eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جنایات آمریکا 25-11-99.pdf
2M
📛 درسنامه جنایات آمریکا ✍ مختصر، مستند و پرمحتوا با استناد به پایگاههای معتبر انگلیسی ✳️ توصیه: استادان و معلمان گرانقدر از محتوای این درسنامه میتوان برای تبیین ظلم آمریکا به ایران و جهان برای مخاطبانمان استفاده کنیم.
هدایت شده از نمافر | NAMAFAR
عوامل مؤثر بر خلاقیت دانش‌آموزان.pdf
2.55M
☑️ عوامل مؤثر بر خلاقیت دانش‌آموزان ▪️دنویسندگان: پارک و همکاران ▪️ سال انتشار: ۲۰۲۳ ▪️ نشریه: Psychology 🔻 تفاوتی نمی‌کند دانش‌آموز دورانی باشید که میزان سطور حفظ شده معیار استعداد بوده یا یافتن جوابی دقیق از مقدار ایکس، امروزه بهتر است به دنبال پرورش و درک خلاقیت فرزندانتان باشید. 🔻 به مناسبت و بهانه ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز، نگاهی به مقاله عوامل مؤثر بر خلاقیت دانش‌آموزان که توسط پارک و همکارانش در سال ۲۰۲۳ نگارش و منتشر شده داریم. 🔻 این مقاله عوامل مؤثر بر خلاقیت دانش‌آموزان را از طریق مطالعه و تجزیه و تحلیل داده‌های ۷۰۰۰ دانش‌آموز در طی ۵ سال از کلاس پنجم تا نهم بررسی کرده است. 🔻 یافته‌ها نشان می‌دهد که مهارت‌های خودتنظیمی، روابط با دوستان و همسالان، سبک‌های تربیتی و فرزندپروری و حمایت معلمان عوامل مؤثر بر خلاقیت دانش‌آموزان هستند. بر خلاف فرضیات رایج، جنسیت تأثیر معنی‌داری بر نرخ رشد خلاقیت ندارد. 👈🏻 متن کامل را در نمافر بخوانید. 🆔 @namafar
امواج آلوده 14.pdf
604.4K
✏️ متن کامل ☝️ را دانلود کنید 🔍موضوعات ذیل از مباحث این جزوه است:👇 ▫️سرزمین فلسطین متعلق به یهود است ▫️اسرائیل دولتی مشروع است ▫️خودمان به این کمک‌ها بیش‌تر محتاجیم ▫️فلسطینیان خودشان مقصرند ▫️چرا برای دیگر ملت‌ها مرگ می‌خواهید؟ ▫️هلوکاست واقعیتی تاریخی است ▫️اسرائیل از بین‌رفتنی نیست ▫️خشونت‌های اسرائیل در مقام دفاع از خود بوده است ▫️چرا نباید از عملیات طوفان الاقصی حمایت کنیم؟ ▫️راه حل مسأله فلسطین در دست فلسطینیان است 🌐 مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @amvaje_alodeh
دانش اموز9_01.mp3
4.7M
👈🏻 زنگ مستند! به دانش آموزان قدرت تحلیل بیاموزیم! 📌 آقای امینی‌خواه رو دنبال کنید: ✅ @Aminikhaah .
هدایت شده از بیداری ملت
✳️ درسِ پیروزی 🔻 يكى از رهبران جنگ فلسطين گفته بود: ما اين‌قدر شكست مى‌خوريم تا طرز شكست دادن را ياد بگيريم! 🔸 آن‌هايى که مى‌خواهند گل پيروزى را زود بچينند، بدون آنكه هيچ تيغى به دستشان برود، گمان كنم بايد بخوابند و در خواب، چنين صحنه‌اى را ببينند! 👤 📚 از کتاب «جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها» #⃣ پ.ن: «طوفان الاقصی» نشان داد فلسطینی‌ها طرز شکست دادن رژیم موقت صهیونیستی را خوب یاد گرفته‌اند. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از Anti_liberal🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجةالاسلام آنتونیو گوترش در مورد اسلام!!!😅 🔹️گرایش عجیب مردم جهان به دین اسلام در جریان جنگ غزه قابل توجه است. @AntiLiberalism
هدایت شده از نشر مکث اندیشه
فرهیخته.pdf
428K
سلام و عرض ادب 🔰 فرهیخته گرامی، کتاب های پیش رو در حل مسائل جامعه و سازمانها و مسئله محور کردن مراکز علمی ، پژوهشی و اجرایی بسیار مؤثر هستند. 📚 شما می توانید از طریق لمس کیوآر کد مندرج در نامه و یا لینک : 🌐 https://zil.ink/maks تصاویر و خلاصه کتب را دریافت نمایید. 👈هم چنین از طریق سایت مکث اندیشه به آدرس: 🌐 https://maks-andishe.com 👈و یا با شماره 09127161066 تماس حاصل و شرایط تهیه کتابها را پیگیری فرمایید. 🆔 @maks_e_andisheh
هدایت شده از صابرین نیــوز
☑️اینجا غزه است .... جایی که آمریکا و اروپا با مشارکت در جنگ جهانی علیه مردم غزه انسانیت و حقوق بشر را به سلاخی کشیدند. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
❌ یه ویدیو از یه غیر مسلمان غربی که بخاطر بمباران از روی کنجکاوی رفته بود سراغ قرآن وایرال شد. تنها گوشه‌ای از صدها کامنتی که غربی های زیر این پست گذاشتن و نظرشون رو درمورد اسلام و قرآن گفتن ببینید👆 ترجمه👇 ۱. فک کنم از الان دیگه قرآن خوندن رو شروع میکنم ۲. دیروز شهادتم رو گفتم، هیچ وقت مث الان آرامش نداشتم ۳. احتیاج دارم به قرآن بچسبم ۴. دیروز به اسلام روی آوردم (مسلمون شدم) قرآن خوندن خییییلی آرامش میده ۵. من تازه مسلمونم، شهادتم رو این ماه گفتم 🥰 ۶. امروز ۲۵ اکتبر من به اسلام برگشتم (مسلمون شدم) ۷. میشه کسی به من کمک کنه من میخوام مسلمون بشم ۸. من خیلی دلم میخواد مسلمون بشم اما نمیدونم چطوری به والدینم بگم ۹. آیا همه مون قراره قرآن بخریم؟ چون من که میخوام بگیرم ۱۰. امروز قرآن خریدم و خیلی هیجان زده ام ۱۱. من یه مسیحی‌ام میبینم که چطور فلسطینی‌ها در غزه اعتقادات قوی دارند، باعث میشه به اسلام علاقه مند بشم ۱۲‌. من فردا شروع میکنم ۱۳. من میرم قرآن بخونم (قصد دارم قرآن بخونم) ۱۴. روحم منو صدا میزنه تا قرآن بخونم
نقد نظریه تربیت اسلامی «نگاهی دوباره به تربیت اسلامی» در بوته نقد.pdf
395.4K
نقد نظریه تربیت اسلامی «نگاهی دوباره به تربیت اسلامی» در بوته نقد نوع مقاله : مقاله پژوهشی نویسندگان حسین باغگلی 1 امیر غنوی 2 1 نویسنده مسئول: استادیار پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی؛ دانشگاه فردوسی مشهد 2 استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چکیده هدف مقاله حاضر، نقد و بررسی کتاب «نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، جلد اول» اثر آقای دکتر خسرو باقری است. روش مورد استفاده در نقد کتاب، نقد درونی بود و در این زمینه، کتاب در سه حوزه روش­شناختی، ساختاری و محتوایی مورد بررسی قرار گرفت. در نقد روش­شناختی، سه محور: عدم توجه قابل‌قبول به ارکان دینی در فهم رویکرد دین به «تربیت»؛ تأکید بر مبانی انسان­شناختی و غفلت از سایر مبانی موردتوجه در جریان «تربیت اسلامی» و تفکیک «تعلیم» و «تربیت» و پذیرش اصالت برای هریک از آنها، مورد بررسی قرار گرفت. در نقد ساختاری، سه محور: بررسی ربط منطقی فصول، اصرار به مرحله­بندی سنی در تربیت و تحلیل و ترکیب نامناسب ویژگی­های انسان بررسی شد و در بخش محتوایی دو محور، تحدید تعریف «تربیت» و انحراف از معنای توافقی تربیت و خَلط میان «تربیت» و «اخلاق» مورد تحلیل و نقد قرار گرفت. یافته­های مطالعه انتقادی کتاب نشان داد، به‌رغم اینکه ظاهراً الگوی جدید و بدیعی در پرداختن به تربیت، مطرح شده است، اما محدودیت­های موجود در حوزه روش­شناختی و الگوی مورداستفاده مؤلف در کشف تعریف تربیت و صورت­بندی آن، نشان‌دهنده آن است که نه­تنها نوآوریِ کارآمدی صورت نگرفته است، بلکه با نگاه محدود به عناصر مؤثر در تربیت و خَلط میان دو حوزه «تربیت» و «اخلاق»؛ و...
✅ استاد : سه سطح اجتهاد: استظهار، علی القواعد، مستحدثات 🔹ما در فقه با سه دسته از مسائل روبه‌رو هستیم که طلبه باید به ‌طور جداگانه، روش برخورد با این مسائل و استنباط را بیاموزد: فقه استظهاری، فقه علی‌القواعد و فقه مستحدثات. 🔹فقه در مواردی که روایات متنوع‌تر و مفصل‌تر و برخورد بین روایات بیشتر باشد، پرکاربردتر می‌شود. 🔹مهارت‌های مورد نیاز در فقه استظهاری، عبارتند از مهارت تحلیل سؤال، مهارت تجمیع ادله، مهارت تحلیل محتوای آیات و روایات و مهارت جمع‌بندی محتویات به دست آمده 🔹ابواب خاصی برای فقه استظهاری مناسب‌تر است، مثل قسمت‌هایی از طهارت، بخش‌های عمده صلاه، حج، نکاح، حدود و… . 🔹فقه بعد از فقه استظهاری است،وقتی با یک مسئله روبه‌رو می‌شوید، تجزیه مسئله به مسائل بسیط و تطبیق هر قاعده بر بخش مربوط به خودش، فقه علی‌القاعده است. از این رو، به روندی که در آن از قاعده‌ها، مسائلی را می‌یابید که مستقیم با واقعه مرتبط است، فقه علی‌القاعده می‌گویند. 🔹کاربرد مهارت تفریع بیشتر در فقه است. مسائل بیع، اجاره و عمده مسائل نکاح، مباحث علی‌القواعدشان خیلی بیشتر است. بحث طهارت و بحث‌هایی از صلاه، مانند بحث خلل صلاه نیز این‌گونه هستند. متن کامل در: http://ravesh-ejtehad.blog.ir/post/64 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) @Ravesh_ejtehad
روش شناسی فقه تربیتی.pdf
373.8K
✅ مقاله فقه تربیتی استاد 🔹نویسندگان: مهدی فتحی، حمیدرضا طوسی http://journals.miu.ac.ir/article_6727.html 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی: 🔹تمام سخنرانی هایم را تعطیل کرده ام غیر از حضور در دانشگاه فرهنگیان. 🔹شما در گنج نشسته اید قدر خودتان را بدانید. 🔹معلمی را شغل ندانید. 🔹ایت الله گلپایگانی این مرجع عظیم الشان شیعه به من گفتند معلم قوی بشوید. گفتند اگر اصول عقاید را به نوجوانان بگویید، امام زمان( عج) راضی تر از شما است تا مرجع شوید. 🔹من ۴ ساعت تدریس در مدرسه را بر بالاترین پست و مقام در کشور ترجیح میدهم. 🔹سرمایه ترین ادمهای کشور معلمان هستند. 🔹شما انسان میسازید. 🔹سرمایه داران طلا و خانه و ماشین دارند، شما انسان و نسل نو دارید. 🔹دنبال علم بی خاصیت نروید. 🔹مدرسه موفق، مدرسه ای است که دانش اموزانش نمازخوان تر شوند. 🔹رابطه معلم و شاگرد باید عاطفی باشد. 🔹افرادی که با برخورد زیبا ایمان می اورند بیشتر از کسانی است که با استدلال ایمان می اورند. 🔹معلم باید برای هدایت دانش آموزانش سوز داشته باشد. 🔹کتاب های درسی تربیت معلم باید تجربه های ۳۰ ساله معلمان باشد. 🔹پژوهش ها باید مشکلات جامعه را رفع کند. 🔹به دانش اموزان یاد بدهید آزادانه نظر بدهند. 🔹کتاب تالیف شده بخشی از ایات قران است که هویت ساز است. 🔹معلمان به گفتگوی خصوصی، توجه به رفتار و کردار خودشان، کرامت، وقت شناسی و ... توجه ویژه کنند. 🔹برای امنیت، حقوق، مسکن، کتاب از ایات قران نوشته ایم و نیاز بود تربیت معلم نیز کتابی در خصوص قرآن و اخلاق داشته باشند. 🔹کمک به این کتاب، کمک به قران است. 🔹تفسیر قران را مطالعه کنید. 🔹چرا بعضی ها هر چه باسوادتر می شوند، غرورشان بیشتر می شود؟ http://eitaa.com/joinchat/819462160Cf939127299
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
❌بیش از آن که ذوق کنیم انتشار عکس و ویدیوی بچه ها، بخصوص ها، در شبکه های اجتماعی میتواند آنها را در معرض خطر ربایش و آزار و اخاذی قرار دهد و امنیت و سلامتی شان را به خطر بیاندازد. همه کاربران فضای مجازی لزوما انسان های اخلاق مدار نیستند. مواظب باشیم. حسینعلی رحمتی ۱۵ آبان ۱۴۰۲ 👈اگر این مطلب را مفید می دانید برای دیگران هم ارسال کنید
امام خامنه ای: "باید تربیت دینی فرزندان به عنوان نمونه‌هایی از فرهنگ غنی اسلامی در میان مردم گسترش یابد.» (۱۳۸۷/۰۷/۲۲) 💎 دوره رایگان تربیت دینی 💎 🔰 ویژه والدین، طلاب، معلمان، فعالان فرهنگی و عموم علاقه مندان حوزه تعلیم و تربیت 🔹 مدرس: استاد علیرضا پناهیان شروع دوره: از سه شنبه 9 آبان 🔻همراه با اعطای مدرک (بعد از ارسال خلاصه مطالب) ❣️شرایط شرکت در دوره رایگان: ➖بنر دوره را برای ده نفر از دوستانتون ارسال کنید ➖و ده تا صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) و پیروزی جبهه مقاومت بفرستید ⭕️ نیازی به ثبت نام نیست ⭕️ 📌دوره در کانال سخن سدید برگزار می شود @sokhanesadid
