی‌های کنکور سهم مدارس و دهک‌های مختلف از رتبه‌‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور: 🔹دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار): ۲ درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد 🔹دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲ دهم درصد 🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد 🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد 🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی: 🔹دهک اول: ۱.۳ درصد 🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد در برق شریف: 🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد 🔹دهک دهم: ۶۰ درصد در رشته روانشناسی 🔹دهک محروم: ۲.۹ درصد 🔹دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد @TasnimNews
✅ انتشار کتاب درآمدی بر رهبری حکمت بنیان در نظام تعلیم و تربیت 📚 كتاب درآمدی بر رهبری حکمت بنیان در نظام تعلیم و تربیت قصد دارد که بر اساس آموزه های اسلامی، به طراحی الگوی رهبری حکمت‌بنیان در تعلیم و تربیت اسلامی بپردازد. این امر مستلزم دستیابی به مفهوم جامعی از حکمت با بررسی دقیق کتب لغت، حوزه های معنایی و معنای اصطلاحی از نظر مفسران و احادیث و جمع‌بندی اشتراکات و افتراقات است تا بتوان با الهام از مؤلفه‌های حکمت از منظر قرآن و روایات و بررسی مصادیق آن در محیط‌های آموزشی، به طراحی الگوی رهبری حکمت‌بنیان پرداخت. 📝 دكتر نیره رحمانی این کتاب را در ۱۹۳ صفحه تألیف و انتشارات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام آن را به قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر کرده و از طريق مجموعه فروشگاه های حقیقی و مجازی و شبكه نمايندگی ها در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. 💻 سایت: مطالعه ۳۵ صفحه و ارسال پستی تا درب منزل از طریق پیوند زیر به نشانی: https://b2n.ir/LeadershipIslamicES _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از اهل سداد 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨بیانات رهبر انقلاب در خصوص 🎁 توصیه امام کاظم علیه‌السلام 💕 به +همراه 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از اشتیاق ریشه‌دار
سبز ماندن در میان ویرانی ها، ریشه می‌خواهد...!
📜 |🔰 شبهات و شهوات 🪔قطره ‏هاى بنزين در جايگاه خود، كارساز هستند و خروارها در فضاى آزاد، بى ‏حاصل. آدمى گرفتار حجم عمل مى ‏شود و به قناعت و غرور مى ‏رسد. 🪔 اما اگر عمل را با توان خويش، عمل را با عاملان ديگر و عمل را با عمل ‏هاى عاشقانه و مطلوب خود بسنجد، از توهّم مى ‏رهد و به تلاش و كوشش بيشتر مى ‏رسد و از استكثار خير و استقلال شرّ مى ‏رهد. 🪔آلودگى ‏ها گاهى از شبهات است و گاهى از شهوات. شبهات را بيّنات و قدر و استمرار و ارتباط هاى عظيم انسان كنترل مى ‏كنند. 🪔 شهوات را بايد با عشقى بزرگ‏تر و يا تأمين مناسب و يا اشتغال كامل و يا فراموشى و بركنارى از صحنه ‏هاى تحريك كننده و يا ذكر و يادآورى از كسانى كه مؤثر و محترم و دل‏نشين هستند، كنترل نمود و چه بسا كه در كورانِ شهوات بايد از تمامى اين مجموعه بهره گرفت و سيلاب بنيان كن را مهار كرد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۲۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
به مناسبت 🎊🎉 بخش‌هایی از نامه‌ی استاد صفایی‌حائری به دخترش مُنیره👇 🌸🍃«زندگیِ تمام، زندگی زاینده و سازنده است. و تو مهربانِ من ناچار باید برای این زندگی تمام و کریم و مسرور و برای حیات طیبه و پاک از ذلت و حقارت و ابتذال آماده شوی. دیگر نمی توانی با تکیه بر مادر و پدر و حتی همسر و فرزند و یا برادر و خواهر زندگی کنی. چرا تو از کسانی نباشی که دیگران را بارور کرده‌ای و دیگران را ساخته‌ای و پناهگاه و تکیه گاه خوبی برای آنها بوده‌ای؟ اینکه می‌گویم خب، به خاطر این است که تنبل پرور و ذلت ساز نباشی، که سازنده و مفید باشی و با پناهی که می‌دهی، بسازی تا در هنگامی که بر تو تکیه کرده‌اند، پاشکسته و ذلیل نمانند». 🌸🍃«تو سعی کن امیر دنیا باشی، نه اسیر آن. اگر بخواهی امیر باشی و در باتلاق نمانی، باید هدف را فراموش نکنی و از حرکت چشم نپوشی. باید سنگ راه دیگران نباشی و گردوخاک بلند نکنی. در زن، جلوه کردن‌ها و خودنمایی‌ها ریشه دار است. می‌خواهد چشم‌ها را به خودش جلب کند و زبان‌ها را به دنبال خودش بکشد. مواظب باش اسیر چشم‌ها و زبان‌ها نشوی و سعی کن تا به گونه‌ای حرکت‌کنی که خلق خدا را گرفتار حالت‌ها و رفتارت نسازی و آنها را اسیر ننمایی؛ که اگر کسی آلوده شد، این آلودگی دامان تو را می‌گیرد و تو را رها نمی‌سازد. حجاب؛ یعنی همین دقت در برخورد که آلوده نشوی و آلوده نسازی؛ که اسیر نشوی و اسیر ننمایی. حجاب، فقط این نیست که زن خود را بپوشاند؛ که زن و مرد، هر دو باید در این دنیایی که راه است و میدان حرکت است و کلاس و کوره است؛ سنگ راه نباشند و دیگران را در خود اسیر نسازند و چشم‌ها و دل‌ها را نگه ندارند و در دنیا نمانند. تو با این دل سرشار از رضا و فراغت، سرشار از فکر و ذکر و تامل و انس و معاشرت سازنده و پربار، می‌توانی در کاروان فاطمه، جایی بیابی و می توانی همراه کاروان انسان های کامل، معراجی را آغاز کنی و از خاک سربرداری و بر افلاک پا بگذاری. شاید تو هنوز از فاطمه –این کوثر رسول و همراه علی و مادر مجتبی و حسین و زینب- چیزی ندانی و شاید مثل آن بی خبر، که گفته بود فاطمه الگوی‌ما نیست، الگوی ما اوشین است! راستی، اینها را که لمس کرده‌ای و شناخته ای، بزرگ بدانی و استقامت و پیشرفت و یا علم و هنر زن های شناخته شده، الگوی تو باشد. ولی همین قدر بدان، که اگر این زن‌های بزرگِ کار و تلاش و علم و هنر، توانستند که از محدوده خانه و پدر و مادر و هموطن خود بیرون بیایند؛ و اگر توانستند که به خاطر دیگران، از صورت و جان خود بگذرند؛ و اگر توانستند، نه به خاطر آزادی و عدالت، رفاه و تکامل و… که به خاطر رشد انسان کاری بکنند، تازه می‌توانند فاطمه را الگو بگیرند و در این کاروان، می‌توانند همراه او باشند. ولی فاطمه به حکومتی دل بسته، که نه تنها پرستار که آموزگار باشد و آن هم نه آموزگار علم و سواد و دانش و صنعت؛ که آموزگار تمامی دنیاها و تمامی عوالمی که انسان بزرگ در پیش دارد و با این نگاه، فاطمه بر ابوبکر می شورد و آنها را کنار می‌گذارد و در کنار علی، جان می‌دهد و آنگونه وصیت می‌کند تا امروز علامت راه و آموزگار این چنین جهاد و مبارزه‌ای باشد. 🌸🍃فاطمه، الگوی کسانی‌است که بیشتر از خودشان هستند و بیشتر از رفاه و عدالت و تکامل را می خواهند؛ که انسان، با رسیدن به تکامل و شکوفایی استعدادهایش، جهتی عالی‌تر می‌خواهد تا رشد داشته باشد؛ وگرنه خسر و خسارت، او را می‌رباید. تمامی دعا و تمامی آرزوی من این است که تو را فاطمه رسول و همسر علی و مادر زینب، به چشم عنایت بپذیرد. تمام خواسته‌ی من، این است که شما همه، نور چشم اولیا خدا و سُرور قلب آنها باشید؛ نه سنگی در راه‌خدا و خاری بر دامان رسول و استخوانی در گلوی علی و ضربه‌ای بر گونه فاطمه. عزیزم! منیره مهربانم! آن طور زندگی‌کن که «مرگ» مزاحم «زندگی» تو نباشد! و آنگونه بمیر، که زندگی‌ساز باشی! شاید بتوانی در کنار «فاطمه» باشی! اللهم ثبتنا على دینک و استعملنا بطاعتک و لین قلوبنا لولى امرک و عافنا مما امتحنت به خلقک با چشم اشک و دست تمنا… الهی آمین» 📝 علی صفایی حائری نیمه شب سه شنبه ۱۸/۸/۱۳۶۸ ‌‌‌•═══•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•@Einsad•‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•═══•
✅ معرفی کتاب جرعه ای از چشمه جاری استاد صفایی: «آتش سوزى هاى بزرگ از جرقه هاى كوچك آغاز مى شود و سيلابها از قطره ها سر مى گيرند». 1 ـ کسانی که علاقه مند به مطالعه آثار استاد صفایی هستند، اما نمی دانند از کجا شروع کنند. 2 ـ کسانی که می خواهند دیگران را با آثار استاد آشنا کنند، اما راهش را بلد نیستند. 3 ـ کسانی که آثار استاد را خوانده و دوست دارند هر روز با نکاتی از ایشان مأنوس باشند. 4 ـ کسانی که دوست دارند آثار استاد را بخوانند ولی حال خواندن تمام کتاب ها ایشان را ندارند. 5 ـ کسانی که دوست دارند خلاصه ای از اندیشه استاد صفایی را در دست داشته باشند. پیشنهاد: بعد از هفت دور مطالعه آثار استاد صفایی، نکات کلیدی و ناب و تأثیر گذار ایشان، در قالب بیش از 900 نکته، از کل کتاب ها، جمع آورش شده و با عنوان «جرعه ای از چشمه جاری» تقدیم شده است. که انشاء الله بتواند پاسخ مناسبی به نیاز علاقه مندان استاد صفایی باشد. آدرس انتشارات لیله القدر: قم ـ خیابان طالقانی ـ نرسیده به سه راه بازار ـ کوچه ۸۷ ـ پلاک ۱۹ تلفن انتشارات: ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸_ ۰۹۱۲۷۴۶۱۰۲۲ آیدی مؤلف در پیام رسان های ایتا و سروش و تلگرام: @davood_ch1363 ✅ مقدمه کتاب: کم نیستند کسانی که با یک آیه، یک حدیث یا یک شعر یا یک جمله زیبا، تحولی بزرگ در زندگی یافتند. کسانی که پیامبر (صلّی الله علیه و آله) با خواندن یک آیه و دریافت آن از سوی شنونده، فرمودند:«او فقیه شد!». حرفهایی هستند که ملّت ها را به خروش و جنب و جوش می آورند و حرکتی نوین آغاز می شود. حرفهای استاد صفایی (رحمة الله علیه) از این نوع هستند. باید خاطره ای بگویم. دوستی مى گفت: در اوج شور جوانی و دعوتهای رنگارنگ، یکی از عوامل گروه هایی که در اندیشه و سلوک خویش مشکلات جدّی دارند، به من نزدیک شد. او یک خانم بود و برای آنکه دعوتش به آسانی به ثمر برسد با صراحت از داشتن خانه و امکانات و حتی رابطه خودش گفت، زیبا بود و جذاب. من به یاد جمله ای افتادم که استاد فرموده بود:«ببین اینها چه مى دهند و چه مى گیرند!». جدالی کوتاه درونم در گرفت، دیدم آنها لذّتی کوتاه مى دهند اما هستی ام، حیثیت انسانی ام، هدف بلند زندگی، همه و همه برباد می روند. زود از جدال پیروز در آمدم. گفتم برو این دام بر مرغ دگر نه. مى بینید یک جمله کوتاه استاد چه شور و تصمیمی مى آفریند؟! ارزش این حرف ها که سرشار از روح و زیبایی و تحرّک اند، به این است که ریشه در وحی و کلام معصومین (علیهم السلام) دارد و به شدّت به فرهنگ اصیل دینی متّکی است. چنانکه خود استاد صفایی (رحمة الله علیه) گفته است وامدار کسی جز حضرت علی (علیه السلام) نیست. مجموعه نکته های ناب که پیش رو دارید با تلاش برادر سخت کوش آقای چراغ سپهر و حمایت برخی دوستان آماده شده است. ایشان در گذشته کاری شایسته به نام «تولّدی دوباره» با چندین بار خواندن آثار استاد به صحنه فرهنگ دینی تقدیم داشته است، و این مجموعه دارای شیرینی و عطری دیگر است. عزیز الله حیدری ( نویسنده مشهور آسمان) 🌿 @einsad
