eitaa logo
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
2.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
این هم گزارش نظر ملا صدرا در باب تربیت کودک
هدایت شده از کانال حمید کثیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 درباره کودک و نوجوان بشنوید ... این بخشی از جلسه سی‌ودوم از سلسله جلسات تربیتی هست که ظرف یک تا دو سال گذشته برگزار شد 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
📌 اگر اثری در حوزه دارید می‌توانید در این رویداد ملی شرکت کنید و کار خود را محک بزنید. ان شاالله که برنده هم بشید🎉 این جنس رویدادها نشان می‌دهد نهادهای رسمی دستشان خالیست و محتوایی ندارند و در به در دنبال محتوا از مجموعه های مردمی هستند.🤦‍♂ البته خوشبینانه اش اینه که می‌خوان از ظرفیت های مردمی هم استفاده کنن😉 🔰 https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
💡 *ویژه‌نامه «نگاهی به ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ در نسبت با تعلیم و تربیت و اقتضائات نسل‌های جدید»* 🔸 با فروکش کردن التهابات پاییز ۱۴۰۱، اکنون بهتر میتوان به برخی زمینه‌های آن از منظر تعلیم و تربیت اندیشید. 🔸 این ویژه‌نامه شامل متن یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها و نشست‌های جمعی از صاحب‌نظران و فعالان حوزه‌های تعلیم و تربیت، رسانه، جامعه‌شناسی و فرهنگ است که از این دریچه به ماجرا نگریسته‌اند. 🔻 دریافت ویژه‌نامه در: 🌐 beytolqazal.ir/?p=789 🔗 بیت‌الغزل را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 🌐 [بله](https://ble.ir/beytolqazal_ir) * | * [اینستاگرام](https://instagram.com/beytolqazal_ir) * | * [سایت](https://beytolqazal.ir)
هدایت شده از اشتیاق طلبگی
✨قابل استفاده برای دوستانی که با طلاب یا مدارس کار می کنند: 《در همين دوره‏هاى پايين، دوره‏ى و دوره‏ى شكل گرفتن يك طلبه آغاز مى‏شود و در همين دوره‏هاست كه ‏ها و يا نفرت‏ها، و مساوات و يا خودخواهى‏ها و ‏ها، و يا شرك، يا اسارت، روحى و يا ضعف و زبونى، يا انحطاط در طلبه شكل مى‏گيرد. و اگر خودش را هم مى‏شناخت و اگر سازندگى را در حد خود مى‏ديد، ناچار وضع عوض مى‏شد و به اين دوره نيز مى‏پرداخت. در اين دوره، مى‏توان در نهاد و طلبه، هر چيزى را كاشت و بارور كرد؛ و يا خيانت، و يا بى‏تفاوتى، به خلق و يا توجه به خود را. و اين همه نه با حرف امكان دارد و نه با خواندن چند روايت در روزهاى پنجشنبه و جمعه. مسأله‏ى معاشرت فرع مسأله‏ى تربيت است؛ چون هنگامى كه افراد ساخته نشده باشند و ملاك بدست نياورده باشند، در نتيجه به هر كجا سر مى‏گذارند و با هر كس دمخور مى‏شوند و در هر دامى مى‏نشينند. اما اگر مربى به طلبه‏اش ديد بدهد و او را متوجه و زرنگ بار بياورد و همچون نهنگ آماده‏اش كند و با ملاك، نه فقط با حرف‏ها و دستورها و بكن نكن‏ها آشنايش بنمايد، او مى‏تواند دوست و معاشر خود را بشناسد و حتى مهمانى رفتن و مهمان آوردن خود را رهبرى كند. و حتى لباس و رنگ لباس خود را بشناسد. آخر طلبه‏اى كه از شهوت سرشار است و به خاطر رسيدن به زن ديوانه است چگونه مى‏تواند به خدا برسد. آخر طلبه‏اى كه براى لباس پوشيدن ندارد و براى درس خواندن كه هيچ، براى زنده ماندن هم ندارد و و در سر و دلش ننشسته چگونه مى‏تواند آن باشد كه مى‏خواهد و استاد مى‏طلبد. اما اگر فهميد كه بايد كند و در نتيجه با كسانى مى‏نشيند كه يا به آنها و يا از آنها راستى اگر در افراد نُضج بگيرد اين هدف مى‏تواند آنها را كند؛ خواه هدف پول باشد و يا قدرت و يا شهوت و يا قرب حق و تعالى و تكامل و رشد. ما به جاى اين كه در پوشيدن دخالت كنيم، بايد اين ‏ها و ‏ها را در دل‏ها بگذاريم و افراد را از عوض كنيم.》
هدایت شده از زنگ اول
