eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دنیای یادگیری
👈 راهکارهای " مدیریت در کلاس " (ویژه معلمان)  🍁 1⃣ مهم ترین فاکتور معلم در اداره کردن مطلوب کلاس ، جاذبه و دافعه ی وی است. 🍁 2⃣ شناسایی دانش آموزان حاشیه ساز در کلاس و توجه به رفتارهای نامطلوب و ناهنجار آنان و آماده بودن به وقت لازم در خصوص خاموش کردن رفتارهای وی ، از جمله مهم ترین کارها برای یک معلم است. 🍁 3⃣ لبخند معلم نباید به صورت قهقهه باشد. یک تبسم ، زیباترین نگاه را در شوق و ذوق دانش آموز در کلاس از ناحیه ی معلم می افزاید. 🍁 4⃣ احترام متقابل معلم و دانش آموز از فاکتورهای مهم ایجاد فضای حرمت و احترام در کلاس است. 🍁 5⃣ توجه به درخواست های دانش اموزان با رعایت نوبت و نگاه عادلانه ی معلم به دانش آموزان کلاس تاثیرات مطلوب و پسندیده خواهد داشت. 🍁 6⃣ نامناسب ترین عمل معلم در خصوص تنبیه دانش آموز نابهنجار ، خارج کردن وی از کلاس یا قرار دادن وی پشت در کلاس است. ( عادی شدن این رفتار باعث تشویق دیگر دانش آموزان برای رفتن به بیرون از کلاس و فرار از درس می شود. ) 🍁 7⃣  چنانچه دانش اموز را تشویق می کنید برای آن یک هدف آموزشی داشته باشید و علت را برای وی و سایرین بازگو نمایید. 🍁 8⃣ سعی کنید تشویق را به شکل های گوناگون انجام دهید. ( حتی الامکان سعی شود تشویق مادی نباشد.) 🍁 9⃣ بدترین تنبیه دانش آموز، تنبیه بدنی است. یک اخم یا یک نگاه غیرعادی ممکن است تاثیر مثبتی در خاموش کردن رفتار ناپسند دانش آموز باشد. 🍁 🔟 لازم است گاهی اوقات معلم برخی از رفتارهای تصادفی دانش آموزان را ( مطلوب یا نامطلوب ) بدون نام بردن اسم در حضور دیگران به تحلیل و ّواکاوی بپردازد تا سایر دانش آموزان نیز از تجربه های خود درس بگیرند. 🍁 1⃣1⃣به هنگام داوری بین دو دانش آموز که مشکل پیداکرده اند لازم است حتما از شرایط دعوای آن دو کسب اطلاع نمایید تا با بی عدالتی قضاوت نکرده باشید. ( گاهی لازم است که خارج از جمع این داوری صورت بگیرد که این بسته به موضوع اختلاف و مسایل خاص ضرورت پیدا می کند. ) 🍁 2⃣1⃣گاهی لازم است که نسبت به ناسزا گفتن برخی از دانش اموزان نسبت به هم بی تفاوت باشید تا مساله خیلی گسترش پیدا نکند و حاد نشود. 💠 @eduahang 💠
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
📚دوره پنج جلدی "تربیت اسلامے از نگاھ رهبر فرزانھ انقلاب" منتشر شد. 📔این اثر پژوهشی، محصول نهایی طرح "تدوین اندیشه تربیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی" است که پس از تصویب در معاونت پژوهش ، در مدت سه سال و با فعالیت پژوهشی گروهی از پژوهشگران به ثمر نشست و اکنون، در بهمن ۱۴۰۱ در انتشارات شهید کاظمی قم به چاپ رسید. 📕عنوان کتاب‌های این مجموعه عبارت‌اند از: جلد1️⃣ اهداف تربیت اسلامی؛ جلد2️⃣ اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی؛ جلد3️⃣ مؤثران تربیتی؛ جلد4️⃣ برنامه‌های تربیتی؛ جلد5️⃣ مدیریت تشکل تربیتی. 📗گردآوری و تنظیم این اثر تربیتی بر عهده حجت‌الاسلام بوده است. مسئولیت نظارت علمی، بازبینی و تنظیم نهایی آن نیز با من بود، که سعی کردم در حد توان و زمانی که داشتم، از عهده آن برآیم. 📘البته اکنون و پس از گذشت حدود دو سال از پایان این طرح و آمادگی محصول برای انتشار، حتماً اگر فرصت تازه‌ای برای اعمال نظر باشد، تغییرات و اصلاحاتی تازه هم به ذهن خواهد رسید؛ اما... 📙اما شک ندارم که بیش از این درنگ جایز نیست و تا همین حالا هم دیر شده است؛ چراکه مصلحت انتشار سریع‌تر این کار برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، بیشتر از اصلاح این خرده‌نقدها است. پس ضمن طلب غفران از درگاه الهی برای قصورها، از صاحبان اندیشه خواهشمندیم با نظر لطف و سازندگی این کتاب‌ها را بخوانند و درباره‌شان با ما سخن بگویند. 🆔 @rajaaei_ir
هدایت شده از ایده پردازانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 اونی موفقتره که از مغزش بهتر استفاده کنه حتی اگر قدرتش کم باشه!! 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از اشتیاق طلبگی
✨قابل استفاده برای دوستانی که با طلاب یا مدارس کار می کنند: 《در همين دوره‏هاى پايين، دوره‏ى و دوره‏ى شكل گرفتن يك طلبه آغاز مى‏شود و در همين دوره‏هاست كه ‏ها و يا نفرت‏ها، و مساوات و يا خودخواهى‏ها و ‏ها، و يا شرك، يا اسارت، روحى و يا ضعف و زبونى، يا انحطاط در طلبه شكل مى‏گيرد. و اگر خودش را هم مى‏شناخت و اگر سازندگى را در حد خود مى‏ديد، ناچار وضع عوض مى‏شد و به اين دوره نيز مى‏پرداخت. در اين دوره، مى‏توان در نهاد و طلبه، هر چيزى را كاشت و بارور كرد؛ و يا خيانت، و يا بى‏تفاوتى، به خلق و يا توجه به خود را. و اين همه نه با حرف امكان دارد و نه با خواندن چند روايت در روزهاى پنجشنبه و جمعه. مسأله‏ى معاشرت فرع مسأله‏ى تربيت است؛ چون هنگامى كه افراد ساخته نشده باشند و ملاك بدست نياورده باشند، در نتيجه به هر كجا سر مى‏گذارند و با هر كس دمخور مى‏شوند و در هر دامى مى‏نشينند. اما اگر مربى به طلبه‏اش ديد بدهد و او را متوجه و زرنگ بار بياورد و همچون نهنگ آماده‏اش كند و با ملاك، نه فقط با حرف‏ها و دستورها و بكن نكن‏ها آشنايش بنمايد، او مى‏تواند دوست و معاشر خود را بشناسد و حتى مهمانى رفتن و مهمان آوردن خود را رهبرى كند. و حتى لباس و رنگ لباس خود را بشناسد. آخر طلبه‏اى كه از شهوت سرشار است و به خاطر رسيدن به زن ديوانه است چگونه مى‏تواند به خدا برسد. آخر طلبه‏اى كه براى لباس پوشيدن ندارد و براى درس خواندن كه هيچ، براى زنده ماندن هم ندارد و و در سر و دلش ننشسته چگونه مى‏تواند آن باشد كه مى‏خواهد و استاد مى‏طلبد. اما اگر فهميد كه بايد كند و در نتيجه با كسانى مى‏نشيند كه يا به آنها و يا از آنها راستى اگر در افراد نُضج بگيرد اين هدف مى‏تواند آنها را كند؛ خواه هدف پول باشد و يا قدرت و يا شهوت و يا قرب حق و تعالى و تكامل و رشد. ما به جاى اين كه در پوشيدن دخالت كنيم، بايد اين ‏ها و ‏ها را در دل‏ها بگذاريم و افراد را از عوض كنيم.》
پنجمین اعتکاف تخصصی نوجوانان دعوتید به بزرگترین اعتکاف دانش آموزی ویژه نوجوانان پایه ی هفتم تا دوازدهم (۱۳تا۱۷سال) همراه با برنامه های ویژه و جذاب جُنگ شبانه ، اجرای سرود و نمایش ، مسابقات گروهی و... باحضور اساتید بنام و شاخص کشوری در تربیت و آموزش نوجوانان مسجد جامع امامزاده هادی (ع) فین کاشان جهت اطلاعات بیشتر و نذورات با شماره ی 09162321696 تماس حاصل نمایید لینک ثبت نام👇: https://digiform.ir/wf5eae283 مهلت ثبت نام تا ۱۳بهمن ماه ثبت نام تشکل ها و مجموعه ها به صورت جمعی و با مربیان خود بلامانع است بدلیل محدودیت ظرفیت اولویت با عزیزانیست که زودتر ثبت نام میکنند. 🌱نشر صدقه ی جاریه است ▫️ستاد اعتکاف تخصصی نوجوانان▫️ 🔸️مجمع فرهنگی شهدای کربلاء کاشان🔸️
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
📚دوره پنج جلدی "تربیت اسلامے از نگاھ رهبر فرزانھ انقلاب" منتشر شد. 📔این اثر پژوهشی، محصول نهایی طرح "تدوین اندیشه تربیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی" است که پس از تصویب در معاونت پژوهش ، در مدت سه سال و با فعالیت پژوهشی گروهی از پژوهشگران به ثمر نشست و اکنون، در بهمن ۱۴۰۱ در انتشارات شهید کاظمی قم به چاپ رسید. 📕عنوان کتاب‌های این مجموعه عبارت‌اند از: جلد1️⃣ اهداف تربیت اسلامی؛ جلد2️⃣ اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی؛ جلد3️⃣ مؤثران تربیتی؛ جلد4️⃣ برنامه‌های تربیتی؛ جلد5️⃣ مدیریت تشکل تربیتی. 📗گردآوری و تنظیم این اثر تربیتی بر عهده حجت‌الاسلام بوده است. مسئولیت نظارت علمی، بازبینی و تنظیم نهایی آن نیز با من بود، که سعی کردم در حد توان و زمانی که داشتم، از عهده آن برآیم. 📘البته اکنون و پس از گذشت حدود دو سال از پایان این طرح و آمادگی محصول برای انتشار، حتماً اگر فرصت تازه‌ای برای اعمال نظر باشد، تغییرات و اصلاحاتی تازه هم به ذهن خواهد رسید؛ اما... 📙اما شک ندارم که بیش از این درنگ جایز نیست و تا همین حالا هم دیر شده است؛ چراکه مصلحت انتشار سریع‌تر این کار برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، بیشتر از اصلاح این خرده‌نقدها است. پس ضمن طلب غفران از درگاه الهی برای قصورها، از صاحبان اندیشه خواهشمندیم با نظر لطف و سازندگی این کتاب‌ها را بخوانند و درباره‌شان با ما سخن بگویند. 🆔 @rajaaei_ir
✨رهبر انقلاب اسلامي: «مهمترين نگراني اين است که این نهضت علمي که پس از سالها زحمت و مجاهدت و حرکت در مسيري سخت، به نيمه راه رسيده است، دچار وقفه يا توقف شود. هرگونه توقف در اين مسير و يا کُند شدن شتاب موتور علمي، با عقب گرد همراه خواهد بود. اگر اين نهضت و حرکت علمي متوقف شود، بازگرداندن آن، بسيار مشکل خواهد بود بنابراين همه ( خصوصا اعضای گروه اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی!) بايد با تمام توان، به این پيشرفت علمي کمک کنند. متوقف شدن حرکت علمي کشور را يکي از نقشه هاي اصلي جبهه دشمنان (این رشته های علمی در) نظام اسلامي دانستند.» ۹۳۰۴۱۱ 😉🌷🇮🇷
فصل نخست کتاب «فلسفه تربیت اسلامی؛ رویکرد وحیانی» به بازکاوی مفهوم فلسفه، فلسفه مضاف، تربیت، تعلیم، رابطه و نسبت تربیت به تعلیم و فلسفه تربیت پرداخته شده است تا زمینۀ لازم برای گفت‌وگفتار دربارۀ آبشخور فلسفه تربیت اسلامی که هدف اصلی این فصل است فراهم آید. در فصل دوم، سخن بر سر مبانی هستی‌شناختی تعلیم و تربیت اسلامی است و در آن به فراخور سخن، به شماری از اصلی‌ترین مقولات جهانبینی توحیدی اشاره می‌شود که با تعلیم و تربیت پیوندی استوارتر دارند و بایسته است در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی از آنها سخن رود. فصل سوم از هستی‌شناسی مفهومی و کندوکاو در هستی و چیستی روابط انسان سخن گفته است.در این فصل از رابطه ششگانه انسان با خود، خدا، زندگی، آخرت، دیگران و طبیعت یاد شده است. در فصل چهارم با عنوان مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت اسلامی، کوشش می‌شود به‌گونه‌ای دیگربه انسان پرداخته شود؛ یعنی در اینجا هدف، شناخت خود انسان چونان انسان با چشم‌پوشی ازروابط او حتی با خود است تا از جمله معلوم شودانسان چیست، چگونه آفریده شده، جایگاهش در هستی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد و نیازهای اوکدام است. فصل پنجم، درباره مبانی معرفت‌شناخت تعلیم و تربیت اسلامی است و در آن هستی و چیستی معرفت را پی می‌کاویم تا روشن شود که معرفت چه مقوله‌ای است و آیا اصولا معرفتی وجود دارد و معرفت، دست یافتنی است و یا هر چه هست پندار است، و اگر معرفت دست‌یافتنی است، تنها حسی است و شناخت غیر تجربی وجود ندارد، یا شناخت‌های غیر حسی، هم وجود دارد و هم معتبر است. مبانی ارزش‌شناخت تعلیم و تربیت اسلامی موضوع فصل فرجامین کتاب است و در آن تلاش می‌شود به فراخور مجال، نخست به مفهوم و ماهیت ارزش اشارتی شود، آنگاه گوشه‌هایی از نظام ارزشی فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، سازوار با قرآن کریم و روایات معصومان بازکاوی شود. یادآور می شود،با جستجویی ساده در نت خواهید یافت که آقای بهروز رفیعی پژوهشگری توانمند و پرکار هستند که جایزه بیست ‌و یکمین کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای کتاب «آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن» دریافت کرده است.
🔶🔸سلسله نشست های تهذیبی-تربیتی رهیافت 🔸ویژه فعالان تهذیب و تربیت در حوزه های علمیه(مدیران، معاونان تهذیب، اساتید و مشاورین تربیتی مدارس علمیه) 🔸نشست اول: تبیین ساحت های تربیت جامع طلبگی 🎤 با ارائه استاد عالم زاده نوری 💠 اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه💠 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از رهیافت
بخشی از محصولات جلسه اوّل 👇👇👇
هدایت شده از رهیافت
متن کامل نشست اوّل، تبیین ساحت های تربیت.docx
67.8K
متن کامل نشست اوّل، تبیین ساحت های تربیت
هدایت شده از رهیافت
متن کامل نشست اوّل، تبیین ساحت های تربیت.pdf
295.9K
متن کامل نشست اوّل، تبیین ساحت های تربیت
هدایت شده از رهیافت
صوت نشست اول رهیافت.mp3
49.09M
صوت کامل نشست اوّل، استاد عالم زاده نوری، تبیین ساحت های تربیت جامع طلبه
🔶🔸سلسله نشست های تهذیبی-تربیتی رهیافت 🔸ویژه فعالان تهذیب و تربیت در حوزه های علمیه(مدیران، معاونان تهذیب، اساتید و مشاوران تربیتی مدارس علمیه) 🔸نشست دوم: نقش و کارکرد مربی در تربیت 🎤 با ارائه استاد عالم زاده نوری 💠 اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه💠 https://eitaa.com/tahzib_rahyaft
هدایت شده از 💯 جنایات غرب
📛شکار تمساح با طعمه کردن کودکان سیاهپوست ‼️ تا سال ۱۹۱۹ استفاده از کودکان سیاهپوست جهت طعمه قراردادن برای تمساح توسط شکارچیان اروپایی و آمریکایی در ایالت‌های ساحلی آمریکا رایج بود. ⭕️ طعمه های ۲ دلاری بچه های سیاهپوست را به زور از مادرشان جدا کرده و به عنوان طعمه زنده جهت شکار در حوالی محل زندگی تمساح ها قرار میدادند و .... سپس اگر بچه را زنده به مادرش برمیگرداندند در ازای اینکار ۲ دلار انعام میدادند! 🔺 مجله تایمز در سال 1908 پرده از این جنایت برداشت. ♨️On June 3, 1908, the Washington Times wrote an article titled: “Baits Alligators with Pickaninnies.” The word “pickaninny” pertains to a black child. 🌐https://medium.com/the-collector/black-babies-used-as-alligator-bait-in-the-u-s-4b0540f4b40c روایت از نگاه سایت دانشگاه فریس ایالت میشیگان آمریکا ♨️https://www.ferris.edu/HTMLS/news/jimcrow/question/2013/may.htm#:~:text=African%20American%20babies%20being%20used,as%20bait%20for%20an%20all 🔴 مطالب کانال جنایات غرب حاصل بیش از پنج سال پژوهش تیم متخصص و بررسی بیش از 400 کتاب و هزاران سند منتشر شده از نویسندگان غربی میباشد ✅ به‌کانال‌ جنایات غرب بپیوندید👇👇 💯https://eitaa.com/joinchat/1781727232C57b3ed8c49
70143_336 (1).pdf
3.17M
فایل pdf کتاب انسان ۲۵۰ ساله
📌افسون تبلیغات و جادوی تحریفات 🖋سه نفر از بزرگان شام با هم صحبت می کردند یکی از بزرگان شام از یکی دیگر پرسید این محمدی که خلیفه روی منبر از او نام میبرد و تکریم میکند کیست ؟ این خدا نیست؟ این همان خدای ما نیست ؟ اینها فرق بین خدا و پیغمبر را نمی دانند. در نیم قرن اول زندگی اسلام و نشر اسلام آن هم در شام همسایه حجاز آن هم با یک زبان هردو عرب زبان مردم این را نمی‌دانند که الله کدام است محمد کدام است. مردم خبر ندارند. 🖋یک شامی از یکی از بزرگ هایشان پرسید این ابوترابی که امیر بر روی منبر او را لعنت می کند کیست آن یکی در جواب گفت و الله من هم نمیدانم کیست ؟ گمان می کنم از همین دزدهای سر گردنه ای بوده که اطراف شام روی کوه ها هستند!! 🖋 یا این داستان را که خیلی معروف است همه لابد شنیده‌اید که وقتی امیرالمومنین در محراب عبادت به قتل رسید شامی ها تعجب کردند که علی مگر محراب عبادت میرفت او در محراب چه کار می کرد که اهل نماز نبود!! درست توجه کنید تبلیغات اینطور بر روی فکر ها و مغزها کار میکند. 📌مقام معظم رهبری کتاب انسان ۲۵۰ ساله لینک کانال 👇 https://eitaa.com/dars_pas_midim