هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدرسه حکمرانی کندی - دکتر تولایی چهار کلیپ برگزیده برگرفته از «پنل #تربیت_حکمران» همایش ملی حکمرانی اسلامی 👇 https://b2n.ir/p37007 https://b2n.ir/b11092 https://b2n.ir/b11092 https://b2n.ir/r49561 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مدیریت آموزشی تربیتی
32.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹نماهنگ | نقش بینظیر تعلیم و تربیت عمومی در پیشرفت کشور
🚨اهمیت تعلیم و تربیت
🚨اهداف تعلیم و تربیت
#نماهنگ
#تربیت_دینی کودک و نوجوان
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کتابخانه مدیریت آموزشیتربیتی
kalk.ir tashkilate dokhtarane 3.pdf
5.72M
#تجربه_های_مدیریتی
#تشکیلات_دخترانه
💢راه رفته را دوباره نروید و خطاهایتان را کم کنید❇️
◀️ تجربیات مدیریت و رهبری در تشکیلات دخترانه را در این جزوه ببینید!
#سبک_های_مدیریتی
#انسجام_در_تشکل
#حل_تعارض_ها_و_اختلافات
°❁°═━═━°❁°
هدایت شده از مدیریت آموزشی تربیتی
رويكردهاي نوين در مديريت آموزشي زهرا بازرگان.pdf
854K
پاسخ به سوال انواع رویکردهای مدیریت آموزشی را میتوانید در این مقاله بجویید:
رويكردهاي نوين در مديريت آموزشي
بازرگان زهرا
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
چکیده:
در سال هاي اخير توجه به نقش مدير به عنوان رهبر آموزشي و مهمترين عامل تغيير و تحول و موفقيت برنامه هاي آموزشي و پرورشي مدرسه سبب گرديده كه كار برنامه ريزان آموزش مديران زير سوال قرار گيرد، و برنامه ريزان به تجديد نظر در برنامه هاي آموزشي و جست جوي رويكردهاي كارآمدتر براي آماده سازي مديران بپردازند. انتفاد از برنامه هاي سنتي آموزش مديران مدارس در زمينه هايي مانند ناكارآمدي ساختار برنامه ها، تدريس انتزاعي يا عدم سازگاري بين نظريه و عمل، فقدان شيوه مناسب، ناسازگاري برنامه با شيوه هاي يادگيري، و روحيه بزرگسالان موجب شده كه در چند دهه اخير تلاش هاي بسياري در دانشگاه هاي بزرگ دنيا براي تغيير برنامه هاي سنتي آموزش مديران و سازگار كردن آن با نيازهاي اين حرفه انجام گيرد. مقاله ضمن مرور پارادايم ها و ديدگاههاي غالب در آموزش مديران و تحليل انتقادهاي وارده به آموزش سنتي، به بررسي رويكردهاي عمده در اين زمين ميپردازد، و با معرفي نمونه هايي از رويكردهاي غالب مانند مربيگري، مانتورا، تشكيل گروه هاي مطالعه مسائل مديريت و غيره، رويكرد نوشتن مورد را، كه در حال حاضر به عنوان روشي موثر در دانشگاههاي ايالت كبك (كانادا) براي آموزش اوليه و آموزش ضمن خدمت مديران مورد استفاد قرار مي گيرد، مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهد.
هدایت شده از آشنایی با آثار حضرت آقا
📗✨باغبانی فرهنگ
مدیریت فرهنگ در اندیشه حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدظلهالعالی)
از جمله مسائل مهم در عرصه فرهنگ، نسبت بین دولت و فرهنگ و مدیریت پذیری فرهنگ، امکان، ضرورت و چگونگی آن و حدود مداخله ی دولت در فرهنگ است. در پاسخ به این سوالات، دو رویکرد رهاسازی فرهنگ و یکسان سازی فرهنگ مطرح شده است. این دو رویکرد از منظر اسلامی نمی تواند مورد تایید قرار گیرد. لذا در کتاب باغبانی فرهنگ، تلاش شده است تا از منظر حضرت آیت الله خامنه ای، نگاه معقول اسلامی طرح و تبیین گردد. این کتاب دارای ویژگی های زیر است:
باروش استنتاج فرارونده، از درون مبانی هستی شناسانه، انسان شناسانه، معرفت شناسانه و جامعه شناسانه، اصول حاکم بر مدیریت فرهنگ استخراج شده است و بر اساس مبانی و اصول، مدل مختار رهبر معظم انقلاب(باغبانی فرهنگ) در مدیریت فرهنگ تبیین شده است.
عمده آثاری که به مدیریت فرهنگ از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخته اند، نقل بیانات معظم له به همراه باب بندی است اما در این کتاب، تلاش شده است نظام اندیشه و به عبارتی نظریه رهبر معظم انقلاب فهم و ارائه شود.
باغبانی فرهنگ، مدلی است که هم به اتکای آن، فرهنگ مدیریت می شود و هم آزادی ها و تنوع حفظ می گردد.
از دیگر نوآوری های این کتاب، تعریف فرهنگ به شاکله اجتماعی است. بر طبق آیه شریفه، "قل کل یعمل علی شاکلته"، شاکله که مبنای عمل است به دو شاکله فردی و اجتماعی تقسیم شد.شاکله اجتماعی در بستر زمان و تحت تاثیر عوامل مختلف و از تبدیل حالت به عادت و در نتیجه شاکله ایجاد می شود....
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کتابخانه مدیریت آموزشیتربیتی
واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی.pdf
539.4K
واکاوی روشهای آموزش دینی مبتنی بر تجارب زیسته آموزگاران و متخصصین علوم دینی وتربیتی
هدایت شده از کتابخانه مدیریت آموزشیتربیتی
بررسی برنامه درسی تربیت اخلاقی در چند کشور جهان و کشور ایران.pdf
748.7K
بررسی برنامه درسی تربیت اخلاقی در چند کشور جهان و کشور ایران
هدایت شده از کتابشناسی تربیتی
کند-و-کاو-در-مسائل-تربیتی-ایران-صمد-بهرنگی.pdf
2.27M
📗کتاب کندوکاو در مسائل تربیتی ایران
✏️🖊نوشته صمد بهرنگی
📚او از ایدئوگهای غیر رسمی چریکهای فدایی خلق و خالق اثر ماهی سیاه کوچولو هست.
🗓 گویا این کتاب تاریخ شفاهی وضعیت تربیت دهه چهل در کشور توسعه نیافته ایران آن زمان است!
خوب وضعیت دانشسراهای تعلیم و تربیت و ترجمههای کتابهای آمریکایی و بینسبتی دغدغههای دیویی و امثال اون رو با زیست جهان ایرانی نشان میدهد.
#معرفی_کتاب
#صمد_بهرنگی
#مطالعه_نقادانه
🔎📝🔐📖📕📒🔦⛏🌸🌱
هدایت شده از کتابخانه مدیریت آموزشیتربیتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معرفی مستند
نام: بیتربیت
کارگردان :سید حسین امام جمعه
زمان : ۳۲ دقیقه
موضوع:
🔹بعد از انقلاب اسلامی دغدغه مندان کشور برای تغییر نظام تعلیم و تربیت غربی که در زمان پهلوی گسترش زیادی پیدا کرده تصمیماتی می گیرند و اقدام به نوشتن سندی برای تغییر و تحول در این حوزه میکنند.
🔸مستند بی تربیت در واقع هم گزارش کوتاهی از چگونگی رقم خوردن این تاریخ پرپیچ خم آموزش و پرورش در ایران قبل و بعد از انقلاب است و هم اهمیت بحث تربیتی که دیگر در مدارس دیده نمی شود و راه حلی که میشود از این مصیبت خارج شد است.
🔹درواقع مستند بی تربیت روایت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که راه حلی هست برای تمام مشکلات آموزش و پرورش اعم از غربی بودن و خالی از محتوای تربیتی.
🔸مقام معظم رهبری در بسیاری از جلسات و دیدارها نیز پیگیر به نتیجه رساندن این سند تحول بنیادین بوده اند ولی آنچه که در نهایت و در اجرا رقم خورده است اصلا مورد رضایت نبوده و نیست. ایشان جایگاه بسیار بالایی برای امر تربیت و مخصوصا نسل آینده قائل هستند و از طرفداران این سند هستند هرچند به گفته خود ایشان این سند هدف نیست ولی پلی است برای رسیدن به آنچه مد نظر است.
🔗دریافت مستند از لینک زیر👇
https://b2n.ir/bi-tar
یا رایگان ببینید: 👇
https://www.aparat.com/v/Ut4rS
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کتابخانه مدیریت آموزشیتربیتی
710156035_-210967.pdf
6.83M
✨👌 مدل #مدرسه_تراز بر مبنای #سند_تحول بنیادین آموزش و پرورش
✍دکتر عماد و همکاران
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کتابخانه مدیریت آموزشیتربیتی
معرفی مقاله: بررسي تطبيقي نظام برنامه درسي تربيت معلم در کشورهاي انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزي و ايران
نویسندگان: ملايي نژاد اعظم, ذكاوتي قراگوزلو علي
عنوان نشریه: نوآوري هاي آموزشي
اطلاعات شماره: تابستان 1387 , دوره 7 , شماره 26 ; از صفحه 35 تا صفحه 62 .
چکیده: هدف اين پژوهش، شناسايي برنامه درسي نظام تربيت معلم کشورهاي انگلستان، فرانسه، ژاپن، مالزي و ايران است. در اين پژوهش شباهتها و تفاوتهاي عناصر برنامه درسي کشورهاي مذکور به منظور ارايه پيشنهاداتي کاربردي براي بهبود بخشيدن به برنامه درسي نظام تربيت معلم ايران بررسي و مقايسه شده است. اين پژوهش يک پيمايش تطبيقي است. اطلاعات مورد نياز آن براي پاسخگويي به پرسشها از طريق اسناد و مدارک کتابخانه اي و گزارشهاي تحقيقي و جستجو در شبکه جهاني اينترنت مرتبط و سايتهاي وزارت آموزش و پرورش کشورهاي مورد مطالعه گردآوري شده است. الگوي مورد استفاده در اين زمينه، الگو بردي است. مهمترين نتايج بدست آمده نشان داده است که:کيفيت بخشي به نظام تربيت معلم هدف اصلي و يادگيري مادام العمر هدف اختصاصي اين نظام در کشورهاي مورد مطالعه است. به منظور دستيابي به اين هدف راهبردهاي تلفيق تئوري و عمل، توازن تئوري و عمل در برنامه درسي، تدوين استانداردهاي تربيت معلم، تلفيق فاوا در برنامه درسي تربيت معلم، برقراري ارتباط مستمر ميان نظام تربيت معلم پيش از خدمت با دانشگاهها و مدارس، برقراري ارتباط ميان آموزشهاي پيش از خدمت و ضمن خدمت و ايجاد هماهنگي ميان نهادهاي اداره کننده تربيت معلم در اين کشورها در نظر گرفته شده است.
هدایت شده از دال
خوشبختی یعنی روزه اولی داشته باشی.pdf
112.8K
خوشبختی یعنی روزهاولی (داشته) باشی!
نکات کاربردی برای مادرانِ دخترانِ روزهاولی
🖋فاطمه حاجیطاهریها
اولین روزه خیلی مهم است. هم روح و هم جسم کودک شما با پدیدهای جدید مواجه شده است. اگر برایش مطلوب و خوشطعم جلوه کند، مشتری پروپاقرصش میشود و سالهای بعد برای ماه روزه، روزشماری میکند. اما اگر خاطرهای نامطلوب برجا بماند، سالهای بعد، از سال اول سختتر خواهد بود. در این متن کوشیدهام تا نکاتی کاربردی را با کمک تجربیات و مطالعاتم به مادرانِ دخترانِ روزهاولی تقدیم کنم.
سرفصلهای مهمتر متن عبارت است از:
🔸تمرین روزهداری در سالهای قبل از تکلیف
🔹روزه مقولهای صرفاً جسمی نیست!
🔸سختگیری نکردن در سایر مسائل عبادی
🔹برنامه تفریحی بیرون از منزل
🔸ثبت روزانه خاطرات
🔹همبازیِ روزهاولی
🔸ثبت روزانه خاطرات
🔹زمان خواب و بیداری
🔸تجربیات تغذیهای
🔹اگر احیاناً سحر خواب ماندید!
🔸خواهر یا برادرِ روزهنگیر!
🔹روزهای پایانیِ ماه مبارک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوجوان؛ عبدالباسط ایران 👌
گزارش اولین پیش رویداد مدرسه آینده.pdf
11.4M
🏷 گزارش اولین رویداد ملی «مدرسه آینده»
🟢 فرصتی برای خلق مدرسه ای با پیشرانی نوجوانان گام دوم انقلاب اسلامی
⭕️ ارتباط رویداد با سند تحول آموزش و پرورش
⭕️ مراحل مختلف رویداد
⭕️ فراوانی شرکت کنندگان در رویداد
⭕️ نقش راهبران مدرسه (مدیر، طلبه و معاونین مدرسه)
💢معاونت پرورشی سازمان مدارس صدرا💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴 #تربیت_نسل_مهدوی
✨ آیت الله میرباقری:
🌺 حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) نسلی را تربیت میکنند که بهلحاظ ایمان، از نسلی که در کنار ائمه اطهار (علیهم السلام) بودهاند، برتر هستند.
36.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 مساجد نخبهپرور
📌 کانون تربیتی نخبگان آفتابگردان
📍همدان
🎥 اگه علاقهدارید بدونید یه مسجد چطوری میتونه در کنار مسائل تربیتی به مباحث علمی بپردازه و کشورمون رو تحت تاثیر قرار بده حتما این کلیپ رو ببینید...
🔹 @basijnewsir
هدایت شده از راه مربی
نشست تربیتی
زندگی با آیه ها🌟
⏰ در دوشنبه 21 اسفند ساعت 17
📽 با حضور حجت الاسلام استاد بختیاری
. اهمیت و جایگاه تربیت قرآنی
. قالب های متنوع برنامه های قرآنی
. توضیح طرح ملی زندگی با آیه ها
🎁 به همراه هدیه دستورالعمل های قدم به قدم برای شرکت کنندگان
🔅 لطفا 2 دقیقه زودتر از زمان شروع جلسه از طریق لینک و رمز زیر به جلسه وارد بشید:
https://online.omid.center/rooms/uck-isu-ifd-osl/join
رمز ورود به جلسه:
eptzk1
#گفتمان_تربیتی
#زندگی_با_آِیه_ها
#راه_مربی #سازمان_مدارس_صدرا
🆔 @RaheMorabi
هدایت شده از ستادمردمیمنطقهنیروگاهقم دکتر جلیلی
🏷 برگه تبلیغاتی طرح ملی «زندگی با آیه ها» (مسطورا)
🟢 جهت استفاده مساجد، مدارس، کانون های فرهنگی و تشکل های دانش آموزی
#زندگی_با_آیه_ها
#بهار_قرآن
هدایت شده از سفیران آیهها
دنیا و آخرت.mp3
4.98M
🎤مجموعه قصههای #زندگی_با_آیه_ها
🔹دنیا و آخرت
🌟آیه ٢٠ شوری: مَن كَانَ يُرِيدُ حَرۡثَ ٱلأٓخِرَةِ نَزِدۡ لَهُۥ فِي حَرۡثِهِۦۖ وَمَن كَانَ يُرِيدُ حَرۡثَ ٱلدُّنيَا نُؤۡتِهِۦ مِنهَا وَمَا لَهُۥ فِي ٱلأٓخِرَةِ مِن نَّصِيبٍ
#داستان_کودکانه
#مسطورا
هدایت شده از ستادمردمیمنطقهنیروگاهقم دکتر جلیلی
محصولات متنوع زندگی با آیه ها
هدایت شده از ستادمردمیمنطقهنیروگاهقم دکتر جلیلی
محتواهای تبلیغی ماه مبارک رمضان
۳۰جلسه منبر کامل
۳۰جلسه محتوای کلاسداری (نوجوان)
۱۱ پیک جذاب (کودک)
و...
B2n.ir/Ramezan2
شمع
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✅ سلسله نشست های علمی آنلاین "درآمدی به اخلاق قرآنی" فصل چهارم
🔴برگزارکننده: انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مراکز علمی کشور
مزایا:
☑️ بهرهمندی از ارائه ۶۵ استاد داخلی و ۱۵ استاد خارجی
☑️اعطای گواهینامه معتبر از دانشگاه شهید بهشتی
📅زمان: ۲۱ اسفند ۱۴٠۲ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴٠۳ (مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان)
⏰ همه روزه ساعت ۱۵:٠٠ و ۲۱:٠٠
👈سامانه ثبت نام (رایگان): https://survey.porsline.ir/s/UeMBbeF
💥 عناوین نشست ها و سخنرانان
🚨لطفا در به اشتراکگذاری این رویداد علمی قرآنی، سهیم باشید.
🌐 ما را همراهی کنید:
https://zil.ink/ethicssbu