 دست در دست ولي خدا حجت‎الاسلام سيد محمدمهدي‌ ميرباقري احساس من اين بود در سلوك دهه پاياني عمر استاد، ايشان دقيقا دريافته بود كه سلوك تنها باور نيست، البته در همه عمر ايشان آدم اين رد پا را مي‌يابد، و مي‌بيند كه به نقطه اوج خودش رسيده بود. هرچه مي‌رسد از آن‎جاست. و شما بايد تلاش كنيد كه هم خودتان را برسانيد به آستان ولي‌تان و هم ديگران را. معتقد بود ما مأموريتي در جهان نداريم الا اين‌كه خودمان را به دست ولي‌مان بسپاريم و بعد با پاي ولي‌مان حركت كنيم. ديگران را هم دست‌شان را به دست ولي‌مان برسانيم. اگر به آن‌جا رساندي و خودت حذف شدي، او رسيده است و اگر نرساندي جز گمراه شدن و گمراه كردن كار ديگري از تو ساخته نيست. حتي آن‎هايي كه خودشان قطب و محور مي‌شوند و فلشي نيستند كه ديگران را به ولي خدا برسانند، دست مردم را نمي‌توانند به دست ولي خدا برسانند؛ هم گمراه مي‌شوند و هم حجاب ديگران. يعني ديگران را هم گمراه مي‌كنند. اين حاصل دهه پاياني عمر ايشان بود. شما بحث‌هاي ايشان را در محرم‎های دهه 70 ببينيد. از آن‎ چنین مطلب موج مي‌زند. اين‎كه ما اضطرار به ولي‌مان داريم. همه دوستان ما كه دنباله‌روي اين عزيزمان هستند، مي‌دانند كه ایشان راه را به پايان نبرده‌اند. سرنخ‌هايي را براي ما به جا گذاشته‌اند تا ما راه را ادامه بدهيم. ولي آن‌چه كه مهم است اين‎كه افق‌گشايي‌هايي كه شما در آثار ايشان مي‌بينيد، به‎نظر من از مهم‌ترين مسائلی است كه من در آثارشان يافتم؛ هم در وجودشان و هم در آثار مكتوب‎شان. افق‌گشايي‌ها، يعني وقتي شما تفسير ايشان را مي‌بينيد، افق جديدي گشوده مي‌شود. آدم مي‌فهمد اين‎گونه نيز مي‌توان مطالعه كرد، اين‎گونه نیز مي‌توان نگاه كرد و نگاه عميق‌تر و جامع‌تري داشت. البته اين آفاق مي‌تواند بازتر شود. افق‌گشايي از خصوصيات‎ ایشان است. در مسئله تربيتي، در مسئله تفسير قرآن هست. از جمله نكته‌اي كه من استفاده كردم از كلمات ايشان در موضوع ما همين افق‌گشايي است. اين افق‌گشايي به معناي اين است كه در آثارشان از اين دست مطالبي كه من عرض كردم، زياد دیده می‎شود كه پرداخته‎اند به عمق تحليل و در جاي خود عميق تحليل کرده‎اند. من هم مطمئن هستم ايشان در مراتب وجداني خودشان واجد اين معارف و بالاتر بودند. همان چيزي كه آدم با آن محشور مي‌شود، يعني آدم با حرف‌هايش محشور نمي‌شود با يافته‌هايش محشور مي‌شود؛ آن دريافتي كه ايشان از وجود مقدس امام رضا(ع) داشتند، همان چيزي بود كه در يك كلمه گفتند. مي‌فرمودند: «من اين‌ها را خدا نمي‌دانم و از خدا جدا نمي‌دانم.» اين تمام حرف است. يعني در قوس نزول اسماء حسني الهي هستند. اركان توحيد، دعا مدينه، «اسماءُ التي ملاتْ اركان كل شيء» اين احساس در وجود ايشان موج مي‌زد. نسبت به ائمه به‎خصوص ثامن‌الحجج مشهود بود. نسبت به همه اولياي معصوم. http://www.einsad.ir/Main.php?pid=of_others&start=1&tedad=10 🌿@einsad
۱۳۸۸/۰۴/۲۹ بیانات امام خامنه ای در سالروز عید سعید مبعث‌ اولین کار پیامبر مکرم اثاره‌‌ی(۴) عقل است، برشوراندن قدرت تفکر است؛ قدرت تفکر را در یک جامعه تقویت کردن. این، حلال مشکلات است. عقل است که انسان را به دین راهبرد میدهد، انسان را به دین میکشاند. عقل است که انسان را در مقابل خدا به عبودیت وادار میکند. عقل است که انسان را از اعمال سفیهانه و جهالت‌آمیز و دل‌دادن به دنیا باز میدارد؛ عقل این است. لذا اولْ‌کار این است که تقویت نیروی عقل و خرد در جامعه انجام بگیرد؛ تکلیف ما هم این است. ما هم در جامعه‌ی اسلامی، امروز که خواسته‌ایم نمونه‌ای باشد از جامعه‌ی اسلامی پیامبر مکرم، با همه‌ی ضعفهای ما، با همه‌ی حقارتهائی که در ماها هست، در قبال آن عظمت بی‌نظیر پیامبر، اینجور حرکت