هدایت شده از خبر خاص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻با صدا گوش کنید
🔹این فیلم سینمایی نیست که کارگردانش تمام جزئیات را این چنین با دقت تمام کار کرده باشد؛ سکانسی فوقالعاده از حس و حال مردمی بدرقه یک مدافع امنیت در روستای کوهرنگ است از نجوای «به ابی انت و امی» زیارت عاشورا تا ندای گاه و بیگاه «لا اله الا الله» از همهمه برآمده از نجوا های درونی تا صدای کوبیده شدن برف ها زیر پای عابران موقعیت بی نظیری ساخته که مثالش را فقط در تشییع عروج کنندگان الی الله می توان پیدا کرد.
➖➖➖➖
🌐 خبـــر خــاص 👇
https://eitaa.com/joinchat/1596456977C8f01d6d91c
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💢🔰🎖🏅
آثار برگزیده دوسالانه کتاب علوم انسانی با رویکرد اسلامی معرفی شدند
آثار #برگزیده نخستین دوره دوسالانه کتاب علوم انسانی با رویکرد اسلامی، همزمان با آیین پایانی این جوایز معرفی شدند.
🔰مشروح خبر:
https://rihu.ac.ir/fa/news/37984
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
عن الامام الحسین علیه السلام:
《أَلاِستِدراجُ مِنَ اللّهِ سُبحانَهُ لِعَبدِهِ أَن یُسبِغَ عَلَیهِ النِّعَمَ وَ یَسلُبَهُ الشُّکر》
غافلگیر کردن بنده از جانب خداوند به این شکل است که به او نعمت فراوان دهد و توفیق شکرگزاری را از او بگیرد🌺
تحف العقول،ص۲۵۰
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
بررسی کتب لغت- احمد عابدی.mp3
5.5M
✨بررسی کتب لغت- استاد احمد عابدی 👌 👇
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Roshdelmi
┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
تقریر جلسه بررسی کتب لغت ، استاد احمد عابدی.pdf
515.7K
#تقریر صوت جلسه بررسی کتب لغت ، استاد احمد عابدی
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
تقریر صوت جلسه بررسی کتب لغت ، استاد احمد عابدی.docx
29.4K
#تقریر صوت جلسه بررسی کتب لغت ، استاد احمد عابدی
بررسی کتب لغت - استاد احمد عابدی - نمودار کامل باز شده.pdf
816.6K
بررسی کتب لغت - استاد احمد عابدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰👏👏خیبر خیبر یاصهیون
📣رجز خوانی حاج مهدی رسولی برای صهیونیستها 👏👏👏 خدا قوت
⭕️ یک عده از مقامات سیاسی مثلا جزو خواص جامعه یاد بگیرند .
آقا فرمود :
محافظه کاری قتلگاه انقلاب است .
📝 مجید ملک خواه
👈 کانال سراج منیر در ایتا وسروش👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3084648448C02b5fcc7d4
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴به زودی منتشر میشود:
🔴کتاب روحانیت و دینمداری در ایران اثر جناب آقای دکتر حسین بستان (نجفی) دانشیار گروه جامعهشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی (بهار 1402) توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مشارکت دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی وابسته به معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزههای علمیه منتشر میشود.
🔴با ما همراه باشید در کانال پژوهش ، حوزه و دانشگاه:
🔴@research_hu
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴 منتشر شد:
کتاب «خانواده درمانگری معنوی خداسو» اثر دکتر مسعود جان بزرگی، دکتر مسعود آذر بایجانی و دکتر عباس پسندیده از مجموعه آثار گروه روانشناسی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه، توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مشارکت دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی وابسته به معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه منتشر شد.
🔴چکیده :
خانوادهدرمانگری سیستمی معنوی الگویی کاربردی با راهنمای درمان است که برای اولین بار بر اساس منابع دینی و طراحی دقیق برای کمک به خانوادههای آسیبپذیر و دارای آسیب تنظیم شدهاست. این الگوی درمانی از یک سو سیستمی است؛ زیرا هم به ساختار و هم به کنش خانواده میپردازد و از سوی دیگر معنوی است و به تحول خانواده توجه میکند. در اینجا منظور از معنویت، تنظیم تعاملات خانواده بین مبدأ و معاد یا یک نیت و هدف واقعی است. این کتاب هشت مرحله درمان خانوادگی را با یک رویکرد چندبعدی معنوی و البته خداسو معرفی میکند، فعالسازی عقل خداسو بهعنوان یک منبع درونی برای اتصال به واقعیت زندگی و فاصلهجویی از پندارههای خودساخته یا تقلیدی و فاقد اعتبار، ویژگی منحصربهفرد این روش خانوادهدرمانگری است. کاربرگها و تمرینهای عملی به درمانگر و مُراجع کمک میکند بتواند فرایندهای درمان را بهخوبی هدایت کنند و بدانند که دقیقاً چه اتفاقی در هر مرحله در جریان است
با ما همراه باشید
🔴@research_hu
هدایت شده از مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
🎧 متن کامل پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به همایش ملی عرفان اهل بیتی:
🔵 اهمیّت علم انسان شناسی مورد غفلت قرار گرفته است/ ناقدان در فراگیری، بررسی و کارآمدی علوم، هوشیارانه عمل کنند
⬅️ مستحضرید که وسعت علم به وسعت معلوم است از یک نظر و به سعه دیدگاه عالم است از نظر دیگر. معلوم در ساختار الهی هیچ کمبودی ندارد یعنی از بالاترین نقطه آسمان تا دورترین و پایین ترین نقطه زمین سفره معلوم است. چیزی در صحنه خلقت نیست که فراگیری از آن ممنوع باشد یا انسان نتواند؛ اگر کسی نتواند بیندیشد یا درست بیندیشد یا اندیشه اش را به کار ببرد، نقص خود او و ضعف خود اوست.
⬅️ علوم انسانی، مسئله اقتصاد و تجارت و امثال ذلک جزء علوم فرعی است؛ اما اصلی ترین علوم انسانی، انسان شناسی است که مورد غفلت است که آیا انسان که می میرد مثل درختی است که بعد از عمری سبز بودن می خشکد و هیزم می شود و دیگر هیچ یا مانند مرغی است که در قفس بود و مرگ عبارت از باز شدن قفس و آزاد شدن انسان است؟ اصلاً بشر امروز به این فکر نیست که بعداً چه خواهد شد!
⬅️ ترجیع بند علوم این است که ما یادمان نرود که علم هر چه دارد از معلوم است اولاً و معلوم مثلث است ثانیاً و اگر پیشرفت های علوم مادی به انسان آن جرأت را داد که این مثلث را مثله کند ثالثاً این مثله به درد سردخانه می خورد نه به درد حوزه و نه به درد دانشگاه رابعاً؛ معلومی که سخن نگوید و هدایت نکند، به درد سردخانه می خورد.
⬅️ معلوم مرده علم مرده تحویل می دهد و علم مرده، عالم را زنده نمی کند؛ دیگر نمی توان گفت که علما زنده اند و جزء زنده های جوامع بشری اند.
⬅️ آنچه در بیانات نورانی ائمه(علیهم السلام) هست طبقه بندی شده است؛ آن طبقه زیرینش این است که ما باید چیزهایی یاد بگیریم که مشکل روزانه ما را حل کند؛ فرمود: «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّه»؛ ملتی که زمین دارد آب دارد خاک کافی دارد، مع ذلک نیازمند به دیگری باشد فقیر داشته باشد مشکل اقتصادی داشته باشد، این ملت را خدا از رحمت خود دور کند.
⬅️ ناقدان هم در فراگیری علوم باید هشیارانه عمل کنند هم در بررسی و کارآمدی علوم. ناقدان باید بدانند که چه علمی برای بشر کنونی لازم است اولاً، چگونه باید این علم را به جامعه منتقل کرد ثانیاً و سطح جامعه را بالا آورد ثالثاً که جامعه فرهیخته داشته باشیم.
⬅️ اگر می گویند نقد کنید یعنی نصیحت کنید، نصیحت، گفتن و نوشتن و اعتراض نیست، اینها لوازم نصیحت است. آن سوزن خیاطی را می گویند منصحه و آن خیاط را می گویند ناصح. اگر گفتند شما مسئولین تان را نصیحت کنید یعنی جامه ای ببافید که به قدّ نظام جمهوری اسلامی بخورد که هم آبروی او محفوظ باشد هم آبروی دیگران، وگرنه انتقاد کردن، به معنای نصیحت مسلمین و نصیحت ائمه مسلمین نیست، بلکه جامه دوختن، آبرو حفظ کردن، نظام را نگه داشتن، ناصح بودن و با منصحه کار کردن، نصیحت است که امیدواریم هیئت نقد، به این نکته دقیق هم عنایت کنند.
🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۴۶۰ عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا👇:
🆔 @mirkhalili
هدایت شده از مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
راهکار علمی حل معضلات اجتماعی .ogg
9.29M
#فایل_صوتی_مباحث_مهم:
🔵 استاد دکتر «خسروپناه»، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم اختتامیه اولین جشنواره علمی شهید چمران:
◀️ در حل آسیبهای اجتماعی و فرهنگی دچار ضعف علمی هستیم
⬅️ شهید چمران، شخصیتی بینظیر است و باید راه این استاد والامقام را برای اساتید جوان تبیین کنیم.
⬅️ شهید چمران علوم انسانی را میشناخت و با یک نگاه جامع به مسائل مینگریست؛ یکی از ویژگیهای بارز شهید چمران حل مسئله بود و همگان دیدیم که در لبنان، پاوه و میدانهای جنگ چه اقداماتی انجام داد.
⬅️ مروز با چالشها و آسیبهایی در حوزههای اجتماعی و فرهنگی هستیم. امروز اساتید بسیجی باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی مسئلهشناسی کنند و با بهرهگیری از ظرفیتها بتوانند مشکلات این حوزه را برطرف کنند.
⬅ علیرغم تمامی ظرفیتهایی که در دانشگاه و مراکز پژوهشی داریم در حوزه آسیبهای اجتماعی و فرهنگی دچار ضعف شدید علمی هستیم.
⬅️ امروز فناوریهای اجتماعی یکی از راههای برطرف کردن آسیبهای اجتماعی است. متأسفانه از بکارگیری فناورهای اجتماعی برای حل مشکلات، غافل شدیم.
⬅️ باید در حوزه تولید به حکمرانی تولید توجه ویژهای داشته باشیم. نهادهای متولی با توجه به اقدامات دشمنان باید با همافزایی به موضوع تولید و مجموعههای تولیدی توجه ویژه داشته باشند.
🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۴۸۰ عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت کرسیها و همایشها، و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی:👇
🆔 eitaa.com/mirkhalili
═══════════════┅
🤱 نسخه ای معنوی برای فرزندآوری...
✍یه شخصی آمد محضر علی بن موسی الرضا، عرض کرد: "یا ابن رسول الله من مدتهاست که تو زندگیم، گرفتاری های پیچیده ای به وجود آمده، هیچ راهی هم ندارم... فقیرم، اما گدا نیستم، درمانده ام تو کارهام... چندتا کسالت هم خودم و بچه ها داریم، ناراحتیم شدیدا... چه کار کنیم آقا جان؟! هم فقر و مریضی بیچاره مون کرده... هم اینکه دوست داشتیم دوتا بچه دیگه هم داشته باشیم...
😔 اما مدتی است که بچه دار هم نمی شویم، خواستم بچه دار هم بشیم ان شاء الله..."
✨ حضرت فرمودند:" برو و برای نمازهات اذان بگو، همون تو خونه ات اذان بگو..."
گفتم:"یا ابن رسول الله همین کافیه؟!"فرمودند:" بله همین کافی است. "
🍃طول کشید، کمتر از یک ماه، یا حالا بیشتر، آن شخص با امام رضا برخورد کرد و گفت: " یا ابن رسول الله، کارم درست شد، مریضی از خونه ام رفت، فقرمم اصلاح شد، کارم رو ارابه افتاد و خانواده هم باردار شد و داریم بچه دار میشیم... "
😍برخی از بزرگان و علما، که شنیده بودم، وقتی می گفتند اولاد دار نمیشن و یا دیر میشن، می گفتند اذان بگید تو خانه.نرین بالا پشت بام فریاد بزنید!! نه همین تو خونه...
هم فقر تون از بین میره، هم مریضی تون رو از بین میبره ، همین که صاحب اولاد خواهید شد ان شاء الله...
خیلی عالی است اذان گفتن...
👤 آیت الله ناصری (ره)
#ناباروری
#رویای_مادری
به طبیبِ جان بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba
🍃👦🏻✿●•۰▬▬▬▬▬▬▬
🔴🔵 علی اکبر (علیهالسلام) در بیان امام زمان(عجلاللهتعالیفرجه)
🌕 امام زمان ارواحنافداه در زیارت ناحیه مقدسه، اینگونه حضرت علی اکبر علیه سلام رو برای ما معرفی می کند...
🔺 «السلام علیک یا أول قتيل من نسل ځير سليل من سلاله ابراهیم خلیل؛
حضرت در ادامه این درسنامه می فرماید:
🔺 أشهد انك أولى بالله وبرسوله
«و جعلنا الله من ملاقیک ومرافقيک
...وأبرء إلى الله من قاتلیک و اسئل الله مرافقتك في دار الخلود و أبرء إلى الله من أعدائک اولی الجحود و السلام علیک و رحمة الله و بركاته
🔸 امام زمان ارواحنافداه علی اکبر علیهالسلام را به امتیازاتی مخصوص، وصف نموده است:
🔹 ۱. سلام و صلوات بر علی اکبر علیهالسلام را بعد از سلام و صلوات برجد مظلوم خود، حضرت حسین بن على علیهالسلام قرار داده است و پس از آن شروع به زیارت سایر شهدا نموده است و ایشان را اولین شهید آل هاشم در صحرای کربلا معرفی کرده است.
🔹 ۲. علی اکبر علیهالسلام را از هر کس به خدا و رسولش نزدیکتر معرفی نموده است.
🔹 ٣. از خداوند درخواست می نماید که همواره توفیق زیارت حضرت علی اکبر علیهالسلام را داشته باشد.
🔹 ۴. از خداوند مسألت می نماید که در روز واپسین، همنشین علی اکبر علیهالسلام باشد.
🔹 ۵. شدت لعن و نفرین آن حضرت بر قاتلان علی اکبر علیهالسلام حاکی از شدت غضب آن حضرت نسبت به آن جفا پیشگان است.
📚 بحارالانوار، ج۹۸، ص۲۶۹
➖➖➖➖➖➖➖
✨✨صلی الله علیک یا علی بن الحسین ✨✨
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام فرمانده ۲
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
🔰موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با همکاری موسسه پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می کند:
💠 اولین دوره آموزشی «آشنایی با مکتب فقهی آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)»
🎙اساتید دوره: حضرات آیات و حجج اسلام:
▫️محسن اراکی
▫️علی اکبر سیفی مازندرانی
▫️علی اکبر رشاد
▫️سید علی اشکوری
▫️احمد مبلغی
▫️سید منذر حکیم
▫️مصطفی جعفرپیشه فرد
▫️سید صمصام الدین قوامی
▫️محمد محمدی قائینی
▫️سید محمدمهدی میرباقری
▫️ابوالقاسم مقیمی حاجی
▫️خالد غفوری الحسنی
▫️مهدی گرامی پور
🗓 17 اسفند الی 19 اسفند
🕌 قم، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 کسب اطلاعات بیشتر: @vosoughzadeh
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فقه
#دوره_آموزشی
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام در سال ۲۰۲۲ منتشر شد
🔻 دکتر احمد فاضل زاده رئیس ISC :
🔹 رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام در سال ۲۰۲۲ توسط گروه رتبه بندی ISC انتشار یافت که از میان دانشگاههای ۵۷ کشور اسلامی، در مجموع ۴۶۰ دانشگاه از ۳۰ کشور اسلامی شرایط حضور در این نظام رتبه بندی را داشتند.
🔹 ۱۰ دانشگاه برتر حاضر در این رتبه بندی از کشورهای عربستان، مالزی، مصر، ایران، قطر و پاکستان هستند که کشور عربستان با ۴ دانشگاه، ایران با ۲ دانشگاه و بقیه کشورها هر کدام با یک دانشگاه در میان ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام قرار گرفته اند.
🔹 به دلیل اینکه بسیاری از دانشگاههای کشورهای اسلامی در رتبه بندیهای جهانی حضور ندارند رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام میتواند علاوه بر مشخص کردن جایگاه هر دانشگاه در بین کشورهای اسلامی با نشان دادن نقاط ضعف و قوت دانشگاهها براساس هر معیار، اساس هدفگذاری و سیاستگذاری دانشگاهها قرار گیرد.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31981
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
لیلا جان!
یادت هست وقتی علیاکبر به دنیا آمد، چند نفر با دیدنش بیاختیار تو را آمنه صدا زدند و علی را محمد؟!
عجیب بود این شباهت! آنقدر که من به محض تولد او، بوی پیامبر را در فضای حیاط استشمام کردم.
محمد بود! به واقع محمد بود!
هیچکس محمد را در آن سن و سال که من دیده بودم ندیده بود. پنج سالگی پیامبر را کدامیک از اهل خانه دیده بودند؟ و این کودک پریچهره مو نمیزد با آن محمد ماهرو. من با او بودم در کوچه و خیابانهای مدینه.
در کربلا هم همین شد. یادم نمیرود.
نفس در سینهها حبس شده بود و همهٔ چشمها نگران این سوار بود. انگار سر و گردن سپاه دشمن همه به ریسمانی بسته بود در دستهای او که با گردش او سرها و گردنها نیز میچرخید و دور شمسی او را دنبال میکرد.
همان لحظهها بود که باد، نقاب را از صورت او کنار میزد و بخشی از شمایل او را عیان میکرد.
خیال کن ماهی در آسمان که ابر و باد با چهرهٔ او نه، که با نگاه مردم بازی میکنند. همین که چشمها میخواهند جرعهای از روشنای او را بنوشند، ابر و باد، دست به دست هم میدهند و سرچشمهٔ نور را میپوشانند.
ابر اما ناگهان کنار رفت، نقاب به بالا گریخت و قرص ماه تماماً نمایان شد.
فغان از سپاه دشمن برخواست که: «واللّٰه این رسولاللّٰه است! این پیامبر خاتم است! این نبیّ مکرم است!»
هول در دل ابنسعد افتاد. او سوار را خوب میشناخت، اما با گمان مردم چه باید میکرد؟! فریاد زد که: «اینجا کجا و پیامبر؟! عقلتان کجا رفته مردم؟!»
یکی با صدای لرزان و ملتهب گفت: «پس کیست آنکه در میدان ظهور کرده است؟! من پیامبر را به چشم دیدهام. هم اوست بر قلهٔ شباب و جوانی!»
✍🏻 سید مهدی شجاعی
📖 پدر، عشق و پسر
🌼 *ولادت با سعادت حضرت علیاکبر، که درودهای خدا بر او باد، مبارک* 💫