هدایت شده از علی اکبر کریمی
:
🔻لطفا این مطلب در مورد مجیدرهنورد راتاآخرش بخونید و ببینید که فضای مجازی مسموم چه بر سر فرزندانمان اورده که مجبور شدیم برای جوانی که از ابتدا نمازخوان و هیئتی بوده الان هشتک #قمه_کش_را_اعدام_نکنید بزنیم.
🔹دیروز صبح که خبر اعدام مجید رهنورد را همراه عکسش دیدم یک حس عجیبی بهم دست دادخوشحال نشدم ..
🔹به چهره اش که نگاه کردم افسوس خوردم که چرا عاقبت این جوان باید این جوری بشه تا این که بعدازظهر به جلسه ای دعوت شدم، سخنرانش فردی بودکه از زندگی او مستندی تهیه کرده بود و در جریان باز جویی وی بود این چند خط از زبان ایشان است.
🔹مادرش به عشق امام رضا نامش رامجید رضا گذاشت از کودکی مسجدی و هیئتی بود همیشه تلاش میکرد صف اول نماز جماعت خودش را جاکند حتی برای ثواب بیستر نماز عبا بر شانه می انداخت ..
🔹ولی از ۱۵ سالگی که وارد فضای مجازی شد کم کم تحت تاثیر قرار گرفت آنچنان شست و شوی مغزی شد که نماز را ترک میکند و اعتقادات مذهبی و عشق به امام حسین ع و حضرت فاطمه س را کنار گذاشته و حتی مسخره میکند.
🔹خودش میگوید ۸ سال رسانه مغز من را تبدیل کرد به یک اتاق گاز که هر لحظه ممکن بود با یک جرقه منفجر شود،
🔹روز حادثه با دیدن آن گروه صد نفره اغتشاش در خیابان آن جرقه زده شد اول در خانه وصیت نامه اش را مینویسد که برای من گریه نکنید سر قبرم قرآن نخوانید،
🔹هرچاقویی که زده به خاطر کینه ای بوده که از حزب اللهی ها داشته،..
🔹او میگوید با خودش فکر میکرده بعد از قتل اگر اورا بگیرند حتما زجرکش و تکه تکه اش میکنند برای همین موقع دستگیری میگوید مرا زود اعدام کنید اما بعد از چند روز که رفتار ماموران اطلاعاتی را میبیند که با رفتار دینی با او تعامل میکنند تمام معادلات ذهنی اش به هم میریزد بچه های اطلاعاتی به جای این که اورا برنند وشکنجه اش بدهند، با او صحبت میکنند از زندگیش می پرسند برای اینکه متوجه شود اعتقاداتش اشتباه است به او کتاب میدهند بخواند و خلاصه مجرم و بازجو باهم گریه میکنند..
🔹آخر تازه فهمیده که این ۸ سال چه قدر فضای مجازی مغزش را شتشو داده تا دست به این جنایت برند، به مادرش میگوید، با مادران شهدا صحبت کن، طلب عفو نکن فقط طلب حلالیت کن من مثل یک حیوان برادرم را کشتم!!
🔹مجیدرضا میگوید چند حسرت به دلم مانده، یک بار دیگر دست مادرم را ببوسم به مادرم کادو بدهم بعداز ۸سال دوباره پایم به حرم امام رضا برسد(این حرف را با گریه و زجه میزند و باز جو هم همراهش گریه و زجه میزند) ..
🔹او بسیار پشیمان و شکسته شده بود.
در حقیقت میشود گفت دشمن دوتا جوان مارا شهید نکرد بلکه دوتا جوان را شهید کرد ویک جوان را کشت، دشمن یک جوان را که میتوانست سرباز امام زمان باشدرا تبدیل به یک قاتل کرد.
خدایا همه را عاقبت به خیر کن🤲
#لبیک_یا_خامنه_ای
#بصیرت_روشنگری
#بصیرت
#فاطمیه
🌷
💠«فاِذا اَدّت الرعیة اِلى الوالى حقَّه و اَدّى الوالى الیها حقَّها عزّ الحق بینهم و قامت مناهج الدین و اعتدلت معالم العدل.
هنگامى که رعیت، حق والى را ادا کند و والى حق رعیت را ایفا نماید، میانشان حق والا مى گردد و شیوه هاى دیندارى پدیدار مى شود و نشانه هاى عدالت پابرجا مى گردد.»
1ـ نهج البلاغه، #خطبه_216 ترجمه سیدجعفر شهیدى
🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
✨«مرحوم #علی_صفایی_حائری به سال 1330 در شهر قم در خاندانی از عالمان دین تولد یافت. در نوجوانی به سوی حوزه آمد و در پانزده سالگی موفق به پایان سطح گردید. نوزده ساله بود که به تایید برخی استادان به درجه #اجتهاد نائل شده و به تدریس سطوح عالی پرداخت.
اولین نوشته¬ها و طرح¬های سلوکی¬اش را پیش از بیست¬سالگی در دو کتاب رشد و مسئولیت و سازندگی عرضه کرد. وسعت مطالعات به او این امکان را داده بود که در زمینه¬های متنوعی به تحقیق و تألیف در آموزه¬های دینی بپردازد. از آخرین کتب و مقالات در حوزه گسترده مطالعات دینی مطلع بود؛ حتی از کتاب¬هایی که در ممیزی گرفتار شده، توفیق چاپ نیافته بود.
سخنرانی متفاوت بود و معلمی گرم و #صمیمی؛ #اطلاع از شرایط اجتماعی و تکیه بر #منابع_وحیانی طراوتی خاص به سخنانش می داد که احساس سرشار و باور عمیق او، آن را به عمق جان مخاطبان می¬رساند. در تعلیم به همه نیازهای دور و نزدیک شاگردانش می اندیشید و این صمیمیت به ارتباطی #پدرانه میان او و شاگردان می انجامید. او در کنار #تدریس تفسیر و کفایه و مکاسب، به طلاب جوان صرف و نحو نیز می آموخت؛ چراکه آنان را در سن تصمیم و شکل-گیری می¬دانست و محتاج #همراهی و #راهنمایی.
نثری #ممتاز داشت؛ #عمیق و #اثرگذار. خود ریشه این نثر خاص را در ختمهای بسیار #قرآن، انس با #نهج_البلاغه و #مطالعه گسترده روایات می دانست که در کنار ذوق سرشار ادبی و آشنایی و مرور مستمر #ادبیات ایران و جهان به بلوغ و پختگی رسیده بود.
آدمی را در همه عرصه¬ها محتاج #دین می¬دانست و به پاسخگویی دین در همه حوزه¬ها باور داشت؛ اعتقاد او به کفایت دین همراه با حرمتی بود که برای آورده¬های فلسفه، عرفان و علم قائل بود. از نگاه او، دین و تفقه در دین محدود به حوزه احکام نبود و تمامی گستره معارف، عقاید، اخلاق و احکام را در خود جای می¬داد و حتی تمامی نظام¬های فردی و اجتماعی را در بر می¬گرفت. نظام¬های فکری، عرفانی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، قضایی، حقوقی و جزایی. دین برای تدمین همه این نیازها آماده شده و محتاج حمایت دیگران نبود.
باور به #جامعیت دین و #پرباری متون دینی در تمامی سخنرانی¬ها و درس¬های خارج فقه و اصول و تفسیرش موج می-زد. در پاسخگویی به سوالات اولین دغدغه¬اش #استناد بود و اتکاء به حجت. در عقلی ترین مباحث کلامی یا ذوقی ترین گفت¬و¬گوهای عرفانی یا عرفی ترین مباحث اجتماعی تلاش می¬کرد تا پاسخ¬هایش بر #نظام_پاسخگویی مبتنی باشد که دین به او داده بود.
زندگی فردی او جلوه¬ای عمیق از باورهای او بود؛ #زهد او فراتر از یک زندگی ساده با امکانات محقر بود؛ جلوه زهد و #عهده_داری او در دیون سنگینی نمودار می¬شد که برای حفظ و #حراست از زندگی #دیگران بر دوش می¬گرفت. #وسعت غریبی در معاشران او بود که از #ظرفیت و #ظرافت بسیار او خبر می¬داد و در شب¬های #بیدار، #زمزمه های بسیار و #زیارت های مکررش ریشه داشت؛ زیارت¬های ماهیانه¬ی مشهد رضوی که در همین راه به سال 1378 به دیدار محبوبش شتافت.» روحش شاد با ذکر یک صلوات🤲
📗سلوک اخلاقی – طرح¬های برگرفته از کتاب و سنت – #امیر_غنوی، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ ص 199 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از شیدا صدیق | آرامش ماندگار💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ چیزی نمی نویسم
✅ خودتون بشنوید
💌دعوت رسول
✨استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم
⭐️@arameshemandegar
هدایت شده از مجمع مشاوران و روانشناسان حوزوی
خلاصه محتوای سخنان استاد مهکام
-روانشناسی اغتشاش کنندگان ۱۴۰۱
18.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 آیا دست نامرئی دشمن در آموزش و پرورش وجود دارد؟
🔻از وزیر محترم درخواست میکنم شخصاً به این موضوع ورود کنند، و به شورای عالی انقلاب فرهنگی و حوزه و دانشگاه هم نسپارند:
🔻اینکه بچهها در ۱۲ سال مدرسه این آیۀ قرآن را بفهمند که «اگر بندگی خدا را نکنی، بردگی دیگران را کردی» 📅 18 آذر 1401
#استخفاف
@Panahian_ir
17.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 مدارسِ تربیّتی احمق پرور !
آیات و روایات رو می خواهند فشار بدن تو گوش و چشم و دهان دانش آموز !
در این مدارس مسائل برای دانش آموزان حل نمی شود!
👤 استاد حسن رحیم پور ازغدی
🇮🇷
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ نامه رئیس انجمن علمی روانشناسی اسلامی به اساتید علوم انسانی کشور
⭕️ آیا وقت آن نرسیده است سکوت را بشکنیم، بپاخیزیم و روشنگری کنیم؟
◻️ آیا وقت آن نرسیده است بر اساس الگوی انسانیتی که سال ها در کلاسهای درس خود از آن دمزدهایم؛ عمل کنیم؟
◻️آیا نباید در مقابل اقدامات ناجوانمردانه عدهای معلومالحال علیه سلامت روان جامعه ایران عزیز ایستادگی کنیم؟
◻️آیا نباید به عواقب فشارهای روانی بسیار شدیدی که به مردم ما وارد شده فکر و برای آن چارهجویی کنیم؟
◻️آیا حفاظت و پاسداری از مرزهای هنجارهای اجتماعی به عهده کسی غیر از جامعهشناسان است؟
◻️آیا وقت آن نرسیده که هر دانشمندی در هر گرایش و تخصصی به رسالت خود عمل کند و دِین خود را نسبت به ساحت مردم بزرگ، نجیب و شریف ایران اسلامی ادا نماید؟
حجتالاسلام والمسلمین رضا مهکام، رئیس انجمن روانشناسی اسلامی خطاب به اساتید علوم انسانی کشور پیرامون اغتشاشات اخیر نامه مهمی نوشت که متن آن به این شرح است؛👇
https://hawzahnews.com/xbWLh
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از تشکل نوآوین
15.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠موشن گرافی رویداد نوآوین-اردکان یزد
🗓 آذر ماه 1401
🔗برای پیوستن به «تشکل نوآوین» 👇🏻👇🏻
@nojavan_avini_ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
🎥آموزش همجنسبازی به کودکان در آمریکا
♨️معرفی واژههای همجنسبازی در کتابهای تصویری کودکان!
⚠️پیاده سازی #سند_توسعه_پایدار_۲۰۳۰ و قبحزدایی از #گناه_همجنسبازی در مدارس ایالات متحده، آمار بالای بی بندوباری، آزار و اذیت های جنسی، خشونت و تجاوز، آمار بالای بازدید صفحات هرزه نگاری، افزایش حرام زادگی (بیش از 40 درصد تولد خارج از چارچوب ازدواج) و... را بر اساس اسناد مرکز ملی آمار حیاتی آمریکا به همراه داشته است!
@umefafgaraei
هدایت شده از مرکز پژوهشی مبنا
حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها:
🔸أنَّى تُؤْفَكُونَ؟ وَ كِتَابُ اَللَّهِ بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ، أُمُورُهُ ظَاهِرَةٌ، وَ أَحْكَامُهُ زَاهِرَةٌ، وَ أَعْلاَمُهُ بَاهِرَةٌ
🔹شما را کجا به بیراهه میبرند؟ درحالی که کتاب خدا (قرآن) میان شماست، امور قرآن آشکار است، احکامش درخشان است و نشانههای آن فروزنده.
📚(از خطبه فدکیه) - بحارالأنوار جلد ۲۹ صفحه ۲۲۰
🆔@mabna_center
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
❌🎥 مستند "برای پس از مرگم" در مسیر مرور زندگی و شخصیت آقای #علی_صفایی_حائری، سوالات و ابهاماتی را میپرسد.
۱۰ سوال اصلی:
۱. چرا علی صفایی حائری منزوی شد؟
۲. چه کسانی پشت پرونده سازی و اتهام زنی به مرحوم آقای صفایی بودند؟
۳. عین.صاد چند بار و به چه اتهاماتی محاکمه شد.
۴. راز جذابیت شخصیت و منش مرحوم صفایی برای هنرمندان و روشنفکران طیفهای مختلف چه بود؟
۵. جریان برخورد سخت با مرحوم صفایی از سوی بزرگان وقت حوزه چیست؟
۶. عین. صاد چرا به جبهه رفت؟ و چرا عذرش را از آنجا خواستند؟
۷. ریشه سوتفاهمات اطرافیان مرحوم صفایی در چه بود؟
۸. چرا منزل مرحوم صفایی محل رجوع طیفهای متنوعی از مومن تا ناباب بود؟
۹. این شخصیت حوزوی بالاخره انقلابی بود با ضدانقلاب؟
۱۰. تصادف منجر به درگذشت علی صفایی حائری در تیر ماه ۷۸ مشکوک بود؟
📌 مستند برای پس از مرگم اکنون در جشنواره مستند #سینماحقیقت نمایش داده میشود
🔗 مهدی نوری
🔺دانلود مستند: 👇
https://hashure.com/movies/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%DA%AF%D9%85
🌷🇮🇷🌷