eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠برگزاری نشست های گفتمان علمی انقلاب اسلامی 📆 ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین دکتر محمود نوذری 🔺موضوع: روانشناسی و تحول دینداری در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد مکان: موسسه فرهنگی میرداماد ✳️ دبیرخانه گفتمان علمی انقلاب اسلامی ✳️
30.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨گروه سرود پدر دختری 👌 ایده واقعاً عالیه، اجرا هم عالی چقدر حس خوبی نسبت به ایجاد می‌کنه؛ البته غیرمستقیم اگه دختر دارید، حتما با دخترتون ببینید شاید تکراری اما دیدنی. 🌷🇮🇷🌷
✅ کتب دینی در حوزه کودک و نوجوان نیازمند نوآوری‌ است 🔻 حجت الاسلام برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه: 🔹 با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب دین، یک نمایشگاه تخصصی در حوزه بازار نشر است می‌توانیم بگوییم که استقبال مردمی از این نمایشگاه، نشان از یک بهار کتاب در زمستان است. 🔹 حجم کتب کودک و نوجوان در این نمایشگاه از انتظاری که داشتیم کمتر بود و آثار دینی باید با نوآوری‌های بیشتری برای کودک و نوجوان ارائه شود و همانطور که رهبری تاکید کردند تبیین مبانی فکری و نظری دین اسلام باید در حوزه کودک و نوجوان امتداد یابد. 🔹 محصولات این نمایشگاه به عنوان ویترین کتب دینی و دستاوردهای نو اگر در اختیار مصرف کنندگان اصلی قرار گیرد دو اتفاق رقم می‌خورد نخست اینکه دست اندکاران بازار نشر ذائقه مردم را کشف می‌کنند و بعد از نمایشگاه بازخورد می‌گیرند که در سیاست گذاری تولید آثار اثرگذار خواهد بود و از طرفی مصرف کنندگان متوجه می‌شوند که برای دغدغه‌شان تا چقدر کار شده و می‌توانند از بازار نشر انتظار پاسخگویی داشته باشند. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31807 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
انتخاب کتاب «رویکرد اسلامی به مراحل تحول دین‌داری – تولد تا هجده سالگی» به عنوان اثر شایسته تقدیر در بیست و چهارمین کتاب سال حوزه 📝 این اثر به قلم دکتر محمود نوذری در سال ۱۴۰۰ توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت دانشگاه فرهنگیان منتشر شده است. 🔻 چکیده: 🔹 روان‌شناسی تحول دین‌داری فرایند تغییرات نظام‌مند در دین‌داری را در گستره عمر از منظر روان‌شناسی بررسی می‌کند. 🔹 کتاب حاضر، رویکرد اسلامی به مراحل تحول دین‌داری را در سه بخش ارائه می‌کند. 1️⃣ بخش اول کتاب به بیان طرح مسئله، مفاهیم کلیدی، پیشینه تحقیق، و روش‌شناسی تحقیق اختصاص یافته است و در دو فصل، مخاطب را با مسئله پژوهش، روش و فرایند اجرای پژوهش آشنا می‌کند. 2️⃣ بخش دوم به بررسی چگونگی تحول انسان و ماهیت دین‌داری می‌پردازد و در ذیل آن فصول «مبانی انسان‌شناختی تحول دین‌داری» و «مبانی دین‌شناختی» آمده است. 3️⃣ بخش سوم مشتمل بر چهار فصل است، در مقدمه آن مدل مفهومی ساخت نظریه تحول دین‌داری و در ادامه به ترتیب تحول دین‌داری در کودکی اول، دوم، سوم و نوجوانی در ضمن چهار فصل تببین شده است. 🔸 در خاتمه کتاب، دستاورد پژوهش در پاسخ به پرسش اصلی پژوهش، نوآوری و پیشنهادهایی برای تکمیل آن توضیح داده شده است. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅ الگوی ما در سنجش دین‌داری باید بومی باشد 🔻 در نخستین کنفرانس تخصصی بررسی وضیعت دین‌داری ایرانیان مطرح شد؛ 🔹 حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه: دین‌داری نهادی از دیگر مؤلفه‌های مهمی است که در آن نهاد به‌عنوان تلقی عموم مردم از یک مقوله مشخص موردتوجه قرار می‌گیرد. 🔹 دین‌داری حکمرانی از دیگر ساحت‌های نظریه دین‌داری است که گام‌های مختلفی برای آن ترسیم ‌شده است؛ کشور نیازمند توجه به ۱۸ نوع حکمرانی، فرهنگی، فضای مجازی، امنیت و… است. 🔸 محمدتقی دشتی، رئیس مرکز پژوهشی مبنا: نارضایتی‌هایی در میان مردم وجود دارد که منجر به بروز علائم بی‌دینی در جامعه شده است که نشأت گرفته از عملکردها و روش‌هاست نه ارزش‌ها و هدف‌ها. 📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31882 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ آیت الله العظمی سبحانی: ◽️ در جمهوری اسلامی باید مشکل اعطای زمین به مردم[از طریق قاعده ی فقهی احیا موات] حل بشود. جلوگیری از احیای موات توسط دولت قابل قبول نیست. ◻️ امکان تربیت دینی در آپارتمان وجود ندارد. از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی کند. بچه ها در این محیط محبوس شده اند. ◻️دولت باید برای مردم خانه های ویلایی ٢۰٠ - ۳٠٠ متری بسازد. ◻️حفظ اسلامیت نظام با این انبوه‌سازی ها نمی شود. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از کانال انقلابی
📷حضور چشمگیر دهه هشتادی ها در تظاهرات شب گذشته علیه نتانیاهو ☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش مردم در برابر یک چالش قدر خودمون رو بدونیم👌 نظر پاک این چنین بیند/نازنین جمله نازنین بیند 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از فلسفه تابع وحی
⚡برای شناخت هر تمدن و فرهنگی، اول باید بروید سراغ هنر و اخلاقیاتش 🔰دکتر‌ محمد‌ رجبی‌دوانی: 🔸هر تمدن و فرهنگی که در‌ جهان شکل گرفته، براساس تلقی حضوری و قلبی‌ای است که افراد یک جامعه از عالم هستی داشته اند. هر انسانی از عالم وجود تصوری دارد ک این یک نوع تلقی است، از هستی مطلق که خداوند متعال هست هم یک تصوری دارد که این هم یک نوع تلقی است و به‌همین ترتیب از عالم هستی که مخلوق خداوند است و از خودش بعنوان یک مخلوق، تصورات و تلقی‌هایی دارد. 🔸افراد براساس آن نحوه تلقی قلبی که از خود، عالم و خدا دارند، شخصیت‌شان را می‌سازند و بر اساس این تلقی‌ها با جهان و خدای آن ارتباط برقرار میکنند‌‌؛ مجموعه اینها منجر به شکل گیری یک نوع مشی و سبک خاصی در زندگی افراد میشود. این نحوه تلقی حضوری و قلبی روی خواسته های انسان تاثیر میگذارد و آن وقت عقل شخص آنطوری که آن خواسته میخواهد حرکت میکند یعنی نحوه تلقی روی اینکه چه چیزی بخواهیم و چه چیزی نخواهیم تاثیر می‌گذارد؛ عقل ما تابع خواست ماست؛ لذا اینکه میگویند خودمان را بسپاریم به دست عقل، مثل این است که بگوییم خودمان را بسپاریم به دست ماشین؛ ماشین ابزاری است که براساس یک‌سری اصول و قواعد کار میکند ولی این ماهستیم که مقصد ماشین را تعیین میکنیم؛ لذا عقل ما تابع خواست و اراده ماست.خواست هم جایگاهش در دل است و انبیا هم آمدند که دل های ما را منقلب کنند، نیامدند که با ما بحث عقلی و فلسفی کنند. قرآن کریم درهمین راستا درباره کسانی که حرف حق را نمیپذیرفتند، می‌فرماید: فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا 🔸بنابراین شخصیت ما کاملا بستگی دارد به این که قلب ما چه چیزی را بخواهد و چه چیزی را دوست داشته باشد، چه بدانیم و چه ندانیم، خواسته های قلبی خودبه‌خود به‌ما، نوعی شخصیت میدهد. حضرت علی علیه السلام چقدر زیبا فرمودند قِيمَةُ كُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ ارزش هرفردی به‌ آن چیزی است که آن‌را می‌پسندد؛ لذا برای سنجش شخصیت هرکس ببینید که چه چیزی را باارزش می‌داند، ارزش‌گذاری افراد به آن چیزی است که آن را زیبا می‌داند و آن را می‌پسندد. خواست‌قلبی ما آن‌چیزی است که در شخصیت، منش و روش ما تجلی پیدا میکند و خودش را در اخلاق، رفتار و در عقلانیات ما نشان میدهد. 🔸بر اساس آنچه بیان شد برای شناخت هر تمدن و فرهنگی، اول باید بروید سراغ هنر و اخلاقیاتش؛ ببینید که افراد وابسته به یک تمدن چه چیزی را زیبا می‌دانند و ارزش‌گذاری های اخلاقی‌شان به‌ویژه درحوزه اخلاق اجتماعی براساس چه چیزی است و چه چیزی را فضیلت محسوب می‌کنند؛ این تعیین میکند که آن‌ها چه تلقی‌ای از عالم و آدم دارند آن‌وقت به جوهر فرهنگ‌شان پی می‌برید. 📚بررسی سیر‌‌‌ فرهنگ‌ و‌ تمدن‌ غرب _جلسه دوم
بررسی کتب لغت- احمد عابدی.mp3
5.5M
✨بررسی کتب لغت- استاد احمد عابدی 👌 👇 ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @Roshdelmi ┗━━━🍃🕊━
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹برنامه تربیتی هیأت میثم مطیعی برای دختران هزار دختر تهرانی ثبت‌نام کردند... https://www.farsnews.ir/news/14011128000424 @Fars_Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در نظام جمهوری اسلامی، همه مسؤولند؛ اما میان سطح مسؤولیتها تفاوت هست. این مسؤولیت، بالاترین است و قاعدتاً در نظام جمهوری اسلامی، اگر کسی که مسؤولیتی بردوش گرفته، اخلاص و قصد قربت و نیت برای خدا نداشته باشد، تحقیقاً مغبون شده است. اگر اخلاص و عمل للَّه و تلاشِ منهای انگیزه‌های غیر الهی بود، هر مسؤولیتی گوارا، هر کار سنگینی تحمل کردنی، و هر باری برداشتنی است. بالاخره این کار، یا به نتایج مطلوب خواهد رسید، یا نه. علی اىّ حال، وقتی که با نیت صحیح همراه بود، انسان مأجور است و هرچه بار سنگینتر، اجر هم بیشتر خواهد بود. اما اگر در تحمل مسؤولیتها، اغراض و دواعی و انگیزه‌های دیگر دخالت بکند، کار بسیار مشکل خواهد شد؛ چون در نظام اسلامی - که بحمداللَّه ما از آن برخوردار هستیم - طبق معمولِ همه جای عالم، در مقابل مسؤولیتها، مابازای دنیوی نیست. مقام معظم رهبری 🔹فراخط @frakhat
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
در نظام جمهوری اسلامی، همه مسؤولند؛ اما میان سطح مسؤولیتها تفاوت هست. این مسؤولیت، بالاترین است و قا
✨در نظام جمهوری اسلامی، همه مسؤولند؛ اما میان سطح مسؤولیتها تفاوت هست. این مسؤولیت، بالاترین است و قاعدتاً در نظام جمهوری اسلامی، اگر کسی که مسؤولیتی بردوش گرفته، اخلاص و قصد قربت و نیت برای خدا نداشته باشد، تحقیقاً مغبون شده است. اگر اخلاص و عمل للَّه و تلاشِ منهای انگیزه‌های غیر الهی بود، هر مسؤولیتی گوارا، هر کار سنگینی تحمل کردنی، و هر باری برداشتنی است. بالاخره این کار، یا به نتایج مطلوب خواهد رسید، یا نه. علی اىّ حال، وقتی که با نیت صحیح همراه بود، انسان مأجور است و هرچه بار سنگینتر، اجر هم بیشتر خواهد بود. اما اگر در تحمل مسؤولیتها، اغراض و دواعی و انگیزه‌های دیگر دخالت بکند، کار بسیار مشکل خواهد شد؛ چون در نظام اسلامی - که بحمداللَّه ما از آن برخوردار هستیم - طبق معمولِ همه جای عالم، در مقابل مسؤولیتها، مابازای دنیوی نیست. 🔸مقام معظم رهبری ۱۳۶۹/۰۴/۲۵ 🔹https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2336 🌷🇮🇷🌷
🔹تفکر انتقادی گمشده روان‌شناسان ایرانی دکتر بی. اس. هِلد (Held, B. S)؛ استاد روان‌شناسی و پژوهشگر مطرح کالج بودوین آمریکا: آیا روان‌شناسانِ جریان اصلی، انتقادی فکر می‌کنند؟ تقریباً هیچ! او می‌گوید علی رغم اینکه در روان‌شناسی، تفکر انتقادی به طور مداوم، خاص و آشکارا برای همه دانشجویان و متخصصان مورد تأکید قرار می‌گیرد؛ امّا خود روان‌شناسان معمولاً روان‌شناسی را در معرض ارزیابی انتقادی قرار نمی‌دهند! روان‌شناسانِ جریان اصلی اغلب ، و خود را بدیهی می‌دانند! ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ کاش دوباره یک دکتر مرتضی نصفتِ دیگری از روان‌شناسان دانشگاهی برمی‌خاست و نهیبی بر سر دانشجویان می‌کشید که هان چه نشسته‌اید در غرق تقلید از یافته‌های دیگران؟! همو که حدود 60 سال پیش، در 1343 شمسی در مقاله «آینده روان‌شناسی در ایران: تقلید یا تحقیق» این موضوع مهم را به روان‌شناسان ایرانی هشدار داد! کاش دوباره یک دکتر دادستانِ دیگری حواس استادان و پژوهشگران روان‌شناسی را به این موضوع حیاتی جلب می‌کرد که با این روند تقلیدگریِ محض، «روان‌شناسی ایران در معرض سقوط به یک پرتگاه عمیق قرار می‌گیرد!». کاش یک دکتر ملک بدری دیگری در میان کشورهای اسلامی برمی‌خاست و فریاد «العلماءُ النفس المسلمون فی جُحر الضّب: روانشناسان مسلمان در سوراخ سوسمار» را سر می‌داد و روان‌شناسان را از تقلید بی چون و چرا؛ بدون تفکر، و بدون انتقاد از یافته‌های فردگرایانه جریان اصلی باز می‌داشت! کاش لااقل از خود سوال می‌کردیم چرا دکتر ویلیام کیل پاتریک؛ استاد دانشگاه بوستون آمریکا در کتاب «فریفتگی روان‌شناختی» نوشت که روان‌شناسی موجود، با شکست مواجه شده؛ و نتوانسته است مشکلات و آسیب‌های جامعه آمریکا را حل کند! کاش لااقل به حسرت خوردن دکتر سوزان مک دنیل؛ رئیس وقت APA در سال 2016 توجهی می‌کردیم که خطاب به روان‌شناسان آمریکایی نوشت: «به شرق نگاه کنید! روان‌شناسی غربی چیزهای زیادی می‌تواند از سازمان‌های روان‌شناسی شرقی یاد بگیرد!» کاش به قول دکتر فتحعلی مقدم؛ استاد ایرانی دانشگاه جورج تاون (واشینگتن دی‌سی) تحت «سیطره ایدئولوژی فردگرایانه روان‌شناسیِ آمریکایی» نمی‌ماندیم، و از «جهان سومی» بودن خارج می‌شدیم؛ و به داشته‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی خود باور می‌کردیم! کاش از این تخدیرشدگی رها شویم؛ و به خود آئیم و دانش خود را، خود بنا کنیم!🌱 ✍️دکتر حمید رفیعی هنر . 🌷🇮🇷🌷
-312664319_-1119742998.pdf
3.4M
✨اطلس مجموعه های فعال در عرصه تربیت اسلامی ویرایش اول 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از ندای تهذیب
پیش رفته‌ایم.pdf
14.78M
📌کتاب رفته‌ایم 📗 اثری فاخر و زیبا درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی 🖋نوشتهٔ: دکتر علی سعیدی دکتر حمیدرضا مقصودی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
قالبهای تربیتی.pdf
2.87M
📚معرفی دوره ۵ جلدی قالبهای تربیتی ظرفیت ها و ظرافت های تربیتی 🔹قالب اردو 🔹قالب حلقه 🔹قالب کارگاه ادبی 🔹قالب جنگ 🔹کارگاه هنری 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
💻آشنایی با سایت‌های مرتبط با تهذیب و تربیت 📌پایگاه اطلاع رسانی استاد محمدجواد نظافت یزدی https://ostadnezafat.ir 📱 به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از کرامت
🔰 آموزش دانش، تفکر و رفتار، سه عنصر کار معلم است. ما ملّتى هستیم با آرمانهاى بلند، با حرفهاى بزرگ، با قلّه‌هاى ترسیم‌شده‌اى که میخواهیم خودمان را به این قلّه‌ها برسانیم. این احتیاج دارد به انسانهاى صبور، عاقل، متدیّن، اهل ابتکار، اهل اقدام، دور از تنبلى، مهربان، عطوف، داراى حلم، داراى شجاعت، با رفتارهاى مؤدبّانه، پرهیزگار و انسانهایى که درد دیگران، درد آنها محسوب بشود. بافت انسان و قالب و تراش یک انسان مطلوبِ اسلام چیزى است که با تربیت حاصل میشود. همه‌ى انسانها هم قابل تربیتند. بعضى ممکن است دیرپذیرتر باشند، بعضى زودپذیرتر؛ بعضى تربیت در آنها ماندگارتر باشد، بعضى کم دوام‌تر؛ امّا همه‌ى انسانها در معرض تغییر و تبدیلى هستند که با تربیت حاصل میشود؛ این در درجه‌ى اول به‌عهده‌ى چند عنصر اصلى است که یکى از عناصر اصلى معلم است. البتّه پدر، مادر، رفیق و مانند اینها هم مؤثّرند، لکن تأثیر معلم یک تأثیر عمیق‌تر و ماندگارترى است؛ این کارى است که معلم باید بر عهده بگیرد. "بیانات مقام معظم رهبری، در دیدار با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۳/۲/۱۷ " ❇️ ۸ اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی@keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
📌 مرکز تربیت مربی کرامت برگزار می کند: 🔰 نشست تربیتی سونامی کره ای و اثر آن بر هویت نوجوان ایرانی 👤 خانم فاطمه محتشمی پور دانشجوی زبان و ادبیات چینی و شرق دور و پژوهشگر موج کره ای 🗓 چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه 🕰 ساعت ۱۶:۰۰ 🔗 پیوند شرکت در جلسه: https://www.skyroom.online/ch/ho33einf/karamat (ورود به صورت مهمان) ✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
📌دوره تربیت پشتیبان و مشاور تربیت دینی پیوند ✅ جلسه توجیهی و پاسخ به سوالات مخاطبین در رابطه با این دوره 🗓 سه شنبه ۹ اسفند 🕰 ساعت ۱۶:۰۰ 🔗 پیوند شرکت در جلسه: [https://www.skyroom.online/ch/ho33einf/keraamat-3](blocked)@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛بن بست تربیت لیبرالیستی؛ نتیجه حکومت تن بر انسان ♻️ آرزوی سوسن، خواننده لس‌آنجلسی بعد از سال‌ها ولنگاری و آزادی غربی و پشت پا زدن به ارزش‌های دینی و به دست آوردن شهرت و پول، آرزوی چنین خواننده‌ای این است که👆👆 🥀 سوسن: ای کاش...😢👆👆👆 📛این حقایق را به فرزندان و شاگردانمان بگوییم؛🙏👆👆🌹👌 🥀عاقبت صرفا و فقط سلیبریتی بودن @baclassha
با سلام پیشنهاد می شود عضو کاانال با کلاس ها شوید از بهترین کانال ها در حوزه تربیت دینی است