حکمت الهی قتل کودکان چیست؟ به گزارش مشرق، حمید پارسانیا، فعال رسانه در حساب ایتای خود نوشت: در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابن‌عربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث می‌کند. همانطور که می‌دانیم فرعون با خبر می‌شود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل می‌کند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنی‌اسرائیل را قتل‌عام می‌کند. اینجا سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه می‌کنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام می‌دهد را ملاحظه می‌کنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمی‌کند؟ ابن‌عربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان می‌کند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی می‌کشد و با همان ظلمی که دارد انجام می‌دهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیث‌العهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمی‌آورند و جامعه را به خدمت خود می‌گیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث می‌شود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت می‌شوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفه‌ای سر می‌زند یا ناآرام می‌شود با همه وجود از خواب برمی‌خیزند و در خدمت کودک قرار می‌گیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه می‌تواند مادر و پیرامون را تسخیر کند. کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده می‌شوند نفس دارند و از بین نمی‌روند. ظلمی که به این‌ها می‌شود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون می‌شود باعث انباشت می‌شود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا می‌کنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل می‌کند و در نهایت فرعون را از بین می‌برد. امروز حوادثی که در غزه رخ می‌دهد و قتل‌عام کودکان بی‌گناه رخ می‌دهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت می‌گیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل می‌رسند کلمه توحید را بر زبان می‌آورند و ربّ خود را فرا می‌خوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده می‌شوند و سنت خدا با آنها عمل می‌کند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها می‌شود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است. گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی می‌بینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر می‌گیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیق‌تری شکل می‌گیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسان‌ها در حوزه معنایی و روحانی آن‌هاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل می‌کند تا ان‌شاالله انتقام مظلوم گرفته شود.
در حاشیه راهپیمایی بزرگداشت روز ۱۳ آبان در بوشهر
💠 فراخوان علمی سی امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه»محور ها: ۱.ارتباط با نسل نو با هدف ترویج فرهنگ اقامه نماز؛ راهکارها و موانع ۲.نماز نسل نو دین مدار تراز ایران اسلامی؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و فاصله‌ها ۳.متولیان فرهنگی، علمی، اجرایی و نماز نسل نو؛ نقش ها ، وظایف و عملکردها ۴.حلقه‌های میانی و نماز نسل‌نو ۵.خانواده و نماز نسل نو ۶.مدرسه، مسجد، دانشگاه و نماز نسل نو؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و ایده‌ها ۷.مدارس، مساجد و دانشگاه‌های الگو در ترویج اقامه نماز در بین نسل نو 📚 قالب های ارائه آثار: رساله دکتری، پایان نامه ارشد، مقالات علمی، پژوهش های کاربردی ⌛️مهلت شرکت در فراخوان: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ 📮 ارسال آثارnoor.namaz.ir  🗓 زمان اعلام نتایج: نیمه دوم آذر ۱۴۰۲ از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.namaz.ir 🎁 جوایز و هدایا: ▫️چاپ آثار برگزیده در نشریات علمی پژوهشی و کتاب اجلاس ▫️اختصاص ۱۱۰ جایزه نقدی به همراه گواهی شرکت در فراخوان ▫️راه های ارتباطی با دبیرخانه: ☎️ تلفن: ۸۶۰۳۷۵۰۶ – ۰۲۱ 📨 سامانه پیامکی: ۱۰۰۰۰۱۷ 🆔 آیدی اجلاس 🔍 عضویت در کانال نماز👇 https://eitaa.com/joinchat/3026911236Ca734b82e23 ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️