فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ ما خیلی با هم (با نظام رسمی آموزش) مشکل داریم!
♦️ نقد نظام آموزشی کشور و همچنین انتقاد از مدارس مسجدمحور به دلیل شرکت دانش آموزان این مدارس در امتحانات رسمی و گرفتن مدرک!
♦️ دکتر قاضیزاده هاشمی معاون رئیس جمهور در گفتگو با مسئولین ستاد مدارس مسجدمحور کشور:
🔺 شما هم به نحوی ساختار موجود را پذیرفتهاید چون بچههایتان هر سال میروند امتحان میدهند!
🔺 ما اساسا با این محتوا مشکل داریم. ما میگوییم دوره دوم دبیرستان به طور کلی باید حذف بشود و دوره اول هم مهارتی بشود.
🔺 کلاس اول تا ششم هم در حد سواد عمومی باشد. فرد باید بعد از پایان متوسطه اول وارد دانشگاه بشود.
🔺 ما میخواهیم کاری کنیم که شخص زمان بلوغش مدرک گرفته باشد تا بتواند شاغل بشود و ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد.
🔰تمدید مهلت شرکت در دومین رویداد ملی ستاپ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، سید حسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ گفت:
🔹️با توجه به استقبال و درخواست مخاطبان و به منظور فراهم آوردن فرصت مجدد برای آندسته از افرادی که علاقهمند به ثبتنام و شرکت در این رویداد میباشند،
اما تاکنون موفق به تکمیل و آمادهسازی طرحها و آثار خود نشدهاند، مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا ۲۰ ابانماه تمدید شد.
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
🔎نظام آموزش و پرورش و سه حلقه فراموش شده
▫️اخیرا شنیدیم که وزیر آموزش و پرورش از باز بودن مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داده و گفته در راستای کشف استعدادهای ورزشی و توام با مشارکت خانواده ها این طرح را ابلاغ کرده است.
▫️وقتی پیشرفت ژاپن در ورزش را با تکیه بر برنامه بلندمدت و تولید انیمیشن جذاب فوتبالیستها و بعد والیبالیستها میبینیم که برنز و سوم لیگ جهانی والیبال می شود و در جام جهانی فوتبال خوش میدرخشد و بعد جام جهانی، آلمان مدعی، ترکیه چغر و چند کشور مطرح آفریقایی و آمریکای جنوبی دیگر را چهارتایی و شش تایی شکست میدهد، طبیعتا چنین طرح و رویکردی در کشف استعداد از پایه شاید طبیعی و معقول بنظر میرسد.
▫️اما مدارس ما با چه چالش های دیگری در متن و جهتگیری تحصیلی مواجه است که لازم باشد تعطیلات را در جهت حل و رفع آنها اختصاص دهیم؟
1⃣ هویت و تربیت: دیدن نوجوان ها پای گیم و شبکه های اجتماعی مسموم برای ساعتهای متمادی و گذران اوقات اصلی و فرعی و فراغت زندگی بصورت باری به هرجهت و پرسه زن و تماشای آسیب هایی که هرساله با عناوین مختلفی همچون ۱. اسکیت سواران خیابان چمران شیراز، ۲.لایو جنجالی و تکان دهنده نوجوان ۱۴ ساله با یک اینفلوئنسر و ۳. ماجرای چاقوکشی هلیا و رقص ساسی مانکن و...... نشان از یک ضعف و خلا جدی در انتقال آموزه های هویت بخش در مقابل آگاهی کاذب، شخصیت برساخته و تکنولوژیزده و سرگردان در ساختار تربیتی دارد.
▫️اینکه تربیت و اخلاق و صورت بندی هویت مستقر، همردیف تعلیم و نه بعنوان خط فرعی و سیاست درجه دو در پروژه آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد.
2⃣ توانایی و مهارت: علم بدون کارکرد و علم بدون مساله و علم بدون اتصال به صنعت و بطور کلی علم بدون توانایی نوآوری و ارائه راه حل در جهان امروز نمی تواند افقگشا باشد. هابرماس از سائق های شناختی در ساحت عقلانیت اینچنین گفته که دانش با رویکرد پوزیتویسم برای کنترل و پیش بینی بود، هرمنوتیک هم رویکردی برای فهم و شناسایی جهان ذهن بود و رویکرد انتقادی نیز در جهت رهایی بشر، طراحی شده بود. هم او عقلانیت ارتباطی را به داعی تعامل و تضارب و تفاهم جهان امروز طرح نمود.
▫️سوای ضرورت توجه به رویکرد و مبانی دانشی بایستی نوجوان امروز با مسائل کاربردی زندگی از تعامل درست در محیط و سبک زندگی و مصرف سالم تا آچارکشی ماشین آلات و تعمیر لوازم خانگی و کار با چوب و هنرهای هفت گانه هم توانایی متوسطی بدست آورد و با بازار کار و معیشت بیگانه نبوده و عقل معاش هم به تعبیر علما با تکیه بر دانش در طول ۱۲ سال تحصیل بدست آورد.
3⃣ بینش و استراتژی: اما پاشنه آشیل بزرگی که نظام تعلیم و تربیت را تهدید میکند، فقدان آموزه های استراتژیک است. کلان روایت های نظام و خط و مشی های اصلی و فرصت ها و منزلت و دستاوردهایش در سطح داخلی و خارجی و همچنین دوست و دشمن بینالمللی و همچنین تهدیدها و گسل هایی آسیب زا و جنگ شناختی در طول سال های بعد انقلاب، چرا متن درسی ندارد یا فقط دچار تعارفاتی در لابلای برخی دروس عملا جنبی و بطور موجز و بزن دررویی مطرح شده است.
▫️ظاهرا که تاریخ را هم جنبی و بدون جریان شناسی و آموزه های سیاسی تدریس می کنیم و در فهم و انتقال دوست و دشمن خارجی بطور کلاسیک در مدارس هم دچار کلیشه یا لکنت زبان شده ایم و به راهپیمایی رفتن و شعار دادن سر صف ها و خواندن سرود ملی و اهتزاز پرچم در برخی مدارس غیرانتفاعی مذهبیطور اکتفا کرده ایم.
▫️تربیت چمران هایی که برای دفاع از دین و حقیقت و وطن و حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبار، زندگی در ایران و آمریکا و لبنان برایش فرقی نمیکند، خیالی بیش نیست. انسانی که هم نخبه بود و هم چریک و حتی علم را هم با فهم تمدنی و جهت رقابت با دنیای غرب در بالاترین سطح فراگرفت.
✍علیرضامحمدلو
https://www.asretabyin.ir/1402/08/04/1-59/
🆔 @asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😢 وقتی از بمباران بزرگترین زندان جهان میگویند این تصویر را خوب مجسم کنید...!
😔 تخیّلْ... لو کنتَ تعیش في غزة...!
#طوفان_الأقصی
#الّلهُـمَّ_عَجِّـلْ_لِوَلِیِّکَــ_الْفَـرَجْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 این فیلم رو ببینید
ISRAELIS SPIT AND VERBALLY ABUSE A CHRISTIAN WOMAN FOR TALKING ABOUT JESUS IN ISRAEL
کودکان اسرائیلی در حال آزار و اذیت یک زن لیدر تور مسیحی به خاطر صحبت کردنش درباره عیسی مسیح!!
هدایت شده از کشکول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انصافا دم این گزارشگر فوتبال گرم!👌
💥 نبوغ و تعهد گزارشگر معروف و کاربلد عمانی «خلیل البلوشی» در انعکاس رنجهای کودکان غزه، هنگام پخش صحنه شادی کودکان اوکراینی در دیدار دو تیم بارسلونا و شاختار دونتسک⚡️⚽️⚡️
❣ @kashkool
🌹خبر شهادت حسین فهمیده
♦️صدای جمهوری اسلامی ایران با قطع برنامه های خود اعلام می کند که نو جوانی سیزده ساله با فداکاری زیر تانک عراقی رفته آن را منفجر کرده و خود نیز به شهادت رسیده است . امام قدس سره در پیامی که به مناسبت دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر می کنند، جملات معروف خود را پیرامون او می فرمایند:
♦️رهبر ماآن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت وآن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.
♦️به این ترتیب و با این کلمات ، حسین و فداکاری و شجاعت او جاودانه شد. بقایای پیکر شهید حسین فهمیده دربهشت زهرا، قطعه 24، ردیف 44، شماره 11، به خاک سپرده می شود.
🌹سالروز شهادت حسین فهمیده
🕊شادی روحش صلوات
امام خامنه ای: "باید تربیت دینی فرزندان به عنوان نمونههایی از فرهنگ غنی اسلامی در میان مردم گسترش یابد.» (۱۳۸۷/۰۷/۲۲)
💎 دوره رایگان تربیت دینی 💎
🔰 ویژه والدین، طلاب، معلمان، فعالان فرهنگی و عموم علاقه مندان حوزه تعلیم و تربیت
🔹 مدرس: استاد علیرضا پناهیان
⏰ شروع دوره: از سه شنبه 9 آبان
🔻همراه با اعطای مدرک (بعد از ارسال خلاصه مطالب)
❣️شرایط شرکت در دوره رایگان:
➖بنر دوره را برای ده نفر از دوستانتون ارسال کنید
➖و ده تا صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) و پیروزی جبهه مقاومت بفرستید
⭕️ نیازی به ثبت نام نیست ⭕️
📌دوره در کانال سخن سدید برگزار می شود
#دوره_رایگان
#تربیت_دینی
#تربیت_کودک
@sokhanesadid
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢فابک، واقعگرایی و حقمحوری
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در آموزش فلسفه اسلامی برای کودکان (فابک)، چه در نگاه فرایندی و چه در تفسیر فرآوردهای، (برای توضیح بیشتر ر.ک: https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2343 ) لازم است به بنیانهای فلسفه اسلامی مثل واقعگرایی، مطلقگرایی و حقگرایی پایبند بود.
یعنی
۱. به هدف تقویت قوه تفکر و استدلال کودکان، مجاز نیستیم که در همه چیز تشکیک کنیم! و فضایی از شکاکیت در ذهن کودکان ایجاد کنیم.
۲. و یا به بهانه تقویت تفکر نقاد و روحیهی گفتگومحوری و رعایت احترام دیگران، مجاز نیستیم که نسبیگرایی در فهم واقع را به طور غیرمستقیم در ذهن و ضمیر کودکان نهادینه کنیم. بلکه گفتگوها و نقادیها باید بر مدار واقعیت و حقیقت باشد. روش آموزش و روش استدلالورزی و تعقل باید به گونهای باشد که کودک متوجه شود آنچه را که باید مراعات کند و همه چیز را بر مدار آن تعریف کند، «حقیقت» و «واقعیت» است و نه منزلت و شأنیت دیگر افراد.
#فلسفه
#فابک
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از نوجهان
امروز، هشتم آبان، سالگرد شهادت بزرگمردیست که به خاطر نوجوانی اش هیچکس باورش نداشت، ولی حماسهای آفرید که نامش را برای همیشه بر بلندای افتخار جاودانه ساخت.
شاید حتی خود شهید فهمیده هم باور نداشت که روزی رهبر کبیر انقلاب از او یاد کند، چه برسد به اینکه او را رهبر خود بنامد، و واقعاً چه افتخاری بالاتر از این...
شهید حسین فهمیده و دیگر شهدای همرزمش دریچهای گشودند به جهانی نو، ساخته از اعتقاد و اراده.
نوجهانی حاصل از شکوفایی استعدادها، خودباوری و همت پاکترینِ انسانها.
برای ورود به این نوجهان، لازم است شما نوجوان عزیز هم به این باور برسید که با وجود سن کم میتوان نقشی بزرگ در به ثمر نشاندن اهداف عالی اسلام و انقلاب و میهن داشت، فقط کافیست تواناییهایتان را باور کنید!
به کار بزرگ فکر نکن، انجامش بده! ✌🏻
#روز_نوجوان
عضو کانال نوجهان بشید👇
https://eitaa.com/joinchat/1605435392C4f76026b05
اگه...
در همه کابینتا رو با روبان بستی
گوشه میز و ستون و...فوم چسبوندی
در خونه و اتاقات همیشه قفله
همیشه یه جای فرش و آشپزخونه ات خیسسسسسه
هر دفعه راه میری یه اسباب بازی میره زیر پات
در عرض دو روز کل خونهات پر از اشغال و خرده بیسکوییت میشه
رو دیوارات هنرنمایی کردن
تو دستشویی پر از برچسبه
تلویزیون رو دیواره
پریز های برق رو چسبزدی
تو ظرف ملامین غذا میخورید
هر دفعه صداشون نمییاد میترسی
همه اسباب بازی ها دو روز تاریخ انقضا دارن
کنترل،شارژر،کلید،باتری و...تو خونه تون گم میشه
و خلاصه همه راه های شیطنت رو بستی،قفل کردی کلیدشم قورت داری
تبریک میگم
تو مامانِ یه بچهیِ سالِمی
🙃🙃🙃🙃😉
#دلنوشت
هدایت شده از صابرین نیــوز
🔺کامنت مردم جهان در زیر پستهای سرود سلام فرمانده
"این مهدی موعود کیست؟"
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁📚بسته کتاب ویژه روز دانش آموز - دبستان و مهد کودک
🔹 ده کتاب ویژه سنین 7 الی 10 سال
1️⃣ بچه های تابستان
2️⃣ خدا دوستت دارد
3️⃣ لالایی های بابایی
4️⃣ اسم تو یعنی بهار
5️⃣قشنگی های دنیا
6️⃣ من و اژدها کوچولو
7️⃣ کفش ها مال چه کسی است؟
8️⃣ پسری روی کاغذ
9️⃣ هواپیمایی که فرشته ها همراهش بودند
🔟 سلامتی چه نعمتی!
✅ معلمین و مدیران دبستان ها و مربیانِ پرورشی میتوانند این 10 جلد کتاب را به مبلغ استثنائی 100.000 تومان تهیه کنند.
🔰 لینک تهیه بسته ویژه دانش آموزانِ دبستان و مهدکودک 👈 لینک خرید
🎯سفارش از طریق ادمین 👇
👤@admin_Oniketab
🏛موقوفه کتاب،برای ترویج کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁📚 بسته کتاب ویژه روز دانش آموز - نوجوان
🔹 10 کتاب ویژه سنین 10 الی 14 سال
1️⃣ خرما فروش عاشق
2️⃣ در کوی نیک نامی
3️⃣ اسب سفید
4️⃣ خیابان های شلوغ
5️⃣ آرمان عزیز
6️⃣ گل فروش مسلمان
7️⃣ کت ولیعهدی
8️⃣ بوی سکه های نو
9️⃣ ما نجات می یابیم
🔟 دختری با روبان سفید
✅ معلمین و مدیران دبستان ها و مربیانِ پرورشی میتوانند این 10 جلد کتاب را به مبلغ استثنائی 100.000 تومان تهیه کنند.
🔰 لینک تهیه بسته ویژه دانش آموزانِ نوجوان 👈 لینک خرید
🎯سفارش از طریق ادمین 👇
👤@admin_Oniketab
🏛موقوفه کتاب،برای ترویج کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مراقب تربیت فرزندانمون باشیم.
👈نیاز با توقع فرق دارد.
نیاز را برطرف کنیم
ولی توقع را، مدیریت!
🆔 @khanevadeh_313
📔یک مسئله در سبک زندگی و عادات و روشهای خوب زندگی، مثلاً حالا *کتابخوانی* [است]... منتها این خیلی مهم است که ما مردم را، جوانها را *وادار کنیم به کتابخوانی.* کتاب خواندن خیلی مهم است؛ *کتاب خوب را هم معرّفی* کنید.
📚در جامعهی ما بیاعتنائی به کتاب وجود دارد. گاهی آدم میبیند در تلویزیون از این و آن سؤال میکنند: آقا شما چند ساعت در شبانهروز مطالعه میکنید، یا چقدر وقت کتابخوانی دارید؟ یکی میگوید پنج دقیقه، یکی میگوید نیم ساعت! انسان تعجب میکند. ما باید جوانان را *به کتابخوانی عادت* دهیم، کودکان را به کتابخوانی عادت دهیم؛ که این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود. کتابخوانی در سنین بنده - که البته بنده چندین برابر جوانها کتاب میخوانم - غالباً تأثیرش بمراتب کمتر است از کتابخوانی در سنین جوانها و شما عزیزانی که اینجا حضور دارید. آنچه که همیشه برای انسان میماند، کتابخوانی در سنین پائین است. جوانان شما، کودکان شما *هرچه میتوانند، کتاب بخوانند؛ در فنون مختلف، در راههای مختلف، مطلبی یاد بگیرند.*
🔻🔻🔻
#کتابخوانی #معرفی_کتاب #گاه_نوشت
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📔یک مسئله در سبک زندگی و عادات و روشهای خوب زندگی، مثلاً حالا *کتابخوانی* [است]... منتها این خیلی
📚 *آسمان به زمین الصاق شد*
📌 در دوران دانشآموزی، استادی توصیه کرد *مجموعه پنج جلدی روایت تفکر، فرهنگ و تمدن* را یکبار در ایام دانشآموزی و بار دیگر در دوران دانشجویی بخوانید. مجموعه پنج جلدی فوقالعادهای است. نگاهی است کلی به تاریخ جهان و ایران تا کنون.
📍 نخستین مجموعه این کتب، *آسمان به زمین الصاق شد* نام دارد که تاریخ شرق و غرب را از ابتدا تا قرون وسطی بررسی میکند... قسمتهایی از کتاب خستهکننده است که باید یک دور خواند و عبور کرد. ولی در پایان، به وضوح تفاوت کلی و اصول رایج بین مشرق زمین و مغرب زمین روشن میگردد.
♨️ کتاب مقدمه بسیار مهم و قابل توجهی دارد که حکایتگر *ضعف ما در روایت تاریخ جهان* حتی در کتب درسی تاریخ ما است. (به طور مثال رواج نظریه ترقی تاریخی و یا داروینیسم اجتماعی در کتب تاریخ متوسطه دوم و غفلت از نگاه دینی به تاریخ!)
🔻🔻🔻
#معرفی_کتاب
#تاریخ
✒️ @derang_td
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📚 *گفتگوی معلم و فیلسوف*
📌 *معلم نباید گمان کند که، بدون نیاز به هر نظر و نظریهای، میتواند به طور مستقیم با عمل تعلیم و تربیت در پیوند قرار گیرد.* ... این جملات بخشی از مقدمه کتاب گفتگوی معلم و فیلسوف نوشته *دکتر خسرو باقری* است. اثری شسته رفته که میخواهد بگوید چرا گفتگوی و مباحثه یک معلم و فیلسوف تعلیم و تربیت با یکدیگر، اهمیت دارد و برای هر دو طرف ضروری است...
📍 مطالب کتاب به صورت *گفتگو* و به اصطلاح دیالوگهایی بین معلم و فیلسوف و یادآور کتب افلاطون است و آنطور که دکتر باقری در مقدمه مینویسد، جهت ساده کردن مطالب و کنار گذاشتن عبارات خیلی پیچیده فلسفی (که شاید عموم معلمان در فهم آن موفق نشوند) از قالب گفتگو استفاده شده است.
♨️کتاب داری شش بخش است. در بخش نخست از ضرورت توجه معلم به فلسفه، در بخش دوم از چیستی فلسفه و تفاوت آن با علوم تجربی، در بخش سوم از رابطه نظر و عمل، در بخش چهارم از تبیین چیستی تعلیم و تربیت، در بخش پنجم از فیلسوفان تحلیلی تعلیم و تربیت و در بخش ششم در بومی یا جهانی بودن تعلیم و تربیت سخن گفته شده است.
❗️کتاب دارای بحثهای جالب و کاربردی است. در حین گفتگوها معلم میفهمد در روش تدریس، نحوه ارزیابی، حتی در نحوه چگونگی آغاز کلاس درس *متکی به نظریات خاصی* است ولو از آن نظریهها بیاطلاع باشد... البته در بحثها به اهمیت گفتگوی فیلسوف با معلم و نیاز فیلسوف به شنیدن حرف های معلم و نتایج نظرورزیهایش هم اشاره شده است. (همچنین در بحثها روشن میشود نه فقط معلم بلکه والدین هم از جهاتی لازم است به این مباحث آشنا شوند.)
🖇 از میان مباحث کتاب، مباحث رابطه یادگیری و یاددهی، تحلیل زبانی تعریف تربیت، و نسبیت خوشخیم و بدخیم جالب و قابل تأمل است...
🔻🔻🔻
#معرفی_کتاب
#تربیتی
✒️ @derang_td
📚 *قاسمِ حاجقاسم*
📌 *زندگینامه داستانی شهید وحید زمانی نیا* ... نویسنده سعی کرده زندگینامه این شهید بزرگوار را به صورت داستانی بنویسد. و به بنظرم خروجی، چندان خوب از آب در نیامده! بنظرم نویسنده به جای "روایتگری"، به "داستان نویسی" رو آورده و قسمتهایی از زندگی شهید زمانینیا، تصنعی شده.
📍 البته طبیعی هست که در روایتگری هم میتوان از عناصر داستاننویسی استفاده کرد (نمونهاش همان ویولن زن روی پل) ولی در این کتاب گویی اصل بر زبان داستانی زندگی این شهید است. (ناگفته نماند شاید این سبک باب میل برخی سلیقهها باشد... )
❗️ خلاصه اگر مثل من دنبال پیدا کردن نکتههایی از سبک زندگی این شهید هستید، چندان کتاب جالبی نیست و جنبه داستانی، غلبه دارد. ولی...
🖇 ولی چند اتفاق و روایت در کتاب، جالب و مورد توجه است. هنوز ماجرای تصادف شهید در حین ماموریت (محافظت از حاج قاسم سلیمانی) با ماشین دولتی و اتفاقی که پس از آن افتاد در ذهنم باقی مانده...
🔻🔻🔻
#معرفی_کتاب
#شهدا
✒️ @derang_td
📚 *ویولن زن روی پل*
📌روایت این کتاب، روایت عجیبی است. روایت *سفر از ظلمت به سمت نور* . روایتگر که خود از داستاننویسان نامآشنا است، ماجرای اعتیاد شدید خود به مواد مخدر (مصرف روزانه هفت و نیم گرم تریاک و ۱۵۰ عدد قرص!!!) و سپس ترک اعتیاد و کمک به دیگر معتادان جهت ترک اعتیاد است!
📍حدود یک سال قبل با این کتاب آشنا شدم. اما به علت تبلیغات گسترده کتاب توسط رسانههای دولتی، حدس زدم کتابی است ضعیف که صرفاً یک دغدغه اجتماعی را میخواهد بیان کند! نگرفتم و نخواندم. ولی گهگاهی تعریفهایی از کتاب توسط افراد مختلف میشنیدم. گذشت... نمایشگاه کتاب امسال کارگاهی برگزار شد تحت عنوان اصول روایت نویسی. استاد جلسه خسرو باباخانی بود و ضمن توضیحاتی کاربردی، از همین کتابش شاهد مثالهایی آورد و خاطراتی واقعی را تعریف کرد که واقعا شنیدنی بود.گرفتم و خواندم. عجیب بود...
📝تا صفحه ۱۰۸ کتاب، روایت ظلمت است. ظلمت محض. کتاب با روایت عجیبی آغاز میشود. روایت اقدام به خودکشی روایتگر از شدت اعتیاد و ناامیدی. ولی زنده میماند.... نیمه دوم کتاب روایت رسیدن به نور است. نه تنها رسیدن، بلکه رساندن بقیه به نور.... کتاب دارای تناقض لطیفی است. در نیمه اول کتاب با خود میگویی 《خدا رو شکر که مثل "او" نبودم و خدا کند هیچوقت مثل "او" نشوم. 》در نیمه دوم کتاب با خود میگویی 《ای کاش روزی مثل "او" شوم و حداقل دست یک نفر را بگیرم و راه را به او نشان دهم...》
🖇 جهت آشنایی بیشتر:
http://www.javann.ir/004ZOk
🔻🔻🔻
#معرفی_کتاب
#روایت_نویسی
#اجتماعی
✒️ @derang_td