رونمایی از کتاب «سلول شماره ۱۴» به زبان اسپانیایی خاطرات مبارزات حضرت آیت الله خامنه ای در دوران طاغوت این کتاب تا ساعتی دیگر در کشور ونزوئلا و در کاراکاس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزیر فرهنگ ونزوئلا رونمایی می شود. مقام معظم رهبری بر این کتاب تقریظ زدند و آن را به مردم آمریکای لاتین هدیه کردند. @zangeaval
هدایت شده از زنگ اول
عکس های مراسم رونمایی در کاراکاس
🔰 مشاهده ویدیوهای سلسله نشست‌های «راهبرد ملی و تمدنی پیشنهادی تحول تربیت عمومی و رسمی» 💠 در این سلسله نشست‌ها، تلاشی مبتنی بر فهم تغییر ابرانگاره تمدنی جدید و تبیین نظام تعلیم و تربیت و برنامه‌ درسی، مبتنی بر قواعد و معادلات این ابرانگاره جدید ارائه شد. به طور مشخص در سه جلسه، ابعاد سند پیشنهادی «راهبرد ملی و تمدنی تحول تربیت عمومی و رسمی» که توسط آقای اردوان مجیدی به‌نگارش درآمده، مورد بحث قرار گرفت که در ویدیوهای زیر قابل مشاهده است. 🔻 ارائه اول: *تمدن در گذار سایبری* 🌐 aparat.com/v/MlSvk 🔻 ارائه دوم: *معماری برنامه درسی راهبردی* 🌐 aparat.com/v/gWbyn 🔻 ارائه سوم: *معماری حکمرانی نظام تربیت* 🌐 aparat.com/v/kFGY3 ✅ خانه نوآوری تعلیم و تربیت 🆔 @eduhouse_ir
عناوین پروژه ها ی گروهی.docx
21.2K
عناوین پروژه ها ، منابع، پیامد و زمان تحویل و ارائه در کلاس
❖ ﻣﺎﺩﺭﯼ ﺳﻪ ظرف ﻫﻢ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ را ﺭﻭﯼ ﺷﻌﻠﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺩﺭ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻣﺴﺎﻭﯼ ﺁﺏ ﺭﯾﺨﺖ؛ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﺍﻭﻝ ﯾﮏ ﻫﻮﯾﺞ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﺩﻭﻡ ﯾﮏ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﻭ ﺩﺭ ﺳﻮﻣﯽ ﭼﻨﺪ ﺩﺍﻧﻪ ﻗﻬﻮﻩ ﺭﯾﺨﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﯾﮑﺴﺎﻥ ﺳﻪ ﻇﺮﻑ ﺭﺍ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺩﺍﺩ. ﺑﻌﺪ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺍﺯ ﺍﯾﻦ آﺯﻣﺎﯾﺶ ﭼﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﯼ ﻣﯿﮕﯿﺮﯾﺪ؟ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﻗﺎﻧﻊ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﻣﺎﺩﺭ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺩﺍﺩ : ﺩﺭ ﺟﻮﺵ ﻭ ﺧﺮﻭﺵ ﻭ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎ ﻭﺳﺨﺘﯽ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ؛ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﯾﮑﺴﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ؛ ﺑﻌﻀﯽ ها ﻣﺜﻞ ﻫﻮﯾﺠﻨﺪ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺳﺨﺖ ﻭﻣﺤﮑﻤﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﺟﻮﺵ ﻭﺧﺮﻭﺵ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺷﻞ میشوند ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ میبازند. ﺑﻌﻀﯽ ﺁﺩﻣﺎ ﻣﺜﻞ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ هستند ، ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻝ ﻋﺎﺩﯼ ﻭ ﺭﻭﺗﯿﻦ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺷﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺳﺨﺖ ﻭﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻧﻌﻄﺎﻑ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﻭ ﺑﻌﻀﯽ ﺩﯾﮕﺮ، ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻗﻬﻮﻩ، که ﺩﺭ ﺳﺨﺘﯽ ﻫﺎ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺯﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﯿﻂ ﺍﻧﺮﮊﻯ ﺩﺍﺩﻩ، آن را ﻣﻌﻄﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻧﮓ ﻭ ﻃﻌﻢ میدﻫﻨﺪ، اینها ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﮐﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺳﺎﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻧﺴﯿﻢ ﺭﻭﺡ ﺑﺨﺶ ﺣﯿﺎﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﻨﺪ