هدایت شده از کانال حمید کثیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 درباره #ادبیات کودک و نوجوان بشنوید ...
این بخشی از جلسه سیودوم از سلسله جلسات تربیتی هست که ظرف یک تا دو سال گذشته برگزار شد
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
📌 اگر اثری در حوزه #کودک دارید میتوانید در این رویداد ملی شرکت کنید و کار خود را محک بزنید.
ان شاالله که برنده هم بشید🎉
این جنس رویدادها نشان میدهد نهادهای رسمی دستشان خالیست و محتوایی ندارند و در به در دنبال محتوا از مجموعه های مردمی هستند.🤦♂
البته خوشبینانه اش اینه که میخوان از ظرفیت های مردمی هم استفاده کنن😉
🔰
https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام یا مهدی✋🏻
به حرمت دل های شکسته
این امت برگرد...💔
🇮🇷 @Sh_Aviny
✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
💡 *ویژهنامه «نگاهی به ناآرامیهای پاییز ۱۴۰۱ در نسبت با تعلیم و تربیت و اقتضائات نسلهای جدید»*
🔸 با فروکش کردن التهابات پاییز ۱۴۰۱، اکنون بهتر میتوان به برخی زمینههای آن از منظر تعلیم و تربیت اندیشید.
🔸 این ویژهنامه شامل متن یادداشتها، مصاحبهها و نشستهای جمعی از صاحبنظران و فعالان حوزههای تعلیم و تربیت، رسانه، جامعهشناسی و فرهنگ است که از این دریچه به ماجرا نگریستهاند.
🔻 دریافت ویژهنامه در:
🌐 beytolqazal.ir/?p=789
🔗 بیتالغزل را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🌐 [بله](https://ble.ir/beytolqazal_ir) * | * [اینستاگرام](https://instagram.com/beytolqazal_ir) * | * [سایت](https://beytolqazal.ir)
هدایت شده از اشتیاق طلبگی
✨قابل استفاده برای دوستانی که با طلاب یا مدارس کار می کنند:
《در همين دورههاى پايين، دورهى #سازندگى و دورهى شكل گرفتن يك طلبه آغاز مىشود و در همين دورههاست كه
#عاطفهها و يا نفرتها،
#ايثار و مساوات و يا
خودخواهىها و #خوديابىها،
#توحيد و يا شرك،
#آزادى يا اسارت،
#قدرت روحى و يا ضعف و زبونى،
#رشد يا انحطاط در طلبه شكل مىگيرد.
و اگر #مدرس خودش را #مربى هم مىشناخت و اگر سازندگى را در حد #لياقت خود مىديد، ناچار وضع عوض مىشد و به اين دوره نيز مىپرداخت.
در اين دوره، مىتوان در نهاد #پاك و #خالى طلبه، هر چيزى را كاشت و بارور كرد؛
#خدمت و يا خيانت،
#سازندگى و يا بىتفاوتى،
#توجه به خلق و يا توجه به خود را.
و اين همه نه با حرف امكان دارد و نه با خواندن چند روايت در روزهاى پنجشنبه و جمعه.
مسألهى معاشرت فرع مسألهى تربيت است؛ چون هنگامى كه افراد ساخته نشده باشند و ملاك بدست نياورده باشند، در نتيجه به هر كجا سر مىگذارند و با هر كس دمخور مىشوند و در هر دامى مىنشينند. اما اگر مربى به طلبهاش ديد بدهد و او را متوجه و زرنگ بار بياورد و همچون نهنگ آمادهاش كند و با ملاك، نه فقط با حرفها و دستورها و بكن نكنها آشنايش بنمايد، او مىتواند دوست و معاشر خود را بشناسد و حتى مهمانى رفتن و مهمان آوردن خود را رهبرى كند. و حتى لباس و رنگ لباس خود را بشناسد.
آخر طلبهاى كه از شهوت سرشار است و به خاطر رسيدن به زن ديوانه است چگونه مىتواند به خدا برسد.
آخر طلبهاى كه
#ملاكى براى لباس پوشيدن ندارد و
#هدفى براى درس خواندن كه هيچ، براى زنده ماندن هم ندارد و
#عشقى و
#شناختى در سر و دلش ننشسته چگونه مىتواند آن باشد كه #استاد مىخواهد و استاد مىطلبد. اما اگر #طلبه فهميد كه
بايد #رشد كند و در نتيجه با كسانى مىنشيند كه يا به آنها #رشد_بدهد و يا از آنها #رشد_بگيرد
راستى اگر در افراد #هدفى نُضج بگيرد
اين هدف مىتواند آنها را #رهبرى كند؛
خواه هدف پول باشد و يا قدرت و يا شهوت و يا قرب حق و تعالى و تكامل و رشد.
ما به جاى اين كه در #لباس پوشيدن دخالت كنيم، بايد اين #ملاكها و #هدفها را در دلها بگذاريم و افراد را از #ريشه عوض كنيم.》
#استاد_علی_صفایی
هدایت شده از زنگ اول
رونمایی از
کتاب «سلول شماره ۱۴»
به زبان اسپانیایی
خاطرات مبارزات حضرت آیت الله خامنه ای در دوران طاغوت
این کتاب تا ساعتی دیگر در کشور ونزوئلا و در کاراکاس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزیر فرهنگ ونزوئلا رونمایی می شود.
مقام معظم رهبری بر این کتاب تقریظ زدند و آن را به مردم آمریکای لاتین هدیه کردند.
@zangeaval
🔰 مشاهده ویدیوهای سلسله نشستهای «راهبرد ملی و تمدنی پیشنهادی تحول تربیت عمومی و رسمی»
💠 در این سلسله نشستها، تلاشی مبتنی بر فهم تغییر ابرانگاره تمدنی جدید و تبیین نظام تعلیم و تربیت و برنامه درسی، مبتنی بر قواعد و معادلات این ابرانگاره جدید ارائه شد. به طور مشخص در سه جلسه، ابعاد سند پیشنهادی «راهبرد ملی و تمدنی تحول تربیت عمومی و رسمی» که توسط آقای اردوان مجیدی بهنگارش درآمده، مورد بحث قرار گرفت که در ویدیوهای زیر قابل مشاهده است.
🔻 ارائه اول: *تمدن در گذار سایبری*
🌐 aparat.com/v/MlSvk
🔻 ارائه دوم: *معماری برنامه درسی راهبردی*
🌐 aparat.com/v/gWbyn
🔻 ارائه سوم: *معماری حکمرانی نظام تربیت*
🌐 aparat.com/v/kFGY3
✅ خانه نوآوری تعلیم و تربیت
🆔 @eduhouse_ir
عناوین پروژه ها ی گروهی.docx
21.2K
عناوین پروژه ها ، منابع، پیامد و زمان تحویل و ارائه در کلاس
❖
ﻣﺎﺩﺭﯼ ﺳﻪ ظرف ﻫﻢ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ را ﺭﻭﯼ ﺷﻌﻠﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺩﺭ آﻧﻬﺎ
ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻣﺴﺎﻭﯼ ﺁﺏ ﺭﯾﺨﺖ؛
ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﺍﻭﻝ ﯾﮏ ﻫﻮﯾﺞ
ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﺩﻭﻡ ﯾﮏ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﻭ
ﺩﺭ ﺳﻮﻣﯽ ﭼﻨﺪ ﺩﺍﻧﻪ ﻗﻬﻮﻩ ﺭﯾﺨﺖ
ﻭ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﯾﮑﺴﺎﻥ ﺳﻪ ﻇﺮﻑ ﺭﺍ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺩﺍﺩ.
ﺑﻌﺪ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ :
ﺍﺯ ﺍﯾﻦ آﺯﻣﺎﯾﺶ ﭼﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﯼ ﻣﯿﮕﯿﺮﯾﺪ؟
ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﻗﺎﻧﻊ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ
ﻣﺎﺩﺭ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺩﺍﺩ :
ﺩﺭ ﺟﻮﺵ ﻭ ﺧﺮﻭﺵ ﻭ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎ ﻭﺳﺨﺘﯽ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ؛
ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﯾﮑﺴﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ؛
ﺑﻌﻀﯽ ها ﻣﺜﻞ ﻫﻮﯾﺠﻨﺪ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﻧﺪ
ﺳﺨﺖ ﻭﻣﺤﮑﻤﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﺟﻮﺵ ﻭﺧﺮﻭﺵ
ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺷﻞ میشوند ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ میبازند.
ﺑﻌﻀﯽ ﺁﺩﻣﺎ ﻣﺜﻞ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ هستند ،
ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻝ ﻋﺎﺩﯼ ﻭ ﺭﻭﺗﯿﻦ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺷﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ،
ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺳﺨﺖ ﻭﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻧﻌﻄﺎﻑ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
ﻭ ﺑﻌﻀﯽ ﺩﯾﮕﺮ، ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻗﻬﻮﻩ،
که ﺩﺭ ﺳﺨﺘﯽ ﻫﺎ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺯﻧﺪ،
ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﯿﻂ ﺍﻧﺮﮊﻯ ﺩﺍﺩﻩ، آن را ﻣﻌﻄﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻧﮓ ﻭ ﻃﻌﻢ میدﻫﻨﺪ،
اینها ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﮐﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺳﺎﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻧﺴﯿﻢ ﺭﻭﺡ ﺑﺨﺶ ﺣﯿﺎﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﻨﺪ
❖
سامانه #سخای_خانواده مرکز خدمات با عنوان «طوبی» رونمایی شد
#طوبی، سامانهای ویژه خانواده طلاب و جامعه هدف مرکز خدمات است که طلاب و روحانیون گرامی میتوانند با مراجعه به آدرس sf.csis.ir با درج نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور وارد این سامانه شوند.
از ویژگیهای این سامانه؛ پویایی، محتوای مختص خانوادهها و امکان بروزرسانی اطلاعات پایه خانواده طلاب است.
سواد رسانه، آموزشهای مهارتی، سبک زندگی، کودکانه، فرزند پروری، دانشکده سلامت، اخبار و اطلاعیه ها و ... از جمله بخش های مختلف این سامانه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک عدد امید به زندگی ...😍🍼
♥️ ۵ ثانیه آخر 👌😊
🌷🇮🇷🌷