eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
• اینکه دوستت دارم، به دردم نمی‌خورد! • اینکه دوستت دارم و دلم برایت تنگ نمی‌شود! • اینکه دوستت دارم و اصلاً سعی نمی‌کنم بدستت بیاورم! دوست داشتن آنجایی مؤثر می‌افتد، که مرا چنان با تو آمیخته کند که وقتی کسی مرا می‌بیند بگوید او از امّت محمّد «ص» است! شبیه اوست: مهربان/ دستگیر / عاشق / عیب‌پوش / پناه دهنده و .... ※ و خداوند قبل از تولدم، چشم‌انداز نهایی مرا مشخص کرد، و فقــط تو را در قرآن «الگوی نیکو» معرفی نمود ( و لکم فی رسول‌الله أسوه حسنه). تا بگذارمت جلوی چشمانم، و در پی تو براه بیفتم به سمت مقصد تکاملم! ※ آنجا که دیگر از نگاه خدا، میرسم به « قلب سلیم» قلبی که دیگر چیزی جز خدا مطلوبش نیست! و چیزی جز خوشحالی او خوشحالش نمی‌کند! آنجا که مایه‌ی مباهات پیامبرم باشم ! راه زیادی در پیش است و تلاش زیادی هم می‌خواهد! @ostad_shojae
هدایت شده از وضعیت‌شناسی تربیت دینی در ایران
1680744194_-214089.pdf
16.46M
چارچوب اصلی نظام تربیتی استاد علیرضا پناهیان 🔰➖➖➖➖➖➖➖➖🔰 ✅ رویکرد تربیتی ادبستان صدرا با توجه به مبانی تربیتی استاد علیرضا پناهیان شکل گرفته است. عزیزانی که درصدد آشنایی بیشتر با این رویکرد هستند، می‌توانند با مطالعۀ جزوۀ «معرفی نظام تعلیم و تربیت با محوریت مدیریت تمایلات» شناخت دقیق‌تری نسبت به مبانی و روش تربیتی استاد داشته باشند. 📌@adabestane_sadra
✨مرکز پژوهشی مناسب درس تربیت دینی در ایران سرفصل در 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از روشنا
🔔دکتر عبدالعظیم کریمی کیست؟ به طور اجمالی با سوابق و فعالیت‌های ایشان آشنا می‌شویم.
مقاله2.pdf
2.01M
متن گفت و گو با آقای دکتر عبدالعظیم کریمی با موضوع: 《بگذارید بچه ها خودشان انتخاب کنند》.
مختصری درباب روش تدریس.pdf
580.2K
آنچه در این فایل می بینید ✅ 1⃣ نمای کلی از نکات روشی تدریس 2⃣ اهمیت شناخت روش های تدریس 3⃣ ملاک های روش خوب و مناسب 4⃣ توضیح مهم ترین روش های تدریس 🔷🔶🔸 ✍ در این فایل در قالب جدولی منظم، با چیستی و ویژگی ها و محدودیت های ۱۱ روش تدریس آشنا می شوید 🔰مهم ترین روش های مستقیم: ۱-سخنرانی ۲-توضیحی ۳-حفظ و تکرار ۴-آموزش برای یادگیری در حد تسلط 🔰 مهم ترین روش های غیر مستقیم: ۱- بحث گروهی ۲- اکتشافی ۳- حل مسئله ۴- مشارکتی ۵- ایفای نقش ۶- پروژه یا واحد‌کار ۷- بدیعه‌پردازی 👈 این فایل خلاصه ای دقیق و جذاب از ۴۰ صفحه یک کتاب علمی درباب روش های تدریس است. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از وضعیت‌شناسی تربیت دینی در ایران
🌀فرزندان خودکفا شما باید فرزندانتان را طوری تربیت کنید که کم‌کم از نصایح و راهنمایی‌های شما مستغنی و خودکفا شود، و خود نیز بتواند درباره هر امری فکر کند و بگیرد، چون شما که همیشه با او نیستید تا او را هدایت کنید، طبعاً این کودک کم‌کم بزرگ می‌شود، و باید به تناسب رشد خود، راه خود را نیز کند، و مستقلاً قادر باشد برای زندگی خود برنامه‌ریزی کند. ✏مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی «ره» 💠هاتف؛ پیام‌آور تربیت اسلامی 🆔️ @hatef_app
هدایت شده از وضعیت‌شناسی تربیت دینی در ایران
💠 ✅ تفاوت تربیت با تعلیم در جهت آنهاست؛ جهت تعلیم از خارج به داخل و جهت تربیت از داخل به خارج است. 🍀 تعلیم مثل این است که از حوض معلم آبی برداشته و در حوضچه متعلم ریخته شود. به عبارت دیگر از منابع علم معلم، حوضچه متعلم پر آب می گردد. 🍀 اما در تربیت، بحث درباره کشف و شکوفایی استعدادهاست. همان طور که چاه با آب کشیدن به وسیله دلو زایندگی پیدا می کند، مربی هم با علم و اخلاق خود موانع درونی شاگرد را برداشته و او را به ابراز نظر و پرسش و زایندگی می کشاند. 🌸🌸🌸 🔶 پیام آور 🔹 @hatef_app 🔷 hamrahmorabi.ir
هدایت شده از وضعیت‌شناسی تربیت دینی در ایران
حضرت آقا: 💠 مردمی که اهل کتاب خواندن باشند، از لحاظ معلومات و ذکاوت و هوشياری، تفاوت می کنند با مردمی که با کتاب و مطبوعات اُنس نداشته باشند. (مقام معظم رهبری، 1371/2/17) 📚 🔸
هدایت شده از وضعیت‌شناسی تربیت دینی در ایران
اگر تمایل دارین به آشنایی با نگاه ایشان به کتاب و اثر تربیتی آن 👇
man-va-ketab_compressed.pdf
3.5M
📗کتاب من و کتاب ✨ نویسنده: سید علی خامنه ای ناشر: انتشارات سوره مهر
هدایت شده از وضعیت‌شناسی تربیت دینی در ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کتاب من و کتاب نویسنده: سید علی خامنه ای ناشر: انتشارات سوره مهر
هدایت شده از وضعیت‌شناسی تربیت دینی در ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره جالب رهبر انقلاب از مترجم رمان خانواده تیبو
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
محدث نوری در خاتمه مستدرک‌الوسائل به نقل از ملاصالح مازندرانی می‌نویسد: «من حجّت بر همه طلاب هستم. زیرا به لحاظ فقر، کسی از من فقیرتر نبود و اوقاتی بر من گذشت که جز نور مستراح نوری [برای مطالعه] نداشتم. اما به لحاظ حافظه و ذهن، کسی وضعش بدتر از من نبود! به صورتی که گاهی راه خانه ام را گم می کردم و نام فرزندانم را فراموش می کردم. سی سال از عمرم گذشته بود که به آموختن الفبا پرداختم! آن قدر کوشش کردم تا خدا آن چه را دارم به من تفضّل فرمود.» ! 📗خاتمه مستدرک‌الوسائل، ج۲، ص۱۹۷. 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از نیازهای تربیتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتیم بچه‌ها را ببرید اردو، می‌گفتند حاج آقا! بیایید سخنرانی، گفتم بابا! دیگر سخنرانی در اردو هم سخنرانی؟ اردو ابزار خاصّ خودش را دارد، در زندگی به بچه‌ها یاد بدهید مفاهیم را، گفتند یعنی چی در اردو؟ داریم می‌بریم اردو بیا برای‌شان سخنرانی کن کلاس بگذار، حالا ما هم شاید از به خاطر وقت‌تنگی این را بهشان گفتیم ولی واقعش این است که من به اردو خیلی معتقد هستم. از خانواده‌های محترم، از مادرهای محترم و گرامی و بامعرفت تقاضا می‌کنم بچه‌هایشان را اردو ببرند، کلّ زندگی یک اردو است، در مسافرت‌هایی که می‌روید، بعد در اردو برنامه‌ریزی بکنید بگذارید من نمونه‌اش را به شما بگویم که در اردو انسان با زبان بی‌زبانی چه‌جوری بساط انتقال مفاهیم دینی را پهن می‌کند، بله جای‌تان خالی گفتیم آقا! بیایید در اردو بدون کلاس آموزش بدهید بابا! کشتید این بچه‌ها را از بس سخنرانی و کلاس بردید، خفه شدند. گفتند چه‌جوری ما این کار را بکنیم؟ گفتم این کار را بکنید ببیند.....
