هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸ذاکر و غافل🔸
در تربیت، باید اول مسأله پدر حل شود. همیشه بحث ما در مسائل تربیتی این بوده است كه پدر با فرزند برخورد نفسانی میكند و برای سبك شدن و رفع خستگی كنار طفل مینشیند و بازی میكند! بازی با بچهها به آنها شخصیت میدهد؛ بازی كه درآن نشاط باشد، اما لغو نباشد، جمع بین دو ظریف است. گاهی ما بازی میكنیم ولی افسار گسیختگی است. تفریح رسول اكرم صلی الله با بچهها، منتهای شخصیت و روح دادن به آنها است؛ میرود توی بچهها و بچهها را با خود به عالم بالا میآورد. ولی وقتی ما با بچه ها بازی و تفریح میكنیم، بازی و تفریح ما، بازی و تفریح غافل است. در حالیكه بازی و تفریح رسول صلی الله بازی و تفریح ذاكر است. پدر اگر بداند چه مأموریتی دارد، با تفریح و بازی با فرزند خود، نه تنها پایین نمیرود، بلكه طفل هم بالا میآید.
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸بچه را آزاد بگذارید؛ روحیه و ارادۀ او را خرد نکنید!🔸
▫️انبیاء، فرزندانشان را بیشتر از ما آزاد میگذاشتند! روزی خلیفۀ اول بالای منبر بود. امام مجتبی (ع) نیز کودک بود. از منبر بالا رفت تا دست او را بکشد و پایین بیاورد. به او گفته بود: «از منبر جدم بیا پایین».
این را به حضرت گفتند. حضرت فرمود: والله من یادش ندادم، این خودش اینگونه است!
سپس شاهد آوردند و فرمودند: شما میدانید وقتی پیغمبر در حال نماز بود، حسن از وسط صفها رد میشد و خودش را به پیغمبر میرساند. سوار گردنِ پیغمبر میشد، درحالیکه ایشان در سجده بود. پیامبر سر از سجده برنمیداشت تا او پایین بیاید. همچنین وقتی حضرت میخواست بایستد، یک دستش روی زانویش بود و یک دستش بر شانۀ حسن. پیامبر نمیگفت این بچه مشغولم میکند. نمیگفت این #مزاحم_نمازم است.
▫️چرا حضرت، اینطور می کرد؟ زیرا دورۀ طبیعت فرزندش است. میخواهد او #رشد کند، نمیخواهد بچه #بسوزد. میخواهد واهمۀ بچه از مردم، از بین برود. میخواهد این بچه در بزرگسالی مشرک نشود، عابد و مقلد مردم نباشد. بر اثر همین رفتارها است که وقتی امام حسن (ع) میبیند مصلحت اسلام در صلح با معاویه است، دریغ نمیکند؛ درحالیکه مخالفها که هیچ، دوستانش هم به او معترض بودند. چهکسی میتواند جلوی این موج بایستد؟ آنکه در بچگی اینچنین رشدش داده باشند.
▫️ما بچههای خود را #خُرد_و_خمیر میکنیم. او چگونه جلوی استعمار بایستند؟! ما فکر میکنیم او بیادب و بیتربیت است؛ لذا با خشونتهایمان، تمام #روحیه و عصارۀ #اراده را در بچه میشکنیم.
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 بهای عزت و استقلال 🔸
کودک یتیمی را فرض کنید که مادرش او را با رختشویی بزرگ میکند. بچه پایش برهنه است، اما نان رختشویی مادرش را میخورد. زنی بدکارهای را هم فرض کنید که آپارتمان، اتومبیل، نوکر، قالیهای گرانقیمت و تزیینات و تجملات فراوان دارد و بچهاش را هم با اتومبیل اینطرف و آنطرف میبرد. بچۀ زنی که رختشویی میکند به خانۀ آن زن بدکاره میرود و میبیند که آنجا نان و غذا و همهچیز دارند. به مادرش میگوید: «آنها همهچیز دارند و تو هیچ نداری. بچۀ آنها با اتومبیل بیرون میرود؛ من کفش هم ندارم!» مادر چه میگوید؟ میگوید: «همینی را هم که دارم خوب است؛ این نانِ حلال برای توست؛ نان عزت و پاکی است. آن بچهای که دیدی، مادرش بدکاره است و خودش را میفروشد و درآمدش را به بچهها میدهد».
وقتی به مکه میروید و برمیگردید، میگویید: «بازارش آنطور بود؛ آبونان و غذایش آنطور بود؛ همهچیزش ارزان بود؛ در بازارش همهچیز پیدا میشد؛ اما در کشور خودمان صف داریم، مشکل داریم، قیمتها گران است و…». اگر برویم به رهبر انقلاب بگوییم که وضع آنجا آنطور بود، آیا مثل بچۀ آن رختشو نیست که به مادرش گفت: «مادر، خانه فلانی چقدر دلباز بود»؟! بله، ما صف داریم، مشکل و فشار و زحمت داریم، شهید دادن و تشییع جنازه داریم؛ اما ناموسفروشی و عزتفروشی نداریم.
@haerishirazi
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شهید شاطری الگوی مدیریت جهادی
🔹مدیر دلسوزی که خستگی نمیشناخت! باید شهید شاطری را به رخ مسئولین کشید!
🔹چقدر امروز ما به این روحیه نیاز داریم!
🔹مردم لبنان: ما امام خمینی(ره) را از شاطری شناختیم.
#تصویری
@Panahian_ir
47.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 *بخشی از اولین دوره تکمیلی تربیت مربی ارشد*
📆 ۲۴ الی ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲
#دوره_تکمیلی_تربیت_مربی_ارشد
🇮🇷 سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
👈 حامی کودک و نوجوان
هدایت شده از هوای مادری
🍀 ششمین جلسه از سلسله نشست های هیأت وکودک
🎉 ویژه جشن نیمه شعبان
💠با حضور
🔸 حجتالاسلام دکتر حمید سعید بخش
🔸 سرکار خانم دکتر فاطمه صدر
🔸 سرکار خانم دکتر سمیرا غیبی
💡 موضوع نشست:
اقتضائات آشنایی و انس کودکان زیر ۷ سال با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)
و بکارگیری آن در طراحی محتوا برای هیأت های کودکانه
🗓زمان: شنبه ۲۸ بهمن ماه
🕰ساعت: ۱۸:۳۰ الی ۲۰
💻 نشست بصورت مجازی در پیوند زیر برگزار خواهد شد
https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/din_hokmrani
@heyatkoodak
@havayemadari
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
🔺نقد خواندنی و قابل تامل استاد عالم زاده نوری بر کتاب مربیگری روشمند👇👇
هدایت شده از مجموعه "میثم تمار" قم
🔰مجموعه تربیتی فرهنگی میثــــــــم تمار ، دبیرستان علوم معارف صــــــــدرا برگــــــــزار می کنند:
⚜جلسه هم اندیشی تربیتی والدین...
📍با موضوع
تبیین بایسته ها و تجربیات در عرصه تربیت نوجــــــــوان کنشگر انقلابــــــــی
🗓زمان
دوشنبه ۳۰ بهمــــــن
ساعت ۱۹ الــــــــی ۲۱
🏢مکان
بلوار جمهوری نرسیده به میدان سپاه، سازمان تبلیغات،سالن همایش کوثر
📌این برنامه ویژه تمامی والدین گروه های مجموعه میثم تمار و والدین تمامی پایه های دبیرستان صدرا می باشد ...
#جلسات_والدیــــــــن
#هم_اندیشی_تربیتی
@mfmt_ir
@Qom_sadra
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
💢 فرق بین احادیث اخلاقی و احادیث فقهی
✔️استاد احمد عابدی:
فرق بین حدیث اخلاقی و حدیث فقهی در این است که
✨الزام در احادیث اخلاقی، الزام اخلاقی است اما در احادیث فقهی، الزام کلامی است.
اگر چیزی واجب و حرام باشد، فقهی است اما اگر چیزی واجب و حرام فقهی نیست اما ضرورت اخلاقی دارد، بهعبارتدیگر اگر تخلف شد، جهنم ندارد حدیث اخلاقی است.
🔺 بهعبارتدیگر در ذات اخلاق ضرورت وجود دارد و همیشه اخلاق بایدونباید است؛ اما این تخلف از این باید جهنم ندارد اما ضرورت دارد. مثلاً اگر بگویم نماز شب بخوانید و خیلی فایده دارد، این اخلاق نیست، یا مثلاً اگر بگویم بهتر است راستگو باشید، این هم اخلاق نیست. اخلاق آن است که الا و لابد باید راستگو باشید. در ذات اخلاق الزام و اجبار هست ولی الزامی است که تخلف از آن گناه ندارد.
🔺مثلاً حدیثی میگوید اگر فلان کار را کردید خدا فلان درجه بهشتی را میدهد، این حدیث اخلاقی است. حدیث فقهی آن است که بگوید این کار را باید بکنید و یا نکنید.