کردیم، اینجور خواستیم که نمونه‌ای از آن درست کنیم. در این جامعه هم باید عقل معیار باشد، ملاک باشد. تربیت دوم، تربیت اخلاقی است که: «بعثت لأتمّم مکارم الاخلاق»؛ (۵) مکرمت‌های اخلاقی، فضیلتهای اخلاقی را در میان مردم کامل کند. اخلاق آن هوای لطیفی است که در جامعه‌ی بشری اگر وجود داشت، انسانها میتوانند با تنفس او زندگی سالمی داشته باشند. اخلاق که نبود، بیاخلاقی وقتی حاکم شد، حرصها، هوای نفسها، جهالتها، دنیاطلبیها، بغضهای شخصی، حسادتها، بخلها، سوءظن به یکدیگر وارد شد - وقتی این رذائل اخلاقی به میان آمد - زندگی سخت خواهد شد؛ فضا تنگ خواهد شد؛ قدرت تنفس سالم از انسان گرفته خواهد شد. لذا در قرآن کریم در چند جا - «یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة» (۶) - تزکیه که همان رشد اخلاقی دادن است، جلوتر از تعلیم آمده است. در همین روایت هم که راجع به عقل از پیغمبر اکرم عرض کردیم - بعد که عقل را بیان میکند - میفرماید که آن وقت از عقل، حلم به وجود آمد؛ از حلم، علم به وجود آمد. ترتیب این مسائل را انسان توجه کند: عقل، اول حلم را به وجود میآورد؛ حالت بردباری را، حالت تحمل را. این حالت بردباری وقتی بود، زمینه برای آموختن دانش، افزودن بر معلومات خود - شخص و جامعه - فراهم خواهد آمد؛ یعنی علم در مرتبه‌ی بعد از حلم است. حلم، اخلاق است. در آیه‌ی قرآن هم «یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة»، تزکیه را جلوتر میآورد. این، تربیت اخلاقی است. امروز ما نهایت نیاز را به این تربیت اخلاقی داریم؛ هم ما مردم ایران، جامعه‌ی اسلامی در این محدوده‌ی جغرافیائی، هم در همه‌ی دنیای اسلام؛ امت بزرگ اسلامی، جوامع مسلمان. این‌ها نیازهای اول ماست. بعد به دنبال آن تربیت قانونی است، انضباط قانونی. اولْ‌عامل به همه‌‌ی احکام اسلام، خودِ شخص نبی مکرم اسلام بود.
هدایت شده از حکمرانی مردم
آقای عبودتیان.mp3
26.6M
💢 | الگوی تربیتی مبتنی بر حکمرانی مردمی 🎙 سیداحمد عبودتیان دستیار رییس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت 🔸 هفدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده‌ی کشور 🔹زنجان حسینیه‌ اعظم تیر ماه ۱۴۰۲ 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
هدایت شده از حکمرانی مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 | الگوی حکمرانی انقلاب اسلامی 🔸الگوی تربیت هیات 🔸در گام دوم انقلاب، جریان‌هایی از خود مردم جمع بشوند و نسبت به یک مسئله تمرکز کنند و مسئله را حل کنند 🎙 سید احمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت 🔹هفدهمین همایش مدیران هیات‌های محوری و برگزیده کشور (تیرماه ۱۴۰۲) 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
هدایت شده از حکمرانی مردم
📣 | ویژه‌نامه حکمرانی مردمی نقش مردم در فرآیند حکمرانی نوین 📌 دسترسی به ویژه نامه https://hm.sndu.ac.ir/issue_294_342.html 🔅 👇 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW 🔗 splus.ir/hokmrani_mardom 🔗 https://eitaa.com/hokmrani_mardom
فهرست کتب مرتبط با موضوع حجاب و عفاف - Copy.pdf
352K
🧕🏻 فهرست بیش از ۵۰ کتاب خوب مرتبط با عفاف و حجاب در ۴ دسته رمان، تاریخی، اندیشه ای و معرفتی و کودکانه ✔️ این فهرست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبرانقلاب: من خودم را از جهت رسيدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد می‌دانم. ۱۳۸۶/۱۰/۱۵ ▪️ سالگرد درگذشت آقای آذریزدی نویسنده کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب 💻 Farsi.Khamenei.ir