✨👌نشست علمی «نظریه ها و مدلهای رشد معنوی برگزار شد! 🔸پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): نهمین نشست از سلسله نشست‌های معنویت‌پژوهی با عنوان «نظریه ها و مدلهای رشد معنوی با حضور ✨«حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمود نوذری» از سوی مرکز اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مرکز همایشهای غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.به گزارش خبرنگار ایسکا، مطالب ایشان در سه محور کلی طرح شد: 🔺محور اول: موضوع و قلمرو رشد معنوی موضوع رشد معنوی و دینی، فرایند دیندار شدن انسانهاست. در این فرایند، از این منظر که ابتدائاً چگونه شکل می­گیرد؟، براساس چه مکانیسمی رشد می­کند؟، نقاط و مراحل میانی این رشد کجاست و چه خصوصیاتی دارد؟ و در نهایت نقطه پایانی این رشد کجاست؟ مورد مطالعه جدی قرار می­گیرد. همچنین در زمینه قلمرو رشد معنوی، می­توان گفت که تحول دینی در انسانها در سه ساحت می­تواند صورت گیرد و مورد مطالعه قرار گیرد. اول: تحولاتی دینی که در ساحت شناختها صورت می­گیرد. در این گستره این نکته مورد مطالعه قرار می­گیرد که فرایند رشد فهم و درک دینی چگونه اتفاق می­افتد؟ دوم: تحولاتی که در احساسات انسان صورت می گیرد و نهایتاً تحولاتی که در بعد کنشها و رفتارهای دینی در انسان صورت می­گیرد. با این مقدمه می توان نظریات رشد دینی را این گونه تعریف کرد: « مطالعه فرایند دیندار شدن انسان از منظر روانشناختی و به روش تجربی، که در طول عمر و در سه ساحت شناخت، احساسات و کنشها صورت می گیرد» 🔺محور دوم: پیشینه نظریات رشد معنوی-دینی اولین نظریه ای که به شکل منسجم در زمینه رشد دینی مطرح شد مربوط به سال 1964 است. از آن پس تا کنون حدود 40 نظریه در زمینه رشد دینی مطرح شده است. به طور کلی برای تقسیم بندی و طبقه بندی نظریات مطروحه در رشد دینی دو رویکرد می­توان داشت: اول: طبقه­بندی براساس رویکردها، در این دسته­بندی براساس نظریات و رویکردهای کلان روانشناسی­رشد می­توان دیدگاه های رشد دینی را دسته بندی کرد. به عنوان مثال: نظریات روان تحلیل گری در رشد دینی، نظریات شناختی، نظریات جامعه پذیری و غیره دوم: طبقه بندی بر اساس رشد مفاهمی دینی در کودکان. در این گونه، تمرکز اصلی بر مفاهیمی است که به عنوان مفاهیم دینی در کودکان رشد می­کند. در این نظریات رشد یک تک مفهوم دینی از آغاز شکل­گیری تا اوج بلوغ و پختگی آن مفهوم در کودکان و بزرگسالان رصد می­شود. مفاهیمی که روانشناسان رشد دینی عمدتاً برآن­ها تمرکز کرده­اند عبارتند از: رشد ایمان، سیر تحول دعا در کودکان، داوری دینی، انگیزه دینی و مفهوم مرگ در کودکان 🔺محور سوم: نظریات عمده در رشد دینی و رویکردهای انتقادی نکته اساسی در نظریات رشد معنوی-دینی این است که در حدود نیم قرن گذشته رویکرد شناختی به رشد دینی در عمده نظریه پردازی­ها حاکم بوده است. رویکرد شناختی در رشد دینی دارای ویژگیهای زیر است: ۱. تمرکز ویژه بر بعد شناخت و ساختارهای شناختی دارد. ۲. این رویکرد رشد شناختی را مرحله ای می­داند. ۳. بر تعامل دوسویه ذهن و محیط به شکل فعال تأکید می­کند. ۴. انگیزه تحول شناختی را عدم تعادل شناختی کودک می­داند. ۵. تغییرات در شناخت بر حسب ساخت تفسیر می شود ( اجمالاً به این معنا که تحول شناختی منجر به تحولات کیفی در شناخت کودک می­شود) ۶. این تحول در سه مرحله صورت می­گیرد. اما مهم ترین نظریه پردازان شناختی در رشد دینی عبارتند از: پیاژه، گلدمن، الکایند، اوسر، فاولر و ..... درمیان این نظریه پردزان مشهورترین و برجسته ترین نظریه پرداز «فاولر» است که تحت تأثیر نظریه رشد اخلاقی کلبرگ مدلی هفت مرحله ای برای رشد ایمان دینی پیشنهاد می کند. ❌از سال 1995 به بعد دیدگاه­هایی شکل گرفت که معتقد بودند تحلیل شناختی موجود در تبیین رشد دینی در همه ابعاد گوناگونش ناکارامد و ناکافی است. این نظریه پردازان عبارتند از: 1. نظریه کویلسکی 2. نظریه جنبش معنوی کودک 3. نظریه نظامهای رشد محور 4. نظریات شناختاری-فرهنگی منبع: تاریخ خبر: 1395/9/7 يكشنبه http://www.bou.ac.ir/Portal/home/?news/39806/151257/455910/%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%C2%AB%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%84%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF و https://mobahesat.ir/7768
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از آلاء
❣ناگاه آمدی و صدایی شنیده شد در صور عشق، سوره‌ی انسان دمیده شد 🥰 میلاد پیامبر مهربانی بر شما مبارک @AlaGraph
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
❣ناگاه آمدی و صدایی شنیده شد در صور عشق، سوره‌ی انسان دمیده شد 🥰 میلاد پیامبر مهربا
✨امام صادق عليه السلام: اِنَّ اللّه َ تَبارَكَ وَ تَعالى خَصَّ رَسولَ اللّه ِ صلي الله عليه و آله بِمَكارِمِ الاَْخْلاقِ، فَامْتَحِنوا اَنـْفُسَكُمْ، فَاِنْ كانَتْ فيكُمْ فَاحْمَدُوا اللّه َ عَزَّوَجَلَ وَ ارْغَبوا اِلَيْهِ فِى الزّيادَةِمِنْها. فَذَكَرَها عَشَرَةً: اليَقينُ وَ القَناعَةُ وَ الصَّبْرُ وَ الشُّكْرُ وَ الْحِلْمُ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ وَ السَّخاءُ وَ الْغَيْرَةُ وَ الشَّجاعَةُ وَ الْمُروءَةُ؛ 🔺خداى تبارك و تعالى، رسول خدا صلي الله عليه و آله را به مكارم اخلاق، مخصوص گردانيد. پس شمانيز خود را بيازماييد، اگر اين صفات در شما بود خداى عزّوجل را سپاس گوييد و از خدااين مكارم را بيشتر بخواهيد. سپس آن ده صفت را برشمردند: يقين، قناعت، صبر،شكر، بردبارى، خوش اخلاقى، بخشندگى، غيرت، شجاعت و جوانمردى. 📗[امالى صدوق، ص ۲۹۰] 🌷🇮🇷🌷
🎁 یک خبر خوب 🔺 بعد از تلاش های فراوان و خون دل خوردن های بسيار مسئولین ستاد، به لطف الهی دستاوردی مهمی در تحولات تعلیم و تربیت حاصل شد: 🔻آیت‌ الله رئیسی ابلاغ کرد: 🔺ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» که بر اساس مصوبه جلسه مورخ 12/02/1402 شورای معین شورای عالی و در جلسه 883 مورخ 30/03/1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است را ابلاغ کرد. 🔹به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس این مصوبه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه ­بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تشکیل خواهد شد.                                                                                                                                https://sccr.ir/News/23226/1 https://ble.ir/sccrnewschannel 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مبلغین خواهر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 مرکز فرهنگی - تبلیغی آینده سازان برگزار می کند: ✅دوره آموزش تخصصی تربیت مبلغ دانش آموزی نورالهدی13 و نورالضحی 3 👈دوره مقدماتی: مدیریت کلاسداری اصول و مهارت های کلاسداری کارگاه مهارت های کلاسداری کارگاه تولید محتوای دانش آموزی آشنایی با خصوصیات دانش آموز آشنایی با منابع (کتابخانه ای – مجازی) 👈دوره تکمیلی: مواجهه با مسائل دانش آموز آشنایی با سواد رسانه آشنایی با شبهات اعتقادی دانش آموزی آشنایی با سوالات سیاسی – اجتماعی دانش آموزی آشنایی با سوالات جنسی دانش آموزی درآمدی بر الگوی تعالی دختران 🌟مزایای دوره: بهره مندی از اساتید مجرب آموزش تکنیک های تبلیغ هوشمند ارائه گواهینامه ⏰زمان کلاس ها: شنبه و دوشنبه ساعت 14 الی 18 شرایط شرکت در دوره مقدماتی: ✅ ثبت نام در سایت ✅ قبولی در مصاحبه مهارتی ✅ حداکثر سن 35 سال ✅ آشنایی با پاورپوینت 🙏هزینه دوره آموزشی 300 هزار تومان می باشد که پس از قبولی در مصاحبه دریافت می شود 👩‍💻لینک ثبت نام: http://afaagh.com/kh-new/ 🌺🍀🌺🍀🌺🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀
هدایت شده از جینگیلی ها👶🏻❤
16 سال پیش محل کارم،کوچه ممتاز بود. هر روز در مسیر، رو میدیدم و محو کمالات و رفتار زیبا و فروتنانه ایشان میشدم.با همه رهگذران و کسبه سلام علیک و حتی دیده بوسی می‌کردند و واقعا نمونه یک انسان وارسته بودند. اتفاقا اون موقع باردار بودم و دکتر گفته بود بچه ام ناقص به دنیا میاد و باید حتما سقط کنم.😲 حتی هربار میرفتم چکاپ،به جای قد و وزن به من نوبت سقط میدادند😔 و دکترم هم اصرار که حتما باید سقط کنی. یه روز که خیلی حال روحیم خراب بود، در حال رفتن به سرکار، به شدت تو فکر بودم و سر پیچ کوچه ممتاز محکم خوردم به آیت الله😓 تعادل ایشون بهم خورد و عصاشون افتاد. خیلی هول شده بودم😨 فوری عصا رو دادم به ایشون و فقط گفتم ببخشید تو رو خدا؛ خیلی برام دعا کنید. ایشون فرمودند دخترم سوره محمد ص رو زیاد بخون. بعد که رفتم منزل، دیدم در خواص سوره محمد ص نوشته مادران بارداری که خوف سلامت جنین رو دارند، برای حفظ سلامت جنین و آرامش خودشون سوره محمد ص رو زیاد بخونند🙂 و من همون موقع آرامش پیدا کردم و خدا رو شکر کردم و جنینم رو سپردم به خدا😌 الحمدلله پسرم با سلامت کامل به دنیا اومد و بسیار هم باهوش بود و واقعا یکی از زیباترین نعمتهای خدا برای من بود و الان سال چهارمی هست که لباس سربازی امام زمان عج رو به تن داره😍 و من واقعا ایمان آوردم که در هر یک از اتفاقات زندگی حکمتی هست و خدا رو شکر میکنم که یکی از بندگان خاص خدا رو سر راهم قرار داد و دعا و نظر عنایت ایشون شامل حالم شد.🥰 از اون زمان همیشه به مادران باردار توصیه میکنم سوره محمد ص رو زیاد بخونند. ان شاءالله همه مادران عزیز،به برکت مولودهای بلندمرتبه امروز، فرزندانی سالم،صالح و سرباز آقا امام زمان عج به دنیا بیارند.☺️ شادی روح بلند علامه حسن زاده آملی هم فاتحه ای قرائت بفرمایید. 👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇 https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
🌷💐🌷 یار اومده دلدار اومده گل بریزید احمد مختار اومده معلم حیدر کرار اومده پیغمبر ها شب ولادت صف می بندند واسه ارادت یه نفر از بالا خبر اورده آمنه امشب گل پسر اورده برای دنیا تاج سر اورده یه نفر از بالا خبر اورده آمنه امشب گل پسر اورده برای دنیا تاج سر اورده سر خدا ختم الانبیا شمس الضحی،بدر الدجا،نور الهدی دل بدم آخه به کی بهتر از شما شاگردت فاتح حنینه فرماندار دلت حسینه همه مدیون زحمت تو هستیم به زیر سایه ات عمریه نشستیم به تو و اولادت دلا رو بستیم یه نفر از بالا خبر اورده آمنه امشب گل پسر اورده برای دنیا تاج سر اورده باز مدینه امشب میبینه امام باقر برا کی گل میچینه صدای نوزاد چقدر دلنشینه دنیا دنیا گل شقایق نذر راه امام صادق دل من از روزی که حیدری شد شیعه ی پاک خط جعفری شد سمتم تو این خونه نوکری شد دل من از روزی که حیدری شد شیعه ی پاک خط جعفری شد سمتم تو این خونه نوکری شد 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از پژوهشگاه فقه نظام
🔰پژوهشگاه فقه نظام برگزار می‌کند: سلسله‌نشست‌های «چالش‌های نظری و عملی تربیت اسلامی در دنیای معاصر» 👤حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر رضا ملایی؛ پژوهشگر فلسفه در حوزه علمیه قم: «مسائل کلان آموزش عمومی کشور و نسبت آن با آموزش دینی» 🗓 پنجشنبه‌ها 6، 13 و 20 مهر ماه؛ ساعت 10 تا 12 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید نقی موسوی؛ عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه فرهنگیان قم: «آزادی و اجبار، تلقین، تجاری سازی دانش» 🗓 چهارشنبه‌ها 26 مهر و 3 و 10 آبان؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی فیض: «آسیب‌ها و محدودیت‌های آموزش دین و تربیت اعتقادی در نظام مدرسه‌ای» 🗓 چهارشنبه‌ها 1 و 24 آبان؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد محسن انبیایی: «پژوهش‌های عصب‌شناختی (نورولوژی) و چالش‌های اخلاقی» 🗓چهارشنبه 1 آذر؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد درودی؛ دبیر گروه تربیت‌پژوهی مؤسسه معارف اهل بیت علیهم‌السلام: «چالش‌های پیش روی دانش تربیت اسلامی» 🗓 چهارشنبه‌ها 22 و 29 آذر؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین مجتبی وافی؛ مدیر مرکز مصباح‌الهدی و مدرسه عالی علمیه ملا‌صادق: «روایت تجربه‌ی زیسته از چالش‌های تربیت اسلامی در دنیای معاصر و راهکارهای آن» 🗓 چهارشنبه‌ها 6 و 13 دی ماه؛ بعد از نماز مغرب و عشا 📍قم، صفائیه، کوچه ممتاز (24)، پلاک 91، پژوهشگاه فقه نظام ◻️پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir