هدایت شده از مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان تقدیم میکند
🎥 فیلم مستند تبلیغی آینهداران حقیقت
📝 روایتی جذاب از تجربیات تبلیغی مبلغان دانشآموزی
#تریلر
#تبلیغ_دانش_آموزی
#دانش_آموز
#تربیت_نوجوان
#تربیت_دینی
🌐 لینک دانلود و مشاهده فایل کامل مستند:
https://www.aparat.com/v/TDyrO
🔶 لینک کانال رسمی مرکز آیندهسازان:
@mftas_ir
🔷 با ما همراه باشید
✨📗معرفی کتاب شروع از پایان : روایت زندگی استاد شامخ دکتر سید علی ملک حسینی
پدیدآور (ها) :
حميد روزي طلب
ناشر :
رياست جمهوري، معاونت علمي و فناوري، مركز روابط عمومي و اطلاع رساني، دانش بنيان فناور
شابک : 9786006844343
قطع :
تعداد صفحات :152
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این کتاب روایتی از زندگی استاد سید علی ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران به همراه پرتره این استاد عرصه پزشکی ایران است.
محمدهادی ایمانیه افزود: این کتاب توسط حمید روزیطلب با تیراژ دو هزار جلدی به نگارش درآمده و با حمایت بنیاد ملی نخبگان چاپ و منتشر شده است.
استاد دکتر سید علی ملک حسینی در 16 مرداد 1328 در یک خانواده کوچک ایلی از روستای گوشه شاه قاسم(ع) در نزدیکی یاسوج به دنیا آمد.
وی اردیبهشت ماه ۱۳۷۲ نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود کرد. این قصه را دکتر ملک حسینی در کتاب زندگانی خود و برای قدردانی از آن معلّم که با یک حرکت هوشمندانه مسیر زندگی او را عوض نمود، در صفحه اینستاگرامش نوشته و برای معلّم خود آرزوی موفقیت کرده است. 👇
🔺پسرک قصه ما هنوز محصل بود که سایه مادر را هم به دلیل بیماری کبد از دست داد. مادرش در سن ۳۵ سالگی فوت کرد و بچهها تحت قیمومیت پدر بزرگ آیت الله سید صدر الدین ملک حسینی آصدرا درآمدند. 🔺او در یکی از مدارس، معلمی دچار مشکل شد و موقتا برای یک ماه معلم جایگزینی بجای او شروع به تدریس کرد. این معلم جایگزین در یکی از کلاسها سوالی از دانش آموزی کرد که او نتوانست جواب دهد، بقیه دانش آموزان شروع به خندیدن و او را مسخره می کردند.
معلّم متوجّه شد که این دانش آموز از اعتماد بنفس پایینی برخوردار است و همواره توسّط هم کلاسی هایش مورد تمسخر قرار می گیرد.
زنگ آخر فرا رسید و وقتی دانش آموزان از کلاس خارج شدند، معلّم آن دانش آموز را فرا خواند و به او برگه ای داد که بیتی شعر روی آن نوشته شده بود و از او خواست همان طور که نام خود را حفظ کرده، آن بیت شعر را حفظ کند و با هیچ کس در مورد این موضوع صحبت نکند.
در روز دوم معلّم همان بیت شعر را روی تخته نوشت و به سرعت آن بیت شعر را پاک کرد و از بچّه ها خواست هر کس در آن زمان کوتاه توانسته شعر را حفظ کند، دستش را بالا ببرد.
هیچ کدام از دانش آموزان نتوانسته بود حفظ کند.
تنها کسی که دست خود را بالا برد و شعر را خواند همان دانش آموز دیروزی بود که مورد تمسخر بچّه ها بود.
بچّه ها از این که او توانسته در این فرصت کوتاه شعر را حفظ کند مات و مبهوت شدند.
معلّم خواست برای او کف بزنند و تشویقش کنند.
در طول این یک ماه، معلّم جدید هر روز همین کار را تکرار می کرد و از بچّه ها می خواست تشویقش کنند و او را مورد لطف و محبّت قرار می داد.
کم کم نگاه همکلاسی ها نسبت به آن دانش آموز تغییر کرد، دیگر کسی او را مسخره نمی کرد.
آن دانش آموز خود نیز دارای اعتماد به نفس شد و احساس کرد دیگر آن شخصی که همواره معلّم سابقش خِنگ می نامید، نیست. پس دانش آموز تمام تلاش خود را می کرد که همواره آن احساس خوبِ برتر بودن و باهوش بودن و ارزشمند بودن در نظر دیگران را حفظ کند.
آن سال با معدّلی خوب قبول شد، به کلاس های بالاتر رفت، در کنکور شرکت کرد و وارد دانشگاه شد، مدرک دکترای فوق تخصص پزشکی خود را گرفت و هم اکنون پدر پیوند کبد جهان است.
🔻انسان ها دو نوعند: نوع اوّل کلید خیر هستند. دستت را می گیرند و در بهتر شدنت کمک کرده و به تو احساس ارزشمند بودن می دهند نوع دوم انسان هایی هستند که با دیدن اوّلین شکستِ شخص، حس بی ارزشی و بدشانس بودن را به او منتقل می کنند.
هدایت شده از پایگاه خبری تحلیلی بانوان آنلاین
❇️روش جالب تربیت فرزند
✍️آیت الله شاه آبادی (ره) استاد عرفان حضرت امام خمینی (ره) توصیه میکرد که اگر به عنوان مثال، فرزند شما نیاز به کفش دارد، گرچه شما دیر یا زود آن را تهیه خواهید کرد، به فرزند خود بگویید: عزیزم، بابا باید پول داشته باشد. مگر نمیدانی خدا روزی رسان است؟ پس از خدا بخواه زودتر به پدر پول بدهد تا برایت کفش بخرد.
🔺این کودک قطعاً دعا خواهد کرد و پدر نیز قطعاً پولی به دست خواهد آورد. پس کفش را از خدا میداند و عاشق خدا میشود؛ یعنی از همان کوچکی میآموزد که پدر فقط واسطه رزق و روزی است. در این صورت، پدر دست فرزندش را در دست خدا گذاشته است.
#پند_علما
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
🌹@farhangi_whc🌹
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
بررسی وضع موجود تربیت دینی و اخلاقی دانش اموزان و ارزیابی آن بر اساس مولفه های اصلی آپ.pdf
2.08M
👀 #بخوانید
📚 بررسی وضع موجود تربیت دینی و اخلاقی دانشآموزان
و ارزیابی آن براساس مؤلفههای اصلی آموزش و پرورش
.
.
#تربیت_اسلامی #تربیت_فرزند #تربیت_دینی #تربیت #نوجوان #کودک #بازی #مهارت_های_زندگی #آموزش_و_پرورش #مدرسه
🔰
https://eitaa.com/ali_fatemipour
°❁°═━═━°❁°
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دوازده سال دوره دانشآموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزشها و آرمانهای انقلاب است
🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: برای جمهوری اسلامی هیچ فرصتی بالاتر و بهتر از این دوازده سال (دوره دانشآموزی) نیست. این دوازده سال بزرگترین فرصت است برای جمهوری اسلامی که بتواند ارزشها را آرمانهای انقلاب را به درستی منتقل کند به این نسل و هویت اسلامی و ایرانی را در آن نهادینه کند. این دوازده سال بهترین فرصت است. خب این رسالت آموزش و پرورش است، رسالت معلمین، ببینید خیلی کار بزرگی است، این خیلی کار عظیمی است، این فقط یک تعلیم عادی و معمولی نیست این تعلیم بنیادین است. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 باید کاری کنیم دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود /در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را میشناسند چند درصد رونالدو را
🔻 رهبر انقلاب: ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 از لحاظ کمیت معلمان دچار مشکلیم، کیفیت درس و سواد معلم هم مهم است/ ترتیبی بدهید که رتبههای بالای کنکور بیایند دنبال معلمی
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: ما از لحاظ کمیّت معلمان دچار مشکلیم. گزارشی که به من دادند این است که الان حدود هفتاد هزار معلم ما در شرف بازنشستگیاند، در حالیکه حدود نصف این جمعیت را میتوانیم جذب کنیم. مشکل بزرگی است. باید روی این قضیه کار کرد. کیفیت معلم هم مهم است. کیفیت سواد و درس و علم و... این جور نباشد که رتبههای پایین کنکور بروند سراغ این قضیه. ترتیبی بدهید که رتبههای بالای علمی بیایند و از لحاظ اخلاقی، تربیت اخلاقی، تربیت دینی، تدین، دینباوری قوی باشند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دانشهای بیفایدهای که در دبیرستانها و دبستانها تدریس میشود را شناسایی و حذف کنید/ علم باید بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آیندهی این دانشآموز ندارد. یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئلهی زندگی به اینها کمک نمیکند در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند اینها را شناسایی کنید حذف کنید. علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | ترتیبی بدهید که رتبههای بالای کنکور بیایند دنبال معلمی
🔺 گزیده بیانات امروز رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سخن_نگاشت | چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟
در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را میشناسند و چند درصد رونالدو را؟
🏷 #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🔴 دکتر #سعید_کاظمی_آشتیانی که بود که کمتر از رونالدو شناخته شده است؟
🔻در نشست21 اردیبهشت ماه 1401 رهبر انقلاب از اینکه نام کاظمی آشتیانی برای نوجوانان و دانش آموزان این مرزوبوم کمتر از کریستین رونالدو شناخته شده است اظهار ناراحتی کردند. اما براستی کاظمی آشتیانی که بود و چه کرد؟
🔹بیش از 16 سال پیش، غروب چهاردهم دیماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از دانشمندان ایران به نام سعید #کاظمی_آشتیانی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفته است. نام این دانشمند، چندان برای مردم آشنا نبود. همانطور که نام بسیاری از دانشمندان، تازه بعد از مرگشان بر سر زبانها میافتد یا شاید حتی بعد از مرگشان هم هیچوقت شناخته نشوند.
🔸تا زمان درگذشت کاظمی آشتیانی، جز جامعه پزشکی و علمی ایران، واقعا افراد زیادی او را نمیشناختند، اما پیام رهبر انقلاب در ۱۵ دی، اهمیت این چهره علمی را برجسته کرد و نام او بر سر زبانها افتاد.
🔹حضرت آیتالله خامنهای در پیام خود، ضمن ابراز «تأسف، تلخکامی و افسوس»، سعید کاظمی آشتیانی را «دانشمند مؤمن و جهادگر»، «شخصیت ارزشمند»، «کانون امید و ابتکار و نوآوری»، «یکی از فرزندان صالح انقلاب» و «از رویشهای مبارکی که آیندهی درخشان علمی در کشور را نوید میدهند»، توصیف کردند و «فقدان این عنصر خدوم و باارزش» را «ضایعهای دردناک» خواندند.
🔻اما کاظمی آشتیانی چرا دانشمند مهمی به شمار میآمد؟
🔸اگر نام «پژوهشکده رویان»، «سلولهای بنیادین»، «درمان ناباروری»، «بانک بند ناف» و اینجور چیزها را جستوجو کنید، در نتایجی که به دست میآید، قطعا جایی نام سعید کاظمی آشتیانی را خواهید دید.
🔹وی از سال ۶۱ با همکاری دو نفر از همکارانش، جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد. این گروه، هسته اولیه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود که ۴ سال بعد شکل و سامان گرفت و سعید کاظمی تا سال ۷۰ مسئول بخش طرحها و تحقیقات آن بود.
🔸از سال ۷۱ با تغییرات ساختار مدیریتی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران شد و تا آخر عمرش، در این مسئولیت باقی بود. او در همه این سالها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروههای مختلف پژوهشی را راهاندازی کرد، اما مهمترین جایی که راه انداخت، «پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی» در خرداد سال ۷۰ بود؛ جایی که در طول حدود ۳۰ سال گذشته، هزاران زوج نابارور را خوشحال و صاحب فرزند کرده است.
🔹او تا ۱۴ دی سال ۸۴ که در سن ۴۴ سالگی قلب و نفسش از حرکت ایستاد، در دو حوزه مدیریتی توانست گامهای اساسی و مهمی در گسترش روشهای پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد سلولهای بنیادی جنینی و همانندسازی (کلونینیگ) حیوانات رقم بزند. همه اینها، منهای تدریس در دانشگاه، برگزاری جشنوارههای بینالمللی، کارهای تئوریک، مقالهنویسی و ... است.
🔸پس از درگذشت او، هر از گاهی مقام معظم رهبری در نشستهای مختلف از او یاد میکردند. مثلا ۲۵ تیر سال ۸۶ در بازدید از پژوهشکدهی رویان از علت علاقه خود به او گفتند: «علت اینکه من به مرحوم سعید کاظمی اینقدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، حرکت او، نحوهی کار او، مدیریت او و پیگیری اوست که یک مجموعهی کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست میدارد و آرزو دارد.»
🔹یا مثلا ۱۳ مهر ۸۵ در دیدار اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاهها، خود را مقید به نامآوردن از او دانستند و گفتند: «ما شخصیتهایی داریم از قبیل مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که حالا من مقیدم از این جوان پاکباختهی مؤمنِ فاضلِ کارآمد و مدیر حقیقتاً انقلابی و مؤمن اسم بیاورم.».
🔸اما برخی رسانهها به نقل از بعضی منابع اعلام کردند که در سال ۸۳ یعنی یک سال قبل از درگذشت سعید کاظمی، نام او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا که با توسعه دانش سلولهای بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفته است.
🔹این گمانهزنی، فرضیهها درباره ترور بیولوژیک این دانشمند را تقویت کرد و چنین تصوری باز هم رو به فراموشی بود تا اینکه حضرت آیتالله خامنهای در سخنرانی نوروزی خود در فروردین سال ۹۵ و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، برای سعید کاظمی از لفظ «شهید» استفاده کردند و با آوردن نام او در کنار نام دانشمندانی مانند شهید طهرانیمقدم گفتند: «کاری که شهدای هستهای ما در زمینههای هستهای که بسیار هم حسّاس است پیشاهنگش بودند، کاری که شهید طهرانیمقدّم پیشاهنگش بود، کاری که شهید کاظمی در زمینهی سلّولهای بنیادی پیشاهنگش بود، کارهای بسیار بزرگی است.»
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
نشست علمی «بررسی اجمالی آثار اندیشمندان حوزوی تربیت وحیانی ».MP3
23.97M
🚨اخبار مؤسسه
🔊 #فایل_صوتی
🔷نشست علمی " بررسی اجمالی آثار اندیشمندان حوزوی تربیت وحیانی "
👤با حضور استاد ارجمند حجةالاسلاموالمسلمین آقای محمدجواد درودی
(مدیر محترم کارگروه تربیتاسلامی دفتر تبلیغات اسلامی)
📆زمان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
🔺مکان: بلوک ۴ ط دوم سالن علامهطباطبایی
#پژوهش
#گروه_علمی_تربیت_دینی_کودک_ونوجوان 👇
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Roshdelmi
┗━━━🍃🕊━
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
Janbozorgi-PHD.mp3
4.44M
✨👌
#بازنشر سخنان بسیار مهم دکتر مسعود #جانبزرگی در یکی از جلسات دفاعیه
در تاریخ 6 بهمن 1399
استاد جانبزرگی:
✨ادعا میکنم که "هیچ مشکل روانشناختی ندیدم مگر اینکه برمیگرده به نگاه توحیدی فرد"
🌷بازخورد توحیدی پایه همه موضعگیریها🌷
درست کردن بنیانهای اعتقادی افراد بزرگترین خدمت بالینی است
و این #کار_اصلی_طلبههاست.
"اگر همه روانشناسی را خلاصه کنید در گاد ایمیج و گاد کانسپت اشتباه نکردین!"
مفهوم محوری تصور از خدا
god image
god concept
وقتی #تصوراز_خدا درست نباشه همه چی غلطه
#اصل_توحید
#درمان_معنوی
#تربیت_بنیادین
#بازخورد_توحیدی
#بنیانهای_اعتقادی
#تغییر_کلی_جهت_فرد
✨مفهوم لاالهالهالله
دستهبندی
#مفاهیم_ایمیجزدا و
#مفاهیم_ایمیجزا
با #تفکر_روشمند و
#خلاقیت
پیشنهاد:
✨طلبهها بجای #بازی طراحی کردن و... بر مفهوم #بازخورد_توحیدی کار کنند!
✍ موضوع: نقش اعتقاد توحیدی در درمان اختلالات روانی و وظیفه روانشناسان حوزوی
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلام فرمانده
متخصصین امر باید این اثر رو به عنوان یک پدیده فرهنگی بررسی کنن و نتایج تحلیلشون رو در اختیار این همه نهاد فرهنگی کشور قرار بدن!
واقعاً چی باعث این سطح از فراگیری اثر و ارتباط عمیق مخاطب شده؟
#اصفهان
💬 محمد اکبرزاده
@Fars_plus
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
مذهبی - کودکان.docx
135.2K
#معرفی_کتاب برای خرید #نمایشگاه
پرورش معنویت در کودکان، نوجوانان
این دو کتاب برای مشاوره مذهبی کودک و نوجوان خوبه
۱- مداخلات معنوی
مشاوره مذهبی
۲- پیوند معنویت با مشاور و روان درمانی
👇
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📗پیوند معنویت به مشاوره و روان درمانی (نظریه و اصول)
مؤلف: جری میلرناشر: آوای نورمترجمان: مژده جانه، لیلا حاجسیدتقیاتقوی، ابوالقاسم خوشکنش زبان: فارسی چاپ: 1394تعداد صفحات: 292قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)شابک: 9786003091276