📆خارج فقه؛ ۱۴۰۰/۲۰/۲۹
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
بررسی کتب لغت- احمد عابدی.mp3
5.5M
✨بررسی کتب لغت- استاد احمد عابدی 👌 👇
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Roshdelmi
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
تقریر جلسه بررسی کتب لغت ، استاد احمد عابدی.pdf
515.7K
#تقریر صوت جلسه بررسی کتب لغت ، استاد احمد عابدی
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
تقریر صوت جلسه بررسی کتب لغت ، استاد احمد عابدی.docx
29.4K
#تقریر صوت جلسه بررسی کتب لغت ، استاد احمد عابدی
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
بررسی کتب لغت - استاد احمد عابدی - نمودار کامل باز شده.pdf
816.6K
بررسی کتب لغت - استاد احمد عابدی
46.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله حائری شیرازی(ره)
🪴چرا شما یک چیزی میگویید که وقتی به بچه #تذکر میدهید برنجد؟ این به خاطر این است که #زود_رنج او را بار آوردید. بچه باید #پر_تحمل بار بیاید و راهش هم زدن نیست، اذیت کردن نیست، گوش مالی دادن نیست؛ راهش پیچ محبت را شل و سفت کردن است، فتیله محبت را بالا و پایین کنید.
🪴 وقتی خوب میدرخشد یکخرده محبت کنید، نه زیاد. شما خیلی بچهات دوست میداری، دلیل ندارد که دمبهدم در بغلش بگیری. خیلی او را دوست داری، دلیل ندارد او را مرتباً ببوسی.
🪴محبتتان قیمتی است، با زیاد کردن او ارزانش نکنید. به #مادر هم سفارش کنید. #محبت باید حساب داشته باشد. بوسیدن باید حساب داشته باشد. در بغل فشردن باید حساب داشته باشد.
وقتی کاری نکرده که مستوجب محبت است، خرجش نکن. وقتی کرد، خرجش کن.┄┄┅┅┅🍃🌸🍃┅┅┅┄┄ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat ☘#محبت 📌 #روش_تربیت ✍ #آیت_الله_حائری_شیرازی 🎞#کلیپ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چطور سیم کارت فرزندم رو طوری تنظیم کنم که محتوای غیراخلاقی و نامناسب رو در اختیارش قرار نده؟؟
هدایت شده از کانال حسین دارابی
AUD-20240214-WA0001.mp3
2.04M
📣دخترا
اینو بذارید زنگ آلارم نماز صبح 👌👌
حتما بذارید
بهتون قول میدم که بیدار می شید
تضمینی بلند می شید چه بلند شدنیییییی😂
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
https://moallempress.ir/2024/02/18/وظایف-سازمان-ملی-سنجش-و-ارزشیابی-نظام-آ/
وظایف سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به سازمان سنجش آموزش کشور زیر نظر رئیس جمهور واگذارشد👆
رسانه معلم #کانون تربیت اسلامی
هدایت شده از چرا به مقاومت 🇵🇸کمک کنم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت انتخابات از زبان ولی امر مسلمین
⭕️معلم، شاگرد را همچون فرزند خویش بداند
🔹 #شاگرد را #معلّم مثل #فرزند خودش بداند. شما در مورد پسر خودتان یا دختر خودتان چه آرزوهایی دارید؟ نمی خواهید #خوشبخت باشد؟ نمی خواهید #سربلند باشد؟ نمی خواهید #عاقل باشد؟ نمی خواهید #باسواد باشد؟ نمی خواهید رفتار او در جوامع، در خانوادهها، #احترامبرانگیز باشد؟ انسان راجع به #بچّهاش این چیزها را می خواهد؛
🔹عین همینها را از این #شاگردتان هم بخواهید. یعنی کار شما در درجهی اوّل #درس_دادن است، امّا در خلال هر درسی ـ بنده بارها گفتهام گاهی مثلاً یک #معلّم ریاضی یا معلّم فیزیک، در اثنای درس، یک کلمه می گوید که از یک ساعت سخنرانیای که بندهی مثلاً واعظ میکنم تأثیرش در این #جوان بیشتر است! با یک کلمه؛
🔹اینها را دیدهایم ـ با #رفتار، با #کردار، با #بیان، #ایمان را، #صلاح را، #صلاحیّتهای_انسانی را در این #شاگرد پرورش بدهید. فرض کنید #فرزند_خودتان است، دارید او را #پرورش میدهید؛ این اوّلین توقّعی است که انسان از #معلّمین دارد. البتّه این غیر از مسئلهی «پرورشی» است که بعداً عرض خواهم کرد؛
🔹آن امور #پرورشی، مستقلّاً یک مسئلهی جداگانهای است؛ بعضیها اینها را با هم مخلوط میکنند. آنهایی که می خواستند #پرورشی را تعطیل کنند، می گفتند «#معلّم در همان حالِ #تعلیم، #پرورش هم بدهد»، که خب این حرف ناقص و ناتمامی است؛ لکن در اثنای تعلیم می شود به معنای واقعی #تربیت هم انجام داد، «پرورشی» هم به جای خود.
بیاناتمقاممعظمرهبری ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد