هدایت شده از پایگاه خبری تحلیلی بانوان آنلاین
❇️روش جالب تربیت فرزند
✍️آیت الله شاه آبادی (ره) استاد عرفان حضرت امام خمینی (ره) توصیه میکرد که اگر به عنوان مثال، فرزند شما نیاز به کفش دارد، گرچه شما دیر یا زود آن را تهیه خواهید کرد، به فرزند خود بگویید: عزیزم، بابا باید پول داشته باشد. مگر نمیدانی خدا روزی رسان است؟ پس از خدا بخواه زودتر به پدر پول بدهد تا برایت کفش بخرد.
🔺این کودک قطعاً دعا خواهد کرد و پدر نیز قطعاً پولی به دست خواهد آورد. پس کفش را از خدا میداند و عاشق خدا میشود؛ یعنی از همان کوچکی میآموزد که پدر فقط واسطه رزق و روزی است. در این صورت، پدر دست فرزندش را در دست خدا گذاشته است.
#پند_علما
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
🌹@farhangi_whc🌹
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
هدایت شده از :: ماهنشان؛ تربیت اسلامی ::
بررسی وضع موجود تربیت دینی و اخلاقی دانش اموزان و ارزیابی آن بر اساس مولفه های اصلی آپ.pdf
2.08M
👀 #بخوانید
📚 بررسی وضع موجود تربیت دینی و اخلاقی دانشآموزان
و ارزیابی آن براساس مؤلفههای اصلی آموزش و پرورش
.
.
#تربیت_اسلامی #تربیت_فرزند #تربیت_دینی #تربیت #نوجوان #کودک #بازی #مهارت_های_زندگی #آموزش_و_پرورش #مدرسه
🔰
https://eitaa.com/ali_fatemipour
°❁°═━═━°❁°
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دوازده سال دوره دانشآموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزشها و آرمانهای انقلاب است
🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: برای جمهوری اسلامی هیچ فرصتی بالاتر و بهتر از این دوازده سال (دوره دانشآموزی) نیست. این دوازده سال بزرگترین فرصت است برای جمهوری اسلامی که بتواند ارزشها را آرمانهای انقلاب را به درستی منتقل کند به این نسل و هویت اسلامی و ایرانی را در آن نهادینه کند. این دوازده سال بهترین فرصت است. خب این رسالت آموزش و پرورش است، رسالت معلمین، ببینید خیلی کار بزرگی است، این خیلی کار عظیمی است، این فقط یک تعلیم عادی و معمولی نیست این تعلیم بنیادین است. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 باید کاری کنیم دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود /در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را میشناسند چند درصد رونالدو را
🔻 رهبر انقلاب: ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 از لحاظ کمیت معلمان دچار مشکلیم، کیفیت درس و سواد معلم هم مهم است/ ترتیبی بدهید که رتبههای بالای کنکور بیایند دنبال معلمی
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: ما از لحاظ کمیّت معلمان دچار مشکلیم. گزارشی که به من دادند این است که الان حدود هفتاد هزار معلم ما در شرف بازنشستگیاند، در حالیکه حدود نصف این جمعیت را میتوانیم جذب کنیم. مشکل بزرگی است. باید روی این قضیه کار کرد. کیفیت معلم هم مهم است. کیفیت سواد و درس و علم و... این جور نباشد که رتبههای پایین کنکور بروند سراغ این قضیه. ترتیبی بدهید که رتبههای بالای علمی بیایند و از لحاظ اخلاقی، تربیت اخلاقی، تربیت دینی، تدین، دینباوری قوی باشند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دانشهای بیفایدهای که در دبیرستانها و دبستانها تدریس میشود را شناسایی و حذف کنید/ علم باید بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند
🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایدهای به حال امروز و آیندهی این دانشآموز ندارد. یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئلهی زندگی به اینها کمک نمیکند در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند اینها را شناسایی کنید حذف کنید. علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | ترتیبی بدهید که رتبههای بالای کنکور بیایند دنبال معلمی
🔺 گزیده بیانات امروز رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 #سخن_نگاشت | چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟
در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را میشناسند و چند درصد رونالدو را؟
🏷 #دیدار_معلمان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🔴 دکتر #سعید_کاظمی_آشتیانی که بود که کمتر از رونالدو شناخته شده است؟
🔻در نشست21 اردیبهشت ماه 1401 رهبر انقلاب از اینکه نام کاظمی آشتیانی برای نوجوانان و دانش آموزان این مرزوبوم کمتر از کریستین رونالدو شناخته شده است اظهار ناراحتی کردند. اما براستی کاظمی آشتیانی که بود و چه کرد؟
🔹بیش از 16 سال پیش، غروب چهاردهم دیماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از دانشمندان ایران به نام سعید #کاظمی_آشتیانی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفته است. نام این دانشمند، چندان برای مردم آشنا نبود. همانطور که نام بسیاری از دانشمندان، تازه بعد از مرگشان بر سر زبانها میافتد یا شاید حتی بعد از مرگشان هم هیچوقت شناخته نشوند.
🔸تا زمان درگذشت کاظمی آشتیانی، جز جامعه پزشکی و علمی ایران، واقعا افراد زیادی او را نمیشناختند، اما پیام رهبر انقلاب در ۱۵ دی، اهمیت این چهره علمی را برجسته کرد و نام او بر سر زبانها افتاد.
🔹حضرت آیتالله خامنهای در پیام خود، ضمن ابراز «تأسف، تلخکامی و افسوس»، سعید کاظمی آشتیانی را «دانشمند مؤمن و جهادگر»، «شخصیت ارزشمند»، «کانون امید و ابتکار و نوآوری»، «یکی از فرزندان صالح انقلاب» و «از رویشهای مبارکی که آیندهی درخشان علمی در کشور را نوید میدهند»، توصیف کردند و «فقدان این عنصر خدوم و باارزش» را «ضایعهای دردناک» خواندند.
🔻اما کاظمی آشتیانی چرا دانشمند مهمی به شمار میآمد؟
🔸اگر نام «پژوهشکده رویان»، «سلولهای بنیادین»، «درمان ناباروری»، «بانک بند ناف» و اینجور چیزها را جستوجو کنید، در نتایجی که به دست میآید، قطعا جایی نام سعید کاظمی آشتیانی را خواهید دید.
🔹وی از سال ۶۱ با همکاری دو نفر از همکارانش، جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد. این گروه، هسته اولیه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود که ۴ سال بعد شکل و سامان گرفت و سعید کاظمی تا سال ۷۰ مسئول بخش طرحها و تحقیقات آن بود.
🔸از سال ۷۱ با تغییرات ساختار مدیریتی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران شد و تا آخر عمرش، در این مسئولیت باقی بود. او در همه این سالها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروههای مختلف پژوهشی را راهاندازی کرد، اما مهمترین جایی که راه انداخت، «پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی» در خرداد سال ۷۰ بود؛ جایی که در طول حدود ۳۰ سال گذشته، هزاران زوج نابارور را خوشحال و صاحب فرزند کرده است.
🔹او تا ۱۴ دی سال ۸۴ که در سن ۴۴ سالگی قلب و نفسش از حرکت ایستاد، در دو حوزه مدیریتی توانست گامهای اساسی و مهمی در گسترش روشهای پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد سلولهای بنیادی جنینی و همانندسازی (کلونینیگ) حیوانات رقم بزند. همه اینها، منهای تدریس در دانشگاه، برگزاری جشنوارههای بینالمللی، کارهای تئوریک، مقالهنویسی و ... است.
🔸پس از درگذشت او، هر از گاهی مقام معظم رهبری در نشستهای مختلف از او یاد میکردند. مثلا ۲۵ تیر سال ۸۶ در بازدید از پژوهشکدهی رویان از علت علاقه خود به او گفتند: «علت اینکه من به مرحوم سعید کاظمی اینقدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، حرکت او، نحوهی کار او، مدیریت او و پیگیری اوست که یک مجموعهی کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست میدارد و آرزو دارد.»
🔹یا مثلا ۱۳ مهر ۸۵ در دیدار اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاهها، خود را مقید به نامآوردن از او دانستند و گفتند: «ما شخصیتهایی داریم از قبیل مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که حالا من مقیدم از این جوان پاکباختهی مؤمنِ فاضلِ کارآمد و مدیر حقیقتاً انقلابی و مؤمن اسم بیاورم.».
🔸اما برخی رسانهها به نقل از بعضی منابع اعلام کردند که در سال ۸۳ یعنی یک سال قبل از درگذشت سعید کاظمی، نام او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا که با توسعه دانش سلولهای بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفته است.
🔹این گمانهزنی، فرضیهها درباره ترور بیولوژیک این دانشمند را تقویت کرد و چنین تصوری باز هم رو به فراموشی بود تا اینکه حضرت آیتالله خامنهای در سخنرانی نوروزی خود در فروردین سال ۹۵ و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، برای سعید کاظمی از لفظ «شهید» استفاده کردند و با آوردن نام او در کنار نام دانشمندانی مانند شهید طهرانیمقدم گفتند: «کاری که شهدای هستهای ما در زمینههای هستهای که بسیار هم حسّاس است پیشاهنگش بودند، کاری که شهید طهرانیمقدّم پیشاهنگش بود، کاری که شهید کاظمی در زمینهی سلّولهای بنیادی پیشاهنگش بود، کارهای بسیار بزرگی است.»
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
نشست علمی «بررسی اجمالی آثار اندیشمندان حوزوی تربیت وحیانی ».MP3
23.97M
🚨اخبار مؤسسه
🔊 #فایل_صوتی
🔷نشست علمی " بررسی اجمالی آثار اندیشمندان حوزوی تربیت وحیانی "
👤با حضور استاد ارجمند حجةالاسلاموالمسلمین آقای محمدجواد درودی
(مدیر محترم کارگروه تربیتاسلامی دفتر تبلیغات اسلامی)
📆زمان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
🔺مکان: بلوک ۴ ط دوم سالن علامهطباطبایی
#پژوهش
#گروه_علمی_تربیت_دینی_کودک_ونوجوان 👇
┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓
🆔 @Roshdelmi
┗━━━🍃🕊━
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
Janbozorgi-PHD.mp3
4.44M
✨👌
#بازنشر سخنان بسیار مهم دکتر مسعود #جانبزرگی در یکی از جلسات دفاعیه
در تاریخ 6 بهمن 1399
استاد جانبزرگی:
✨ادعا میکنم که "هیچ مشکل روانشناختی ندیدم مگر اینکه برمیگرده به نگاه توحیدی فرد"
🌷بازخورد توحیدی پایه همه موضعگیریها🌷
درست کردن بنیانهای اعتقادی افراد بزرگترین خدمت بالینی است
و این #کار_اصلی_طلبههاست.
"اگر همه روانشناسی را خلاصه کنید در گاد ایمیج و گاد کانسپت اشتباه نکردین!"
مفهوم محوری تصور از خدا
god image
god concept
وقتی #تصوراز_خدا درست نباشه همه چی غلطه
#اصل_توحید
#درمان_معنوی
#تربیت_بنیادین
#بازخورد_توحیدی
#بنیانهای_اعتقادی
#تغییر_کلی_جهت_فرد
✨مفهوم لاالهالهالله
دستهبندی
#مفاهیم_ایمیجزدا و
#مفاهیم_ایمیجزا
با #تفکر_روشمند و
#خلاقیت
پیشنهاد:
✨طلبهها بجای #بازی طراحی کردن و... بر مفهوم #بازخورد_توحیدی کار کنند!
✍ موضوع: نقش اعتقاد توحیدی در درمان اختلالات روانی و وظیفه روانشناسان حوزوی
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلام فرمانده
متخصصین امر باید این اثر رو به عنوان یک پدیده فرهنگی بررسی کنن و نتایج تحلیلشون رو در اختیار این همه نهاد فرهنگی کشور قرار بدن!
واقعاً چی باعث این سطح از فراگیری اثر و ارتباط عمیق مخاطب شده؟
#اصفهان
💬 محمد اکبرزاده
@Fars_plus
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
مذهبی - کودکان.docx
135.2K
#معرفی_کتاب برای خرید #نمایشگاه
پرورش معنویت در کودکان، نوجوانان
این دو کتاب برای مشاوره مذهبی کودک و نوجوان خوبه
۱- مداخلات معنوی
مشاوره مذهبی
۲- پیوند معنویت با مشاور و روان درمانی
👇
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
📗پیوند معنویت به مشاوره و روان درمانی (نظریه و اصول)
مؤلف: جری میلرناشر: آوای نورمترجمان: مژده جانه، لیلا حاجسیدتقیاتقوی، ابوالقاسم خوشکنش زبان: فارسی چاپ: 1394تعداد صفحات: 292قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)شابک: 9786003091276
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰روزهای خوبی تو راهه| اجرای متفاوت دهه نودی ها در عصر جدید
✍ای کاش همان طوری که سرود #سلام_فرمانده که مربوط به #امام_عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، بود و خیلی پرطرفدار و گفتمان ساز شد، این سرود زیبا هم که مربوط به #ایران عزیز است پرطرفدار شود، خصوصا اینکه چند روز قبل حضرت آقا از ارزش زنده کردن #هویت_ملی در بین دانش آموزان در جمع معلمین صحبت فرمودند.
@mhdiyar
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
#معرفی_سایت
🌐 وب سایت کودک و نوجوان به همراه مجموعه کتب، کتاب صوتی و انیمیشن نیکو و نیکان برگرفته از آثار آیت الله العظمی مکارم شیرازی همزمان با سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبیین معارف اسلامی، رونمایی شد.
http://nikoonikan.com
🇮🇷
هدایت شده از دنیا و آخرت در نهج البلاغه
✨ قرآن: ... روزی که هیچ مال و فرزندی سودی نمی بخشد.
👆 برج رئیس امارات است که از آن به قبرخاکی خود منتقل شد و باید پاسخگوی جنایات خود و کشتار #کودکان مظلوم #یمنی باشد!
لعنت خدا بر او و رژیم جلاد آل سعود و رژیم تروریست امریکای جنایتکار🔥
💥برای دنیاپرستان غافل از خدا نیز باید پند و عبرتی باشد تا به دنیا نچسبند!!
🌷🇮🇷🌷
✨پیشنهاد میشود اجرای زورخانه ای پهلوانک ها را در عصر جدید ببینید 👌 رای هم بدید
واقعاً حال خوب کن و درجه یک
پر از نام مبارک امیرالمومنین علیه السلام و مفاهیم ارزشی #تربیت_دینی_کودک و نوجوان
*780*240# https://bamatn.com/133880-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%88%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%BE%D9%87%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رهبر انقلاب:
#فردوسی، حکیم ابوالقاسم فردوسی است...
🔷 این «حکیم» را هم ما نگفتیم؛
صاحبان فکر و اندیشه در طول زمان او را حکیم نامیدند. شاهنامهی فردوسی پر از حکمت است.
🌷🇮🇷🌷
📝 مطالعه بیشتر | آشنایی با موضوع «سند تحول آموزش و پرورش» در بیانات رهبر انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با معلمان ضمن ابراز نارضایتی از وضعیتِ اجرای «سند تحول آموزش و پرورش» تأکید کردند: «مسئلهی سند تحوّل مسئلهی دلشادکنندهای واقعاً نیست؛ بیش از ده سال پیش این سند تنظیم شده، وزرای محترمی هم که آمدند ــ که حالا ظاهراً شش وزیر، با تعدادی سرپرست در این ده سال در آموزش و پرورش حضور پیدا کردهاند که این تبدّل مدیریّتها هم خودش یک مسئلهای و یک آفتی است ــ هر کدام یک کارهایی کردهاند، گزارشهایی هم دادهاند، به ما هم معمولاً گزارش دادهاند که ما این کارها را انجام دادهایم لکن آنچه واقعیّت دارد این است که به این سند تحوّل عمل نشده.» ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
⬅️ رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت مجموعه فیشهای بیانات حضرت آیتالله خامنهای دربارهی #سند_تحول آموزش و پرورش را منتشر میکند. ضرورتهای تحقق این سند، الزامات و راهکارهای عملی شدن آن و وظایف مسئولان آموزش و پرورش کشور در این زمینه و... از جمله موضوعات مطرح در این فیشها هستند.
در بخش «جملات برگزیده» هم جملات کلیدی و مهم رهبر انقلاب دربارهی این موضوع آورده شده است.
دسترسی: ↙️↙️
فیشهای موضوعی «سند تحول آموزش و پرورش»:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=26007&npt=12#107549
فیشهای جملات برگزیدهی «سند تحول آموزش و پرورش»:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=26007&npt=2#107597
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺فرار از تکالیف یا برنامهریزی؟﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #فرار_از_تکالیف_یا_برنامهریزی
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/8Iase
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از فرزندپروری مثبت استاد شهیدی
@mshahidi معرفی سی و سه کتاب فرزندپروری .pptx
20.07M
📚📚📚📚📚
#پاورپوینت
#معرفی_کتاب
در زمینه فرزندپروری کتاب های زیاد و خوبی وجود دارد در رويكردهاي متفاوت که بنده مواردی را در این #پاورپوینت معرفی کردم.
مطالب علمی و تخصصی فرزندپروری را از کارشناس ارشد مشاوره و دانشجوي دكتري و مشاور کودک با کلیک روی لینک زیر پیگیری کنید.
#كتاب
#کانال_فرزندپروری_مثبت
┏━━━🍃🍂━━━┓
http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182
┗━━━🍂🍃━━━┛
▫️دوستی تعریف می کرد که بعد از مهاجرت به فنلاند، اسم پسرم رو توی مدرسه ابتدایی ثبت نام کردیم، اولین روز مدرسه از پسرم پرسیدم تکلیف چی گفتن؟ گفت هیچی، روز بعد هم پرسیدم و دوباره گفت هیچی، این پرسش من حدود دو هفته طول کشید و جواب پسرم کماکان هیچی بود، کمی عصبانی شدم وبا ناراحتی به مدرسه رفتم و بعد از سلام و احوالپرسی با مدیر، علت ندادن تکلیف برای منزل به پسرم را سوال کردم،
مدیر توضیح داد: در کشور فنلاند به منظور پرورش جامعه، برای كودكان ابتدایی تا ۱۵ سال، بیشتر وقت صرف آموزش مهارت میشود که این مهارتها شامل:
۱- مهارت درست لباس پوشيدن
٢- مهارت درست راه رفتن
٣- مهارت خوب حرف زدن
٤- مهارت حرف خوب زدن
٥- مهارت منظم بودن
٦- مهارت شعر خواندن
٧- مهارت نقاشی كردن
٨- مهارت نوشتن
٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن
١٠- مهارت بهداشت
١١- مهارت کار تيمی
١٢- مهارت انتقاد كردن
۱۳- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت
١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست
١٥- مهارت درست غذا خوردن
١٦- مهارت گره زدن
١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن
١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن
١٩- مهارت شستن اشيا
٢٠- مهارت مطالعه
٢١- مهارت مدیریت زمان
٢٢- مهارت كنترل خشم
۲۳- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف
٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق
٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب
٢٦- مهارت بازی كردن
٢٧- مهارت غذا پختن
٢٨- مهارت كار با سوزن
٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن
٣٠- مهارت خوب توجه كردن
٣١-مهارت تفكر كردن
٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن
۳۳-مهارت دوست خوب پيدا كردن
٣٤-مهارت نگهداری دوست خوب
٣٥-مهارت نگهداری لوازم
٣٦- مهارت_انتقاد_پذیری و نقد شدن
٣٧- مهارت رازدار بودن
٣٨- مهارت برنامه ريزی كردن
٣٩- مهارت گذشت
٤٠- مهارت صبور بودن
٤١- مهارت حل مساله
٤٢- مهارت نگهداري گياه و گل
٤٣- مهارت دقت به پيرامون
۴۴- مهارت صادق بودن
٤٥- مهارت وفادار بودن
٤٦- مهارت نوشتن
٤٧- مهارت آينده نگری
٤٨- مهارت تلاش كردن
٤٩- مهارت نا اميد نشدن
٥٠- مهارت هدف داشتن
٥١- مهارت كار با ابزار
٥٢- مهارت كار با كامپيوتر
٥٣- مهارت در فضای مجازي و سايبری
٥٤- مهارت در تصوير ذهنی داشتن
۵۵- مهارت احترام گذاشتن
٥٦- مهارت كم مصرف بودن
٥٧- مهارت بهره گيری از اشيا
٥٨- مهارت مشورت گرفتن
٥٩- مهارت مشورت و همفكری كردن
مدیر صحبت میکرد و من از یک طرف از شنیدن چنین برنامههایی لذت میبردم و از طرفی بابت فکر غلطی که داشتم بیشتر ناراحت و شرمسار میشدم.
مدیر در آخر گفت: فراگیری و ارتقای این مهارتهای فردی میتواند آینده بهتری را برای خودمان و فرزندانمان فراهم آورد. باخودم فکر کردم چند تا موارد از اینهایی که شنیدم را توی مدارس ایرانی آموزش دادند، یا اینکه پدر مادرها چند تا از موارد رو بلد هستند و به فرزندان خودشون آموزش میدهند..؟!
کارگزاران فکور میتوانند با ایجاد بستر مناسب، مهارتهاى مذکور را در ساختار شناختی نهادينه سازند.
انسان تربیت کنیم...... انسان..... اما آیا با اینها انسان تربیت میشود؟
یا
با اینها فقط نیروی کار خوب تربیت میشه؟ 🤔