eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📍ظرفیت آزمونهای استخدامی برای فارغ التحصیلان علوم انسانی فقط 28 درصد می باشد/ 75 درصد رتبه‌های زیر سه هزار از مدارس دولتی شامل مدارس سمپاد، هیئت امنایی و عادی 🔻 حجت الاسلام والمسلمین عاملی رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی مطرح کرد؛ 📎به اشتباه عنوان شده که اکثر رتبه‌های برتر و تا رتبه سه هزار کنکور سراسری سال 1403 از مدارس غیردولتی بوده‌اند در حالی که اینگونه نیست و 75 درصد رتبه‌های زیر سه هزار از مدارس دولتی شامل مدارس سمپاد، هیئت امنایی و عادی بوده‌اند 📎۷۲ درصد رشته‌های علوم انسانی کدشغلی مشخص ندارند، اگر ۲۰ درصد پذیرش دانشجو برای دانش باشد برای ۸۰ درصد دیگر باید به فکر شغل متناظر باشیم. همچنین باید سعی کنیم شرکت‌های دانش بنیان در میان رشته‌های علوم انسانی نیز تقویت شود. 📎بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر به مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور واگذار شده است، در آیین نامه جدید مطالعات تطبیقی صورت گرفته است و فضا برای گروه‌های تخصصی علوم اجتماعی و علوم انسانی فراهم شده است 📎بودجه دانشگاه‌ها نیز اندک است و بودجه سال جاری نشان می‌دهد که کل بودجه وزارت علوم یک میلیارد دلار بوده است در حالی که بودجه یک دانشگاه عربستان اینقدر است 📎ما از نبود حکمرانی و مدیریت پیچیده رنج می‌بریم سالهاست موضوع آمایش رشته‌ها مطرح می شود اما چقدر از آن اجرایی شده است؟ _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
دوستان عزیز سلام " فرصتی شد تا به برج میلاد برم و بازدید رویداد الف‌تا. مرکز نمایشگاهی برج به ۳ بخش تقسیم شده بود: مدارس ابتدایی، مدارس متوسطه و هنرستان‌ها و بخش تک‌ایده‌ها از بازی‌وارسازی درس‌ها و تربیت چند بعدی گرفته تا داروخانه‌ی کتاب همگی نماینده مدارس ابتدایی بودند. پارک مشاغل و عینک تحول و تربیت نویسنده در مدرسه هم ایده‌هایی بودند که توجه من رو در بخش مدارس متوسطه به خود جلب کردند. یه هنرستان با حال همدانی💪 با مدیریت سید علیرضا رسولی هم بود که‌ ایده جالب و نوئی برای مدیریت هنرستان فنی داشت. سر آخر هم‌ ایده‌هایی مانند کتاب ماه، وقت آزاداندیشی، بر ایران تا برای ایران، تربیت در صحنه، نقش دل و کلی‌ایده جالب دیگر در بخش‌تک‌ایده‌ها من را مجذوب خودکردند. و اما چند تا نکته: ۱. رویداد الف‌تا در مسیر کوتاهی که طی کرده توانسته‌ شأنیت خوب علمی به آ.پ بدهد که حقیقتاً جای خالی آن سال‌ها خالی بود. ۲. متأسفانه رویداد الف‌تا آنچنان که باید به گوش یک میلیون مخاطب اصلی خود که معلمین این سرزمین هستند نمی‌رسد؛ دقت کنید مد نظرم تنها خبر نیست بلکه خروجی محسوس آن است که شبکه فعالین تعلیم و تربیت را بر آن دارد که این رویداد نیز همانند دیگر رویداد‌های مرسوم در کشور تنها رویدادی برای گزارش نیست و اقدامی جدی برای جاری‌سازی سند تحول بنیادین است. ۳. ایده‌ها نظم مشخصی در چیدمان جز مقطع تحصیلی نداشتند که ای کاش حداقل مبتنی بر ساحت‌های ۶ گانه تقسیم‌بندی می‌شد تا مخاطب با توجه به نیاز و علاقه خودش به صورت تخصصی‌تر غرفه‌ها را ببیند. عمده‌ی‌ ایده‌ها و تجربیات از کیفیت کافی برخوردار نبودند و با یک گشت ساده می‌شد به این مهم پی برد. جای خالی بسیاری از تجربیات و مدل‌های تربیتی در این رویداد خالی بود. ۴. شاید علت عدم حضور قد بلند‌های این عرصه را در مدل عرضه و مدیریت رویداد الف‌تا دانست. و آن هم اینکه رویداد بایستی خروجی یک اقدام باشد و اگر تبدیل به رسانه‌ای برای پروموت شدن انسان‌ها و تیم‌های مدیریتی شود، قطعاً عمر کوتاهی خواهد داشت. ۵. اینکه رویداد الف‌تا نمی‌رود مدل‌های موجود و غنی عرصه تعلیم و تربیت را که راه خوبی برای جاری شدن سند تحول بنیادین یافته‌اند و خیلی هم گُم و ناپیدا نیستند پیدا کند و مدل آن‌ها را به دیگر اعضای خانواده معرفی کند؛ می‌شود اینکه پیش‌بینی می‌کنم در سال سوم (سال آینده) همین‌ایده‌های معمولی و ساده هم در رویداد حاضر نشوند. ۶. از همه مهم‌تر اینکه پس از بیش از یک دهه از صدور سند تحول بنیادین هنوز مدلی حتی نصفه و نیمه برای تحقق آن تهیه و یا حتی معرفی نشده است که نشان می‌دهد  آموزش و پرورش بایستی وقت بیشتری برای مدل‌یابی و مدل‌سازی به صورت میدانی و استانی و منطقه‌ای بگذارد چرا که بسیاری از مجموعه‌های خوبی که در حال حرکت در مسیر تحول بنیادین هستند بنا به دلایل مختلف حاضر به شرکت در رویداد‌های این‌چنینی نیستند. ۷. و از همه تلخ‌تر اینکه‌ ایده‌ها و تجربیات هنری مدارس به معنی تربیت هنرمند بسیار اندکی بود و شاید فقط بشود به اندک تلاش کانون فارابی مشهد و کانون رضوان محمودآباد اشاره کرد و حال آنکه یکی از ساحت‌های شش‌گانه‌ی سند تحول بنیادین ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری است و سرآخر اینکه چقدر خوب می‌شد که ستاد الف‌تا برون‌گراتر بود تا بتواند حداقل مشارکت دیگر بازیگران مدرسه و نظام تعلیم و تربیت را نیز به به خدمت بگیرد." ✍
در جلسه امروز شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش «رضوان حکیم زاده» با حفظ سمت در معاونت آموزش ابتدایی به عنوان سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک معرفی شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨❈﷽❈✨ 🎬جایگاه و اهمیت محبت به کودک🥰 🎀 امکان نداشت "صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم" کودکی را ببیند و… اَفَلا اَزیدک لَه حُبّا؟ چیزی بگم که بیشتر دوستش داشته باشی؟☺️ برای نشر معارف نبوی، ما را به دیگران معرفی کنید🌹 ➺@madyoon_payambarim
هدایت شده از برگ و بار ...✒️
گزارش !... 🌤⛈❄️☀️ ✍🏼جواد محدثی 🌩آب و هوای کشور، نامناسب است . ریزگرد های دروغ و تهمت و شایعه، سبب کاهش دید شده است . تابلوهای راهنما را جابه‌جا کرده اند و مردم را به بیراهه می فرستند . 🌨دریای ارز و دلار،موّاج است و غیر قابل اطمینان. ذخیرۂ آب و آبرو در پشت سدّ بعضی مسئولان به کمترین میزان رسیده، و بیشترین گزارشها از بارش فساد و تبعیض و گناه،از مناطق مرکزی و شمال و سواحل و جنگلهاست . نزولات بانکی، موجب آب گرفتگی در مسیرهای تولید شده است. هوای آلوده هم، تنفس را برای افراد سالم مشکل ساخته است. ❄️تردد در بزرگراه «تقوا» به کندی صورت می گیرد و گذرگاههای ایمان، لغزنده است. با ریزش بهمن های تزویر، راه صداقت و صراحت ،مسدود شده و افراد عجول، از مسیرهای قابل دسترسی دیگری مثل: پارتی، رانت، توصیه و تملّق به مقصد و مقصود می رسند. ☀️گرمترین نقطه، «بازار شایعات» و جزایر سه گانه «طمع» ،« تزویر » و« تکاثر » است . زباله های «فساد اداری» مشام همه را می آزارد، ساخت و ساز های غیر مجاز روی «گسل نفاق»، بالأخره روزی نشست خواهد کرد . «زمستان تخریب» می گذرد، ولی رو سیاهی برای ذغال های حزبی و جناحی و باندی می ماند! 🌦جادۂ انقلاب، بن بست نیست ، کف ها و زباله ها مثل چهار دهه گذشته از بین خواهد رفت. حفظ محیط زیست انقلاب، وظیفه همه است. «عطر خدمت خالصانه» مشام جان را معطّر می کند. ما امیدواریم، و ... انسان به «امید» زنده است. 💠💠💠 💠 🍃کانال برگ و بار... مروری بر زندگی و آثار جواد محدثی @javadmohadesi
✨ظریفی می‌گفت: 🔺بشر امروز یادگرفته چگونه در عمق زمین نفوذ کند و یادگرفته چگونه در دریاها شنا کند و چگونه در کهکشان‌ها پرواز کند اما هنوز یاد نگرفته مثل آدم زندگی کند!! 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از راهنمایی رساله 🇵🇸
✨الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : مَنِ انتَظَرَ بمُعاجَلَةِ الفُرصَةِ سَلَبَتهُ الأيّامُ فُرصَتَهُ ؛ لأنّ مِن شَأنِ الأيّامِ السَّلبَ ، و سَبيلُ الزَّمَنِ الفَوتُ. 📗بحار الأنوار : ۷۸/۲۶۸/۱۸۱. 🔺امام صادق عليه السلام : به هر كس فرصتى دست دهد و او به انتظار دست دادن آن را تأخير اندازد، روزگار همان فرصت را نيز از او بربايد؛ زيرا كار ايّام، ربودن است و شيوه زمان، از دست رفتن. ⚡️ ⚡️ 🍃کمال‌گرایی از شما استاد کارهای نیمه‌تمام میسازد !! 🍂 https://eitaa.com/joinchat/2211971128C8a6e4483da 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از سازمان مدارس صدرا
گزارشکار مدارس صدرا 1402.pdf
27.95M
🏷 مدارس صدرا، در قاب یک ساله 🔰 مطالعه این گزارش، به مخاطب کمک می‌کند تا با فعالیت‌های مجموعه مدارس صدرا بیشتر آشنا شود. ⭕️ فعالیت‌های «آموزشی و پروشی» مدارس در سال ۱۴۰۲ ⭕️ ویژه برنامه‌های «طلاب» مستقر در مدارس ⭕️ آنچه مرکز آموزشی «راه مربی» انجام داده است. ⭕️ روایت «برای نوجوان» (فعالیت تشکل‌های نوآوین، دختران حاج‌قاسم، بهشت) https://eitaa.com/SadraOrg_ir 💢سازمان مدارس صدرا💢 .
هدایت شده از 🇮🇷 حوزه های علمیه
🔻آیت‌الله اعرافی در آغاز سال تحصیلی مؤسسه اخلاق و تربیت: ❇️ آمال حوزه برای اخلاق و تربیت فراتر از منظومه فعلی است / صاحب نظر در حوزه اخلاق، تربیت شود. ◻️ آمالی که برای حوزه تربیت و اخلاق وجود دارد فوق آن چیزی است که در منظومه حوزه مورد توجه قرار دارد و از این جهت این نهاد رسالت و مأموریت بسیار دشوار و حساسی بر عهده دارد. ◻️ امروز ندانستن زبان انگلیسی فقد کمال است و اما ندانستن عربی محاوره‌ای در حد متعارف، نقص است؛ فرد حوزوی چون سرمایه اصلی را دارد با کمی تلاش می‌تواند وارد فضای عربی شود. 🖇 مشروح سخنان .. به کانال حوزه‌های علمیه بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/2146435072C601e5656d5
هدایت شده از باور
. 🗂 فهرست مباحث ارائه شده پیرامون در کانال "باور" ✅ ضرورت تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/559 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/541 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/534 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/527 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/525 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/587آثار و نتایج تربیت عقلانی 1⃣ پیدا کردن قوه‌ی نقادی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/555 2⃣ کنترل غرائز https://eitaa.com/bavar_tarbiat/544 3⃣ نجات از وابستگی به غرب https://eitaa.com/bavar_tarbiat/584 4⃣ جلوگیری از تقليد و آفات آن https://eitaa.com/bavar_tarbiat/552 5⃣ ایجاد شناخت‌های اساسی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/539روش‌های تربیت عقلانی 1⃣ چند روش برای تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/567 2⃣ ایجاد سؤال https://eitaa.com/bavar_tarbiat/590 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/546 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/531 3⃣ نقد کردن و مشورت کردن https://eitaa.com/bavar_tarbiat/575 4⃣ کم کردن دخالت https://eitaa.com/bavar_tarbiat/554ابعاد تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/561 1⃣ تدبر https://eitaa.com/bavar_tarbiat/581 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/571 2⃣ تعقل https://eitaa.com/bavar_tarbiat/592 3⃣ تفکر و موانع آن https://eitaa.com/bavar_tarbiat/578 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/576آثار داستانی مناسب برای تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/589 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/543 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/536 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/528احادیث مرتبط با تربیت عقلانی https://eitaa.com/bavar_tarbiat/577 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/558 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/538 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/530 https://eitaa.com/bavar_tarbiat/554 💡 3⃣3⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚متن کرسی ترویجی: فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها 🎙ارایه دهنده: حجت الاسلام دکتر سید نقی موسوی 🔍 ناقد محترم: حجت الاسلام استاد مجتبی الهی خراسانی 🔖مقاله: فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها سیدنقی موسوی چکیده: مطالعه، پایش و ارزیابی ایده‌‌های تازه ضروری است و «فقه تربیتی» با هویتی میان‌‌‌‌رشته‌‌ای و به عنوان شاخه‌ای از علم فقه و قلمروی جدید در «تربیت‌‌پژوهی» مراحل رشد و تکامل خود را طی می‌‌کند و لازم است مورد نقد و نظر قرار گیرد. نوشتار حاضر تلاش کرده تا مجموعه اشکالات و نقدهای وارد بر فقه تربیتی را گردآوری، صورت‌‌بندی و ارزیابی نماید. برای این منظور مجموعه اشکالات (روبنایی) ناظر به فقه تربیتی در سه محور کلان طبقه‌‌بندی شد که عبارت‌‌اند از: 1. بی‌‌فایده بودن «فقه تربیتی»؛ 2. آسیب‌‌زا بودن «فقه تربیتی»؛ 3. عدم اولویت «فقه تربیتی». در ادامه، مولف تلاش کرده تا ابتدا تقریرهای گوناگونی در هر محور ارائه نموده و سپس به ارزیابی و پاسخ به آنها بپردازد. در پایان نیز از منظر «آسیب‌‌شناسی» و «آینده‌‌شناسی» نکاتی ارائه شده است. واژگان کلیدی: تربیت اسلامی، فلسفه فقه تربیتی، تجویزات تربیتی، اجتهاد تربیتی. ✍️ پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی
هدایت شده از محمدجواد نظافت
🔰 تبلیغ «تربیت محور»، در رأس برنامه‌‌های حوزه قرار بگیرد ▫️مراسم افتتاحیه سطح ۲ و ۳ مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) با گرایش تربیت و تبلیغ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد درودی، مدیر کارگروه تربیت اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) برگزار شد. ▫️استاد نظافت در این مراسم با انتقاد از کم‌کار‌ی‌های صورت گرفته در عرصه تبلیغ گفت: بعد از قرن‎ها آرزوی همه انبیاء و معصومین تبلور پیدا کرده اما با چالش‎هایی مواجه شده است. ما معتقدیم «ما عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللهِ باق»؛ تبلیغ تحقیر شده، افراد نخبه‌‎ای که می‎بایست در عرصه تبلیغ قدم بگذارند، به علت اینکه عزت را از خداوند ندانستند به میدان نیامدند. با اطلاع می‌گویم پیرو تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب بر مسئله تبلیغ در حوزه‌های علمیه، تاکنون برنامه و اقدام مناسبی در این جهت صورت نگرفته است. 👈 گزارش تفصیلی از مراسم + تصاویر: https://vaghfetarbiat.ir/?p=12203 کانال استاد محمدجواد نظافت 👇 🆔 @ostadnezafat