هدایت شده از پاسدار انقلاب
🔷یک تصویر ساده از وارونه نمایی رسانه ها
تصویراول : آن چیزی که رسانه ها به مخاطبان القا می کنند.
تصویر دوم: آن چیزی که واقعیت است.
مراقب باشیم هرچه در فضای مجازی میبینیم باور نکنیم
ـــــــــــــــــــــــ
🚨پایگاه خبری عَمار
@passdar
هدایت شده از پاسدار انقلاب
⭕️ «روحالله کاظمی» کوهنورد قمی در یک رکورد بینظیر طی24 ساعت موفق به فتح قله لوتسه و بعد قله اورست شد و نامش را در صدر کوهنوردان دنیا نشاند.
بربام جهان ایستاد و مقتدرانه عکس حاجقاسم را روی دستانش بالا برد.
ـــــــــــــــــــــــ
🚨پایگاه خبری عَمار
@passdar
محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
خواندن این یادداشت به قلم حسین سبزیان را از دست ندهید. دو دقیقه هم طول نمیکشد. وقتی میخواندم چیزی جز آیه شریفه #و_رفعنا_لک_ذکرک به ذهنم خطور نکرد.
حجم دیتای جهان در اینترنت در حال حاضر تقریبا ۳۳ زتابایت می باشد که تا سال ۲۰۲۵ به عدد ۱۷۵ زتابایت خواهد رسید. اگر این دیتا را در قالب کتاب های ۸۰۰ صفحه ای در بیاوریم ما ۱۷۴۹۹۹ تریلیون کتاب ۸۰۰صفحه ای خواهیم داشت. اگر ارتفاع هر کتاب ۵ سانتیمتر باشد و ما این کتاب ها را روی هم قرار بدهیم و برج کتابی بسازیم ارتفاع آن برابر با ۸/۷۴۹/۹۵۰/۰۰۰/۰۰۰ کیلومتر خواهد شد. ما می دانیم که قطر منظومه شمی برابر با ۹/۰۹۰/۰۰۰/۰۰۰ می باشید یعنی حدود ۰.۰۰۱ ارتفاع برج کتابی که می توان از دیتای اینترنت بدست آورد. نکته جالب اینجاست که حجم عظیمی از این دیتای اینترنتی بصورت متن می باشد، پس طبیعی است با پردازش این متون می توان به دانشی عمیق دست یافت. یکی از این موضاعات فهم این نکته است که چه کسی در ذهن افراد بیشترین تاثیر را داشته و در حافظه اجتماعی جامعه بیادماندنی (memorable) شده است.
در دانشگاه های آمریکا پروژه های متعددی در این حوزه ها وجود دارد که یکی از موارد جالب پروژه پانتئون (معبد رومی) می باشد. این پروژه که در دانشگاه MIT راه اندازی شده هدف آن تجزیه و تحلیل و درک تأثیر فرهنگی و تاریخی افراد مشهور در طول تاریخ است.
در واقع هدف اصلی این پروژه، توسعه روشهای کمّی برای ارزیابی اهمیت تاریخی (historical significance) و تأثیر دائمی افراد است. به طوری که بتوان فهمید که چه فردی در طول تاریخ بالاترین نمره تاثیرگذاری در اذاهان (historical popularity index) را دارد.
در این پروژه از مجموعه عظیمی از دیتای موجود در اینترنت ( مانند صفحات ویکی پدیا، کتب و منابع آنلاین) استفاده شده است. سپس با بهره گیری از الگوریتم های پردازش زبان طبیعی اقدام به تحلیل و بصری سازی خروجی این دیتا شده است.
روشن است که این پروژه (و پروژه های مشابه) نمونهای از نحوه استفاده از علوم داده و روشهای محاسباتی در مطالعات تاریخی و فرهنگی است که به ما درکهای جدیدی از دینامیک تمدن انسانی (Cliodynamics) و تأثیر دائمی افراد برجسته را ارائه میدهد. حال این سوال پیش می آیید که بر اساس خروجی های این پروژه چه فردی از ۳۵۰۱ قبل از میلاد تا ۲۰۲۳ بالاترین نمره تاثیرگذاری بر اذهان بشر را داشته است.
جواب این سوال این است بالاترین نمره اثر گذاری متعلق به حضرت محمد (ص) می باشد. یعنی حضرت رسول (ص) بیادماندنی ترین و موثرترین فرد در اذهان انسان هاست.
برای مشاهده رتبه بندی می توانید لینک زیر را ببینید:
https://pantheon.world/explore/rankings?show=people&years=-3501,2023
#سیدمحمدرضا_واحدی
کانال #لبگزه
@labgazeh
هدایت شده از بر پا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک وقت نفر تربیت میشود رشد معنوی میکند، یک وقت جامعه تربیت میشود، جامعه میشود محیط مساعد برای تربیت انسانها، هر کس در دل آن میرود چیز دیگری میشود.
تربیت نفوس و آحاد قبل از انقلاب هم بود اما آنچه بعد انقلاب دیدیم معجزه دیگری بود.
اولا جامعه معنوی ساخته شد. این فیلم گوشه ای از باغها و بستانهای آن است.
ثانیا کثرت تربیت نفوس آنقدر شد که انسانهایی که نظر کردند به رخسار خدای متعال را نمیشناسیم آنقدر زیادند برایمان عادی اند.
ثالثا سرعت رشد نفوس آن قدر زیاد بود که پیر عارفی میگفت پنجاه سال عبادت کردید خدا قبول کند بروید وصیتنامه یکی از این (حتی نوجوانهای) شهید را بخوانید که رهبر مایند. یک شبه ره صد ساله را دیدیم.
راهنمای تمدن سازی ما است این گنج لایزال.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
📌کتابخوانی یا کتابخواری؟!
اول نوشته کوتاه عکسنوشته بالا را یکی دو بار با دقت بخوانید. دوم کمی فکر کنید و ببینید چقدر این حرف را قبول دارید. حالا نوشته زیر را مطالعه کنید:
افراد مختلفی را سراغ دارم که در زمینههای مختلف بهدنبال یک #سیر_مطالعاتی میگردند؛ با این توضیح که برای آشنایی با یک حوزه دانشی و تسلط بر آن، داشتن یک #برنامه_انبوه_خوانی ضروری است.
سالهاست به کسانی که برای گرفتن چنین سیر و برنامهای به سراغم میآیند میگویم: چنین چیزی را بلد نیستم تا تقدیم کنم؛ چون نهتنها به آن معتقد نیستم، که آن را غلط میدانم.
پاسخ من به این پرسش که "پس چه موقع باید به سراغ #کتاب برویم؟" این است: هر وقت سؤالی در ذهن شما شکل گرفت و رشد کرد و به مرحلهای رسیدید که پاسخ آن برایتان ضروری شد، بهصورت طبیعی و نه جبری و برنامهای بهسراغ کتاب یا کتابهای دارای پاسخ آن خواهید رفت و آن وقت است که آن پاسخ در جای خودش خواهد نشست.
البته گاهی میتوان برای ایجاد پرسش در ذهن مخاطب یا #متربی و ایجاد #حرکت_فکری در او از کتاب بهعنوان یک #ابزار_تربیتی بهره برد. روشن است که این کار اولاً باید تحت نظر یک #مربی آگاه باشد و ثانیاً با توصیه به #انبوه_خوانی_کتاب فرق میکند.
همچنین، نقد برنامههای عمومی انبوهخوانی کتاب منافاتی با مطالعه فراوان و انبوه برخی از اهالی کتاب ندارد؛ کسانی که به پرسشهای مشخص و شفافی رسیدهاند و لابهلای کتابها بهدنبال پاسخ آنها میگردند، نه اینکه بخواهند با کتاب وقت خود را پر کنند و سرگرم شوند.
#کتابخوانی
#سیر_مطالعاتی
#انبوه_خوانی
#تربیت_با_کتاب
🆔️ @rajaaei_ir
هدایت شده از ندای تهذیب
📚سیر مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری(ره)
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
1️⃣ فصل اول سیر مطالعاتی:
تولد انسان از خود
👈 کتاب های اصلی این فصل شامل ۹ عنوان میباشد.
https://eitaa.com/einsad/4385
#موشن_گرافی فصل اول
https://eitaa.com/einsad/4388
2️⃣ فصل دوم سیر مطالعاتی:
بلوغ انسان در جامعه
👈کتاب های اصلی این فصل شامل ۸ عنوان میباشد.
https://eitaa.com/einsad/4386
#موشن_گرافی فصل دوم
https://eitaa.com/einsad/4389
3️⃣ فصل سوم سیر مطالعاتی:
فهم عمیق مبانی رشد
👈کتاب های اصلی این فصل شامل ۱۶ عنوان میباشد.
https://eitaa.com/einsad/4387
#موشن_گرافی فصل سوم
https://eitaa.com/einsad/4390
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار به مناسبت برگزاری همایش سالک الیالله
🎥 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش سالک الی الله
اعضای ستاد برگزاری همایش سالک الیالله با مقام معظم رهبری دیدار کردند. مشروح بیانات معظم له در این دیدار را میتوانید مشاهده نمایید.
🌹نشست آنلاین🌹
موضوع
تغییر جنسیتی، آثار و قوانین آن
اساتید:اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ۱۴ نفر از روانشناسان و صاحب نظران در حوزه زنان
زمان: شنبه ١۵مهرماه
ساعت: ٨تا١٠صبح
لینک ورود به جلسه:
https://sccr.ir/R/sz
لطفا با گزینه مهمان وارد شوید.
کانال اطلاع رسانی تبلیغ نوین جامعة الزهراء سلاماللهعلیها در ایتا ⬇️⬇️
@jz_resane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«دروغ زن، زندگی، آزادی» به چاپ دوم رسید
🔹کتاب «دروغ زن، زندگی، آزادی» که بیش از ۳۸ هزار دروغ ۵ رسانه ضدایرانی را مرور میکند با استقبالِ مخاطبان به چاپ دوم رسید.
🔹این کتاب بر مبنای تولیدات تحقیقی گزارشگران و خبرنگاران فارس در ۳ فصل و ۲۳۸ صفحه گردآوری شده.
🔸فصل اولِ کتاب به ماجرای کشتهسازیهای ضدانقلاب پرداخته، فصل دوم دروغهای شاخدار اپوزیسیون را بررسی کرده و فصل سوم هم در مورد فعالیتهای مخرب برخی سلبریتیهاست.
کتاب را میتوانید از اینجا بخرید
https://eitaa.com/joinchat/623771694C94b4840412
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت سالروز وفات مرحوم آیت الله کوهستانی
شخصیت ممتاز آیت الله کوهستانی از زبان مرحوم حاج آقا
رضوان الله علیهما
‼️ جوان هایمان را با ظاهرشان قضاوت نکنیم...
👈این جوان با موهای فرفری و شلوار جین و آستین کوتاه،یه جوان با تیپ روز اون موقعها( ظاهرا هیپی)
کی میدونه کیه؟ ؟؟
این جوان یکی از شهدا و مقام بلند پایهی نظامی هست!!!
این عکسو کسی نشناخت؟ ؟؟
پ ن:
کسی نیست جز ، پدر موشکی ایران،کسی که آرزو و آرمانش جنگ و حذف اسرائیل بود.
«شهید تهرانی مقدم»
جوانهایمان را باظاهرشان قضاوت نکنیم،و ارتباط بگیریم،حرف و مسلک ما چون با فطرت آدم همراهه، وقتی با صداقت ما و اخلاص ما ، همراه و عجین بشه، و به گوش جوانها و نوجوان هامون برسه ، قابل درک و پذیرشه.اون وقت میشه از این نسل اعجوبه دهه ۸۰ و ۹۰ نابغه ها بیرون بیاد.
#کتاب
خداباوری و دانشمندان معاصر غربی
دکتر مهدی گلشنی
این کتاب یکی از آثار نسبتاً جدید دکتر مهدی گلشنی (فیزیکدان برجسته و استاد ممتاز دانشگاه شریف) است که از ۳ فصل زیر تشکیل شده است:
🔸خداباوری از منظر دانشمندان معاصر غرب
که در آن به رابطه علم و دین، و نگاه دانشمندان معاصر به مسئله خداباوری پرداخته شده است. این فصل قبلا به شکل خلاصهتر در کتاب فیزیکدانان غربی و مسئله خداباوری آمده بود و در اینجا توسعه داده شده است.
🔹علم جدید و برخی از چالشها در برابر ادیان توحیدی
که در آن به شبهات دانشمندان دینستیز و سپس به پاسخهای دانشمندان خداباور غرب به آنها پرداخته شده است. بخشی از این فصل قبلا به شکل خلاصهتر در مقاله استاد مطهری و نقش بنیادین فلسفه در ربط علم به دین چاپ شده بود و اکنون در اینجا توسعه داده شده است.
🔸اسلوب جدید برهان نظم
که در آن به اسلوب جدید برهان نظم در چند دهه اخیر پرداخته شده و سپس به پاسخهای دانشمندان و فیلسوفان خداباور غرب هم اشاره شده است.
اطلاعات بیشتر👇
معرفی منابع و ابزارهای مفید
@sarcheshme_danaee
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ الزامات تربیتی حکمرانی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان
🔻 گفتوگو با حسین حقپناه، معاون کودک و نوجوان مؤسسۀ تبیان:
🔹 حکومت باید حداقل ۱۵هزار معلم و مربی تربیت رسانهای را آموزش دهد و از آنها بخواهد که در شهرستان خود، مدارس، مساجد، پایگاهها و… شروع به آموزش تربیت رسانهای کنند.
🔹 البته که فراهمکردن بستر فعالیت این معلمان نیز بسیار اهمیت دارد؛ ولی اگر بستر هم فراهم نشد و آموزش آنها بهخوبی انجام شد، این معلم هرجا که باشد، مسبب خواهد شد و خودش راه پیش روی خود را خواهد گشود.
🔹 البته که ما مسیری طولانی و سخت در پیش داریم؛ چون با اوضاع موجود خیلی دور بهنظر میرسد که روزی تربیت برای حکمرانان ما به اولویت اصلی تبدیل شود.
🔹 بهنظر بنده، اولویت با خانواده است. چون از لحاظ علمی و نظری، مسئول اصلی تربیت، خانواده است. به این معنا که اگر میخواهیم در مسئولان خودآگاهی ایجاد کنیم، باید در جهت تحکیم خانواده باشد؛ به بیان دیگر هدف تمام فعالیتهای تربیتی ما خانواده است.
📝 متن کامل:http://ihkn.ir/?p=35031
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تربیت_کودک
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
عملیات امروزِ مقاومت هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را از همیشه آشکارتر کرد.
آیا صبح نزدیک نیست؟
@Mohebdesign
امروز مورخ۱۴۰۲/۷/۱۶ به مناسبت روزکودک، کانون فکری کودکان ونوجوانان سراسر کشور ازسن۴تا۱۷سالگی حق عضویت به صورت رایگان بمدت یکسال بااخذکدملی ثبت نام بعمل میآید
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
4_5841613254404610550.ogg
46.31M
( 146 )
نبرد مقاومت و فرار صهیونیست ها
⚡️جلسه پرسش و پاسخ
⚡️سورنا چگینی
⚡️تحلیلگر حوزه امنیت و ژئوپلتیک
۱۴۰۲/۰۷/۱۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کمی با صهیونیستها آشنا شوید
#اخبار_فوری
در لحظه با خبر باشید👇
https://eitaa.com/joinchat/2610561217C32aead4a10
هدایت شده از بیداری ملت
🔥مقصر کمبود معلم کیست؟
🔻وقتی شنیدم، اول باور نکردم بعد از چند منبع معتبر تحقیق کردم متوجه شدم گویا در دهه ۹۰ یکی از سمت های بسیار حساس مرتبط با برنامه ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با نظر عبدالحمید منصوب شده است!!!
🔻همچنین در همین دهه، آقای فانی وزیر وقت آموزش و پرورش، سرپرستی دانشگاه فرهنگیان را حدود ۴ سال بر عهده کسی نهاد که هرگز شورای عالی انقلاب فرهنگی ریاست او را تایید نکرد و ظاهراً علت این مسأله مخالفت های پیشین رئیس پیشنهادی با موجودیت دانشگاه فرهنگیان بود!!!
🔻خود آقای فانی صراحتا سیاست خود را در دوران تصدی وزارت آ.پ کاهش معلمان راهبرد خود قرار میدهد و تصریح می کند:
🔸«برای افزایش حقوق معلمان باید استخدامهای جدید را کم کنیم»!!!
🔸«ما به هیچ وجه نیروی انسانی جدید استخدام نمی کنیم حتی اگر کسی بخواهد رایگان کار کند به خدمت او نیازی نیست»
(این دو مصاحبه حیرت انگیز آقای فانی را ببینید
B2n.ir/k75330
B2n.ir/k07711 )
🔻نتیجه اندیشههای غربگرایان در آموزش و پرورش حرکت شتابان به سمت نوعی خصوصی سازی مدارس، کاهش شدید جذب معلم، عدم رعایت برخی معیارهای حرفهای معلمی و در نهایت پدید آمدن کسری چند دههزاری معلمان برای امروز بود.
🔻اینکه مقصران دیروز خالی ماندن کلاس ها، امروز در جایگاه مطالبه گری بنشینند فرار به جلو است(پیوست)
🔻انصافا تلاش های فراگیر و جهادی وزیر کنونی آموزش و پرورش برای جبران این حجم بالای از کمبود معلم واقعا ستودنی است؛ هر چند به نظر می رسد برخی جریانات از جمله برخی بنگاهها داران عرصه آموزش تاب تداوم اقدامات وی را نداشته باشند.
✍حمیدرضا ابراهیمی
@Gaami_no